[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste
Acties:
  • 130.825 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgbastje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 20:12
-The_Mask- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:53:
[...]

Je zal er idd heel weinig mee opschieten, maar welke instellingen gebruik je, want hij zou het wel goed moeten kunnen draaien.
1920 x 1080
Refresh rate 60
Multisampling 8xMSAA
Vsync off

Shadows Medium
Particles High
Crowd Low
Drivers Ultra
Distant Vehicles Ultra
Objects Medium
Trees Medium
Vehicle Reflection High
Post Process Medium
Skidmarks Off
Cloth Off

Hier haal ik 40 tot 50 fps mee tijdens een race, lager is er niet mee te rijden. Maar het zou toch veel beter moeten kunnen en het liefst gewoon met alles op full
Ik heb ook pas nieuwe drivers erop gezet en Ati Catalyst controle center erop gezet en dat gaf wel wat verbetering.
Ook las ik dat het spel slecht overweg kan met crossfire en zou dus problemen ook hebben met een 4870X2 en daarom heb ik Disable Catalyst A.I. aangevinkt na dat ik had gelezen op het codemasters forum dat dat verbetering zou geven. En dat klopte wel.

Voor die laatste aanpassingen haalde ik de 30 fps net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 23:53
dan kun je ook nog altijd nu alleen GPU upgrade doen nu en als het nodig is later een ivy bridge CPU ofzo kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gebruik in plaats van 8xAA, 2xAA dan zal het al een stuk beter zijn. Heb je trouwens de nieuwste drivers? Als je Catalyst A.I. disabled dan is CrossFire ook uit. Dan heb je dus nog maar een HD4870, maar met volgende driver zal het vast een stuk beter zijn, game is nog nieuw.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:00
Even mezelf schaamteloos quoten :)
Maar iemand verbeteringen en/of besparingen?

Overklokken doe ik eignelijke niet aan, en aangezien de pc in de woonkamer staat vind ik het wel belangrijk dat de PC stil is bij normaal gebruik.
Als ik aan het gamen ben geeft het niet, maar bij normaal internet/werk gebruik wil ik hem eigenlijk het liefst niet horen....
RFdeGroot schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:47:
Wat vinden jullie van onderstaand systeem?
Systeem is bedoeld voor allround gebruik en gamen. Speel zelf voornamelijk blizzard games (WoW, SC, en straks diablo III), maar een potje BF3 moet natuurlijk ook goed kunnen :)
Werk verder vrij veel met VMWare voor testen, werk etc.

Qua budget is dit wel zo ongeveer het maximum.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 51,94€ 51,94
1Iiyama E2473HDS-B1€ 167,90€ 167,90
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,-€ 87,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 181,-€ 181,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 86,99€ 86,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 40,50€ 40,50
1Club3D CGAX-69524F€ 190,-€ 190,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 115,35€ 115,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,58

Iemand nog tips/aanvullingen of besparingen zonder al te veel performance in te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Heb een XFX ATI Radeon HD6950 2GB DDR5 Dual Fan en een Corsair 500W CX V2 gehaald, voor een mooi prijsje van 275 euro!

Battlefield 3 is eindelijk klaar met installeren, dus dit weekend maar ff kijken.

Enorm bedankt Mask voor je hulp, ik waardeer het enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgbastje
-The_Mask- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:47:
Gebruik in plaats van 8xAA, 2xAA dan zal het al een stuk beter zijn. Heb je trouwens de nieuwste drivers? Als je Catalyst A.I. disabled dan is CrossFire ook uit. Dan heb je dus nog maar een HD4870, maar met volgende driver zal het vast een stuk beter zijn, game is nog nieuw.
Oké ga ik proberen.
Maar als ik dus nu in feite een enkele 4870 heb dan zou ik dus met een nieuw systeem in dat opzicht wel flink moeten winnen. Want een 6950 is ook gewoon een enkele kaart,toch?
Dus als er geen nieuwe betere drivers komen voor F1 2011 dan zou het een verbetering moeten zijn. En als de drivers komen dan verbeterd mijn huidige systeem zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RFdeGroot schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:51:
Even mezelf schaamteloos quoten :)
Maar iemand verbeteringen en/of besparingen?

Overklokken doe ik eignelijke niet aan, en aangezien de pc in de woonkamer staat vind ik het wel belangrijk dat de PC stil is bij normaal gebruik.
Als ik aan het gamen ben geeft het niet, maar bij normaal internet/werk gebruik wil ik hem eigenlijk het liefst niet horen....

[...]
Als CrossFire ook niet hoeft en aan de voeding te zien niet, zou je dit mobo kunnen nemen.
pricewatch: Asrock H61iCAFE

Voor de rest denk ik dat de PC wel stil zal zijn in idle, onder load wat minder maar echt luid zal het normaal gesproken sowieso niet zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zwelgbastje schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:05:
[...]

Oké ga ik proberen.
Maar als ik dus nu in feite een enkele 4870 heb dan zou ik dus met een nieuw systeem in dat opzicht wel flink moeten winnen. Want een 6950 is ook gewoon een enkele kaart,toch?
Ja, maar ik zou gewoon even wachten op een betere driver, game is net nieuw zal wel veel beter worden.

Heb je trouwens al de nieuwste drivers voor de videokaart?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgbastje
-The_Mask- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:13:
[...]

Ja, maar ik zou gewoon even wachten op een betere driver, game is net nieuw zal wel veel beter worden.

Heb je trouwens al de nieuwste drivers voor de videokaart?
Ja ook pas gedaan maar ik al morgen eens kijken of er al iets nieuwers is toevallig en die instelling van jou eens proberen.
Heel erg bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
-The_Mask- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:28:

[...]

Een HD4870X2 is ongeveer vergelijkbaar met een HD6950 een GTX480/GTX570 zal iets sneller zijn maar veel zal het niet schelen. Een GTX580 is misschien zo'n 25% sneller dan een HD4870X2, hier schiet je dus eigenlijk niks mee op. Sowieso kun je voor hetzelfde geld als een GTX580 veel beter twee HD6950's halen met 2GB dat zal wel een upgrade zijn, maar ik zou eerst maar eens zien hoe de huidige het doet.

[...]

Opzoek naar een tweedehands Q9x50 en goede koeler voor een leuke CPU overklok kan ook, CPU overklok is sowieso wel erg aan te raden.

Maar zoals gezegt welke voeding heb je?
Ik heb ondertussen het een en ander uitgezocht en geprobeerd.

1- De videokaart overclocken is geen goed plan omdat de temp. al erg hoog is. idle 80 graden. Wat me trouwens opviel. Ik heb ATI Overdrive aanstaan. Handmatige ventilator staat uit. Als ik de ventilator vol aanzet daalt de temp in een paar minuten naar 47 graden. Is dat normaal?

2- Met Q9x50 bedoel je een core2quad? Ik heb wat core2quads opgezocht op marktplaats maar ze zijn lastig te krijgen. Ik heb ter inspiratie dit lijstje erbij gehouden. De Q6600 kom ik wel veel tegen. Zou dat veel uitmaken? Ik zie ook de Intel Core 2 Quad Q8400
voor 130 op tweakers.

3- Ik lees ook dat ik de E8400 naar 4 ghz moet kunnen tillen zonder veel moeite. Zou dat veel schelen? Ik heb dat nog nooit gedaan en wil me er best in verdiepen als dat de moeite waard is.

4- Ik las je opmerking tegen iemand anders over de Catalyst AI functie. Die stond bij mij aangevinkt. Nadat ik het vinkje had verwijderd en de pc opnieuw had opgestart verbeterde de prestaties niet. Ik heb niet het idee dat er met het vinkje maar een 4870 bezig was en na het verwijderen er van twee 4870's.

5- Ik heb de cpu load gecontroleerd tijdens het spelen van BF3 en hij zit wel op de 100%. Misschien nuttig om te weten.

Edit:
Mijn systeem inclusief koeler en voeding.
Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz
Asus P5Q-E, P45, Socket-775, DDR2,
Club3D Radeon 4870X2
Samsung SpinPoint F1 1TB
OCZ DDR2 PC6400 4096MB KIT, Reaper HPC
Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,
Scythe Mugen PCL 50

[ Voor 6% gewijzigd door michielvz op 28-10-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
DRuw schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Ook ben in van mening dat een 128gig SSD niet veel nut heeft want het heeft met dagelijkse programmas zin maar niet met games en knappe jonge die met windows, office, photoshop etc over de 60 gig komt....
Maargoed, het is op zich volgens mij wel in balans al heb ik geen verstand van voedingen en proccoolers.
Laat me raden. Je hebt zelf geen SSD maar je denkt dat men niet aan 128GB komt. Laat ik je alvast uit die droom halen. Dat staat zo vol. Spelletjes zijn geen 500MB meer tegenwoordig...

[ Voor 31% gewijzigd door thewizard2006 op 28-10-2011 08:30 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

thewizard2006 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:24:
[...]

Laat me raden. Je hebt zelf geen SSD maar je denkt dat men niet aan 128GB komt. Laat ik je alvast uit die droom halen. Dat staat zo vol. Spelletjes zijn geen 500MB meer tegenwoordig...
lees even de overige posts, ik heb een SSD en games erop heeft geen zin, vandaar dat ik zeg " dagelijkse" programmas.....
Ik heb in totaal 10 TB aan opslagmogenlijkheid thuis... ik weet wel hoe je HDs vol krijgt hoor;) maar SSDs zijn gewoonweg te duur om als opslag te dienen waar het nutteloos is dus als je een puntje zoek om te besparen...

enneh, BF3 is 20 gig.... en volledig zinloos op een SSD.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Ik ben nu van plan dit te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 258,65€ 258,65
1MSI Z68A-GD80 (G3)€ 195,90€ 195,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,04

Nu moet ik alleen nog een voeding hebben die dit ruim aankan ( want ik wil ook nog gaan overklokken )

Mijn totale systeem komt er nu zo uit te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Xtreme Gamer€ 62,17€ 62,17
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB€ 80,-€ 80,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 77,31€ 77,31
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 36,77€ 36,77
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 258,65€ 258,65
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5€ 0,-€ 0,-
1MSI Z68A-GD80 (G3)€ 195,90€ 195,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,30

Iemand een idee welke koeler ik het beste kan nemen ( of hoeveel watt )

[ Voor 5% gewijzigd door Eagleman7 op 28-10-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Een goede 450W voeding moet dit kunnen trekken.
Waarom kies je trouwens voor de 2600K en zo'n duur mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
Mr_Size schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:47:
Een goede 450W voeding moet dit kunnen trekken.
Waarom kies je trouwens voor de 2600K en zo'n duur mobo?
2600K omdat ik meer wil doen dan alleen gamen, en het moederbord is PCI3.0 ready en als je straks ivy bridge op socket 1155 kan dit moederbord nog heel lang mee. ook wil ik overklokken want anders had ik de k versie niet genomen.

ook zit er UEFI in en dit kan nogeens leuke voordelen hebben voor windows 8
De tijd die het kost om een Windows 8-systeem te booten is drastisch korter dan bij oudere Windows-versies. Bij het afsluiten van een systeem wordt de gebruikerssessie net als voorheen gesloten, maar de kernelsessie wordt naar de harde schijf of ssd weggeschreven. Bij het opstarten van het systeem wordt dit hibernate-bestand uitgepakt en ingelezen. Volgens Microsoft resulteert deze nieuwe techniek in boottijden die dertig tot zeventig procent lager liggen dan bij Windows 7. In combinatie met uefi zouden boottijden van vijf tot zes seconden mogelijk zijn.
Als je andere moederborden zijn hoor ik het graag.

[ Voor 46% gewijzigd door Eagleman7 op 28-10-2011 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
DRuw schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:21:
[...]

lees even de overige posts, ik heb een SSD en games erop heeft geen zin, vandaar dat ik zeg " dagelijkse" programmas.....
Ik heb in totaal 10 TB aan opslagmogenlijkheid thuis... ik weet wel hoe je HDs vol krijgt hoor;) maar SSDs zijn gewoonweg te duur om als opslag te dienen waar het nutteloos is dus als je een puntje zoek om te besparen...

Zinloos? Als je bedoeld dat je niet meer FPS krijgt dan ben ik het met je eens (al kan het soms ook nog wel eens een paar FPS schelen heb ik mij laten vertellen). Laadtijden daar in tegen zijn gewoon sneller. Installeren gaat ook sneller en niet te vergeten deinstalleren :)
SSD's zijn ook niet voor opslag. Maar als ik 3 a 4 games er op heb geinstalleerd dan staat hij zo vol. Je wilt ook wel eens wat afwisseling he :)
Mocht je inderdaad geen budget hebben dan zou je de 64GB versie kunnen nemen maar dit is dan ook echt de enige reden om dit te doen (budget)

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 28-10-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Eagleman7 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

2600K omdat ik meer wil doen dan alleen gamen, en het moederbord is PCI3.0 ready en als je straks ivy bridge op socket 1155 kan dit moederbord nog heel lang mee. ook wil ik overklokken want anders had ik de k versie niet genomen.

ook zit er UEFI in en dit kan nogeens leuke voordelen hebben voor windows 8

Als je alternatiefe moederborden hebt hoor ik het graag
Gezien je overklok wens zou ik een ruimere voeding nemen.
Ik weet niet of je ook nog je GPU wil upgraden tzt maar je loopt dan snel tegen je limiet aan.
Ik zou hem dan op je toekomstige wensen specificeren, ipv je huidige systeem...

@thewizard2006: in een BBG kijk je naar prijs/kwaliteit en nut. je kunt ook 2SSD 128gig in RAID zetten maar dat is geldverspilling.
Als je met gamen op een SSD ipv een normale HD 2% wint is dat de investering neit waard mijns inziens.
Dat is wat ik probeer aan te geven. Wie daar anders over denkt of een ander nu theeft voor die extra gigs hou ik vooral niet tegen.
Volgende keer koop ik er ook een van 128 gig, al is het voor het gemak maar BBG-technisch is niet te verantwoorden imho.
(en hoe snel wil jij een game geinstalleerd en gedeinstalleerd hebben... boeie)

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 28-10-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
DRuw schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:00:
[...]

Ik weet niet of je ook nog je GPU wil upgraden tzt maar je loopt dan snel tegen je limiet aan.
650 Watt alleen kan je dan net geen Crossfire of SLi draaien, heb dit ook nog nooit gedaan en denk dat het ook niet nodig is. Ik kan nu zowiezo mijn Videokaart niet meer bij bestellenomdat hij nergens meer leverbaar is. dan moet ik later 2 dezelfde videokaarten kopen en dat laat mijn budget voorlopig nog niet toe.

Alleen een voeding is niet iets waar je moet op bezuinigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Eagleman7 op 28-10-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Als je met gamen op een SSD ipv een normale HD 2% wint is dat de investering neit waard mijns inziens.
De meeste mensen hebben toch een hekel aan laad tijden in games en het eerste in het level zijn heeft ook zo zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

De meeste mensen hebben toch een hekel aan laad tijden in games en het eerste in het level zijn heeft ook zo zijn voordelen.
Klopt maar met bijvoorbeeld BFBC2 ben ik iedere keer als een van de eerste in het lvl en ik draai van een HD.
Het is meer je internetverbinding dan de snelheid van je HD die daar limiteerd volgens mij...
Maar nogmaals, het is niet dat ik er niets in zie, het is voor mij gewoonweg het geld niet waard als je aan je beurs denkt (en dat doe ik zelf ook nooit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
[...]

@thewizard2006: in een BBG kijk je naar prijs/kwaliteit en nut. je kunt ook 2SSD 128gig in RAID zetten maar dat is geldverspilling.
Dat is wat ik probeer aan te geven. Wie daar anders over denkt of een ander nu theeft voor die extra gigs hou ik vooral niet tegen.
Volgende keer koop ik er ook een van 128 gig, al is het voor het gemak maar BBG-technisch is niet te verantwoorden imho.
(en hoe snel wil jij een game geinstalleerd en gedeinstalleerd hebben... boeie)
Dat is ook het mooie. Voor een ieder heeft het een andere waarde. Daarom vond ik jou eerste uitspraak dat het nutteloos was ook wat scherp.
Ik hecht er veel waarde aan dat ik niet lang hoef te wachten op laadschermen. Dit is iets dat mij steeds meer ging ergeren bij die grote spellen van tegenwoordig. De hele levels moesten geladen worden etc.
BBG technisch is het verder prima verantwoord met het juiste budget en de juiste eisen :)
Ik wil een game snel geinstalleerd en gedeinstalleerd hebben. Hoe snel wil je windows hebben opgestart... boeie. Je gaat ff wat drinken halen en na 2min kan je beginnen....Het is maar wat je belangrijk vind. Ik vind het heerlijk dat ik mijn pc aanzet, er lekker voor kan zitten en zodra is het windows pingeltje hoor gelijk de browser kan opstarten die gelijk snel is ipv wachten tot alle achtergrond services en programmas eindelijk geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08 15:48
Ik heb een iMac "27 (vorig jaar november gekocht) staan, maar ik zou graag nog een windows bak er bij hebben om alle games eens voluit te kunnen gaan en als de 3D kaart (en andere) verouderd geraken te kunnen updaten (niet mogelijk bij iMac behalve ram, tenzij je hem uit een gaat vijzen). Ik zou het graag onder de 700Eur houden maar ik heb wel nog een aantal onderdelen liggen. Het scherm, HD (1Tera van western digital 7200RPM), muis, toetsenbord en boxen kan ik nog recupereren van mijn vorige PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600-750Eur

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.)
Slechts wat randapparaten die voor de build niet van groot belang zijn en harde schijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Zeker goeie 3D kaart, CPU en Ram. SSD ben ik nog aan het twijfelen maar ik denk dat dit niet realistisch is met die prijs.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik ben vertrouwd met Intel en Nvidea. Nog nooit geprutst met AMD of een Radeon (in de iMac zit wel een 5870 jammer maar was beste kaart dat ik kon krijgen binnen mijn budget toen).

Wat voor soort gamer ben je?
Ik speel al jaren al is het de laatste maanden duidelijk aan het verwateren wegens mijn eerste jaar werk. Maar ik heb in december een week verlof tijdens de feestdagen en als ik dan niet naar feesten ben ofzo, wil ik weer deftig kunnen gamen. Ik ben van plan om de nieuwe Assassins creed, BF3, Batman AC en Cod MW3 te kopen (daar kunnen er eventueel nog bijkomen zoals de nieuwe CS vol nostalgie).

Ik heb nog niet echt een systeem in gedachten zeker omdat ik de laatste 3maanden geen tijd heb gehad om alles te volgen (buiten over mobieltjes en tablets e.d.) met het werk. Jammer, maar zou iemand een idee hebben voor rond die prijs te blijven? Ik ben aan het twijfelen voor een nieuwe PC of te kijken naar een XBOX360/PS3 en een TV van +40inch komt ongeveer op dezelfde prijs neer. Maar omdat PS3 en XBOX360 nu al lang uitzijn begin ik toch weer te twijfelen aan een PC...

Wie kan mij raad geven?

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Ja ik. Lees ff de TS en plaats hier je wenslijst, zodat we je daarna gericht kunnen helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
CPU Intel core i5 2500K €190
Moederb Asus P8Z68 €150
GPU Radeon HD 6950 €240
RAM 4 of 8GB Corsair DDR3-1600CL9 €30
Voeding OCZ ModXStream Pro 500w €55
Kast Coolermaster Elite 334 €40

+/- €705

Ik zeg het ik ben absoluut niet meer op de hoogte de laatste maanden dus dit heb ik nu in mijn gedacht (zonder HD, scherm,...). Er moet nog een netwerkkaart in en de kast zelf vind ik nogal droog dus als er mooiere ideeen zijn (behalve zelf doen, nu geen tijd meer voor).
Ik heb het voor Nvidea maar Radeon heeft mij aangenaam verrast bij een maat dusja..
Als je nog iets moet weten vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

klus even een rml wil je?
in de pricewatch linken naar de producten en dan in een wishlist plaatsen en daarna op " generate RML" klikken...

[ Voor 60% gewijzigd door DRuw op 28-10-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II€ 61,62€ 61,62
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 57,65€ 57,65
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,50€ 41,50
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 220,-€ 220,-
1Asus P8Z68-V€ 136,-€ 136,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 697,77

Niet alles gevonden maar dan ongeveer genomen.. Thx had dat nog nooit gedaan met het tooltje. Maakte dit altijd zelf (daarmee dat het nu niet zo was, zit op het werk had er geen tijd voor ;). Maar gaat echt wel snel zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Kijk nu kunnen we aan de slag :)

Ben je van plan om CF te gaan draaien? Zo niet dan kan je een goedkoper mobo nemen en een andere voeding. Sowieso zou ik geen OCZ voeding nemen.
Suggesties:
pricewatch: Asrock P67 Pro3
pricewatch: XFX Pro 450W (deze is EOL, dus wellicht lastig te verkrijgen)
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

Je weet dat je nu een Radeon kaart hebt? Niet dat daar iets mis mee is, maar omdat je aangaf dat je bekend was met nVidia ging ik ervan uit dat je liever een nVidia kaart wilde hebben ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Size op 28-10-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
-The_Mask- schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:11:
[...]

Ja kan, let wel op dat de voeding niet genoeg aansluitingen heeft voor een HD6870 maar meestal komt er wel een molex naar 6 pins PCI-e verloopje bij de videokaart waarmee dit is opgelost.
Thanks. Volgens de specs van de voeding heeft hij een PCI-E 6+2 aansluiting dus dat zou moeten gaan. Echter, nu kreeg mijn huidige config gister kuren, ik vertrouw het mobo niet meer dus zal toch een volledige upgrade worden.

Nu twijfel ik, iets betere proc kopen en mindere VGA (minder voor gaming maar beter overall), of toch iets mindere proc en betere VGA.

En natuurlijk, Intel of AMD. Omdat ik altijd al AMD gehad heb, ben ik nu geneigd Intel te kiezen (en omdat de Phenom al een 'oude' processor is). OC'en doe ik niet en heb ik nooit gedaan.

De volgende config's heb ik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 96,29€ 96,29
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 19,73€ 19,73
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 89,90€ 89,90
1Asrock Z68 Pro3€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 293,92

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 94,90€ 94,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 62,77€ 62,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 267,30

De Intel config is zo 30 euro duurder. Voldoet die i3 2100? Volgens benchmarks wel. Ik heb er 4gb bijgezet maar kan er evt 8gb van maken. VGA is een 6770 maar zou ik kunnen upgraden naar een 6850 (+40 euro) of een 6870 (+60 euro). Of zou ik een Geforce GTX 550TI (+30 euro) als alternatief op moeten nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Boeie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:31:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 267,30

De Intel config is zo 30 euro duurder. Voldoet die i3 2100? Volgens benchmarks wel. Ik heb er 4gb bijgezet maar kan er evt 8gb van maken. VGA is een 6770 maar zou ik kunnen upgraden naar een 6850 (+40 euro) of een 6870 (+60 euro). Of zou ik een Geforce GTX 550TI (+30 euro) als alternatief op moeten nemen?
Ik zou voor de AMD setup gaan en dan inderdaad, als je budget het toelaat, een 6870 nemen. 8GB geheugen is niet echt nodig, maar heel veel duurder is dat ook weer niet, dus dat zou je ook nog kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag heren,
moet een volledige nieuwe pc hebben.
Zou graag dingen zoals BF3 etc willen spelen,
Ik heb deze lijst van de BBG van november geript maar vroeg me af of jullie nog suggesties hadden.
of dat er en de afgelopen maand nog veel dingen veranderd/beter zijn

1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,95
1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,20
1 Antec One Hundred € 45,51
1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 22,95
1 Corsair Builder CX500 V2 € 49,11
1 Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 € 38,64
1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 90,-
1 Asrock 870 Extreme3 R2.0 € 64,58
1 Club3D CGAX-69548F € 217,-

Totale kosten: 670ish

Mening zijn welkom,alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:14:
Goedendag heren,
moet een volledige nieuwe pc hebben.
Zou graag dingen zoals BF3 etc willen spelen,
Ik heb deze lijst van de BBG van november geript maar vroeg me af of jullie nog suggesties hadden.
of dat er en de afgelopen maand nog veel dingen veranderd/beter zijn

1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 44,95
1 Sony Optiarc AD-7260S Zwart € 18,20
1 Antec One Hundred € 45,51
1 Cooler Master Hyper 212 Plus € 22,95
1 Corsair Builder CX500 V2 € 49,11
1 Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 € 38,64
1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 90,-
1 Asrock 870 Extreme3 R2.0 € 64,58
1 Club3D CGAX-69548F € 217,-

Totale kosten: 670ish

Mening zijn welkom,alvast bedankt
Allereerst: maak een lijste zodat wij op de onderdelen kunnen klikken en ze even langs kunnen gaan. Verder ziet het er volgens mij goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koei8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-08-2021
die F3 is tog niet meer voor 45 piek te halen na al die prijsstijgingen of praat ik hier uit me nek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:37
DRuw schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:21:
[...]

zinloos? bf3 hoeft niets te laden dan? met maps laden ea. scheelt het toch wel degelijk :-P

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Boeie schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:31:
[...]

Thanks. Volgens de specs van de voeding heeft hij een PCI-E 6+2 aansluiting dus dat zou moeten gaan.
Eén connector idd, geen twee. ;)
En natuurlijk, Intel of AMD. Omdat ik altijd al AMD gehad heb, ben ik nu geneigd Intel te kiezen (en omdat de Phenom al een 'oude' processor is). OC'en doe ik niet en heb ik nooit gedaan.
Dat die ouder is, lijkt mij niet echt uit te maken. Ouder kan namelijk prima sneller zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31
Once and for all.
Scheelt het nu wel of niet met games, een SSD.
Een paar seconden is verwaarloosbaar voor mij, maar als het 10tallen seconden zijn (zoals windows opstarten) dan is het wel iets om over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Het schijnt vooral bij (MMO)RPG's wel een voordeel te zijn, omdat dat soort games veel van de schijf laden waar de game op geïnstalleerd staat. Ik heb er echter geen ervaring mee, want op mijn SSD staat (voorlopig) nog geen game. Ik denk dat het voor een game als BF weinig tot geen verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello guys,

Ik ben van plan een game pc te gaan bouwen en heb daarbij voor de volgende onderdelen gekozen, zelf heb ik dit nog niet zo vaak gedaan en vraag dan ook of dit een goed systeem is voor het geld? Ik wil alle games kunnen spelen, maar dat hoeft niet op max settings, en ik wil dat mijn pc snel is:).

Mijn onderdelen

- Behuizing: Sharkmoon T9: pricewatch: Sharkoon T9 Value Red edition
- Voeding: OCZ Fatal1ty: pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W
- Moederbord: Asus P8H61: pricewatch: Asus P8H61-V (rev. 3.0)
- Processor: Core I5 2500k: pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
- Videokaart: Radeon 6870: pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
- HDD: Samsung Ecogreen: pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
- Ram geheugen: Corsair Vengeance: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

(Optische drives en eventuele extra fans heb ik niet nodig)

Is dit een goede keuze? En dit is mijn eerste topic dus ik weet ook niet zeker of het goede forum staat.

Gr Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicksterx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-02 15:55
Mischien nog een ssd angezien je een snele pc wilt. Ga je wel merken als je windows op een ssd hebt draaien.
Verder een leuk systeem niks mis mee. Die behuizing gebruik ik momenteel ook alleen dan de black edition. Goeie airflow en voldoende opties voor cable management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 16:36
Ik wil Battlefield 3 met de hoogste videoinstellingen kunnen spelen en toekomstige spellen. Is dit een goede system? Heb ik de juiste samenstelling? Is het niet te duur?

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD3200AAKX, 320GB€ 38,99€ 38,99
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,95€ 84,95
1Cooler Master CM 690 II Advanced (Window Edition)€ 94,90€ 94,90
1Intel Core i7 980€ 485,98€ 485,98
1Corsair HX850W€ 138,84€ 138,84
1Asus Rampage III Formula€ 228,50€ 228,50
1EVGA GTX 570 Classified€ 341,36€ 341,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is veel te duur :) Je systeem lijkt vooral samengesteld op de duurste onderdelen en niet zozeer op de gewenste performance. Ik zou je aanraden eens naar de BBG te kijken en dan misschien nog eens een voorstel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
tip voor bf3 op maxed spelen met een beetje redelijk fps is 2x hd6950 2 gb aan te raden met 1 kom je net wat tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:57:
[...]
Eén connector idd, geen twee. ;)
Maar past het? Of past het niet?
[...]

Dat die ouder is, lijkt mij niet echt uit te maken. Ouder kan namelijk prima sneller zijn.
Helemaal eens, maar ik ben toch meer gecharmeerd van een nieuwer platform. Al heb ik alles in Excel nu eens naast elkaar gezet en denk toch dat het een AMD systeem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:21:
tip voor bf3 op maxed spelen met een beetje redelijk fps is 2x hd6950 2 gb aan te raden met 1 kom je net wat tekort
Waarom 2 videokaarten? Dat is toch alleen noodzakelijk als je meerdere monitors wilt aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitrov
Mr_Size schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:27:
Kijk nu kunnen we aan de slag :)

Ben je van plan om CF te gaan draaien? Zo niet dan kan je een goedkoper mobo nemen en een andere voeding. Sowieso zou ik geen OCZ voeding nemen.
Suggesties:
pricewatch: Asrock P67 Pro3
pricewatch: XFX Pro 450W (deze is EOL, dus wellicht lastig te verkrijgen)
pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

Je weet dat je nu een Radeon kaart hebt? Niet dat daar iets mis mee is, maar omdat je aangaf dat je bekend was met nVidia ging ik ervan uit dat je liever een nVidia kaart wilde hebben ;)
Goedkoper moederbord ja maar als ik op termijn nog een kaart wil bijsteken. Al heb ik met mijn vorige pc's gemerkt dat dit vrij nutteloos is bij mij. Ik koop eerder een nieuwe kaart dan nog eens dezelfde. Want koop max om het jaar een half een nieuwe zeker niet vroeger, dus ik zal eens kijken naar dat moederbord ;)
Ik zou dan zeker opteren voor de 500Watt voeding. Liever iets meer dat ik er zeker van ben, en ze is dan nog gemakkelijker te verkrijgen.
Die radeon ja weet ik, zoals ik al zei bij een maat uitgeprobeerd en de radeon in iMac draait ook behoorlijk. Geen problemen mee dus ik dacht, let's give it a go...
Zijn er nog dingen waar ik moet op letten dat een verschil zouden kunnen maken? Andere ram? Een netwerkkaart voor wifi moet er ook nog bij (DVD drive en mss sd kaart lezer mss ook ma da kost bijna niets meer) daar een idee voor?

Btw voor koeling, zit er al een koelelement bij de CPU of niet? En welke zou ik moeten aankope (daar ben ik helemaal niet in thuis, ik had vroeger een Scythe Mugen 2 Rev. B wat toen zo een beetje beste prijs/prestatie was). Nog extra koeling dan alleen CPU koeling?
Ik kan echt niet kiezen tussen een game systeem of een TV en PS3 voor ongeveer dezelfde prijs...

[ Voor 6% gewijzigd door Dmitrov op 28-10-2011 18:36 . Reden: Koeling en dergelijke erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:25:
[...]

Waarom 2 videokaarten? Dat is toch alleen noodzakelijk als je meerdere monitors wilt aansluiten?
crossfire en sli zorgt vaak voor beter prijs/performance en daar gaat dit topic over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:32:
[...]

crossfire en sli zorgt vaak voor beter prijs/performance en daar gaat dit topic over :)
Jij bedoelt 2 videokaarten op een lcd scherm? Wordt de performance daar nu zoveel beter van? Is het niet verstandiger om een 1 goede kaart aan te schaffen. Je betaalt dan misschien wel iets meer! Daarnaast heb ik geen kennis over hoe ik 2 kaarten kan installeren en aansluiten op een scherm. Dat is echt vragen om problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
http://www.anandtech.com/bench/Product/299?vs=305 dit zegt genoeg neem ik aan en het aansluiten moet niet zo heel moeilijk zijn check daarvoor youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Laatst online: 16-09-2024
ff een snel vraagje: wat is t verschil tussen een 5ghz 6950 en een 1,25ghz 6950?

owja abn19 je kunt ( volgens een paar youtube filmpjes ) ook bf3 op max( niet high maar echt max ) spelen met 1 6950 op 1080P met 30/45 fps en je kan de AA op 0 zetten inplaats van op 4 en dat levert alweer wat fps increase ( denk ik ) en voor de mensen die toch geen 1080P scherm hebben kunnen zelfs hogere FPS krijgen

[ Voor 67% gewijzigd door ninosm1 op 28-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:36:
http://www.anandtech.com/bench/Product/299?vs=305 dit zegt genoeg neem ik aan en het aansluiten moet niet zo heel moeilijk zijn check daarvoor youtube
Wat is dit? Een benchmark waarbij één kaart wordt vergeleken met twee kaarten? Ik zie namelijk dat beide maar één videokaart hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Ercan Bulbul op 28-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:39:
[...]

Wat is dit? Een benchmark waarbij één kaart wordt vergeleken met twee kaarten?
dat zijn meerdere benchmarks over 2x hd 6950 tegen 1 high end kaart de gt580 maar dat kost ongeveer het zelfde en je kan zien dat de hd6950s betere prestaties leveren en dat dus tegen ongeveer de zelfde prijs. een beetje hollands denken en je weet wat je moet kiezen
EDIT:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,64€ 66,64
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Cooler Master HAF 922€ 90,02€ 90,02
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Corsair Enthusiast TX750M€ 97,69€ 97,69
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 161,-€ 161,-
2Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 220,-€ 440,-
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.238,95

dat moet goed genoeg zijn als iemand denkt dat ik foutje heb gemaakt meld het maar

[ Voor 79% gewijzigd door abn19 op 28-10-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

dat zijn meerdere benchmarks over 2x hd 6950 tegen 1 high end kaart de gt580 maar dat kost ongeveer het zelfde en je kan zien dat de hd6950s betere prestaties leveren en dat dus tegen ongeveer de zelfde prijs. een beetje hollands denken en je weet wat je moet kiezen
Ik zie nergens staan dat er 2 videokaarten worden gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:54:
[...]

Ik zie nergens staan dat er 2 videokaarten worden gebruikt!
er staat CF achter de hd6950s dat is een afkorting voor CrossfireX en dat is amds naam voor meerdere gpus tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
ninosm1 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:37:
ff een snel vraagje: wat is t verschil tussen een 5ghz 6950 en een 1,25ghz 6950?

owja abn19 je kunt ( volgens een paar youtube filmpjes ) ook bf3 op max( niet high maar echt max ) spelen met 1 6950 op 1080P met 30/45 fps en je kan de AA op 0 zetten inplaats van op 4 en dat levert alweer wat fps increase ( denk ik ) en voor de mensen die toch geen 1080P scherm hebben kunnen zelfs hogere FPS krijgen
maar als je echt max wil is het net wat weinig en sommige mensen vinden 30 fps ook niet goed genoeg en het is ook toekomst gericht dat lijken me genoeg redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een high-end game PC aanschaffen voornamelijk om BF3 op high/ultra high te kunnen spelen. Ik ben een PC-gamer dus ik wil mijn PC future proof maken. Ik heb aan de hand van de BBG van September al een lijstje gemaakt met componenten die ik wil gaan aanschaffen.

Ik heb zelf al randapparatuur (muis, toetsenbord, monitor etc) dus ik heb nog alleen maar de componenten van de PC zelf nodig. Ik heb ook al een SATA schijf van 1TB. Vandaar dat deze niet in mijn lijst zit.

Mijn vraag is: Kunnen jullie misschien advies/feedback geven op mijn lijst. Kan ik sommige componenten beter vervangen? Kan het goedkoper? (Mijn budget is 1200 euro)

Hierbij mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,87€ 8,87
2Gigabyte GV-N560OC-1GI€ 195,90€ 391,80
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 131,99€ 131,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,95

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
@xMysterio tenzij er een speciale reden is dat je voor de 560 sli hebt gekozen kun je die beter vervangen door 2x hd 6950 2gb voor de rest prima systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@abn19 Bedankt voor je snelle reactie!

Ik dacht dat de 560 SLI standaard al overgeklokt is en daarom sneller is dan die hd6950. Vandaar dat ik voor de 560 heb gekozen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
tja iedereen in dit topic zegt dat hd6950 de beste keus is op dit moment en het is maar een kleine overclock op de 560, het grootste voordeel aan de 6950 is denk ik de 2 gb nu nog niet heel erg nodig maar het begint er aan te komen op bf3 hebben sommige mensen al meer dan 1 gb nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, ik heb net die HD6950 toegevoegd. Dat is inderdaad een beter keuze. Ik vroeg me overigens ook nog af of het mogelijk is om i.p.v die SSD van 128GB een andere SSD te kopen waardoor ik goedkoper uitkom. Weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
opzich heb je aan een 64 gb ssd pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB ook wel genoeg als je alleen je OS erop zet en paar andere programmatjes en geen games en als je iets meer opslag wil dan 64 gb maar de 128 gb dus te duur vind is pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB de perfecte oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
Thank you so much. Ik heb nog wel een vraagje. Waarom een I5 processor? Is dat niet te langzaam? Een I7 is tegenwoordig niet meer zo erg duur. Ik heb daarom je samenstelling iets aangepast. Wat vind jij hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 960 Boxed€ 227,60€ 227,60
1Asrock X58 Extreme3€ 151,48€ 151,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.324,03

Daarnaast heb ik een dus een SLI of Crossfire bridge nodig. Wat is het beste? En wat kost zn ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
die i7 die jij hebt gekozen is van een oudere generatie en de i5 2500k is voor gamen meer dan genoeg de i7 2600k is leuk voor als je heel veel photoshop en videobewerk programmas enz gebruikt maar voor games niet de meerprijs waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:33:
die i7 die jij hebt gekozen is van een oudere generatie en de i5 2500k is voor gamen meer dan genoeg de i7 2600k is leuk voor als je heel veel photoshop en videobewerk programmas enz gebruikt maar voor games niet de meerprijs waard
Ja maar dit is wel een 1366 socket board! Als ik in de toekomst mijn processor zou willen vervangen heb ik daar toch meer aan? En verwacht je dat er dan een groot verschil is tussen deze twee processoren? Kost me iets minder dan 100 euro extra! Wel waard zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ercan Bulbul op 28-10-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
En een SLI en Crossfire bridge. Wat is het verschil? Wat is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:30:
[...]

Thank you so much. Ik heb nog wel een vraagje. Waarom een I5 processor? Is dat niet te langzaam? Een I7 is tegenwoordig niet meer zo erg duur. Ik heb daarom je samenstelling iets aangepast. Wat vind jij hiervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 960 Boxed€ 227,60€ 227,60
1Asrock X58 Extreme3€ 151,48€ 151,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.324,03
omdat de i7 van de huidige generatie (2600k) niet beter doet dan de i5 (2500k) voor games, en die laatste al veel meer dan snel genoeg is. enkel als je van plan bent veel te gaan fotoshoppen, video-editten, virtualisatie en cad-software draaien... is een 2600k een meerwaarde tov 2500k
echter heb jij in je configuratie een oude cpu met een oud (en duur) mobo genomen, echt not-done als je (prijs/)kwaliteit wilt hebben

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 15,60€ 15,60
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,50€ 94,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,50€ 178,50
1XFX ProSeries 750W XXX Edition€ 103,40€ 103,40
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 226,74€ 453,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,51

deze komt uit dee bbg-highendgamesysteem van deze maand, is beter en iets goedkoper dan je huidige setup, je kan de kast nog vervangen als je dat wilt, alhoewel de kast die jij selecteerde net iets minder is dan deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
Kun je een samenstelling maken met een 1366 socketboard dan? Die paar euro's maken me straks echt geen *** uit!

[ Voor 29% gewijzigd door Ercan Bulbul op 28-10-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:40:
Kun je een samenstelling maken met een 1366 socketboard dan?
dat gaat maar die zijn verouderd, is het omdat je nu een socket 1366 cpu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:37:
En een SLI en Crossfire bridge. Wat is het verschil? Wat is het beste?
SLI is voor nvidia crossfire voor amd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
bertp1 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:42:
[...]

dat gaat maar die zijn verouderd, is het omdat je nu een socket 1366 cpu hebt?
Nee maar de echte krachtige nieuwe processoren die uit zullen komen en die straks sterk ik prijs zullen dalen zijn 1366 socket toch. Het is dan toch verstandig om een 1366 socket te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Nee maar de echte krachtige nieuwe processoren die uit zullen komen en die straks sterk ik prijs zullen dalen zijn 1366 socket toch. Het is dan toch verstandig om een 1366 socket te namen?
ivy bridge komt op socket 1155 volgens mij en de opvolger van de 1366 word 2011 ofzo of zit ik daar verkeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:44:
[...]

ivy bridge komt op socket 1155 volgens mij en de opvolger van de 1366 word 2011 ofzo of zit ik daar verkeerd? ;)
Daar heb ik echt geen ervaring mee en ook weinig verstand van. Ik vraag het aan jou? Ik probeer de toekomst in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Niet online
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:43:
[...]

Nee maar de echte krachtige nieuwe processoren die uit zullen komen en die straks sterk ik prijs zullen dalen zijn 1366 socket toch. Het is dan toch verstandig om een 1366 socket te namen?
fout, dit was 2 jaar geleden zo ;)
tegenwoordig is de sandy bridge (socket 1155) de beste keuze voor een highend gamesysteem, ook komt binnen een half jaar ofzo ivy bridge uit en die passen ook op de huidige 1155 socket

(je hebt ook nog sandy bridge e-series, socket 2011, die binnenkort uitkomen, maar die geven veel minder prijs/prestatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:44:
[...]

Is helemaal correct. Al wil ik nog wel een kant tekening plaatsen bij de eerste, durf geen garantie te geven dat elk bord dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Een tijdje terug liep ik ook in dit topic rond, maar toen had ik geen tijd om daadwerkelijk een computer in elkaar te gaan zetten. Over 2 weken heb ik eindelijk weer eens een tijdje rust dus ik zat nog eens te kijken naar mijn opties. Hier wordt eigenlijk altijd de i5 2500(K) aangeraden en het is ook een prachtige CPU maar toch was ik ook even benieuwd naar hoe een AMD gamesysteem er uit zou zien. Helaas viel Bulldozer nogal tegen maar voor games kun jet met een X4 975 toch heel behoorlijk mee komen. Toen ging ik de volgende rekensom maken. (Prijzen via alternate.nl)

AMD
Cpu: Phenom II X4 975E142,90
Mobo: GIGABYTE GA-870A-USB3E77,90

Intel
Intel i5 2500KE192,90
GIGABYTE GA-P67-DS3-B3E83,90

Ik heb express deze moederborden gekozen omdat ze zo op elkaar lijken:
870 chipset, AM3+, 6x SATA III, 2X PCI-E 16 (waarvan 1 maar 4x elektrisch), 2x USB3 voor de AMD variant en P67 chipset, 1155, 2x SATA III, 4x SATA II, 2X PCI-E 16 (waarvan 1 maar 4x elektrisch), 2x USB3 voor de Intel variant.

Beide systemen gebruiken het zelfde soort geheugen (DDR3 1333) en kunnen allebei dezelfde soort GPU (of gpu's) huisvesten. Wel is het zo dat de systemen E55,- van elkaar verschillen. Dat is wel het verschil tussen een HD6850 1GB of een HD6950 1GB. Nu vroeg ik me af of dit rekensommetje een beetje sense maakt. Wat denken mensen, liever een i5 2500K + HD6850 of een 975 + HD6950? Puur op games bekeken neig ik nu toch naar het AMD systeem (hoewel voor sommige andere taken die ik ook wel doe de i5 gewoon veel sneller is).

Enfin ik ben heel benieuwd naar een eventuele discussie hierover als men daar zin in heeft :).

[ Voor 17% gewijzigd door roy-t op 28-10-2011 19:53 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die discussie niet al vaak genoeg hier gevoerd? Topic ff goed doorbladeren. Je conclusie klopt als een bus, die 55 euro heb je nu meer aan GPU besteed is nu meer FPS, de vraag is meer: Hoe snel word de 955 een bottlenek? Antwoord: dat is zeer moeilijk in te schatten. Als je het mij vraagt i5, simpel weg omdat een GPU sneller verouderd en dus sneller vervangen word.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Serieus? Hmm ik had die discussie echt niet gespot.

Het is wel erg jammer overigens dat de X6 1100T in games toch echt langzamer is deze zit er qua prijs mooi tussen in en zou toch wel iets meer futureproof zijn. Wel is het zo dat AMD over het algemeen genomen wat langer doet met zijn sockets ik denk dat de AM3+ socket langer relevant blijft dan de 1155 socket. Maar aan de andere kant zal ik niet heel snel een CPU gaan vervangen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
AMD beweert ook dat bulldozer beter gaat werken op windows 8 maar dat moeten we nog maar gaan afwachten misschien als dan de prijzen naar beneden zijn en idd prestaties omhoog dat die ook interesant worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
abn volgens jou moet ik dus echt voor de i5 gaan en zeker niet voor de 1366 socket board?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

roy-t schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:56:

Het is wel erg jammer overigens dat de X6 1100T in games toch echt langzamer is deze zit er qua prijs mooi tussen in en zou toch wel iets meer futureproof zijn. Wel is het zo dat AMD over het algemeen genomen wat langer doet met zijn sockets ik denk dat de AM3+ socket langer relevant blijft dan de 1155 socket. Maar aan de andere kant zal ik niet heel snel een CPU gaan vervangen.
het is al bekend dat de opvolger van intel op een 1155 bord komt en vaak ALS je die upgrade, pak je ook een ander mobo...
maarre, die prijzen zijn wel veranderd inde tussentijd zie ik (2500K is 178,50 bijv.)
@Ercan, hij bedoeld dat we nog maar af moeten wachten wat de toekomst gaat brengen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door DRuw op 28-10-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
kan iemand mij misschien vertellen wat het verschil is tussen een 1,25ghz 6950 en een 5ghz versie? heb op google gezocht maar kan niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Alleen verschil in notatie.
Het geheugen is quad pumped, dus 1,25GHz is exact gelijk aan 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
Ercan Bulbul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:21:
abn volgens jou moet ik dus echt voor de i5 gaan en zeker niet voor de 1366 socket board?
idd ja die i5 2500k is ook nog heel makkelijk te overclocken dus weer een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
mitsumark schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:25:
Alleen verschil in notatie.
Het geheugen is quad pumped, dus 1,25GHz is exact gelijk aan 5GHz.
>:) dus een pricewatch: Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E is het zelfde als een pricewatch: Powercolor HD6950 1GB GDDR5 maar wat goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
zit andere koeler op maar voor de rest zelfde denk ik maar als je voor een 6950 gaat neem een 2 gb kost niet veel meer maar je bent wel beter futureproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:29:
zit andere koeler op maar voor de rest zelfde denk ik maar als je voor een 6950 gaat neem een 2 gb kost niet veel meer maar je bent wel beter futureproof
is het niet zo dat een 2GB versie juist alleen goed is op grote schermen?
ik heb zelf niet zo'n heel groot scherm dus de 1GB versie is toch wel goed genoeg :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
ligt aan je resolutie maar het is toch fijner om 2 gb te hebben voor maar 20 euro meer en nu is 1 gb nog genoeg maar wie weet wat je over een jaar nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
ligt aan je resolutie maar het is toch fijner om 2 gb te hebben voor maar 20 euro meer en nu is 1 gb nog genoeg maar wie weet wat je over een jaar nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
@ roy.
Er zijn veel goedkopere (en tevens betere) moederborden voor AM3+.
Wil je voor intel dezelfde features kom je op een moederbord uit die 50 euro meer kost (tenzij je geen interesse hebt in sli/cf mogelijkheden, dan kan het nog wel wat goedkoper)
Je kunt voor AMD nog een 970 chipset nemen, maar die is eigenlijk niet zo vernieuwend t.o.v de 870.
(daarboven heb je uiteraard nog de 990 series, maar die hebben alleen maar features die je waarschijnlijk toch niet nodig hebt)

Daarnaast is de 975 veel te duur, de 965 is maar iets langzamer maar wel 30 euro goedkoper.
Anders kun je altijd nog een 1075T of 1090T nemen, wel weer iets duurder maar beter future proof (6 cores).

Ik denk ook dat AM3+ nog wel even meegaat, dus de kans is groot dat je over 2 jaar voor weinig kunt upgraden naar een goede 8 cores processor (waardoor ik dus ook een X4 zou nemen i.p.v. een X6)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 103,90€ 103,90
1Asrock Z68 Extreme3 Gen3€ 113,-€ 113,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,17

290 vs 165 euro, voor nagenoeg hetzelfde...

Alleen als je écht nooit de cpu wilt upgraden zou ik voor intel gaan, anders lekker de veel goedkopere amd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:56:

Maar bulldozer is voor games direct al minder dan bijvoorbeeld de X6. Je moet een aantal dingen bedenken die voor games door de bank genomen belangrijk zijn, namelijk IPC, kloksnelheid en in mindere mate cores en cache snelheid en grote.

Korte uitleg waarom die 3 onderdelen: IPC instructies per clock, hoe meer instructies per klok tik hoe sneller. Simple as that. Dat staat natuurlijk in relatie met de snelheid in mhz. Een processor die 1 instructie per mhz doet en geklokt is op 2Ghz is in theorie net zo snel als een die 2 instructies en op 1 Ghz draait (Dit is wel een over simplificatie, het is dus puur voor voorbeeld). Dus wat wenselijk is, hoge klok met hoge IPC. AMD doet hoge klok wel, maar de IPC is minder dan intel. Bedenk daarbij dat de overclock plafond voor bijde op ongeveer 4Ghz ligt. Dus voor je processor een mogelijk bottlenek vormt, zit je veiliger bij intel, gezien de hogere IPC terwijl ze beide de zelfde max kloksnelheid halen.

Cores en Cache is een totaal ander beest en is veel afhankelijker van de Game (de ene game is in dit geval de andere niet). Multicore is moeilijk. Ik heb het zelf een jaar lang geprogrammeerd in matlab op een project waar het voor de hand lag dat multicore ging werken. Zelfs toen was het nog moeilijk. Laat staan een game waarbij heel veel dingen van elkaar afhankelijk zijn. Dat gezegd is de processor met uitstek voor een perfect geschaalde game de X6 qua prijs prestatie. Waarom? Om wat er in de core zit: Floatingpoint units. Dit is ook meteen waarom in een goed multicore geprogrammeerde game, Bulldozer het nog al eens kan gaan afleggen tegen de X6. Namelijk een 4 module bulldozer (8 "core") heeft maar 4 floatingpoint units, terwijl de X6 er 6 heeft. Floatingpoints berekenen is heel belangrijk in games. Weer een van de redenen waarom je hyperthreading niet super gaat mee helpen, zelfs met een game die beter schaalt over multicore. Als de game leunt op een ding van de processor is het effect al een stuk minder. Hyperthreading is interessant als delen van een kern niet of minder gebruikt worden of staan te wachten. Dan kan hyperthreading er voor zorgen dat de utilisatie(% gebruik) omhoog kan. Games leunen maar op een klein deel van de kern.

Cache is ook interessant (ik zou zeggen lees semiaccurate maar eens waarom bulldozer het minder doet), want je wil 2 dingen. Een snelle cache en een grote cache. Hoe groter de cache hoe meer van de draaiende code daar in past, hoe minder je het relatief trage geheugen moet benaderen. Dit is wel tot een beperking. Niet alles gaat er in en dus is meer niet altijd beter. Het is een diminising return. Hoe meer er is hoe minder het verschil gaat helpen. 1GB vs 2GB helpt meer dan 6GB naar 8GB. Terwijl de laatste qua GBs groter is. Bulldozer heeft een zeer trage cache. Trager dan de oude kern in de Phenom II. De core i5 heeft wel een hele snele cache.

Daarom zie je dat de core i5 het zo goed doet in CPU limited games. Hoge ipc, hoge klok, snelle cache en niet gericht op extra veel kernen die niet nuttig gebruikt worden. Dat is waarom je bulldozer ziet falen. Lage IPC, lage clock, trage cache en gericht op veel integer unites (de bij games minder gebruikte broertjes van de floatingpoint units).

http://semiaccurate.com/2...did-bulldozer-underwhelm/
http://semiaccurate.com/2...ve-just-a-single-problem/
http://www.karbosguide.co...rchitecture/chapter13.htm

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:33:
hehe klopt maar ik denk dat ik toch maar de 1GB versie neem want zit eigenlijk aan nu te denken en niet aan later :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
de 1 gb versies komen in bf3 met alle eyecandy aan volgens mij al wat tekort maar goed het is jou geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:39:
de 1 gb versies komen in bf3 met alle eyecandy aan volgens mij al wat tekort maar goed het is jou geld :)
wat bedoel je met eyecandy? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:39:
zie een aantal posts terug, iemand postte een youtube van bf3 op ultra met een 6950 in cf en met cf uit en op de laatste setting had hij ongeveer 30 fps.
ga je daaronder dan merk je het wel dus lager als 6950 2gb moet je niet willen gaan als je alles op max wilt hebben.
maargoed het is arbitrair of je dat perse moet willen natuurlijk....

edit: eycandy is alles wat het ook leuk vind: alles settings op uber

[ Voor 6% gewijzigd door DRuw op 28-10-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abn19
vertaling: snoep voor het oog, met andere woorden alles aan ultra hoogste enz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xutovlip
  • Laatst online: 15-09 11:33
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe PC en ben er al een tijdje achter gekomen dat het het goedkoopst is om de onderdelen zelf bij elkaar te zoeken en te bestellen op een webshop. Ik laat het systeem wel door de website in elkaar zetten want daar heb ik niet zo'n verstand van. Daar reken ik dus (bij Azerty nu €60 voor.)

Ik wil het het liefst goed en goedkoop hebben, €800 vind ik al wel veel maar als het beter is om dat te overschrijden dan kan ik dat wel overwegen.
Ik ga alleen een nieuw systeem kopen, de muis, toetsenbord en monitor hou ik wel.
Ik speel nu vooral WoW en BF3. Het gaat dan ook voornamelijk om BF3 om deze op iig High te spelen.

Het systeem dat ik tot nu toe heb samengesteld is:
(De harddisk ontbreekt nog, hier zit ik nog naar te kijken. Suggesties zijn welkom :) )
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S222AB/BEBE Zwart€ 14,53€ 14,53
1Cooler Master CM 690 II€ 61,62€ 61,62
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,90€ 54,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 42,-€ 42,-
1Asus ENGTX560 DC/2DI/1GD5€ 152,90€ 152,90
1Asrock Z68 Pro3€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 592,45

Ik vraag me nog wel af of er een koeler bij moet? En zoja waar is die dan voor nodig? Wat moet hij dan koel houden?
En kan iemand mij vertellen of er misschien iets veranderd moet worden zodat hij beter wordt of dat ik wat belangrijks mis?

Ik ben nog vrij nieuw met dit alles dus dat zal het zijn als er iets raars in staat of iets dergelijks.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xutovlip op 29-10-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
DRuw schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:49:
[...]

zie een aantal posts terug, iemand postte een youtube van bf3 op ultra met een 6950 in cf en met cf uit en op de laatste setting had hij ongeveer 30 fps.
ga je daaronder dan merk je het wel dus lager als 6950 2gb moet je niet willen gaan als je alles op max wilt hebben.
maargoed het is arbitrair of je dat perse moet willen natuurlijk....

edit: eycandy is alles wat het ook leuk vind: alles settings op uber
dat was ik xD maar ik heb een HD ready scherm dus lagere resolutie en de 4×AA is toch niet nodig want dat merk je toch niet of het op 0×AA is ( denk ik ) dan kan ik toch wel hogere/zelfde FPS halen met de 1GB versie?
heb trouwens mijn videokaart nog niet gekocht zit namelijk nog steeds te twijfelen tussen de 1GB en de 2GB versie

@Xutovlip waarvoor wil je het gaan gebruiken? gamen? photoshop etc... ?

[ Voor 4% gewijzigd door ninosm1 op 28-10-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

voor 20 euro moet je dus gewoon de 2gb nemen, just in case.
neem je een biertje minder dit weekend;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
2 euro? het scheelt 16 euro...

Dan nog zou ik de 2GB pakken voor de zekerheid, ook al win je er op dit moment niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

geedit: 20 euro 0-etje vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
oeps :+

:D

/FOK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abn19 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:22:
opzich heb je aan een 64 gb ssd pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB ook wel genoeg als je alleen je OS erop zet en paar andere programmatjes en geen games en als je iets meer opslag wil dan 64 gb maar de 128 gb dus te duur vind is pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB de perfecte oplossing
Abn19, bedankt nog voor je reactie over die SSD schijf.

Wat vinden jullie van de gekozen voeding? Is er een goedkoper alternatief?

Mijn lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 8,87€ 8,87
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 106,91€ 106,91
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 226,74€ 453,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.135,84
Pagina: 1 ... 46 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de topicstart door.