Ook maar eens een lijstje posten. Ik denk er aan om een nieuwe computer samen te stellen met het oog op Battlefield 3, Bioshock Infinite, Diablo 3, etc.
Voeding: heb ik hier al meermaals zijn voorbij komen
Processor: goede prijs kwaliteit en met de teleurstellende benchmarks van het nieuwe AMD Platform..
Moederbord: features die ik wil. Overclockbaarheid ervan heb ik nog niet opgezocht, maar moest het niet werken dan zou dat natuurlijk jammer zijn. Er lijkt me veel keuze te zijn, maar ik hou het liefst goedkoop.
Koeler: ook al meermaals voorbij zien komen.
Videokaart: deze komt hier vaak voorbij. 2GB ram omdat het slechts twee tientjes meer is. Afhankelijk van de winkel wordt het de Sapphire of de Club3d. Geen idee of de Club3d makkelijk unlocked naar de 9670.
Geheugen: heb in het verleden al eens G.skill gehad en was er ontzettend tevreden mee. Opnieuw: afhankelijk van de winkel kan het ook nog Corsair 1600Mhz 8GB worden.
Kast: ik heb al altijd Antec gehad: vroeger de Antec Super Lanboy. Daarna de P180 (eerste versie) waar ik slechts matig tevreden van was. Momenteel de Antec Nine Hundred. Een dure kast die dan nog eens alle features zoals makkelijk monteren van HD en mogelijkheden tot cable management. Ook heeft deze kast kleine, irritante mankementen die me mateloos irriteren. Ik heb destijds een inbouw gedaan voor een vriend in de CM690 en dat was toen al een droom.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,31 | € 77,31 |
1 | Zalman CNPS10X Performa | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 181,- | € 181,- |
1 | XFX Pro 550W | € 59,26 | € 59,26 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 41,99 | € 41,99 |
1 | Sapphire HD6950 Dirt3 Edition | € 229,17 | € 229,17 |
1 | Asus P8P67 LE (3.0) | € 83,95 | € 83,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 702,58 |
Ik twijfel echter nog een beetje. Kan ik nog ergens op besparen zonder in te boeten aan kwaliteit?
Momenteel heb ik een E8400, 4GB Ram en 4850 512MB Crossfire. Misschien lukken al die games op high door enkel de 6950 2GB aan te kopen? Crossfire hoef ik voorlopig niet meer aangezien ik er niet veel aan heb. Starcraft 2 heeft geen Crossfire ondersteuning, Minecraft van hetzelfde. Voor CoD: Black Ops moet ik Crossfire afzetten omdat de microstuttering me best wat parten speelt. Vanaf ik het afzet draait Black Ops perfect.