Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thioz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06-11-2018
Ik heb sinds een half jaar ofzo een HTC Wildfire (Andoid 2.2) en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad, maar sinds een paar dagen gebeurd het weleens dat de telefoon ineens herstart, zonder enige waarschuwing of aanleiding en zonder dat ik er echt mee bezig ben en hij gewoon naast me ligt.

Er is niets met de telefoon gebeurd verder, niet gevallen, niet nat geworden ... de problemen zijn dus echt spontaan.

Ik heb al een log viewer geinstalleerd (aLogCat) en kan eigenlijk niets geks vinden. Verder lees ik dat een factory reset zou kunnen helpen maar dit lijkt me niet echt een oplossing maar een workaround.

Iemand een idee ?

I feel like i've been taking crazy pills

• thioz
Dat is inderdaad vaag ...

Zou dit te maken kunnen hebben met een bepaalde service die draait waarvan er iets is aangepast sinds maandag, dus dat de api die deze dienst aanroept ineens verkeerde data teruggeeft waardoor de hele boel crashed ?

Ik zie namelijk in de logs wel errors terugkomen die te maken hebben met een maximum grootte van een sqllite database.

---edit---

@DrFlassk

Heb je een lijstje met apps/services die op die 3 phones draaien toevallig ... ik vermoed namelijk dat het WhatsApp of Facebook is

thioz wijzigde deze reactie 26-05-2011 11:30 (18%)

• thioz
@Dr Flassk

Okay .. .ik hoor het wel.

Ik heb trouwens ook Vodafone maar lijkt me sterk dat het hier aan kan liggen.

• thioz
@Paul ... sinds kort .. of is dit altijd al het geval geweest ?

• thioz
@Paul...

Ik heb het sinds gisteren dus .

Wat ik wel heb gedaan al is die logger laten draaien en zag dat er veel errors waren mbt een aantal databases, die niet geschreven konden worden of die te groot waren.

Op een forum vond ik een stukje dat de contacts DB mischien wel corrupted was en heb deze nu gewist en opnieuw gesynched met Gmail. op het moment lijkt het stabiel en zie ik ook veel minder Exceptions voorbij komen in de logs.

• thioz
@Mathijs,

ik zie inderdaad ook veel over de Desire voorbij komen, vooral inderdaad met oververhitting, waar ik ook geen last van heb.

Nu moet ik zeggen dat ik sinds mijn laatste bericht om 12:09 ik geen meer gehad heb terwijl het vanochtend iedere 20 minuten wel een keer gebeurde.

Ik heb ook alle apps geupdate dus nu maar vingers kruisen ;)

• thioz
@Ees,

Ik heb alleen de GoogleMaps update gehad... maar pas nadat het probleem begon ... als er niet snel een echte oplossing voor is ga ik de boel maar 'format C: 'en' door 'm helemaal opnieuw te flashen

--- update ---

Ik was het beu ... dus heb maar een complete nieuwe flash gedaan ... aanvankelijk leek dit te werken maar toen begon het gezeik na een uur weer ..

net rebootte de telefoon toen ik net de logs had openstaan en hier leek zo 123 niet echt iets te gebeuren, naast standaard events

any bright ideas ?

thioz wijzigde deze reactie 26-05-2011 16:11 (44%)

• thioz
@MathijsJH ...

Ik heb al zoveel mogelijk 'oorzaken' gehoord ... waaronder het automatisch syncen van datum/ tijd tot overschakelen op bepaald data netwerk, wel allemaal dingen die te maken hebben met het netwerk waarop je zit.

Ikzelf heb nu de google mail sync maar uitgezet ... who knows

• thioz
@SumBeam + anderen ...

kun je erbij vertellen welk netwerk je zit, welke apps je draait en dergelijken ... mischien is er wel een lijn in te ontdekken.

• thioz
@All

Van de SD card heb ik ook ergens gelezen en geprobeerd maar dit heeft ook geen effect.

Begin te vermoeden dat het toch iets hardwarematigs is en het dan toevallig bij een aantal mensen tegelijkertijd voorkomt.

• thioz
@SunBeam

Je hebt wel gelijk dat het te wel heel toevallig moet zijn dat er de afgelopen dagen zoveel mensen last van kregen en bij velen zonder echt aanleiding zoals laten vallen, water, oververhitting.

Mijn telefoon is nu al een uur of 3 niet uitgevallen (* knock on wood*) en dat is voor vandaag zeker een record, ergens ben ik nog hoopvol dat het net zo snel weer weggaat als dat het gekomen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@MathijsJH ... helaas hebben zowel ik als mijn vriendin Vodafone, zij heeft trouwens precies dezelfde telefoon maar nergens last van.

Wel klaagt ze sinds een paar dagen (goh) dat haar batterij snel leeg gaat, sneller dan normaal in ieder geval want zo goed is de batterylife van de WIldfire al niet.

-- edit --

Ik had trouwens te vroeg gejuichd ... vanochtend herstart dat kreng weer bijna ieder kwartier .. krijg er een beetje dit gevoel bij : YouTube: ‪Crazy Pills‬‏

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 08:13 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@itsME-again

Thanks voor je post en de link ... goed om te weten dat het niet zomaar spontane hardware failure is, wat natuurllijk wel kan, maar toch enigszins onwaarschijnlijk is.

Ergens las ik op het wildfire forum dat het automatisch schakelen van de netwerkmodus wel eens effect kon hebben, ga ik nu dan maar proberen ... nu ik er aan denk is dat het enige verschil tussen de mijn wildfire en die van mijn vriendin, dat de ik wel een dataverbinding heeft en zij niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@SunBeam ...

Mijn sim is nog net een jaar oud, dus vraag me af of dat de issue is... kan natuurlijk nooit kwaad verder ;)

Ik wilde ook net gaan typen dat de telefoon , ingesteld op 'Alleen wcmda' , stabiel leek ... en voordat ik mijn toetsenbord aan kon raken zag ik vanuit mijn ooghoek dat inmiddels vervloekte HTC logo weer ...

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 09:20 (45%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@SunBeam

Was te verwachten dat het een kastje-muur verhaal zou worden waarbij niemand een ECHTE oplossing kan geven... je Google account loskoppelen is dat niet want dat is juist de reden dat ik voor Android / HTC gekozen heb.

Reparatie vind ik sowiezo ook echt geen oplossing ik lees heel veel verhalen dat dat het begin is van een nog langere lijdensweg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
Happy2000 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:05:
Hier ook een wildfire van 6 dagen oud met telford abbo ook spontane reboots.
Lekker koop je een andere telefoon krijg je dit.
Kun je iets specifieker zijn, apps die je gebruikt, je type dataverbinding etc etc.

6 dagen lijkt me wel een record als het echt zou gaan om een hardwarefailure

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@MarcIJ

Inderdaad lijkt dit het probleem te geven ... alleen GSM is bij mij (voor zover ik kan beoordelen) het enige dat echt stabiel is ... alleen zuight de data verbinding dan ballen.

maar waarom dan sinds dinsdag/woensdag ?

..still feel like i'm taking crazy pills

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
Pendulum schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:46:
Zojuist een reboot terwijl ik gewoon in mijn agenda aan het bladeren was.. heb hem nu op 2g staan en ik wacht af... begint irritant te worden..
Begint ? nu pas ? ;)

Maar hoe zet je 'm op 2G ? ik kan alleen kiezen tussen GSM en wcmda

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Ees

Kan natuurlijk wel zijn dat ondanks de WiFi, dat je telefoon wel sporadisch het netwerk poll'd.

Verder is er inderdaad geen pijl te trekken op de hoeveelheid crashes of het moment waarop ... ook uit de logs is helemaal niets te halen (geen exceptions of errors).

Gister avond was ik even in de binnenstad en toen heb ik geen 1 crash gehad .. zou dus zelfs met de toren waarop je op dat moment zit te maken kunnen hebben ... toen ik thuis kwam rebootte de telefoon binnen een half uur ... maar kan natuurlijk toeval zijn.

heb inmiddels ook al wat mensen op Twitter gevonden met vergelijkbare problemen en die richting dit topic geloodst ... wie weet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
Goed bezig ... dit zouden toch wel genoeg signalen moeten zijn voor Vodafone om er echt naar te kijken.

- update : met 2G nog steeds stable : al 2 uur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Hier Breda ... lijkt dus niet met locatie te maken te hebben.

@zoeterMeerman19 ... ophalen is 'zonne onzin jonguh !' ... heb ook vodafone aan de lijn gehad en die lutsen van de klantenservice kunnen echt niets originelers bedenken van opsturen of teruggaan naar de Vodafone winkel ... helaas gaat dat niet op als het toestel gewoon los gekocht is.

Ook hun argument dat het door de 2.2 update komt is bullshit gezien die er al maanden opstaat ... dus kom op jongens bij vodafone 'make the most of now' en doe eens helpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Ook vodafone forum gespammed ... vooral met tips voor newbies om zich niet af te laten schepen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Wederom een update :

Vodafone erkent dat er een probleem is en is OS informatie aan het verzamelen.

- Power to Us ! -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@arnoudwokke ... cool !

In principe kan iedereen zijn software / kernel versies gewoon op het forum van Vodafone zetten, neem aan dat ze dat wel lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
aartjedj schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:44:
Ik heb de indruk dat dit ook geldt voor een Acer Betouch E130 met Android 2.1
Toestel vanmorgen opgestuurd naar Acer ter reparatie.
PS, zonder simkaartje werkt toestel perfect, kan alleen niet bellen natuurlijk.
Dit lijkt toch wel echt een ander probleem ... maar wie weet is het gerelateerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Marceltuit,

Dan heb je geluk gehad dat de factory reset het opgelost heeft. Mischien heb je hierdoor andere settings gepushed gekregen vanuit Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Bullet NL .. thanks ... was aanvankelijk nog niet duidelijke of alle HTC's er last van hadden. Ik heb trouwens ook meldingen voorbij zien komen van mensen met andere Droids dan HTC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
selocan schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:58:
Het lijkt dus echt aan Vodafone te liggen ? En wellicht meer dan alleen HTC ?

Als dit zo is heb ik mijn telefoon dus voor niets 5 keer volledig opnieuw van de grond af aan opgebouwd
Ik ben bang voor je van wel ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Pinin,

Die enorme energy drain heeft mijn vriendin dus ook, alleen haar telefoon reboot niet at random, maar dat is denk ik omdat ze geen 3G gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Garyu .. via Wikipedia :
"Mobilkom Austria is a partner of Vodafone, and the two companies co-operate extensively."

zou inderdaad verband kunnen hebben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Pinin ... me 2 ... 3e regel start met 781

-- ohja --

nog steeds geen reboots sinds de telefoon in 2G mode draait

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:54 (47%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
Pinin schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:53:
Het is eigenlijk wel duidelijk he.....
Ik denk dat Vodafone hier zelf wel mee gaat komen, maar je zal zelf wel moeten melden dat je problemen ondervindt

-- al verklaart het nog niet dat het pas sinds een paar dagen is.

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 15:58 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Negaiido

Dat kan inderdaad maar ik heb dit topic gestart omdat het juist sinds een aantal dagen geleden plotseling zonder enige aanleiding begon en daar kennelijk meer mensen last van hadden.

een mobiel kan verder altijd kapot gaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Charleybaak ... da's nasty ... Snel melden bij Vodafone, met al je gegevens / versies etc .. .neem aan dat er dan snel(ler) een oplossing komt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Jorisvm ... ik was net iets te laat metmijn bericht op Twitter denk ik ;) ..sorry dude

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Aangezien er nu al meer operators onder lijken te lijden zou ik bijna denken dat er iets aangepast is aan de implementatie van het 3g protocol of de settings die richting de handsets gepushed worden.

Dat is de enige 'logische' verklaring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@groenteboer ... gebruik je een data verbindingen/mobiel internet ? ... mijn vriendin had precies hetzelfde en enige verschil tussen haar en mijn phone is dat ik wel mobiel internet heb en zij niet ... lijkt op dezelde fout maar met een ander symptoom

thioz wijzigde deze reactie 27-05-2011 22:04 (57%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Sellh,

Er was toendertijd ook een probleem met iOS en bepaalde Vodafone simkaarten dus dat kan wel degelijk een echt oorzaak en dus ook oplossing zijn .... toen konden iPhone gebruiker niet op 3G

Echter is het wel vreemd dat het pas sinds afgelopen dinsdag/woensdag is en het dus al maanden gewoon goed werktte.... er moet dus haast wel iets veranderd zijn aan de kant van Vodafone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Kazu

Blijft de telefoon ook rebooten als je je netwerkmodus op allen GSM zet ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Kazu ... zou het wel even doen ;) Dit is voor degene die echt getroffen zijn door het probleem wat ik schetste (random reboots sinds afgelopen dinsdag/woensdag) ... er melden zich ook allerlei mensen die al maanden zo af en toe een reboot hebben ... dit topic was daar echter niet echt voor bedoeld.

Mij lijkt de 'moeite' wel te overzien te opzichte van de toch wel heel irritante reboots.

thioz wijzigde deze reactie 29-05-2011 23:56 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Dr Flaskkk

volgens mij bedoelde je :
http://forum.vodafone.nl/...3273/highlight/false#M708

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
quote:
BurnerT schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:54:
[...]

Lang leve MIUI !

Ontopic: Ik had al een tijdje last van reboots
Define 'al een tijdje' ... dit topic is dus eigenlijk voor mensen die sinds afgelopen dinsdag/woensdag problemen ondervinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@BurnerT ...

Lijkt me toch een ander probleem ... brakke dhd lijkt me in jouw geval geen slechte gok ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@HTC_Legend_Sab & @Fulgore

Is dit ook sinds afgelopen week ... of was dit al langer het geval ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Fulgore ... dan is het inderdaad hetzelfde probleem ... maar dat het niet 'opgelost' is met het instellen van je netwerkmodus op GSM only is erg vreemd... dit lijkt bij bijna iedereen te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@DrFlaskkk .. ook mensen met een WildfireS ... die toch redelijk nieuw is. Maar sowiezo, wat is nieuw ? .... Nieuw gekocht of nieuw geproduceerd ?

Kan best zijn dat als je er nu 1 koopt dat ie al een half jaar in een magazijn gelegen heeft natuurlijk.

Vodafone kan/wil in ieder geval nog geen update geven ... 'we zijn ermee bezig' is het enige wat ik te horen krijg. 'beetje' jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@HTC_Legend_Sab ...

Is inderdaad traag als dikke stront door een dun rietje, maar als workaround (geen oplossing dus) vind ik dat beter dan die random reboots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Ton03

Natuurlijk probeer ik om de zoveel tijd wel even of het opgelost is, maar hecht net iets meer waarde aan bereikbaar zijn dan aan 3G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@SumBeam ..

2 maar ??
ik denk dat je er wel iets meer gehad zou moeten hebben... bij mij was het ieder uur zeker wel 1 keer raak.

Of je op wifi zit zou niet uit moeten maken, als je daarnaast nog op 3G zit gebeurt het ook (tenminste bij mij dan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@DjRandal ...

Ik volg je redenering mbt die iPhone niet ... staat volgens mij allemaal enigszins los van elkaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@DJ Randal

Wijzigingen in het netwerk of instellingen zijn in mijn ogen de enige logische verklaringen, gezien dat de ENIGE veranderde factor in het geheel is/kan zijn. Terwijl de simkaart dat niet is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Pan1cNL

Ik zou 'm niet zomaar op laten sturen, gezien het niet gaat om een hardware-defect. De gemiddelde lutser in de Vodafone store heeft over het algemeen nergens een echte oplossing voor dus ik had je ook wel kunnen vertellen dat ze met die conclusie zouden komen ;)

@Iedereen... vooral het vodafone forum (http://forum.vodafone.nl/...3357/highlight/false#M749) en hun twitter kanaal (@vodafoneNL) aanspreken, hoe meer druk er op de ketel komt ...hoe beter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@dpj789 .. is jouw bijnaam toevallig Captain Obvious ? :P .. .no offense maar als je enigszins de moeite genomen had de thread te lezen had je gezien dat deze conclusie al een 'paar' keer getrokken was

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@SmithNL

Dat is niet bekend ... maar in Barcelona heb je je telefoon toch niet nodig ;) Veel te veel om te zien en doen ... je 3G kun je sowieso beter uitlaten omdat je kosten dan toch flink de pan uit rijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
@Dr.Flaskk ....

een mailtje ? van wie ? ik neem aan van HTC ?

Best logisch dat iedereen een Vodafone simkaart gebruikt... het probleem doet zich namelijk op het Vodafone netwerk voor ... captain obvious anyone ?

@Charleybaak : hahaha ...

thioz wijzigde deze reactie 31-05-2011 10:08 (80%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Mooi dat HTC nog reageerd op vragen ... Van vodafone krijg ik niet meer terug dan 'we zijn ermee bezig'

Ik heb daarom ook net via Twitter het volgende bericht gestuurd :

@vodafoneNL : een beetje interactie of een update mbt het HTC herstart probleem zou fijn .. hierbij volstaat 'we zijn ermee bezig' niet !

graag iedereen dit copy pasten en Twitteren .. worden ze er vanzelf gek van

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
offtopic:
@SmithNL ... vergeet niet even te gaan eten bij Cerveceria Catalana

@DonValentino : Ik heb al deze gegevens ook al bij Vodafone neergelegd dus lijkt me ook overkill om dit bij HTC te doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Fingers crossed ... instellingen gewijzigd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thioz
Ik heb sinds het heuglijke nieuws nog geen reboot gehad dus het lijkt erop dat het probleem opgelost is,
jammer dat nog niemand heeft kunnen/mogen/willen vertellen wat nu ECHT de oorzaak was.

In ieder geval ... voor iedereen hier een DIKKE THUMBS-UP voor het reageren hier en het melden van de problemen aan Vodafone en HTC !!!

• thioz
@Ees ... dat is zeker zo ... ik denk dat veel andere partijen het anders opgelost hadden of eerst een spelletje 'dat was ik niet, dat was die neger' gedaan hadden.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True