Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4launch laptop word aangeboden voor 450 maar blijkt een fout

Pagina: 1
Acties:

• jatt123
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-10 23:10
Beste forumleden,

Vandaag bestelde ik een laptop bij 4launch.
De aanbieding viel op door de lage prijs bij pricewatch, maar het was zeker geen onrealistische prijs.

2 uurtjes later kreeg ik het volgende mailtje van 4launch:

Beste heer,

U heeft bij ons een bestelling geplaatst voor een MSI CX640-050NL notebook. Door een fout in onze database is dit artikel op onze webshop aangeboden geweest voor € 451,00. Dit is echter een onrealistische prijs en kunnen wij de notebook hiervoor niet uitleveren. De huidige prijs betreft €529,00. Onze excuses voor het eventuele ongemak, daar deze fout uiteraard niet aan uw kant ligt, willen wij u alsnog tegemoet komen in uw bestelling en kunnen wij u de notebook alsnog voor € 499,- aanbieden. Mocht u liever een alternatief voor de bestelde notebook bestellen, kan ik u de volgende opties aanbieden:

Graag verneem ik van u wat u met de bestelling wenst te doen.

Nu zag ik op het forum dat dit wel vaker voor is gekomen bij 4launch.
Graag wil ik weten wat mijn rechten zijn, iemand ervaring heeft bij een soortgelijke situatie.
Ik heb al een tijdje een nieuwe laptop nodig, qua financiën gaat het niet al te best als student. De actie prijs stond al 2 dagen op de website. Verder stuurde ik eerder nog een mail of ze het kunnen reserveren voor de actie prijs aangezien ik pas over 4 dagen over het geld beschik.
Dit was prima volgens hun.

Als ik laptop voor €499 haal wat nog niet mogelijk is qua financiën voel ik me alsnog genaaid. En ga ik meteen akkoord met een fout wat niet bij mij ligt.

Wat kan ik hier tegen doen wat zou jij in een soortgelijke situatie doen?
Als er mensen zijn die zeggen om de laptop gewoon voor €499 te kopen wil ik zeggen dat ik toch een poging wil wagen. Om eventueel korting te krijgen op een volgende bestelling of onder de 499 uit te komen.
Niet geschoten is altijd mis.

Gelieve uw advies.
Alvast bedankt :)

• jatt123
Ik heb nog niet betaald, maar ik heb toch een gevoel dat dit iets is om klanten te lokken. Dit is vaker voorgekomen bij 4launch las ik net.

het is een gebaar dat ze wat korting geven, maar ik ben zeer teleurgesteld dat ik sinds gisteren bezig ben om geld bij elkaar te sprokkelen. Het stond ook 2 dagen op 4launch een kwartiertje is een ander verhaal.

Betalen of niet betalen ik kan nu betalen met ideal of per bankoverschrijving. Dan heb ik wel betaald. Kost wel wat moeite om het geld terug te krijgen maar dat is dan weer een ander verhaal.

• jatt123
quote:
thaan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:43:
[...]

Denk je dat een webwinkel continu mensen heeft zitten die alle prijzen controleren? Die prijzen worden automatisch aangepast, en komen meestal pas aan het ligt nadat iemand het product besteld, anders was de prijs immers ook wel weer automatisch gecorrigeerd.
nadat ik een email stuurde of ze het kunnen reserveren voor de actie prijs.

Degene op voorraad is de laatste uit de actie, hierna is het product echter wel nog gewoon te leveren. Wanneer u deze besteld met bijv overboeking. Kunt u de betaling over 4 dagen voldoen. En wordt het product al gereserveerd voor de actieprijs.

Met vriendelijke groet,

Gisteren stond de interne voorraad op 4 dus hebben er 3 mensen besteld. Maar het klopt inderdaad dat ze de prijzen niet continu controleren maar het was mijn mening dat de laptop zo 2dagen werd aangeboden voor de actie prijs.

Er stond ook op=op bij ik weet niet of dat automatisch gebeurd.

• jatt123
Ik had de laatste laptop besteld.
Zoals 4 launch mij adviseerde had ik voor de optie betaling via overboeking gekozen.

@ Darkstar ik heb niks kunnen vinden in de disclaimer.
Wel staat er dit bij de meeste mails

De informatieopgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken en de afzender direct te informerendoorhetbericht te retourneren.

Het is vooral dat ik nog nooit had besteld bij 4launch. En graag wil weten waarom ik voor 4launch moet kiezen om zo eventueel een trouwe klant te blijven in de toekomst.
Service is ook een belangrijke zaak er is een nette gebaar gemaakt naar mij dat ze toch 29 korting geven.

jatt123 wijzigde deze reactie 12-05-2011 22:04 (22%)

• jatt123
quote:
ictinteresse schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 22:03:
Heb je 4 launch al een mail terug gestuurd?
Ik heb nog geen mail terug gestuurd. vandaar dat ik jullie om advies vraag. Ik overwoog om akkoord te gaan met de prijs van 499. Toch heb ik deze toppic gestart waarbij ik dacht wellicht sta ik in mijn recht en kan ik volgens een aantal procedures de laptop voor €451 aanschaffen.

Kreeg zoiets ook bij rechten op school :o

@ chicane
Ik las net ook zodra je op de bestel knop druk en deze wordt bevestigd dat er dan een overeenkomst is.
Als ik nou voor de optie rembours kies dan is de koopovereenkomst er toch gelijk.Bedankt voor je reactie.

Ook de overige forum leden bedankt voor uw reacties en eventuele adviezen.

Met de onderstaande mailtje
wil ik een korting op een 2e bestelling proberen te regelen.

Degene op voorraad is de laatste uit de actie, hierna is het product echter wel nog gewoon te leveren. Wanneer u deze besteld met bijv overboeking. Kunt u de betaling over 4 dagen voldoen. En wordt het product al gereserveerd voor de actieprijs.

Met vriendelijke groet,

• jatt123
Het is wat verkeerd overgekomen. Ik heb voor een normale verzending gekozen. Rembours was alleen voor een voorbeeld waarbij iemand niet meteen betaald maar toch een koopovereenkomst aangaat. Aangezien dit anders werd beweerd.

Verder kreeg ik een standaard mail met.
Hartelijk dank voor uw bestelling bij de 4Launch Shop. U ontvangt deze e-mail ter bevestiging van de bestelling die u op donderdag 12-05-2011 om uur geplaatst heeft. Het bestelnummer van uw bestelling is 00000

Aantal Product Prijs
1
MSI Notebook CX640-050NL 15.6", 2310M, 500GB (zilver)

451.00

Verzend- en betaalwijze:
Verzenden na vooraf betalen €
2.00

Totaal incl. BTW: €
453.00

(Bedankt ictinteresse dat wordt mijn aanpak nu.)

Denken jullie overigens dat mensen die de voorgaande 3 laptops hebben besteld een zelfde mail hebben gekregen. Want ze hebben gisteren al besteld het kan zijn dat ze het al geleverd hebben gekregen tegen de prijs van €451.

jatt123 wijzigde deze reactie 12-05-2011 22:50 (13%)

• jatt123
na een mail gestuurd te hebben kreeg ik de volgende reactie terug wat ik overigens wel begrijp.

Beste,

Helaas is het niet mogelijk om hier meer in tegemoet te komen, ik heb me in eerste instantie verkeken op de prijs van het product, dus hier zat ik inderdaad fout, echter is de korting die mijn collega u aanbood al significant, wij maken hoe dan ook verlies op uw order. de korting die mijn collega u aanbood is dus echt maximaal, wat wenst u te doen?

Met vriendelijke groet,

gewoon akkoord gaan?????

alvast bedankt

• jatt123
Ik volg de toppic niet meer maar ik ben inmiddels in bezit van de laptop.
Uiteindelijk voor €499 + waarschijnlijk als cadeau een laptop tas, een draadloze muis en een virusscanner cd.

Prima opgelost door 4launch ik blijf hier zeker bestellen

• jatt123
Dat was niet afgesproken dat ik er een muis tas etc bij kreeg. Het zat er gewoon bij zonder dat ik het had verwacht
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True