Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
Hahn schreef op zondag 28 mei 2017 @ 00:28:
Heerlijk he, hoe we elkaar geen centimeter gunnen? O+
Blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg: mijn boodschap was voor golfgti5 bedoeld. Dat betekent ook dat hij zelf mag verzinnen wat hij ervan vindt en, indien gewenst, om nadere informatie kan vragen. Wat jij denkt dat hij ervan vindt is niet relevant en wat je er zelf van vindt interesseert me ook geenszins. Je hoeft me niets te gunnen, want je hebt me niets te gunnen.

Ik weet dat we in Nederland een cultuur hebben waarbij iedereen altijd een mening heeft en denkt dat die relevant is, maar dat gaat op dit moment niet op.

Camacha wijzigde deze reactie 28-05-2017 00:36 (3%)

Persuader of bytes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:23
Gopro studio bestaat nog naast quick.
In quick ben je snel klaar ;) maar weinig opties.
In studio wat meer, maar ook niet super veel.

IMovie, final cut pro, etc geven meer mogelijkheden.

Mij lukt het alleen weer niet om iMovie in 4k te laten leveren, dus ook even aandacht hebben voor welke resolutie je uiteindelijk wil gaan en checken of het pakket dat kan...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H0ppie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-06 21:24
quote:
boefje79 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:47:
Gopro studio bestaat nog naast quick.
In quick ben je snel klaar ;) maar weinig opties.
In studio wat meer, maar ook niet super veel.

IMovie, final cut pro, etc geven meer mogelijkheden.

Mij lukt het alleen weer niet om iMovie in 4k te laten leveren, dus ook even aandacht hebben voor welke resolutie je uiteindelijk wil gaan en checken of het pakket dat kan...
Is al weer een tijdje geleden dat ik wat bewerkt had, thnx voor je opheldering!

Ja dat zijn ook nog mogelijkheden, ik was niet helemaal volledig in mijn uitleg dat er ook nog veel meer tools er voor zijn. Wederom bedankt voor de aanvulling _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:23
Mijn adapter is nog niet binnen dus dat heb ik nog niet kunnen ervaren...

De gopro kan er echter ook in zonder adapter (met standaard mount er tussen klemmen, werkt op zich ook als je geen hele gekke moves maakt.

Ben wel benieuwd naar je kluskunsten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik was mijn GoPro verloren tijdens een obstacle run, heeft daar een dag op de bodem van een meer (De Berendonck) gelegen, waarna hij is opgedoken toen alles werd afgebroken. Gevonden en aan mij teruggestuurd :D

Leuke was dat de gene aan wie hij gegeven is er nog een selfie mee heeft gemaakt, dat was de laatste foto op de GoPro.

Heb de organisatie (Strong Viking) een taart gestuurd :)

Heb de foto op FB gedeeld, waarna vrienden van de vinder hem op een gegeven moment hebben getagd:
https://www.facebook.com/...notif_id=1498560670205536

Al met al een leuk verhaal :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Dat is geen leuke verrassing, als je op vakantie opeens ontdekt dat GoPro zijn app veranderd heeft. Voordat je deze kunt gebruiken heb je per se een account nodig en dus ook een internetverbinding. Sta je op de mooiste plek ter wereld in the middle of nowhere, maar instellingen aanpassen of het shot uitkaderen via de app is niet meer mogelijk. Mocht je toevallig het geluk hebben over een verbinding te beschikken, dan is dit weer een onnodig account en weer allerlei data die ten bate van een ander verzameld wordt.

GoPro lijkt met het zware financiële weer volledig de weg kwijt en wanhopig op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Ondertussen moet ik helaas concluderen dat een merk dat ooit de ongeëvenaarde topspeler was, ondertussen aan alle kanten ingehaald is qua prijs, gebruiksgemak en technologie. De volgende keer geen GoPro meer.

Tipje voor wie tegen hetzelfde probleem aangelopen is: je kunt de app handmatig downgraden naar een versie die nog geen account vereiste. Versie 2.9.1551 is een goede kandidaat. Nadat je deze versie gedownload hebt, stop je de Capture app, verwijder de data en cache en verwijder Capture. Installeer daarna de oude app via het gedownloade bestand. Daarna moet je uiteraard niet vergeten de automatische updates voor deze app uit te zetten :)

Persuader of bytes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:07
quote:
iAmRenzo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:55:
Ik heb zojuist een GoPro Hero 5 Black gekocht voor 365 euro voor straks op vakantie. Mijn SJCam 5000 (?) is echt aan vervanging toe.

Ik heb nog een paar vragen:
- ik zat te kijken, je kunt 2,7k filmen op 60fps (NTSC) en 50fps (PAL). Is dat nog een verschil anno nu? Ik wil het liefst 60 frames (dat matched met mijn iPhone waardoor ik mijn filmpjes in slomo op 30fps kan afspelen).
- bij mijn SJCam kreeg ik echt een hele shitload aan mounts en dergelijke. Zijn die allemaal nog compatible met de Hero5? De inschuifdingen als de met een schroef vast te maken mounts?
1. Ja daar zit zeker een verschil in. Ik heb mij ooit laten vertellen dat in verschillende delen van de wereld er ander sort licht gebruikt wordt, 50Hz of 60Hz. Hier kan je de camera dus op aanpassen zodat je geen geflikker in je beeld krijgt. Lees dit eens door: http://urbanvideo.ca/avoid-video-flicker

don't mind me

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:11
quote:
wokkelz schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:17:
Waar heb je hem voor die prijs vandaan?
Amazon

• StanTheMan
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 23:47
https://gopro.com/update/hero5
v2.51 voor degenen die 'm nog even uptodate willen hebben voor vakantie ..

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-06 18:52
quote:
Bedankt, ik heb hem ook besteld. Voor die prijs kon ik het niet laten :)
Nu mn hero3+ black op MP zetten!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 05:00

l3art

Moderator Mobile
Dat lijkt me best wel een scherpe prijs ja. Bedenk alleen of je de G4 wil of de G4S (die kan 360 graden rond draaien).

Mogen de tweakers dames niet antwoorden op je vraag? ;)

Weet iemand waar een originele hero 4 silver behuizing te koop is? Ik bedoel dan niet de waterdichte behuizing maar de behuizing van de Hero4 zelf. Zag vandaag dat er een flinke barst in zit aan de onder-/zijkant waar de accu zit. Cosmetisch en dus niet gedekt door gopro (als ik überhaupt nog garantie zou hebben). Tijd om dus zelf te klussen maar ik heb nog niet ergens een webshop oid gevonden waar ik dit kan kopen.

Te koop Feiyu Tech G4S gimbal

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
mfneed schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Bedankt mevrouw!:D excuus voor het niet vermelden want antwoord van wie dan ook is welkom!:D Heb even wat reviews van de shop gelezen... denk dat ik liever 60,- extra uit geef bij vnix dan dat ik bij eglobal ga kopen:D

maakt het 320(uit mijn hoofd) graden of 360 graden veel verschil>?
Zo'n 40 graden... Ik weet niet hoe en wat je er mee wil gaan filmen, maar voor mijzelf destijds het zekere voor het onzekere genomen en de G4S genomen. Nadeel daarvan is wel (fix is beloofd maar nog altijd niet uitgebracht) dat onder een bepaalde hoek de gimbal gaat trillen. Zou mogelijk te maken hebben met dat de accu of motor niet sterk genoeg is. Geen idee hoe dat is met de G4.

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-06 14:14
quote:
mfneed schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:40:
[...]

Is voor over 2 maand in the states! voor hiken door de nationale parken lust ik wel wat vette stabiele beelden! Wandelen in de hand! eventueel aan mn rugtas! in de winter eventueel met snowboarden al ben ik dan vaak te benauwd de gopro uit zn waterproof behuizing te halen!
Ik heb de G4 en G4S. De G4 bevalt mij beter omdat je daar wat meer "technische snufjes" mee kan uithalen zoals pan en tilt speed. De 360* van de G4S is leuk maar heb geen moment gehad waarbij ik dat echt nodig had.

Wel een nadeel van de G4 is dat de schroefjes waarmee je ze vast zet nogal onhandig zijn en over een (langere) tijd niet meer fijn draaien. De quick release van de G4S is wel weer heel fijn.

Beide hebben horizon shift (evenals alle andere gimbals) dus daar is helaas geen ontkomen aan..

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-06 14:14
quote:
l3art schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 06:58:
[...]

Wat is pan & tilt speed? Pan & tilt ken ik, dat kan ook met de G4S maar wat houdt dat speed in?
Dat is eigenlijk hoe snel de gimbal beweegt. Volgens mij heb je ook een smooth optie naast de snelheid. Voor cinematische beelden wil je niet dat hij bij de kleinste polsomdraai al meedraait maar rustig volgt. Je ziet het hier bij de dji osmo bijvoorbeeld.

• mfneed
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 15:17
quote:
Basxt schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 01:38:
[...]

Ik heb de G4 en G4S. De G4 bevalt mij beter omdat je daar wat meer "technische snufjes" mee kan uithalen zoals pan en tilt speed. De 360* van de G4S is leuk maar heb geen moment gehad waarbij ik dat echt nodig had.

Wel een nadeel van de G4 is dat de schroefjes waarmee je ze vast zet nogal onhandig zijn en over een (langere) tijd niet meer fijn draaien. De quick release van de G4S is wel weer heel fijn.

Beide hebben horizon shift (evenals alle andere gimbals) dus daar is helaas geen ontkomen aan..
Deze ochtend dan toch maar overstag gegaan... 200,- bij vnix betaald voor de G4!! Volgensmij een goeie strakke prijs! zat er al vaker naar te kijken maar alles was minimaal 300,- of meer! Ga het vanzelf zien maar gok dat ik de 360graden niet ga missen! Voor de vakantie nog een paar keer oefenen uiteraard! Ook maar eens wat settings gaan testen op de gopro, moet natuurlijk wel het uiterste uit mn footage gaan halen in de states!

Een paar presets klaarzetten voor een duik in het water, sunny weathers en de donkere kampvuurtijden!

mfneed wijzigde deze reactie 04-08-2017 13:36 (4%)

Xbox ID - Neeedsz

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-06 13:57
quote:
Queenfanmichel schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:11:
[...]

Ik handel altijd via de verkoper, zoals het hoort. In dit geval is dat V-Nix, en GoPro is de fabrikant en hoeft mij niet te helpen.

Als het goed is en GoPro doet wat men al tijden belooft, heb ik dinsdag de Karma Grip terug op tijd voor mijn vakantie.
Succes, ik hoop dat je snel je spullen terug heb.
Mijn camera was in het buitenland gekocht, vandaar dat ik niet via de verkoper kon handelen. Maar ervaarde zelf echt een super service van GoPro.

• Gemekker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22-06 09:00
quote:
Queenfanmichel schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:13:
[...]

Er zijn meerdere updates geweest voor de Karma Grip. ;)
Echt? Dan heb ik die gemist. :X Zal wat beter opletten in het vervolg ;)

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:47
Uitgebreide vergelijking van Hero 6 met 5 op de GoPro site is al online. Helaas geen verrassingen tov wat al gelekt was, buiten HDR en 'Touch Zoom'.

Update - €570.... Slik.
Update 2 - sfeerbeelden

Update 3 - power on via voice Dat is wel handig.

jeroen11 wijzigde deze reactie 28-09-2017 18:00 (44%)

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:47
Als je nog wat meer info wilt is deze uitgebreide beschrijving van Abe Kislevitz interessant, enkele highlights voor mij:
quote:
Underwater footage no longer needs dive filters thanks to an all new, automatic, underwater tuning.
[...]
HEVC in the HERO6 is over 30% more efficient than HERO5’s h.264, meaning the image looks over 30% better, while retaining similar file sizes (if the bitrates were equal). In practical terms, when using the GoPro in high motion scenes (which happens often), the video ends up looking extremely clear and sharp on every individual video frame.
[...]
New in the HERO6 is 4K 4:3. Every frame is the full GoPro sensor at 4000px by 3000px, which is the same dimensions as the 12MP GoPro photos.
[...]
2.7K – 120 Wide
This is my new go-to action mode for GoPro. Where I used to film in 2.7K-60 in HERO5, I’ll be upping my game to 120 FPS.
[...]
Coming Soon in this article – HDR Photo, Night Photo, EIS, QuikStories, Battery Life, & MORE
Klinkt toch wel heel interessant, komende vanaf een Hero4. Maar wacht nog heel even meer info af over battery life voor ik knoop doorhak.

Edit: battery life volgens GoPro

HERO6 Black Camera Battery-life
Video Mode Time (Minutes)
4K 60 70m
4K 30 95m
2.7K 120 60m
1440p60 75m
1080p240 60m
1080p120 65m
1080p60 100m
720p60 110m

Edit 2: uitgebreide review op DC Rainmaker, heeft hem een paar weken getest

jeroen11 wijzigde deze reactie 29-09-2017 11:11 (16%)

• wokkelz
quote:
Slomy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:46:
Ik heb onlangs voor aanstaande reis naar Australië een Session 5 aangeschaft. Er zijn alleen zoveel accessoires dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;). Voor het duiken/snorkelen wil ik in ieder geval een flootable hand grip voor erbij halen en daarnaast nog iets van een statief om de Session op het dashboard te kunnen bevestigen. Zijn er dan nog accessoires die ik absoluut mis voor dit type vakantie (roadtrip / snorkelen / duiken).
Ik zelf ben net terug van een vakantie op curacao en heb 2 accesoires gebruikt namelijk;

- Zuignapje van aliexpress voor een timelapse van het opstijgen en landen van het vliegtuig.
https://nl.aliexpress.com...34-4d09-87b4-c00b6c095f77
- Monostick uitschuifbaar voor het snorkelen en rondlopen overal en nergens
https://www.bol.com/nl/p/...9-zwart/9200000026313628/

Misschien kan je de originele suctioncup aanschaffen als je wilt timelapsen vanaf je auto tijdens het rondrijden ofzo. Ik zelf zou geen risico met een china suctioncup op een auto, erin geen probleem :)

.

• Sokkeh
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-06 15:34
quote:
Slomy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:46:
Ik heb onlangs voor aanstaande reis naar Australië een Session 5 aangeschaft. Er zijn alleen zoveel accessoires dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;). Voor het duiken/snorkelen wil ik in ieder geval een flootable hand grip voor erbij halen en daarnaast nog iets van een statief om de Session op het dashboard te kunnen bevestigen. Zijn er dan nog accessoires die ik absoluut mis voor dit type vakantie (roadtrip / snorkelen / duiken).
Kom net terug van vakantie uit maleisie en had van m'n zusje een rood filter meegekregen voor de gropro. Deze maakt je beelden tijdens het snorkelen echt supermooi. Dikke aanrader, anders is namelijk je beeld alleen maar blauw / groen, met dit filter heb je een betere benadering van de echte kleuren zoals je ze zelf ziet onderwater.

wat ik overigens ook merkte tijdens het snorkelen, ik had een selfie stick volledig uitgeschoven om alles mooi te kunnen filmen. dit bleek echter vet onstabiele beelden op te leveren helaas :( dus beter die stok niet helemaal uitschuiven ;)

Sokkeh wijzigde deze reactie 05-10-2017 11:35 (12%)

• Sokkeh
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 24-06 15:34
Hier nog even een vergelijking met en zonder filter. Heb helaas niet hetzelfde stuk met en zonder filter op film dus dat is wel jammer.

Public
Publieke map
Snorkelen gopro met filterGopro snorkelen geen filter

• jspr
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-06 17:22

jspr

Bianchi Aria

Niet echt spectaculair tegenover vele videos hier, maar wellicht toch mooi om te laten zien :+

GoPro Hero 4 front camera
GoPro Hero 3 rear camera voor picture in picture
Wahoo ELEMNT Bolt GPS unit voor de GPS overlay data met Garmin Virb edit

Garmin Virb edit voor de overlay en iMovie voor de picture in picture

Strava

• Rino
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:00
quote:
wokkelz schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:35:
[...]

Gewoon zorgen dat je altijd er een aantal geladen bij je hebt en evt nog een powerbank!
Check. 3 batterijen en oplader.
daarnaast powerbank 20000mha, dus moet goedkomen ;)

• henri8096
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-06 14:44
quote:
Rino schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 21:51:
[...]

Check. 3 batterijen en oplader.
daarnaast powerbank 20000mha, dus moet goedkomen ;)
Ik red een volledige duik (45-60min) op één batterij met het display op 50% helderheid.
In het begin film je nog de hele duik, maar op een gegeven moment pak je dat ding alleen nog maar voor interessante dingen.

• Gangster93
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-06 20:43
quote:
Reynouts schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:32:
Ben ook aan het kijken voor een upgrade van mijn good old Hero 2.. Ik gebruik hem vooral voor het filmen van snowboarden en skateboarden.

Was erg impressed door de EIS en de superslomo van de GoPro Hero 6 in een aantal reviews, maar vind de prijs wel hoog, zeker in vergelijking met de GoPro Hero 5.

Ook blijken er wat problemen te zijn met de batterijduur (oververhitting van de nieuwe chip) en problemen in koude condities.

Wat zijn jullie bevindingen met de Hero 6 in koud weer en met de batterijduur?
Prijs is zojuist gezakt naar 429, erg mooie prijs. Check de pricewatch

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
Ik ben nieuw met GoPro en heb afgelopen weekend met de prijsdaling een Hero 6 in gebruik genomen. Wat onderzoeken bracht mij op de betaalbare pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB (2017 model). Zou snel genoeg moeten zijn voor de hoogste settings/bitrate die de Hero 6 te bieden heeft en is dus U3. En in mijn ervaring is dat ook zo. Al heb ik nog geen lange sessies gefilmd ofzo, dus ik weet niet of er onder bepaalde omstandigheden corrupte bestanden kunnen ontstaan. Wat bij andere trage(re) niet aanbevolen kaartjes wel het geval kan zijn...

Hier nog een algemene review https://nl.hardware.info/...v2-review-nieuwe-kaartjes Let er op dat er ook nog 2016 versies in omloop zijn. Te herkennen aan de naam/opdruk ‘Evo+’. Die zijn een stuk trager en moet je absoluut NIET kopen. Behalve de 256GB versie dan van het 2016 model als ik die review moet geloven. Van het 2017 model die ik dus heb kan je trouwens het beste de 128GB of 256GB versie nemen, daar de 64GB toch nog wat achter blijft in prestaties zoals je in de review kunt zien. Waarmee ik niet wil zeggen dat ie niet zal werken met de Hero 6, maar meer voor de zekerheid.

Verders ben ik het er wel mee eens dat het lastig zoeken is naar betrouwbare kaartjes in het warrige grote aanbod :/

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
quote:
Daffie85 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Even een kleine kick van dit topic. Gisteren in verband met de BTW weg ermee actie bij de MM een Go Pro Hero 6 gekocht, voor € 354,-. Nu ben ik echter nog op zoek naar een goede SD kaart. Heb jij al een keuze kunnen maken qua SD kaart en hoe bevalt die? Het is idd moeilijk zoeken. Ik ben tot de volgende vergelijking gekomen: https://tweakers.net/pric...053;767033;995085;544303/ Iemand die mij kan zeggen welke hiervan de beste keus is, of moet ik nog naar een andere kijken?
Dit kon ik ook niet laten, echt een koopje. Gelijk deze video ermee geschoten, samen met m'n nieuwe Feiyu Tech WG2, ook voor een werelddeal. Nu was de combi samen goedkoper dan de GoPro vorige maand nog was :9~ :

• swv
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:55
quote:
Daffie85 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:31:
[...]

Even een kleine kick van dit topic. Gisteren in verband met de BTW weg ermee actie bij de MM een Go Pro Hero 6 gekocht, voor € 354,-. Nu ben ik echter nog op zoek naar een goede SD kaart. Heb jij al een keuze kunnen maken qua SD kaart en hoe bevalt die? Het is idd moeilijk zoeken. Ik ben tot de volgende vergelijking gekomen: https://tweakers.net/pric...053;767033;995085;544303/ Iemand die mij kan zeggen welke hiervan de beste keus is, of moet ik nog naar een andere kijken?
Gefeliciteerd! Is echt geen geld. Dan te bedenken dat ik eerst €499 betaalde wat ik al goedkoop vond, maar ivm de prijsdaling e.d. uiteindelijk bij Coolblue ben geëindigd en geld terug heb gehad (is vandaag toevallig bijgeschreven) zodat ik ook op €354 uitkwam. Coolblue had die prijs namelijk ook korte tijd op de site staan. Is er tenminste geld over voor extra accessoires :)

Afijn ik heb er nog niet veel mee gespeeld. Heb ‘m puur voor vakantie gekocht in eerste instantie en eigenlijk ruim van te voren om wat te kunnen oefenen. Maar die tijd heb ik nog niet genomen. Ik moet er nog steeds eens op uit gaan met de GoPro in een zonnig weekend. Zodoende ook nog weinig ervaring met de EVO Plus 128GB. Hij lijkt wel alles weg te kunnen schrijven op 4k@60fps zonder fouten, want ik heb er natuurlijk wel al mee zitten spelen. Ik ga er dus nog steeds vanuit dat ik de goede keuze heb gemaakt met deze kaart. Uiteraard heb ik op mijn Mac en Windows laptop nog wat bestanden heen en weer zitten schrijven en die bekende benchmarktool gedraaid. Weet de naam ff niet meer. Resultaten waren goed en ook wat Samsung min of meer belooft. Ik durf geen uitspraken te doen over andere SD kaarten. Maar prijs kwaliteit van de EVO Plus (MB-MC128GA/EU) is wat mij betreft top.

• feiyucka
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-06 21:45
quote:
Reynouts schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:05:
[...]

Nice! Mooi filmpje. Wel veel gespeeld met de slomo's en snelheid, maar dat snap ik met deze nieuwe camera.
Neem je altijd een rugzak mee met de gimbal en gopro spullen?
En wat voor aanpassingen doe je met ProTune?
Thanks! Ja, 120fps op 2.7K is lekker om te croppen en te vertragen. Altijd een tas inderdaad, al zou het ook prima in een jaszak kunnen. De gimbal is redelijk compact namelijk. Protune voornamelijk zodat ik er qua kleuren daarna nog veel kanten mee op kan, tijdens het bewerken.
quote:
l3art schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:10:
[...]

Gave beelden
Zou willen dat ik zo kon editten. Nice!
Dankje, is snel te leren hoor! FCP / Premiere installeren en heel veel doen.

• vanardenne
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
wokkelz schreef op maandag 12 februari 2018 @ 23:00:
[...]

Volgens mij pakken de gopro 5 en 6 alleen originele batterijen.
Ik heb voor de gopro dit setje batterijen: https://www.v-nix.nl/newell-triple-battery-charger-pack.htm

die doet het wel. Maar lijkt ook soms ineens - direct na het opladen - te beginnen vanaf 70% in plaats van 100%. Ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit. Maar ze werken in ieder geval wel.

Canon EOS 550D | GoPro Hero6 Black | Mavic Pro Platinum | Macbook Pro Retina

• whoutman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19-02 13:15
quote:
vanardenne schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 06:56:
[...]

Ik heb voor de gopro dit setje batterijen: https://www.v-nix.nl/newell-triple-battery-charger-pack.htm

die doet het wel. Maar lijkt ook soms ineens - direct na het opladen - te beginnen vanaf 70% in plaats van 100%. Ik moet nog even uitvogelen hoe dat precies zit. Maar ze werken in ieder geval wel.
Ik heb precies hetzelfde setje en “probleem”. Komt doordat de GoPro ziet dat het geen originele batterijen zijn. Werken wel prima net zo goed alleen batterij indicatie klopt van geen kant nee :-)

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
Scherpe aanbieding volgens mij bij Amazon.es €345,99 (excl. verzending) voor GoPro Hero 6:
https://www.amazon.es/GoP...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch

harrytasker wijzigde deze reactie 21-02-2018 20:47 (28%)

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:31
quote:
harrytasker schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:46:
Scherpe aanbieding volgens mij bij Amazon.es €345,99 (excl. verzending) voor GoPro Hero 6:
https://www.amazon.es/GoP...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Bedankt voor de tip! Heb hem zojuist besteld. Nu hopen dat hij snel wordt geleverd. Ik was al enige tijd op zoek naar een goede aanbieding, vond 429 toch wat aan de hoge kant

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 23:31
Gisteren mijn gopro hero 6 binnen gekregen via de spaanse amazon,

Geweldige camera, al mooi mee kunnen experimenteren. Echter kan ik geen verbinding maken met de 5Ghz wifi op mijn HTC U11 (wel met mn iPad pro). Volgens internet heeft dit te maken met het kanaal die de gopro gebruikt, dit zou kanaal 161 moeten zijn en menig apparaat kan hier niet goed mee overweg.

Niet een enorm probleem ofzo, maar het zou wel handiger zijn om gebruik te kunnen maken van de snellere wifi aangezien ik vaak de files naar mijn telefoon transfer om ze in beter kwaliteit terug te kunnen kijken (al is dat wel minder nodig doordat ik nu een schermpje heb op de gopro)

-:Steam:- // -:Specs:- LoL EUW = BatsAap // PSN-ID = BatsAapNL //

• Aeryn
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-06 16:06
quote:
Rubberen schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:46:
Daarom zit ik te denken om de GORPRO voor mijn gehele reis in te stellen op 2.7k / 60fps (linear). Ik veronderstel dat ik in de nabeweking door deze settings te gebruiken een mooie slow mo kan bekomen met weinig of geen stutter in. Ook protune lijkt een goeie toevoeging te zijn.

Edit: hier een voorbeeld van wat ik zou graag bereiken (tussen 1:30 & 1:57)
YouTube: 48 Hours in Paradise
Zelf film ik vrijwel alles op 60fps en het effect wat je zie tussen de genoemde tijden lijkt mij 60fps op 50% snelheid. 2.7 is een heerlijke resolutie om mee te werken en ProTune zou ik sowieso aanzetten vanwege de hogere bitrate die (de meeste) GoPro's dan gebruiken. Linear scheeltje natuurlijk de fisheye look en persoonlijk vind ik het er veel professioneler uitzien. Dus, wat mij betreft heb je de perfecte instellingen voor 99% van alle opnames. Fijne vakantie!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
quote:
spockster schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:13:
Sinds een week een GoPro Hero 6 in bezit. We willen deze gebruiken om wat vakantievideos te maken zoals in een subtropisch zwembad.

Ik dacht dat dit geen probleem is met de GoPro omdat deze waterdicht is tot 10m. Echter lees ik nu toch wel enkele verhalen over waterschade.

Is het aangeraden om de GoPro zonder extra behuizing te gebruiken in een zwembad? Glijbanen?
Gewoon doen, hij zou gewoon waterdicht moeten zijn. Als hij dat niet is zou ik sowieso een ander willen onder garantie. Gelijk een mooie test toch!?

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een Zhiyun Rider M gimbal en een Hero 3 black. Een gimbal is 100x effectiever met stabiliseren dan optische of digitale stabilisatie in de camera. Echter, hij stabiliseert ook draaiingen, dus als je snel van richting verandert dan is een gimbal niet zo'n goede keuze omdat ie dan steeds 'achterloopt'.

/edit: Beelden die ik van de Gopro fusion gezien heb waren ook best goed gestabiliseerd en je kan naderhand een uitsnede maken, of de camera draaien. Dat lijkt mij ook een goede optie.

zonoskar wijzigde deze reactie 11-04-2018 17:23 (23%)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:21
Dat GoPro dit in 2018 durft uit te brengen.

Als je even naar de concurrentie kijkt: De YI Discovery / YI Light doet ook 1080p met 60fps maar heeft een touchscreen (!), neemt ook op in 2560x1440 met 30fps en maakt timelapses in 4K, dingen die de GoPro niet doet.

Voor €47.

En voor €150 heb je een volwaardige 4K-camera. Ik snap echt niet waar GoPro denkt mee bezig te zijn.

Voor onder de €200 kan je zelfs een YI 4K+ vinden die in 4k 60fps filmt en zeer vergelijkbaar met de GoPro Hero6 is.

Ze zouden nu snoeihard in de prijzen moeten gaan snoeien om nog bij te blijven.
  • $99 GoPro 2018
  • $199 GoPro Hero5 Black
  • $299 GoPro Hero6
En dan razend snel nieuwe producten gaan ontwikkelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16-06 20:44
Ik blijf wel fan hoor, ondanks de hoge prijzen; zal heus niet de enige zijn hier die dat denkt. Alleen vraag ik me serieus af wat ze nog gaan doen om potten te breken, zoals ze in het begin deden.

Enfin, nog maar eens een film gemaakt, in combo met de DJI Phantom 4. GoPro blijft toch lekkere beelden schieten. Hopelijk sturen ze me binnenkort eens de Hero 6 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
Vaak duurt het even voordat je hogere kwaliteit kan selecteren op youtube na uploaden.
Ik kan gewoon 1440 selecteren bij jou video..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paultje360
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22-05 19:48
quote:
wokkelz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:59:
Vaak duurt het even voordat je hogere kwaliteit kan selecteren op youtube na uploaden.
Ik kan gewoon 1440 selecteren bij jou video..
Heb nog even verder gezocht en heb het gevonden.. Het blijkt dat Safari geen 1440p video's meer afspeelt van YouTube. Via Chrome zie ik inderdaad dat de video ook in 1440p te bekijken is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paultje360
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 22-05 19:48
quote:
wokkelz schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Ik zelf heb een macbook en gebruik Final cut X en iMovie.
Op windows gebruikte ik Sony Vegas. Maar je zal je er een beetje in moeten verdiepen wil je leuke edits maken.
Met Final Cut Pro X kun je gave video's maken. Ook kun je met plugins je video en overgangen nog mooier maken. Ik heb er een paar gratis gedownload van Sellfy..

• Balance
Wow wat is dit topic rustig! :o

Ik moet zeggen dat hoe meer ik zie een lees over de Hero7 Black hoe interessanter hij overkomt. Gestabiliseerde 4k op 60fps, hyperlapses en verbeterde audio zijn best wel grote selling points!

De beste review die ik gevonden heb:

• RedRayMann
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-06 13:57
sjonie100 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:03:
Heb nog geen actioncam en ben daarom in voor GP Hero 7. Is het 'zadel' van alle Gopro's hetzelfde... m.a.w. kan ik alle accessoires (ook 3rd party voor HERO 3) er op gebruiken?
De camera en de case is anders van de 3/3+/4 tov de 5/6/7
Echter het voetje is hetzelfde.
Dus een selfie stick, drie poot, dobber e.d. zijn universeel.

• Balance
Interessant nieuws: Na een lange geschiedenis van Ambarella-processors in GoPro's zijn er nu Qualcomm-processors te vinden in de GoPro Hero7 White en Hero7 Silver. Het gaat om een APQ8053 processor met 8 Arm Cortex-A53 cores, Adreno 506 GPU en Hexagon 546 DSP, en daarmee erg vergelijkbaar met een Snapdragon 450 en 625.Press releases

• Balance
@wokkelz Zeker! Qualcomm maakt een heel ander soort processoren dan Ambarella. Ambarella maakte SoC's waarbij de focus 100% lag op beeldverwerking, een een groot deel van de chip uit DSP's bestond. Alles daarom heen (een paar A53 cores, wat geheugen en IO) was ondersteunend daaraan.

Qualcomm maakt SoC's die veel breder inzetbaar moeten zijn voor voornamelijk smartphones. Dat betekend dat dingen als Wi-Fi en LTE modems, locatiebepaling door middel van GNSS en GPU's standaard ingebouwd zitten, samen met een shitload aan andere IO en processoreenheden. Maar het beeldverwerkingsgedeelte is waarschijnlijk wat kleiner.

Dit betekend dat de Hero7 White en Silver over compleet andere hardware dan hun voorgangers gebruik kunnen maken. En dit kan snellere Wi-Fi, nauwkeurigere GNSS, betere beeldstabilisatie, gezichtsherkenning en al dat soort features mogelijk maken.

Aan de andere kant zijn Qualcomm's processoren vaak vrij duur, dus ik vind het knap dat ze zulke relatief krachtige hardware in zo'n goedkope camera hebben gekregen. Ook kunnen we nu anders kijken naar de roadmap. Toekomstige modellen zouden wellicht over het Vision Intelligence 400 Platform kunnen beschikken.

Aan de andere kant is GoPro ook erg hard bezig met hun eigen processoren. De GP1 maakte veel zaken in de Hero6 Black en nu Hero7 Black mogelijk, en volgend jaar zullen ze zeker met een GP2 komen. De GP1 kan dan wellicht in een Silver-model gebruikt worden, dus hoe lang de samenwerking met Qualcomm een ding blijft is ook maar weer de vraag.

En daardoor vraag ik me weer af waarom GoPro nog de moeite heeft genomen om hun camera's op Qualcomm-hardware te laten draaien, het migreren van de software moet toch wat werk zijn geweest, als ze zo hard bezig zijn met eigen processoren.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
SmoothTweaker schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:55:
is de Silver een beetje goede aankoop? de White is niets begreep ik al.

Ben op zoek naar een beetje degelijke GoPro voor de ski vakanties (4-8 keer per jaar).
Zelf ben ik niet erg handig met allemaal instellingen en moet het redelijk out of the box ok zijn.

De silver vind ik nog wel een mooie prijs hebben, wellicht zijn er betere alternatieven voor dit bedrag?
De silver is een mooie middenweg tussen de black en de white. Geen hypersmooth waardoor de beelden wat minder vloeiend zullen zijn bij de black. Wil je vloeiende beelden zal je er nog een gimbal bij moeten nemen (op zich wel aan te raden bij het skiën).

De standaard instellingen van de GoPro zijn op zich prima dus wat dat betreft is het redelijk eenvoudig en kan je veel meer instellen en nabewerken als je dat zou willen.

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 23:50
l3art schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:06:
Maakt dat uit. Het zal vast iets uitmaken. Maar ga jij daar veel van merken? Ik denk het niet.

Heb zelf de GoPro's nu al een tijdje niet meer gevolgd, dus de precieze verschillen kan ik je zo niet opnoemen, wat ik zo snel zie ik dat de 5 ook in 4K 30fps kan filmen. Als je in 4K wil filmen (heb je een 4K tv thuis?) en het beeld wil vertragen, dan is 50/60 fps in 4K wel aan te raden, en dan is de Hero 5 hier wat minder geschikt en kan je beter voor de 6 of 7 gaan.
Ik heb wel een 4K televisie in huis maar voor mij volstaat Full HD ook. Slowmotion zal ik weinig tot niet gebruiken. Denk dat ik zo maar even vrouwlief lief aankijk en de Hero 7 Silver bestel :*)

Na het weekend van de 15e laat ik wel even weten hoe het bevalt.

• bramhoog
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17-06 16:24
Als er nog iemand belang heeft bij een kortingscode van 30% bij gopro.com, stuur mij even een bericht :)
De hero 7 is dan voor 322.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 06:12

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Zojuist direct bij GoPro zelf besteld. 379 euro. Inclusief gratis sd kaartje van 32GB. Alhoewel ik denk dat dat wel bietje te weinig is hahaha.

A wise man once said: 'Work is not a place."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henk004!
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 17-06 22:22
Tylen schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 12:25:
Zojuist direct bij GoPro zelf besteld. 379 euro. Inclusief gratis sd kaartje van 32GB. Alhoewel ik denk dat dat wel bietje te weinig is hahaha.
Ik heb ook gelijk maar even van deze aanbieding gebruik gemaakt! :-)
Was helemaal klaar met Marktplaats met dat gejengel met al de vele nep/fraude adverteerders

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
wokkelz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:37:
[...]

En waarom uiteindelijk toch voor de gopro gegaan?
Voornamelijk vanwege de veelzijdigheid van de GoPro vs de Osmo pocket.
In het verleden heb ik mijn Hero 4 regelmatig het water mee in genomen, door de regen gelopen, ed. Dit kan allemaal niet met de Osmo. Althans, niet zonder het risico te lopen dat er dan waterschade optreed.

De beeldkwaliteit met weinig licht vond ik in mijn geval minder zwaar wegen dan dat de GoPro wat breder in te zetten is in vergelijking met de Osmo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 24-06 13:17
l3art schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:15:
Kak, m'n gopro hero 7 black loopt regelmatig vast. Niet tijdens het filmen. Kan rustig een uur filmen zonder problemen, alleen bij het stoppen met filmen loopt de boel opeens vast.

Thuis maar eens de firmware opnieuw installeren. Hopelijk lost dat het op want de gopro overgenomen van iemand die hem gewonnen heeft de staatsloterij oid. Geen idee hoe het met de garantie verloopt dan.
Klinkt als een schrijfprobleem. Wat voor kaartjes gebruik je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 01:16
Uffje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03:
Ik heb een Hero 5 en wil graag een lange timelapse maken maar moet tergelijkertijd ook waterdicht zijn. Weet iemand wat je kan doen om zowel stroom aan te sluiten als waterdichtheid te behouden?
Je GoPro binnen zetten.

Als je je GoPro aan wilt sluiten op externe stroom, dan zal 'ie óf niet helemaal waterdicht zijn, óf je moet er een behuizing omheen plaatsen die de externe bron ook kan bevatten. Waarbij het dus ook weer afhangt van hoe groot de externe bron is, etc.

Misschien dat je zelf wat in elkaar kan flanzen, bijvoorbeeld een plastic bak waarbij je een stukje uitknipt/zaagt voor de lens.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 24-06 13:17
Ik wil toch eens gaan kijken om te upgraden naar de GoPro 7 Black inclusief Karma Grip. Jullie tips qua punten waar je de oude GoPro kan inruilen?

• Wabs
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-06 15:58
Ik heb ook de 7B en heb zelf ook weinig klachten. Accu gaat idd erg snel met wifi aan, zeker in de kou (lapland met -20 was een volle accu in <10 min leeg). iPhone wilde uberhaupt niet opstarten dus het kan erger.

Verder zeer tevreden, stabilisatie is top!
Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True