Een wat late reactie, maar ik had op debian geen enkel probleem boinc aan de gang te krijgen met de debian-pakketten voor boinc. Met boinccmd uit pakket boinc-client zou het ook in te stellen moeten zijn zonder grafische omgeving, maar dat heb ik niet nodig gehad.
Anoniem: 89425
Kreeg het zelf met de standaardrpms op zowel Fedora als openSUSE niet out of the box aan de praat, iemand in het topic op de fp was zo vriendelijk mij deze uitwerking te sturen (Anoniem: 89425 in 'nieuws: Dutch Power Cows zetten zich weer in voor malariabestrijding' ), en die heb ik tot nu toe op 10 machines zonder problemen toegepast.
Anyway, veel succes met grazen!
Anyway, veel succes met grazen!
Ik moet morgen iemand aflossen(spoed) op een boot
ben even twee weken weg
Dan blijft er nog maar 1 comp. over die blijft doorgaan.
Ik hoop dat ik weer de 25ste terug ben.
groetjes en veel succes
ben even twee weken weg

Dan blijft er nog maar 1 comp. over die blijft doorgaan.
Ik hoop dat ik weer de 25ste terug ben.

groetjes en veel succes
Hmm... voor dit weekeind de Muggezifters van de eerste plaatst overal verstoten?

[ Voor 9% gewijzigd door Qazwaplol op 12-04-2011 18:36 ]
En zo te zien gaat dat nog lukken voordat wij weer ingehaald worden door de MuggenMeppers, toch nog eventjes de overall 1!Qazwaplol schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:35:
Hmm... voor dit weekeind de Muggezifters van de eerste plaatst overal verstoten?
Krijgen jullie nog Wu-tjes binnen? Ik ben met de laatste paar bezig zie ik net.
Als ik op project bijwerken klik dan krijg ik nog steeds geen nieuwe, alleen verzend hij dan wel de wu's die klaar zijn.
Als ik op project bijwerken klik dan krijg ik nog steeds geen nieuwe, alleen verzend hij dan wel de wu's die klaar zijn.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik heb er net een kleine 1600 binnen gehaald
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Tja, das ook een strategie, alle beschikbare wu's claimen 
Maar heb ook net nog een paar WU's binnen gekregen, heeft de pc ze wel nodig? Als de boinc vindt dat ie genoeg werk heeft zal er niets gedownload worden, zelfs als je bijwerken doet.
Maar heb ook net nog een paar WU's binnen gekregen, heeft de pc ze wel nodig? Als de boinc vindt dat ie genoeg werk heeft zal er niets gedownload worden, zelfs als je bijwerken doet.
Sterker nog, ze zijn er al doorheenQazwaplol schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 22:43:
Tja, das ook een strategie, alle beschikbare wu's claimen
Het gaat niet zo best met ons team. En die eerste plaats is er ook niet zomaar meer nu. Zakken wij af, of gaat de rest opeens zo hard.
De meeste teams hebben natuurlijk wel het dubbele aantal deelnemers. Als die deelnemers er allemaal één of een paar machientjes bij zetten zijn wij kansloos.
De meeste teams hebben natuurlijk wel het dubbele aantal deelnemers. Als die deelnemers er allemaal één of een paar machientjes bij zetten zijn wij kansloos.
Volgens mij gaat de rest vooral op dit moment erg hard. De sluiting van de inschrijftermijn heeft voor klamboemachien naar mijn gevoel nogal slecht uitgepakt (of anders gezegd, we hebben te vroeg gepiekt). Ergo, er blijft weinig anders over dan dat bestaande lotgenoten zoveel mogelijk koetjes laten bijgrazen!lmax schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:40:
Het gaat niet zo best met ons team. En die eerste plaats is er ook niet zomaar meer nu. Zakken wij af, of gaat de rest opeens zo hard.
yeah... je ziet dat Klamboemachien en muggezifters de kleinste teams zijn
De Frontpage aankondiging kwam voor beide teams op een bijzonder slecht tijdstip.
Maar eerlijk is eerlijk.. de andere teams pieken op dit moment wel heel hard!
BTW ik ga morgen 1 of 2 servers aanslingeren
(voor onbekende tijd.. zijn VM-machines die nog wachten op plaatsing in datacentrum.. dus ik verwacht er wel een paar duizend puntjes bij te krijgen)
Maar eerlijk is eerlijk.. de andere teams pieken op dit moment wel heel hard!
BTW ik ga morgen 1 of 2 servers aanslingeren
Not just an innocent bystander
Bij MC hebben ze kennelijk ook al geen WU's voor Debian/PPC systemen. Nu draaien die op 350 en 400 Mhz dus of de WU's voor de deadline klaar zouden zijn durf ik te betwijfelen. Weet iemand of er sowieso nog projecten zijn waar ze Debian/PPC voer hebben?
Beter nieuws: In de loop van volgende week kan ik 6 systemen met een AMD Athlon II X4 inschakelen. Hoe lang ze in de wei blijven weet ik nog niet, maar het zorgt iig voor een tijdelijke boost in mijn/onze output.
Beter nieuws: In de loop van volgende week kan ik 6 systemen met een AMD Athlon II X4 inschakelen. Hoe lang ze in de wei blijven weet ik nog niet, maar het zorgt iig voor een tijdelijke boost in mijn/onze output.
nope
Hmm RC5-72 en OGR-** hebben werk voor alles, voor de rest geen idee.
M'n 1Ghz Via C3 processor bakkie kan het net wel net niet op tijd aan kwa WU's ligt een beetje aan de grote. Dus denk niet dat ze nog heel zinvol zijn die 400mhz cpu's.
Maar das goed nieuws van de X4's, we missen nog 40K per dag, dus die zijn maar wat welkom
M'n 1Ghz Via C3 processor bakkie kan het net wel net niet op tijd aan kwa WU's ligt een beetje aan de grote. Dus denk niet dat ze nog heel zinvol zijn die 400mhz cpu's.
Maar das goed nieuws van de X4's, we missen nog 40K per dag, dus die zijn maar wat welkom
Ubuntu 10.04 LTS x64 wilde niet installeren vanaf USB.. -> kernel panic veroorzaakt door het niet kunnen laden van raid-1 drives (volgens mij kon ie harde schijf detecteren ofzo.. denk ik
Zo de knetter, heb ik gisteren toch mooi Sibert in gehaald. Ik ben lekker geen laatste meer
Omdat we toch wat zeilen moeten bijzetten om team MuggeZifters voor te blijven, heb ik geprobeerd ook mijn oude 2.40GHz Celeron [Family 15 Model 4 Stepping 1] in te zetten, maar ik krijg er maar steeds geen work units voor, het lijkt wel alsof malariacontrol.net alleen nog amd64 benut. Iemand nog een truc om MC aan de gang te krijgen op GNU/Linux op i386?
@arnold_m werkt de client an sich wel? Of betergezegd, is die wel met het project verbonden? Volgens mij kan je nl niet specifiek workloads vragen, die worden gewoon toegekend, maar er zijn vast nog wel meer personen met 32bits linuxmachines.
Nog even en update aan mijn kant, waren zowel een 4core als een 6core grazer vorige week mee opgehouden, deze zijn per heden weer in de lucht op 100% graastijd. Hopelijk haalt dat ook nog wat uit.
Inmiddels wel gemerkt dat de combinatie Xen hypervisor icm BOINC een redelijk dodelijke is die vooral voor veel crashes in VMs zorgt, ergo, helaas heeft er dus ook een op 25% draaiende server afscheid moeten nemen van de stampede...
Nog even en update aan mijn kant, waren zowel een 4core als een 6core grazer vorige week mee opgehouden, deze zijn per heden weer in de lucht op 100% graastijd. Hopelijk haalt dat ook nog wat uit.
Inmiddels wel gemerkt dat de combinatie Xen hypervisor icm BOINC een redelijk dodelijke is die vooral voor veel crashes in VMs zorgt, ergo, helaas heeft er dus ook een op 25% draaiende server afscheid moeten nemen van de stampede...
Ik zie wel verzoeken om werk voorbijkomen met boinccmd --get_messages, maar volgens de server is er geen werk. Malariacontrol.net heeft de celeron in het het lijstje met mijn computers gezet dus kennelijk is die wel verbonden met het project. Het gerapporteerde een geheugen is 240.76 MB, niet heel veel, maar voor alleen boinc waarschijnlijk genoeg.
Ik kan iedereen aanraden de beta client voor boinc te installeren. Bij mij lijkt tie op verschillende machines tot wel 30% sneller te werken. Dat zou ons een mooie nr1 positie kunnen geven.
vandaag wat mindere output van mij, door airco storing tijdelijk wat bakken moeten opofferen 
zal die beta client eens proberen
zal die beta client eens proberen
Op zich lijkt het me stuk dat de client voor performance verbetering kan zorgen.. de client doet niets anders dan het aansturen van de 'core' en het verzorgen van IO (download/upload e.d.) en het verzorgen van de timeslots.
De 'core' zelf wordt verzorgt door het project en deze is bij de beta client en de preferred client dezelfde.
De 'core' zelf wordt verzorgt door het project en deze is bij de beta client en de preferred client dezelfde.
[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2011 22:26 ]
Mij ook, of ze moeten iets heel anders doen in deze versie maar aan de changelog te zien zijn het voornamelijk bugfixes en wat opschonen van code. Als er al performance verbeteringen in zitten zou je die inderdaad meer moeten zoeken in de scheduling in het geval dat er meerdere projecten op 1 machine draaien.
Maar hey, who knows?
[..]
als ik de hosts van lmax check zit er niet echt 1 bij die structureel meer of minder produceert als aan het begin van de stampede. Maar ook niet meer foutieve WU's dus safe to check
Maar hey, who knows?
[..]
als ik de hosts van lmax check zit er niet echt 1 bij die structureel meer of minder produceert als aan het begin van de stampede. Maar ook niet meer foutieve WU's dus safe to check
[ Voor 22% gewijzigd door Qazwaplol op 26-04-2011 22:46 ]
Ik heb 6x dezelfde config lopen (100% gelijk voor zover mogelijk) waarbij 2 de nieuwe client gebruiken en 4 nog altijd de oude. Alle 6 zitten 5% van elkaar af.... Het lijkt me dus dat het niet geval is.
De X4's zijn nog steeds niet (levertijd 4 à 5 dagen my ass) binnen dus voor de Stampede gaat het niets meer uitmaken helaas.
Morgen lever ik de laatste MC pakketjes in en dan gaan de wel aanwezige koeien Yoyo-en en wachten op versterking. 't Was fijn grazen voor Klamboemachien. Aangezien ik niet meer online ben voor het einde van de Stampede groet ik u allen
alvast en treffen we ons volgend jaar weer in een nieuwe stamp-wei.

nope
Geachte heren (en dames?), hierbij welgemeend: het was me een genoegen met u allen, en natuurlijk in het bijzonder mijn gewaardeerde collega's van k.l.a.m.b.o.e.m.a.c.h.i.e.n. mijn idle-cycles te hebben mogen delen in deze stampede, er zijn een paar mooie mijlpalen behaald.
Over en sluiten -- edit -- en tot volgend jaar!
Over en sluiten -- edit -- en tot volgend jaar!
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 89425 op 01-05-2011 00:37 ]
ik wil ook jullie allemaal bedanken voor de gezellige graastijd in deze wei

We zijn wel met z'n 20en op de 3e plaats ge-eindigt!!!! CONGRATZ!
en tot volgend jaar
moeeeeee
We zijn wel met z'n 20en op de 3e plaats ge-eindigt!!!! CONGRATZ!
en tot volgend jaar
Ook mijn dank aan ieder die de stampede tot een succes gemaakt heeft, in het bijzonder aan hen die zich hebben aangesloten bij Klamboemachien levert allerlei moeilijke berekeningen opdat eradicatie malaria als catastrofale helse infectieziekte eindelijk nadert, en daar een succesvol team van hebben gemaakt.
Dankuwel aan nobele klamboemachien u won eremetaal, lieden.