• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 17:01
Hoe levelen jullie zo snel door? Ik ben pas level 20, en het schiet gewoon echt niet op. Ik heb me heel erg verdiept in dit spel, maar het is me nog niet duidelijk hoe je nou echt moet levelen. Zo nu en dan kom ik een event tegen, maar echt in een hele lage frequentie.. Is dit gebruikelijk of komt dit door de overflow maps?

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 22:01
MacrosSimga schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:39:
[...]

het spel heeft problemen maar het absoluut niet onspeelbaar.... Ik zie verder niet waar iedereen zich zo ontiegelijk druk om maakt .... alsof geen enkele andere mmo problemen bij de launch heeft? Geef het gewoon wat tijd en over 2 weken zal het grootste gedeelte allemaal wel opgelost zijn. Geduld mensen geduld.. heb je dat niet ga dan gewoon geen nieuwe game spelen bij release en wacht 3 maanden...
Je mist iets. Het gaat de 'tegenstanders' er om dat er zo veel mensen zijn die de problemen verbloemen, terwijl dat in hun ogen nergens op slaat. Ergens kan ik me daar wel in vinden, het is tenslotte nu eenmaal zo dat een nieuw product moet kunnen concurreren met de andere producten uit die sector, anders heeft het nieuwe product geen bestaansrecht. Als ik nu fietsen ga maken dan worden die fietsen vergeleken met andere fietsen van vandaag, niet met de eerste fietsen die gemaakt zijn. Bij fysieke producten is dat voor iedereen de normaalste zaak van de wereld maar bij computersoftware is dat ineens een vreemd concept...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf softwaretester van beroep dus ik realiseer me volledig dat je niet alles kan testen en dat je niet altijd alles werkend kunt hebben voor de release, maar ik weet wel dat als het totaalplaatje zo is zoals het hier bij GW2 is dat je dan zo veel problemen hebt dat je normaal gesproken niet zou releasen. Ze werken er hard aan en dat is te merken, maar als je nagaat dat we tot enkele dagen geleden amper parties en guilds konden gebruiken, amper dungeons konden doen, nog steeds de TP niet konden gebruiken, veel mensen vastzaten in hun personal story, WvWvW op bijna geen enkele servergroep goed gebalanceerd is, sommige classes een stuk sterker zijn dan andere, en misschien nog wel meer...alles bij elkaar opgeteld heeft het spel toch echt stevige problemen. De zaken DIE werken werken wel redelijk tot zelfs hier en daar goed, daar niet van, maar dat is niet meer dan normaal, als je een product koop mag je verwachten dat het werkt, daarom koop je het product namelijk.

Met iedere minuut die ik het spel speel word ik meer fan, maar om de release geslaagd te noemen is gewoon niet realistisch...

• Cronax
Phntm schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:59:
Iemand al een reactie gehad van Arena.Net email support over password reset? Ik wacht al 4 dagen en ze hebben me nog steeds niet beantwoord. Ik wil mijn level 29 mesmer verder levelen :(
Zoek even in dit topic, er schijnt een manier te zijn om toch je password handmatig te resetten, ik meen me te herinneren dat het op register.guildwars2.com was maar ik ben niet 100% zeker.

• Cronax
Omoe schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:01:
Vind het een mooie opzet, gebieden op 100% krijgen. Lekker duidelijk.
Trouwens Black chest key, die had ik eerst en nu ben ik hem kwijt.... Weet niet of ik het perongeluk destroyed heb, of kan je het maar 1 keer gebruiken? Krijg je die maar 1 keer?
Je kan iedere key maar 1x gebruiken maar van personal story quests krijg je met enige regelmaat keys en daarnaast kunnen ze ook van random mobjes droppen, zelfs uit 'loot bags' heb ik er al gehad, en als je een kist openmaakt heb je kans dat er een nieuwe key uit komt zetten. Verder kan je ze eventueel nog met echt geld kopen als je daar zin in hebt (150 crystals, voor 800 crystals betaal je 10EU ofzo).

Droprates varieren duidelijk erg, ik ben net van server getransferred gisteravond maar in mijn guild op de oude server zat ook iemand die een stuk of 15 keys had gevonden en maar 4-5 kisten.

• Cronax
Nickrsd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:07:
dus die magical find is dus wel aan te raden met de loot van een mob? die droppen dan wel mooie dingen?
en over het salvagen he, welke kit gebruiken jullie nu eigenlijk?

ik ben lvl 30, en gewoon de standaard kit die van 88copper oid. maar ik salvagen nooit iets boeiends, normaal 1/2 ore of een boom..of 1 leather meer niet,
Ik loop eigenlijk altijd met meerdere kits rond, 2x de 'simple' (niet de crude, maar ééntje beter, kost 80c per stack van 25 ofzo) en 1x de duurste voor als ik een groene item of beter tegenkom waar een sigil/gem/whatever in zit die ik wil hebben.

Voor mij is het salvagen trouwens echt wel boeiend, als ik niet alles zou salvagen zou ik nooit genoeg cloth hebben om mijn professions te levelen en dan heb ik nog Armorsmith en Chef, waarbij armorsmith nog een van de minder cloth-intensieve professions is..

Ik kan trouwens ook de 'safe box' bags aanraden die armorsmiths kunnen maken, alle items die je er in steekt kunnen niet automatisch verkocht worden of gebruikt worden voor crafting ofzo, daar steek ik de zaken in die ik echt niet kwijt wil en vervolgens kan ik na salvagen + deposit to collection gewoon blind alles verkopen bij de vendor :D

• Cronax
ye-roon schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:19:
[...]

Hoe krijg je daar veel van dan?

Al kreeg ik gister gele pirate pants van een champion cave spider in gandarra foothills. Even later een champion centaur, niets noppes nada. 2 normale centaurs later een gele dagger... Het was alsof de game me vertelde: sorry we waren net je loot vergeten, hier als je :)

En nog weer later mijn story quest gedaan in dezelfde zone, de baas verslagen en die dropt een Hammer, geel, lvl 38 403-xxx dmg (weet het ff niet meer). Power en Precision als stats en een major sigil of power (7 power per kill, max stack 25, gaat weg als je down gaat). Als ik ff reken is dat 175 whopping power, best wel een hoop :) jammer dat me AH nog niet online is, maar anders had ik het wel geweten.

Weet iemand hoe je nu kan traden? Gewoon via de mail en dan op goed geluk? Ik ga zoiets als dit namelijk niet zo maar naar iemand sturen. Behalve een vriend van me die het kan gebruiken, maar daar moet ik nog ff goede afspraak over maken ;) Bij niet meer nodig de sigil terug of zo :)
Traden is nu inderdaad via mail, op goed geluk sturen en hopen dat je het beloofde terugkrijgt...zeker nu server transfer gratis is moet je hier natuurlijk mee uitkijken, dus ik zou zolang de TP offline is geen trades doen voor dure items...

• Cronax
Omoe schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:24:
Ik heb nu inderdaad ook 8 chests en 0 keys. Heeft het nut om ze op latere level te openen? =)
Dus sparen tot je level 80 bent.
Uit de kistjes krijg je tijdelijke buffs in de vorm van 'boosters' en 'elixirs'. De buffs die je ervan krijgt zijn eigenlijk allemaal nuttig tijdens het levelen maar ook op maximum level. De enige die je misschien tijdens het levelen wil gebruiken is de experience booster, aangezien je op max level nog wel exp krijgt maar hier alleen skillpoints voor terugkrijgt, dat is een kwestie van smaak.

• Cronax
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:55:
[...]

En voor mij vaak de reden om gewoon te doen wat ze eisen wat ik niet zou moeten doen...
Met opzet het tegenovergestelde doen vind ik persoonlijk dan weer wat extreem, ik negeer schreeuwers gewoon en doe waar ik zelf zin in heb tenzij men een goed argument kan geven voor hetgeen ze vragen te doen.

• Cronax
RoseSolane schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:57:
[...]

Ah, /whisper is ook bekend als /tell. Ik ben nog steeds een MMO noob en leer elke dag weer wat bij :)

Heeft het trouwens zin om een aparte chat-box te maken met /guild, /whisper en /map? Of heb je dan eigenlijk alles?
Of het zin heeft is je eigen keuze, ik kan me goed voorstellen dat het prettig kan zijn om niet te veel 'ruis' in je chat te hebben. In WoW had ik geen aparte boxen maar 3 (eigenlijk 4) tabjes, één voor guild/party/raid/whispers, een aparte voor whispers, en eentje die ik 'spam' gedoopt had waar letterlijk alles in kwam.

Bij GW2 moet ik nog even kijken wat ik prettig vind, tot nu toe voldoet het nog om één centrale chatbox te hebben hoewel ik soms wel wat guildchat mis als ik een cutscene aan het kijken ben (guildchat word dan soms verdronken in de 'subtitles' van het filmpje)...misschien toch maar eens wat sorteerwerk gaan doen ;)

• Cronax
psychodude schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:59:
[...]

Ik denk zelf dat de daily al wat leuker zal worden voor de grinders als het niet iedere dag hetzelfde is. Maar bijv een pool met 100 verschillende daily zaken, waarvan er iedere dag een random 5 - 7 behaald moeten worden. Zo brengt iedere dag iets nieuws. Hetzelfde zou voor de monthly moeten gelden.
ik zie niet helemaal in wat ik me hierbij moet voorstellen, op dit moment is de daily toch dat je van alles een beetje moet doen? Eventueel kan je dan nog zeggen dat de hoeveelheden wat veranderen van dag tot dag, maar ik vind het juist wel een leuke incentive om je spel gevarieerd te houden. Als ik een avond lang hetzelfde ga zitten doen dan begin ik lichtjes scheel te kijken, maar op deze manier word ik gemotiveerd om van alles wat mee te pakken.

• Cronax
Devata schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:10:
Ik mis wel echt nog een craft gewoon voor de fun. Over het algemeen gebruik je buiten bags toch nooit de dingen die je maakt. Daarom zou ik veel liever een craft zoals engineering zien om gewoon leuke dingen te maken. Mini robot, parachuutje, backpack rockets een radio, een op afstand bestuurbaar bootje/ vliegtuigje/ helikopter, ballonnen, skateboard, springstok en noem maar op.

Nu kun je alleen maar 'nuttige' dingen maken die vaak toch niet nuttig zijn. Volgens mij is het zelfs niet mogelijk stadskleren te maken.

Ook vind ik het vervelend dat bepaalde items alleen in de gem-store te koop zijn, zoals die mini's en stadskleren. Er werd gezegd dat er in dit spel niet gefarmt hoefde te worden voor rare drops, iets dat ik bij hebbedingetjes zoals mini's geen probleem vind, maakt het alleen maar unieker / leuker om te hebben. Maar menen die er nu niet met echt geld voor willen betalen zullen goud moeten gaan farmen en dan lijkt me farmen voor een voorwerp leuker dan farmen voor een goud om er vervolgens het voorwerp mee te kunnen kopen.

Iemand een idee of er toch niet een craft is die mij toch iets in die richting kan brengen?
Als je je crafting bijhoudt kan je juist hele nuttige dingen maken. Zoals ik al eerder heb aangegeven moet je zo veel mogelijk vermijden dat je een item meer dan 1x maakt, met uitzondering van het refinen van resources natuurlijk. Discoveries geven 2x zo veel XP waardoor je veel sneller levelt. Van de equipment die ik als armorsmith kan maken voor mijn eigen level is de blauwe versie even goed, soms zelfs beter dan wat ik kan vinden voor dat level en dan kan je ook nog groene of gele versies maken...

Voor een guide met veel tips & tricks over crafting:

http://gaiscioch.com/tave..._crafting/post_35198.html

• Cronax
Phusebox schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:22:
Kun je eigenlijk ergens nog online deze game kopen? Tig winkels afgezocht maar hier is nergens meer wat te vinden...
Vrienden van me hebben op mmoga gisteravond het spel nog kunnen kopen en je kan gewoon met iDeal betalen. Geef wel een geldig telefoonnummer op want ze bellen je even op om te verifiëren dat je inderdaad het spel wil kopen.

• Cronax
Devata schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:31:
[...]

Voor de XP zal het wel goed zijn maar dat is niet mijn motivatie om te craften (XP is sowieso voor mijn geen grote motivatie) en items en armor daar richt ik me pas op als ik level 80 ben, dan is het dus de vraag of het beste wapen dat je met crafting kunt maken ook beter is als het beste wapen dat je kunt vinden. Het zal sowieso minder rare zijn en ik vind het in zulke spellen juist leuk om zo'n uniek mogelijke spullen / wapens te verzamelen. (Daar geeft GW2 over het algemeen overigens weinig ruimte voor)
Ter verduidelijking, de XP die je krijgt met crafting krijg je zowel voor je karakter als voor je profession. Als je dus je profession bij wil houden is het de meest efficiënte manier en als je het systeem eenmaal een beetje door hebt kan je zorgen dat je precies de goede recepten ontdekt om items te maken waar je iets aan hebt. Voor mij is de XP voor mijn karakter ook van minder belang maar als je meerdere versies van hetzelfde item gaat craften kost het gewoon veel te veel materialen om je profession te levelen...

• Cronax
hexta schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:33:
[...]

Maar een dungeon clearen, daar kan je al snel een uurtje voor uittrekken of niet?
Dat hangt van de dungeon af, met een redelijke groep kan je de lvl 40 instance, Caudecus' Manor, op story mode binnen een uur clearen. Als je snel wil levelen is dit de snelste manier om van 40 naar 45 te komen, kost je in totaal iets van 5 a 6 runs. Voor het voltooien van de dungeon krijg je meer dan 20k exp en als je dan ook nog een stukje food eet aan het begin van de instance heb je 10% extra xp per mob kill, tikt behoorlijk aan. Als je helemaal snel wil gaan kan je ook nog een XP booster gebruiken voor +50% xp, dan heb je maar 4 of 5 runs nodig om tot lvl 45 te komen.

Btw voor de mensen die het nog niet door hadden, iedere dungeon heeft 2 versies, story mode en exploration mode. Story mode is bedoeld voor mensen vanaf een 'rond' level (30, 40, 50) maar hoewel de exploration mode van diezelfde dungeon 5 levels later beschikaar komt zijn ze eigenlijk bedoeld voor karakters op hogere levels. Dit is te merken aan de moeilijkheidsgraad van de exploration modes maar ook aan de gear die je met de betreffende tokens kan kopen, voor de AC, de lvl 30 instance, heeft de gear die je met exploration mode tokens koopt een lvl requirement van lvl 60 als ik me niet vergis.

Is ergens ook wel logisch, als je hoger level bent worden die exploration modes een stuk beter te doen omdat je simpelweg meer trait points hebt kunnen spenderen en dus ook na het 'downlevelen' betere stats hebt.

• Cronax
DelinQ schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 13:43:
Heeft iemand ergens een link naar een goeie guide????

Jah, ik heb gegoogled, jah er waren een heleboel hits maar dit waren allemaal websites die iets over het spel tov gw1 vergeleken en uitlegden.
Waar ik naar op zoek ben is een guide die de voordelen van crafting en blablabla uitlegt waar jullie het over hebben. Want ik snap er weinig snars van.
Op de Wiki staat veel uitgelegd en in deze thread zijn veel vragen al wel beantwoord, maar als je nog vragen hebt mag je me best een DM sturen dan zal ik proberen om het allemaal aan je uit te leggen ;)

• Cronax
Farpoint schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:17:
Iemand hier die ook op Gunnar's Hold speelt?
Ik zoek nog een vriendelijk guildje met wat Nederlanders.
Handig voor jou en voor alle andere mensen die een guild zoeken op een bepaalde server:

http://www.gw2guilds.org/guilds/eu/

Op die site kan je je server selecteren en dan kan je zien welke guilds er zijn, wat hun website is etc.
Nidhiki schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:49:
[...]

Oh okj, dat is wel zo eerlijk ja. Maar ik begrijp dat je wel exp krijgt om te lvlen, en niet zoals met pvp ranks
Dat is wel leuke afwisseling om te lvlen :D
Klopt, als je geen zin hebt in PvE kan je vanaf lvl 2 de PvP induiken en zo levelen. Als noch PvE, noch PvP je interesseert kan je volledig met crafting levelen, maar dan moet je wel op één of andere manier aan materialen komen :P

[Voor 36% gewijzigd door Cronax op 04-09-2012 15:57]

• Cronax
hexta schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:56:
[...]

Goed, dus ik mag er niets over zeggen?
Tuurlijk mag je er iets over zeggen, maar mensen hebben vaak de gewoonte om hun eigen ervaring te presenteren als 'universele waarheid' en dat is natuurlijk niet zo, als je jouw ervaringen ook daadwerkelijk als zijnde jouw ervaringen presenteert is er geen vuiltje aan de lucht ;)

• Cronax
hexta schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:05:
[...]

Niet enkel gewoonte, ik geloof er heilig in dat mijn overtuigingen de enige echte waarheid zijn, en dat iedereen die het niet volledig met mij eens is ongelijk heeft, of niet goed geinformeerd is. ;) Maar dat heeft iedereen wel een beetje. O+
Ik moest gelijk denken aan de regeltjes die Amerikanen moeten zeggen voordat ze getuigen in een rechtzaal: "I swear to tell the truth, the whole truth, and nothing but the truth (so help me God)"

Ik zou dus gelijk weigeren om dit te zweren, als wetenschappelijk ingesteld persoon kan ik niet garanderen dat de waarheid zoals ik die zie de objectieve waarheid is, simpelweg omdat ik als mens onmogelijk een volledig objectieve observatie kan maken. Daarnaast heb ik niet alle informatie die bestaat dus kan ik ook niet beoordelen of de informatie die ik bezit objectief gezien volledig is.

Stellen dat ik de universele waarheid, de volledige waarheid en niets dan de waarheid zal verkondigen is dus redelijk arrogant te noemen :P Als ze er nu 'to the best of my knowledge' aan toevoegen word het een ander verhaal ;)

In het verlengde daarvan kan ik ook niet nagaan of God wel of niet bestaat en aangezien het redelijk onzinnig is om iets dat niet bestaat te vragen om je te helpen gaan we daar ook maar niet aan beginnen.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 16:33:
Ik ben nu Thief en dat bevalt me wel. Helaas kom ik vaak in de knoei met mijn knoppen.

Ik ben op zoek naar een ander toetsenbord met de knoppen 5 t/m 0 op een andere plek. Bijvoorbeeld recht boven 1 t/m 4 of links naast mijn toetsenbord. Of een andere oplossing om niet in de knoop te komen met mijn handen.

Iemand suggesties?
Persoonlijk gebruik ik een gewoon toetsenbord in combinatie met een Razer Naga (zo'n muis met 12 knoppen onder je duim). Ik heb de 'draai' commando's onder a en d vervangen door de strafe versies en gebruik Q en E voor de skills die normaal 1 en 2 zijn, de rest zit dus onder mijn Naga gebonden. Voor de F1 t/m F4 skills gebruik ik R, F, Z en X. F is normaal 'interact' maar dat heb ik onder C gebonden.

Klinkt ingewikkeld en zal best even wennen zijn, maar het werkt als een tierelier.

• Cronax
Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:20:
ik heb nu een lvl 7 human warrior?
en ik kan toch 2 proffs leren? waar dat?
en welke proffs raden jullie aan voor warrior?
Voor die keuze zou je eigenlijk even op http://gaiscioch.com/tave..._crafting/post_35198.html moeten kijken daar staat uitgelegd welke proffessions voor welke klasse nuttig zijn en in hoeverre. Afhankelijk van de wapens die je gebruikt zou het in theorie optimaal zijn om de proffession te nemen die die wapens kan maken en daarnaast armorsmithing om je eigen armor te maken, maar in de praktijk kost dat zoveel ore dat je vrij veel moet farmen. Voor mijn Guardian heb ik een vergelijkbaar dilemma gehad, ik heb uiteindelijk gekozen voor armorsmithing samen met chef (chef is voor iedere proffession nuttig).

In jouw geval zou ik kiezen voor ofwel armorsmithing ofwel een proffession waarmee je je eigen wapens kan maken(meestal weaponsmith, misschien huntsman als je graag met bogen schiet), en daarnaast dan Chef of Jeweler omdat die voor alle klassen nuttig zijn.

Kleine waarschuwing, de officiële term voor de klassen van Guild Wars 2 is 'proffessions' en voor de proffs is dat 'Crafting discipline' of gewoon 'discipline'.
Seditiar schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 17:24:
[...]

Had ze niet achter elkaar gelezen, maar viel me gewoon op :p WvWvW heeft ook nog flink wat kinderziektes, erge lag als je tegen twee andere grote servers zit, en queue tijden van minstens 4+ uur vanaf 16:00. Aan dit laatste kunnen ze natuurlijk niks doen, behalve de belofte nakomen om de cap naar 2000 te gooien vanaf 1500.
Aan de ene kant is het natuurlijk vervelend dat je lange queue tijden hebt voor WvWvW op drukke servers maar aan de andere kant heb ik liever dat het uberhaupt werkt dan dat we ongelimiteerde caps hebben...het beste zou natuurlijk zijn om dynamische caps te hebben, zodat er van alle 3 de servers even veel mensen kunnen meedoen. Als er dan bij iedere server 1 extra persoon in de queue staat komen die er alle 3 in, gaan er mensen weg dan kunnen er alleen mensen bij komen van die servers waar iemand van vertrokken is. Dan heeft geen enkele server het voordeel dat ze 'meer zerg' hebben dan een andere server en komt het echt op PvP skills aan ;)

[Voor 30% gewijzigd door Cronax op 04-09-2012 17:36]

• Cronax
Playa del C. schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 18:45:
[...]

Grappig dat jij dat als een mooi plaatje in GW2 beschouwd :) Mag je natuurlijk gewoon zelf bepalen hoor.
Toen ik zelf voor het eerst dit soort bossen zag, vond ik dit namenlijk opvallend minder mooi dan andere gebieden die ik had gezien. Blijft gewoon persoonlijke smaak hoor.

Verder hoeven we WoW niet aan te vallen :) het spel is ook een stuk ouder. Daarnaast heeft GW2 zichzelf ook willen onderscheiden door graphics en doen ze dus hun best erop.

Ik weet dat de meeste (verstandige) gamers zullen zeggen dat gameplay veel belangrijker is dan graphics, maar ik moet toegeven dat de graphics van GW2 mij hebben overgehaald om voor het eerst een MMORPG te spelen. Ik was al groot fan van The Elder Scrolls en rpg games, maar vond de screenshots van alle oude MMORPG's altijd zo lelijk dat ik er nooit aan ben begonnen.

Het is niet eens zozeer dat GW2 de mooiste effecten gebruikt, of de scherpste textures, maar het is gewoon het geheel en het design. Alles klopt, erg knap om zo'n groot team van designers en programmeurs zo aan te sturen dat ze allemaal samen zo'n geheel kunnen bouwen.
Het gaat hem vermoedelijk om de drake die in een boom zit. Bij WoW hebben beesten geen flauw idee wat objecten zijn, ze lopen er vrolijk doorheen over het algemeen ;P

• Cronax
Bekse schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:44:
Wat een mooi geblaat allemaal over een wel of niet geslaagde launch. Iemand ooit bedacht dat iedereen een mening heeft en niemand hier kan beweren dat een launch wel of niet geslaagd "is"? Je kunt er wel iets van vinden...

Verder hier gelukkig 0,0 problemen met karakters aanmaken, inloggen, etc. Zit af en toe in de overflow op PS maar daar heb ik geen last van.

Dan eindelijk mijn vraag: is er een Tweakers guild op PS? Zo niet, mogelijk een ander NL guild?

Veel gameplezier!
Bij een launch van software kan je perfect een objectieve meting doen om te bepalen of de launch wel of niet succesvol kan worden genoemd, kwestie van de juiste 'metrics' bepalen (vrij vertaald meetpunten).

• Cronax
Farpoint schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:47:
[...]

Bedoel je niet "geslaagd" ipv "is" ;).

Anywho, ik ondervind ook vrij weinig problemen. Enkel 1x dat ik geen characters aan kon maken.

Ben pas net begonnen, heb een lvl7 elementalist. Speelt wel grappig, heb de class alleen nog niet helemaal door.
Hij doelt waarschijnlijk op het verschil tussen "het is een geslaagde release" of "ik vind het een geslaagde release"

• Cronax
k1NG schreef op woensdag 05 september 2012 @ 10:55:
Ik heb het spel nu iets meer dan een week, gehaald bij de MediaMarkt in Rijswijk voor €44,-. Hier in Delft waren ze of uitverkocht, of ze verkochten het spel nog niet omdat ze het nog niet op voorraad hadden(Dynabyte, Dixons, Gamemania).

Ik vond het maar raar dat ze niets op voorraad hadden, ik bedoel het is de release date, come on. Op internet waren de levertijden onbekend, dus vandaar dat ik hem uiteindelijk in een andere stad gekocht hebt.
Er was wel voorraad, maar die is inmiddels uitgeput bij veel winkels. De ontwikkelaar heeft even een stop op de verkopen gezet zodat ze de belasting van de servers onder controle kunnen krijgen en ze zich kunnen voorbereiden op het feit dat er weer een hele golf spelers bij komt

• Cronax
Dakreal schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:41:
Gisteren 30 geworden en uiteindelijk 32. Dus ik heb nieuwe traitpoints gekozen op mijn warrior. 1 daarvan zorgte ervoor dat ik voor alle unused signets +40 precision kreeg. Dus ik equipte vervolgens 5 signets en had toen +200 precision wat resulteerde in 80% crit.

Nu ben ik alleen bang dat dit een exploit is, maar ik ben ook van mening dat ik moet kunnen spelen zonder bang te zijn voor bans ( als je dus gewoon het spel speelt zonder vage dingen ).

Wat vinden jullie?
Zolang je niet ineens alles van alle levels kan oneshotten of onsterfelijk kan worden is het geen exploit als het op character skills aankomt.

Zo zijn er volgens mij voor alle characters die signets gebruiken wel vergelijkbare zaken, als Thief kan je voor iedere dignet 5 stacks might krijgen dus krijg je daar ook een stevige boost mee, en die schaalt volgens mij zelfs beter op hogere levels.
RoseSolane schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:51:
[...]

Deze "exploit" is al een tijdje bekend en ArenaNet heeft er nog niets aan gedaan dus het lijkt me dat het veilig kunt gebruiken.

Dat je de vraag uberhaupt moet stellen vind ik wel een beetje jammer. ArenaNet heeft een hoop mensen bang gemaakt met de grote ban-actie rond de exploit van de te goedkope karma vendor. Het geeft een wat onveilig gevoel tijdens het spelen. Is het voordeel dat ik nu krijg van deze specifieke actie/object niet te groot en wordt ik straks niet geband?
[...]

Dat bedoel ik dus
Als je gewoon logisch nadenkt valt het wel mee..als een bepaalde klasse te sterk is dan moet die waarschijnlijk worden generfed maar dat is wel even iets heel anders als 1000en items kopen voor een fractie van de te verwachten prijs en daar vervolgens allerlei dingen mee doen...

[Voor 31% gewijzigd door Cronax op 05-09-2012 12:57]

• Cronax
InflatableMouse schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:07:
[...]

Na die kermis affaire zorg ik dat ik een paar levels hoger ben, 2 of zo. Ik agro ze niet zelf allemaal, ze rennen automatisch naar me toe en de NPC's die me helpen rennen niet achter me aan of zo. De ruimte is daar ook te klein voor. Maar hun probleem is hetzelfde als de mijne: ze zijn met een paar seconden allemaal dood!

De overige quests gingen verder allemaal goed overigens. Een andere met veel mobs was de ontvoering van m'n vriend op m'n home coming party. Dat ging me allemaal moeiteloos af.
Welke class speel je dan dat je zulke extreme problemen hebt? Je houdt wel je gear netjes op niveau neem ik aan?

Met mijn Guardian had ik ook hier en daar wat problemen maar dat kwam gewoon doordat mijn gear 4-5 levels achterliep, met mijn Thief let ik hier beter op en kan ik personal story missies van 1 level boven het mijne zelfs completen tot nu toe (ben nu lvl 20). Moet ik wel bij vertellen dat hoewel ze beide human zijn ik ze een andere background gegeven heb dus krijgen ze andere personal story missies. Niet vergeten dat de keuzes die je maakt je personal story beinvloeden, niet iedereen heeft dezelfde keuzes gemaakt ;)

• Cronax
DeepSeven schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:18:
[...]

Volgens mij heb je standaard 50% crit dmg, daar komt dan nog de extra crit dmg bovenop.
Inderdaad, niet vergeten dat precision zowel meer kans om te critten als meer crit damage geeft. Daarom is het voor mensen die een crit-focussed build hebben zo handig om precision te stacken. Als je vervolgens ook nog power erbij gaat stacken gaat het helemaal hard.

Voor Guild Wars 2 zullen de berekeningen nog gemaakt moeten worden maar bij veel games is het zo dat het boven een bepaalde hoeveelheid crit kans een stuk minder zin heeft om die stat nog te stacken en het interessanter wordt om je base damage te verhogen (in dit geval door power). Nu is dat bij Guild Wars 2 iets anders omdat je ook nog crit damage erbij krijgt, maar dan nog stel ik me voor dat meer dan 60% crit kans niet veel meer toevoegt ten opzichte van extra power.

Ik ben nog steeds op zoek naar een site zoals Elitist Jerks is voor WoW, een plek waar de wiskundig beter onderlegde spelers samen komen om uit te puzzelen wat nu daadwerkelijk meer damage oplevert. Zelf mis ik de kennis om de berekeningen zelf uit te voeren maar ik kan vaak wel fouten spotten in de denkwijze die gevolgd is en de resultaten boeien me alleszins ook ;)

• Cronax
Nickrsd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:39:
ik heb die AC dungeon geprobeerd, maar ik krijg niet voor elkaar.. ik blijf echt dood gaan bij die man/vrouw boss

ben een Guardian en speel met mace/torch en greatsword..

misschien moet ik iets anders proberen?
Valor is 10 traits, Zeal 6 en honor 6 oid..
AC is ook overdreven lastig, CM is vele malen makkelijker...ik heb AC één keertje gedaan voor het verhaal en verder hoeft het voor mij niet zo ;P

Wat je trouwens beter kan doen voor defensive is mace/focus, met die twee shields kan je je groep nog net wat langer levend houden. Probeer ook de trait te pakken die de range van symbols groter maakt dan is het makkelijker voor jezelf en je teammaten om in je healing cirkeltje te blijven staan

• Cronax
LikeAKing schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:18:
[...]

Ik zoek gewoon een leuke game, en wou wel eens MMORPG's proberen. PvP geen probleem, zolang ik win is het leuk :D
Alhoewel gw2 niet meer verkocht word tot midden september ofzo hoorde ik?
Er zijn nog wel sites waar je een key kan bemachtigen en sommige winkels hebben nog voorraad.

Twee dagen geleden hebben twee vrienden van me nog een key kunnen bemachtigen via mmoga bijvoorbeeld.

Wat drukte betreft, voorlopig zit dat wel goed en zolang je servers kiest waar een aantal WvWvW focussed guilds zitten zal die drukte op die servers ook wel redelijk aanwezig blijven, die guilds zitten er immers voor de lange adem en er zijn ook vrij veel mensen die daar op letten bij het kiezen van een server.

Blijft natuurlijk een 'educated guess'...

• Cronax
Malfius schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:20:
Heeft er iemand links naar streams of pics van norn warriors in high lvl gear (ingame)?
Ik zou graag willen weten of ze er wel goed uitzien in top armor voor ik er eentje volledig level.
Op youtube is een fimpje over alle cultural armor sets, die geven al een redelijke indicatie. Buiten dat is de beste manier om gewoon de character aan te maken en dan naar Lion's Arch te gaan, op een eilandje in het zuiden staan een boel vendors in een keep, die verkopen de dungeon token sets en die sets kan je ook previewen (gewoon rechtsklik op item --> preview)

• Cronax
hexta schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:14:
[...]

Met inscription zijn ze een beetje kostbaar. :P
En ja, 1e keer ook een paar dowels maken, op craft all klikken en even gaan roken. :')
Vervolgens planken moeten kopen omdat ik die ook nodig had. :F 8)7
Bij GW2 moet je je mentaliteit qua crafting inderdaad flink omschakelen en goed zorgen dat je niet meer maakt van iets dan je nodig hebt...Dowels bijvoorbeeld, kan je relatief makkelijk nagaan hoeveel je er nodig gaat hebben...als er 6 mogelijke inscripties zijn en je kan 6 mogelijke items maken met die inscriptie zal je dus maximaal 36 dowels nodig hebben. Vervolgens inscribe je er pas eentje als je er ook daadwerkelijk een discovery mee zal kunnen doen (dus eerst de andere 2 items craften) en je hebt een stuk minder last van bagspace problemen. In het begin maakte ik ook voorraadjes van items maar ik heb geen zin om steeds terug te moeten naar lower level gebieden om mijn crafting te regelen dus zorg ik nu dat ik alles zo optimaal mogelijk doe.

Als armorcrafter of weaponcrafter bijvoorbeeld (waarschijnlijk ook voor huntsman maar daar ben ik nog niet zo ver mee) moet je op een gegeven moment staal gaan maken met iron ore, die je daarvoor dus gelijk naar iron bars kon omzetten...zat ik daar met 60+ iron bars en geen ore meer over voor staal...natuurlijk kan je spullen bijkopen of extra farmen maar dat kost allemaal weer extra tijd...

• Cronax
Hangt er van af waar je aan het spelen bent, maar in principe wil je in de Black Citadel terechtkomen. Om daar te komen zal je waarschijnlijk naar Lion's Arch willen gaan en daar de Asura Gate willen pakken. Als je daar nog niet bent geweest kan je in Divinity's Reach de Asura Gate pakken naar Lion's Arch.

Vervolgens in de Black Citadel is het een kwestie van lopen richting het oosten tot je bij de deurtjes op je map uitkomt. Vlakbij is een waypoint zodat je de volgende keer niet die hele tocht opnieuw hoeft te maken ;)
LikeAKing schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:02:
Ben ik de enige die geen idee heeft wat ie doet als necromancer zijnde, of is het gewoon de class die hard to play is, hij voelt ook zwak aan :P
Necromancer schijnt inderdaad de meest ingewikkelde class te zijn...over het algemeen is light armor in GW2 ook echt light armor, je kan echt niet al te veel klappen vangen en moet dus veel rondrennen en liefst wat crowdcontrol debuffs gebruiken zoals bijvoorbeeld Daze.

Nu moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe bij nog geen enkele class echt direct de speelstijl doorhad...geld eigenlijk wel voor het hele spel, het is even wennen en voelt soms wat vervelend aan maar op een gegeven moment valt het kwartje en dan speelt het echt heerlijk en blijkt het ook nog redelijk logisch in elkaar te zitten.

[Voor 39% gewijzigd door Cronax op 06-09-2012 14:24]

• Cronax
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:24:
[...]

3 tot 5 minuten zijn geen uitzonderingen...

[...]

Waar kan ik een 1TB SSD kopen voor een fatsoenlijke prijs?

[...]
Een SSD gebruik je (buiten laptops) niet als enige hardeschijf maar als opstartschijf voor Windows en om je veelgespeelde games op te zetten. Voor Windows met een paar spellen erbij is een SSD van 128GB dus voldoende. Je data en overige spellen zet je nog steeds op een gewone HDD.

• Cronax
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:26:
[...]

Ik snap hoe het werkt, het aan elkaar plakken is een figuurlijke term om het uit te leggen. Zoals ik in de comment voor jou al zeg moet (nouja zelf dat moet niet) je de werkelijke kaart + een stuk van de naastgelegen kaart in het geheugen laden. De servers moeten gaan inderdaad alleen over de 'losse' objecten in die wereld. Het inladen van een map zou inderdaad langer duren, als we uit gaan van die 200% dan ongeveer 2 keer zo lang en het minimale geheugen zal dan ook een stuk hoger worden (als je precies op de kruising van 4 maps zou staan moeten er op de achtergrond 4 maps worden ingeladen). Echter hoef je dan wel nog maar een keer in te laden. als je daarna je van map naar map verplaats kan het laden op de achtergrond gebeuren.
Dit is dus niet realistisch, dat is gewoon te veel data en het spel is er niet voor ontworpen. Als je zoiets wilt doen moet je dus het systeem van WoW gaan gebruiken waarbij je de spelwereld opdeelt in blokken, de client zich bewust is van de exacte positie van de speler en vervolgens alle blokken in een radius van X inlaadt...

Kortom, een compleet ander systeem als waar de Guild Wars engine voor gebouwd is...om dit dus te implementeren moeten ze dus het halve of zelfs het hele spel herschrijven omdat het nu geschreven is met bepaalde aannames in het achterhoofd, die dus op deze manier extreem zouden veranderen.

Het klinkt allemaal vrij simpel maar zoals het spel nu is opgebouwd is het wel degelijk bijna onmogelijk.

Zonder de uitleg die je hier al een beetje geeft is het trouwens alsof je roept "dan vind je toch gewoon ff iets uit waardoor je sneller dan het licht kan reizen" of de wereldberoemde "dan eten ze toch gewoon cake?"...

• Cronax
Devata schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:51:
Het systeem van WoW (ik wist overigens niet dat WoW dat zo deed) zou inderdaad beter zijn maar bijna onmogelijk... ben ik toch niet met je eens. Ik heb eerder ook al optimalisaties genoemd die je kunt gebruiken. Dikke kale bergen, mist enz

Je krijgt nu al alleen de gegevens van wat in je gezichtsveld gebeurd, dat blijft het zelfde wat er dus echt bij komt is een stuk extra map in het geheugen en de communicatie tussen servers.
Dat laatste klopt dus niet, bij het laden krijg je de gegevens van de hele kaart en alleen de spelers en de staat van bepaalde dynamische events worden ingeladen als je er dicht genoeg bij in de buurt komt. Dikke kale bergen en mist zou dus nog steeds aan de map toegevoegd moeten worden simpelweg omdat het spel op dit moment geen weet heeft van de aanliggende maps...
RoseSolane schreef op donderdag 06 september 2012 @ 14:56:
[...]

[...]

Ik heb nog geen enkel moment het gevoel gehad te moeten wachten op het laden van een map. Ik zit nu op m'n werk dus ik kan even niet testen, maar zelfs 16 seconden lijkt me al lang.
Ik heb een i5 2500 met 8GB RAM en een SSD waarop GW2 staat. Lijkt me toch niet heel extreem. Ergens lijkt er mij in jouw configuratie iets niet goed te gaan.
Als je in dezelfde zone blijft hoef je geen maps te laden, maar als je van de ene naar de andere zone wil moet je een portal door en daar word dus de volgende map ingeladen. Minutenlange wachttijden heb ik zelf ook niet, maar het laden van een nieuwe zone duurt bij mij toch ook wel een stuk meer dan 16 seconden...

En dan heb ik het spel nog op mijn SSD staan dus wacht ik grotendeels op de informatie van de server die binnen moet komen, de kaart zelf zal vrij snel al ingeladen zijn...

Je kan het verschil ook testen, als je naar een zone gaat waar (bijna) niemand rondloopt zoals een highlevel zone ben je zo voorbij het laadscherm maar als je een newbie area of Lion's Arch binnengaat dan krijg je toch wel een stevige laadtijd...

Dat is trouwens een van de redenen voor het systeem van Overflow servers, daardoor is er altijd een limiet aan de maximale hoeveelheid data die je van de server moet binnentrekken dus worden je laadtijden ook beperkt.

[Voor 44% gewijzigd door Cronax op 06-09-2012 15:01]

• Cronax
Repelsteelke schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:57:
Hallo,

Ik speel nu met Human Engineer + Rifle. Wat een heerlijke combi zeg .Ik vroeg me af of iemand weet of een bepaalde spec zoals Power of Condition de Range van je gun kan beinvloeden of is dit altijd een vaste waarde?
Ik speel zelf geen Engineer maar een vriend van me is er gisteren een begonnen en had het wel over een trait die je range kan beinvloeden, maar power en condition enzo beinvloeden dat niet, het is echt een trait die je moet nemen.

• Cronax
scorpioorpio schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:25:
Als ik een tank-wise character wil maken, welke profession zou ik dan kiezen?
En wat zou zijn trukendoos inhouden? tank door evasion, door CC, door hoge armor/vit

Het zou vooral dienen om met een glasscannon samen te kunnen roamen.
Als je tank wil spelen moet je inderdaad Guardian pakken, met Mace mainhand en Focus offhand heb je allerlei defensieve abilities waarmee je je glazen kanon levend kan houden. Ik gebruik het zelf ook naast mijn Greatsword en het heeft zijn vruchten al afgeworpen.

Als je hem echt volledig tank style wil spelen zou ik er een Scepter mainhand en Torch offhand bij nemen om op range mobs te kunnen pullen, of net als ik een Greatsword voor AoE dmg en mobiliteit.

• Cronax
SythAdmin schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:49:
[...]

De trigger is mij ook nog niet helemaal duidelijk, volgens mij moet die chained zijn aan een aantal andere dingen.
De trigger is als er in gebieden naast de swamp portals beginnen te spawnen maar wat daar dan weer de trigger voor is is nog niet bekend...hij gaat wel pas verder als de event van de portals buiten de swamp successvol afgesloten word.

• Cronax
Op mijn thief heb ik die geprobeerd maar het zette niet echt zoden aan de dijk, misschien heb ik gewoon iets verkeerd gedaan, maar waarschijnlijk zit er een bug in...

• Cronax
psychodude schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:24:
[...]

Als je endgame zit is 100hp ook gewoon niets meer. Mobs hitten met gemaakt voor 3k als ze je raken, 30 hits doe je er vervolgens niet over eer ze dood zijn.
Mijn thief is net lvl 20 geworden, volgens mij heb ik die signet van lvl 12 tot 16 geprobeerd ofzo...ik kon gewoon geen procs ontdekken...

• Cronax
Xplosivv schreef op maandag 10 september 2012 @ 10:54:
Dus, ik had gehoord dat je gems ook met ingame currency kan kopen. Bedoelen ze daarmee de auction house, of is er nog een andere manier?
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...als je het Black Lion Trading Post scherm (default 'o') opent en aan de linker kant het tweede tabje selecteert ('currency exchange') kan je daar kiezen of je gems voor goud wilt kopen of goud voor gems. Zo kan je dus met ingame currency (goud) crystals kopen.

• Cronax
Stel dat ik het wel op me wil nemen om de TS te updaten voor een nieuw topic, bij wie moet ik dan zijn?

• Cronax
lanerios schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:05:
[...]

Nop, heb al echt moeten kiezen voor. Als in, ben deel van order en Dinky is nu leider van mn Warband (All hail Dinky!)

26 t/m 29,5 is meer een initiation.

Guild upgrade is bij veel meer guilds dood, beetje rondvragen in /map lijkt het op een uitgebreide bug :(
Volgens mij is het afhankelijk van je personal story, de één zal eerder echt al kunnen kiezen als de ander? Ikzelf kon met mijn Guardian pas definitief kiezen na 3 personal story missies waar ik moest kiezen tussen het plan van de ene faction vs het plan van de andere en daarna kon ik nog steeds de Durmand Priory kiezen hoewel ik geen enkele keer voor hun plan gekozen had.

Eigenlijk grappig, hoewel de Vigil beter bij mijn Guardian past qua proffession en denkwijze vond ik hun plan na de 1e keer dusdanig slecht ('gooi er meer mensen tegenaan!') dat ik toch voor de Order of Whispers ben gegaan...de Durmand Priory lijkt me ook wel erg fanatiek soms en hoewel de Order misschien soms offers maakt waar mijn character het niet mee eens is zijn ze wel de enige die het hele plaatje bekijkt in plaats van symptoombestrijding te doen...

• Cronax
Anoniem: 465581 schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:24:
Lijkt me verstandig ook wat toughness in te bouwen .. zeker voor het PvE'en.

[...]
Als je goed blijft kiten heb je geen toughness nodig, hangt er een beetje van af welke elementen je kiest en welke traits je pakt...dat is tenminste wat ik heb begrepen na zelf wat onderzoek te doen hier en daar ^^
Ik heb gisteren zelf een elementalist gespeeld tot ergens lvl 12-13-14 ofzo en tot nu toe lijkt het nog te kloppen, maar het is ook erg afhankelijk van de wapens die je kiest.

Als je graag veelzijdig wil zijn kan je trouwens het beste eerst de Arcane trait line vol gooien, daar zitten bonussen in die je dan krijgt als je van element switcht bijvoorbeeld.

[Voor 30% gewijzigd door Cronax op 10-09-2012 17:30]

• Cronax
LikeAKing schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:24:
Ik zag het, maar het blijft nog wat onduidelijk voor mij. Geen idee wat allemaal naar Stretched Rawhide Leather Square of straps salvaged. even die GW2DB bekijken :D
Niets salvaged naar de Stretched versie, je vind Rawhide Leather en die kan je vervolgens met Huntsman of Leatherworker "refinen" naar Stretched Rawhide Leather Square.

Vergelijkbaar met metalen, die vind je ook als erts en vervolgens ga je ze refinen naar ingots of bars.

Om het ruwe leer te krijgen moet je zoals gezegd Medium armor salvagen of beestjes gaan farmen die ofwel al direct leer droppen, ofwel bepaalde salvageable items droppen die naar leer salvagen (weet ik zo even niet uit mijn hoofd hoe ze heten voor rawhide leather)

• Cronax
Cyberthube1 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:30:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat tips, ik ben een human ranger (lvl 15) en ik zit vast in me personal storyline, (Seek loganis aid) speak with captain tervelan at eldvin monastery lvl 14, daar moet ik die captain verslaan plus zijn 4 soldaten dit lukt mij niet want zodra hij 50% health of minder heeft vlucht hij naar de volgende groep soldaten, waardoor ik dan alsnog dood ga.

Ik vind dit vrij irritant worden aangezien ik echt mijn best doe om hem en zijn soldaten te verslaan maar tevergeefs lukt mij dit niet!
hoe hebben jullie dit gedaan ?
Focus eerst op de soldaten, vervolgens die kerel weer wat hitten, als hij wegloopt laat je hem lekker rennen zelf laat je rustig je HP weer vollopen en je cooldowns resetten en vervolgens ga je weer verder.

Op mijn thief heeft het me een keer of 3-4 ressen gekost tot ik dit door had...

Voor de personal storyline kan je dingen trouwens beter in spoiler tags plaatsen en dan vantevoren alleen ff vertelen welke keuzes je gemaakt hebt bij character creation, met die info + het lvl van de quest kan men zien of ze diezelfde al gedaan hebben of niet dus vermijd je spoilers.

• Cronax
LikeAKing schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:31:
[...]

Oh ja, nu snap ik het al wat beter. Alleen weet ik nog niet hoe ik het refine.
Het refinen is gewoon één van de 'recepten' die je onder Production vind. Je leert automatisch de nieuwe recepten voor refinen van materialen zodra je nieuwe materialen kan gebruiken.

• Cronax
LikeAKing schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 13:37:
Oh ja, ik zie het, bedankt! hoe hoger mijn crafting level, hoe vetter de armor?
Deels. Natuurlijk maak je met een hoger crafting level armor voor hogere level characters die dus beter zijn, maar je hebt ook nog inscriptions/insignia's (verschilt per proffession) die een item bepaalde stats meegeven. Hiervan zijn er verschillende versies. Eerst krijg je de 'normale' versie, na een paar lvls kan je dan vaak een verbeterde versie maken (groen) en tenslotte kan je bij je trainer met Karma recepten kopen voor een nog betere versie (geel).

Het maken van zo'n gele item kost redelijk wat resources maar levert ook lekker veel XP op, en als je dus zorgt dat het een item is die je zelf kan dragen kan je er nog de ideale stats voor jouw build op zetten ook.

Qua looks blijven gecrafte items vrij lang hetzelfde, maar daar is ook iets voor, voor zaken als het 100% completen van een kaart krijg je Transmutation Stones waarmee je de stats van één item kan combineren met de looks van een andere item. Vind je dus een armor die je er tof uit vind zien maar die slechter is als wat je kan craften dan gebruik je zo'n steen, selecteer je de twee armors, en kies je tussen de looks en stats van de twee items.

'Nadeel' is wel dat je ALLE stats overneemt, ook de hoeveelheid armor die op een item zat, je kan dus niet zeggen neem de power van item 1 en de precision en armor hoeveelheid van item 2.

Ook goed om te vermelden is dat hierbij de oude item verloren gaat, je combineert de 2 items echt tot 1 nieuwe item.

Verder heb je voor lvl 80 items speciale transmutation stones nodig maar behalve de naam en het feit dat ze dus ook op lvl 80 items werken is er niet veel anders voor zover ik weet.

• Cronax
SinergyX schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:04:
[...]

Denk terug naar hoe je craft.
Wit en blauw hebben geen nut om daar dure salvage aan uit te geven, maar green/yellow zeker interessant.

Verder moet je denken wat je wil doen, 30 copper voor een witte chest of mischien 5 copper voor wat ore? Craft je zelf is die ore veel interessanter om te hebben (plus goed voor je monthly achievement).

Ik koop altijd de blue-salvage kit met karma, heb ik toch genoeg :P

En qua looks van armor? Nog steeds geen betere heavy armor gezien dan de HoM variant :)
Ik deed iets vergelijkbaars maar nu ik weet dat je op lvl 80 veel karma nodig hebt om leuke armorpieces te kopen ga ik er toch wat zuiniger mee omspringen...

Zelf heb ik altijd 2 soorten salvage kits bij me, 2x een stack 'simple' salvage kits en 1x de beste salvage kit. Die laatste gebruik ik dan om groene of gele items te salvagen waarbij ik de 'enchantment' wil hebben en daar doe ik dus best lang mee, met die simple salvage kits salvage ik de meeste dingen gewoon tenzij ik ergens geld voor aan het sparen ben (zoals nu voor het lvl 60 boek om tot 30 punten per trait line te kunnen gaan).

• Cronax
ocwil schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 15:21:
Dat was ook mijn gedachte maar weet nog niet zeker want als ik met die +10% burning duration veeel langer up kan houden dan heb ik via de traits wel +10% damage
Helaas is mijn wiskunde ernstig roestig anders had ik het voor je getracht te berekenen...

• Cronax
BadRespawn schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:29:
[...]

Ik heb het nu een paar keer geprobeerd en soms vallen de npcs wel zelf als eerste aan, soms niet. Bij m'n laatste poging waarbij ik het verst ben gekomen (zelf de route naar het quest doel in de tomb gecleared) deden ze dat dus niet. Ook nog voor nop een instant repair cannister gebruikt...

Jammer dat wat bedoelt is als een leuke ervaring op deze manier zo anti-leuk wordt. Gelukkig is het spel meer dan de PQs.

Hoe zit dat eigenlijk ivm de closed beta tests? Gaat dat alleen om stabiliteit van servers en clients en zijn de PQs niet onderdeel vd test, of is het probleem dat de testers de bugs en de quirks -en de workarounds- zo goed kennen dat die niet als bugs worden gerapporteerd?

[...]

Hoezo dat? PQ rewards tot nu toe zijn niets bijzonders, is er later wel exotic gear als rewards?

Verder kan ik trait points altijd wel gebruiken, maar volgens mij heb ik nu al meer skill points dan nodig om al m'n skills te unlocken.
Normaal gezien zouden dit soort dingen inderdaad onderdeel moeten zijn van testing in Closed Beta, maar bij testen is het altijd zo dat je onmogelijk ALLES kunt testen en dus ergens prioriteiten gaat stellen. Ofwel hebben ze hier geen/niet genoeg prioriteit aan toegekend ofwel zijn de issues wel gevonden maar niet verholpen, ofwel zijn er fixes geschreven voor de issues maar zijn deze niet in de uiteindelijke versie verschenen, ofwel is het issue pas in de uiteindelijke versie ontstaan...
SythAdmin schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 16:36:
[...]

Heb jij gehoord van mensen die al 80 waren in de closed beta''s? Ik niet namelijk.

En wat betreft skill points, als je op 65-70 nog niet alle skills unlocked hebt... dan ben je een beetje traag ;) Je kan bijna het dubbele aan points halen dan dat je kan spenderen.
Er is een verschil tussen te Beta weekends en de closed beta, in een closed beta heb je mensen die speciaal op bepaalde manieren spelen om bepaalde zaken te testen waar BWE meer bedoeld zijn om bijvoorbeeld server load of een specifieke feature massaal te testen.

[Voor 17% gewijzigd door Cronax op 11-09-2012 16:38]

• Cronax
c0mm0n3r schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:08:
:9
[...]

In mijn voorbeeldje zou je na 4 seconden inderdaad de debuff weer zien resetten. Na de reset zou het nog 7 seconden door moeten tikken.
Ik zal dit straks als ik thuis ben even proberen te testen, want nu raak ik aan de twijfel :)
In de praktijk werkt het volgens mij zo:

<-------debuff 1----------------------->
<-------debuff 2----->

Debuff 1 is een burn van 10 seconden, voor 200 dmg per seconde
Debuff 2 is een burn van 5 seconden voor 300 dmg per seconde

Gedurende de tijd dat beide debuffs actief zijn krijgt de enemy dus 500 dmg per seconde, maar de tijd van debuff 2 word intern bijgehouden en blijft 5 seconden, dus voor de 5 seconden die debuff 2 duurt doet de debuff 500 dmg/sec maar verder blijft de dmg en duration van debuff 1 hetzelfde.

Wat de website e.d. vertelt is anders als bovenstaande, maar dit is hetgeen ik zelf vastgesteld heb.

• Cronax
Ik heb gevraagd of ik de TS kan overnemen, hij kan wel een update gebruiken en ik ben van plan er gelijk een kleine 'crafting guide' aan toe te voegen aangezien dat toch wel een van de zaken is die bij GW2 toch net even anders loopt als bij andere MMO's. Veel mensen zijn gewend om dezelfde recepten te grinden en dat is gewoon verre van optimaal...

• Cronax
godofal schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:17:
[...]

dat is voor de koopbare mats :P
daarnaast ga je nog de 200 skillpoints nodig hebben en 1 of 2 crafting professions op lvl400 :X
voor mij de reden geweest om door te zetten met cooking, vind het zelf niet echt relaxed, anderen zijn er lyrisch over
moet wel zeggen dat er goed over nagedacht is en dat ik zie waarom het geweldig is, vind het alleen zo iritant dat sommige low-tier ingredients gewoon niet te krijgen zijn waardoor de helft van de discoveries onmogelijk zijn :(
Welke ingredienten kan je niet vinden dan? Ik ben ergens in de 200 aan cooking en heb toch alle ingredienten wel kunnen vinden eigenlijk...

• Cronax
RemkoDJ schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:38:
Op welke server zitten jullie als tweakers het meest? Vind het wel leuk om op een server met wat nederlanders te zitten
De meeste Nederlanders zitten op Far Shiverpeaks en Piken Square, hoewel er op Desolation ook een redelijke hoeveelheid lijkt te zitten. De officiele Tweakers guild zit op Far Shiverpeaks, op Piken Square is er een onofficiele tweakers guild.

• Cronax
Weakling schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:04:
Mystic Forge, ik snap er de ballen van. Ben laatst met stat gems bezig geweest. Die had ik een hele hoop ver onder mijn level, dus konden gemist worden. Stop je vier willekeurige gems in de forge, krijg je vervolgens één van die gems terug als resultaat, precies dezelfde. Nog een paar keer gedaan, maar kreeg nooit iets hogers er voor terug.

Verder las ik ook iets over blauw, groen en geel salvaging kits er in mikken met 3 coins en je zou een hele goede kit er voor terug krijgen, maar dat werkte ook niet. De mystic coin kon er niet bij. Kortom: ik snap de Mystic Forge nog niet en is tot nu toe alleen maar verspilling geweest.
Als ik me niet vergis is het de witte, blauwe en groene die je bij elkaar moet steken in de Forge...

Maar je hebt gelijk dat het niet bepaald duidelijk is wat precies welk effect geeft in de Forge, er zijn wel mensen mee bezig maar voor we er echt achter zijn zullen we nog wel even verder zijn...

• Cronax
Uhmmie schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:06:
[...]

Dat zijn de coins.. maar je moet voor dat (zoals hierboven uitgelegd) de stones uit de store hebben..
Welke stones zijn dat dan? Volgens mij kan je dezelfde stones ook bij de vendor naast de Forge kopen?

• Cronax
Weakling schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:04:
Mystic Forge, ik snap er de ballen van. Ben laatst met stat gems bezig geweest. Die had ik een hele hoop ver onder mijn level, dus konden gemist worden. Stop je vier willekeurige gems in de forge, krijg je vervolgens één van die gems terug als resultaat, precies dezelfde. Nog een paar keer gedaan, maar kreeg nooit iets hogers er voor terug.

Verder las ik ook iets over blauw, groen en geel salvaging kits er in mikken met 3 coins en je zou een hele goede kit er voor terug krijgen, maar dat werkte ook niet. De mystic coin kon er niet bij. Kortom: ik snap de Mystic Forge nog niet en is tot nu toe alleen maar verspilling geweest.
Even zitten rondkijken, voor de salvage kit moet je de volgende materialen combineren:
3 Mystic Forge Stone
25 Fine Salvage Kit
25 Journeyman's Salvage Kit
25 Master's Salvage Kit

Je krijgt dan een kit met 250 charges die 80% kans heeft om upgrades te recoveren uit de items en 25% kans geeft op zeldzame materialen.

• Cronax
SmokingAces schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:31:
Even een vraagje.

Zijn er mensen op de hoogte van de populatie binnen de servers en of er binnenkort nog nieuwe servers/werelden online zullen komen??

Binnen nu en 2 weken ga ik Guild Wars 2 aanschaffen om vervolgens op mijn net aangeschafte game pc te spelen.

Vaak met dit soort spellen kan ik maar een beperkt aantal Nederlanders vinden dus ik zou het dan ook wel lache vinden om met meerdere nederlanders/tweakers te starten/gamen.
Om elkaar te helpen en ervaring op te doen en indien deze er nog niet is een nederlandse Guild aanmaken indien hier ook animo voor is.
Dit staat op de vorige pagina nog vermeld...maar goed, op Far Shiverpeaks zit de officiele Tweakers guild en deze server word ook voor een flink deel door Nederlanders bevolkt, maar ook op Piken Square (onofficieel een roleplaying server maar je zal er geen last van hebben) zitten er ook veel. Op Desolation waar ik zelf speel lijkt ook een redelijke hoeveelheid NL-ers en Belgen te zitten.

• Cronax
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:50:
Ik begreep dat je maar 1 van ieder van die kits nodig hebt (1 kit heeft 25 uses, misschien ben je daarmee in de war), niet 25.

http://www.reddit.com/r/G..._recipe_for_mystic_forge/
Ik vermoed dat je gelijk hebt, ik heb het uiteindelijke recept rechtstreeks van de officiële wiki geplukt maar die schrijven dingen soms wat verwarrend op...

• Cronax
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:07:
Haha tuurlijk, als het goedkoop kan ben ik er bij :D maar blijkbaar ben ik niet de eerste met dit idee ook ;w
Ik vermoedde al zoiets, aangezien je kits met 25 uses er op nog kan verkopen aan de vendor maar zodra je er 1 use van hebt gebruikt kan je hem niet meer verkopen...

• Cronax
SnoeiKoei schreef op woensdag 12 september 2012 @ 14:19:
Is nog steeds veel goedkoper inderdaad! Vanavond misschien even 1 maken ook, hoewel ik op mijn level (42ish) maar zelden gear salvage waar interessante upgrades in zitten of bijzondere materialen maar als ik lees hoeveel gele items er later gaan droppen verandert dat nog wel.
Ach ik heb toch al sets gehad waar bijvoorbeeld +3 to all stats in zat, die wil ik best meenemen. Ook geloof ik dat jeweler met sommige upgrades weer andere upgrades kan maken maar daar ben ik niet zeker van.

Maar inderdaad, misschien moet ik toch maar eens wat gaan ruimen in de upgrades die ik nu heb...

• Cronax
Baroshir schreef op woensdag 12 september 2012 @ 15:12:
[...]

Hoe haal je er 3 per dag? 3 per character o.i.d.? Ik dacht dat je ze alleen voor daily/monthly achievement kreeg..
Volgens mij zijn er meerdere daily achievements, maar ikzelf krijg ze iig ook regelmatig voor zaken als map completion of personal storyline, of kistjes na het slopen van event bazen.

• Cronax
Schiet me net te binnen, ik heb er ook al een stel uit Black Lion chest's gekregen.

• Cronax
Zo, ik heb mede-auteur status gekregen op de TS en heb hem eens een update gegeven. Sommige plaatjes lijken een beetje vreemd te doen, maar de info is al iets meer up-to-date. Iemand nog op- of aanmerkingen?

• Joostjah
Cronax schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:20:
Zo, ik heb mede-auteur status gekregen op de TS en heb hem eens een update gegeven. Sommige plaatjes lijken een beetje vreemd te doen, maar de info is al iets meer up-to-date. Iemand nog op- of aanmerkingen?
Nette update collega:) Alleen zijn 't geen "Hearts" ipv hearths?

• Cronax
Joostjah schreef op donderdag 13 september 2012 @ 14:36:
[...]

Nette update collega:) Alleen zijn 't geen "Hearts" ipv hearths?
Ik moet het nog eens checken maar volgens mij worden het op de officiële wiki 'Hearths' genoemd...

Ik zag dat jij de layout had verzorgt, zou je eventueel te vinden zijn voor het maken van wat nieuwe kopjes? Ik ben bijvoorbeeld van plan om een stukje te maken voor "mini guides" waar ik dan bijvoorbeeld wat ga uitweiden over het crafting systeem van GW2.

Wat betreft de andere feedback, ik had zelf al vergelijkbare ideetjes maar ik wilde eerst gewoon ff snel een update doen om de info die er staat up-to-date te krijgen. Bedankt en keep it coming!

• Cronax
Sabrac schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:14:
[...]

Mjah, als ik de hele lijst zo ziet ontbreekt overal "de" zoals bij Riversi(de) etc
Waarschijnlijk heeft iemand de regiotags automatisch verwijderd maar daarbij een foutje gemaakt...[DE] tags hoeven we natuurlijk niet te zien maar blijkbaar is het nu overal uit verdwenen...

Geeft stiekem toch wel een kick om mijn server (Desolation)als een van de hogeren te zien :)

[Voor 10% gewijzigd door Cronax op 13-09-2012 15:21]

• Cronax
Madstorm schreef op donderdag 13 september 2012 @ 16:12:
[...]

Ok, duidelijk. Maar wat voor zin heeft het dan om in meerdere guilds te zitten? Aangezien je niemand kan vragen om een dungeon of iets dergelijks samen te doen. Omdat ze die chat niet zien. Tenzij je iedereen apart een whisper geeft natuurlijk maar dat lijkt me ook niet echt handig.

Edit: Verkeerde bericht gequote |:( Staat nu goed
Ondanks de misquote kan ik denk ik wel reageren, het lidmaatschap van meerdere guilds levert geen ingame voordeel op maar het stelt je wel in staat om bijvoorbeeld een guild te maken met een vriendengroep en daarnaast lid te zijn van een hardcore PvP/PvE guild. je kan maar van één van de twee tegelijk de guildchat lezen maar dat lijkt me in zo'n geval niet zo'n probleem, op de momenten dat je iets samen met een bepaalde guild gaat doen 'represent' je die guild en kan je dus die guildchat lezen en verder kan je gewoon lekker keuvelen met je vriendengroep.

Een guild is natuurlijk meer dan alleen de ingame community, als jij graag van meerdere communities deel uit wil maken is dat in Guild Wars 2 dus ook mogelijk waar dit in andere games niet zo is. As ze er vervolgens voordelen aan zouden gekoppeld hebben zou iedereen zich verplicht hebben gevoeld om meerdere guilds te hebben en dit is dan weer niet eerlijk. Ik kan me wel voorstellen dat het leuk zou zijn als je de guildchat van al je guilds tegelijk zou kunnen zien maar dan bijvoorbeeld met een ander kleurtje ofzo. Als hier genoeg vraag naar is zullen ze het vermoedelijk nog wel invoeren.

• Cronax
LikeAKing schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 10:57:
Maar ben je een soort thievy mage ofzoiets? :P ik hoorde dat je portals kan creeren, time warpen, illusions maken, stealth, veel cc, degelijke damage. Vetter kan de gameplay toch niet?
Klopt inderdaad. Persoonlijk vind ik de Mesmer niet zo geschikt als eerste karakter, ik ben zelf met een Mesmer begonnen maar op level 10 ben ik met dat karakter gestopt, ik ging gewoon te vaak dood...nu ik wat ervaring heb opgedaan met andere classes (lvl 65 guardian, lvl 21 Thief) gaat het vermoedelijk al een stuk beter.
Qon schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:16:
[...]

(en daarnaast, een human female mesmer is hot).
Ik moet inderdaad ernstig de verleiding weerstaan om al mijn karakters Human females te maken :D
Mijn Thief ziet er bijzonder sappig uit, na wat random klooien met de character creation kwam ik er achter dat ik een dame had gemaakt die redelijk op Scarlett Johansson leek, dus even aan het tweaken geslagen om de gelijkenis nog treffender te krijgen :D

Voor mensen die moeite hebben om namen te vinden/claimen nog een tip, ik heb voor de rassen die ik speel vaste achternamen bedacht die ik voor mijn karakters gebruik, aangezien niemand anders die achternaam gebruikt kan ik vervolgens iedere voornaam er voor zetten die ik wil :D

• Cronax
Wat endgame betreft, ik vermoed dat er nog wel meer endgame content zal komen over een tijdje in de vorm van extra dungeons ofzo, maar voorlopig is er voor mij zat te doen. Zeker als je inderdaad de hele wereld als endgame content beschouwt wat eigenlijk gewoon waar is aangezien je overal level-appropriate drops krijgt.

Als je als lvl 80 vind dat je niets te doen hebt dan heb je dus alles al gezien van zones en al gear met niet alleen de goede stats maar ook de perfecte looks en heb je niets met PvP...en mocht dat inderdaad zo zijn dan kan je altijd nog een alt gaan levelen :P

Ik kan wel begrijpen dat het niet is wat mensen zich er bij voorgesteld hadden en dat men niet meer zo gemotiveerd is om een nieuw karakter te levelen als er op het maximum level niet veel speciaals te doen is maar dat er NIETS te doen is is compleet onwaar.

• Cronax
En dan heb je Sunrise en denk je klaar te zijn...blijkt dat je ook nog Twilight mag gaan craften om vervolgens de twee te combineren tot Eternity...

Hoe vet is dat, overdag het ene effect, 's nachts het andere :D

• Cronax
SnoeiKoei schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:51:
[...]

Dafuq :D Als dat geen endgame grind is! :o
Inderdaad! Ik vermoed dat er trouwens nog wel meer legendary items zijn dan dat er nu bekend zijn en anders zullen er iig nog wel meer toegevoegd worden in latere patches...

Voor mij is er voorlopig iig nog genoeg te doen, ik heb nu met mijn Guadian dit weekend lvl 80 bereikt en mijn personal story voltooid, nu mag ik daarmee eerst al een set gaan verzamelen om behoorlijk Explorable dungeons te kunnen doen en ondertussen een Legendary proberen te craften...en dan wil ik ook nog 100% world completion gaan halen, alts gaan levelen...duurt nog wel even voor ik klaar ben met het spel!

edit:
Eerste post op pagina 666 :9~ O-)

[Voor 3% gewijzigd door Cronax op 17-09-2012 14:56]

• Cronax
ye-roon schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:57:
[...]

Werkte dat nog in wow? Op de server waar ik zat wist zo'n beetje iedereen wel dat het merendeel gewoon man was en dat een vrouwelijk char niet automatisch betekende dat het irl een vrouw was.

In Daoc daarentegen. Ik had een human female rogue gemaakt omdat al me andere chars al male waren en ik was in het begin gebied van de humans aant lopen (Albion Realm). En echt van allerlij high levels kreeg ik alleen maar meuk toegedouwt puur omdat het een female char was :s Uiteindelijk niet veel daar mee gespeeld omdat ik rogue niets vond, maja toch, best zielig tbh.
In iedere game zijn er wel mensen die er niet te diep over nadenken en gewoon denken female character = female player...en daar kan je dus inderdaad misbruik van maken als je dat leuk vind.

Zelf speel ik bijna altijd female characters, ik staar nu eenmaal liever naar het achterste van een dame dan van een heer, zelfs al zijn het maar pixeltjes.

Er zijn trouwens ook vrouwen die compleet geen zin hebben om de hele dag die geilbakken achter zich aan te hebben en daarom vooral mannelijke characters maken...

Nu ik er over na denk is het bij WoW inderdaad wat anders, maar dat heeft ook wel wat tijd gekost...zo kwam ik er op een gegeven moment ineens achter dat ongeveer een derde van mijn guild uit vrouwen bestond :P Ik moest toen wel even hard lachen om de conversaties die ik met sommige van de betreffende dames had gehad terwijl ik me niet realiseerde dat het vrouwen waren XD

[Voor 13% gewijzigd door Cronax op 17-09-2012 16:14]

• Cronax
ambi schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:14:
[...]

Het rassengrafiekje; is dat (van links naar rechts) human, norn, asura, sylvari en charr, want ben niet zeker ivm met de icoontjes?
Volgens mij wel, ik trok iig dezelfde conclusie. Charr als laagste is ook te verwachten aangezien het een 'ugly' race is en die over het algemeen minder gekozen worden.

• Cronax
ambi schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:44:
Ik vind in ieder geval de Charr het enige ras dat er echt bad ass kan uitzien. In die zin bevallen ze me ware het niet dat ik me verder niet zo aangetrokken voel tot dat dierachtige. De andere rassen zien er (met name de vrouwelijke humans en norns) bedroevend braaf, onschuldig en abnormaal knap (lees belachelijk in geval van de Asura's) uit. Ik had liever gehad dat de rassen er een stuk rauwer en ruiger zouden kunnen uitzien, meer in lijn met hun professions, maarja dat is louter persoonlijke smaak en het is nu eenmaal niet zo in GW 1 of 2.
Dat kan ook inderdaad hoor, ook een human male kan je er als een badass uit laten zien maar blijkbaar vind men dat niet leuk...ik heb dit weekend weer een flink aantal uurtjes weggegooid met het spelen met de character creation, er zijn zoveel mogelijkheden dat het voor mij een minigame is XD

• Cronax
Stuupje schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:51:
Zojuist ook maar overstag gegaan en Guild Wars 2 aangeschaft.
Op dit moment druk bezig met downloaden, het perfecte moment om een server uit te kiezen.

Enige tips?
Als je graag met andere tweakers wil spelen, zie de topicwaarschuwing. Anders zou ik gewoon op http://www.gw2guilds.org/ een server met Medium of High population uitkiezen waar niet al te veel guilds van een andere taal als Engels zitten...tenzij je graag tussen de Russen zit ofzo ;)

Verder kan ik je aanraden om met een zo open mogelijke kijk het spel in te gaan, het duurt even voordat het spel echt 'klikt' bij de meeste mensen omdat het zo anders is, je handje word een stuk minder vastgehouden.
Zelf heb ik de eerste 2 dagen een beetje als een kip zonder kop rondgelopen, halverwege de 3e dag had ik pas het gevoel dat het kwartje gevallen was :P

[Voor 24% gewijzigd door Cronax op 17-09-2012 17:16]

• Cronax
unfor schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:00:
[...]

“Error 122 means your account has been disabled, possibly for being fraudulently purchased by an unauthorized vendor. Please contact the source of the purchase for more information."

Dat was voor mij 5 seconden googlen.
En ja, die wazige cd-key sites zijn unauthorized vendors.
Het verbaast me dat dit soort dingen niet vaker gebeurt...vrienden van me kopen ook altijd bij van die wazige sites en willen maar niet geloven dat ze daar waarschijnlijk niet 100% legaal werken...maar als ik vervolgens vraag waarom zij hetzelfde spel dan WEL met winst verkopen voor 21 euro terwijl een andere winkel er 45 euro voor vraagt dan is het antwoord ofwel "geen idee" ofwel "de dure vraagt gewoon te veel geld"...

• Cronax
Magic666 schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:09:
voor mij 4 sec googlen *zucht*

zo wazig is die website niet, dat is het hem nou juist. Dan nog zou het GW/Arenanet sieren als ze iets van zich laten horen. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Zo wazig niet? Ze verkopen een spel van 80 euro voor 11 euro, een spel van 100 euro voor 20 euro en dat zijn dan nog maar de eerste twee dingen die ik zie op de hele pagina...hoe kan je in hemelsnaam de conclusie trekken dat het 'geen wazige site is"?

Als iemand een Ferrari voor 100 euro verkoopt dan snap je toch ook dat er iets niet in de haak is?
Anoniem: 171551 schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:16:
Even terugkomend op de Behemoth. Zie ook: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Secrets_in_the_Swamp

Weet iemand hoe je het actieve (Underworld forces have been spotted outside the swamp) gedeelte van het event triggert? Of gaat dit van zelf?

Ik ben toch even in Gw2 aan het chatten, dus ik wacht gewoon bij de swamp op het beest :*) Maar wil wel graag weten of ik het op de een of andere manier zelf kan triggeren.
De pre-events worden automatisch getriggered eens in de paar uur, maar moeten wel successvol afgerond worden anders komt het niet tot de Behemoth.

[Voor 33% gewijzigd door Cronax op 17-09-2012 18:18]

• Joostjah
PhysicalMagic schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:22:
Ik word er ineens uitgegooid met een netwerk error, en inloggen lukt niet meer.. Iemand zelfde probleem?
Jep ik ook, midden in een SE, we waren nog best ver ook.

• Cronax
godofal schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:59:
[...]

lezen blijft lastig...
ik ken het systeem, maar vind het niet zo relaxed en stel iets voor hoe ik dat liever zou zien
Wat vind je er dan niet goed aan? In de praktijk is het bijna exact hetzelfde als wat je voorstelt...

• Cronax
Maxjee schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:50:
Ik ben een hardcore GW1 speler geweest en vind het jammer dat Anet bepaalde keuzes heeft gemaakt. Gw1 was ten opzichte van gw2 veel meer op tactiek en skill spelen (uren bezig om precies de goede build te krijgen voor een bepaalde taak in een bepaalde dungeon). heb een beetje het gevoel bij gw2 dat het vooral rammen is en (ik in ieder geval) het overzicht kwijtraak door de hoeveelheid effects die door de map vliegen. ook kan je niet zien wanneer enemies een spell casten zodat je maar op de gok een knockdown of interupt spell erin moet gaan gooien (spells spammen dus weer).
op sommige punten vind in het best cool dat ze de ''triforce'' eruit hebben gehaald maar het neemt ook echt de taken weg van classes wat ik in dungeons jammer vind. In gw1 ''underworld'' had je 8 mensen die allemaal 1 taak hadden, ging je 1x dood dan duurde het meteen 15 minuten langer of faalde het helemaal.
qua verwachtingen als opvolger van guildwars 1 ben ik teleurgesteld, maar als je gw2 als totaal nieuwe game ziet, zeer netjes gedaan. vermaak me super met alles. ook WvW is erg leuk tot mijn verbazing.
het vreemde vind ik persoonlijk dat het in de praktijk nog steeds een soort van holy-trinity is alleen net iets minder sterk...je komt er meestal wel doorheen met een random groep als je eenmaal de juiste tactiek voor die groep hebt gevonden maar het is gewoon véel simpeler als je iemand hebt die een beetje een 'tank' build heeft, een of twee mensen met een "support" build en de rest een mix van support/dps abilities heeft...dan vlieg je er doorheen alsof het niets is.

Dit is in ieder geval mijn ervaring na ongeveer een een derde van mijn TA exploration mode gear set te hebben gefarmed.

[Voor 19% gewijzigd door Cronax op 24-09-2012 15:00]

• Cronax
De visie van ArenaNet is volgens mij inderdaad dat de 'hardcore PVE' mensen vrij snel klaar zijn en vervolgens afhaken tot er nieuwe content uitkomt...voor mij is het geen probleem, ik ga op mijn gemak de gear bij elkaar sprokkelen die ik wil hebben en dan wat altjes spelen, maar ik denk dat ik ook wel wat andere games tussendoor ga spelen...

Gelukkig is Guild Wars 2 (voor mij) de eerste game na WoW waar ik zonder veel problemen op mijn 2e monitor een serie kan kijken terwijl ik toch nog redelijk goed presteer ;)

• Cronax
Vluuks schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:24:
[...]

Ze hebben het over het wegpoetsen van de holy trinity in GW2, maar ik vind ook dat de Guardian en Warrior best in de buurt van een tank komen, helemaal als er op defense gefocust is in traits/skills/armor. Godzijdank is het 'Ik ben de healer en dus is de enige skill die ik gebruik Healing Light VI' en ik slurp 100 mana potions verleden tijd. Ik had altijd een hekel aan dungeons/instances door de eentoningheid, hier vind ik het veel leuker. :)
Dit vond ik dus ook een beetje vreemd, tot ik het nog eens door ben gaan lezen. Blijkt dus dat ze de het op een andere manier hebben gedaan, de trinity is er nog steeds maar het is niet meer zo van warrior = tank elementalist = healer etc.Je kan met alle proffs gewoon kiezen welke rol je wil vervullen maar als je niet een tanky character en een of twee supports meeneemt worden explorables een stuk lastiger.

Door te zorgen dat iedereen elke rol kan vervullen halen ze dus het grote probleem van de trinity weg dat je op 1 bepaald iemand zit te wachten voor je een dungeon kan doen, je kan immers eender welk lid van je groep laten respeccen en andere gear laten aantrekken om die rol te vervullen.

Zelf heb ik GW2 even opzij gelegd en toch de nieuwe WoW uitbreiding geprobeerd en dat bevalt me tot nu toe eigenlijk best goed...waarschijnlijk ben ik pas weer terug in GW2 als er nieuwe content bij komt.

Op zich is er nog genoeg content die ik zou kunnen doen hoor, maar gear is voor mij naast 'vanity' ook een middel om meer content te kunnen doen en dat mis ik gewoon in GW2, waardoor het spel me eigenlijk een stuk minder kan boeien...

[Voor 14% gewijzigd door Cronax op 03-10-2012 18:03]

• Joostjah
Het is toch niet noodzakelijk om die gear te halen? Je kan prima alle content spelen met exotics... En dit hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat er werd gezeurd om een tekort aan endgame.

• Joostjah
Kan iemand me uitleggen wat ik fout doe?
Ik train cooking dmv een tutorial 1-400, steeds moet ik iets discoveren en dan 24*craften, volgens de tutorial krijg ik dan 25 levels, maar ik krijg er steeds één te weinig. Dus dan zit ik bij 149 en dan moet ik volgens de tutorial al bij 150 zijn en dan zijn mn mats op. Bij andere mensen werkte dit wel?

• Joostjah
Op verzoek van de tweakers crew is er een deel 2 geopend. Dit topic vind je hier.

Zoals je kan zien is het topic niet meer up-to-date -indien je interesse hebt het te updaten- stuur mij een bericht.
Pagina: 1 2 3

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee