• Joostjah
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 15:41
RevenNL schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:27:
[...]

Je mag wel zeggen dat hij er is, maar niet of jij mee doet. De pre-purchase beta events vallen trouwens NIET onder de NDA.
Inderdaad, Anet heeft getweet over het bestaan. Zullen wel veel mensen in zitten in deze beta, gezien het om zon test gaat.

• Joostjah
Welke popup?

• Joostjah
De link naar de client is ergens gepost in dit topic :) moet je even zoeken!

• Joostjah
lanerios schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:45:
Ben ik de enige die het login scherm open laat staan puur voor de muziek? Ik heb de pre purchase (nog) niet, maar de client via dit topic binnen gehaald, en de muziek is geweldig.
In de TS staat een link naar een youtube kanaal met alle muziek :) Moet je dat eens bekijken!

• Joostjah
Sneezzer schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:25:
Ik denk dat we er snel achter gaan komen wanneer de eerste BWE is.
Als het aanstaande weekend is, krijg je uiterlijk morgen mail.
Ik verwacht zelf echter volgende week aangezien ze dan nog wat kunnen fine tunen nav. de afgelopen stress test.
Die mail kan een dag van te voren komen hoor..

• Joostjah
Sneezzer schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:41:
Vandaar dat ik het niet kon vinden ;-p
Kijk 1x in de topic start..

• Joostjah
Zijn er meer mensen die geen server konden kiezen op het begin? Had graag op Shiver dinges gezeten..

• Joostjah
Morrar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:34:
Meh zat met m'n human ranger vast in town, dus dacht ik switch even van character. Nu kan ik alleen nog inloggen maar crasht het als ik een char selecteer of een nieuwe wil aanmaken :(
Heeft iedereen last van geloof ik.. :(

• Joostjah
tumtum100 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 13:56:
Even een vraagje tussendoor als ik nu nog Guildwars 2 koop kan ik dan nog meedoen met deze beta?
Ik denk het wel. Aangezien alle geactiveerde accounts in de beta kunnen inloggen?

• Joostjah
Morrar schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:15:
[...]
Overigens snap ik niet dat ANet zo faalt met de beta. Ze weten precies hoeveel betaspelers er op komen dagen, en dan zo weinig servers neerzetten. Ook vreemd dat alle US servers wel low pop zijn, of klopt dat gewoon niet?
Wist je dat de tijd verschilt in de wereld? Op sommige plekken in de VS is het nog heel vroeg in de morgen, niet een moment waarop de meeste gamen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Voor de mensen die de Beta hebben gespeeld:

Poll: Guild Wars 2...
Heeft mij zeer positief verrast
Is beter dan ik had verwacht
Voldeet aan mijn verwachting
Is iets minder dan ik had verwacht
Viel me zwaar tegen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Poll: Guild Wars 2...
Heeft mij zeer positief verrast
Is beter dan ik had verwacht
Voldeet aan mijn verwachting
Is iets minder dan ik had verwacht
Viel me zwaar tegen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
SinergyX schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:04:
Ligt er aan hoe ik er op kijk. Als opvolger van GW1 valt hij gewoon tegen (zwaar is een groot woord), maar als losse nieuwe MMO is het zeker een goede game (die nog wat performance issues heeft :P).
Voor de 142e keer, dit wordt gefixt voor de release...

[Voor 48% gewijzigd door Joostjah op 01-05-2012 17:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Ligt aan je profession hè sniperfox. Ik heb zelf Thief veel gespeeld en dan zit je wel degelijk vast aan energy (iniative).
Heb zelf ook op iets minder dan verwacht gestemd. Het kan zijn dat dit mede komt door de slechte performance kwam, wat uiteraard wordt gefixt, maar dat bijvoorbeeld daardoor de mooie omgevingen er ook niet echt uitkwamen. Lions Arch vond ik bijvoorbeeld niet spectaculair op 10fps. Ik denk dat op de release de game pas echt tot zijn recht zal komen.

Over het algemeen vind ik het wel een heel erg toffe game, ik weet zeker dat ik het met alle plezier ga spelen.
Toch waren er een paar puntjes waar van ik meer had verwacht.

Ten eerste de dynamic events waren toch best wel saai. Natuurlijk is dit moeilijk om echt amuserend te maken, maar zoals ze zelf zeiden: "The boss you just killed respawns 10 minutes later, it doesn't care that I'm there", dat gevoel had ik ook gewoon in GW2. Maar goed misschien komt dit wel goed naarmate je vordert in het spel.

Naar de structured PVP heb ik het hardst uitgekeken van GW2. Ook dit vond ik best wel saai.. De besturing is ronduit kut, maar misschien is dit een kwestie van gewenning. De cooldown op heals is echt veel te laag, of de heals zijn veel te sterk. 1vs1 vechten kan eindeloos duren.. Verder zijn er alleen maar tabskills en AOE's. Had liever wat skills die je moet richten of moet timen, zoals in LoL. (ArenaNet gaf zelf aan geïnspireerd te zijn door MOBA games)

De WvW heeft me juist positief verrast. Ook al waren er een aantal eindeloze gevechten, duurde het veel te lang om een gate te vernietigen en was het een groot AOE gespam, dat zal allemaal wel goed komen naar maten we levelen. Het hele systeem met Trebuchets, Golems, Neutral monsters die je aan jou kant kan winnen, Keeps die je kan upgraden ziet er echt geweldig uit. Ook geeft het echt een episch gevoel om een gebouw over te nemen.

De storyline vond ik goed gedaan, jammer genoeg kwam ik bij een van de eerste quests als Charr al niet verder, het was zelfs met een hoger level echt moeilijk en niet helemaal duidelijk wat ik moest doen. Desalniettemin erg leuk.

Achievements en zone objectives zijn ook erg leuk, ga ik me prima mee vermaken.

De combat vond ik tegenvallen, zoals ik al zei, matige besturing. Veel moeten bewegen en profession combos? Niets van gezien, heen en weer bewegen helpt niks als je simpel weg wordt getarget.. Het leek ook niet echt gebalanced, ik kon als thief een body shot doen, 20 single damage, ik kon ook een dagger gooien die 35 damage die meerdere tegenstanders raakte en ook nog op ze terug ketste. Zelfde cooldown, range, energy cost etc.

Ook zaten er een paar onlogische dingen in. Je kan zomaar vanaf overal in een PVP match gaan. Om dan verder te gaan waar je was, moest je eerst naar the mists teleporten (laadscherm), vervolgens naar Lions Arch (laadscherm), vervolgens naar de dichtstbijzijnde stad (laadscherm) en vervolgens naar een waypoint (laadscherm). Ook om character te wisselen moet je eerst uitloggen?

Het is en blijft een beta, maar ik verwacht zelf niet meer te veel veranderen. ArenaNet gaf zelf aan dat de beta bijna de final version zou zijn, "We want our players to be blown away the first time they play".

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Wat voor specs hebben jullie dan? Heb zelf een AMD Phenom II X4 965 en HD5850. Op de shadows na hadden de gfx settings geen invloed op de fps. FPS was op z'n laagst 10 in hele drukke plekken, 15-20 in bijv. Lions Arch, 20-30 wanneer ik rustig door de starter zones liep en 20-60(!) in Structured PVP. Lage fps lijkt dus door drukte te komen, niet zo zeer door graphics, zal dus wel aan slecht gebruik van de CPU liggen denk ik ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Sagaris schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:04:
[...]

Speelde runde voornamelijk op de CPU en gebruikte de GPU nauwelijks, ik las zelfs ergens dat hij maar op 1 core liep, maar weet niet of dat waar is. Dat zou wel kunnen verklaren waarom er zo'n grote verschillen in FPS te merken waren. Al weet ik niet heel veel van de werking van een CPU en de bijbehorende processen. Daarnaast zaten veel grafische opties niet in het spel, de grafische slider deed dan ook nauwelijks iets. Het is gewoon nog niet geoptimaliseerd, maar dat wisten we al vantevoren, dat is iets wat ArenaNet als laatste doet.
Die slider zette alles op minimum of op max hoor. Maar welke settings missen we nog dan? DX10 alleen toch?

[Voor 7% gewijzigd door Joostjah op 01-05-2012 21:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Interessant.. De world map! http://www.gw2db.com/map
En de waarschijnlijke levels per zone: http://www.guildwars2junk...Gw2-World-Map-Labeled.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Anoniem: 274410 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 23:53:
TERA -> Had open beta's vlak voor release (11 januari eerste beta... 25 januari korean release). Als je het vergelijkt met de european release van TERA (3 mei) is het dan ook wel weer 5 maanden). Closed (sign up) beta's waren er voor zover ik kan vinden al vanaf 2009/2010.
Je moet niet gaan overdrijven he, 11 januari tot 3 mei is een kleine 4 maanden.

Maar goed ik herinner me een quote dat de GW2 Beta aanzienlijk korter zou zijn dan die van GW1? Dan is de volgende vraag, wat valt onder de Beta? De Closed Beta's die al in december begonnen, of juist de BWE's?

• Joostjah
Sneezzer schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Yups... een BWE is ongelijk aan stresstest. Zie dit maar als een extraatje (als het al speelbaar is).
Ga er maar van uit dat het prima te spelen is :)

• Joostjah
Far shiverspeaks zoiets heette de server. Helaas werd ik automatisch in een andere gezet, en op het moment dat je gratis kon wisselen zat de GoT server vol :(

• Joostjah
xeple schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:49:
Klopt het dat die stress test voor ons nederlanders dus van 04:00 - 11:00 is ?
20.00 tot 3.00 snachts dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Remz schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:49:
Guild Wars 2 heeft 500k fans op Facebook. "final piece of artwork": http://www.flickr.com/pho...2/sizes/l/in/photostream/
Waarom maken ze dit niet met een fatsoenlijke resolutie..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
On_E schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:13:
Speel voor het eerst, en blij dat ik m al heb gekocht zeg.
Was bang dat mijn oude PC het niet zou trekken, maar het loopt echt prima op medium settings.
Vreemd, ik heb een redelijke game pc, loopt vrij slecht. Beter dan de vorige keer, maar nog vaak rond de 20fps.

• Joostjah
InflatableMouse schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:00:
Hoeveel mensen liepen hier nou te zeuren over de login problemen tijdens BETA, claimende dat Blizzard dat toch wel beter op orde had tijdens de beta van DIII? Juist ....

https://tweakers.net/nieu...-met-serverproblemen.html

Sorry, kon het toch even niet laten om het even in te wrijven.
Maar het is toch belachelijk dat wij tijdens nota bene een stresstest niet eens in de eerste minuut kunnen inloggen zonder problemen?

• Joostjah
lanerios schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:48:
[...]

Wees aub sarcastisch, dit kan gewoon niet serieus zijn. Het is een STRESStest (lees woord STRESS).
Natuurlijk was ik sarcastisch ;)

• Joostjah
Van de GW2 Facebook:
"we can confirm that we will NOT be running BWE2 this coming weekend"

Volgende BWE is wanneer de hardware van de servers is vernieuwd, weer geen datum helaas.

• Joostjah
Helaas geen Sylvari & Asura in de volgende BWE. Er zal dus nog minimaal 1 event volgen, waarschijnlijk nog wel meer. Dus de release zal nog wel even duren vrees ik.. ergens in Q4 2012.

EDIT: https://twitter.com/guildwars2/status/207604523684986880
Minimaal 2 events nog dus.

[Voor 25% gewijzigd door Joostjah op 30-05-2012 01:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Quipp schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 01:24:
Er is weer een update beschikbaar best een grote dit x hoop dat we met Asura kunnen spelen!
Er is al aangekondigd dat dit niet het geval is..:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Remz schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 17:06:
[...]

Ga ik uitzoeken. Geef me ongeveer 4 uur.
Hehe inderdaad. Hopen op een beetje fatsoenlijke performance, vond het vorige BWE 3x niks, hele tijd alles stotteren. En ik hoop dat we fatsoenlijk kunnen inloggen vanavond, ben de rest van het weekend weg :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Als iedereen naar LC gaat?
Ik heet Joost.5283, fps beter, zonder shadows en reflections.

• Joostjah
28/06/2012 is de release, duhuh

• Joostjah
Ik was al ingelogd, maar dacht even kijken of toevallig de asura\sylvari playable zijn. Helaas kan ik nu niet meer inloggen.

• Joostjah
Helaas dat zijn net m'n 3 maanden vakantie afgelopen.:(
Maar goed eindelijk een date, na zo lang wachten :D

• Joostjah
Zijn jullie er al uit wat voor characters jullie gaan maken?

Ik ga zelf;

Human Thief
Sylvari Guardian (wordt denk ik m'n main)
Asura Elementalist
Charr ?
Norn ?

Moet nog even kijken welke professions ik de laatste 2 doe, iemand nog aanraders? :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joostjah
Dan moet jij toch eens goed lezen ;)

Zal eens even kijken wat er veranderd moet worden.

Mocht je iets willen schrijven moet je gewoon even een bericht sturen :)

• Joostjah
Ik kan niet inloggen. "Check your internet connection"

• Joostjah
Ik ga voor Sylvari Guardian :) Wat vinden jullie daar van?

• Joostjah
Bah heel lang bezig geweest met Goemm's Lab, ga ik op een gegeven moment dood door de bliksem. Moet ik een spawnpoint uitkiezen, die er dus niet zijn... Je kan alleen verder als je er af valt, dus ik moest terug porten naar de 'gewone' wereld. Jammer.. :(

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-04 22:01
Kan iemand mij vertellen of ik nog steeds morgen kan spelen als ik vandaag pre-order? Ik vermoed dat ik best ergens een digitale editie kan scoren?

Daarnaast heb ik al even zitten zoeken maar tot nu toe heb ik nog nergens een website gevonden waar je iets kan maken vergelijkbaar met 'talent builds' in WoW...ik heb pas deze week besloten om GW2 te gaan spelen dus ik heb geen enkel beta weekend ofzo kunnen spelen...zou wel prettig zijn om vantevoren een beetje te kunnen plannen maar met alleen text kom ik er tot nu toe niet echt uit...

• Cronax
Wat ik in WoW deed was gewoon WASD gebruiken voor movement en dan op QERFXZ skills zetten. Daarnaast heb ik een Razer Naga (zo'n muis waar je 12 knoppen onder je duim hebt die overeen komen met de nummers 1 t/m 0 etc).

Ik zette dan mijn damage abilities op Q, E en 1-5, een interrupt op R, een buff op F (slice&dice bijvoorbeeld als rogue) en dan utility skills op Z, X en 6 t/m =

In hoeverre dit bruikbare info is voor GW2 weet ik helaas niet, ik heb nog geen kans gehad om het te spelen

• Cronax
Trouwens, misschien nuttig voor sommigen, ik heb toch een goede skill/trait calculator gevonden:

http://en.gw2codex.com/build/generator/

Let the build spamming begin ;)

• Cronax
Anoniem: 423722 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:21:
ik hoop maar voor jullie dat die echt al om 6:00 op is... anders wordt het weer hetzelfde als D3
Aangezien ze 2-3u vantevoren al beginnen met alles open te zetten is de kans iig veel groter als bij D3...

• Cronax
PhysicalMagic schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:34:
Nog even 2 vraagjes..

Weet iemand (de wiki.guildwars2.com is nu offline), waar ik kan vinden wat de uitkomst is en wat wat beïnvloed bij het kiezen van al opties tijdens het aanmaken van je character?

en weet iemand wat de maximale lengte is van de naam van een Guild (staat vast wel op die wiki maar die is offline)?
De vragen die je beantwoord bij het maken van je character leggen de fundering voor je personal story maar voor zover ik heb kunnen nagaan zitten er geen voor- of nadelen aan de keuzes

• Cronax
yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:36:
[...]

[afbeelding]

You be trying to tell me I has to do no PVE? 8)7
Hoewel ik nog geen beta weekend gespeeld heb en het dus niet zeker weet, is dit wel wat ze beweren ja.

[Voor 3% gewijzigd door Cronax op 24-08-2012 15:38]

• Cronax
xvampx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:57:
[...]

alle gear wordt mee gedownscaled (armor, armor stats, weapons, weapon stats,...) die vastgesteld staan aan een max per level.

Daarvoor zal dus inderdaad wel een maximum per level ingesteld zijn. :)
Correct me if I'm wrong maar voor zover ik het gelezen heb hebben de meeste gear slots in PvP weinig effect op je dmg, vooral je amulet heeft dan stats...of heb ik verouderde info zitten lezen?

• Cronax
Seditiar schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

Dat heb ik ook vaak ja, character op WoW ook altijd zo snel mogelijk stampen, en met een alt daarna nog eens goed alles op je in laten werken. Diablo 3 ook, eerst naar level 60, daarna met een alt een lore run doen.
Ik doe het meestal juist omgekeerd, eerste character rustig alles ervaren en dan de tweede keer er gewoon doorheen stampen...maar ik maak ook vooral alts om met een andere class de endgame content te gaan ervaren.

In D3 heb ik met mijn vriendengroep samen gelevelt, gewoon afgesproken om in Normal niets te skippen en alles te doen en vervolgens zijn we NM/Hell doorgescheurt.

• Cronax
RoseSolane schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:16:
[...]

Je zou met alleen WvW spelen moeten kunnen levelen tot 80. Dus waarom zou je level worden geupscaled? Dat gebeurt toch alleen in PvP? Of begrijp ik je niet goed? Elkaar niet helemaal goed begrijpen gebeurt hier het afgelopen uur wel vaker :)
Dat krijg je als er zo snel gepost word, dan voelen mensen de druk om ook snel te reageren zodat ze de eerste zijn met het antwoord, maar de kans dat het ook het juiste antwoord was word dan wel kleiner :P

• Cronax
Arnevld schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:18:
Ik heb altijd chips en stuff in me keyboard...
Weet iemand een fijne MMO muis? mijn SC2 spectre begint kuren te krijgen :(
Ik kan de Razer Naga aanbevelen, gebruik ik nu al een paar jaar en is niet alleen voor MMO's prettig. In het begin is het even wennen maar je bent vrij snel gewend aan de 12 knoppen onder je duim.

Helemaal tof voor Diablo 3, kan ik met één hand spelen en ondertussen een hapje eten of een sigaretje roken ofzo :P

• Cronax
yzx schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

RAT MMO

[afbeelding]

Voor je iets zegt, hij ligt zeer fijn inde hand
Da's geen muis, da's een transformer! XD

• Cronax
lanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:50:
aaaw, ik wordt al een troll genoemd. Sorry dat ik wel random luck heb. Ow wait.. godofal, seriously? LOL
Als je er inderdaad in had gekunt had je niet meer hier gezeten :P

• Cronax
lanerios schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:51:
[...]

Leuk he, Ipad voor forum, laptop voor gaming. Assumptions ftw
Zelf heb ik 2 schermen, maar zodra ik in kan loggen zie je mij hier echt niet meer posten hoor, de enige aanname die ik maak is dat je liever GW2 speelt dan hier loze berichten spamt :P

• Cronax
MADG0BLIN schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:00:
Net de game binnen gekregen maar kan hier zelfs niet eens meer registreren.. Het gaat lekker de laatste tijd met nieuwe games en de intro ervan qua logins / registraties..
Dit probleem zal je altijd blijven houden bij alle MMO's...zoals iemand al eerder aangaf weigeren bedrijven om loginserver capaciteit in te zetten voor de daadwerkelijke load die ze bij launch zullen ervaren omdat ze dan overcapaciteit hebben wanneer het aantal concurrente spelers gestabiliseerd is.

Dus zorgen ze voor een 'redelijke' capaciteit en proberen ze alles zo in te stellen dat je er met een aantal keer proberen wel door komt...als er dan iets mis gaat krijg je dus zaken zoals wat we nu ervaren. En met de aantallen spelers die aan het inloggen zijn bij zo'n launch kan je er geld op inzetten dat er inderdaad iets mis zal gaan...

• Cronax
frederikske schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:03:
Ik vraag me af, als het enkel de EU login servers zijn, kunnen we geen andere login-server gebruiken (settings veranderen)?

Als ik via een Amerikaans IP (VPN) probeer in te loggen, ook geen succes.

Als ik kijk welke connecties het gw2.exe proces maakt tijdens de inlog sequence, heb ik het volgende:

[afbeelding]

Ik vermoed dat op poort 6112 de login server draait.

Maar ik ben nog geen stap verder om te vinden waar in een config file (of register) ik een setting kan vinden van de login servers. Ik hoop dat de setting niet zit in "C:\Program Files (x86)\Guild Wars 2\Gw2.dat", wat das een grote file die ik niet open krijg :'(
Geen idee waar de config zit, misschien ergens in je Documents, maar iig niet in een .dat file dat zijn pure data files waar zaken als textures en maps enzo in zitten.

• Cronax
frederikske schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:13:
[...]

Ik heb al even snel lopen zoeken, maar veel vind ik niet:

Directory of C:\Program Files (x86)\Guild Wars 2

21/08/2012  18:42    <DIR>          .
21/08/2012  18:42    <DIR>          ..
25/08/2012  11:30    15 522 465 096 Gw2.dat
25/08/2012  09:18        21 901 888 Gw2.exe
25/08/2012  13:48                 0 Gw2.tmp
               3 File(s) 15 544 366 984 bytes

Directory of C:\Users\<<username>>\Documents\Guild Wars 2

22/07/2012  16:08    <DIR>          .
22/07/2012  16:08    <DIR>          ..
25/08/2012  13:42        32 971 052 Local.dat
22/07/2012  16:08    <DIR>          Music
               1 File(s)     32 971 052 bytes

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ArenaNet\Guild Wars 2
[afbeelding]

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\ArenaNet\Guild Wars 2
[afbeelding]

Maar meer vind ik niet :-s
Die "territory" key zou het wel eens kunnen zijn, maar dan moet je de code voor de US login servers nog zien te vinden...

• Cronax
Anoniem: 392960 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:16:
Hoe zit het eigenlijk met dat speciale pre order ingame item? Een ring ofzoiets..

Is dat wat??
Niet speciaal, +2 op alle stats, maar beter dan niets ;)

Op hogere lvls vermoed ik dat je wel veel betere dingen zal kunnen vinden

• Cronax
Anoniem: 294476 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:18:
Goede middag,
Bedankt voor de tip voor preorderen op de site : https://buy.guildwars2.com/en/

Echter kan ik hier alleen met creditcard of paypal betalen.
Iemand een waar ik kan preorderen met ideal?
Als je een paypal account maakt kan je die met ideal laden voor zover ik het weet.

• Cronax
Voor de mensen die Twitter hebben, ze vragen om je regio en error code naar @GuildWars2 te tweeten als reply op een van hun tweets op https://twitter.com/GuildWars2

• Cronax
Voor de anderen die niet in kunnen loggen, krijgen jullie ook error code 42:0:9001:3927?

• Cronax
NoFearz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:33:
Ik krijg een error bij het starten van de launcher.
Kreeg ik ook, ik heb hem laten draaien en 10-20 seconden later ging hij weer verder.

• Cronax
Bij mij ~12kb/s downloadsnelheid...de spreekwoordelijke tennisbal door een tuinslang...

• Cronax
NoFearz schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:37:
Was er dus een probleem met GW2 zelf en niet de server?
Ik vermoed dat het een combinatie is van een aantal dingen, waarschijnlijk fixt de patch het "wrong password" probleem maar blijft het loginserver probleem nog ff doorgaan...

• Cronax
samuel123 schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:41:
Is HET guild van tweakers al ready and going on Far shiv server???
Het is DE guild maar HET gilde. Was iets met leenwoorden...

• Cronax
Ik kom de launcher nog steeds niet in na de update...

• Cronax
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:16:
[...]

Oh, ik dacht dat hij Alliance Hall bedoelde!

[...]

Waarom ze die eerste 5 (wapen) skills niet gewoon gelijk vrijgegeven hebben weet ik niet, maar dat zijn niet de skills waar je echt "sterker" mee wordt. Daar heb je die 4 skills aan de rechter kant voor. (en de 5e is een elite die unlocked worden zodra je lvl30 bereikt). En daar moet je echt wel wat meer je best voor doen.

Het spel gaat er niet zozeer om om iets zo snel mogelijk neer te slaan, of om ergens zo snel mogelijk te zijn. Het gaat erom dat je van alles en nog wat doet, het maakt niet uit hoe, of in welke volgorde.
Voor mij was dit juist een van de dingen die me echt een binding gaf met mijn karakter. Als je een nieuw wapen oppakt heb je al een basisvaardigheid (1e skill) maar de rest is even wennen. Binnen een paar minuten heeft je karakter het door en heb je alle 5 de weaponskills om ze vervolgens nooit meer te vergeten.

Ter info voor mensen die het niet goed snappen, je hebt een aantal soorten skills: Weaponskills, Proffession mechanics, Healing skills, Skills en Traits.

Weaponskills zijn afhankelijk van het wapen dat je draagt. Voor 2h wapens zijn er 5 skills per stuk, verder is het 3 skills per mainhand wapen en 2 skills per offhand wapen. Deze skills leer je vanzelf door het betreffende wapen te gebruiken en raak je vervolgens nooit meer kwijt. Op je bar nemen deze de eerste 5 plekken in.

Proffession mechanics zijn skills die je de eerste paar levels unlockt en worden standaard met F1-F4 bediend. Deze zijn boven je bar te vinden.

Healing skills zijn je heals, deze healen vaak enkel jezelf maar kunnen soms ook andere effecten hebben. Je begint met 1 healing skill en je kan er een aantal extra unlocken met skill points (over skill points hieronder meer).

Skills zijn de 'talents' van Guild Wars. Deze zijn verdeeld in 'tiers', en worden gekocht met skill points. Per level verdien je 1 skill point en je kan in de speelwereld plaatsen vinden waar je skill challenges kan doen voor extra punten. Deze skills geven je extra actieve abilities (soms met een passieve component) en nemen de knoppen 7, 8 en 9 in op je bar Om alle skills van je karakter te kopen heb je ongeveer 115 skill points nodig en als je lvl 80 bent en alle skill challenges gedaan hebt heb je 272 skill points verdient. Op lvl 80 krijg je voor bepaalde hoeveelheden XP nog extra skill points, deze overige skill points worden gebruikt als currency(geld) om bepaalde items mee te kopen.

Tenslotte zijn er nog Traits, dit zijn passieve bonussen die je zelf kan toewijzen. Vanaf lvl 10 begin je ieder level 'trait points' te verdienen welke je kan gaan toewijzen. Ieder trait point dat je toewijst geeft je een specifieke bonus, bij 5, 15 of 25 punten in dezelfde trait line krijg je een extra passieve bonus en bij 10, 20 en 30 trait punten in dezelfde trait line kan je zelf een passieve bonus uitkiezen. Om deze punten toe te wijzen moet je bij je 'class trainer' zogeheten Manuals kopen. De eerste manual laat je tot 10 punten per trait line toewijzen, de tweede tot 20 punten, en de laatste tot 30 punten. Om de toegewezen punten te veranderen kan je de manual opnieuw kopen en activeren, waarop je de reeds behaalde punten volledig op nieuw kan toewijzen.

Misschien moet ik rechten vragen om de topicstart aan te passen, dit soort info zou er wel inkunnen ;)

• Cronax
themac1983 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

Ik neem aan dat ze alle key's uit alle doosjes hebben gerukt en gescand. Zelf zou ik ze daarna ook niet terug gaan stoppen, alleen al omdat je dan moet gaan bijhouden welk doosje bij welke key hoort etc :P Is echt niet te doen :D Ik had ze ook gister avond al, dus alles is al gedownload en ik kan straks meteen aan de bak :D
De doosjes zijn gelijk dus dat maakt het al iets simpeler, hoef je alleen maar de key voor de bewuste persoon in het doosje te steken en vervolgens kan je het doosje opsturen. Is natuurlijk nog steeds meer werk dan gewoon aan de lopende band doosjes in enveloppen steken en er vervolgens adresstickers op plakken...

• Cronax
cls schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:21:
Hoe groot is die download van GW2 eigenlijk? Er staat namelijk geen estimated time bij, dan kan ik een beetje gaan rekenen hoe lang dat ding er over gaat doen.

Zit nu namelijk op 2% terwijl er al 600MB gedownload is, ben benieuwd :')
Ergens tussen 15 en 25gb normaal gezien, als je nog geen beta oid gespeeld hebt zal het rond de 16 a 17gb zijn.

• Cronax
thehawk007 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:23:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, ik heb de download aangezet, gezien dat 9% 1586MB was en toen ben ik naar school gegaan. Toen ik terug was was hij klaar maar ik kon niet zien hoeveel hij gedownload had. Zelf denk ik zo'n 20GB, tenminste, dat krijg je met kruislings vermenigvuldigen.
Wat relevant is om te vermelden, de progress bar en %-age rekenen op het aantal files en niet op de grootte van die files, waardoor hij eigenlijk vrij nutteloos is. Stel dat je 10 files moet downloaden waarvan de eerste 9 1 mb zijn en de laatste 5gb is dan geeft hij na de eerste 9 files dus doodleuk 90% completion aan terwijl je waarschijnlijk nog wel even een kop koffie kan gaan drinken voor je kan spelen.

Ik hoop dat ze dit nog aanpassen in de toekomst...

• Cronax
BadRespawn schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:33:
[...]

Nee, maar je mag het niet zeggen.
En terecht, er is een apart topic voor de problemen zoals je in de waarschuwing kan zien. Verder heeft het spammen compleet geen nut, er zijn problemen met de login servers dus gewoon blijven proberen tot het weer werkt.

• Cronax
XeNeRgY schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:53:
Crap, dacht ik een Necromancer te gaan nemen (vanwege mage, warlock in WoW) omdat ik van magic houd, zie ik ook een Guardian, die weliswaar met wat minder magic maar veel meer armor ook wel interessant is. Lastig, lastig.

In hoeverre zijn er voor de classes met weinig armor kite spells of zaken als slow/fear/sleep/sheep etc.? ik vraag me af in hoeverre de speelstijl zoals in WoW is ingericht dat een heavy armor prima kan blijven staan, terwijl een mage moet kiten. Dit, omdat ik lees dat iedere class in GW2 kan tanken en healen.
Als je een mage achtige class wil hebben is een Elementalist misschien meer iets voor jou? Dat is meer de traditionele caster, een Guardian is meer paladin-achtig.

Afhankelijk van hoe je je karakter inricht (welke wapens, welke skills, welke traits) kan je andere rollen vervullen en dus meer voor kiten of meer voor tanken gaan.

• Cronax
voxxel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:56:
Nog 2 dagen voor de officiele launch! Dan kom ik terug van vakantie ;) pff het lezen van dit topic maakt de anticipatie wel een stuk groter :+
Volgens mij is de officiele launch vandaag? Zaterdag begon de 3-day headstart, gisteren dus de 1-day headstart en vandaag de launch? Even de officiële site checken...

• Cronax
BadRespawn schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:17:
[...]

Neem me niet kwalijk maar het zijn grote sukkels dat ze dat soort info (login problemen / server status en evt workaround) niet gewoon duidelijk op hun website hebben staan.
Niet iedereen is technisch genoeg om dit soort aanpassingen te doen dus in zo'n geval is het beter om het niet openbaar te maken om te voorkomen dat je vervolgens een hele berg met support requests krijgt van mensen die er niet uit komen...

Ze geven updates op de support pagina en op twitter maar het zou ze inderdaad niet misstaan om de info wat beter up-to-date te houden...

• Cronax
spaceboy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:15:
Ok, ik ben eruit. Ik vind het definitief een bout-spel.

Nu mijn vraag: hebben jullie ervaring met het verkopen van Guild Wars 2 (of soortgelijke games)? Ik heb dus eigenlijk alleen een serial (box schijnt nog te komen via gamecardwinkel.nl). Is zoiets te verkopen, of is het gewoon helaas pindakaas?
Wat ontbreekt er precies aan je geluk? Niet dat ik je nu wil gaan overtuigen als een of andere religieuze fanatiekeling ofzo, maar ik hoor hier en daar wat vergelijkbare geluiden van mensen en ik vind het zelf juist een heerlijke game, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik zelf gewoon nog niet tegen die dingen aangelopen ben of dat ik me er gewoon niet aan stoor ofzo...

Ik moet wel zeggen dat het gisteren na 3 dagen spelen pas echt de puzzelstukjes allemaal op hun plek beginnen te vallen. Ik merk dat veel classes een beetje hetzelfde probleem hebben als ik in D3 had, dat je redelijk zwaar op survival moet focussen om een beetje behoorlijk te overleven en dat gear erg veel verschil maakt.

Verkopen is afhankelijk van welke versie van het spel je gekocht hebt, ikzelf heb het spel via de officiële site als digitale game gekocht en dan is het bijna onmogelijk te verkopen, maar als je losse keys hebt dan heb je vaak een aparte headstart key en een key voor de game zelf, zolang je die laatste niet geactiveerd hebt kan je het wel verkopen.

[Voor 13% gewijzigd door Cronax op 29-08-2012 11:25]

• Cronax
spaceboy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:31:
[...]

Zoals ik al eerder in dit topic zei: het spel "voelt" voor mij niet lekker. Ik heb niet het gevoel dat IK dat poppetje ben die daar een beetje zinloos in een enorme wereld rond loopt te sjokken. Heb 3 classes geprobeerd (ranger, warrior en necromancer), maar bij allemaal denk ik "Tja... en dan loop je met een bijltje naar een wilde gans te gooien... waarom ZOU ik?".

Ik heb niet eens zin om bij loot te kijken wat het is (en dan zit steeds m'n inventory vol). Ik geef toe, ik ben vast een lakse baas die zich meer zou moeten verdiepen, maar ook het hele verhaal (wat er eigenlijk amper is) interesseert me eigenlijk geen biet. Tel daarbij op dat de clipping kut is (dwars door enemies heenlopen) en de besturing ook na uren spelen voor mij nog onwennig is. Dan heb ik het nog niet over patch-tijden en een niet aanwezige trading post.

Gisteravond heb ik ter afwisseling bijvoorbeeld weer even naar Darksiders 2 op de PS3 gegrepen en dat voelt gewoon gelijk heerlijk. Diablo 3 op de PC vond ik super. World of Warcraft heb ik ook (jaren geleden weliswaar) met heel veel plezier gespeeld.

Nee, sorry jongens/meisjes. Geniet van jullie spel-ervaring, this ain't my thing. Misschien dat ik 'm over een maand of wat nog 'n keer probeer als ik me ECHT kapotverveel, maar dit is gewoon 45 euro door de pot wat mij betreft. Zonde.
Een gevoel kan je inderdaad lastig veranderen. Misschien dat je de juiste class voor jou nog niet gevonden hebt maar zo te horen ben je er wel een beetje klaar mee...ik moet zeggen dat ik na de human starting area ook even een verloren gevoel had, maar gisteren begon het voor mij een stuk beter op zijn plaats te vallen, nu voelt het niet meer als doelloos rondlopen maar meer als gaan en staan waar je zelf wilt.

Wat de clipping betreft, daar heb ik eigenlijk geen last van, maar het kan zijn dat ik hiervoor zelf een optie aan heb gezet in het menu, er is namelijk een optie die voorkomt dat je door enemies heen kan lopen. Ikzelf begin me er nu juist aan te irriteren omdat het in een gevecht met meerdere mobs je bewegingsvrijheid wel eens kan inperken, maar da's een ander verhaal.

Wat de bediening betreft snap ik wel wat je bedoelt, als je een knop indrukt gebeurt er niet altijd gelijk wat, het mist een beetje de 'feedback' die je eigenlijk zou verwachten...het is een beetje als Dragon Age Origins waar het eigenlijk zou moeten zijn zoals Dragon Age 2, als je een knop indrukt wil je gelijk iets merken. Nu heb ik zelf geen beta gespeeld maar ik hoor van verschillende mensen dat het daar wel in orde was, dus ik heb goede hoop dat ze dit nog gaan fixen.

Jammer dat het je op dit moment niet kan boeien, ik zou je zeker aanraden om het niet te verkopen, probeer het gewoon zo af en toe nog eens, misschien dat het spel je wel kan pakken als er een paar updates overheen gegaan zijn :)

• Cronax
Signex schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

Ah ok, weet je misschien waar je die kan krijgen? Of is dat een random drop?
Ik heb me laten vertellen dat dat vlammenzwaard een reward is voor spelers die GW1 gespeeld hebben en daar bepaalde zaken bereikt hebben.

• Cronax
sdk1985 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:43:
Hebben jullie ook een tekort aan trophies? Benondertussen level 20 (sylvari) en had alleen voldoende tiny venom sacks. Van alle andere had ik er minder dan 10.

Ondanks dat elk item wat ik heb gecraft een discovery was zit ik nu op level 52 tailoring. Ik heb dus nog 20 levels te gaan (!). Ik heb al 2 keer een uurtje "gegrind" maar dat was ook niet echt succesvol.

Iemand wat tips waar ik goed aan vials of weak blood, tiny totems, claws, etc kan komen?
Wat je het beste kan doen is goed op de officiële wiki kijken. Zelf ben ik armorsmith en had ik een vergelijkbaar probleem dus ben ik op de wiki gaan kijken of er ook discoveries waren waarbij ik die items niet nodig had, of andere items kon gebruiken die ik wel had. Als ik geen stomme fout had gemaakt was ik nu 100+ armorsmith geweest, ik heb namelijk al een hele sloot ijzer liggen maar ik kan er nog niets mee ^_^

• Cronax
SnoeiKoei schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:48:
Sowieso droppen bepaalde items meer van bepaalde mobs dan van andere. Die vials of blood droppen bijvoorbeeld heel vaak van harpies en bats.
Voor dit soort info hoop ik dus dat de wowhead-achtige sites snel hun database een beetje op niveau krijgen, op dit moment hebben we gewoon niet genoeg info...ik wil best farmen maar dan wel met een behoorlijke droprate.

• Cronax
beebie121 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:53:
Dat is het mooie hiervan.. iedereen moet nog ontdekken.
Ik voel een beetje de community zoals die in vanillawow was opkomen.
Ik vond dat in vanilla wow juist niet zo leuk...een select groepje mensen wist alle goede routes om dingen te farmen en had daardoor praktisch de hele economie in handen...als je wilde raiden kon je vervolgens de hoofdprijs betalen voor je consumables of zelf proberen een route te vinden die niet helemaal kapotgefarmd werd...

• Cronax
coolz schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:32:
Ik ben nog maar ergens in de starterszone en heb al wel een stuk of 9 totems kunnen verzamelen, maar denk dat ze afkomstig zijn uit van die zakjes.

Denk dat ik dan maar even het verhaal moet gaan volgen en kijken wanneer ik Grawl, Jotuns tegen ga komen
Ook nog een goed punt, als je mobs kan vinden die crafting material zakjes veel droppen (bijvoorbeeld bandits en piraten) kan dit ook wel eens nuttig zijn om te farmen, zeker als je ook nog wel wat 'gewone' mats kan gebruiken (cloth/ore/hout/leer/etc.)

• Cronax
GluonC schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:38:
Ik ben al mijn clothes kwijt hoe kan dat?
Bedoel je echt clothes of bedoel je cloth of bedoel je gear? Waar gebruik je het normaal voor?

• Cronax
Vecodo schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:40:
[...]

Wat overigens een geweldige optie is!
Eensch, ik zou zelfs willen dat alle zaken die naar de collection kunnen daar ook gelijk heengestuurd worden, scheelt weer klikken :)

• Cronax
diesel64 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:44:
[...]

Niet overdrijven hé. :D

Ik vind het goed zo. Anders moet je, als iets dropt wat je meteen kan gebruiken, nog naar de bank lopen. Dat vind ik erger.

Trouwens: die "deposit collectibles" vind ik samen met de autoloot-functie echt geweldig aan dit spel! _/-\o_
Dat is dus niet nodig, want je kan alleen maar craften bij een crafting station en in die crafting station zitten bank en collectibles al ingebouwd. Nog beter zou natuurlijk zijn als je gelijk de mats uit je collectibles kon gebruiken om te craften maar ergens heeft het ook wel wat om zelf controle te hebben over hoeveel mats je gaat gebruiken om te craften.

• Cronax
IngamerX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:54:
Guys ik zit met een dilemma en met een vraagje.

Ik kan niet kiezen tussen mijn Sylvari Elementalists

Ik heb eentje water/air en eentje fire/air. Dus om de keuze te vergemakkelijken vraag ik het volgende:

Welke elementals van alle beschikbare worden volgens jullie het minst gebruikt?

En twee: ik heb nu een dagger op mijn water/air sylvari elementalist en dat ziet er echt cool uit. Maar ik ben nu nog low lvl. Heeft een elementalist meer baat bij een staff o.i.d. dan bij bijv een dagger? Of maakt het niet uit en is het net wat je het lekkerst vind spelen? Klopt het dat de range met een staff sowieso groter is?
Waarom nu al zo sterk kiezen? Je kan je trait points gewoon resetten als je dat wil, niets is daar permanent aan, en aangezien er in totaal 272 skill points te verdienen vallen met levelen + exploren alleen al kan je alle skills met skillpunten kopen als je dat leuk vindt?

• Cronax
IngamerX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:08:
@Cronax en snoeikoei:

Het is een beetje een thema wat ik kies. Zie de screenshots van mij characters, dan begrijpen jullie wellicht uit welke hoek ik kom :P: http://s105.photobucket.com/albums/m237/IngamerX/GW2/

Ik weet niet welke van die twee ik als main moet nemen.

@god

Ty voor de ino, dat maakt het goed duidelijk. Ik denk dat voor WvW dan staff heel goed is, en bij PvP wellicht een dagger, omdat afstand houden dan een stuk lastiger is. Maar staff/scepter is de main way to go I guess.
Is het dan niet handiger om de looks van je character neutraal te maken zodat je beide kanten op kan? De kleren kan je ingame aanpassen op ieder moment dus dan heb je toch de looks. Als je sowieso air gaat gebruiken kan je misschien beter daar je looks op aanpassen als je dat echt wil ;)

• Cronax
GluonC schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:35:
Oke oke, misschien toch maar eens een beginners guide lezen ergens want moet nog een hoop leren zo te zien, dacht dat het niet zo ingewikkeld was maar als je nog nooit een MMO hebt gespeeld is het best even zoeken allemaal :)
Zelfs voor iemand met MMO ervaring is GW2 nog redelijk ingewikkeld :P Ik heb redelijk wat MMO's gespeeld (WOW, EVE Online, SWTOR) maar ik had toch ook redelijk wat moeite met begrijpen hoe GW2 nou exact werkt. Veel is te vinden op de officiele wiki maar die is vaak overbelast en is ook niet altijd volledig...heeft me bijvoorbeeld redelijk wat tijd gekost om het skill/trait/etc systeem te doorgronden en er achter te komen wat er wel of niet te resetten is, dus eigenlijk hoe goed ik na moet denken voor ik bepaalde punten aangeef. (Blijkt overigens dat dit geen enkel probleem is, traits zijn volledig te resetten, weaponskills heb je permanent en er zijn genoeg skillpoints te verdienen ingame om alle skills 2x te kopen bij wijze van spreken en dan krijg je op max lvl nog extra skillpoints voor XP dus the sky is the limit ;))

• Cronax
kaasaanfiets schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:41:
Ik heb heel vaak items waarvan ik geen idee heb wat ik er mee moet. Bijvoorbeeld die paardehoeven als je centaurs kilt.
Maar die zijn nog niet zo boeiend want ik krijg ik vaak, ik heb ook vaak andere items waarvan ik geen idee heb wat ze kunnen, wat ik er mee moet en hoe ik ze kan gebruiken. Ze zijn ook nog eens heel veel coin waard als ik ze verkoop dus dat lijkt me niet de juiste optie.
Mijn bank staat vol met dit spul, wat moet ik er mee en hoe kom ik er achter waar ze voor dienen?
In zo'n geval kan je de items het best opzoeken op de wiki.
Items met een grijze naam (zoals die hoeven) zijn trouwens zogeheten "junk", als je bij een vendor gaat verkopen zit er een knop 'sell junk' die al die meuk verkoopt. Het enige nut van die dingen is verkopen aan de vendor.

Even iets anders, ik merk dat ik te sterk door WoW geconditioneerd ben wat kleurtjes betreft, ik moet altijd even nadenken voor ik me realiseer dat groene items beter zijn dan blauwe en niet omgekeerd ;)

• Cronax
Lasteraar schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:48:
De overflow-server zou eigenlijk als vervanger van de waiting-que dienen te behoren.
Maar eenmaal in / op de gekozen server is het vervelend bij een map wissel in de overflow terrecht te komen, dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Erin is erin.

Verder topspel !
Enige wat ik mis in vergelijking met WoW is toch wel een beetje de Horde vs Alliance kant. Dat je in de pve wereld levelende tegenstanders tegen kan komen die je kunnen aanvallen, en jij hen.

Bracht toch een bepaalde spanning in de game.
Het overflow systeem is bedoelt om de drukte in zones op te vangen. 'erin is erin' werkt in de praktijk niet omdat de zones over een aantal fysieke servers verdeeld zijn, als zo'n server vol zit kan er niets meer bij tenzij je met zware lag genoegen wilt nemen, dus dan is een overflow systeem een nettere oplossing. Zoals al vaker is gezegd in dit topic lost dit probleem zich vanzelf weer op naar mate de tijd vordert, niet iedereen levelt met dezelfde snelheid dus uiteindelijk word de populatie vanzelf verdeeld over de zones maar het is niet realistisch om te stellen dat de volledige serverpopulatie zomaar in dezelfde zone moet kunnen rondhangen...

Wat het 'pvp in pve' gedeelte betreft, dat mis ik eigenlijk niet, in wow had ik het daar eigenlijk al snel mee gehad, het is vooral irritant als je lekker aan het questen bent dat je dan ineens aangevallen wordt door een tegenstander...open world pvp was in het begin wel leuk in wow maar verloor al snel zijn charme...

[Voor 11% gewijzigd door Cronax op 29-08-2012 17:02]

• Cronax
StealthyPeanut schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:01:
[...]

Dit dus.

Ik vind de overflow geen probleem, maar laat ons dan met de hele party naar die overflow gaan. Dat is het probleem. Ik begin samen, ik ga door een portal / waypoint of een nieuw gebied in en ik sta weer alleen. Moet wachten voordat ik samen iets kan gaan doen.

Je kan door, maar dan sta je er gewoon alleen voor. Zeker voor een Thief in de hogere gebieden niet echt wenselijk als ik nog wat lager ben 8)7
Je kan altijd groupen ongeacht of je in een overflow zit of niet, en door vervolgens met de rechter muisknop op iemands portret te klikken kan je kiezen om die persoon te joinen in de overflow, dus je kan gewoon samen spelen. Dat je niet automatisch samen terecht komt als je als groep naar een nieuwe zone gaat is dan wel weer irritant, eigenlijk zou het spel bij het overgaan naar een nieuwe zone moeten kijken of je hele groep in de 'normale' instance past en zo niet dan gewoon de hele groep naar de overflow sturen...

• Cronax
kaasaanfiets schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:26:
Hey ik bedankt me net. Als de overflow server is bedoelt om de drukke gebieden te ontzetten zoals queensdale e.d. is het dan ook zo als ik ergens heen loop waar niemand komt, (gebieden voor high levels) dat ik dan sneller in mijn eigen server terug kom en dus zo ook sneller WvW kan joinen?
Tuurlijk, je kan niet queuen in een overflow server maar als je naar een zone gaat waar niemand is kan je natuurlijk wel queuen. Ik denk niet dat je dan ook voorrang krijgt dus je moet nog steeds wachten als de WvW voor jouw server vol is, maar je kan wel sneller queuen.

• Cronax
Blue Eyed Devil schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:42:
kan iemand mij vertellen waar ik die lion chests vind? Want ik heb wel al x aantal keys maar nog geen chests? :/.
Die krijg je random en als reward voor sommige quests als ik het me goed herinner.
Ook in instances droppen ze wel.

• Cronax
Rost schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:53:
Je kan die keys gewoon krijgen als je een map complete, maar in die chest zit sws niet zoveel interessants
Ach, het ligt er maar aan wat je interessant vindt, persoonlijk vind ik een XP boost best interessant en daar heb ik er nu al 2 van, die ga ik dus mooi bewaren voor de hogere levels. Daarnaast heb ik ook al een aantal consumables die wel eens interessant zouden kunnen zijn voor 'raiding' zoals buffs en instant repairs.

• Cronax
kaasaanfiets schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:18:
[...]

Ja daar ben ik ook mee bezig met juweler.
Maar ik snap niet helemaal hoe je nou precies discoveries kan doen. (of bij juweler heb je die misschien heel weinig.)
Ik heb het idee dat je daar alleen maar haken, ringen en dingetjes die je standaard altijd nodig hebt + een pebble kan gebruiken om dingen te ontdekken.

Ik had na een paar pebbles al wat dingen ontdekt maar veel nieuws krijg ik niet.
Zoals met veel dingen, kijk even op de wiki van je crafting discipline! Daar staat exact weergegeven welke items je moet combineren voor discoveries en welk crafting lvl je nodig hebt om dat item te kunnen maken ;)
Voor de extreem luie mensen: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Crafting

• Cronax
Weakling schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:32:
[...]

Ja, tis wel wennen. Ik merkte dat ik vooral in het begin in oude gewoonten verviel en aan het wachten was totdat een tank de mobs zou binnenhengelen. Dat werkt dus zo niet. Vrij constant anderen reviven was ook wennen, maar zal minder worden zodra we de dungeon beter in de vingers krijgen.

Wat ik wel een probleem vond was dat ik geen ranged mogelijkheden bij me had en ondanks al mijn toughness, vitality en support skills toch steeds binnen 3 tellen uitgeteld op de grond lag. Aan de andere kant waren er ook een paar bosses waarbij ik hele tijd boven op de tenen stond en nul damage van kreeg.

Ik heb nog veel te leren over mijn guardian merkte ik in ieder geval wel.
Ik speel zelf ook Guardian, mijn ervaring is dat guardians erg afhankelijk zijn van gear, meer dan andere classes. De eerste keer dat ik AC story mode deed was ik lvl 32 ofzo met een of twee lvl 28 items en ging ik constant dood en was mijn support niet echt nuttig, tweede keer had ik een volledige kit van 28-32 spullen en ging het een stuk beter. Gisteren ook nog eventjes geweest toen ik lvl 36 was, nu ram ik er doorheen...greatsword om botte damage uit te delen en als de mobjes wat harder slaan pal ik mijn mace/focus weaponswitch. Jammer dat mijn guildies nog niet hoog genoeg waren, ik ben zeer benieuwd naar de Exploration mode...

Voor iemand die zich afvroeg in hoeverre de dungeons replay value hebben, in AC exploration mode zijn er 3 routes en voor het slopen van bazen krijg je punten die je in kan wisselen voor items. De story mode was best leuk om een aantal keer te doen, de eerste keer heb je geen idee waar je bent, de tweede keer begin je het door te krijgen en de 3e keer kan je de tactics uitleggen en is het makkelijk...exploration mode schijnt wel moeilijker te zijn. Toch, als je de instance 3x op story en 3x op exploration gedaan hebt denk ik dat je niet ver meer van lvl 40 zal zitten, dus word het alweer tijd voor de volgende :)

• Cronax
Weakling schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:50:
"Het gras is groener ...". In elke guild komt wel gezeik voor denk ik. Zeker als er allerlei regeltjes komen en de guild minder casual wordt. Mijn mening tenminste. Heb zelf een keer virtueel slaande ruzie gehad met de leiders van het guild waar ik in WoW bij zat.

Niet kort daarna met het spel gestopt, omdat voor endgame het deel zijn van een guild wel enorm helpt, maar ik geen zin meer in guilds had. High level dungeons puggen is niet snel een doorslaand succes in ieder geval. Ik geloof niet dat dat in GW2 anders gaat zijn.
Ach, mijn instelling is dan dat jullie niet de enigen zijn die op die manier het spel willen spelen dus dan lijkt het me dat er best guilds zijn met gelijkgestemde mensen...en als die er nog niet is, wat let je om die zelf te starten? Ik stel me voor dat er genoeg mensen zijn die het niet zo hebben op al dat soort regeltjes maar die wel graag endgame content willen zien...

• Cronax
Grudgie schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:55:
Hoe gaat het levelen in dit spel?

Heb wat reviews gelezen maar het is me soms nog niet echt duidelijk.
In MMO's zoals WoW of AION had je echt iemand die je quests ofzo geeft maar hier werkt dat niet zo meer lees ik.

Hoe gaat dat in zn werk?

En voor diegene die dit spel spelen, is dit echt een leuk spel om te spelen, is het een aanrader?
De meeste reviews die ik lees zeggen van wel :)
Het spel is zeker een aanrader! In de meeste MMO's ben je gebonden aan het doen van quests of het doden van monsters, in Guild Wars kan je nog steeds monsters gaan doden maar de quests zijn dynamischer, en een beetje onderverdeeld in twee soorten. Aan de ene kant heb je de 'hartjes' die wel een beetje vergelijkbaar zijn met reputations in WoW, je doet bepaalde zaken voor een bepaald persoon of bepaalde groep en krijgt daar XP, karma en geld voor, maar aan de andere kant heb je ook dynamische events. Deze dynamische events hebben vaak meerdere 'stages' en beïnvloeden ook daadwerkelijk de spelwereld. Je hebt bijvoorbeeld een dorpje wat aangevallen word door Centaurs. Als de Centaurs afgehouden worden zullen ze later terugkomen, maar als de Centaurs het dorpje innemen kan je vervolgens een event krijgen om het dorpje te ontzetten of om hun voorraden te gaan stelen. Deze events hoef je niet te tracken, je krijg ze gewoon 'getracked' als je in de buurt bent maar je kan ook halverwege de event vertrekken, dan krijg je nog altijd XP, karma en geld. Bij deze dynamische events zijn er drie niveaus van beloning: brons, zilver en goud. Welk niveau beloning je krijgt hangt af van hoe actief je meegedaan hebt, als je veel schade toegebracht hebt aan de monsters of veel mensen ondersteuning gegeven hebt krijg je meer XP, karma en geld dan iemand die net aan is komen lopen en net een paar klappen uitgedeeld heeft.

Daarnaast heb je nog je 'personal story', dit is een wat meer traditionele quest maar hier heb je net als in bijvoorbeeld een Bioware spel steeds bepaalde opties om uit te kiezen. Deze quest kan je eventueel samen met anderen spelen maar over het algemeen doe je hem alleen.

Als je geen zin hebt om te questen kan je ook gewoon materialen gaan verzamelen en gaan craften, het is mogelijk om zonder ooit een beestje te doden het maximale level bereikt (hoewel je dan wel zelf de wereld in moet om de materialen te verzamelen, of ze op de Trading Post (= auction house) kopen maar dan moet je dus geld hebben.

Daar ook geen zin in? Er zijn verschillende soorten PVP en ook van PVP krijg je experience. Ook hier is het volledig mogelijk om het maximale level te bereiken. De grote trekpleister is de zogeheten WvWvW, World versus World versus World. Hierbij worden 3 servers op een aparte kaart tegen elkaar gezet en moet je door andere spelers te doden en punten in te nemen de kaart gaan domineren.

Natuurlijk krijg je ook voor het vergaren van materialen en het ontdekken van gebieden en "points of interest" xp dus als je even gewoon van de wereld wilt genieten kan je nog steeds xp verdienen :)

[Voor 23% gewijzigd door Cronax op 31-08-2012 17:14]

• Cronax
kaluro2 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:19:
[...]

[...]

Ik snap jullie niet. Waarom ga je überhaupt een MMORPG spelen als je grinden niks vind? 8)7 8)7 MMORPGS zijn een grote grind. Geld verzamelen, betere gear krijgen, levelen, craften, exploren.. alles is een grote grind. Time invested == rewards earned.

Als je grinden niks vind, ga dan een fast paced FPS of een RTS game doen ofzo. Ik vind het een beeeeetje hypocriet om te gaan zeuren over grinden, na aanschaf van een MMORPG. WIllens en wetens.
Zeker als de MMO in kwestie er dan ook nog alles aan doet om je allerlei opties te geven naast het 'standaard' grinden van monstertjes en quests...

• Cronax
Lasteraar schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:44:
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik nou via de bank ( ? ) geld en voorwerpen kan traden tussen mijn onderlinge characters.
Heel simpel, in de bank kan je geld 'depositten' en alle items die je in de bank steekt kan je er met al je characters uithalen.

• Joostjah
Anoniem: 466802 schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:04:
Aangezien hier de mensen zitten die het spel ook echt spelen wil ik het nog 1 keer na vragen voor ik deze aanschaf. Denken jullie dat ik hiermee GW2 goed kan spelen inc. WvWvW

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 70,21€ 70,21
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 72,20€ 72,20
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Antec One Hundred€ 43,49€ 43,49
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 193,51€ 193,51
1Corsair Builder CX500 V2€ 53,90€ 53,90
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 33,50€ 33,50
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 593,28

Excuses als ik het zo vaak vraag maar ik ben liever zeker dan dat ik daalijk spijt heb :)
Ik heb een vergelijkbaar systeem, zelfde processor en een HD5850.

PVE speel ik 30+++ fps, 1920*1080 alles max behalve shadows high, reflections off en sample default.
Ik zal morgen Wvw voor je testen, tot nu toe liep alles bij mij goed met uitzondering van Lions Arch.

• Cronax
Na mijn Human Guardian tot 55 gebracht te hebben heb ik eens een paar altjes aangemaakt, om te voorkomen dat ik de guardian beu word. Het concept van de Ranger (mijne is Sylvari) sprak me wel aan maar daarbij merkte ik dat je toch wel met een pet aan de gang moet en dat trekt me toch niet zo...verder nog een (Sylvari) Elementalist aangemaakt maar dat lijkt voor mij pas leuk te worden op wat hogere levels, dus die heb ik ook maar weer even in de kast gezet. Mijn initiële char, een Norn Mesmer wil ik ook nog wel gaan spelen maar met Mesmer heb ik het idee dat ik ff een bepaalde 'deadzone' door moet waar het allemaal niet zo makkelijk gaat, dus ook nog maar even wachten...

Tenslote kwam ik op het idee om eens een Thief aan te maken (Human), aangezien ik in WoW lange tijd Rogue gespeeld heb...dit bleek de goede keuze te zijn, met dagger/dagger is de gameplay precies zoals ik had gehoopt, veel acrobatische toeren en een goede damage output. Daar dus flink mee verder gegaan en inmiddels lvl 15 bereikt. Enige struikelpuntje is dat het ook een Human is net als mijn Guardian en dat ik met mijn Guardian ongeveer de keuzes gemaakt heb die ik met mijn Thief zou willen maken, dus ik hoop dat een andere 'beginstory' genoeg verschil kan maken op dat gebied..

Ik baseer mijn klasse/ras combo's trouwens op filmpjes van youtube waar je kan zien hoe de verschillende cultural armor sets er bij dat ras uitzien. Ik was eerst van plan om ergens wel een Asura te maken maar die cultural armor sets kunnen me niet zo boeien...de Light armor is wel leuk maar die van de Sylvari en Humans vind ik mooier...misschien dat ik mijn Mesmer ook nog wel wegdoe en een een nieuwe maak met een van die twee rassen...een Charr trekt me niet echt om echt het hele spel mee te gaan spelen maar ik ben wel erg benieuwd naar het eerste stuk van de personal story...ik denk dat ik die bewaar tot ik genoeg goud heb om er gems van te kopen voor een extra character slot.

Warrior kan me echt niet trekken om een of andere reden, maar dat heb ik bij de meeste games...bij WoW heeft het ook erg lang geduurd voor ik er aan begon, hoewel ik er daar wel lol mee heb beleeft. Necromancer kan me ook niet echt trekken, zowel qua thema als qua pets speelstijl...ik ben wel fan van steampunk dus misschien dat er ook nog wel eens een Engineer komt...maar ook daar, eerst maar eens een nieuwe character slot unlocken ervoor...
Yogoi schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:54:
[...]

Gelukkig wel en i'm loving it.
Dat skills op wapens baseren idee is echt leuk.
Ok je hebt niet zoveel skills maar daardoor ga ik juist meer van een type wapen houden.

Met m'n warrior lekker met een 2handed mace questen en 3-5 mobs tegelijk de grond in slaan om daarna met een mace en shield rondjes om een boss te rennen. (Ja ik speel de combat bijna alsof het een FPS game is)
Dat vind ik dus ook, hoewel ik moet zeggen dat bij een Guardian ik nog niet echt rondjes ren, maar bij een Thief heb ik ook echt het gevoel dat het verschil maakt als je rond rent en springt als een gek. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik er nog niet helemaal achter ben welke skills je als Guardian nu wel en niet kan gebruiken terwijl je beweegt..keertje uitzoeken.

[Voor 15% gewijzigd door Cronax op 03-09-2012 12:07]

• Cronax
Hoewel een Scepter voor een Guardian redelijk te doen is blijft het een melee focussed class. Het ontwerp is lange tijd geweest om ze geen enkele optie tot range te geven en hoewel ze daar op teruggekomen zijn is het nog niet helemaal af...

Zelf speel ik mijn Guardian met Greatsword en Mace/Focus. Mace/Focus is speciaal bedoeld om als 'tank' te kunnen fungeren in een dungeon of tegen een grote baas, door de twee schildjes te combineren kan je de meeste damage ff van de melee afhouden waardoor ze genoeg tijd hebben om hun heal van cooldown te krijgen. Greatsword is redelijk mobiel en deelt zowel single target als AoE lekkere damage uit, is dus aan te bevelen. sword/torch is ook een leuke combi, schijnt de beste singletarget DPS combo te zijn voor een Guardian, maar met mijn combo ben ik wat veelzijdiger en dat bevalt me goed.
Pagina: 1 2 3

Let op:
Voor problemen met Guild Wars 2 kun je terecht in het [MMORPG] Guild Wars 2 problemen topic.

Voor de mensen die een leuke guild zoeken is er de enige echte Guild of Tweakers.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee