Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17:54
Aangezien er in verschillende topis, ervaring huis kopen en klappen van de huizenbubble de discussie ook richting VVE dingen ging leek met me handig om een appart topic te openen voor mensen om problemen/advies over VVE's te kunnen delen ( en natuurlijk eventueele oplossingen voor die problemen )

Ook handig is het delen van ervaringen met verschillende VVE beheerders zodat mensen niet tegen dezelfde problemen aanlopen als anderen.

Ja ik ben slecht met openings posts dus als mensen generieke informatie hebben zet ik her hier nog wel bij.

Shadowhawk00 wijzigde deze reactie 25-02-2011 09:57 (11%)

• Shadowhawk00
Waarom zou je met 2 appartementen eigenlijk een VVE actief willen maken ? Het heeft weinig nut aangezien je niet echt met meerderheid kan besluiten maar alleen als beiden het goed vinden.
Beheerder heb je dan ook eigenlijk niet nodig je kan alles zelf wel overzien omdat overleggen eigenlijk gewoon bij de onder/boven buurman/vrouw op de koffie gaan is :P

Wij zijn als VVE overgestapt van VB&T naar VVE-totaal service heeft iemand daar toevallig ook ervaringen mee?

• Shadowhawk00
quote:
wildhagen schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:33:
Een jaar of 3 geleden hebben we de bijdrage echt verhoogd (licht, van 75 naar 90 euro), om extra financiele reserve op te bouwen voor grote werkzaamheden uit het MJOP die er na 2013 aan zitten te komen. Dat is dus ook met een man of 4-5 ofzo besloten (2e vergadering).

Nou, we werden nog nét niet met pek en veren het huis uitgejaagd toen de overige bewoners er achter kwamen. Die waren toch een beetje pissed zeg... ja, kom dan ook opdagen, dan kan je meestemmen!
Tja dat is toch echt hun probleem natuurlijk he, maar goed misschien komen ze de volgende keer nu wel opdagen. En anders jammer dan. Misschien die mensen uitleggen dat als er geen bestuur is dat het dan nog eens 10e/maand extra gaat kosten misschien dat ze dan wel komen.

Wij hadden het andere probleem bijna iedereen komt opdagen ( een paar met volmacht omdat ze niet kunnen ) en er werden netjes plannen gemaakt en opgesteld waarna vervolgens de beheerder aan wie we het hadden uitbesteed gewoon niets deed. Bedrijf kan nog niet eens een jaarrekening in 1 keer goed afleveren of notulen op tijd en correct leveren van een vorige vergadering. En dan nog verontwaardigt zijn als wij besluiten ze eruit te knikkeren.

Shadowhawk00 wijzigde deze reactie 27-02-2011 10:17 (20%)

• Shadowhawk00
quote:
Bastien schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:56:
[...]

Ja, maar dat ga je toch niet allemaal in een advertentie zetten? Dat is info wat je krijgt met een rondleiding en evt. daarna, kun je meteen een beetje kijken of het daadwerkelijk ook zo is (onderhoud bijv.). En 25K kan voor de ene VvE weinig zijn (want 40 woningen) en voor de ander veel (want 3 woningen).

Nee, in mijn ogen moet men daar niet aan beginnen, het is allemaal veel te subjectief. Zelfs 'actieve VvE' is dat al zonder uitleg wat een VvE actief maakt.
Je gaat niet de details in de advertentie zetten nee maar dingen als recent gerenouveerd of reserve voor groot onderhoud aanwezig kan je denk ik wel vermelden. Aan de andere kant veel mensen hebben geen weet van een VVE en reserves dus die zullen er toch niet om vragen.

• Shadowhawk00
quote:
Gadgeteer schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:10:
Leuk, mensen denken dat veel in kas betekent dat het goed gaat.. niets is minder waar.

Wanneer ik een appartement zou kopen waarbij ik zie dat er veel reserve in de kas zit, dan weet ik dat de contributie te hoog is.

Waarom zou je ook in bijvoorbeeld 10 jaar een flinke reserve voor je kas sparen die je bij verkoop toch kwijt bent? Dan heb je deze 10 jaar dus te duur gewoond.
Klopt dan ben jij misschien goedkoper uit, aan de andere kant als je een huis koopt met een kleine reserve en iedereen moet even 2000 ophoesten voor een grote reparatie wordt je daar ook niet vrolijk van. En toekomstige kopers mogen gewoon de spullen inzien dus als die zien dat jij 10k in reserve hebt en volgende jaar 60k nodig hebt wordt het huis toch een stuk minder aantrekkelijk.
Veel reserve zal meestal een oorzaak hebben je wilt als je 50k moet uitgeven dat jaar ook 50k in kas hebben en niet in de ALV de mededeling willen krijgen dat je dat jaar even 2k extra moet dokken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadowhawk00
quote:
Gadgeteer schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:56:
[...]

Als 2 stemmen een besluit onderuit kunnen halen, was het dus een hele kleine vve. Een poetsjuf voor een vve van 3 of 4 appartementen? Dan gingen jullie niet zuinig met je geld om. Lijkt me een luie donder vereniging 8)7
2 mensen kunnen meer mensen overhalen tegen te stemmen he. Zo van 25euro per maand dat is wel 300 euro per jaar. Veel mensen zijn daar best gevoelig voor want 300 euro klinkt als veel geld 25euro niet.

• Shadowhawk00
quote:
Gadgeteer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 08:53:
[...]

Zo, dat is een nuttige reply. Blij dat iemand iets inbrengt ;)

Tja voor sommige bewoners is het natuurlijk moeilijk om zomaar even een X-bedrag extra op te hoesten. Wanneer iemand bij ons in de problemen komt met betalingen, dan zullen we eerst kijken of er een regeling gemaakt kan worden. Indien niet, dan overleggen we met de leden wat te doen. Dit laatste kan omdat we maar 34 appartementen hebben. Met 200 appartementen wordt dat natuurlijk lastig.
Ik denk dat het 200 appartementen juist makkelijker is omdat je waarschijnlijk een iets grotere reserve hebt om eventueel een betalingsregeling te kunnen treffen ( je moet het geld wel in kas hebben voordat je het uit kan geven ).
Maar dit soort dingen is ook waarom je een goed Meerjarig onderhouds plan moet hebben wat redelijk actueel is en daar je financiele planning op aanpassen. Tja dan word de bijdrage wat hoger per maand maar als je aangeeft dat er anders het risico is dat mensen ineens 4k extra mogen dokken in 1 keer zullen mensen daar wel van schrikken.

Overigens als je een appartement verkoopt waarvan je weet dat er veel te weinig in kas zit om groot onderhoud te gaan doen dat jaar ( of jaar daarna ) en je verteld dat niet heeft het huis toch gewoon bekende gebreken en kan de volgende bewoner je aansprakelijk stellen hiervoor.

• Shadowhawk00
quote:
jan-marten schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:12:
[...]

Dat gaat niet helemaal op vrees ik ivm onderzoeksplicht van de koper. Mij werd verteld dat bij aankoop ik zowel de lusten als de lasten ga dragen. Uiteraard heb ik bij aanschaf van het appartement waar ik nu zit dit ook goed uitgezocht (papieren zaten bij het informatiepakket van de woning en konden gewoon opgevraagd worden via de makelaar).
Klopt gaat er ook meer om als je ernaar vraagt en er wordt aangegeven dat er genoeg in kas zit. Als je niets vraagt ben je natuurlijk de lul maar als bepaalde informatie achter gehouden wordt heb je wel een redelijk punt. Dit is ook handig om te weten als je wilt verkopen
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True