Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10
Acties:

Onderwerpen

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:47

pinda powerrr

Slow down...

Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:56:
Klopt, aanbod is al jarenlang veel en veel te karig. 2 of 3 modellen. Nu ook en bovendien onbereikbaar voor de gewone man. Maar in de tijd van de 156, Brera, Spider en GT liep het ook geen storm. Het zal ook voor een groot deel nog steeds met imago te doen hebben.

Btw deze prototypen komen ook niet uit de pen van Alfa Romeo zelf overigens maar van liefhebbers.
Nou, de 156 is het grootste succes geweest in jaren voor Alfa Romeo, was een echte leaseknaller. Dat ze er vervolgens veel te lang over doen om met de 159 te komen heeft ze de das om gedaan.

De keuze is te weinig, FCA stapt ook veel te laat in de hybride markt. En als je nu leest dat Fiat uit het A- segment wil stappen, een segment wat ze zo ongeveer zelf hebben uitgevonden, dan snap ik de strategie al helemaal niet meer.

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Markt is totaal onvoorspelbaar door het gekloot met subsidiegelden. Giulia had een leasetopper kunnen als de concurrentie alleen had bestaan uit benzine / diesel aanbod.

de betaler vervuilt

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21:38
GA!S schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:40:
Markt is totaal onvoorspelbaar door het gekloot met subsidiegelden. Giulia had een leasetopper kunnen als de concurrentie alleen had bestaan uit benzine / diesel aanbod.
Zelf in huidige markt kan het ook nog steeds een leasetopper zijn.
Maar onze maatschappij wil nou eenmaal in VAG/Duits gaan rijden.
Ongeacht de feit dat het 1.duurder 2.saaier 3.lelijker is. Ja feit, niet eens mening meer.
Voor zelfde performance en uitvoering betaal ik zomaar 10k meer bij de bmw/ audi.
Hoevaak krijg ik nou de opmerking "wat? heb je giulia als leaseauto? gaat ie niet 3 dagen per week naar de garage? gaat ie niet roesten?" Hou eens op, de A3 die ik hiervoor had heeft meer problemen dan de Giulia nu. Sterker nog *afkloppen* heb tot nu toe nog 0 problemen behalve sensor van buitenspiegel die vervangen was onder garantie. 60dkm+ in 1.5jaar no worries.

Dus met zelfde leasebedrag gaat Jantje naar BMW 3 serie/ Audi A4 met 1.minder pk 2.minder emotie 3.duurder. En Pietje naar Tesla Model 3, omdat... jah.. Pietje is zo'n bijtelling terrorist.

[Voor 9% gewijzigd door SirLct op 30-01-2020 15:50]

Life is too short to drive boring cars

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En over drie jaar verdwijnen alle Tesla 3's weer, want de Nederlander heeft geen oog voor milieu, maar voor portemonee. De Tesla gaat in NL hetzelfde lot krijgen als de Mitsubishi PHEV. Echt een verkooptopper, nu vier jaar later zijn ze schaars.

• SirLct
mitsumark schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 22:13:
@gergs Ik vind een BMW 3 serie (veel) mooier en eigenlijk ook spannender dan een Giulia, zeker de F3x modellen.
Audi A4 zou ik dan weer niet zo snel doen, bewijst maar weer eens dat iedereen een eigen mening heeft, ja, mening ja.
Alle verschillen die je noemt zie ik ook niet helemaal terug...
Uitvoeringen zijn zo niet precies 1 op 1 te vergelijken, maar 10k euro verschil zit er zeker niet in.
https://www.autoweek.nl/c...98402&id2=98292&id3=95559

Lease maatschappijen kijken vooral ook naar de afschrijving/restwaarde, en of een Giulia nou een goede auto is of niet, de afschrijving is een stuk hoger.

Als je binnen 60.000km al (veel) problemen heb zou ik de auto helemaal zat zijn, ga eens vergelijken bij 2 of 3 ton.
Toen ik op zoek was naar leaseauto had ik F30 en de Giulia back-to-back gereden en niet eens alleen, samen met mijn vrouw en broer. Ik had zelf offerte klaar van de F30 en was al bijna zeker maar omdat ik ook een afsprak had bij alfa dealer die niet zo ver weg is, ging ik toch even langs. Nou.. wat had ik een glimlach van oor tot oor. Het is gewoon veel en veel spannender dan de F30. Dat beamen mijn vrouw en broer ook.
En ik heb de vergelijking toen gemaakt tussen 320i 184pk vs A4 190pk vs Giulia 200pk.
Ongeveer deze vergelijking. https://www.autoweek.nl/c...87548&id2=92354&id3=83722
Probleem is dat ik met 1-2k al klaar aan opties bij de Giulia (fis waarde 45k) maar bij de BMW en Audi krijg je kale auto, leer bij bmw moet je gelijk high executive bestellen en dan krijg je nog 16inch velgen. 8)7
Was toen:
- Giulia 2.0t super + pack sportivo = 45k
- 320i sport high exe = 53k
- A4 2.0tfsi s-line = 55k (oke dit heeft wel 18inch, de andere 2 17inch)

En het klopt ook niet wat je zegt over LM die denkt dat Giulia slechter afschrijft en hoger aan kosten.
Want ik kon de Giulia binnen budget houden (200pk 17inch) en de BMW en Audi niet.
Om binnen budget (zonder eigen bijdrage) moest ik eigenlijk 318i of A4 1.5tfsi kiezen maar ik had hiervoor al een A3 1.5tfsi en ik vond 150pk niet genoeg (nou ja, wanneer is het genoeg he :D)

Om nog verder over de afschrijving te gaan, probeer maar nu naar autoscout te gaan.
Dan zie je dat een "gelijkwaardig" 320i vs een Giulia 2.0t met zelfde bouwjaar en km even veel afschrijft. Sterker nog, ik zie vaker dat de Giulia hoger zit. Dat terwijl de aanschafwaarde lager zit.
Hier bijv
https://www.autoscout24.n...egfrom=2016&atype=C&ac=0&
vs
https://www.autoscout24.n...egfrom=2016&atype=C&ac=0&
Je vindt de bmw onder 30k, de Giulia begint bij 30k.

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:34

Tusk

Om daarom!

hahah @SirLct Bijtelling terrorist, die ga ik onthouden! :)

En sorry hoor @mitsumark, maar een Giulia saaier noemen dan een 3 serie? Alleen de Alfa gril is al spannender dan die hele 3 serie.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Wat kost een brembo upgrade @fheerens ?

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:07
Rond de 1.500 voor klauwen, brackets, schijven en blokken. Heb van verschillende fora begrepen dat het een wereld van verschil is met remmen. Ook omdat je van 2 naar 4 pots gaat per remklauw.
Huidige setup lijkt wel een spons af en toe.

In AvE we trust

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:53

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GA!S schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:50:
Ik zou het willen, die van Audi zijn net zo goed van peperkoek. Het zit overigens wel een stuk degelijke in elkaar geschroefd, dat dan weer wel. Die A5 is echt gemaakt om te onderhouden, Italianen zijn gemaakt om te verkopen. :+
Dat is niet wat ik gehoord heb van iemand die bij een VAG Dealer werkt : Iets opnieuw monteren ? Nieuwe bouten/moeren nodig! :X
fheerens schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:10:
Rond de 1.500 voor klauwen, brackets, schijven en blokken. Heb van verschillende fora begrepen dat het een wereld van verschil is met remmen. Ook omdat je van 2 naar 4 pots gaat per remklauw.
Huidige setup lijkt wel een spons af en toe.
Fatsoenlijke remolie en blokken kunnen dat ook gewoon oplossen :)

En wil je echt flink hard remmen dan ga je het niet redden met een "consumentensetje" van Brembo, maar moet je meer richting modellen kijken die men in de racerij gebruikt of gewoon een Ferrari/Porsche/Lambo kopen! O-) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nero355

nero355

fheerens schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:44:
Ik begrijp uit je reactie dat Brembo dus niet fantastisch is. Is dit ervaring?
Zal van auto tot auto verschillen en na 3 rondjes Zandvoort zal het voornamelijk afhangen van :
- De olie
- De remblokken
- De koeling van het geheel!
of je nog fatsoenlijk tot stilstand kan komen zonder fading! ;)
Eens met je redenering, maar onderdelen zijn al 400-500, waarom dan niet meteen upgraden?
Ik probeer je alleen maar te beschermen tegen een mogelijk teleurstellende dure aankoop, omdat ik het idee heb dat je erg hoge verwachtingen hebt en je die naar mijn mening misschien een beetje moet bijstellen! :)

Heb je al eens in een Alfa gereden met dezelfde upgrades erop ?
Is ook geen gek idee om eventueel eerst te doen, voordat je € 1500 eraan uitgeeft...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 02-04 20:41
Remolie verversen en CL RC5+ blokken er in. Remt als een tiet

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
^Eens met hierboven, als remmen aanvoelen als een spons dan is er een serieus probleem. Waarschijnlijk zijn ze niet goed ontlucht. Had het onlangs nog met de Punto. Daarna liep 1 kant aan toen nog een 3e keer terug geweest en was het pas goed. Ik moest aanvankelijk 1 remtang achter vervangen, maar uiteindelijk ook de andere gedaan, het vervangende model was blijkbaar nét iets anders. Maar ontluchten gaat dus ook niet altijd goed.

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Uit ervaring kan ik je vertellen dat het verschil tussen een goede set blokken een factor veel groter is dan het verschil tussen Brembo 305 (GTV) of 320 (GT). Mijn GTV met Ferodo blokken remde echt een stuk harder dan mijn GT met normale Brembo blokjes.
nero355 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 23:50:
[...]

Dat is niet wat ik gehoord heb van iemand die bij een VAG Dealer werkt : Iets opnieuw monteren ? Nieuwe bouten/moeren nodig! :X
Dat heet omzet genereren. Doet de Alfa dealer ook hoor. Als je het goed doet vervang je borgmoeren altijd, maar bouten zou ik lekker laten zitten als ze er nog goed uitzien.

[Voor 46% gewijzigd door GA!S op 04-02-2020 12:33]

de betaler vervuilt

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:07
nero355 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:51:
[...]

Ik probeer je alleen maar te beschermen tegen een mogelijk teleurstellende dure aankoop, omdat ik het idee heb dat je erg hoge verwachtingen hebt en je die naar mijn mening misschien een beetje moet bijstellen! :)

Heb je al eens in een Alfa gereden met dezelfde upgrades erop ?
Is ook geen gek idee om eventueel eerst te doen, voordat je € 1500 eraan uitgeeft...
Waarvoor dank!
Verwachtingen zijn mogelijk wat hoog, gezien ik nu 14K met redelijke remmen rond rij, die licht aanlopen na de wiellager+naaf vervanging en nu ook nog eens vrij sponsig zijn.De historie van de auto is onduidelijk en vrij shady (ex huurauto in Oostenrijk en daarna privaat slecht getuned)
Alle blokken en schijven zijn vrij op. Blokjes erg kort op het metaal, piepen op meerdere plekken, en schijven hebben een lekker lipje.

Nog geen Alfa gereden met dezelfde upgrades ,maar wel verschillende auto's gereden van oud tot nieuw en dergelijke remmen nog niet eerder ervaren.
Mogelijk dat ik de blokjes nog kan vervangen en het systeem voorzie van nieuwe olie+bleeding voor ik besluit.
Dank voor de reality-check allemaal! O+

[Voor 8% gewijzigd door fheerens op 04-02-2020 23:38]

In AvE we trust

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:27

fynrd1

Fooled by Randomness

fheerens schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:38:
[...]

Waarvoor dank!
Verwachtingen zijn mogelijk wat hoog, gezien ik nu 14K met redelijke remmen rond rij, die licht aanlopen na de wiellager+naaf vervanging en nu ook nog eens vrij sponsig zijn.De historie van de auto is onduidelijk en vrij shady (ex huurauto in Oostenrijk en daarna privaat slecht getuned)
Alle blokken en schijven zijn vrij op. Blokjes erg kort op het metaal, piepen op meerdere plekken, en schijven hebben een lekker lipje.

Nog geen Alfa gereden met dezelfde upgrades ,maar wel verschillende auto's gereden van oud tot nieuw en dergelijke remmen nog niet eerder ervaren.
Mogelijk dat ik de blokjes nog kan vervangen en het systeem voorzie van nieuwe olie+bleeding voor ik besluit.
Dank voor de reality-check allemaal! O+
Ik weet niet wat de topsnelheid van je auto is, maar als die sneller dan 225 km/u kan, en jij dit ook van plan bent om echt te rijden zijn grotere remmen geen overbodige luxe. Ze zijn bedoelt om bij een noodstop op hoge snelheid hun remkracht langer te kunnen behouden. Je moet dit dan ook volledig los zien van het bijten, wat jij nu mist. Dit kan je inderdaad wijten aan het feit dat je remsysteem op dit moment niet op orde is. Je komt dan een beetje terecht in het alom bekende welke banden ik moet hebben discussie. Daarin ben jij dan ook geheel vrij om te kiezen wat jij wil, naar de eisen die jij stelt, waarin je altijd zal horen, waarom zou jij zoveel meer per band uitgeven als het ook zo kan. Het is dan ook wel weer belachelijk, als jij 1500 euro voor een remmen upgrade uitgeeft, om vervolgens met Goodrich banden rond te rijden. ;)

[Voor 4% gewijzigd door fynrd1 op 05-02-2020 10:40]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

fynrd1 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 10:38:
[...]

Ik weet niet wat de topsnelheid van je auto is, maar als die sneller dan 225 km/u kan, en jij dit ook van plan bent om echt te rijden zijn grotere remmen geen overbodige luxe
Als ik het verhaal goed lees heeft ie meer behoefte aan fatsoenlijke remmen dan aan grotere remmen... Ik zou eens beginnen met de klauwen vrij maken, rubbers vervangen, fatsoenlijke hittebestendige schijven, goede remblokken, nieuwe remvloeistof en goed ontluchten. Dan kun je echt meer dan fatsoenlijk remmen, ook die ene keer dat je in DLD eens je top gaat uitproberen. Als de keren dat je van 225 een noodstop moet maken maatgevend zijn zou ik een andere auto kopen.

de betaler vervuilt

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-04 20:57

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb overwogen om bij mijn Giulietta ook naar Brembo's te gaan, en ik heb het niet gedaan. :)
305 standaard remmen met fatsoenlijke merk schijven en blokken remt meer dan prima bij normaal gebruik.

In mijn 155 reed ik met 330mm icm Brembo's, maar dat was een lichtere en veel hitsigere auto die vrijwel dagelijks de toerenbegrenzer zag, en dus wel stukken beter remde icm sportief rijden.
Zodra ik met de Giulietta de grenzen op ga zoeken qua remmen, dan krijg je gelijk de waarschuwingslampjes en knipperlichten die mee gaan doen, dus dat werkt niet echt. :)

http://www.rsgparts.nl/Spider4.jpg
http://www.rsgparts.nl/Spider5.jpg
http://www.rsgparts.nl/Spider9.jpg
http://www.rsgparts.nl/Spider7.jpg
http://www.rsgparts.nl/Spider6.jpg

Ondertussen is mijn Spider op eigen kracht van opslagruimte naar Volkswagen werkplaats (drijfstanglagers vervangen) in de Seat-Skoda werkplaats gearriveerd voor APK. :P
Spider stribbelt nog wel tegen, beide handremkabels moesten vervangen worden, en de achterste remslangen ook. Fuseekogelhoesje was ook niet goed en dus ook vervangen.
Remslangen natuurlijk de verkeerde geleverd gekregen, dus hopelijk morgen de goede binnen. :z

Onderhoudslijstje van zaken die ik aangepakt heb wordt ook wel lang, en overschrijd qua kosten inmiddels de aanschaf van de auto. :+

Nieuwe 100.000 km bougies geplaatst
Nieuwe Gates distributieriem + spanner + looprol + waterpomp met stalen schoepen.
Nieuwe Gates multiriem met spanner.
Nieuwe kleppendekselpakking.
Nieuw luchtfilter.
Nieuwe thermostaat en koelvloeistof.
Motorolie geflusht.
Nieuwe drijfstanglagers (preventief) geplaatst.
Nieuwe 10W60 olie en oliefilter.
4 nieuwe Continental banden.
Nieuwe wielnaven met wielagers voorzijde.
Nieuwe abs sensoren voorzijde
Nieuwe remschijven en blokken voor + achter.
Remslangen voor vervangen.
Nieuwe geleidepennen remklauwen achter.
Uitlaatspruitstuk pakkingen vernieuwt.
Magnefine stuuroliefilter geplaatst + stuurolie ververst.

En verder nog een hele lading gebruikte onderdelen uit eigen opslag gemonteerd (deurvanger, fusees, remklauw). :)
To be continued.

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Vorige week deze foto van mijn Alfa gemaakt:
https://tweakers.net/ext/f/vVALliY3KRX9L2n4G74gTfiF/full.jpg

Best tevreden :)

• nero355

nero355

toimoi schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:06:
Deze is het geworden. :> Het rijdt uiteraard onvergelijkbaar, maar het is een heerlijke no-nonsense bak met zeeën aan ruimte.
De horror! :X Maar hij schijnt wel cheap in de lease te zijn! :+

Wij grappen altijd dat die "armored" is vanwege dit soort auto's in GTA V Online :
- https://gta.fandom.com/wiki/Paragon_R_(Armored)
- https://gta.fandom.com/wiki/Baller_LE_LWB_(Armored)
- https://gta.fandom.com/wiki/Schafter_V12_(Armored)

:D O-) :P

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:30
nero355 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:57:
[...]

De horror! :X Maar hij schijnt wel cheap in de lease te zijn! :+

Wij grappen altijd dat die "armored" is vanwege dit soort auto's in GTA V Online :
- https://gta.fandom.com/wiki/Paragon_R_(Armored)
- https://gta.fandom.com/wiki/Baller_LE_LWB_(Armored)
- https://gta.fandom.com/wiki/Schafter_V12_(Armored)

:D O-) :P
Haha die eerste reactie had ik hier wel verwacht :D
De 'armored' functie heb ik nog niet getest :o :+

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:13
SirLct schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Zelf in huidige markt kan het ook nog steeds een leasetopper zijn.
Maar onze maatschappij wil nou eenmaal in VAG/Duits gaan rijden.
Ongeacht de feit dat het 1.duurder 2.saaier 3.lelijker is. Ja feit, niet eens mening meer.
Voor zelfde performance en uitvoering betaal ik zomaar 10k meer bij de bmw/ audi.
Hoevaak krijg ik nou de opmerking "wat? heb je giulia als leaseauto? gaat ie niet 3 dagen per week naar de garage? gaat ie niet roesten?" Hou eens op, de A3 die ik hiervoor had heeft meer problemen dan de Giulia nu. Sterker nog *afkloppen* heb tot nu toe nog 0 problemen behalve sensor van buitenspiegel die vervangen was onder garantie. 60dkm+ in 1.5jaar no worries.

Dus met zelfde leasebedrag gaat Jantje naar BMW 3 serie/ Audi A4 met 1.minder pk 2.minder emotie 3.duurder. En Pietje naar Tesla Model 3, omdat... jah.. Pietje is zo'n bijtelling terrorist.
Ik ben met het kiezen van de afgelopen lease auto en de lease auto die nu in bestelling staat o.a. gelijk naar de Alfa dealer gereden voor een offerte, maar het leasetarief wat ik dan terug krijg, dat is om te janken, En doordat mijn eigen bijdrage wel zo absuurd hoog wordt, is het onbetaalbaar.

En dat is het probleem inderdaad. Onze maatschappij slikt die dingen helaas niet. Heb meer collega's met hetzelfde probleem. We willen wel, maar door de lease prijzen worden we weer in de Duitse hoek gedrukt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SirLct
https://www.alfaromeo.com...GTA_VERSIONE-ENG-h264.mp4

<3 <3 <3

Video tag werkt niet bij deze.
Maar hier aantal plaatjes...

[Voor 81% gewijzigd door SirLct op 02-03-2020 17:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Meh, is dat nou alles. Een afgestofte naam, 30 pk extra en 100 kg minder op 1,5 ton. Waar blijft die coupé nou... Gaaf ding hoor, maar erg weinig meerwaarde ten opzichte van de QV. Nogal een zwaktebod nadat ze zo veel tijd en geld hebben gestoken in het ontwikkelen van een platform met zo veel potentie.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vroeger had je voor de 156 de zgn. "Shark bumper". Een afzichtelijk stuk plastic, dat door een petjes tuner is ontworpen en op alle fronten afbreuk doet aan het ontwerp van de 156.

Blijkbaar hebben ze die tuner gevraagd om er eentje voor de Giulia te ontwerpen :')

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

https://media.autoweek.nl/m/l7lys7cb859i_800.jpg

Er komt ook een straatversie met minder tupperware.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Om daarom!

Die spoiler en die zwarte wielkuipen....past beter op zo'n opgefokte civic uit de 90s.
Verliest al z'n klasse op deze manier...Nee geef mij maar de normale QV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:13
Ik snap dit soort projecten echt niet. Steken ze hier geld in terwijl er vraag is naar een opvolger van de Giulietta en de Mito.

Ik zou heel graag een nieuwe Giulietta willen zien op een verkort (achterwielaangedreven) platform van de Giulia. Het liefst beschikbaar over vier jaar als ik weer een nieuwe auto mag uitzoeken. O-)

[Voor 14% gewijzigd door m.lammers op 03-03-2020 09:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirLct
Hmm ik ben dan een van de weinige hier die het wel vet vind. Ziet er van voor menacing uit. Van achter.. Ja wellicht is de spoiler wat too much, maar volgens mij zijn alle delen functioneel (ontworpen samen met sauber). Bij de civic is het meer rice dan function (ex-civic rijder hier - en nee zonder de wielkuip).

Ik ben blij maar aan andere kant zie ik ook andere kant van het verhaal:
1. Ze steken niet meer de moeite om bijv de achterdeuren te deleten en een soort coupe van te maken.
Lijkt me niet zo mega moeilijk? Ze hoeven het niet eens te verkorten, gewoon achterdeuren weg, voordeur wat breder maken, dats it.
2. Giulia en Stelvio MY20 zijn ook niet veel anders. Niet eens andere (led) lampjes. Ik bedoel, de makkelijkste manier om het op te frissen zou een ander koplamp bijv.
3. Plannen voor nieuwe Giulietta, (goh voor nieuwe modellen uberhaupt) zijn van tafel. Mss nog de Tonale maar weet niet of het doorgaat nu dat FCA met PSA zijn gemerged.

Alles bij elkaar voel ik dat deze GTA en GTAm een soort afscheid symbool is, ze gaan dus een ultieme sport sedan neerzetten - die ongetwijfeld beste tijd in nurburgring gaat zetten, die sneller is dan M3cs, C63s, enz.

Ik hoop echt dat het niet gaat gebeuren maar de sales zijn niet best. Heeft Alfa nog een bestaansrecht in de PSA merge - ze zijn geen concern van sport auto's - of premium auto's (behalve DS)?
Stiekem hoop ik dat Tavarez de merk gaan afstoten en dat Ferrari het gaat overnemen.
Zou mooi zijn dat Alfa en Maserati bijv aan Ferrari worden verkocht.
Dan blijft het italiaans. En stiekem vind ik niet erg als ze van Alfa de "volks" autolijn van Ferrari creeren.
Het is min-of-meer toch al zo (met de ferrari motor, ferrari techneuten die de Giulia heeft gemaakt)

Al in al een mixed feeling, maar ik vind de auto wel bloedmooi! Smaken verschillen gelukkig!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirLct
Voor mijn part mogen ze van Alfa en Maserati een merk maken, wordt wel heel lang de naam :D
Alfa Romeo Maserati = ARM.. Nou klinkt niet heel slecht :D :D
Dan mogen ze de "betaalbare" 4-5 stoelen auto maken van Ferrari.

ARM Giulia
ARM Stelvio
ARM Ghibli

En jah elektrisch.. Ik weet dat ik ook met mijn volgende leaseauto waarschijnlijk noodgedwongen elektrisch moeten rijden.
Maar ik ben nog steeds van mening dat we niet van A tot B moeten gaan op een stofzuiger.

[Voor 29% gewijzigd door SirLct op 04-03-2020 10:02]

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:06

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ABS, ik zat aan een oude Spider te denken :P Moet dat niet in een soort passthrough-stand gezet worden bij het ontluchten? Anders eens alle vier de wielen een paar keer goed in de ABS laten klapperen, en daarna nog eens ontluchten. Mogelijk ontsnapt eventuele lucht in het ABS-systeem dan naar de rest van de leidingen.

---

De 156 is zonder verdere problemen door de apk gekomen, nieuwe spruitstuk is gasdicht, en bij de rechterkoplamp bleek de stelmotor losgeschoten te zijn. Die weer vastgemaakt, de boel afgesteld en hij mag weer een jaar mee *O*

[Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 06-03-2020 17:21]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-04 20:57

Specht

Il Cuore Sportivo

Kan zomaar is kloppen dat je niet recht zit. Veel Fiat's hebben dat ook. :)
156 en 147 idem, pedalen staan niet recht op de stoel, mijn vader kreeg er bij zijn 156 destijds last van zijn been van en is toen overgestapt naar een Lancia Kappa en nadat de versnellingsbak plofte naar een 166. :P
Ik heb er zelf nooit last van gehad, ook bij mijn Giulietta niet.
Pagina: 1 ... 8 9 10

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True