Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-04 10:52

Specht

Il Cuore Sportivo

Nieuwe gemodificeerde motorsteun gemonteerd. Werkt perfect tegen de trillingen van de motor die met de oude overduidelijk aanwezig waren. :)

http://www.rsgparts.nl/motorsteun1a.jpg

http://www.rsgparts.nl/motorsteun2a.jpg

En nog een vakantiefoto na weekje Oostenrijk onveilig maken. 8) O-)

http://www.rsgparts.nl/gries1a.jpg

[Voor 19% gewijzigd door Specht op 05-07-2019 21:42]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

https://lm002.gais.nl/var2/Spider/Spider-15.jpg

Nu eens met kapje dicht.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 06-04 23:45
Lag al 2 weken in de doos te wachten en vandaag eindelijk aan toe gekomen.

Uurtje sleutelen
Grill1

En ze is vrij
Grill2

Oud vs nieuw
Grill3

Before and after
Grill4
Specht schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 21:30:
Nieuwe gemodificeerde motorsteun gemonteerd. Werkt perfect tegen de trillingen van de motor die met de oude overduidelijk aanwezig waren. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Specht Hier ook veel trillingen. Benieuwd waar je de steun hebt gevonden en kosten van montage.

[Voor 32% gewijzigd door fheerens op 07-07-2019 00:44]

In AvE we trust

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Als je een goede krik heb, dan kun je het ook zelf. Heb het ook zelf gedaan (op mijn werk). ;)
Een beetje monteur doet het in max. een half uurtje. Bodemplaat moet los om de motor op de krik te zetten.
Daarna even het tankje aan de kant en alle bouten loshalen, steun wisselen en alles weer vast.

Verhelpt het trillen met stationair lopen. Het chippen is dus geen oplossing tegen het feit dat de originele motorsteunen slecht zijn cq snel slijten. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Een geblazen 4 pitter kan wat betreft beleving en gaspedaalrespons niet tippen aan een atmosferische 6 cilinder. Zeker niet die ouwe Busso! Mijn A5 is met 240PK en 500NM een stuk sneller dan mijn 3.2 24v GT of mijn 3.0 24v GTV, maar is zeker niet zo bij de les als die Italianen. En dat ligt echt niet alleen aan het gebrek aan motorgeluid (en ook dat is gedeeltelijk te fixen: YouTube: Audi A5 3 0 TDI full Supersprint exhaust Ook onze downsized 140 PK Punto Multi-Air is snel genoeg van zijn plek maar heeft behoorlijk last van turbo-lag.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:55
Ze hebben twee heel ander karakter maar om de een gelijk af te schrijven zonder te rijden is best kort door de bocht. Gais heeft een diesel blok dus ook weer heel anders in karakter. Tuurlijk kan je het geluid van een busso niet tippen, maar voor dagelijks verkeer zie je mij met hele grote glimlach met mn (blijkbaar volgens jullie) oninteressante 2 liter 4 cyl blok. :D Zit vooral in hoe strak het stuurt, zonder een mega zware blok aan de voorkant. Maar goed, nogmaals, ieder zijn eigen karakter. Ik zou ook een Spider met de V6 willen. Voor in het weekend. (Of is de "bimotore" GTV van Stephan te koop?:D) Maar daily, de Giulia is gewoon zoooo goed.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

pinda powerrr

Slow down...

Die twee liter die in de Stelvio en Giulia ligt, is allesbehalve behelpen. Ik snap het sentiment van de Busso, maar voor een hedendaagse motor is het een heerlijk ding.

Straks gaan jullie nog roepen dat de laatste échte achterwiel aangedreven Alfa Romeo een 75 was :+

The blues ain't nothing but a good man feeling bad

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

pinda powerrr schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:32:

Straks gaan jullie nog roepen dat de laatste échte achterwiel aangedreven Alfa Romeo een 75 was :+
Dat is toch ook zo. De klote fiat blokken die ze daarna zijn gaan gebruiken aten drijfstanglagers alsof het ontbijtkoek was. >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• fheerens
Specht schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:45:
https://www.clubalfaromeo...un-vervangen-ivm-trillen/

Motorsteun + 2 bouten en verzendkosten kost 143 euro via Qverde.nl
Motorsteun in bestelling en Injen luchtinlaat onderweg. Nu nog een goede jack/krik op de kop tikken. Mooie weekenden sleutelen voor de boeg. :9

In AvE we trust

• Whizzy
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 07-04 20:14
Whizzy schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:17:
Bedankt ! ik heb de onderdelen besteld. Ga het laten inbouwen tijdens de APK keuring die eraan zit te komen. Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Eh..holy shit.. alsof ik in een Tesla zit als je stilstaat.... 7(8)7 _/-\o_

Ik kan dit iedereen aanbevelen, ook al heb je nog de orginele steun 8)

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

120.000 of 4 jaar: http://www.martijngoorden.nl/

Oliewissel is overigens kritieker bij Multi-air dan de distributieriem, blok kan slecht tegen oude en vuile olie.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

DonJunior schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:45:
[...]

Gisteren de boekjes maar eens erbij gepakt.. zie ik in het boekje staan dat de distributie met 84.000 is gedaan .. bijzonder.
Oliewissel en grote beurt is afgelopen APK nog gebeurd.
Waarschijnlijk na 4 jaar. ;)

de betaler vervuilt

• fheerens
Upgrade tijd!

Had hem al even in huis, maar kwam tijd tekort om het te monteren.
Injen Cold Air Intake set.
Geluid is aanzienlijk gaver. Turbo komt eindelijk tot zijn recht en de dump-valve hoor je ineens zoals het hoort!
Nu nog even langs H&S voor een check en tune-up en dan fijn kilometers maken :9~

Cold air intake1

Cold air intake2

In AvE we trust

• toimoi
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-04 22:28
Mijn Mito kwam vers uit de wasstraat (sue me de lak was al niet in beste staat) en dat vraagt om een foto. Lichte filter erover, en dit ziet er toch best fraai uit al zeg ik het zelf oOo

Mito

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:27

vectormatic

In a distant future long ago

Tuintje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:36:
Tja, en dan begint het toch weer te jeuken en zie ik deze voorbij komen met pas gedane beurt, distri en koppeling. Hoe betrouwbaar is die motor aangezien k alleen de V6 156 ken? Ik vind het wel een leuke auto.

https://www.autowereld.nl...uum-31138604/details.html
Motorisch zou ik me alleen druk maken om olieverbruik, gezien het jaartal vermoed ik dat het een CF3 twinspark is, en die drinken allemaal wel een slokje, op te lossen door of 10w60 (wat bij lagere temps weer minder goed is), of een modificatie aan de zuiger (dure grap). Verder zijn twinsparks fijne motoren, lekker geluidje en rev-happy. Kwa motorkarakter had ik liever zo'n 1.8TS in mijn GT gehad dan de JTS

Verder natuurlijk goed opletten op roest, maar als je een 156 V6 gehad hebt zal je wel bekend zijn met de ins en outs van de auto.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-03 12:56

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

@vectormatic

Roest is mij bekend en daarvan weet ik waar ik op moet letten. Zelf een 145/155 2.0 gehad, een 156V6 en 147 en een 33QV. Maar geen 1.8TS. En deze heeft pas onderhoud gehad, distri kan nog even mee en interieur is okay. De lak ik mijn pakkie aan :)

Die modificatie was er volgens mij ook bij de 147 of was dat het onderblok en de drijfstanglagers? Weet ik ook niet meer. Ik heb 1500 te besteden dus ik heb wat geld achter de hand voor reparatie mocht ik deze willen kopen.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:44
Motorisch is het risico met die blokken altijd geweest op enig moment te weinig olie erin en daarna flink olieverbruik. De koets, kijk eens of je achter het voorwiel je rempedaal van de buitenkant kan zien ;) . Blijf het een prachtige auto vinden maar ik ga niet meer terug naar die generatie Alfa's heb ik mezelf voorgenomen :*) .

• vectormatic

vectormatic

Erwin schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:46:
Motorisch is het risico met die blokken altijd geweest op enig moment te weinig olie erin en daarna flink olieverbruik. De koets, kijk eens of je achter het voorwiel je rempedaal van de buitenkant kan zien ;) . Blijf het een prachtige auto vinden maar ik ga niet meer terug naar die generatie Alfa's heb ik mezelf voorgenomen :*) .
Risico was voornamelijk dat als ie met olie onder de min heeft gereden, dat de drijfstanglagers een tijdbommetje zijn, en als die gaan is het eind motor, en waarschijnlijk einde auto (economisch total loss)

Overigens denk ik dat mijn GT ook mijn laatste alfa van dit platform is, hoewel de 147 een prima auto is, wil ik toch eigenlijk niet meer terug naar een TS voor dagelijks gebruik, mijn vorige TS was zo ongeveer elke 500km olie bijvullen, en dat is gewoon niet leuk meer op een gegeven moment. Verder zijn het geweldige autos, goedkoop, relatief luxe en lekker sportief weggedrag. (en mooie looks).

Ik kan me eigenlijk niet direct bedenken welke (bereikbare) alfa mijn JTS GT zou moeten opvolgen, de 159 trekt me toch minder, en alle motoren staan me tegen (op mss de 1750tb na, maar zeldzaam en duur). Een GT V6 zou nog kunnen, maar de JTS vind ik kwa verbruik al randje, dan is een V6 gewoon geen goed idee.
Tuintje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:44:
@vectormatic

Roest is mij bekend en daarvan weet ik waar ik op moet letten. Zelf een 145/155 2.0 gehad, een 156V6 en 147 en een 33QV. Maar geen 1.8TS. En deze heeft pas onderhoud gehad, distri kan nog even mee en interieur is okay. De lak ik mijn pakkie aan :)

Die modificatie was er volgens mij ook bij de 147 of was dat het onderblok en de drijfstanglagers? Weet ik ook niet meer. Ik heb 1500 te besteden dus ik heb wat geld achter de hand voor reparatie mocht ik deze willen kopen.
De zuiger modificatie (gaatjes in de zuiger bij de olieschraapring, en evt dikkere olieschraapring) zijn volgens mij voor alle CF3 motoren, dus de TS-jes uit de 147 en GT, en de JTS. De JTS had vanwege de nieuwe kop nog wat meer kwalen, maar die hebben niks met olieverbruik te maken. van de 156 weet ik eerlijk gezegd niet of de TS CF2 of CF3 is in de latere autos, een CF2 zou geen olie moeten verbruiken als ie in goede staat is.

De drijfstanglagers zijn bij olieverbruik inderdaad een zwak puntje, en naar ik begrijp dan vooral bij de 2.0, aangezien daar de zuigersnelheid het hoogste is (grootste slag), en de belasting op de lagers dus het grootste. Overigens heb ik de gok gewoon genomen met de JTS, die van mij was goed onderhouden en netjes bereden naar ik kon bepalen, en zeker weten doe je het toch nooit.

When the dark lord comes we will shoot the laser guns, for the glory of mighty Dundee!

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:35
Ik rijd sinds een kleine twee maanden tevreden rond in mijn Giulia. Elke ochtend is het weer instappen met een glimlach. Ik heb hem vrij snel laten chippen waarmee het een serieus rappe wagen geworden is. Het verschil met mijn Giulietta is enorm, niet alleen qua vermogen maar ook qua rijgedrag een compleet andere beleving. De wagen trekt veel bekijks door de kleurcombinatie. Misano Blue met zwarte velgen en gele remklauwen. Het is een B-tech variant dus zowat alle gangbare opties zitten standaard er op.

Er is maar een puntje waar ik qua rijgedrag wat minder over te spreken ben en dat is de automaat. Het wisselen van een handbak naar automaat is een verademing en in het dagelijkse verkeer rijd het prima. Maar zodra je wat sportiever wilt gaan rijden voelt de automaat niet goed aan wat je wilt. Het lijkt wel alsof de automaat soms ligt te slapen en je hem door halfgas of meer te geven wakker schud. Probleem is daarin echter dat je dan meteen redelijk ver terugschakelt en met een klap optrekt terwijl je eigenlijk 1-2 versnellingen terug wilde. Soms doet de automaat dit wel feilloos maar ook heel vaak niet. Hierdoor is het altijd een gokje hoe de automaat reageert als je gas geeft. Voor mijn gevoel is dit de achilleshiel van een auto die voor de rest subliem rijdt.

Amd Phenom II 1055T, Asus M4A89GTD-Pro, 8GB Kingston Hyperx DDR3, Ati Radeon HD4850, Corsair HX650W, Coolermaster CM 690, PS3 80 GB

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:07
VulcanRaven schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:08:
Ik rijd sinds een kleine twee maanden tevreden rond in mijn Giulia. Elke ochtend is het weer instappen met een glimlach. Ik heb hem vrij snel laten chippen waarmee het een serieus rappe wagen geworden is. Het verschil met mijn Giulietta is enorm, niet alleen qua vermogen maar ook qua rijgedrag een compleet andere beleving. De wagen trekt veel bekijks door de kleurcombinatie. Misano Blue met zwarte velgen en gele remklauwen. Het is een B-tech variant dus zowat alle gangbare opties zitten standaard er op.

Er is maar een puntje waar ik qua rijgedrag wat minder over te spreken ben en dat is de automaat. Het wisselen van een handbak naar automaat is een verademing en in het dagelijkse verkeer rijd het prima. Maar zodra je wat sportiever wilt gaan rijden voelt de automaat niet goed aan wat je wilt. Het lijkt wel alsof de automaat soms ligt te slapen en je hem door halfgas of meer te geven wakker schud. Probleem is daarin echter dat je dan meteen redelijk ver terugschakelt en met een klap optrekt terwijl je eigenlijk 1-2 versnellingen terug wilde. Soms doet de automaat dit wel feilloos maar ook heel vaak niet. Hierdoor is het altijd een gokje hoe de automaat reageert als je gas geeft. Voor mijn gevoel is dit de achilleshiel van een auto die voor de rest subliem rijdt.
Post dan gerust een foto zodat wij ook kunnen meegenieten :)

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Is niets aan te doen, productkenmerk zoals dat heet. Heb een week met een Golf7 GTI gereden met DSG en die had het ook.
Zowel in automatische stand als handmatig rijd het net niet zo scherp als een handbak.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:30
Voor zover ik weet wordt in de 1e, 2e en misschien ook 3e versnelling het vermogen beperkt om de overbrenging te sparen.
Wellicht verschillend per auto/tuner?
Grafiekjes krijg je meestal van de 4e versnelling.

[Voor 10% gewijzigd door mitsumark op 05-09-2019 09:29]

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:55

Hoi mede giulia owner.

Waar heb je het gechipt als ik het mag vragen?
En is je Giulia euro 6d? Is het benzine of diesel?

Over de automaat probleem... Ik vond het eigel geen probleem, het is gewoon hoe het hoort te zijn.
1-2 versnellingen terug doet ie alleen als je volgas geeft en ook echt volgas, over de "resistance".
Ik weet niet precies hoe die ding heet, maar je kan het denk ik voelen. Het is een soort "grens".
Dus je hebt "full throttle" oftewel volgas, maar als je de pedaal door de grens heen duwt tot de bodem ("kickdown"), gaat ie terugschakkelen. Je voelt een soort "klkk", heel zacht maar je merkt het wel.
Bij deze ZF automaat gaat ie trouwens ook terugschakkelen als je de pedaal een "pulse" geeft.
Dwz een korte diepe duw op de pedaal (maar hoef niet perse door dat "grens" waar ik over hebt).
Dus... Het is een kwestie van wat je wil. Ik vind het geen probleem want dan kan ik zelf aangeven of ik wil terugschakkelen of gewoon versnellen in zelfde gear.

Wel zo dat in het algemeen, vindt men dat de automaat af en toe laat reageert.
0.5 sec of zoiets dat ie niets doet en daarna een schok.
In andere forums zeggen ze dat een throttle signal modifier werkt.
Zoiets https://madnessautoworks....-madness-gopedal-pid11483 of http://shop.alfisti.net/T...rs/Novitec-GP1::6626.html
woutur schreef op donderdag 5 september 2019 @ 08:43:
[...]

Praat eens met je chipper. Volgens mij kunnen zij per D.N.A. redelijk goed schakelgedrag instellen. Savali vertelde in ieder geval dat hij dat kon. Van de rest (maar ongetwijfeld Squadra) vermoed ik dat zij dat ook kunnen.

Ik heb meer het idee dat mijn Giulia na het chippen er nou niet echt heel veel sneller van geworden is. 0-100 doe ik in een krappe 7.0 seconden. Fabrieksopgave? 7.0 seconden. Terwijl ik er '60 PK' bijgekregen zou moeten hebben. Het verschil zou em meer zitten in 'van 100~200'. Tja, lekker belangrijk in Nederland.
Hangt sterk af van de conditie op de weg, temperatuur, soort brandstof, je banden, belading van auto, etc etc. Heb je diesel? Die is sowieso

Ik heb de benzine, 200pk naar 300-310pk.
Voorheen, 0-100 van 6.7s (fabrieksopgave) haal ik soms wel soms niet. Soms ook echt ver onder (denk aan 7.5s). Na chip nu (obv normale temp rond 20 graden, oke banden, etc) kom ik op allerbeste op 5.1s (RON102). Op normale benzine +/- 5.6s.

[Voor 16% gewijzigd door SirLct op 05-09-2019 11:32]

Life is too short to drive boring cars

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

https://lm002.gais.nl/var2/kimi.jpg

Toen Kimi nog lief was.

de betaler vervuilt

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:29
fheerens schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:28:
Upgrade tijd!

Had hem al even in huis, maar kwam tijd tekort om het te monteren.
Injen Cold Air Intake set.
Geluid is aanzienlijk gaver. Turbo komt eindelijk tot zijn recht en de dump-valve hoor je ineens zoals het hoort!
Nu nog even langs H&S voor een check en tune-up en dan fijn kilometers maken :9~

[Afbeelding: Cold air intake1]

[Afbeelding: Cold air intake2]
Zoasl wij dan zeggen een walvispenis !!!

Maar altijd goed :) :9

• Whizzy
Deze zomer vakantie voor het eerst met de Guilietta naar Italie heen en weer gereden. Is prima bevallen en kan goed meekomen met volle bepakking op de Duitse autobahn..

Resultaat van al die kilometers:

https://i.ibb.co/rxCbYyL/20190901-180745.jpg

Vind ik vrij netjes ! _/-\o_

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-04 20:07

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gaan we het nou over het verbruik hebben in een Alfa Topic :? Hé bah! :P :+

Lekker knallen met die handel! }) 8)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

JipJapGoedje schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:20:
Ha ik ook met mijn 2.4 5 cilinder diesel! Maar als ik een steevast 1:15 kon rijden met een Guilietta 1.4 MA Turbo stond die op mijn parkeerplaats...
Dat kan wel, mits je een baksteen onder je gaspedaal legt. :P

• fheerens
Mektheb schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:35:
[...]

Zoasl wij dan zeggen een walvispenis !!!

Maar altijd goed :) :9
Fijn ding inderdaad, met dank aan @Specht voor het idee. :)

Na een ochtendje-kuurtje bij H&S Corse bleek dat er al e.e.a. was aangepast aan de wagen. S&S uitgeschakeld, turbo druk regeling (slecht) aangepast en een vage tune naar ~180pk. Serge heeft zijn magische vingers over de laptop gehaald en nu komt ze uit op 205pk met 320nm, met een veel fijnere turbodruk opbouw en aanzienlijk betere pickup onderin. Nu een nog groter plezier elke dag :9~

Wellicht dat ik een downpipe met race-kat nog eens ga overwegen voor wat meer geluid. Eerst de remschijven en klauwen maar eens op de planning zetten want die zijn redelijk aan vervanging toe.

In AvE we trust

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

205 pk is erg netjes. 8)
Ik denk niet dat de mijne al getuned is, maar ik merkte weinig verschil qua power tussen de mijne en een 156 3.2 GTA...
Ondertussen met Injen filter loopt ie voor mij voorlopig hard genoeg, en ga ik verder niks doen qua tuning (alfa staat nu weer in de verkoop btw).

Verder de laatste tijd opvallend vaak van die suffe ambtenaartypes in Tesla model 3 of Hyundai Kona's die willen sprinten... |:(
Nu ben ik niet vies van een stoplicht sprintje, maar dan alleen tegen echte auto's met een oldskool verbrandingsmotor. Elektrisch is voor n00bs. :)

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07-04 18:57
GA!S schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:30:
CL RC5+ maakte veel meer verschil.
+1

Iedereen die denkt dat ie grotere remmen nodig heeft, heeft nog nooit RC5+ blokken onder zijn auto gehad met nieuwe remvloeistof.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Autobouwers Fiat Chrysler en PSA gaan fuseren - https://nos.nl/l/2308413

Aan de ene kant goed nieuws, want Fiat-Chrysler alleen was ook niet alles, tja, met Fransen....
Maar ook een soort opgelucht dat het niet met Volkswagen groep is.

Ben benieuwd waar dit naar toe gaat.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff de pookhoes losmaken en kijken of het plastic niet gescheurd is of gewoon los zit.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1011/6798/products/55191141-4_grande.jpg

Nummer 12

de betaler vervuilt

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Projectje erbij... een multirosso '97-er fase1 Spider met 2.0 TS motor met slechts 160.000 km op de klok. 8)
Moet eea aan gebeuren (uiteraard), apk, distributieriem, oliebeurtje, remmen rondom, banden.
Bedoeling is dat ie eind februari klaar is. Dan gaan mijn zus en haar australisch/italiaanse vriend er een paar weken mee door Nederland cruisen. En daarna is ie mijn daily driver zodra de Giulietta verkocht/ingeruild is.

http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider01a.jpg
http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider02a.jpg
http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider03a.jpg
http://www.rsgparts.nl/wp-content/uploads/Spider04a.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Specht op 12-11-2019 21:24]

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

GA!S schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:39:
[...]

Edizione Elegant interieur, fase 2 limited edition. Hoort een achterpaneel bij met zelfde profiel en stiksels, als je die ook hebt zou ik er zuinig op zijn. ;)
Nope zit er niet in helaas.
Maar ik snap wat je bedoeld: https://www.bozhdynsky.com/wp-content/uploads/2012/10/compress.jpg
Yup. :)

[Voor 15% gewijzigd door Specht op 12-11-2019 21:21]

• fheerens
Mooi!

offtopic:
En terechte correctie!

In AvE we trust

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Mektheb schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:54:
[...]

Had hem ook bijna gekocht namelijk ;)

Leuke auto !
Bijna? Want teveel project? Of heb ik iets over het hoofd gezien? :)

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 08:38
Kijkvoer :

Klik op de link in de tweet om een :9~ _/-\o_ video te zien.

@Alfa90_Buttje

nachtnet zonder hoofdletter

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:29:
Kijkvoer :
[Twitter]

Klik op de link in de tweet om een :9~ _/-\o_ video te zien.

@Alfa90_Buttje
Dat is een leuke garage! In meerdere opzichten :9~

• nachtnet

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:26
FYI: Gave achtervolgingsscene als opener in de nieuwe Netflix 6 Underground film, featuring een gifgroene Giulia QV

https://www.belloflostsouls.net/wp-content/uploads/2019/11/6-UNDERGROUND-feat-2.jpg

Woont in Helsinki

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

http://www.rsgparts.nl/Spider1.jpg
http://www.rsgparts.nl/Spider2.jpg

Stiekem toch meer werk aan als verwacht.
Stuurolie leiding aan voorzijde was ingedeukt, dus preventief vervangen en gelijk alle olie afgetapt en ververst en een Magnefine filter geplaatst.
Luchtslang van luchtfilterbak naar gasklep was uit een ander model Alfa gebruikt, dus ga de originele terugzetten.
Verder de ruitenwisserarmen vervangen en nieuwe orginele wisserbladen geplaatst.
Accu vervangen. Luchtfilter vervangen. Gasveren motorkap vervangen.
Fase 2 grille met nieuw logo geplaatst.

Grootste klus die er binnenkort aankomt is beide fusees vervangen en gelijk nieuwe wiellagers en naven plaatsen, nieuwe abs sensoren, nieuwe koppelstangetjes, nieuwe remmen (en evt preventief schokdempers/veren vervangen als ik tegen een niet al te duur setje aanloop).
Verder binnenkort de distributieriem en wp vervangen, nieuwe bougies en bobinerail wisselen en olie en filter vervangen. ;)

To be continued.

• nero355

nero355

Intelligo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:38:
Bij mij doet de afbeelding het prima, zit je toevallig op je werk afgeschermd van de boze buitenwereld? :) :+
Gooi je Cache eens weg en dan krijg je ook zoiets te zien :
Error 1011 Ray ID: 5tralalalalala7 • 2019-12-14 12:22:21 UTC
Access denied
What happened?

The owner of this website (www.belloflostsouls.net) does not allow hotlinking to that resource (/wp-content/uploads/2019/11/6-UNDERGROUND-feat-2.jpg).

Cloudflare Ray ID: 5tralalalala7 • Your IP: x.x.x.x • Performance & security by Cloudflare
;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-04 22:40

joh, neehoor, het allerbeste topic juist!! :+

[Voor 4% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 20-12-2019 13:16]

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:28:
Ik ben er serieus over aan het denken om afscheid te nemen van de 156 ;( We maken niet genoeg kilometers meer om diesel te verantwoorden en de overheid pest me weg met allerlei heffingen.
Vraag me altijd af bij dit soort beredeneringen :

Kan je niet het geld dat je straks bij moet leggen gewoon gebruiken om door te blijven rijden met dezelfde auto :?

Gewoon lekker schijt hebben aan alles en iedereen en door blijven gassen in de auto die je leuk vindt! d:)b

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:45
@pinda powerrr Valt wel mee hoor, wij hebben de stap gemaakt van Stilo (wat eigenlijk ook een 156 is) naar de Mondeo.

Mondeo rijdt erg Alfa-esque. Ik zou zeggen, probeer het eens. Type wat we hebben is een Mk4.5, de facelift BA7.

Nonsensical line goes here <---

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-04 23:17

KhaZ

Alfa Romeo

@pinda powerrr Lancia Delta een optie? Met volgens mij dezelfde 1.4 MA of 1.75 TBI leverbaar als de 159.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Whizzy
pinda powerrr schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:16:
[...]

De 156 heeft nu 270K gelopen en draait nog als een zonnetje. Ik reed er altijd zo'n 25K/j Mee, maar de laatste jaren zeker niet meer. Nu zit ik krap aan de 14K

Dus....de Guilietta blijft over. Vermogen, mooi, alleen wat kleiner.
Wij zijn ook overgestapt van een 156 naar guilietta, zelfde dillema de 159 was/is eol en de enige optie zou dan een tbi motor worden.

Dan krijg je de afweging tegen gewicht en verbruik.... En dan wint de guilietta.

Dus een hele gave 1.4T gevonden in rood en alle opties.
Qua grote maakt het echt niet zoveel uit, we zijn dit jaar met zijn 4en voor 2 weken naar Italië geweest en alles paste erin !

Ben echt heel tevreden over de guilietta. 8)

• Whizzy
nero355 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:32:
[...]

Dat zijn dus echt de ritten die ik liever niet zou doen in iets kleiners dan een 156/159/166 :X
Plaatje dan? om je over te halen ?

http://vankalleveen.net/images/tweakers/alfa.jpg

niet op die bak erachter letten >:)

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 08:47
nero355 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 23:32:
[...]

Dat zijn dus echt de ritten die ik liever niet zou doen in iets kleiners dan een 156/159/166 :X

Wat dat betreft is een Volvo V70 misschien ook geen gek idee, zoals @Harry al noemt! :P

Met een leuke T4/T5/T6 motor (de laatste zit in de S80) kan je best wel lol hebben! >:)
Dan betaal je voor een benzine Volvo net zoveel wegenbelasting dan (nu) voor een diesel Alfa, met voordeel dat je dan wel de centra in kan. :+

I7 9700K 5,1Ghz

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-04 21:40

Harry

Jaimy & Kaylynn

Topicstarter
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:15:

@Harry je kent me wel beter dunkt me ;) .. afgelopen weekend nog op-en-neer Bastogne geweest en daar ook de nodige kilometers gemaakt, nog los van alle virtuele kilometers .. 8)

maar ik wil toch LPG dus dat komt er ook nog overheen. Ik heb geen haast. Maar de komende 2 jaar moet er wel iets anders komen denkik. De Punto staat nu op 250k .. dan zit ik op 3 ton.
Dit is wel een mooie qua huidige kilometerstand. Goed, z'n leeftijd heeft hij niet helemaal mee, da's ook weer zo.
Joopieboy schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 00:27:
[...]

Dan betaal je voor een benzine Volvo net zoveel wegenbelasting dan (nu) voor een diesel Alfa, met voordeel dat je dan wel de centra in kan. :+
Zo zwaar is de V70 nu ook weer niet... Ik vind 'm met z'n 1559kg (diesel (euro4 dus duitsland/arnhem veilig)) (erg lullig, die laatste 9kg ook) voor z'n formaat echt niet zwaar. Vergeleken met de 156 is de V70 ook maatje groter. 159/V70 ligt meer bij elkaar in.

Ik rijd gemiddeld 1:17,5 (en ik rijd echt wel door) en met het juiste onderstel en banden (sport en sta op 18" 245 breed) ook in de bochten best leuk.

• Civic09
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07-04 20:24
Ik ben er serieus over aan het denken om afscheid te nemen van de 156 ;( We maken niet genoeg kilometers meer om diesel te verantwoorden en de overheid pest me weg met allerlei heffingen.

Nu dus de vraag....wat gaat de volgende worden, dus voel je vrij om mee te denken.
Ik zou absoluut eens bij Mazda kijken, wordt niet voor niets genoemd als Japanse Alfa Romeo. Echte rijdersauto's, schitterend design en heel betrouwbaar. Geen gevoelige 3-cylinder turbomotoren maar een 2.0 4-cilinder waarmee je makkelijk 1:16 haalt.

En, in tegenstelling tot een Ford rij je ook nog een beetje exclusief. Ik wist het wel :)

Mazda 3, CX-5 of zelfs een 6.

• nero355

nero355

Whizzy schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 00:11:
Plaatje dan? om je over te halen ?

[Afbeelding]

niet op die bak erachter letten >:)
Meh...

Doe mij deze maar :

https://myntransportblog.files.wordpress.com/2018/10/2009-alfa-romeo-156-gta.jpg

Is ook nog eens in het Nero 8) >:) :*)

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 23:36:
In het auto's zoeken kom ik hier en daar nog wel een verdwaalde GTA tegen. Niet heel lang geleden gingen ze voor dumpprijzen weg. Nu zie ik ze staan voor 14K. Blijkbaar is het nu écht een youngtimer aan het worden.
Dat is ook niet duur in principe, want destijds moest ik er toch wel minimaal 17.5K voor betalen en dan was het nog steeds geen fatsoenlijk onderhouden exemplaar... :X

Uiteindelijk afgehaakt en wat anders gekocht en toen ik hier ook nog eens las dat er zo goed als geen onderdelen voor tekoop zijn op het moment was dat misschien maar beter ook! :/

Desondanks... als ik een keer spontaan Sjeik zou worden of zo met een grote garage... Doe mij die maar erbij! O-) :+

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

Tusk

Om daarom!

Huh? Misschien op papier wat cm's maar de ruimte is qua gevoel zo goed als gelijk.
Ik snap niet hoe je een een suffe karakterloze ford die half Nederland rijdt kunt verkiezen boven een Guilietta. Alleen het interieur is al reden genoeg om de Juul te nemen. En dat is waar je zelf elke dag tegenaan kijkt.

Ik sluit mijn betoog af met: 170pk

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

@Alfa90_Buttje Beetje bij blijven! :P
pinda powerrr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:00:
Autobouwers Fiat Chrysler en PSA gaan fuseren - https://nos.nl/l/2308413

Aan de ene kant goed nieuws, want Fiat-Chrysler alleen was ook niet alles, tja, met Fransen....
Maar ook een soort opgelucht dat het niet met Volkswagen groep is.

Ben benieuwd waar dit naar toe gaat.

• Alfa90_Buttje

@pinda powerrr .. my bad :D
Stiggy schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:54:
Die fusie was je vast niet ontgaan toch?
neehoor, Pinda had het al gepost O-)

[Voor 86% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 23-12-2019 13:45]

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:57

thunder8

Het gedonder begint weer.

Nu dus de vraag....wat gaat de volgende worden, dus voel je vrij om mee te denken.

Met stip op #1 staat de Guilietta, die zou ik erg graag willen, maar is het ook verstandig?
#2 Fiat Tipo; prima auto, nieuw, ruim, burgerlijk :') Nadelen: schijnt niet zuinig te zijn, erg weinig vermogen.
#3 Ford Focus; Dit is de meest rationele keuze. Ik zou dan voor de 150pk versie gaan. Prima auto, goed weggedrag en ticks all the boxes als het gaat om wat er "nodig" is.

Nu hoef ik niet perse een grote auto, maar ik moet wel twee tieners op de achterbank kunnen zetten. Daarbij de grote sporttassen die elk weekend de kofferbak bezet houden.
Lastig....het allerliefste blijf ik Alfa Romeo rijden (zie #1) maar de ratio is nodig om een verstandige beslissing te nemen.

Wie heeft er nog suggesties?

Hier moet ik afscheid van gaan nemen....
[Afbeelding]
Rij je nog steeds 156? O+ Ken je volgens mij nog van het 156/159 forum. "Helaas" bijna 6 jaar geleden mijn 156 aan de kant geschopt, omdat hij te veel per APK nodig had om erdoor te komen, veel laswerk en ook 330k op de motor werd er niet beter op (Hoge druk brandstofpomp werkte niet 100% meer). Gelukkig een zeer goed exemplaar van de Abarth 500 gevonden en daar heb ik sindsdien erg veel plezier mee. Intussen al een klein fortuin in gestoken qua tuning, wat toch wel behoorlijk uit de hand is gelopen. :)

Gewoon rustig rondkijken naar een goede vervanger. Ik had geen grote auto nodig en vandaar de keus voor een klein gebakje. Ga testrijden met je beoogde opvolgers en dan een keus maken. ;)

PSN-ID: Thunder76nl

• nero355

nero355

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:56:
Gelukkig een zeer goed exemplaar van de Abarth 500 gevonden en daar heb ik sindsdien erg veel plezier mee. Intussen al een klein fortuin in gestoken qua tuning, wat toch wel behoorlijk uit de hand is gelopen. :)
Dat vraagt wel om foto's eigenlijk! :P
Tusk schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:16:
Huh? Misschien op papier wat cm's maar de ruimte is qua gevoel zo goed als gelijk.
Ik snap niet hoe je een een suffe karakterloze ford die half Nederland rijdt kunt verkiezen boven een Guilietta. Alleen het interieur is al reden genoeg om de Juul te nemen. En dat is waar je zelf elke dag tegenaan kijkt.

Ik sluit mijn betoog af met: 170pk
Zolang het geen 156/159/166 of de latere versies van de GTV en Spider betreft qua interieur : Nee, bedankt! :/

Dan zijn er zelfs een aantal Ford's die een leuker interieur hebben... :X

• thunder8

thunder8

nero355 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:02:
[...]

Dat vraagt wel om foto's eigenlijk! :P

[...]
Voortgang van start tot nu is te volgen via instagram. :)

https://www.instagram.com/labestianeranl/

De auto heeft op een aantal grotere evenementen in Europa gestaan. 100% Auto Live, 100% Tuning, Tuningworld Bodensee en XS Carnight in het olympisch stadion in Berlijn. Die laatste was echt kicken. Zoveel historie en dan ook nog in het stadion mogen staan, waar de echt dikke bakken stonden. Op de wishlist staan nog wel een paar grote evenementen, waaronder Raceism Polen en nog een paar grote meetings in de UK. Echter is dat vaak met mijn werk moeilijk te combineren.

Deze winter weinig aanpassingen. Laat de auto voor het nieuwe seizoen voorzien van een nieuwe keramische coating en er komen lagere stoelframes in. Dit omdat de huidige zitpositie toch wel echt te hoog is.

[Voor 32% gewijzigd door thunder8 op 23-12-2019 15:11]

• nero355

nero355

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:07:
Voortgang van start tot nu is te volgen via instagram. :)
Log in to continue... -O-

Wat een kansloos medium is het toch ook! :/
https://www.instagram.com/labestianeranl/

Deze winter weinig aanpassingen. Laat de auto voor het nieuwe seizoen voorzien van een nieuwe keramische coating en er komen lagere stoelframes in. Dit omdat de huidige zitpositie toch wel echt te hoog is.
Jammer van al het goud... :X

• thunder8

thunder8

nero355 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:10:
[...]

Jammer van al het goud... :X
Ieder zijn smaak. Ik vind het precies goed zo. Ik trek me over het algemeen weinig aan van anderen, het is mijn auto en mijn visie.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:56:
[...]

Rij je nog steeds 156? O+ Ken je volgens mij nog van het 156/159 forum. "Helaas" bijna 6 jaar geleden mijn 156 aan de kant geschopt, omdat hij te veel per APK nodig had om erdoor te komen, veel laswerk en ook 330k op de motor werd er niet beter op (Hoge druk brandstofpomp werkte niet 100% meer). Gelukkig een zeer goed exemplaar van de Abarth 500 gevonden en daar heb ik sindsdien erg veel plezier mee. Intussen al een klein fortuin in gestoken qua tuning, wat toch wel behoorlijk uit de hand is gelopen. :)

Gewoon rustig rondkijken naar een goede vervanger. Ik had geen grote auto nodig en vandaar de keus voor een klein gebakje. Ga testrijden met je beoogde opvolgers en dan een keus maken. ;)
Idd, was een van de eerdere leden van de 156 Club. Gekkenhuis daar, veel leden (waaronder ik) hebben enorm veel (technische) kennis in dat forum gepompt en toen besloot er eentje om dat alles maar achter slot en grendel te zetten, kon je niet meer in je eigen topics 8)7 Heb er toen maar een eind aan gebreid 8)

Tja, de Giulietta staat nog steeds hoog op de lijst, maar in januari gaat de zoektocht pas echt beginnen. Ik ben nu aan het "oriënteren". Zoiets als een Ford Kuga lijkt me ook wel leuk, lekker hoog. Maar ook duurder en niet te vergeten zwaarder.

• thunder8

thunder8

pinda powerrr schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:47:
[...]

Idd, was een van de eerdere leden van de 156 Club. Gekkenhuis daar, veel leden (waaronder ik) hebben enorm veel (technische) kennis in dat forum gepompt en toen besloot er eentje om dat alles maar achter slot en grendel te zetten, kon je niet meer in je eigen topics 8)7 Heb er toen maar een eind aan gebreid 8)

Tja, de Giulietta staat nog steeds hoog op de lijst, maar in januari gaat de zoektocht pas echt beginnen. Ik ben nu aan het "oriënteren". Zoiets als een Ford Kuga lijkt me ook wel leuk, lekker hoog. Maar ook duurder en niet te vergeten zwaarder.
Ja ken het oude gevoel ook nog. Goede jaar vergaderingen, de tv opnames op Zandvoort op een vreselijk koude januari maandag (en de geweldige avond ervoor in het hotel), de clublogistiek, de 100+ colonne van Hoogeveen naar Assen, gesorteerd op kleur, de sleutel dagen, enz enz. Jammer dat het na verloop van tijd de afgrond in werd gedreven idd.

De Abarthwereld kent ook veel "gekken". Helaas is dat niet zo'n heel groepsgedreven meute. Heb een paar jaar het forum gerund en de meetings, maar daar ben ik dit jaar mee gestopt. De tijd die ik erin stak, werd blijkbaar niet gewaardeerd. Als 30% niet op de meeting komt opdagen, dan ben ik er wel klaar mee. Mooi is wel dat als de Abarths samen komen, dat er ook echt geeneen hetzelfde is. En er gaat heel veel geld in die kleine bakkies. 8)7 Zowel motorisch (>300pk Is geen uitzondering) als optisch.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:49:
[...]

Ja ken het oude gevoel ook nog. Goede jaar vergaderingen, de tv opnames op Zandvoort op een vreselijk koude januari maandag (en de geweldige avond ervoor in het hotel), de clublogistiek, de 100+ colonne van Hoogeveen naar Assen, gesorteerd op kleur, de sleutel dagen, enz enz. Jammer dat het na verloop van tijd de afgrond in werd gedreven idd.
Ben ik allemaal bij geweest <3

Heb nog staan barbecueën op een stel draagarmen in de garage van Van Doorn en Top in Hilversum _O-
Tv opnames op Zandvoort waren ook geweldig idd, jammer dat de datum laatste moment gewijzigd werd, anders was de opkomst zo'n 140 auto's geweest, nu waren het alsnog 100 ofzo.

• Tuintje

Tuintje

thunder8 schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:12:
[...]

Ieder zijn smaak. Ik vind het precies goed zo. Ik trek me over het algemeen weinig aan van anderen, het is mijn auto en mijn visie.
Zo is het uiteindelijk wel. Zoveel mensen zoveel smaken maar uiteindelijk rij jij erin. Leuk bakkie :)

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-02 14:04
Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, maar nog steeds Alfarijder. Sterker nog: ik heb er eentje bij gekocht. Het is eigenlijk een toevallige samenloop van omstandigheden. Mijn GT 3.2 bevalt nog steeds prima, maar na 5 jaar kriebelde het om ook weer eens wat anders rijden. De auto heeft aandacht nodig aan de bodem en dat gaat nu in het voorjaar gebeuren. Omdat ik ook wat minder rijd, had ik bedacht de GT te schorsen en een tijdelijke auto te kopen voor de komende maanden en wellicht langer als het goed bevalt. Op de shortlist longlist stonden veel auto's die "iets" leuks hebben, zoals een mooi design naast 5, 6 of 8 cilinders en verder een aantal hot hatches. In de zoektocht, die uiteenliep van een Clio RS, een Coupé Fiat, Lancia Kappa Coupé tot exoten als een Subaru SVX en een Jaguar XK8, liep ik uiteindelijk tegen een GTV 3.0 24V aan, die ondanks een aanzienlijke kilometerstand nog in zeer goede staat verkeert. De auto heeft vooral heel veel gereden bij de eerste eigenaar (230.000 in 5 jaar), de laatste eigenaar heeft in 5 jaar tijd juist heel weinig gereden maar wel veel aan onderhoud uitgegeven en dat is natuurlijk fijn, zeker als het allemaal gedocumenteerd is.

Toen hij nog nieuw te koop was, had ik altijd wat moeite met het design van de GTV, maar ik vind hem nu schitterend oud geworden. Gedrongen, scherp en sportief met een heel eigen gezicht.

De auto is in veel opzichten minder dan mijn GT: veel minder praktisch, een minder goede zitpositie, veel minder fijne stoelen, minder opties (cruise control en een buitentemperatuurmeter zijn eigenlijk best handig..), maar daar staat dan weer tegenover dat hij ook veel meer kraakjes heeft >:) Een totaal onlogische aankoop dus eigenlijk, aangezien het ook motorisch erg lijkt op wat ik gewend ben en dus helemaal niet zo "iets anders" is als aanvankelijk de bedoeling was, maar ach, dat past wel een beetje bij een Alfarijder toch? :X

Een paar plaatjes dan, die ik gemakshalve even geleend heb van de verkopende partij:

https://i.imgur.com/jaPDeTf.jpg
https://i.imgur.com/LnjoNHB.jpg

De auto heeft een aantal aanpassingen t.o.v. standaard, zoals een Intrax schroefset, hier en daar powerflex rubbers, een veerpootbrug, BMC airbox en een andere uitlaat. De auto is daarmee wel erg hard, dat is wel even wennen, maar als je wat harder rijdt en niet over drempels en slechte wegen hoeft, dan levert het wel heel veel rijplezier op. :)

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:29

Maegrim

Lokführer

Gave bak :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 86% gewijzigd door Maegrim op 31-12-2019 00:50]

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• mat.hi.as
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Ik rij ondertussen al 101 uur in deze gave MiTo:

Members only:

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ze beide gehad, de 3.2 GT en de 3.0 GTV. Aan de laatste toch de beste herinneringen. De GTV is een echte sportwagen, de GT een echte Grand Tourismo.

de betaler vervuilt

• nachtnet
https://tweakers.net/ext/f/ALK59o2xpwT9Qsb9eQtnhmRt/full.jpg

Weg met je vito, boxer of partner. Dit is een echte klusbus. ;)

Alfa Romeo Romeo 2 via @Quirky Rides - Twitter

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:26
pinda powerrr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:50:
Iemand ervaring met Giacomini in Amsterdam?

Er staat daar een Giulietta die zeer interessant is (wss import), iets boven budget, dat wel, maar wel dusdanig interessant om mij daar verder in te verdiepen.

https://www.autoscout24.n...b-2f45c17f7f48?cldtidx=2#
Als je goed kijkt zijn de boekjes in ieder geval in het Duits, dus inderdaad import. Dat hoeft verder niets over de auto zelf te zeggen natuurlijk.

Woont in Helsinki

• nero355

nero355

pinda powerrr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:04:
Ik ben heel benieuwd waar jij dan mee zou komen :S
Een grote Alfa of een Amerikaan of Volvo of zo... :)
In de prijsklasse t/m ca 15K is een facelift model Giulietta al niet te vinden. De Fiat Tipo heb ik in gereden, die is een heel stuk gedaald op de lijst :X
Kleine overpriced auto's = Lekker wegblijven bij die meuk!
VAG ga ik niet rijden :r
Zou ik ook zeker niet doen! Al kreeg ik ervoor betaald! :r
Blijft voor mij over de Ford Focus, niet de mooiste op de lijst, maar dan wel groter en toch een heel goed rijgedrag.
Ik zou het niet doen vanwege de dealers hier in de buurt die totaal DERP zijn, maar opzich geen gek idee :)
Half Nederland rijdt in een Golf of A3, maar de Giulietta vindt iedereen dan te klein 8)7
Er is iets gruwelijk misgegaan als het ooit zover komt dat ik in een Golf of A3 moet rondrijden! :N

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 10:44
Tusk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:07:
Waarom een facelift model? vind het oude dashboard feel mooier (met klapscherm)
Omdat daar al jaren geen updates meer voor verkrijgbaar zijn... toegegeven de knoppen/schakelaars op het middenconsole vind ik prachtig (al schijnen ze ook regelmatig kapot te gaan). Voor de uConnect van de facelift zijn er iig tot afgelopen jaar kaarten beschikbaar. Ik rij er iedere dag met veel plezier in, itt voorheen mijn Golf leasebak (degelijk maar eenheidsworst) :P .

https://tweakers.net/ext/f/NbmTGNWAq4OZLljfoRAxc7CZ/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/pDbVXKhaEFoVOy1HuF8vAjjA/full.jpg

[Voor 16% gewijzigd door Erwin op 14-01-2020 22:58]

• Tusk
  • Nu online

Tusk

Om daarom!

Helaas kan geen enkel ingebouwd navigatiesysteem tippen aan Google maps of Waze, waardoor je altijd je telefoon op je dashboard moet prikken.

Dus dan blijft alleen het esthetische nog over. Ik word er persoonlijk elke keer weer warm van als bij het starten dat scherpje openklapt. Ik bedenk er dan zelf altijd het Thunderbirds geluidje bij :)

Overigens kun je de interface ervan veranderen. Zijn een aantal mooie te plates te vinden.

• nero355

nero355

Tusk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:59:
Helaas kan geen enkel ingebouwd navigatiesysteem tippen aan Google maps of Waze, waardoor je altijd je telefoon op je dashboard moet prikken.
Here Maps FTW!!! :Y)
Dus dan blijft alleen het esthetische nog over. Ik word er persoonlijk elke keer weer warm van als bij het starten dat scherpje openklapt. Ik bedenk er dan zelf altijd het Thunderbirds geluidje bij :)
Ik vind het sowieso irritant dat alle merken in één klap gestopt zijn met inklapbare/inschuifbare navigatie displays en die krengen de hele tijd in de weg staan en daarmee je blik op de weg beperken! :F

Vooruitgang door achteruitgang en zo...

• fheerens
pinda powerrr schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:04:
[...]

...
In de prijsklasse t/m ca 15K is een facelift model Giulietta al niet te vinden. De Fiat Tipo heb ik in gereden, die is een heel stuk gedaald op de lijst :X
...
Heb mijn G voor 15k gekocht. 69K op de teller, export uit Oostenrijk, geen facelift weliswaar, geen navigatie en tot nu toe een klein rugzakje vol "probleempjes" maar elke seconde rijden is een genot. Bij aanschaf een gloednieuwe Multiair gekregen zonder extra kosten, dat scheelt wel wat.

Ja, ze heeft inmiddels (door eigen toedoen) een facelift neus, tune naar 205pk, open luchtfilter, nieuwe kabelboom in achterklep en enkele kleine verbeteringen gekregen en er staan nog genoeg dingen op het lijstje! (volgende week nieuwe remmen rondom en hopen dat het hobbelen voorbij is |:( ). Maar ik heb haar inmiddels ook wel redelijk "gebruikt". Verhuizingen, lange werk-trips met 5 man, 18K in 9 maanden en wat tripjes naar België en bijbehorende wegen. Het start geluid is nog elke dag een genot door de dubbele 90mm uitlaat. Eens kijken of een race-kat nog extra genot kan geven...

In AvE we trust

• Alfa90_Buttje

getverpielekes .. dan begint het ineens toch weer te jeuken O+

Members only:

O+ O+ O+

maarja .. dan is het een 2.2 JTS met dat gedonder dat de inlaatkleppen dichtslibben .. en de ketting die uitrekt .. en die klussen zijn ontzettend kostbaar .. check dit dan :'( :'(

@68.000km complete distributie vervangen € 1.554 / € 2.369 8)7
@76.000km koppeling en vliegwiel vervangen

zo vroeg al !!!! :o

En komt dit bij 140.000 weer?

.. want zo'n auto voor nog geen € 7000 en <90.000km is toch een koopje! :o :'(

Owjah en dan moet er nog LPG in, liefst over dezelfde verstuivers zodat die gekoeld worden!
@GA!S wat zeg jij? do or do not .. there is no try :+

[Voor 12% gewijzigd door Alfa90_Buttje op 20-01-2020 14:53]

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

@Alfa90_Buttje ik zeg doen!

https://supermanagement.files.wordpress.com/2010/02/090805_210577_remote_hond.jpg?w=500%5B

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:30:

***members only***

O+ O+ O+

maarja .. dan is het een 2.2 JTS met dat gedonder dat de inlaatkleppen dichtslibben .. en de ketting die uitrekt .. en die klussen zijn ontzettend kostbaar .. check dit dan :'( :'(

Owjah en dan moet er nog LPG in, liefst over dezelfde verstuivers zodat die gekoeld worden!

Hebben een 2.2 JTS Brera in de familie. Ik zou het incalculeren want de ketting moet gewoon vervangen worden. Hebben het gecombineerd met een chip bij Savali en pa rijdt er met veel plezier in. Ik zou het zelf niet meer overwegen. Brera is toch een beetje een moeilijk ding, geweldige looks, maar zowel technisch niet heel geraffineerd door de GM techniek, erg log in weggedrag en net zo praktisch als een GTV. De GTV heeft echter een hardcore onderstel, heerlijke Buso en stuurt als een kart. Toen ik voor de keuze stond is het een Audi A5 geworden. Na 25 jaar onafgebroken Alfa's zegt dat wel wat over het huidige gamma.

* GA!S wacht rustig af tot de Giulia GTA economisch rendabel is geworden.

de betaler vervuilt

• vectormatic

vectormatic

@Alfa90_Buttje

gewoon deze halen:
https://www.autowereld.nl/I427527412/1280x0/alfa-romeo-gt-3-2-v6-distinctive-mooie-semie-klassieker.jpg
https://www.autowereld.nl...sieker-32525908/foto.html

Dan heb je het oer-betrouwbare en awesome busso blok in zijn ultieme vorm, een lichtere, mooiere en makkelijker te onderhouden body, waar wel twee kinderen achterin passen, en bagage voor twee weken vakantie (vorig jaar 2 weken normandie gedaan met vrouw en twee kids met de GT)

En voordat er grapjes over roest worden gemaakt, ik las liever die dorpels nog een keer dan dat ik een distri-ketting op een GM blok moet (laten) vervangen :P Zonder gekheid though, GTs zijn best goed roest-proof, alleen als een vorige eigenaar zijn krik onder de dorpel heeft gezet ipv de daadwerkelijke krikrand achter de dorpel dan heb je daar gegarandeerd een plek.

• fheerens
Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:30:

***members only***

O+ O+ O+

GVD, dat is een prachtig dier!
Zag het onderhoudsboekje in de foto's... Vanaf 69k km heel veel onderhoud en dat binnen 11k km in 7 jaar...
Welke mafklapper laat deze bolide zo weinig rijden!? Dit moet een absoluut feestje zijn elke keer dat ze op temperatuur is! :9~ :9~ :9~ Verkocht bij 69k km aan een "oud vrouwtje/mannetje"?

In AvE we trust

• Tuintje

Tuintje

vectormatic schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:01:
@Alfa90_Buttje

gewoon deze halen:
[Afbeelding]
https://www.autowereld.nl...sieker-32525908/foto.html

Dan heb je het oer-betrouwbare en awesome busso blok in zijn ultieme vorm, een lichtere, mooiere en makkelijker te onderhouden body, waar wel twee kinderen achterin passen, en bagage voor twee weken vakantie (vorig jaar 2 weken normandie gedaan met vrouw en twee kids met de GT)

En voordat er grapjes over roest worden gemaakt, ik las liever die dorpels nog een keer dan dat ik een distri-ketting op een GM blok moet (laten) vervangen :P Zonder gekheid though, GTs zijn best goed roest-proof, alleen als een vorige eigenaar zijn krik onder de dorpel heeft gezet ipv de daadwerkelijke krikrand achter de dorpel dan heb je daar gegarandeerd een plek.
Als je deze auto koopt bij de A Garage zijn je dorpels je minste zorg.

• vectormatic

vectormatic

@Alfa90_Buttje klinkt goed, zelf heb ik een mooie blauwe (niet donker, gewoon blauw blauw) met zwart leer. Wat betreft "weer een 156", kwa platform zit het wel in de buurt, maar in mijn ogen is de GT meer een luxe 147 dan een 156, alles voor de voorstoel in je interieur is letterlijk 147, op het klepje boven de asbak na (en luxere materialen)

Draagarmen is inderdaad een ding, maar die kosten ook maar 5 tientjes en zijn een klusje van drie kwartier als je het een keertje gedaan hebt.

En ja, het rijdt wel erg goed, ik heb wat dat betreft met het woon-werk verkeer te weinig lol met de GT, maar als je em dan een keer kan loslaten :)

@Tuintje Vertel eens? Ik ben niet zo bekend in die regio

• vectormatic

vectormatic

@fynrd1 Niet dat ik in het zelfde hoekje zit als @Alfa90_Buttje, maar een 159 wordt ik zelf niet persee warm van. Hij ziet er erg mooi uit, maar het motorenaanbod is om te janken imho. (in ieder geval, als je geen diesel wil rijden)

@DonJunior Ik denk ook dat de meesten hier een alfa rijden voor die glimlach, niet voor het extra comfort op de lange ritten (dan moet je gewoon een lancia hebben :p ), daar heb ik de GT in ieder geval wel op uitgezocht.

• Tuintje

Tuintje

@Alfa90_Buttje en @vectormatic
Prijzen zijn te hoog voor wat de auto waard is. Veel auto's mankeren ook wel wat of staan er al langere tijd te koop. Onderdelen vraagt hij ook de hoofdprijs waar de sloperij veelal goedkoper is maar dat weet hij zelf ook wel. Zeker als de sloperij een onderdeel niet heeft betaal je er echt voor. Er loopt één goede monteur rond en dat is de grote dikke. Die andere is wel okay. Uurtarief is hoog.

Ik heb zelf een 33QV, 145QV, 155WB 2.0, 147 en een 156SW V6 gereden maar hem meed ik zo veel mogelijk. Is ook weleens op de Alfa forums rondgegaan met andere ervaringen van anderen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

2.2 JTS is geen slechte motor, maar weinig sportief. Als je het mij vraagt zijn alleen de Busso's en de ouwe 8v en eerste generatie 16 Twin Sparks leuke motoren met voldoende sound en gevoel. De JTD's zijn niet fatsoenlijk te doseren en klinken als een ouwe tractor. Alles met meer dan 1 katalysator klinkt voor geen meter en je voelt dat ze zijn afgeknepen. De naar JTS omgebouwde Twin Spark is een drama en de GM blokken missen alle vorm van emotie.

Nou heeft die A5 van mij ook weinig emotie, maar dat ding is gewoon zo soepel en tering snel dat je het hem nog bijna vergeeft. :+ >:) :D

de betaler vervuilt

• vectormatic

vectormatic

@GA!S Vooral de 1.9 en 2.2 JTS (maar ook de 3.2) staan bekend om problemen met de distri-ketting, en in tegenstelling tot Opel (die met dezelfde onderblokken hetzelfde probleem had), heeft Alfa nooit een re-call gedaan om de boel fatsoenlijk te fixen.

Ik ben het kwa motoren verder met je eens, ik heb zelf een 1.6 TS 105pk gereden en hoewel dat een karaktervolle motor is, zuipen de CF3s nogal olie... De huidige 2.0 JTS is krachtig, maar dat domme gehik onder 2000 rpm en alle problemen rondom vervuiling en olieverbruik maken het ook geen toffe keus. Als ik zo eens voorzichtig kijk naar een nieuwe Alfa dan de GT kom ik bij die 1.4T blokjes uit, wat me weinig trekt. Ik heb ooit een 155pk mito gehad en dat was best leuk, maar niet dezelfde beleving als een goede ouwe TS (en de 135pk MA motor erna viel me nogal tegen)

Het is dat ik juist liever wat zuiniger wil gaan rijden (en niet gedwongen V-power), maar ik zou haast iets met een Busso opzoeken, nu het nog kan.

• Tusk
  • Nu online

Tusk

Om daarom!

1.4T MA met 170 pk rijdt heel fijn hoor! Genoeg vermogen. Zeker met handbak voelt ie lekker agressief aan.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Kan iemand me troosten? Heb zojuist de Alfa te koop gezet in een Alfa Romeo groep op Facebook ;(
Heb er nu al pijn van in mijn buik.... Maar ik wil niet dat een handelaar de auto opkoopt bij een dealer ofzo en dan de sloop op dondert, daar rijdt ze veel te lekker voor ( en niet te vergeten alles wat ik er aan verbouwd heb wat nog prima is :X )

• fheerens
Vanavond de Giulietta opgehaald bij H&S na een middagje onderzoek. Meest onwaarschijnlijke failure, een gebroken wiellager linksvoor :'( :'( :'( . Had men bij een Giulietta nog niet gezien zonder er een ongeluk mee gehad te hebben. Waarschijnlijk al gebeurd voordat ik haar gekocht heb, maar heeft 11.000 KM geduurd voordat het openbaarde in dusdanig falen. Rem linksvoor was eerste verdachte, en dat was alleen remgeluid, dus weinig aandacht, tot ik alle banden vervangen had.
Duurt 6 dagen voor het onderdeel in NL is, gezien het hier nergens op voorraad schijnt te zijn. Volgende week woensdag eindelijk de reparatie met enige voorrang omdat het rijden nu echt heftig begint te worden.
Ondanks alles kan ik @Tusk's woorden zeker bevestigen, de 1.4MA 170 is top, zeker met een tune naar 205pk, aangepaste turbo-curve en open luchtfilter.
To be continued volgende week, nog even afzien en onder de 100 km/h blijven...
pinda powerrr schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:07:
Kan iemand me troosten? Heb zojuist de Alfa te koop gezet in een Alfa Romeo groep op Facebook ;(
Heb er nu al pijn van in mijn buik.... Maar ik wil niet dat een handelaar de auto opkoopt bij een dealer ofzo en dan de sloop op dondert, daar rijdt ze veel te lekker voor ( en niet te vergeten alles wat ik er aan verbouwd heb wat nog prima is :X )
;w Ik leef met je mee!

In AvE we trust

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Alfa Romeo komt in juni waarschijnlijk met een Giulia GTA met 620 pk. :)
Triester nieuws is dat de Giulietta in maart uit productie gaat zonder dat er een opvolger is.
Dus ben benieuwd of die fusie met PSA nog wat gaat opleveren, want ondertussen verkopen de Stelvio en Giulia ook nog amper, en tja zonder kleine modellen in je modelgamma trek je dus ook geen klanten in de showroom.

Bij Volkswagen zie je altijd netjes klanten doorgroeien binnen het merk, mensen die van een Up overstappen naar een Polo of T-Cross. Of van een Golf naar een Passat of Tiguan...

• vectormatic

vectormatic

@pinda powerrr Ik lees hier niet vaak genoeg om iedereen te kennen, wat heb je te koop staan?

@GA!S Oeh, met 50K per jaar is een Busso inderdaad geen doen, dan zoek je gewoon een dikke 2.4 JTD op toch?

Wat de 1.4 betreft.. Ik heb dus 20k in een mito -155 gedaan en 10K in een mito MA135, en de 135 was em voor mij echt net niet, door het MA systeem kwam het vermogen eerder maar ook gelijkmatiger op, waardoor ie het "axe murderer under the bonnet" gevoel van de 155 miste, daarnaast had de 155 een 6-bak, en dan is terug naar een 5 in dezelfde auto echt wel minder. De 170 kan ik niks over zeggen, maar als het MA systeem daar de koppel-curve ook meer heeft afgevlakt lijkt ie me gewoon minder spannend.

Persoonlijk denk ik dat ik nog even doorga met de JTS, als het huis verkocht is schiet er misschien wat over voor nieuw speelgoed/vervoer, maar een mito/giulietta zal het niet worden gok ik zo.

Wel heeeeeel zonde dat de giulietta niet wordt opgevolgd, nu bestaat het gehele gamma uit een grote dure sedan die eigenlijk een facelift nodig heeft, en een kolos van een SUV, eigenlijk niet echt een alfa-ding... Alles bij elkaar beschouwd misschien nog wel een slechter gamma dan in 2010, toen je alleen de 159 en mito kon kopen. En in plaats van dat er nu een nieuwe sportieve sedan op stapel staat, is het SUVs wat de klok slaat, als ze ooit komen...

• Tuintje

Tuintje

Een 2.4JTD kan ook duur uitpakken hoor. Zware auto dus hoge belastingen. Diesel is ook niet zo goedkoop meer en als je turbo springt kan je je afvragen waarom je niet voor een Busso gekozen hebt.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

vectormatic schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:00:
@pinda powerrr Ik lees hier niet vaak genoeg om iedereen te kennen, wat heb je te koop staan?

@GA!S Oeh, met 50K per jaar is een Busso inderdaad geen doen, dan zoek je gewoon een dikke 2.4 JTD op toch?
https://lm002.gais.nl/var2/GTV/GTV-72.jpg

https://lm002.gais.nl/var2/GT-3.2/GT-93.jpg

Heb het ruim 10 jaar lang gedaan en er geen moment spijt van gehad.

de betaler vervuilt

• Tusk
  • Nu online

Tusk

Om daarom!

Gister even aan het pielen geweest met camera en flitser. Helaas liet de autofocus me in de steek en kon ik het zelf niet goed zien in het donker. Na 10 minuten voelde ik m'n vingers niet meer en heb ik de operatie afgeblazen :) Wordt vervolgd!

https://i.ibb.co/MG2CSx0/alfa1k.jpg

• Alfa90_Buttje

Voor zaterdagmiddag een proefrit geroggelt in dees .. just 4 fun .. kijken hoe (on)praktisch het is :+

https://www.pheifer.nl/wp-content/uploads/autobedrijfvoertuigen/voertuig/20.379.977/3769410670-20379977-4-1024x683.jpg

https://www.pheifer.nl/wp-content/uploads/autobedrijfvoertuigen/voertuig/20.379.977/3769410675-20379977-9-1024x683.jpg

https://www.pheifer.nl/wp-content/uploads/autobedrijfvoertuigen/voertuig/20.379.977/3769410676-20379977-10-1024x683.jpg

https://www.pheifer.nl/wp-content/uploads/autobedrijfvoertuigen/voertuig/20.379.977/3769410678-20379977-12-1024x683.jpg

.. en hoe snel een 2.2 JTS met 185pk aanvoelt O+ en/of emotieloos is @GA!S
wel 2008 model dus verbeterde voorwielophanging en Q2 dif!! .. omdat het kan/je maar 1x leeft ;)

maar een whopping € 9.950 met 103.841km op de klok terwijl de distributieketting nog niet gedaan is 7(8)7

hoop dat, dat goed komt _O- :')

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:25:
[...]

Zojuist aangekocht, volgende week ophalen. Fiat Bravo, sportpakket, 18", leer, xenon, open dak etc etc....echt full options. En de 140pk MA, dus zal me vast gaan inlezen op een chipje bij Savali :P

Foto's volgen!

de Alfa is nog niet verkocht overigens
Zoals beloofd:

https://tweakers.net/ext/f/wKURQtYt1NSkLukCbGE750TG/medium.png https://tweakers.net/ext/f/ZOwmGstet2G6xEbt5hRQ3AiH/medium.png https://tweakers.net/ext/f/tAuxdFZOqAsh99EoE8eoT0xw/medium.png https://tweakers.net/ext/f/NzK0xG0zatbMDH27DNeFNTjy/medium.png https://tweakers.net/ext/f/pwFOiDXY8m3ffvNjgLp3ytAY/medium.png https://tweakers.net/ext/f/nVyHWDidb7Y7knLCaOGSqO4Z/medium.png https://tweakers.net/ext/f/2gH6fG1iAgEFHSKa1cZxyXMP/medium.png
vectormatic schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:00:
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v Sportwagon
Savali getuned, Bilstein B6, af-fabriek xenon, leer, Madeno demper, downpipe, katvervanger etc etc...

https://tweakers.net/ext/f/MjuYG1xPfFVb0mbIgMvsBLN2/full.jpg

• Alfa90_Buttje
Een paar mooie artikelen :)

Bron: https://www.classicdriver.com/en/article/cars/its-a-tragedy-alfa-romeo-never-sold-diva-concept
It’s a tragedy that Alfa Romeo never sold the Diva Concept
Of all the concepts we were cruelly denied production versions of, Alfa Romeo’s forgotten Diva ranks highly on the list of those we’d actually love to own, not least because the lightweight mid-engined coupé pays tribute to the most beautiful car ever built: the Tipo 33 Stradale…
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/0h5a7676-2-2.jpg?itok=YtmMacD1

https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/0h5a7361-2.jpg?itok=EbKuQcDz
en dees O+

Bron: https://www.classicdriver.com/en/article/cars/a-modern-alfa-romeo-montreal-exactly-what-world-needs
A modern Alfa Romeo Montreal is exactly what the world needs
Inspired by an Alfa Romeo Montreal that kindled his love for cars as a child, the digital artist Luca Serafini has created this fabulous modern interpretation of the quirky V8 coupé, signature side louvres and eyebrows included…
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/montreal_garage.jpg
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/montreal_front.jpg
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/montreal_rear_2.jpg
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/montreal_villa.jpg
https://www.classicdriver.com/sites/default/files/styles/full_width_slider/public/article_images/montreal_3_4_2.jpg

• Tusk
  • Nu online

Tusk

Om daarom!

Allemaal leuk die concepts die al jaren lang voorbij komen...maar wat we willen is een daadwerkelijk nieuw model, wat je kunt kopen...

Pagina: 1 ... 8 9 10

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True