Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
quote:
pinda powerrr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Als ik dat lees, vind ik het nu al mooi....

2004 = Facelift
2.4 JTDm = 20v

<3 <3 <3

Op het moment dat ik dacht, nu ga ik er zo eentje aanschaffen, ben ik minder gaan rijden. Wel nog diesel, maar een 2.4 zou écht over de top zijn geweest, die wegenbelasting :X
Klopt en klopt O+

Handgeschakeld, dus heerlijk zuinig rijden. Ik heb vroeger zo'n 120.000km de 1999 136pk uitvoering van dezelfde wagen gehad, dat was toen al heerlijk! Ook nog een 2.5 en 3.0 V6 gehad, maar dat was kortstondige liefde die mijn portomonee niet kon waarderen.

Kijk eens aan, nog wat plaatjes gevonden!

2.4JTD 136PK met swerelds foutste velgen maar in Azzuro Nuvola de mooiste auto ter wereld _/-\o_ (voor mij, op dat moment :P ) :

De dag dat zijn 3.0 vervanger/broertje de parkeerplaats kwam verblijden:

Intelligo wijzigde deze reactie 17-06-2016 18:53 (4%)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
Zojuist aangeschaft in Nederland:
Alfa 166 2.4JTDm Distinctive 175pk, 275k KM, net nieuwe distr. Extra set winterwielen. 2004, 2008 nl import.
Gaat als een speer en ligt als een blok. Daar alles goed.

Nadelen: Deuk in pass. deur en motorkap. EGR storing(vermoedelijk afgedopt), Airbagstoring(sensor pass stoel) en deurslot pass. deur kapot (vermoedelijk te maken met de deuk).

Aanschafprijs: €1000.
BPM Terug ivm export naar polen €811.

Totaalprijs: €189.

Lig je toch helemaal in een deuk. Gooi er hier €300 tegenaan om hem te registreren en onderdelen (zet het er zelf wel in met een bevriende garage) en heb ik voor €500 een prachtbak.

Intelligo wijzigde deze reactie 18-06-2016 21:01 (4%)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
quote:
Tuintje schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:21:
[...]

BPM terug? Kun je dat eens uitleggen want dat klinkt interessant. En €500,00 totaal is natuurlijk een lachertje :)

Edit...gevonden:

"U komt in aanmerking voor teruggaaf, als:

het motorrijtuig op of na 16 oktober 2006 een Nederlands kenteken heeft gekregen
het motorrijtuig geen schadevoertuig is
het motorrijtuig rijwaardig is
het motorrijtuig opnieuw in een andere EU-lidstaat of in IJsland, Liechtenstein en Noorwegen is geregistreerd
het motorrijtuig met de status 'Export' bij de RDW is geregistreerd"
Jep, daarom zijn auto's voor export ook goedkoper dan NL. Gedaan om het handelsveld gelijk te trekken, nederlandse auto's waren VEEL te duur tweedehands, de markt te vol, en daarom dit.

p.s.:

tadaa, bij Pa op de parkeerplaats wachtende tot ik hem op kom halen.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
quote:
Chiptunen en softwarematig wegschrijven lijkt me beter :9~

Dat is hier ook weer stukken goedkoper... Voor zo'n 75€ is het voor elkaar, bij beun de haas voor €35, maar daar wil je, net zoals in nederland, niet komen.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:02

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Joopieboy schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:02:
EGR afgedopt is alleen maar beter. :P Maar zo wordt het wel leuk ja!
Hé Johan weer terug! *O*

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:04
quote:
Ja drukke periode met werk en alles, niet dat het nu veel beter is (maandag weer van 7 tot half 9 's avonds ingepland), maar heb eens een weekendje tijd voor mezelf. :X
quote:
Tuintje schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:25:
Ik ben vanaf maandag grensganger. Maar zodra ik een beetje bestaan opgebouwd heb zou ik mij wel willen registreren. Vriend van mij heeft dezelfde leeftijd als jij rijdt een lel van een BMW 330D station en betaald een schijntje aan wegenbelasting in vergelijking met NL. Verzekering is iets duurder maar hij lacht zich helemaal een buil.

Of ik dan ook weer Alfa ga rijden weet ik nog niet. Ik heb het tien jaar gedaan maar ben erg gecharmeerd van de Renault Megane II en de latere modellen van de Megane. Maar wie weet :)
Exact hetzelfde hier. :) Ben ook erg gecharmeerd van de Megane en de huidige nieuwe modellen en maak ook best wat kilometers. In het verleden een Volvo V40 1.9D gehad waar ik behoorlijk wat kilometers mee gemaakt heb, maar dat is niet meer te betalen in NL. Vorig jaar een huis gekocht dus vandaar dat ik het nu even 'moet doen' met een 3 jaar oude Swift Sport, ook niet verkeerd maar toch. :+

Edit: nu ik even geen motor meer heb tik ik de 35-40dkm wel aan op jaarbasis. :X Anders een 25-30dkm hoewel ik steeds meer woon-werk ben gaan doen met de motor tot eind vorig jaar.

Joopieboy wijzigde deze reactie 19-06-2016 09:54 (67%)

I7 9700K 5,1Ghz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Wou jullie deze plaatjes niet onthouden:
http://www.yankodesign.com/2016/06/17/alfa-dogs-back-in-f1/

Concepten, maar wel vet

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23-02 12:37
Al dat moderne spul hier, zal ik mijn Alfa maar eens showen

2.0 8v Twinspark met 250k op de klok.

146 Pk op de achterwielen, waar het hoort.

Heb hiervoor een 33 gehad maar ik wil nooit meer voorwielaandrijving. Objectief en subjectief is dit gewoon beter. Fijner in het stuur, stabieler rechtuit, betere gewichtsverdeling (komt ook door transaxle natuurlijk) en wil veel natuurlijker een bocht door.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:43
w00000t !!!! :9~ Nord !! TS !!! _O_

* mede TS-owner is :*)

d8 nog ff turbo i.v.m. fijne gril en 5-gaats, maar miste de gaten in de bumper ;)
quote:
Dirk33 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:55:

146 Pk op de achterwielen, waar het hoort.

Heb hiervoor een 33 gehad maar ik wil nooit meer voorwielaandrijving. Objectief en subjectief is dit gewoon beter. Fijner in het stuur, stabieler rechtuit, betere gewichtsverdeling (komt ook door transaxle natuurlijk) en wil veel natuurlijker een bocht door.
op zich eens, maar toch was mijn 156 1.8 TS met sportpakket ook geen straf hoor ;)

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 20-06-2016 12:09 (84%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertoBravo
quote:
Alfa90_Buttje schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:06:
w00000t !!!! :9~ Nord !! TS !!! _O_

* mede TS-owner is :*)

d8 nog ff turbo i.v.m. fijne gril en 5-gaats, maar miste de gaten in de bumper ;)

[...]

op zich eens, maar toch was mijn 156 1.8 TS met sportpakket ook geen straf hoor ;)

156 1.8 TS :*) rijd ik ook, Heerlijk!

EDIT: volgens mij herkende ik je nick al van het alfa156 forum :P

RobertoBravo wijzigde deze reactie 20-06-2016 14:42 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 23-02 12:37
quote:
NoFearCreations schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Ooit wil ik er ook weer een, maar dat zal dan wel import worden, hier zijn ze bijna onbetaalbaar geworden.
Acht dat valt reuze mee. Ligt er gewoon aan wat je in een exemplaar zoekt.

Perfecte lak, geen roest, lage km stand en perfect onderhoud? Ja dan betaal je goud geld.

Maar wat deukjes hier en daar, beetje blaasjes, zwetend blok en bak met een flinke km stand waar je gewoon elke maand wel wat aan moet pielen zodat het prima blijft werken?

Kost betrekkelijk weinig.
Die eerste categorie zit inderdaad in de prijsklasse boven de 7000 euro de laatste tijd, maar die laatste categorie zit gewoon rond de 2000 euro en dat vindt ik niet onbetaalbaar.
Zo'n auto heb ik gekocht. Maar die wil bijna niemand meer tegenwoordig vandaar de lage prijzen. Ik gebruik deze wagen ook gewoon dagelijks, rij er zo'n 500 per week mee en dat gaat gewoon perfect.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 06:55
Perfect zo imho, schoen test approved

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

quote:
LVGH schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:04:
Wat staat die laag! Zijn je schokbrekers achter in orde?
Bilstein / Eibach, nieuw in 2015. GT, 147 en 156 hebben de neiging achter erg laag uit te pakken met Eibach. Beeld is iets vertekend want de andere kant staat op een stoepje geparkeerd en de gastank helpt ook niet mee natuurlijk. Voor het beeld mag hij van mij achter ook wat hoger, maar met deze combinatie raakt ie de wielkuip nooit. Dat was met de originele veren wel anders. De wegligging is ongekend, dus met dit onderstel is niets mis.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
Loei123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:48:
Ik heb een 147 JTD 16V bijna 4 jaar terug gekocht met 201k op de klok.
Inmiddels staat er 251k op, en heb er alleen maar standaard onderhoud mee gehad, op 2 deurklinken na :P

Beresterke auto dus imo ;)
N=1

Mijn 147 JTD 16v (2004) stond meer bij de garage dan op de oprit. Zo'n beetje alles is wel stuk geweest aan dat ding. Gereden van 110 tot 320k km.

Het stuurt wel fijn zo'n 147 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op het 156 forum staat nog een setje GT spaak 17 voor €200,-

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
Loei123 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 07:20:
[...]

Hmm oke, mijn model is van eind 2006.
Wat voor problemen heb je er allemaal mee gehad?

Rijdt inderdaad erg lekker een 147 :D
Buiten het reguliere onderhoud:

Elke beurt moest er wel iets aan het onderstel vervangen worden, Dan weer een stuurkogel met speling, dan weer een draagarm, dan weer een stabilisatorstang wegens enorm kraken en bonken op oneffen wegen. Die dingen worden bij Alfa van aluminiumfolie gemaakt lijkt het.
Turbo :'(
Lekkende brandplaatjes
Alle vier de verstuivers :'(
Diesel hogedrukpomp
Lekke koppakking :'(
Stelmotors beide koplampen
Fuseekogels
Startmotor
Aandrijfas
Wiellager
Knakkende deuren, krakende interieurdelen
En uiteraard tal van elektronische problemen; Kerstboomverlichting op het dashboard. Plots uitvallend tellercluster. STORING MOTORMANAGEMENT inclusief daaropvolgende noodloop (x100) STORING ABS. enz. enz. Bij opnieuw starten waren de storingen meestal weer weg.. :')

Nee ik heb alles wel voorbij zien komen in de paar jaar dat ik die 147 reed. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03:45

fynrd1

Fooled by Randomness

Mijn GT is weer helemaal klaar gemaakt:
  • Twee nieuwe injectoren
  • Twee injectoren gereinigd
  • Kleppen dekselpakking vervangen
  • Ophangstuk van de uitlaat vernieuwd
  • Stabilisatorstang linksvoor vervangen
  • Olie ververst inc. nieuwe oliefilter.
De klepstelen en inlaatpoorten zagen er best ok uit, ze kwamen tenminste niet in de buurt van de horrorbeelden die op het net rondzweven betreft de 2.0 JTS. De compressie op alle cilinders waren prima, en de nokkenassen zagen er ook nog goed uit. Dus een revisie kan ik gerust uitstellen :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

Luuk

Since 1983

quote:
pinda powerrr schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:25:
Als er toch iets sterk is, dan is het wel een JTD 8v, dus vindt het bijna knap dat er zo'n waslijst aan mankementen is. Zo'n lijst heb ik nog niet met mijn 16v JTD en die heb ik al bijna acht jaar.
Ik had een JTD 16v.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heel veel van die lijst zie ik toch als normaal onderhoud voor auto's van >10 jaar en >200K. Alle onderdelen slijten en zijn op den duur aan vervanging toe. Zeker nu ons wagenpark ouder wordt en meer KM's maakt dan pak em beet 15 jaar geleden. De tijd dat een auto bij 100.000 was afgeschreven ligt echt al heel ver achter ons. Je ziet het ook aan de verkrijgbaarheid van dit soort onderdelen, het is niet voor niets gewoon te bestellen.

Enige problemen waar ik niet zo dol op ben zijn electronische problemen doordat een of andere beun er ooit een Halfords alarm in heeft gescheten en plaatwerk dat spontaan in peperkoek verandert.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Alfa heeft gewoon wat met peperkoek, ze gebruiken het overal voor: draagarmen, fuseekogels, bodemplaten, deurvangers. >:)

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
.....Drijfstanglagers :+

KillaZ wijzigde deze reactie 28-06-2016 15:36 (46%)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
quote:
matthewk schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:05:
Dusj even terug naar mijn vraag:

Goede goedkope uitlaat voor alfa 156 2.0ts jaar 2000 (sw) die niet als een ricer klinkt maar gewoon normaal geluidje (of iets ronkender, maar hoeft niet)
Welk gedeelte heb je nodig ?.

Alleen de einddemper of ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Al dat oem spul is zo goed als inwisselbaar. Als geluid en looks niet doorslaggevend zijn dan gewoon de goedkoopste pakken, gaat toch langer mee dan een afgeschreven auto van 15 jaar oud.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
Voor wie iets unieks wilt rijden:

Alfa 146 op LPG, met 160.000km. Slechts 5 jaar gereden! Staat al sinds eind 2005 stil :O

http://www.marktplaats.nl...3a&previousPage=lr&pos=31

Dat vind ik dus echt cool. Als ik in de buurt had gewoond had ik hem wellicht voor de heb gekocht, om te bewaren.

Is er hier misschien iemand die in de buurt woont die hem voor me wilt bekijken? :D

(Wijhe, overijssel?)

EDIT: Fuck, ik kon het niet laten en heb hem ongezien gekocht.

Denk dat ik hem nog een jaar of 10 in de garage zet. Dan wordt ie echt uniek. Of ik alles nou nu, of over 10 jaar vervang, maakt toch niet uit.

Intelligo wijzigde deze reactie 01-07-2016 16:42 (18%)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Die optische meuk kan er zo af, dan nog die omroepinstallatie in de container, een setje fatsoenlijke wielen, de prijs delen door 2 en je hebt een prima GT. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:24
quote:
Tuintje schreef op zondag 03 juli 2016 @ 13:10:
Even goed polijsten en dan staat-ie er weer super bij.
"Behalve het dak zijn alle exterieur delen overgespoten tussen 2012 en 2015."

Ik ben er bang voor ;(

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
Na nog wat meer schoonmaakwerk binnenin de EGR Motor met remmenreiniger en het goed droogspuiten doet hij het weer :) Ook het uitlezen tijdens rijden toont weer een mooie grafiek van percentage open EGR, ipv een stabiele 1% lijn... :P

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
quote:
RobertoBravo schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:17:
[...]

Volgens mij moet je een riem ook elke 60k gewoon vervangen.
Tenminste bij mijn 156 wel
Dat klopt en dat is het probleem ook niet.

Alleen 300 euro een riem of 1400 een ketting is wel een verschil met 60k of om de 3 jaar.

Hoor namelijk dat ze soms zelfs bij 30k al rekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 23-02 14:44
quote:
rohit schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:37:
Koop wel een auto met meer dan 120 PK.. anders haalt iedereen je in als je voor de stoplicht staat :P
Haal je ze gewoon weer in in de bochten toch? Doet mijn 105 pk 147-je ook prima ;)

As idle as a painted ship upon a painted ocean

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alfa75qv
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-02 10:36
Na toch al aantal jaren lid te zijn van Tweakers nu pas bij het Alfa Romeo Topic aanbeland 8)7
Met dank trouwens aan @Alfa90_Buttje anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd.

Maar nu we toch hier zijn en al aantal mooie plaatjes van andere Alfa's gezien te hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om mijn eigen Alfa's te showen :+
Mijn eerste Alfa was een Alfetta GTV 2.0 uit 1984, prachtige auto alhoewel de V6 natuurlijk nog beter is.
Daarna over gestapt op 75 3.0 QV uit 1991, deze heb ik nog steeds in mijn bezit echter staat ze nu stof te happen. Hieronder foto's toen er nog regelmatig in gereden werd:

Door de vele kilometers die ik voor mijn werk moet rijden heb ik nu voor het dagelijkse gebruik een Mito 1.3JTDM uit 2015. Wel erg degelijk en saai maar ook stukken zuiniger dan de 75 :)
Foto's van de eerste vakantie naar Noorwegen met hagelnieuwe Mito:

Als je nog een mooie vakantie bestemming zoekt, Noorwegen is zeker de moeite waard!

Zover het strooien van plaatjes. Zal in de toekomst zeker dit topic in de gaten houden.
Kan in ieder geval niet wachter op eerste plaatjes van iemand zijn eigen nieuwe Guilia!

• Intelligo
  • Nu online
quote:
alfa75qv schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:32:
Na toch al aantal jaren lid te zijn van Tweakers nu pas bij het Alfa Romeo Topic aanbeland 8)7
Met dank trouwens aan @Alfa90_Buttje anders had het waarschijnlijk nog langer geduurd.

Maar nu we toch hier zijn en al aantal mooie plaatjes van andere Alfa's gezien te hebben kan ik natuurlijk niet achterblijven om mijn eigen Alfa's te showen :+
Mijn eerste Alfa was een Alfetta GTV 2.0 uit 1984, prachtige auto alhoewel de V6 natuurlijk nog beter is.
Daarna over gestapt op 75 3.0 QV uit 1991, deze heb ik nog steeds in mijn bezit echter staat ze nu stof te happen. Hieronder foto's toen er nog regelmatig in gereden werd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Door de vele kilometers die ik voor mijn werk moet rijden heb ik nu voor het dagelijkse gebruik een Mito 1.3JTDM uit 2015. Wel erg degelijk en saai maar ook stukken zuiniger dan de 75 :)
Foto's van de eerste vakantie naar Noorwegen met hagelnieuwe Mito:
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je nog een mooie vakantie bestemming zoekt, Noorwegen is zeker de moeite waard!

Zover het strooien van plaatjes. Zal in de toekomst zeker dit topic in de gaten houden.
Kan in ieder geval niet wachter op eerste plaatjes van iemand zijn eigen nieuwe Guilia!
Die 75... O+

Is ie te koop? >:)

Woont in Helsinki

• Intelligo
  • Nu online
quote:
alfa75qv schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:48:
[...]

Alles is te koop :p maar weet wel dat ik hem juist niet weg heb gedaan omdat ik er te weinig voor kreeg. Wel weer zin om er in te rijden, is inmiddels al wel 5 jaar geleden denk ik :(
Ik wil je grote liefde natuurlijk niet afpakken :p
Maar een richtprijsje per DM mag altijd, mocht je het overwegen.

Vanavond aan de 166 gewerkt.
De P1238 kwam toch af en toe nog terug, en was als ik met grafiek-uitlezen aan reed direct herleidbaar naar elk moment dat de EGR weer eens op 1% bleef steken.

Dus, de EGR er weer af, en 15 min in een bak heet water met sterke vet afbijt/oplosser er in. Het borrelde en knetterde er op los. Daarna goed afgespoeld, en de kieren en bochten nog even nagelopen. Fun fact: de kleur van het aluminium was zodanig aangetast dat hij nu egaal grijs is, geen zilver meer te bekennen. Agressief goedje.

Helaas geen voor foto's, wel na. Diegene die er al eens vaker een EGR af heeft gehaald zal wel begrijpen hoe schoon dit is:

Daarna alle bewegende delen goed ingevet en 100x heen en weer bewogen, en weer in elkaar gezet waarna 'ie terug naar huis mocht.

En ook nog een Ricambi Originali nieuwe bovenste intercoolerslang. Dat er onder de massa's ductape van de oude scheuren zouden zitten was in ieder geval een zekerheidje.

Daarna de vierkante kilometer aan plastic beplatingen teruggezet, en een rondje gemaakt. Tot noch toe geen foutcodes en meer power, die nieuwe slang zal wel goed helpen.

To-do list:
-Nieuwe motorkap (deuken)
-Nieuwe pass deur (deuk)
-Uitlijnen
-Navi code achterhalen (ICS werkt, NAV niet. Gebruik ik toch niet, maar wat hebben die italianen verzonnen: nav blokkade betekend geen tijd instellen, greyed out. Zucht)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Nu online
quote:
__1337__ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:16:
Helaas voor jou heb ik ook een FL...... maar waarom werd je JTD mishandelt dan? Powerbox? :P
Hij was in handen van de afdeling kan-geen-onderhoud-betalen. En kan niet fatsoenlijk rijden, ziedaar de 2 delen met deuken. Het was gewoon een sneue situatie, maar gelukkig is 'ie nu in het revalidatiecentrum voor verwaarloosde Alfa Romeo's.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat je genoeg op je spaarrekening hebt staan voor het maandabonnement bij het CJIB.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-02 17:31

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

"Al weer" een week geleden heb ik mijn oude zwarte Giulietta uit 2012 ingeruild voor een witte #NewGiulietta <3 *O*

Eerste (circa) 800KM zitten er al weer op, wat een genot zeg. *O* oOo

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

quote:
Sander schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:28:
[...]

Vind de rode rand rondom de roosters een beetje te, maar verder strakke bak! Verder ook een beetje vette uitrusting van binnen?

Oh, en welke motorisering? :-)
Ik vind die rode details, dus ook die rand juist net dat beetje extra geven 8)
quote:
En meer ! O-)

Voor de volledigheid alle specs:

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm 120pk TCT Super
* Pack Visibility
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Regen-& lichtsensor incl. voorruit met zonwerende band

* Pack Comfort
- Armsteun achter met twee bekerhouders, opbergvak, skiluik en derde hoofdsteun achter
- Lendesteunverstelling bestuurder en passagier, elektrisch bediend
- Parkeersensoren achter & voor
- Passagiersstoel in hoogte verstelbaar

* Pack Veloce
- Aluminium instaplijsten
- Aluminium sportpedalen inclusief voetsteun
- Donker gekleurd dashboard
- Donkere hemelbekleding
- Exterieurpakket met donkere afwerking (spiegelkappen, deurgrepen, mistlampomlijsting)
- Koplampen met carbon afwerking
- Privacy Glass * donker getinte ramen vanaf B-stijl
- Side Skirts
- Sportieve achterbumper
- Sportieve afwerking uitlaat
- Sportonderstel
- Sportstuurwiel afgewerkt met rood stiksel

* Overige
- 18” Lichtmetalen velgen "Adesso"
- Remklauwen vóór en achter gespoten in Rosso Alfa
- Panoramisch zonnedak, elektrisch verstel- en kantelbaar i.c.m zwarte hemelbekleding
- Bose HiFi
- Lederen bekleding met Alfa Romeo logo in hoofdsteun / Zwart
- Pastellak Bianco Alfa
- Instaplijsten Alfa Romeo met verlichting

In mijn vorige Giulietta had ik nog een Blue&Me (drama) oplossing, die 6,5" Uconnect is wel een hele verademing zeg. d:)b

ThePrutser wijzigde deze reactie 20-07-2016 14:20 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

quote:
Sander schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:25:
[...]

Nice! Had je hiervoor ook de 1.6 JTDm 105PK? Hoe rijdt de 120pk?

Ik heb vandaag 175k op de klok gezet van mijn Alfa Rosso rode Giulietta, over 100k maar eens kijken naar het nieuwe model ;-)
Ik kom van een schakel 170pk benzine motor, in de lage toeren trekt de diesel sneller op dan de benzine. Over de hele genomen merk ik wel dat ik 50pk'tjes minder heb, ondanks dat wint de 120pk tct het wel qua rijcomfort voor mij. Ik heb nog naar de 240pk Veloce uitvoering gekeken, die werd alleen te duur en dan ook met minder opties.

Ben heel blij met deze nieuwe en ik kan het niet laten om nog even om te kijken nadat ik de auto geparkeerd heb 8)7 :+ O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:24:
:')
[...]

hij kan het wel hebben inderdaad :) Zeker met die rode remklauwen!
En in het zwarte/donkere interieur komen ook rode details terug
quote:
[...]
say whut ?!? }:O pics!!!1111
Deze heb ik een keer geprobeerd te maken, maar dat is nog niet echt goed gelukt. Ik probeer het vanavond nog een keer :)
quote:
[...]

't is wel iets compleet anders iig . .maar Twitter en Facebook meuk mogen ze er direct uit slopen. Dat is niet iets voor op de weg. Performance, radio en navigatie uiteraard wel. Dat TuneIn moet je een abonnement op hebben zeker?!

FB en Twitter (waarvan ik het laatste niet eens een account heb) horen er inderdaad niet in thuis, ook al is het alleen maar "check in". Gelukkig niet verplicht om die zaken te gebruiken.

De andere "apps" zijn in mijn ogen meer 'gimmicks' dan een echt toevoeging. De navigatie daarentegen met de live services zijn wel erg prettig. Als ook de bluetooth met (!) AD2P en DAB Radio in combi met de Bose is echt een (zeer positieve) wereld van verschil tov de opstelling in mijn vorige Alfa.

TuneIn weet ik eigenlijk niet, voor Deezers moet je wel een abonnement hebben. Alleen vraag ik me een beetje af waarom TuneIn erbij zit aangezien er ook al DAB inzit. 8)7 Overigens heb ik al spotify op mijn SmartPhone dus die Deezers heb ik ook niet nodig :+

Al die digitale dingen in de UConnect maken wel allemaal gebruik van de data van je telefoon, nog niet gekeken hoeveel dat dan is.

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:24:

[...]
say whut ?!? }:O pics!!!1111

[...]
Bij deze een combi foto om een beetje een beeld te geven van hoe het er uit ziet.

Overigens branden ze alleen bij het in- en uitstappen :+

ThePrutser wijzigde deze reactie 21-07-2016 09:37 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertoBravo
quote:
ThePrutser schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 09:32:
[...]

Bij deze een combi foto om een beetje een beeld te geven van hoe het er uit ziet.

[afbeelding]

Overigens branden ze alleen bij het in- en uitstappen :+
Damn! zit nu te denken om dit zelf na te maken voor bij mijn 156-je :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

quote:
Reinier schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:33:
[...]

Cool.
Maar hoe weet je auto dat je aan het in- of uitstappen bent? ;)
_O-

Ik wist het even niet beter te verwoorden, maar ik ga er maar even vanuit dat je begrijpt wat ik bedoel :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
Dikke pret :+

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Sinds gisteren Bilstein B6 aan de voorzijde (achter was al gedaan), dat voelt toch wel wat beter dan de versleten Koni's! Kan zowaar makkelijker over een drempel. Had gehoopt dat de auto wel iets hoger zou komen te staan, maar dat is helaas niet zo. Achterzijde is wel hoger komen te staan met de B6.
De 156 rijdt nu erg fijn, gevalletje "had ik eerder moeten doen".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:04

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
Laatst weer mn G27 tevoorschijn gehaald, incl stoel... GTA gepakt, Zandvoort... wilde mn G27 alleen wel of geen gas geven, niks nie remmen of goed sturen. Dan is de pret na 2 bochten voorbij.

Best jammer, binnenkort eens uitzoeken, moet eigenlijk vaker simmen, zeker nadat ik dat laatst deed met een Oculus

Vitality Discoshow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:19:
[...]

Laatst weer mn G27 tevoorschijn gehaald, incl stoel... GTA gepakt, Zandvoort... wilde mn G27 alleen wel of geen gas geven, niks nie remmen of goed sturen. Dan is de pret na 2 bochten voorbij.

Best jammer, binnenkort eens uitzoeken, moet eigenlijk vaker simmen, zeker nadat ik dat laatst deed met een Oculus
w000t .. 3D VR bril is tha bomb!!!! oOo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:04

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

En beeld wat je links ziet is misschien wel wat de bril ook ziet, maar in de bril zie je het echt totaal anders. Paar weken terug even een Oculus opgehad en Zandvoort over gegaan met een Ferrari (zo goed als het ging :p) en ook even een Vive... het is wel echt mooi spul, erg leuke beleving

Vitality Discoshow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Jemig zeg, houdt die gast ooit zijn kop... :X

Verder wel erg vet met die oculus :Y

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
Gelukkig he's not gonna lie to us :+

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Daarover gesproken. Heb vandaag de LMM vervangen van mijn 145 1.4TS. Ze gevraagde zich vorige week op vakantie wat vreemd (inhouden etc) op een koude motor en tussen de 3k/4k rpm totaal geen trekkracht. Wat een verschil! Ik merk dat ik veel meer vermogen tot mijn beschikking heb en dat hij nu ook netjes doortrekt tot 7k rpm. Nu de labdasonde en de bougies nog :)

• Stefano
  • Laatst online: 04:12

Stefano

Ondertitel Not Found

Nieuw projectje

Stefano wijzigde deze reactie 11-08-2016 08:50 (37%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Zijn dashboard aan het slopen, dat zie je toch! :+

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

quote:
De originele head unit vervangen; iets met can bus, gps antenne, achteruitrijcamera + schakeldraad, dab antenne, microfoon, miracast dongle. Best wel een klusje 8)7

Daarmee is overigens ook de 147 vervangen :P

• Alfa90_Buttje
w000t .. mooi hoor :9~

• Intelligo
  • Nu online
Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden, het beste restaurant ter wereld! :+

Intelligo wijzigde deze reactie 14-08-2016 22:47 (25%)

Woont in Helsinki

• Samiej6
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-02 10:09
quote:
Intelligo schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:45:
Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden, het beste restaurant ter wereld! :+

[afbeelding]

[afbeelding]
Super cool!
Waar is dit, als ik vragen mag?

1 september kan ik mijn eerste alfa gaan ophalen. Foto's van mij nieuwe giulietta volgen dus nog :)

• Intelligo
  • Nu online
quote:
Samiej6 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 20:15:
[...]

Super cool!
Waar is dit, als ik vragen mag?

1 september kan ik mijn eerste alfa gaan ophalen. Foto's van mij nieuwe giulietta volgen dus nog :)
Dat is in Gdansk, Polen.

Woont in Helsinki

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Gister 10 kratten HJ vervoerd (dorstig weer :+ ) In een sw passen 6 kratten per laag, 3 lagen zal max zijn. In een 147 passen 3 kratten per laag (ben net van 147 naar 159 geswitcht), dus je verdubbelt vwb vloerruimte. Kinderwagen moet makkie zijn, je mag passen uiteraard. :)

Stefano wijzigde deze reactie 17-08-2016 18:16 (24%)

• Alfa90_Buttje
d:)b

even tussendoor ..

:*)

toch apart .. en waar is de rest !?

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 19:57

Chakotay

Lick here to continue

Zo, de Spider start weer. Hij liep nogal moeizaam, en na de bougies & rotorkap schoongemaakt te hebben vorige week liep hij helemaal niet meer.

Uiteindelijk mijn pa er maar bij gehaald, die jarenlang de technische dienst van het Alfa Spider-register gedaan heeft. Benzinesysteem van voor tot achter nagekeken, beide pompen & filters losgehad en schoongemaakt, en de auto geprobeerd aan te slepen ipv normaal starten (de 156 doet het prima als trek-auto :P ) wat wel eens schijnt te helpen, allemaal geen effect.

Uiteindelijk nog een keer de rotorkap losgehad en deze keer ook de rotor zelf schoongemaakt, starten en direct lopen *O* Blijkbaar kon de rotorkap er niet maar op 1 manier op, maar ook 180° gedraaid... :X

Over het bierkratten-vergelijk hierboven, is de 159 SW veel ruimer dan de 156 SW? Mijn kofferbak zit altijd meteen vol als de ik (nogal logge Mutsy Transit) kinderwagen erin prak.

Chakotay wijzigde deze reactie 18-08-2016 09:46 (11%)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:20:
d:)b

even tussendoor ..

[afbeelding]

:*)

toch apart .. en waar is de rest !?
Je bent bij deze officieel door Tweakers uitgeroepen tot grootste spammer in dit topic :+

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

quote:
Chakotay schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:44:
Over het bierkratten-vergelijk hierboven, is de 159 SW veel ruimer dan de 156 SW? Mijn kofferbak zit altijd meteen vol als de ik (nogal logge Mutsy Transit) kinderwagen erin prak.
De denkfout hier is dat je een auto om de kinderwagen heen koopt i,p.v. een kinderwagen die in de auto past :+

(Stefano vindt een inklapbare buggy die in de ligstand kan prima voldoen :))

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 19:57

Chakotay

Lick here to continue

quote:
Stefano schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

De denkfout hier is dat je een auto om de kinderwagen heen koopt i,p.v. een kinderwagen die in de auto past :+

(Stefano vindt een inklapbare buggy die in de ligstand kan prima voldoen :))
Kinderen moeten gewoon een beetje opschieten met leren lopen :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:21
In de 159 SW passen achterin met wat passen en meten: een kinderwagen (bugaboo), campingbedje, twee grote duffelbags (90L), een koelbox en nog wat losse spullen. De achterbank was dan nog geheel vrij en ik kon nog net in de spiegel over de spullen heen kijken. De bierkrattentest moet ik nog doen ;)

Oh en pics!! Laatst mijn dashboard gewrapped want het zag er niet uit:

Zie ook de barst onder de radio die ik meteen gelijmt heb.
Na wrappen met 3M 1080 BR230 Brushed Titanium:

Erg tevreden met het resultaat!

de database is met een protocol en de server op de back end

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Daar heb je geen SW voor nodig.

de betaler vervuilt

• Luuk84
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21:54
quote:
Jij gaat zonder je vrouw op vakantie zo te zien? :+

no offense, kon het niet laten ;)

Luuk84 wijzigde deze reactie 23-08-2016 08:43 (8%)

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:21
Mijn SW in het nieuws!
112brabant.nl schreef op zondag 28 augustus 2016:

Geen zorgen, hij is niet beschadigd ;)

W1LL3M wijzigde deze reactie 29-08-2016 23:41 (6%)

de database is met een protocol en de server op de back end

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:04
Je velg ook niet met het parkeren zo? :+

I7 9700K 5,1Ghz

• Intelligo
  • Nu online
quote:
rohit schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Wtf

Pfff
mooiste is vorige week woensdag rook een maat van mij een vreemde geur in mijn auto toen hij hem had geleend.. die vreemde geur rook ik dus gister ook dus het zal wel hetzelfde zijn geweest.. alleen toen was die dus nog niet helemaal stuk! Ik heb er dus vanaf woensdag tot gister bijna 1000km mee gereden tot die gister dus echt kapot was! Dus hopelijk heb ik die pech niet!!
Die geur is in ieder geval hetzelfde - dat is het rubber op rubber dat schuurt en smelt. Ik gun je ook van harte dat het bij jou niet tussen de distributie is gekomen.

Bij mij was de distributie gelukkig toch bijna aan de beurt (had toen nog 6 maanden te gaan) dus de schade viel mee aangezien dat dus ook meteen vernieuwd was, maar een lolletje was het niet.

Woont in Helsinki

• Rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-02 13:55
quote:
Intelligo schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:48:
Nou jongens, het ziet er naar uit dat ik weer een nieuwe auto kan gaan uitzoeken. Ik was al wat rond aan het spieken naar (mijn oude) 159SW, of een Brera deze keer. Ik was er alleen nog niet over uit of ik de Saab 9-7x echt weg wilde doen.
WTF en hoe is met jou dan?

Note 10+ 256GB Aura SM-N975F

• Intelligo
  • Nu online
quote:
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 10:05:
[...]

pfffff ... heavy sh*t ... :/

wat zul je geschrokken zijn ... rot klap moet dat geweest zijn!

stond je op de andere weghelft geparkeerd? Ik had de klap vanachter verwacht als je rechts van de weg stopt.

Niet leuk om zo van het spul af te moeten, maar super dat jullie het er verder betrekkelijk goed vanaf hebben gebracht!!

Het parkeervak was inderdaad aan de andere kant van de weg, het was gewoon een dorps/bosweggetje, geen snelweg of provinciale. Ik denk dat hij overigens van geluk mag spreken dat ik daar stond, hoewel het werkelijk ongelofelijk is dat hij mij over het hoofd zag met 2 SUV-koplampen midden in zn smoel. Achter mij stonden bomen, was ik er niet geweest had het wel eens veel erger kunnen eindigen.

Woont in Helsinki

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

nieuwe paus

de betaler vervuilt

• Samiej6
Hier dan eindelijk mijn nieuwe Giulietta :D
Wat een genot om te zien en al helemaal om te rijden.
Geluid klinkt lekker en hij is toch echt een klap sneller dan de 92pk diesel 208 die ik hiervoor had.
Heel erg blij mee!

Specs:
Alfa Romeo Giulietta 1.4T 170 Super Aut.

Pack Visibility
Automatisch dimmende binnenspiegel
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
Regen-& lichtsensor incl. voorruit met zonwerende band

Pack Veloce
Sportonderstel
Aluminium instaplijsten
Aluminium sportpedalen incl voetsteun
Donkere hemelbekleding
Privacy glass - donker getinte ramen vanaf B-stijl

Overig
Bose HiFi
Remklauwen vóór en achter gespoten in Rosso Alfa
18” Lichtmetalen velgen "8C Competizione Titanio"
Veloce stoelen en bekleding
Pastellak (Bianco Alfa)
Leer - Alcantara Zwart

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

De 156 blijft toch een "tijdloze" verschijning. Net bij de start van de Formule 1 van Monza, stond er een 156 GTA achter de F1 auto's, geweldig om te zien!

• Samiej6
quote:
pinda powerrr schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:53:
De 156 blijft toch een "tijdloze" verschijning. Net bij de start van de Formule 1 van Monza, stond er een 156 GTA achter de F1 auto's, geweldig om te zien!
Viel me ook op, erg mooi nog.
Al had een nieuwe Giulia qv natuurlijk ook niet misstaan.

• mkrmr
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:55

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

quote:
Samiej6 schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:30:
[...]
Viel me ook op, erg mooi nog.
Al had een nieuwe Giulia qv natuurlijk ook niet misstaan.
Idd mooi om te zien, maar hopelijk doet de fabriek snel een Giulia Q kado aan Monza.

Enige nadeel is dan wel dat de volgauto mooier klinkt dan alle F1 auto's ervoor... 8)7 :+

• Alfa90_Buttje
quote:
gauchov6 schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:28:
[...]

Enige nadeel is dan wel dat de volgauto mooier klinkt dan alle F1 auto's ervoor... 8)7 :+
hoe kan dat en nadeel zijn!? :+

Nog een paar 75/SZ busso's er achteraan en niemand kijkt meer naar de F1 O+

ow w8 ... dat was niet de bedoeling? ;)

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-02 15:51
Ik heb ruim 3 weken door Italië gecrosst van noord naar zuid, tot in de hak, en het viel me op hoe weinig oude Italiaanse auto's je daar nog in het staatbeeld ziet. Je ziet nog veel oude Panda's (maar niet die eerste met het asymmetrische front) wat verdwaalde 500's, Ypsilons, Uno's en een heel enkele Spider. Maar qua oude Alfa's is het armoe troef. 33, 75, 90, 164, 155, 145, 146: ze lijken wel uitgestorven. Zelfs de 156 en 166 zie je minder dan verwacht. Laat staan de nog oudere modellen. Auto's in goede staat zijn nog zeldzamer, het gros is is gedeukt, verweerd en verwaarloosd. Een treurig gezicht.

Laten we onze eigen Alfaatjes een beetje (blijven) koesteren. En niet elke keer naar de sloop als de dagwaarde minder is dan een of andere reparatiewaarde, want bij zulke auto's moet je niet spreken over een investering maar over gebruikskosten en dan is die vraag totaal niet relevant meer.

Mijn GT is trouwens dringend aan 2 nieuwe voorbanden toe. Nu hoorde ik dat bij Euromaster 50% korting wordt gegeven op alle Continental banden. Is dat een goede match voor de 3.2? Bijv. de SportContact 5. De prijs die ze rekenen lijkt me wel nog steeds hoog (€105,-), ik kan diverse aanbieders vinden die rond of onder die prijs zitten (laagste €95). Hoe kan dat nou 50% korting zijn 8)7

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

quote:
RobertoBravo schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:22:
[...]

Waar bestel jij ze meestal dan?
Autobandenmarkt, pneus-online, novarota, beetje afhankelijk waar ze de beste aanbieding hebben. Allemaal prima banden en de meest belabberde service waar UPC trots op zou zijn.

de betaler vervuilt

• Alfa90_Buttje
pff wat een verhaal :/ maar Alfa's sparen is een leuk idee !! Wieweet worden ze nog geld waard :P
Wat wijs heid is met je GT durf ik niet te zeggen .. momenteel worden ze veel aangeboden. Kijk wat een vergelijkbare doet, dan weet je wat je er aan kunt uitgeven. Gevoelsmatig niet te veel..

ff wat anders ..

w000000tt w0000t !!! _/-\o_

oOo

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 03-10-2016 23:47 (30%)

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:09:
Maargoed, dat is internetwijsheid op afstand... een goede monteur kan het je met 1 rit precies vertellen..
Internetwijsheid, dat is toch bij bovenstaand probleem zeggen dat de luchtmassameter kapot is? :+

#dedingendiejeafentoeleestopforums...

• Batsgeit
  • Laatst online: 20:42
Mn vader had iets soortgelijks met zn Outlander diesel, daar was uiteindelijk het tweemassa vliegwiel versleten. Koppeling toen gelijk maar meegenomen. Ik zou hem naar een andere garage brengen en vragen wat het kan zijn.

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Luuk84 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:22:
[...]

Het rare is, dat ik bij het moment van gas geven ik mijn koppeling helemaal niet intrap. Dus ik geef gas in 4/5/6 terwijl hij al in die versnelling staat. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, dus het is ook nog is lastig zoeken..

[...]

"De draagarmen zijn versleten" doet het ook altijd goed :+
En toch hè, zet ik ook in op de koppeling.
Ik heb zelf heel erg lang rond gereden met een koppeling die maar zwaarder en zwaarder werd (ook JTD 16v, Savali getuned) en op een gegeven moment, brak de drukgroep af, tja...toen heb ik dus zitten rekken tot het uiterste, bleek later..
Koppeling hoeft niet helemaal op te zijn, maar kan zeker wel naar het einde toe lopen. Het feit dat je veel snelweg rijdt en dus "minder" ontkoppelt, kan er toe bijdragen dat je veel langer doet om dat ding echt finaal op te fikken :P

Maar ik zou ook zeker de draagarmen even checken voor de zekerheid! :+

pinda powerrr wijzigde deze reactie 05-10-2016 20:40 (4%)

• Rinaldo
  • Laatst online: 22:59
Damn, zonde man. Die 155 van jou was prachtig :/
En ze waren al zo schaars (in goede staat).

Kan van een beetje alles en van alles een beetje :)

• Alfa90_Buttje

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:15
quote:
Vaniska schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:14:
Beste alfa fans :D
Vorig jaar december heb ik een bmw 3 serie aangeschaft, nu ivm nieuwe baan maak ik toch net wat meer kilometers. Ik rij nu elke dag 50-70 kilometers, Komt dus ongeveer op 21.000 woon werk kilometers per jaar, daarnaast rij ik nog om het weekend zo een 300 kilometer. Kortom, ik zou op jaarbasis makkelijk 25.000km rijden. Nu wil ik dit keer toch echt voor een Alfa gaan en vroeg me af of een Mito diesel misschien voordeliger zou zijn? Ik kan nergens echt vinden wat nou het omkeerpunt is voor benzine -> diesel.
Ik weet dat de Fiat Punto een heel betrouwbare diesel is, maar die vind ik nogal wel saai en gewoontjes ogen. De Mito JTDm is toch ook een zeer betrouwbaar model?
Blokken zijn identiek en hebben zelfde common problems: Brandplaatjes. Verder is het bij de Mito wel fijn als je een enigszins normale rijstijl hebt bij drempels, anders kun je vrij snel een nieuwe bumper bestellen. Wij rijden met Mito diesel zo'n 25k per jaar en halen verbruik van 19.3 Km/L over alles met 18" velgen. Onderhoud is tot nu toe niet noemenswaardig, 1 grote beurt per jaar (a 350,- inclusief filters).

Omslagpunt is een vrij simpele berekening, aanschafwaarde + km's * verbruik * brandstofprijs (zie spritmonitor.de) + wegenbelasting + verzekering. En dat vergelijken tussen benzine en Diesel. Evt kun je verwacht onderhoud meenemen, maar in de praktijk is dit bij 2e hands auto's toch echt afhankelijk van onderhoudsstaat.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De sint komt dit jaar met de Brexit uit Engeland. :+

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De buurvrouw ook aangezien ik niet thuis was. :D

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb van Dennis een complete bak overgenomen, die gaat voor revisie naar de transmissiespecialist. Met de bak open is het monteren van het dif een fluitje van een cent. Koppelingsset was ook spotgoedkoop ten opzicht van de prijzen hier in NL, meteen maar besteld. Zover ik weet is er nauwelijks verschil in Q2 of Quaife, behalve de absurde kosten van een Q2 op dit moment. Vond het een leuke upgrade als de bak toch los moet is het zonde om het niet te doen.

de betaler vervuilt

• Specht
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07:02

Specht

Il Cuore Sportivo

Gister teruggekomen van een weekje zon-zee vakantie, en daar als huurauto met een nieuwe Seat Ibiza 1.2 driecilinder 70pk rondgereden. Dat viel qua paardjes onder de kap dus nogal tegen. :X :')
Gelukkig had ik voor vandaag een half uurtje Audi R8 rijden ingepland (kadootje van vriendinlief) en heb ik me daar opperbest mee vermaakt. :9 8)
Zo'n R8 went enorm snel, op rustige momenten kun je er prima op je gemakje mee door het verkeer rijden, en als je dan een keer flink gasgeeft dan knalt ie er heerlijk vandoor. Rijd geniaal en geeft bijzonder veel vertrouwen dankzij de 4x4 aandrijving. :)

Binnenkort waarschijnlijk ook nog een circuitdag doen met een Porsche 996 GT3 van de baas. O-)

Ow en ondertussen zelf nog even tijdelijk rondrijden met een Alfa 147 1.8 16v TS (yep een 1.8 met squadra chip, en nee heb er geen foto van). Ook geen straf, maar gaat wel weer weg als ik wat beters vind...
De 155 is inmiddels geschorst en zal komende tijd gestald blijven is inmiddels te koop in geheel of onderdelen...

• Intelligo
  • Nu online
quote:
fevo-1190 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:30:
[...]

Mercedes en alfa zijn mijn lievelings merken.
Vooral roest problemen, maar ook rem problemen en elektronica ..
waardoor ik altijd wel 2a3 tussen de beurten door bij de dealer stond.
Op een gegeven moment ben je daar klaar mee en moest ik met pijn in mijn hart de alfa romeo inruilen en ook daar zitten meeste dealers niet echt op te wachten ..
Vind de 159 nog steeds mooier dan mijn C-klasse (S204).
Je kan er natuurlijk pech mee hebben, maar ik kan me in die problemen niet herkennen. Ik had de 159 16v JTDM tot 280k km.

Roest? Waar? Buiten het normale onderhoud nooit echt iets speciaals gehad met hem.

Woont in Helsinki

• Alfa90_Buttje
quote:
ThePrutser schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:52:
[...]

Dit is toch het "Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31]" topic? Slechts 1 zin on-topic, de rest en de foto's totaal niet. Niet dat ik het je niet gun, maar het heeft wat schijn van "show boating" danwel verkeerde topic? O-) :+

Ik hoopte in ieder geval foto's van een of meerdere Alfa's te zien, maar helaas -O-
na zijn laatste foto's is dat ook wat minder tof -O-

dit verhaal dus ..
quote:
Specht schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:43:
De 155 is trouwens toch te koop in zijn geheel (met alle losse reparatiedelen erbij), of bij voldoende interesse in onderdelen. Staat inmiddels op diverse Alfa fora aangeboden. Gaat tzt ook op marktplaats/autoscout.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En ik vind het wel leuk te vernemen hoe hij zich in de tussentijd verplaatst .. dat komt heus wel weer een keer goed ;)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ABS storing is 9/10 keer te lage accuspanning. Is het eerste systeem dat meldingen gaat geven. Moet je wel een goede specialist hebben, dozenschuivende-dealers kunnen alleen maar onderdelen schroeven.

de betaler vervuilt

• Mektheb
quote:
fevo-1190 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:18:
[...]

147 heb nooit gehad.

Ja heb wel pech gehad inderdaad , want had dit nog nooit met een auto meegemaakt.
Rij nu even een mercedes paar jaar en daarna zal het wel weer gaan kriebelen om naar een alfa te kijken.
Zodra de giulia binnen m'n budget valt denk ik.
Ach zo kan je het merk op dit moment juist weer waarderen omdat je een uitstapje gemaakt heb :).

niks mis mee dacht ik zo.

• fevo-1190
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 06:43
quote:
Mektheb schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:21:
[...]

Ach zo kan je het merk op dit moment juist weer waarderen omdat je een uitstapje gemaakt heb :).

niks mis mee dacht ik zo.
Waardeer het merk sowieso.

Mercedes is ook geen straf om te rijden hoor :P
Maar heeft niet de sportiviteit die een alfa wel heeft.

• JdBn
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-05-2019
Ik kwam toevallig dit topic tegen, altijd leuk als er nog fora zijn waar nog eens over Alfa's gesproken wordt dus maar even geregistreerd.

Heb zelf een 156 SW 2.4 JTD, een facelift dus met de 20klepper. In 2011 gekocht met de gedachte om het niet weer te laten escaleren zoals met de vorige 156 (waar eigenlijk niet veel meer aan gedaan was dan schroefset en chippen) en hem standaard te laten. Nou ja, is niet helemaal gelukt _O-

De lijst is in ondertussen lang.. GTA stabi's, Intrax HDA, 330mm Giulietta QV Brembo's, open downpipe, alle kats weg, Madeno einddemper, inlaat aangepast en EGR afgesloten, Squadra Massimo, veerpootbrug, GTA interieur (inclusief het hele dash, zat een lichtgrijs exemplaar in 8)7) en twee sets 17".. Hierboven de GTA spaakwielen die nét over de remmen passen voor in de winter en GT3.2 voor in de zomer zoals hieronder. Heb alleen nog geen moeite genomen nieuwe foto's te nemen met het GTA interieur, maar is wel lekker zwart zo :P Grille een keer als probeersel zwart geplastidipped trouwens, wil ik nu eigenlijk een keer overdoen met gewoon lak, maar dan hoogglans. Weer net ff anders.

Volgende zou eigenlijk een audio upgrade moeten zijn, heb op zich alles liggen op de bekabeling na, echter ontbreekt het me aan tijd en ruimte om er eens aan te beginnen.. Verder niet veel plannen meer mee eigenlijk, vooral beetje proberen bij te houden en oprijden.

Wat ik goed om te lezen vind is trouwens de positieve ervaring met de PS4, ik ben voor de zomerwielen aan nieuw rubber toe en neig toch ook naar die band. Beetje grip is wel lekker met 425nm of meer :+

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Prachtig! En de 2.4 20v gechipt is natuurlijk helemaal feest!

• JdBn
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-05-2019
quote:
pinda powerrr schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:50:
Prachtig! En de 2.4 20v gechipt is natuurlijk helemaal feest!
Ja nou... Ik heb dus eigenlijk alweer behoefte aan meer :X 210-220pk moet toch genoeg zijn zou je zeggen, maar soms wil ik gewoon meer :P
quote:
RobertoBravo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:31:
@JdBn Schitterende bak! Ik heb zelf de pre facelift (en dan niet de SW) maar moet zeggen dat ik toch altijd beetje jaloers ben op de facelift modellen!
Ik begin toch de pre-facelift weer steeds meer te waarderen hoor :Y Dit was mijn vorige, gewoon een dik ding zo 8) Mocht de 20v weggaan voor iets wat passagiers ook comfortabel vinden dan zou ik er wel weer een pre-facelift bij willen hebben, en dan een V6. Het liefst eigenlijk een heel erg specifieke auto waar ik al eens in proefgereden heb (met o.a. 3.0 met hete nokken, supersprint spruitstukken, Quaiffe diff.. echt een kanon) maar waarvan ik te laat de beslissing nam dat ik em wilde hebben en toen was ie verkocht :F Mocht die ooit weer eens te koop komen.. :9

En een beetje offtopic, ik heb ook nog een andere Italiaan. Gigantisch onpraktisch, hernia-opwekkend, maar heel erg fun om mee rond te scheuren oOo Laatst gereden op een slalomparcour waar wel wat verbeterpunten uitgekomen zijn. Belangrijkste is eigenlijk dat ik van het positieve camber op de vooras af moet om wat onderstuur eruit te krijgen. Semi's zouden ook wel helpen natuurlijk, maar is in deze maat (er zit uit m'n hoofd nu 195/55r13 op, maar dat is al een beetje getrokken, mooier zou zijn 225/45 bijvoorbeeld) helaas bijna onvindbaar en/of erg duur. Laten we eerst maar eens beginnen met camberplates.

• Intelligo
  • Nu online
quote:
Af en toe, maar ik heb zowiezo ook die alfa-software op de laptop en de originele verloopkabels om ABS, Airbags, Xenon enzovoorts uit te lezen

Woont in Helsinki

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Intelligo schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:12:
[...]

Af en toe, maar ik heb zowiezo ook die alfa-software op de laptop en de originele verloopkabels om ABS, Airbags, Xenon enzovoorts uit te lezen
Hier ook, heb de betaalde versie van MES, erg handig! Twee Italiaanse auto's voor de deur, vrienden met Fiats, ik lees ze allemaal uit en reset waar nodig.

• Alfa90_Buttje
quote:
pinda powerrr schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:06:
[...]

Je plaatje doet het niet. Maar stuur je me nou naar een Volvo site? :?
zo dan :P

nog een poging ..

Pagina: 1 2 3 ... 10

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True