Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 31] Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:

Onderwerpen

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
lalalalaaaalalalalaaa :)

'k heb me even lekker uitgeleefd gister! _O_

dat geluid !!! O+
die baan !!! O+
de graphics !!! O+

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 22-02-2016 15:56 (16%)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 22:09
quote:
Sander schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:06:
[...]

Ben benieuwd wat je ervan vindt, maar iig succes met de draaikolk... Tijdje mee rondgereden toen ie net uit was, en heeeeel blij dat ik niet de brandstofrekening hoefde te betalen!
Comfortabel is 'ie in ieder geval zeker, op dit (waardeloze) wegdek een vertienvoudiging in comfort tegenover de GT. Die was gewoon te sportief, en met die grote velgen/dunne banden echt kei- en keihard.

Draaikolk - tja. Dat was de GT ook wel aardig :+ Maar dit is inderdaad een slagje erger (het is de 4.2i) echter op LPG/G3. En wegenbelasting hebben ze hier niet _/-\o_ dus is het allemaal wel te overleven.

Wat echter een direct nadeel bleek afgelopen weekend (van NL naar Polen gereden er mee) is het kleine gastankje (45l vulbaar). Met een gemiddelde van 1 op 4,7 bij 140kmh snelweg, is dat elke 220km tanken :'(

Nu kost een volle tank niet veel, maar het telkens stoppen was wel erg irritant.

Woont in Helsinki

• quacktech
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 10-02 10:01
quote:
ing._Buttje schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 15:18:
Mooie foto !! Alle generaties naast elkaar!! O+
Maar ze hadden imho die facelift wel mogen overslaan. Die oude klopt gewoon helemaal O+

* nooit de 156 weg had moeten doen :'(
Dat laatste geldt bij mij voor de 155 V6. Ik had deze laten upgraden met een Q2 diff, verlaagd en op koni geel. RVS uitlaat vanaf de kat van EPS. Mooi 17" en knap rubber... wat een rijdersauto was dat!
Ingeruild op een 156 1.8 16V, facelift model, SW. Ook leuk, maar haalt het echt niet bij de 155 qua rijden.

Nu al een paar jaar geen Alfa meer voor de deur ;(
Komt in de toekomst wel weer, op zeker!

The Duck did it again

• Specht
  • Laatst online: 21-02 20:39

Specht

Il Cuore Sportivo

Computers tweaken doe ik allang niet meer, maar Alfa's tweaken nog wel. ;)
Heb het "adapters voor Brembo remklauwen" projectje weer opgepakt, dit keer wat professioneler, met nieuwe leverancier, nieuw ontwerp, maar zelfde kwaliteit (alu 7075), en et voilà, er zijn nu 4 varianten voor meerdere Alfa's.

Binnenkort mijn 155 upgraden naar 330 mm sportremschijven, en op mijn GTV projectje 305mm sportschijven plaatsen met onderstaande adapters. :)

• k0ewl
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 25-01 17:15
Netjes!

Ik wel balen de afgelopen week: waarschijnlijk versnellingsbak van mijn GTA stuk. Hij zingt nu behoorlijk in ieder geval. Nu was deze al niet al te best meer bij aanschaf 1 jaar en 50k km geleden, maar toch jammer als je net een huis aan het bouwen bent.

Volgende week maar snel de Giulia ophalen uit Italie. ;)

En vanochtend stond ik ook nog stil op de A58 richting Breda vanuit Roosendaal. Tank leeg... Vergeten schakelaar om te zetten van LPG |:( 8)7 :X

k0ewl wijzigde deze reactie 26-02-2016 10:44 (18%)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Intelligo
quote:
fynrd1 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:45:
[...]

Wat is eigenlijk de topsnelheid die jullie behalen met je GT? Zelfde als op papier, of toch iets hoger?
Ik heb met de GT volgens de GPS een maximum van 245 gehaald.

Woont in Helsinki

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

155 remt weer wat beterrrr. Kan ik die 155 DTM hierboven tenminste eruit remmen. :P
Van standaard 305mm schijven en remblokken naar 330mm sport remschijven en Ferodo DS2500.
Moet het spul nog inremmen, maar merk al duidelijk verbetering. En het ziet er ook erg gaaf uit vind ik. 8)
(Porsche tekst gaat binnenkort wel weer van de remklauwen af btw)

• dr_dreey
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 15:18
Alfisti op GoT, wist ik niet.
*O* *O* *O*

Een paar pica's van m'n 156GTA.

• dr_dreey
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 15:18
@ing._Buttje

Oh ja, die foto's slingeren ook nog rond op photobucket, ik had dat 'kleinigheidje' al verdrongen uit m'n geheugen, haha.
Dat is ongeveer 4 jaar geleden, lagerschalen losgeslagen met alle gevolgen van dien, is uiteindelijk opgelost met een motor uit een engelse GTA welke toentertijd 30k mijl gelopen had, ze zingt gelukkig nog steeds gezonde GTA klanken.
Inmiddels is de GTA een voltijd gezinsauto inclusief vrouw, dochter, kinderzitje, shades tegen de zon voor de kleine meid en een woezel en pip CD voor het vertier van de kleine meid, ik wil het er verder niet over hebben, haha.
Dank voor complimenten, veel veilige en sportieve km's allen.

• GA!S
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

V6 lagers kunnen doorgaans wel wat hebben, zijn geen twin sparkjes he Buttje. :+

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 20:15
quote:
rohit schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:34:
[...]

Dat zijn niet de andere modellen ;)

mijn linkje bevat de normale Giulia versie
Staan er ook al ergens prijzen voor de 'normale' versies? Zou over een jaar of 3 toch wel een mooie update zijn voor m'n Giulietta...

• Tom. C
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-02 10:14
Bedankt voor alle reacties. Ik heb snel even gezocht om een facelift model, maar kom ze alleen tegen met hoge km-stand voor deze prijsklasse. Ik laat wel even weten hoe het verder is gegaan allemaal.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
1750 tbi op gas O+ O+ O+

€ 18.450 :'(

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift S met Koss mod

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

quote:
RobertoBravo schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:02:
Ik heb een alfa 156 gekocht met een standaard radio. En nou vond ik op verschillende fora een manier om aux in te bouwen doormiddel van de blauwe stekker van de cd wisselaar te gebruiken.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik heb zo'n blauwe stekker met aux kabel eraan gekocht.
Daarna een draadbrug gemaakt van data-in naar data out (hier ga ik volgens mij de mist in, volgens de posts die ik gelezen heb moet het wel op deze manier)
Hierna kon ik de radio wel op changer zetten, en speelde hij inderdaad de muziek vanaf de aux aansluiting
d:)b

Echter: :/ :/ kon ik daarna de auto inene niet meer starten, want -> lege accu.

Ik doe dus iets goed fout lijkt me zo, iemand tips?
Daarna een draadbrug gemaakt van data-in naar data out (hier ga ik volgens mij de mist in)
Toen kon ik de radio wel op changer zetten, en speelde hij inderdaad de muziek vanaf de aux aansluiting d:)b

Echter: :'( :'( kon ik daarna de auto inene niet meer starten, want -> lege accu.

Draadbrug verwijderd, auto gestart met startkabels en niks meer aan de hand.

Ik doe dus iets goed fout lijkt me zo, iemand tips?
Is die draadbrug wel nodig?

Enne, je hebt een slechte accu :+
quote:
Bellissima!!! :9~

Maar wat een prijs....vertel ik een paar posts hierboven nog dat Alfa's goedkoop zijn door de slechte naam :X

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:44
quote:
Wat een dikke bak, Ti velgen, rood leer, en 200pk op een witte 159 <3

Helaas 10x mijn budget |:(

As idle as a painted ship upon a painted ocean

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
quote:
la_fusion schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:03:
[...]

Dat rode leer heeft mij afgehouden van een Giulietta QV |:(
Niet doen joh, ik heb zelf een zwarte mito gehad met rood leer, heerlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-02 15:23
quote:
rohit schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:36:
[...]

ruil je da leer toch gewoon om met een zwarte? genoeg mensen die willen ruilen lijkt mij!
Ha! Was het maar zo.. helaas niets kunnen vinden.
quote:
vectormatic schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 14:28:
[...]

Niet doen joh, ik heb zelf een zwarte mito gehad met rood leer, heerlijk
Nou voor mij geen rood leer ;) Vooral ook niet omdat er sowieso zwarte Recaro's in zouden komen dus dat zou ook nog eens niet mooi zijn met een rode achterbank.

• DjVe
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:12

DjVe

Hatsaflats!

Na jaren Fiatjes/Lancia's gereden te hebben, heb ik nu mijn eerste Alfa gekocht :)

Een 145 uit 2000 1.4 16V met slechts 130k op de teller. Moeten nog wat kleine dingen aan gedaan worden, maar gezien de leeftijd ziet ze er nog goed uit. Als eerste zal de thermosstraat vervangen moeten worden, maar ik twijfel of ik zelf aan de slag ga of het laat doen. Is dat een lastige klus?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GT is toe aan twee nieuwe aandrijfasjes. Je zou toch denken dat die krengen wat goedkoper zijn als standaard verbruiksartikel met 250 pk op de voorwielen.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:28
De vrouw had de achterbumper van de gt gesloopt. Monteur heeft een 2e hands bumper op de kop weten te tikken en helemaa;l netjes gemaakt en opnieuw gespoten. HELEMAAL als nieuw! Ben erg in mijn nopjes:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Gisteren heeft pa uit het niks besloten de GT JTS te verruilen voor een Brera. Heb hem natuurlijk even geholpen met de proefrit. :+ Zijn prima gebouwde auto's, gewicht is een issue voor echt sportief rijden, maar als GT cruiser een prima ding. 2.2 JTS is lui ten opzichte van de 2.0 TS, maar niet anders dan de 2.0 JTS in de GT.

Nog even achterin gezeten en claustrofobie krijgt een nieuwe dimensie. Houdt het midden tussen GT GTV.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Ze hebben het wel begrepen hier in Polen, Alfa 159 TBI Policja _/-\o_

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom. C
  • Laatst online: 19-02 10:14
Inmiddels ook gelukkig eigenaar van een Alfa 147.

Gaat om een 1.6 105pk met 105.000km op de teller uit 2005. Opties: Climate control, Cruise control, boordcomputer, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, mistlampen, radiobediening op stuurwiel en elektrische ramen.

Foto's staan in dit album.

http://imgur.com/a/Kl6uZ

Heerlijke auto tot zover met een prachtig interieur.

Dingetjes die nog worden verholpen:

- Nieuwe vloermatten zijn in bestelling
- Er komt een klein beetje regenwater binnen bij de achterste zijruiten (hoop niet dat het ernstig is)

- Motortemperatuur loopt amper op naar 90 graden volgens de meter, blijft meestal rond de 70-80 hangen. (Temperatuursensor)

- Zowel het voorste als achterste Alfa embleem zijn verweerd, deze worden binnenkort vervangen.

i7 6700K | Asus Z170 Deluxe | HyperX 16GB DDR4 | GTX 1080 TI FE | Lian-Li PC011 Dynamic | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
quote:
Tom. C schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:46:
Inmiddels ook gelukkig eigenaar van een Alfa 147.

Gaat om een 1.6 105pk met 105.000km op de teller uit 2005. Opties: Climate control, Cruise control, boordcomputer, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, mistlampen, radiobediening op stuurwiel en elektrische ramen.

Foto's staan in dit album.

http://imgur.com/a/Kl6uZ
Nette bak hoor, sjiek interieur en mooie uitrusting!

Vandaag ga ik kijken bij een groene vijf deurs uit 2002, ook een 1,6je, stukje ouder dan die van jou, maar ja, budget he?

Dus hopelijk kan ik binnenkort ook een foto-tje delen hier

• Alfa90_Buttje
Zwaar interessante stof op tweakers!!!!! :)

fynrd1 in "[F1] Seizoen 2016"
quote:
fynrd1 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 04:15:
[...]

Er loopt al een tijd het gerucht dat Ferrari een diesotto motor heeft. Het gerucht gaat ook rond dat ze het proces nog niet helemaal onder controle hebben, maar dat zou deels in het afgelopen weekend al zijn opgelost door nieuwe brandstof van Shell. Het geluid van de Ferrari is laag in de toeren heel vreemd, vooral hoorbaar op de onboards als ze uit een bocht accelereren. Het is opmerkelijk anders dan bij de rest. Wat overigens ook raar is, zijn de fluctuaties in toerental als ze op de pitlimiter rijden. Deze schiet tussen de 6100 en 6900 rpm heen en weer. Wat mij ook opviel, is dat op de livetiming te zien was dat de snelheden op de speedtraps vele malen lager waren dan bij de andere motoren. Ook Haas had lage topsnelheden.
Hier een bizar voorbeeld ...

quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:36:
[...]

What the ... nog nooit een F1 zo horen klinken!! 7(8)7

Mix van Harley Davidson en Ford V8 met een turbo en wastegate !! :9 Damn ..... bizarr !!!! :o

/spuit11 :+

en dan ontzettend veel technische termen later gaat er een bericht naar Olav Mol !! :P
quote:
Turbo-Puppy schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:43:
[...]

Ik heb al onze posts en bevinden op een hoopje gegooid en deze bij Olav ingediend. Wellicht horen we binnenkort meer. ;) We staan duidelijk niet alleen in deze bevinding.

en een paar tellen later ..
quote:
:+

En dat alles vanwege de fenomenale start van Sebastian Vettel tijdens de afgelopen race ..

En dan gaat het nog wat verder over deze techniek en komen we op pingelen uit ..
quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:20:
heeft te maken met compressie en hoewel de inhoud (zonder compressie dus, zuiger staat onder) en de slag hetzelfde is (zuiger gaat even ver omhoog), kan een andere cilinderkop of zuigerboling een hogere compressie geven. Hoe minder ruimte bovenin zit, hoe meer het lucht/brandstofmengsel gecomprimeerd (samengedrukt) wordt. Dus theoretisch een hardere explosie!!

[afbeelding]

Echter, als de druk bij benzine motoren TE hoog oploopt, krijg je dat de temperatuur ook TE hoog wordt en hij dus zelf ontbrandt zoals een diesel by_design doet. Bij een benzine motor zijn die drukpieken dusdanig dat je dus eigenlijk al een ontbranding krijgt terwijl de zuiger nog omhoog gaat, dus geen kant op kan .. en dus loopt de drukt dusdanig hoog op dat we dit pingelen noemen en er schade ontstaat in de zuiger en cilinderkop en er putjes in slaan. Als je genoeg putjes in de zuiger krijgt, is de structuur dusdanig verslechterd dat de zuiger kapot gaat en er een gat in de zuiger komt. Ook kan de drijfstang krom gaan staan..

[afbeelding]
.. en dus gaat de discussie naar ons geliefde merk ..
quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:32:
[...]

Trouwens, ik bedenk me nu dat het antwoord op jouw vraag veel simpeler is .. mijn voorbeeld is klassiek voor natural aspirated engines, maar voor motoren met drukvulling (turbo/compressor) is het uiteraard kinderspel: je pompt meer mengsel in de cilinder dan normaliter gebruikelijk is. Dus 110% van je normale vulling, of 120% .. geen idee, maar exact zoveel dat de temperatuur en druk bovenin tegen de pingelgrens aan zit en je dit proces nog nipt onder controle kunt houden.

Leuke anekdote: de Alfa Romeo 75 1.8 turbo uit de 80er jaren had standaard al een pingelsensor met rood waarschuwingslampje :)
En even later gaat het over twin spark motoren en dubbel vlamfront ..
quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:19:
[...]

En dat is exact wat de latere twin sparks dus ook gekregen hebben met een bobine per bougie :)

Ik denk omdat alles inmiddels toch zo goed controleerbaar was, dat de meerwaarde en complexiteit van twin spark niet meer voordeel bood en ze ermee gestopt zijn (en twin phaser gelanceerd werd).
en dan komen we uiteindelijk op de vraag of de twin spark motoren ook verschillende ontstekingstijdstippen hebben ..
quote:
Razkin schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Heb je een motortype/link waar dit beschreven wordt? Ik kan wel wat vinden over dat bij de 16V versies men is overgestapt naar COP's en sequentiele ontsteking, maar men spreekt daar echter nog steeds over 1 ontstekingstijdstip voor beide bougies.

offtopic: Ik doe wel aan groen...heb juist de compressie van 8,5 naar 8,9 verhoogd op een inmiddels antiek turboblok in een poging het efficiënter te maken, in deellast tenminste >:)
niet om gelijk te hoeven krijgen, maar nu twijfel ik zelf ook ..

iemand hier die daar toevallig nog wat meer over weet ???

Anyway, gaaf topic voor petrol heads :9

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22-02 19:57

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben dinsdag bij deze wezen kijken:

156 Sportwagon 1.8 TS 16V Distinctive uit 2005, met zo'n 160k op de teller. Beviel erg goed tijdens de proefrit, alleen jammer dat ze hem niet even aan de druppellader hadden gehangen. Nadat ik hem had stilgezet voor de foto's e.d. ging hij niet meer aan :+

Zaterdag nog even terug met mijn vader (auto-taxateur & Alfa-kenner), dan beslissen of ik hem meeneem of niet. Iemand nog tips waar op te letten? Dorpels en spatborden lijken voor zover ik kan zien hard, distributie en een deel van de ophanging rechtsvoor worden vervangen bij de afleverbeurt.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Je hebt de belangrijkste zaken al benoemd. Let er wel op dat de nokkenasversteller gelijk wordt meegenomen met de distri evenals de waterpomp. Desnoods zelf bijlappen om dat gedaan te krijgen, want je wil niet met een verse distributie geratel horen van je versteller, kan weer alles los.

Maar dat wist je al natuurlijk ;)

Ziet er netjes uit!

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:52

KhaZ

Alfa Romeo

Let op olieverbruik! Mijn 1.8 TS uit 2004 (ook fase 3 motor net als deze) zuipt 1L/1000km.

AMD 3700X | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quacktech
  • Laatst online: 10-02 10:01
quote:
Chakotay schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:23:
Ik ben dinsdag bij deze wezen kijken:

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]

156 Sportwagon 1.8 TS 16V Distinctive uit 2005, met zo'n 160k op de teller. Beviel erg goed tijdens de proefrit, alleen jammer dat ze hem niet even aan de druppellader hadden gehangen. Nadat ik hem had stilgezet voor de foto's e.d. ging hij niet meer aan :+

Zaterdag nog even terug met mijn vader (auto-taxateur & Alfa-kenner), dan beslissen of ik hem meeneem of niet. Iemand nog tips waar op te letten? Dorpels en spatborden lijken voor zover ik kan zien hard, distributie en een deel van de ophanging rechtsvoor worden vervangen bij de afleverbeurt.
Mooie wagen. Ik had hetzelfde model uit 2004. In de garantie-periode kwam er een scheurtje in de koppakking, netjes vervangen en alles. Maar daarna bleek het olieverbruik toch wel aan de hoge kant. Het begon met 1:1000, en dat liep in 3 jaar tijd, en 60.000km op naar 1:200. Resultaat een verbrande klep en weer een hoop kosten.
Bij navragen kon de monteur (ook een goede vriend van me), bij de alfa-dealer het niet verklaren, maar het was bij hem wel bekend dat ze olie gaan gebruiken na het vervangen van de koppakking. Dus als de kop ooit los geweest is....

Verder zijn het heerlijke wagens, niet heel praktisch qua kofferruimte vergeleken met andere modellen, maar ja... je wilt toch een knappe auto rijden he ;).

The Duck did it again

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Bah waarom hebben die Alfa Spiders toch voorwielaandrijving. Ik speur een beetje rond naar een zomerauto, en tot nu toe blijf ik een beetje steken op een Boxster. Wie heeft tips.

Woont in Helsinki

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Lekker Italiaans onderdelen bestellen. Flensje wisselen want natuurlijk had de flens van de donor 4 gaten en het spruitstuk op mijn auto had er 5.

de betaler vervuilt

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

De 156 SW die ik hierboven noemde is gekocht :) Ergens rond volgend weekend kan ik hem ophalen, afhankelijk van hoe snel de onderdelen e.d. binnenzijn en hij klaargemaakt kan worden.

Intussen vast opzoek naar accesoires e.d. :+ Ik zie dat Haynes geen handboek van de 156 heeft, weet iemand toevallig een goed alternatief daarvoor?

Chakotay wijzigde deze reactie 26-03-2016 21:11 (29%)

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20:35

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Vorig jaar een 350Z gedaan voor een klant en ik vind de afwerking van de 350Z best wel goed en netjes. Vooral strak.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• LVGH
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-02 15:51
Wat een schitterende GTV is dit zeg!

http://www.samvandalen.com/auto/alfa-romeo-gtv-30-24v

• Sander
  • Laatst online: 20:15
quote:
LVGH schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:09:
Onverwachte dingen ja, revisie versnellingsbak, koppeling, Q2 diff (is niet noodzakelijk natuurlijk), nieuwe LPG computer. Veel kleinigheden ook: remleidinkje, waterbuis naar radiator, lekkage leiding stuurbekrachtiging, afdoppen koplampsproeiers, kapotte koplampstelmotor, vervangen rechter dimlicht kost een uur omdat de gasleidingen in de weg zitten etc. En verder natuurlijk normaal onderhoud: 2x olie, filters, bougies, accu, thermostaat, schokdempers, stabilisatorstangetje, uitlaatdeel, draagarmen, remblokken.

Ongeveer €7000,- ervan is onderhoud en dat is meer dan de aankoopprijs. En dan telt de distributiewissel bij de vorige eigenaar vlak voor verkoop niet eens mee. Banden nog niet gehad, komt er nu wel aan. Roestpreventie bodem ook nog niet gedaan. Ik kan helaas niks zelf behalve een lampje of ruitenwissers vervangen. Bijna alles is gewoon een keer aan de beurt na 10-12 jaar en bijna 2 ton. Ik vraag me af of dat bij bijvoorbeeld VAG auto's met 200+ pk's anders is, ik denk het niet.

Ik heb ervan geleerd dat de dealer niet goed genoeg kijkt bij een aankoopkeuring (was bij aankoop van mijn andere auto ook het geval), je kunt beter een merkspecialist zoeken en dan liefst degene die ook het onderhoud gaat doen. En verder zie ik het gewoon als gebruikskosten. In aanschaf is een Alfa gelukkig goedkoop, ik kan voor 10.000-12.000€ ook geen leukere dagelijkse auto verzinnen.
Ach het lijkt also het altijd nog erger kan, alhoewel deze gast het ook als hobby lijkt te zien: http://www.driving-fun.co...viewtopic.php?f=3&t=31646

Persoonlijk ben ik het met je eens, elke auto met hoge KM stand gaat gewoon een bak onderhoud krijgen, als je goed zoekt en een goede monteur hebt die je helpt bij de aankoop is het vaak al gedaan door je voorganger of wordt je er gelijk op gewezen.

Sander wijzigde deze reactie 31-03-2016 08:51 (8%)

• Rohit
  • Laatst online: 21-02 13:55
quote:
DjVe schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:17:
Ondertussen heb ik al lekker wat kilometertjes in mijn 145 afgelegd. Wat een fijne wagen! Zelfs voor een 1.4 TS vind ik hem best lekker van de plek komen en er zit best een leuk roffeltje in. Ik ben nu aan het kijken om de bougies te vervangen (al een online manual gevonden) een een ander luchtfilter te plaatsen. Dat laatste stelt geen reet voor en dat wordt gewoon een K&N filter die in de standaard behuizing kan.

Qua bougies kan ik jullie hulp wel gebruiken. Wat is nou goed? Ik weet dat ik 4 paar grote en 4 paar kleine bougies nodig heb. Nu zie ik op de site van QVerde een 2X4 setje orginele bougies staan voor €69. bestaande uit 4 x BUR6ETB+4 x CR7EKC. Is dat wat?

Als ik mijn kenteken (30GGSV) in toets bij bougiewebshop.nl dan heb ik meer keus. Wat is wijsheid?
al een aantal keer bij Qverde besteld prima winkel!

Note 10+ 256GB Aura SM-N975F

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Qverde prima winkel, echter niet altijd de goedkoopste !

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:34

fynrd1

Fooled by Randomness

quote:
Ondertussen heb ik al lekker wat kilometertjes in mijn 145 afgelegd. Wat een fijne wagen! Zelfs voor een 1.4 TS vind ik hem best lekker van de plek komen en er zit best een leuk roffeltje in. Ik ben nu aan het kijken om de bougies te vervangen (al een online manual gevonden) een een ander luchtfilter te plaatsen. Dat laatste stelt geen reet voor en dat wordt gewoon een K&N filter die in de standaard behuizing kan.

Qua bougies kan ik jullie hulp wel gebruiken. Wat is nou goed? Ik weet dat ik 4 paar grote en 4 paar kleine bougies nodig heb. Nu zie ik op de site van QVerde een 2X4 setje orginele bougies staan voor €69. bestaande uit 4 x BUR6ETB+4 x CR7EKC. Is dat wat?

Als ik mijn kenteken (30GGSV) in toets bij bougiewebshop.nl dan heb ik meer keus. Wat is wijsheid?
Ik zou bij bougiewebshop even langsgaan als Amsterdam bij je in de buurt ligt. De eigenaar is zelf een Alfa liefhebber/verzamelaar. Als het om bougies en bobines gaat scheelt hij je echt veel geld als Alfa rijder. :)

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• vectormatic
quote:

Twee dingen:
- zou de bougies gewoon bij een alfa-specialist bestellen (zat zelf naar een setje bougies voor mijn 1.6 TS te kijken bij alfisti.net)
- K&N filter, pas een beetje op met geoliede filters, die olie wordt ook het inlaattraject ingezogen en kan je lucht-massa-meter op de duur beschadigen, en die dingen zijn niet goedkoop, daarnaast is het standaard luchtfilter van de TS-jes vrij aardig bemeten, je zal dus geen merkbare performance winst krijgen, hooguit iets meer geluid.

• Tuintje

Tuintje

Ga maar eens bij Koebergen kijken voor onderdelen en bougies. Dat scheelt serieus geld. Het maakt niet uit of je de 60.000km neemt of de 100.000km bougies. Alleen de prijs maakt het verschil.

http://www.koebergenautos.nl/onderdelen/100-Alfa_Romeo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik kan vanavond mijn 156 ophalen *O*

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

En nu ben ik officieel Alfa-rijder :)

Ze hebben de 156 een aardig uitgebreide afleverbeurt gegeven:

• Distributie + waterpomp
• Bovenste draagarmen links & rechtsvoor
• Bougies
• Ruitensproeierpomp
• Ruitenwisserbladen
• Raam-motortje linksachter
• Olie + filter
• Koelvloeistof verversd
• Paar lelijke plekjes in de lak aangestipt
• Vastzittende armsteun gangbaar gemaakt
• Verse apk met datum van vandaag

*O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand toevallig nog een embleempje voor een 156 FL over? Die van mij heeft het grootste deel van zijn kleur verloren :+

Ik heb vanochtend overigens het slot van de motorkap er even afgehaald. Hij ging niet lekker in 1 beweging open, en was wel heel erg smerig van oud vet met vuil erin. Gezien de verhalen van losslaande motorkappen op de snelweg als het slot te lang droog staat heb ik het hele ding maar even in een pannetje kokend water met een vaatwasblokje gelegd :P

Monteren was wat gepruts om de boel weer goed afgesteld te krijgen, maar alles gaat nu weer soepel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

In het kader van: je kunt nooit te weinig Alfa's hebben, vandaag een 155 2.0 16v TS erbij gehaald. :7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

quote:
Alfa90_Buttje schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:15:

[...]

nice !! d:)b

geinig hoe ze die spiegel hebben vastgezet ;)

Misschien even met zwarte montagekit doen ofzo :P
Zullen links en rechts nieuwe spiegelunits opmoeten. :P Beide zijn er ooit afgeschopt door vandalen...
Dus de linker zit vastgeknalt met 2 schroefpennen. En rechts zit dus met zwarte kit vastgelijmd. :')
Verder is het wel een rijdende auto met apk tot augustus. En heb nog zat 155 spul in mijn schuur om aantal zaken aan te pakken.

Mijn eigen 155 en GTV916 project hebben voorlopig voorrang, dus als iemand interesse heeft in een opknapper, circuitproject of sloper dan hoor ik het wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Kleine moeite om elke keer bij het oliepeilen ook even het slot na te kijken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Woei, mijne heeft weer last van gewichtsverlies !

./roest

De slang van de achterkant naar de achterklep waar je achteruitvloeistof doorheengaat is blijkbaar een beetje lek geweest van de binnenkant uit en onder de hemel is nu de lak eraf :+.
( alleen rondom waar de slang zit dus het valt mee )

Tijd voor wat rustyco en daarna wat primer en spuiten ( gelukkig nog niet doorgerot tot de buitenkant )

Mektheb wijzigde deze reactie 04-04-2016 20:08 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:22
offtopic:
Roest is in eerste instantie toch juist gewichtstoename omdat het ijzer reageert met zuurstof en dan (o.a.) ijzeroxide vormt wat zwaarder is dan ijzer ? :p

Bijna gratis: 16" lichtmetaal voor Subaru aangeboden (Opknapproject)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Roest flikkert van je auto af :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
quote:
Tuintje schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:21:
Roest flikkert van je auto af :)
Inderdaad dus ook weight reduction :+

Maar gaat weer gefikst worden :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

lol, gisteravond even het luchtfilter leeggeklopt van de 155 (bmc-cda).... bladeren, dode insecten, stof en een berg zand kwam eruit.
Kan tussen de oren zitten, maar daarna leek de 155 gelijk vlotter door de toeren te lopen. :P
Anyway, komende zaterdag de veluwe/betuwe omgeving onveilig maken met een puzzel/navigatierit van de HAN automotive alumni.
2010 eerste plek, 2013 tweede plek, dus statistisch gezien wordt het nu dus de 3e plek. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Interessante geruchten... Ik ga echter pas juichen als het uit betrouwbaardere bronnen dan f1today & gpupdate komt :P

Mocht Ferrari het overnemen en er een Alfa-sticker op plakken hoop ik wel dat ze Kaltenborn een enkele reis terug naar Zwitserland geven :X

• Alfa90_Buttje
mijn 156 1.8 TS 16v uit 2001 had alleen ABS :P

* learned the hard way

Alfa90_Buttje wijzigde deze reactie 08-04-2016 08:34 (50%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic

Mijn 147 1.6

Niet de snelste, niet de netste, maar wel een solide auto, en toch een alfa O+

En ik ga netjes mn best doen om t ding netjes te maken/houden de komende tijd, vandaag heeft ie een nieuwe luchtfilter en pollenfilter gekregen, en bougies en olie liggen ook klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jerome!
  • Laatst online: 21:49
Zo, vandaag was het heerlijk weer om eens te knutselen aan de GT

- Spiegelkappen vervangen door Blackline kappen
Voor:

Na:

- GT logo aangebracht

- Haaievin antenne

- Yatour AUX unit, zodat de originele head unit AUX support krijgt door CD Changer emulatie
- Bluetooth module op de Yatour, met Bluetooth 4.0 Aptx, werkt prima met Spotify op Windows Phone 8.1 en de geluidskwaliteit is boven verwachting. Heb de progression editie dus zonder stuurbediening. Met de draaibutton kan ik vorige volgend nummer + volume regelen en telefoon opnemen zonder ingewikkelde wijzigingen aan stuur. Is alleen nog niet weggewerkt vandaar nog geen foto's.

Volgende week gaan de zomerbanden (Pirelli P Zero om on topic te blijven) + velgen erop!!

En ook even wassen O-)

Jerome! wijzigde deze reactie 10-04-2016 22:57 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
die antenne zou blauw moeten zijn. Die chroom kappen hoeven imho ook niet zo nodig :+

Die velgen zijn erg tof! d:)b

• Intelligo
Jongens, ik moet iets toegeven.

Zoals jullie wellicht weten ben ik voor de "sensible" oplossing gegaan, en heb ik tegenwoordig een Honda Civic Hybrid (vrouw) en Saab 9-7x. En ik heb spiiijjjjjtttt!!!!

Alleen al het zien van de reflectie van mijn 159 bracht me altijd tot een glimlach. En nu.... Wat een saaiheid.

Ik wil mijn 159 terug :'(

Dus voor iedereen die er over denkt zijn Alfa weg te doen om iets "beschaafds", "de vrouw wil het" of "logisch" te kopen. Dont do it!!!

Intelligo wijzigde deze reactie 14-04-2016 09:44 (16%)

Woont in Helsinki

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:47
quote:
Intelligo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:20:
Jongens, ik moet iets toegeven.

Zoals jullie wellicht weten ben ik voor de "sensible" oplossing gegaan, en heb ik tegenwoordig een Honda Civic Hybrid (vrouw) en Saab 9-7x. En ik heb spiiijjjjjtttt!!!!

Alleen al het zien van de reflectie van mijn 159 bracht me altijd tot een glimlach. En nu.... Wat een saaiheid.

Ik wil mijn 159 terug :'(

Dus voor iedereen die er over denkt zijn Alfa weg te doen om iets "beschaafds", "de vrouw wil het" of "logisch" te kopen. Dont do it!!!
Ahwww ;w

Kun je geen leuk 156je voor erbij nemen? Kosten niets meer en maandelijks ook niet veel..

Nu al aan mn 6e 156.. benieuwd of ik ooit iets anders ga rijden >:)

• Intelligo
quote:
rohit schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:11:
[...]

Sukkel!! told you so!! hahahaha
Nooit ga ik mijn 159 weg doen!! Ook al betaal ik meer dan 200 per maand aan belasting en verzekering!
Mocht iemand hem op marktplaats tegenkomen, geef een harde gil, en ik koop hem meteen terug :P

Makkelijk te herkennen, de enige 159 met zwarte TI wielen in NL denk ik :'(

Woont in Helsinki

• Intelligo
quote:
poor Leno schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:18:
[...]

Ahwww ;w

Kun je geen leuk 156je voor erbij nemen? Kosten niets meer en maandelijks ook niet veel..

Nu al aan mn 6e 156.. benieuwd of ik ooit iets anders ga rijden >:)
Een 156 doet 't niet meer voor me, na de 159. Dat is toch een veel meer "volwassen" auto, zeker op lange autobahn-ritten. En.... de 159 zoals ik hem aangepast had was gewone porno op wielen. Dat wil ik dus terug.

Hier bij mijn werk staat vaak een 159 2.4JTDm 210PK Q4, ook in de volste uitvoering met Navi & Bose zoals ik hem had.... O+ Alleen dan in metallic bruin. Dat moet dan wel zwart.

Woont in Helsinki

• poor Leno
quote:
Intelligo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:20:
[...]

Een 156 doet 't niet meer voor me, na de 159. Dat is toch een veel meer "volwassen" auto, zeker op lange autobahn-ritten. En.... de 159 zoals ik hem aangepast had was gewone porno op wielen. Dat wil ik dus terug.

Hier bij mijn werk staat vaak een 159 2.4JTDm 210PK Q4, ook in de volste uitvoering met Navi & Bose zoals ik hem had.... O+ Alleen dan in metallic bruin. Dat moet dan wel zwart.
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb t tegenovergestelde.. De 159 vond ik wat saaier :X

En ik geef zelfs de voorkeur aan de oudere 156, tot aan de face/interieur lift >:)
(hahaha ieder zn gekke voorkeuren he)

• Intelligo
quote:
poor Leno schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:24:
[...]

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb t tegenovergestelde.. De 159 vond ik wat saaier :X

En ik geef zelfs de voorkeur aan de oudere 156, tot aan de face/interieur lift >:)
(hahaha ieder zn gekke voorkeuren he)
Klopt, de 156 rijdt een stuk speelser. Mijn vriendin had destijds de 2004 facelift SW 2.4JTDm 175PK, en ik de 1.9JTDm 159 SW Met +-180Pk (Squadra). ja, de 156 was wat vlotter, maar als je veel snelweg enzo doet, ben je toch een stuk fitter als je uit de 159 stapt.

Woont in Helsinki

• poor Leno
quote:
rohit schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:48:
[...]

haha nee na de 156 gehad te hebben geef mij maar toch echt een 159! en moest het een 156 worden dan de FL 156
De facelift is idd op zich wel mooi, maar t interieur vooral vind ik echt stukken minder dan de originele :)
quote:
Intelligo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:48:
[...]

Klopt, de 156 rijdt een stuk speelser. Mijn vriendin had destijds de 2004 facelift SW 2.4JTDm 175PK, en ik de 1.9JTDm 159 SW Met +-180Pk (Squadra). ja, de 156 was wat vlotter, maar als je veel snelweg enzo doet, ben je toch een stuk fitter als je uit de 159 stapt.
Met mn huidige heb ik wel heel veel geluk gehad, het sport interieur was als nieuw, stoelen niet doorgezeten en zitten als gegoten.. Niets versleten, mooi leren stuur.. Zelfs t airbag klepje is niet verbogen! *O*

poor Leno wijzigde deze reactie 14-04-2016 11:58 (26%)

• Intelligo
quote:
KhaZ schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:50:
Klopt het dat je niet met je knie kan sturen in een 159 door de cruise control hendel?
Misschien als je de knieen van een olifant hebt. Ik reed zeer regelmatig met de knie in de 159, tot grote ergernis van de vrouw.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
quote:
Vinniiee schreef op donderdag 14 april 2016 @ 22:08:
Na 1,5 jaar met een Busso GTV gereden te hebben, overgestapt naar een Seicento omdat ik verhuisd ben en stukken minder km's ben ga maken (van 20.000 naar 8.000). Nu begint het echter wel weer te kriebelen en ben ik met een schuin oog naar een 166 aan het kijken :$ (zo'n Seicento heeft immers het comfort van een klapstoel)
En met minder KMs is een mooie 3.0 v6 prima te rechtvaardigen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• poor Leno
quote:
Heatonme schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:24:
[...]

Hier nog zo een in diezelfde catogorie: http://www.speurders.nl/o...uitvoering-155905156.html

Echt waarom? Ik zit stiekem een beetje te kijken naar toch weer een 156 en zag eerst de voorkant, TI uitvoering en zag er goed uit, tot ik de taartschep op de achterkant zag.... ;w
In welke geest kan zoiets überhaupt een verbetering zijn, man man man...
Nou die is nog heel netjes gedaan hoor..

De taartschep / tupperware add-on is een originele 156 vleugel btw, komt uit de racerij :>

Deze is zelf nog makkelijk eraf te halen en te vervangen met een andere kofferbak klep :)

poor Leno wijzigde deze reactie 15-04-2016 18:37 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
Vind hem inderdaad wel netjes :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
quote:
poor Leno schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:13:
[...]

Dammit! Shut up!
(jajajajaja je hebt gelijk ;))
Laten we het anders afspreken, aanschaffen dat ding! Maar je mag hier niet zeuren over de 28e transmissieoliewissel, computer reset en vervanging, 10.000€ verder en nog steeds schakelen als een piraat op een houten poot

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
quote:
poor Leno schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:20:
[...]

Hahaha hou maar op, ik ken de verhalen helaas ;(

Ik ben er altijd van wegegebleven gelukkig, maar ik rij de laatste en komende tijd veel file en dan beginnen je gedachten af te dwalen..

Is t net zo erg op de 159?
Ja, ik had in de filetijden dat ik in Leerdam woonde ook vaak behoefte aan een automaat, maar heb de overstap nooit gemaakt. Ik kan je wel vertellen dat nu ik andere auto's heb, met automaat, het er niet meer toe doet. Ik wil gewoon mn kindje terug :p

Woont in Helsinki

• Vinniiee
  • Laatst online: 04-02 18:25
quote:
Tuintje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:38:
[...]

Het is geen straf hoor om in een Busso een toeristische route te rijden :)
Haha nee dat zeker niet!

• Jerome!
  • Laatst online: 21:49
Zoals beloofd nog een update met velg en zomersloffen! O+

• Intelligo
Zo, die velgen trekken hem helemaal bij elkaar. Prachtig contrast op 't blauw.

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-12-2019
Ik kwam deze video tegen en wou hem jullie ook niet onthouden:

YouTube: Alfa Romeos Are a Common Thread in One Family's Legacy

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Zou inderdaad is tijd worden.
Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet, op bepaalde foto's ziet ie er schitterend uit, maar vanuit andere hoeken vind ik hem juist weer erg quasimodo misvormd ogen... :x
En tja als ik een nieuwe Alfa zou kopen of leasen, dan werd ie dus gewoon knalrood. Donkergrijs is voor watjes. :P

• poor Leno
quote:
Specht schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:50:
Zou inderdaad is tijd worden.
Ben benieuwd hoe ie er in het echt uitziet, op bepaalde foto's ziet ie er schitterend uit, maar vanuit andere hoeken vind ik hem juist weer erg quasimodo misvormd ogen... :x
En tja als ik een nieuwe Alfa zou kopen of leasen, dan werd ie dus gewoon knalrood. Donkergrijs is voor watjes. :P
Neeee, juist deze in t blauw :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alfa90_Buttje
quote:
dat zijn 30 minuten /vertaling :+

• Pavla
  • Laatst online: 22-02 20:50
Zo, lekker de Alfa gewassen en op de foto gezet. Ben er nog altijd erg blij mee. Heb af en toe wat alfa kuren (lees; random ABS / VCD storingen) maar dat mag verder de pret niet drukken.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

• poor Leno
quote:
Pavla schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:09:
Zo, lekker de Alfa gewassen en op de foto gezet. Ben er nog altijd erg blij mee. Heb af en toe wat alfa kuren (lees; random ABS / VCD storingen) maar dat mag verder de pret niet drukken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi! d:)b

Maar dat logo voorop kan echt niet hoor :>

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
quote:
Pavla schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:17:
[...]

Ja dat laatste, en je moet het in een iets bredere context zien, het is niet alleen het logo, ik laat bepaalde plekjes ook niet uitdeuken, heb hem in een ingetogen kleur gekocht. Dat alles draagt bij aan een minder opvallende verschijning en daarmee hopelijk minder gedoe :)
Zou dan bijna zeggen : tijd om te verhuizen :+

Of een garage

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 22-02 15:51
In wat voor achterbuurt woon je? Zo'n 156 is voor vrijwel iedereen gewoon een gare oude bak, niet een auto die aandacht trekt en die je uit afgunst sloopt. Als er deukjes in zitten slaan ze misschien juist wel eerder ertegenaan met de deur? Maw: gewoon een nieuw logootje :) Verdient de auto!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor een volle tank en twee logootjes koop je tegenwoordig een nieuwe 156.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, de mijne heeft net juist een nieuw logo. Is eigenlijk voor een 166, maar paste prima. Hij ligt er alleen iets meer bovenop dan met de rand verzonken.

Er zitten ook weer wat nieuwe onderdelen in, de ophanging voor was redelijk snel na aankoop weer gaan bonken. Bij aflevering waren de bovenste draagarmen al vervangen, maar dat bleek toch niet voldoende. Nu zijn ook de schokdempers vervangen, rijdt een stuk stabieler en rustiger :) Daarnaast ook een nieuwe thermostaat erin laten zetten, de temperatuurmeter kwam zelden boven de 70° uit. Totaal €250 voor moeten betalen incl arbeidsloon omdat het zo kort na aanschaf was, dat viel weer mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kleppendekselpakkingen vervangen en meteen maar eens de afdekplaat gepolijst en in de hittebestendige blanke lak gezet. Benzineleidingen zijn het volgende project.

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Lichte topicvervuiling maar aangezien ik hier al zoveel Alfa's heb gepost, denk ik dat het wel even mag.

Wil jullie toch even de groeten uit Polen doen, hier is het ook zo'n lekker weer als bij jullie (naar ik heb vernomen)

Kleine aanvullende P.S. er is contact geweest met de koper van mijn zwarte 159, over het wellicht terugkopen. Wie weet wat de toekomst brengt :D

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
En ik bouw een heel sociaal leven op met de pompbediende :+

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20:34

fynrd1

Fooled by Randomness

En je wordt minder dik, aangezien je nu het dilemma hebt, zakje chips of 5km extra op je range.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Intelligo
Ik voel hier toch enige merkdiscriminatie. Hier hoorde ik jullie nooit over toen ik in de 3.2 GT reed :P

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Lichte jeuk aan de portomonee om dit er bij te kopen....

Die dingen zijn ZO comfortabel O+ :9~

Intelligo wijzigde deze reactie 10-05-2016 15:27 (5%)

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:54
quote:
Intelligo schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 15:16:
[...]

Ik heb ze vroeger ook al gehad, en zolang je een diesel of V6 neemt zit je aardig goed hoor. De koplampen heb ik eigenlijk nog nooit kapot gezien, de koplamp-computer wel. Maar die is met 2 minuten vervangen en kost 50 euro.

Verder is het belangrijk de kachelradiateur te bekijken. Die zit meteen boven de (als je hem hebt) automaatcomputer en wil nog al eens gaan lekken.
Hmm oke, misschien toch nog te overwegen dan :9~

Laatst na het wassen ook maar wat smartphone kiekjes gemaakt van mijn Bella.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:54
Oeioei, erg spannend!
Wat voor werk doe je dat je dat nieuw aan kunt schaffen? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
Zijn er hier lambda-specialisten in het huis, die mij de basiswerking van een 4-polige lambda kunnen uitleggen? Welke spanning moet waar komen - mijn lambda heeft 2 zwarte draden, een grijze en een witte. De auto heeft een zwarte, blauwe, gele, witte....

Ik weet dat ook met de heater er in te maken heeft, maar hoe het precies goed zit....

Het is geen Alfa, maar jullie zijn hier het actiefst :P

(en nee, een originele is geen optie, want niet leverbaar :( )

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
quote:
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:02:
Er zit een verwarmingselement in die gevoed wordt over 2 draden. De andere 2 draden zal het meetresultaat geven. De kleurstelling wisselt ..

[afbeelding]

de werking is hetzelfde .. hooguit zit er geen 4e draad aan en gebruiken ze de uitlaat als massa.

[afbeelding]

Ik vermoed dat de auto er een spanning stroom op zet en afhankelijk van de weerstand de spanningsval meet, variërend van 0,1 tot 0,9 volt bij respectievelijk een arm en een rijk mengsel. Bij stoichiometrische verbranding van benzine is dit 0,45 V, de lambdawaarde is dan 1.

Aldus Wikipedia: Lambdasonde

Maar het schommelt nogal snel en als je meerdere labdasondes hebt, heb je er ook één vóór de katalysator en er één na, maar zelf heb ik er eigenlijk nog geen touw aan vast kunnen knopen .. dus als jij het wel kunt, dan hoor ik het graag :P

Dat is verdomme een prachtig overzichtelijk antwoord, ik ga er vanavond mee spelen en laat de resultaten weten _/-\o_

's werelds meest incompetente garage heeft hem gisteren voor mij ingebouwd, Lampje is uit hoor meneer! Wegrijden, plof sputter max 10km/h. Ja, thanks. Super jongens. 8)7

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
quote:
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:02:
Er zit een verwarmingselement in die gevoed wordt over 2 draden. De andere 2 draden zal het meetresultaat geven. De kleurstelling wisselt ..

[afbeelding]

de werking is hetzelfde .. hooguit zit er geen 4e draad aan en gebruiken ze de uitlaat als massa.

[afbeelding]

Ik vermoed dat de auto er een spanning stroom op zet en afhankelijk van de weerstand de spanningsval meet, variërend van 0,1 tot 0,9 volt bij respectievelijk een arm en een rijk mengsel. Bij stoichiometrische verbranding van benzine is dit 0,45 V, de lambdawaarde is dan 1.

Aldus Wikipedia: Lambdasonde

Maar het schommelt nogal snel en als je meerdere labdasondes hebt, heb je er ook één vóór de katalysator en er één na, maar zelf heb ik er eigenlijk nog geen touw aan vast kunnen knopen .. dus als jij het wel kunt, dan hoor ik het graag :P

Mag ik u nogmaals heel hartelijk bedanken :)

UIteindelijk na je afbeeldingen gebruikt te hebben, hier nog duizend combinaties van op Google gezocht te hebben, kwam er NIETS precies overeen met de kabelkleuren op mijn auto.

Bewapend met de multimeter, een OBD Adapter, de Torque-app en wat trial-and-error doet hij het nu perfect, geen foutmeldingen meer en loopt als een speer. Meer vermogen dan ooit, ik denk dat alle originele PK-s weer terug zijn, en dat hij daar al die tijd in de noodloop aardig onder zat. De motor loopt ook veel soepeler en schakelt soepeler door zijn (automatische) versnellingen.

Door jou post zat ik in ieder geval op het goede spoor, en weet ik weer dat ik voor technisch moderne dingen dus NIET meer naar die garage moet (mijn 1982 2.0 benzine carburateurmotor, daar is 'ie dan weer de enige in die hem blind repareert na 2 seconde luisteren _/-\o_ )

Woont in Helsinki

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
quote:
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:04:
ow ... ja dat schiet niet op idd .. leuk zo'n garage :/
Het is inderdaad wel lichtelijk kwalijk dat ik het zelf in een half uurtje goed kan doen, met een sigaret in de mondhoek en wat slap gelul met de buurman ondertussen. Maar goed, weer wat geleerd dus. Als een garage verstand heeft van een carburateur, heeft hij geen verstand van electronica :+

Woont in Helsinki

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12:57
Fijn zo'n moord aanslag met een 30 tonner :?

martijn_tje wijzigde deze reactie 01-06-2016 07:18 (6%)

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb begrepen dat de beelden gewoon gebruikt mogen worden, want de tegenpartij is namelijk aansprakelijk gesteld mede op basis van de beelden. :)
Ik overweeg nog wel vervolgstappen tegen de transporteur/chauffeur.

Maar de Alfa wordt uiteraard gefixed. Expert is al geweest en staat nu bij de schadehersteller, dus ik mag nu rondkarren in een Kia Soul(less). :X
Ik hoop alleen wel dat de Alfa klaar is voor 14 juni. Want 15 juni rijd ik ermee naar Italie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor de liefhebbers, in de zoektocht naar een Spider kwam ik een mooi stukje tegen over SPICA injectie.

http://www.roadandtrack.c...echanical-fuel-injection/

de betaler vervuilt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Voor iemand die niets communiceert (na 4 dagen pas), afspraken om terug te bellen niet nakomt heb ik geen enkel respect.
In het systeem stond zelfs duidelijk vermeld dat er spoed was met reparatie ivm vakantieplannen. Als je dan nog niet eens de moeite neemt om naar mij of schadehersteller of tussenpersoon contact op te nemen om uit te leggen hoe lang het gaat duren voordat ie zijn keutel gedraaid heeft, dan ben je in mijn ogen gewoon een totale lul en een prutser.

Maar goed, schadebedrag is nu wel bekend: €3500 euro. Hoogste en enige bod op de auto €300 :')
Alles wordt vergoed, maar moest wel zelf een voorscherm aanleveren omdat deze nergens meer (nieuw) te krijgen is.
Schadehersteller doet nu wel zijn best om alles gefixed te krijgen, dus het is afwachten of ik hem morgenavond terug heb...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@Specht: is het nog optijd afgekomen?
quote:
fynrd1 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:57:
[...]

Dat bonken is vermoedelijk van de stabilisator stang. Daar al naar gekeken?
In de categorie 'beter laat dan nooit': Het was inderdaad de stabilizatorstang :P Ook na het vervangen van de schokdempers bij de dealer waar ik de 156 gekocht had bleef het bonken terugkomen. Toen was ik er wel klaar mee en heb ik van Neerijnen even laten kijken, die kwam tot dezelfde conclusie als jij. Rubbers van de grote stabilisatorstang waren helemaal weg, en de kleine stabi's zaten vastgerot. Uiteindelijk is het hele spul vervangen, en kan ik weer normaal over klinkers & drempels *O*

Vervangend vervoer was overigens een bordeauxrode 156 FL met net over de 300k op de teller, als deze dat ook haalt kan hij nog even mee :+

Chakotay wijzigde deze reactie 17-06-2016 10:00 (11%)

Pagina: 1 2 3 ... 10

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True