Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 517.998 views

Anoniem: 233981

Topicstarter
Vragen en klachten - Lijbrandt Glasvezel

Dit topic is bedoeld om alle vragen en klachten m.b.t. de glasvezeldiensten van Lijbrandt te bundelen. Het openen van dit topic komt voort uit een flink aantal opmerkingen, vragen en ook klachten in met name het Almeernet topic.

LET OP!
Onderstaande punten zijn door mij samengevat weergegeven. Voor de volledige omschrijving van deze punten en de antwoorden refereer ik graag naar de posts. Deze zal ik niet linken. Kortom: lees ook het topic goed door alvorens vragen te stellen over dit bericht of onderstaande lijst!

Openstaande vragen, klachten en opmerkingen:
  • Slechte/geen respons op e-mail aan Lijbrandt
  • EDL is niet in HD
  • 3 Maanden gratis EDL niet meegenomen in Mijn Lijbrandt. Wordt dit gecrediteerd?
  • Afspraak = Afspraak (er wordt niet teruggebeld, afspraken worden ineens anders uitgelegd, etc.)
Openstaande issues:
  • Geen radio ontvangst, anders dan regionale zenders
  • Geen BBC1 & BBC2 te ontvangen
  • Bellen naar en gebeld worden uit het buitenland werkt niet
  • TonVH >> verkeerd opgeleverd voor een tweede maal; heeft o.a. geen tv en geen telefonie.
  • Websurfer01 >> kan gratis HD pakket niet aanvragen.
  • STB's blijven op "loading"staan na aansluiten en/of updaten
  • Mappy >> postcodecheck werkt niet goed in Dordrecht waardoor er niet geleverd kan worden
Beantwoorde vragen, klachten en opmerkingen:
  • Slechte respons op vragen aan het Webteam van Lijbrandt
  • //.> het webteam is momenteel (nog?) niet fulltime bezet waardoor antwoorden niet altijd direct kan.
  • Onduidelijkheid over eventuele omruilactie STB (Amino 130m > M532)
  • //.> Er komt vooralsnog geen omruilactie. Voor een persoonlijke coulancevoorstel m.b.t. de Amino M532, mail de servicedesk.
  • Jaar gratis HD pakket ook voor "vroege vogels" die nu betalen?
  • //.> Ja.
  • Kan de Amino 110 gebruikt worden i.c.m. het WBA netwerk?
  • Nee. Lijbrandt levert in plaats van de 110 de 130m.
Lopende discussies:
  • Onduidelijkheid over actie "2 maanden gratis"
  • A//.> Het basispakket is twee maanden gratis, de extra diensten zijn niet gratis. Deze worden niet gecrediteerd.
  • Q//.> Er is echter wel aangegeven in reclame en media dat er de eerste 2 maanden geen abonnementskosten in rekening gebracht zouden worden. Het antwoord van Lijbrandt is dan ook onacceptabel.
  • A//.> Een en ander is duidelijker weergegeven in media, zo ook tijdens het online bestellen.
  • Onduidelijkheid over opvolging kwaliteitsverbetering IPTV streams in WBA gebied
  • A//.> we horen hier meer over wanneer er meer bekend is, ongoing.
Nieuwe punten zal ik zo consequent als mogelijk toevoegen aan deze lijst, zodat deze post een representatief beeld geeft van de openstaande vragen, opmerkingen en klachten. Heb je een punt voor de lijst, gewoon posten en ik voeg em toe :).

Hopelijk gaat het Webteam van Lijbrandt actief deelnemen aan de discussie om deze vragen zoveel als mogelijk te beantwoorden.

[Voor 188% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 16-01-2011 00:43]

Topicstarter
ReMMerSB schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:03:
Niet om 't een of ander maar dat andere topic betreft enkel Almere. Lijbrandt is actief in meer plaatsen en daardoor zou dat topic vervuild raken.
Je hebt gelijk, ga de laatste zin verwijderen. Dank voor het opmerken! :)

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:07:
Misschien dat het ook handig is om een goede topicstart te maken zoals:

- veel voorkomende klachten?
- veel voorkomende oplossingen?
- hoe bereik je Lijbrandt via mail/telefoon/fax?
- welke dienst heeft welk contract en wie is er voor "verantwoordelijk"?
- etc.
De start was inderdaad wat magertjes. Heb het pragmatisme wat uitgedijd, al vind ik niet je hele lijst relevant voor de start en het doel van dit topic ;). Goed dat je zo kritisch reageert.

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:39:
Over het niet kunnen wijzigen van je account in Mijn Lijbrandt heb ik gisteren tijdens de Bleiswijk bijeenkomst een en ander vernomen van een sterk vertegenwoordigd Lijbrandt team.
Het schijnt dat ze gisterennacht een update op hun CRM systeem hebben gedraaid en dat dat niet helemaal jofel gegaan is. De term die ik kreeg was dat men het er sinds de update heel erg druk mee had om een en ander te fixen.

[...]

De verklaring hiervoor lijkt logisch, want op wba gebieden levert GHM dus nog KPN streams, en volgens mij heeft KPN de HD versie nog niet.

Wel even hier noteren dat de mij toegezegde 3 maanden EDL gratis in Mijn Lijbrandt niet is meegenomen en dus gewoon verrekend is. Ik neem aan dat men dit crediteert?
Staat er bij :).

De overige vragen laat ik nog even open staan totdat het webteam deze officieel beantwoord of bevestigd heeft. Zo voorkomen we welles/nietes discussies over al dan niet officiële antwoorden.

Topicstarter
spaceone schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:54:
[...]

Klopt niet helemaal, KPN heeft zins deze week eredivisie live 1 hd in de lucht.
Vraag blijft dan waarom Lijbrandt deze nog niet levert.
Staat in het lijstje, in hoop op een gedegen antwoord van het webteam.

Topicstarter
TonVH schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:16:
Gevolg: totaal geen TV en geen Telefonie maar wel ongevraagd 50 Mb Internet.
Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week
Toegevoegd aan het lijstje :)

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 13-01-2011 14:38]

Topicstarter
Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:43:
[...]

Websurfer01 heeft al HD pakket voor 5 euro per maand, "mijn Lijbrandt" biedt ineens optie die om te zetten naar 1 jaar gratis :) Bevestigen lukt niet, verwacht ook niet dat deze optie voor mij bedoeld is. :|

Het antwoord dat de extra diensten niet gratis zijn is lang geleden door de helpdesk al gegeven, maar m.i. kunnen ze zich daar niet zo van af maken.
Alle tegenargumenten dat e.e.a. in de brochures zo vermeld stond (met screenshots als bewijs) dat alle pakketten, ongeacht welke u kiest, twee maanden gratis zouden zijn worden consequent genegeerd, zowel per e-mail als door webteam. "het is niet gratis en verder niet zeuren" daar lijkt het op.
Nieuwe klanten krijgen het overigens wél.
Maar nogmaals, het is meer de manier waarop je hiermee (niet) behandeld wordt dan die 10 euro.

Zie verder mijn oproep aan het webteam.
Ik ben het met je eens. Ook ik heb die 2 maanden abo-kosten gestorneerd, al heb ik nog steeds geen officiële credit en inmiddels een herinnering ontvangen. Deze heb ik dan ook geplaatst onder "lopende discussies".

Het lijstje begint al ergens op te lijken. Nu maar hopen dat dit het webteam en daarmee Lijbrant op scherp zet en scherp houdt. Tot nu toe ben ik overigens erg te spreken over de acties van het webteam, al kan de communicatie absoluut veel beter (op dus naar dat FTElftal ;)).

Topicstarter
Awoodentree schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:46:
Iemand hier die ervaringen heeft met het Glasvezel compleet 50 abonnement?
Ja. Kort door de bocht:

)) internet: prima, netjes ommenabij de 50/50
)) telefonie: blikkerig, echoos, wegvallen dus inmiddels niet meer in pakket
)) IPTV: jammer dat het KPN streams zijn in WBA gebied, dat komt de kwaliteit niet ten goede
)) Analoge TV: werkt prima.
)) DVB-C: werkt prima, mooi beeld.

Let op: ik woon in WBA gebied waar KPN actieve operator is. In WGDO gebied is de IPTV ervaring absoluut anders (beter). Hierover staat enorm veel getypt in het Almeernet topic.

Topicstarter
Hypothetisch: ik heb alleen nog een HELE oude tv staan, die Amino 110 werkt niet op WBA en ik kan dus geen HDMI aansluiten. Volgens mij kan ik dan geen IPTV kijken.

Topicstarter
@webteam
Dank voor het uitgebreide antwoord! Zal 't lijstje bijwerken :).

Nog wel één algemene opmerking: met verschillende vragen, opmerkingen en uiteindelijk klachten heb ik jullie via de service ingangen benaderd. Hierbij is mij opgevallen dat de houding nogal star is aan de telefoon wanneer het gaat om bijvoorbeeld facturatieproblemen (jou wel bekend inmiddels). Mails worden niet beantwoord. Eerlijkheid gebied mij dan ook te zeggen dat ik het contact opnemen met de servicedesk geen geruststellende gedachte vind. Indien gewenst zal ik per DM in detail treden. Bottom line: worden die 3 werkdagen responstijd nu dan wel waargemaakt?

[Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 13-01-2011 21:59]

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:58:
[...]

Als je goed leest en je een mailtje stuurt naar de servicedesk dan kijken ze in jouw geval apart ook op wat voor manier ze je tegemoet kunnen komen, met een coulance regeling.
Als je goed leest...: doe er dan je voordeel mee ;).

Topicstarter
Websurfer01 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:52:
Eindelijk, de reactie waar ik zo lang op hoopte!
Webteam, bedankt voor deze duidelijke en inhoudelijke reactie.

Ik heb net een mail gestuurd aan de servicedesk, wel ben ik, net als Pageon enigszins bezorgd over het lezen van de e-mails, maar hoop dat de servicedesk ingeseind is/wordt deze mails er vlot uit te pikken.
Als hier een redelijke coulance regeling uit voortkomt kunnen we eindelijk een minder geslaagde start achter ons laten. :)
Daar sluit ik mij volledig bij aan! :)

Topicstarter
baasandre schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:36:
[...]
Ik geef alle credits aan het webteam.....
Als ik hun schoenen zou staan, zou ik contact opnemen met pageon om eventueel dit topic over te nemen, of om co- te draaien, zodat in de start post revelante info wordt vermeld.

* zie pb <+:) ( pb= *O* pageon bericht , hoe geinig)
Wie de schoen past trekke hem aan, zeg ik zomaar :P.

Topicstarter
Heb het lijstje in de startpost weer geupdate met een aantal nieuwe punten.

Vrijwilligers gezocht 'het lijstje' up to date te houden!
Heb de aanzet geleverd, maar zal het updaten vanaf nu minder actief gaan doen. Laat het even weten wanneer je een bijdrage wilt leveren, dan maak ik je mede auteur.

Topicstarter
eymey schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:46:
@TonVH en Teigetjuh: Wat betreft de BBC. Ik denk dat het zo langzamerhand wel bekend is dat Lijbrandt hier NIETS aan kan doen om het te versnellen! Ik snap ook niet waarom mensen daar steeds maar Lijbrandt (of Glashart Media) op af blijven rekenen. Kwestie van slecht lezen? Het is gewoon de starre houding van BBC die voorkomt dat het sneller terug komt.
Of Lijbrandt nou wel of niet kan pushen en of (en welke) underpinning contracts met wie er ook liggen, Lijbrandt belooft iets te leveren dat niet geleverd wordt: namelijk BBC1 en BBC2 via analoog en DVB-C. Het is dan (ook juridisch) volledig terecht bij Lijbrandt te reclameren en Lijbrandt als jouw leverancier onder druk te zetten en desnoods aansprakelijk te stellen. Dat Lijbrandt vervolgens een ander aansprakelijk stelt (of niet) doet voor een klant niet ter zake.

Dit is overigens (nog) geen valsheid in geschrifte. Dat impliceert namelijk dat het document niet waarheiedsgetrouw is en dat is het wel: BBC1 en BBC2 zijn en worden in de toekomst immers gewoon geleverd. In de tussenliggende periode worden er wellicht bepaalde verplichtingen voortvloeiend uit een overeenkomst niet nagekomen; ook dat is overigens verwijtbaar gedrag. Dat geldt ook voor radio via IPTV.
Op een andere note: Heb -eindelijk- een antwoord van de servicedesk op mijn mail over een coulanceregeling. En dat is dat het is doorgezet naar een andere afdeling 8)7. Oftewel: 3 werkdagen voor mail beantwoording. Hoeveel werkdagen nu voor er een 'uitslag' is?
Dat is al iets! Zelf heb ik nog geen reactie gehad, maar we bevinden ons nog binnen de 3 werkdagen.

Topicstarter
:( :(

Vandaag WEER een verkeerde factuur ontvangen, vond het al zo stil de afgelopen dagen...
Het is pas de 3e deze maand........

Topicstarter
baasandre schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:50:
Ook leuk: stuur keurig een ondertekende brief/ fax naar Lijbrandt om mijn aanvraag op te zeggen.
Zie het Almere topic over het opzeggen van je abbonement ( bij mij gaat het nog steeds om een aanvraag in sept 2010 gedaan, ingangsdatum 18 oktober 2010).

Vervolgens keurig een brief van Lijbrandt: u kunt niet opzeggen, verwijzing naar de voorwaarden ( binnen paar dagen laten annuleren). Dus kennelijk is het gezegde door het webteam misschien niet intern bekend ?

Dus contact gezocht met de helpdesk, situatie voorgelegd en verwezen naar deze site. Niet bekend bij de helpdesk, zelfs niet bekend dat er een webteam is.
Ze konden niets voor mij betekenen, ik moest nog maar eens een brief schrijven om aan te geven dat ik niet akkoord ga met de brief van Lijbrandt.

Reden dat de helpdesk niks voor mij kon betekenen is dat de administratie een andere afdeling is (logisch), een interne bericht bestaat kennelijk niet. Ik heb geen moeite om nogmaals een brief/ fax te sturen, begin toch een heleboel vraagtekens te krijgen over de interne communicatie.

Krijg er geen warm gevoel bij....
Je hoeft je natuurlijk nergens zorgen om te maken.

Binnen de wet 'koop op afstand' heb je als particulier een zogenaamd 'herroepingsrecht'. Dit betekent dat je binnen 7 dagen na het totstandkomen van de overeenkomst de overeenkomst zonder opgaaf van reden kan beëindigen. Lijbrandt stelt in haar algemene voorwaarden dat de overeenkomst tot stand komt bij het ontvangen van de opdrachtbevestiging, welke je natuurlijk niet hebt ontvangen. De overeenkomst komt in dat geval tot stand bij oplevering. Aangezien je nog niet bent aangesloten, bestaat er nog geen overeenkomst.

Topicstarter
teigetjuh schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:48:
[...]
En overigens het schijnt al sinds half 2009 zo te zijn (Goed zoeken en niet alleen op lijbrandt, maar ook op xms) Dus verwijtbaar gedrag durf ik in twijfel te trekken.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.

Het gaat om verwijtbaar gedrag van Lijbrandt, omdat Lijbrandt haar verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en haar voorwaarden niet (volledig) nakomt. Als ik jouw reactie zo lees kwam dat iets anders over. ;).

[Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 17-01-2011 14:34]

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:54:
[...]
Met het risico in een juridisch ja/nee praatje te vervallen, maar volgens mij verwijst Lijbrandt in haar algemene voorwaarden voor TV diensten specifiek naar GHM en haar voorwaarden voor TV diensten. En met die voorwaarden ga je als klant akkoord door te tekenen.

In die voorwaarden staat nog steeds dat men zonder mededelingen zenders kan toevoegen of verwijderen, dus treft Lijbrandt hier (behalve niet accurate info op de site) geen blaam en houdt GHM zich ook aan haar eigen voorwaarden, namelijk (for the long time being) BBC 1 en 2 (waarvan inmiddels heel internet weet dat het niet legaal is) vervangen door twee andere BBC's die wel vrij mogen worden doorgegeven, en stiekum via IPTV toch BBC 1 en 2 doorgeven als coulance richting klanten.
Zal proberen hierover niet teveel (en te zwaar) uit te weiden.

Algemene Voorwaarden zijn prima, daarmee omkaderd en ondervloert men haar dienstverlening. Belangrijk aan algemene (leverings-) voorwaarden zijn dat deze, net als elk ander document, getoetst (kunnen, dienen te[..]) worden aan de wet. Indien de wet (vaak erg algemeen) dan in strijd is (verkeerd wordt uitgelegd) met algemene voorwaarden of bepalingen, dan kan de betreffende voorwaarde, bepaling of het artikel vernietigd worden. Hiermee wil ik aangeven dat we ons allemaal aan spelregels (wetten) dienen te houden en dit niet zomaar kunnen uitsluiten of negeren door algemene voorwaarden. Vaak genoeg (te vaak) bevatten Algemene Voorwaarden onjuiste, surreële of anderszins verwerpelijke voorwaarden en/of bepalingen.
Beste kerel, ik zal je niet vervelen met hoe langlopende (exclusieve) contracten in elkaar zitten en wat voor opzegtermijnen hierop zitten dus zou ik zeggen.... wacht juni maar af, dan zijn ze er gewoon ook in analoog en DVB-C formaat.
Grote (exclusieve) overeenkomsten met lange looptijden ken ik maar in 2 hoofdvormen:
- Een mantelovereenkomst
- Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd ;)

De 1e bevat dan vaak onderliggende (underpinning) contracten. De mantel-/hoofdovereenkomst kent in veel gevallen geen vaste looptijd en is heel erg algemeen, de underpinning contracts kennen vaak een kortere looptijd en zijn specifiek.

@Spikey
Das dan toch prima in een paar zinnetjes uit te leggen?! :P

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 17-01-2011 23:57]

Topicstarter
MikeT80 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:44:
Sinds vanmorgen foutmeldingen bij het mailen naar: ***@hotmail.com
(zowel webmail als outlook)

>: host mx2.hotmail.com[65.55.92.168] said: 550 SC-001
Unfortunately, messages from 188.142.0.18 weren't sent. Please contact your
Internet service provider since part of their network is on our block list.
You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Aangemeld bij de HD
Zie hier.

Topicstarter
Inmiddels netjes een coulancevoorstel ontvangen, waarmee ik akkoord ben gegaan :). Dat voorstel was dus prima.

Qua facturatie blijft het inderdaad een zooitje. Kan me ook niet voorstellen dat dit niet een doorn in het oog van bijvoorbeeld het webteam is inmiddels. Persoonlijk zou het schaamrood me op de kaken staan...

Topicstarter
Anoniem: 357186 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:33:
Zo, ik ben teruggebeld door Lijbrandt. Nadat ik eerst daarnet zelf toch maar even had gebeld. Bedankt voor het advies.

Van een coulance regeling met mij is geen sprake (meer). Lijbrandt zegt eenzijdig haar contract met mij op. Dit vanwege 'mijn toon' op dit forum. Per 1 maart aanstaande zouden wij uit elkaar gaan. Er zouden verder voor mij geen kosten zijn, aan mijn experiment met deze provider.

Ze willen dus van mij af.
Ik krijg e.e.a. op schrift per slakkepost :)
With all due respect, maar een provider welke eenzijdig een overeenkomst ontbindt ten gevolge van uitlatingen op een forum... dat vind ik wel een beetje: "mama! hij heeft mij uitgescholden!", "foei! voor jou geen lolly meer!". Om het maar eens in een niet alledaagse context te trekken.

Daarbij begrijp ik dat een 'relatie' dusdanig gefrustreerd kan raken dat deze uitkomst de beste is en dat je slechts met opbouwende kritiek iets bereikt. Maar toch...

Hoe dan ook: ben inmiddels blij met mn Amino M532, werkt als een zonnetje. Facturatie maar gelaten zo als ie is, 'ik heb er de kracht niet meer voor'. Nu maar hopen dat we dat zo houden, dan heb ik eigenlijk niks meer te zei*en ;). Saaaai hoor. *zucht* :)

Topicstarter
Yogoi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:44:
[...]
Echter denk ik neit dat wij kunnen oordelen wat hier gebeurt is.
Zo ver ik begrepen heb zijn er DM's verstuurd (?) en is er dus telefonisch contact geweest.

Resultaat hiervan is dat het abonemment opgezegt word en Almerianus lijkt het hier mee eens te zijn (zelfs blij?) Lijkt mij dan ook niet dat dit een 'je krijgt geen lolly meer' situatie aangezien beiden partijen het eens zijn geworden.

Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen hoor ;)
Daar heb je gelijk in. Voor niemand een lolly dan vandaag ;)

Topicstarter
denan schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:51:
[...]
Vergelijk jouw posts maar eens met zijn posts.. er zit een duidelijk verschil in.
Ah, oui: ces't le ton qui fait la musique.

Al snijd het bericht tussen de krachttermen door natuurlijk wel hout. Het zijn uiteindelijk precies die pijnpuntjes welke hier meermaals aan bod zijn gekomen:
- afspraak = afspraak
- communicatie
kortom: vertrouwen.

Natuurlijk is het, bij mij tenminste, materieel inmiddels coulant opgelost. Dat neemt echter niet weg dat er zeker nog een deuk in het vertrouwen te herstellen is; dat doe je niet met een coulanceregeling, maar met consequent blijven aantonen dat je beter wil, beter kan en beter doet. Het gaat dan om een positieve kentering in de gepercipieerde waarde van Lijbrandt als ISP.

Mijn instelling is momenteel gemend positief, maar kan nog steeds niet volmondig aangeven dat ik aan het eind van dit jaar klant blijf. Ook zal ik Lijbrandt nu nog niet aanraden (ook niet afraden overigens). Voor Lijbrandt nu eerst de schone taak te laten zien dat het beter kan en een en ander echt serieus wordt genomen. Only time can tell.

Topicstarter
Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:38:
@Webteam:

Wanneer houden jullie nu eens op met het sturen van aanmaningen over facturen waarover was afgesproken dat ze gecrediteerd zouden worden?
Dreigen met afsluiten van mijn account en een deurwaarder? Gaan we zo met testgebruikers ook om?

Leuk begin van het weekend maar weer.
Same here..
Dus niet alleen met testgebruikers wordt zo omgegaan. Inmiddels had ik de factuur overigens al betaald.

Ware het niet dat het om een paar tientjes gaat, dan had ik het echt op een hamerstukje laten uitdraaien. Op de site van de Geschillencommissie Telecommunicatie staat al een leuk stukje jurisprudentie over onduidelijke reclame (in mijn geval, nog steeds, de 2 maanden geen abokosten actie); das bijna 'kat in t bakkie' zogezegd. De tijd die ik er in moet investeren en de frustratie die t me kost is t mij niet waard. Dan kan ik een leuk coulancevoorstel hebben gehad en geaccepteerd, maar inmiddels ben ik weer volledig op Lijbrandt afgeknapt...

Topicstarter
eymey schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:37:
Ooooooops :o

Zit ik net TV te kijken (via de 532 op WBA netwerk Almere), begint alles ineens te hapen en te bliepen en te bloppen. Resultaat: Geen enkele KPN stream (live tv zender) doet het dus meer. De box herstarten biedt geen soelaas.

Het aparte is: Het mozaiekkanaal doet het nog 100%! (komen de streampjes daar soms wel van GHM? :P ). Ook programma gemist en de andere interactieve diensten doen het verder prima.

Maar live TV is dus in storing....
Yep, vanaf precies 23.00.
Exact hetzelfde verhaal hier: geen live tv, maar wel mozaiek en uitzending gemist...

Waarschijnlijk dus in heel Almere?!

Topicstarter
Heb over de storing (tegen beter weten in) een mail gestuurd aan de servicedesk. Ben heel benieuwd of men een beetje daadkrachtig om weet te gaan met een storing, inmiddels duurt deze al weer ruim 12 uur....

Gezien inmiddels de reputatie van en mijn eigen ervaringen met Lijbrandt, ga ik maar uit van het ergste.

Topicstarter
Eerlijk gezegd reist mij het gevoel dat Lijbrandt wél 24/7 levert, maar dus geen 24/7 support kan geven. Ook niet bij een prio 1 storing! Daar zijn we dus mooi klaar mee en is ronduit verwerpelijk. Dat betekent dus dat er pas morgenochtend actie wordt ondernomen op een storing welke zaterdagavond optreedt.

Genexis geeft overigens een langzaam knipperend power lampje en een sneller knipperend T1 lampje. Hoort dat zo? Of heeft dat met die storing te maken?

Topicstarter
@Yogoi
Zou mooi zijn als je wat zou kunnen doen. Hier even een antwoord op je vragen:

- Helemaal geen IPTV meer (alhoewel er wel beeld doorkomt via mozaiek)
- STB: M532 én 130M
- Almere (WBA)

Eigenlijk volledig gelijk aan de omschrijving van eymey.

Topicstarter
Het lijkt haast alsof de streams niet gedecodeerd (kunnen) worden omdat er wel dat krakende geluid van een srambled stream te horen is. Vreemd is dan dat het moziekkanaal wél ongecodeerde streams laat zien.

Topicstarter
Sorry hoor, maar wat een prutswerk van Lijbrandt!!

Inderdaad WEER een verkeerde factuur: het HD pakket dat het eerste jaar gratis is doodleuk doorbelast. Er is tot nu toe nog geen maand voorbijgegeaan zonder dat ik een verkeerde factuur heb ontvangen.

Men zegt wel eens: zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen. Deze steen is inmiddels minstens 10 maal gestoten! Kom maar op met een volgend coulancevoorstel, want dit kost mij erg veel kostbare tijd.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 10-02-2011 09:10]

Topicstarter
gysman11 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:18:
Coulance? Volgens mij is de 5 euro op de volgende rekening in mindering brengen in dergelijke gevallen de normale manier. En dan niet beginnen over rente he... ;) Snap overigens wel dat het vervelend is, backoffice hoort op orde te zijn en dat is het in een aantal gevallen klaarblijkelijk niet.
Volledig met je eens.

Echter in 'normale' gevallen mag je verwachten dat er 'een keertje' een fout wordt gemaakt en niet maand, op maand, op maand. Dat het fout blijft gaan zegt mij 2 dingen:
1. Administratief is e.e.a. niet op orde (in dit geval een zooitje)
2. Dit wordt niet serieus genomen (ezel-steen-dinges)

Coulance impliceert overigens dat ik 'eigenlijk geen gelijk heb, maar wij wel zo lief zijn jou te helpen', dus dat is inderdaad een verkeerd gekozen term van mij ;). Eigenlijk behoor ik te zeggen: ik sommeer u mij per ommegaande een correcte factuur te doen toekomen [..] enz. enz. :P

Ow.. en leuk gevonden trouwens die rente :) maar betwijfel of die rente de cent haalt en derhalve gestort kan worden. Maar blijft een leuke suggestie!

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 10-02-2011 09:51]

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:08:
Ik vind de "coulance" term hier anders wel op z'n plek.

Toen de meesten hier (waaronder ik zelf) zich in het vorige jaar hebben aangemeld hebben we 'getekend' voor:

* HD tot 31-12-2010 gratis
* Bedrag betalen voor een Amino 130m
Dat gratis HD pakket heb ik vorige maand pas aangevraagd. Hebben we hier toen ook besproken ;). Was geen onderdeel van een 'coulance' voorstel.

Topicstarter
@nhimf
Waar ik tevreden over ben bij Lijbrandt:
- Internet is stabiel, je kan een eigen server draaien, poort 25 staat open
- Analoge TV

Waar ik niet tevreden over ben:
- Geen 24/7 support terwijl je dat wel mag verwachten van een provider als Lijbrandt
- Administratie is een puinhoop; lees alle meldingen over foutieve facturen en ook de coulance oplossingen zijn natuurlijk niet voor niets...
- BAR slechte communicatie; zelfs slechter dan bij UPC en andere partijen waar ik ervaring mee heb

Lijbrandt adviseren doe ik dan ook niet.

Met Tweak heb ik geen ervaring omdat er bij mij geen Experia-pokkeding over de drempel komt.

Wel heb ik eravring met UPC. Zelf draai ik 2 webservers, een exchange server en gebruik ik een VPN oplossing. Dat werkte bij UPC net zo goed als bij Lijbrandt. TV heb ik bij UPC nooit problemen mee gehad en is kwalitatief beter dan IPTV van Lijbrandt. Ook is het een veel volwassener product, maar Lijbrandt is dan ook een nieuwe speler. Reden om bij UPC weg te gaan is juist de slechte communicatie, de frustrerende helpdesk en het knijpen van sommige protocollen.. Ik ben er weinig mee opgeschoten helaas...

Topicstarter
Eigenlijk moet ik wel een beetje lachen over dit hele topic. Er zijn klachten, verwijten en ongezoute kritiek maar ook onze relativisten welke deze vervolgens weer willen pareren met beredeneringen als: "het is niet Lijbrandts' schuld, maar die van [...]", "ze moeten nog een hoop leren". Een vreemdsoortig calimerosyndroom ontstaat; "ik ben klein en jij bent groot, het is niet eeeerlijk!"

"Vroeger hadden we meer geduld". Ja, wellicht.

Vroeger was de klant ook koning, vroeger had je nog respect voor elkaar, vroeger was je vakman en stond je voor je werk zoals men zich vroeger geen tweemaal aan dezelfde steen stootte, men een ander niet aandeed wat men zichzelf liever niet zag overkomen en mocht roken op je werkplek.

We leven NU!

Nu hebben we snel internet, nu hebben we glasvezel en nu hebben we tig providers met elk hun aanbod. Nu zijn we als consument mondiger en moeten we vechten voor ons plekkie als klant omdat men nu een ezel met blinddoek is en men nu slechts oog heeft voor zichzelf.

Dus:
Lijbrandt los die streamproblemen nou eens op, zorg voor die betere kwaliteit, zorg voor directe verbetering in communicatie, zorg voor directe verbetering in de administratie en zorg er vooral voor dat je klanten als klant gaat zien en niet als vervelende bijkomstigheid. Ow.. en denk nou niet dat je met een coulancevoorstel al je falen kan afkopen a.u.b.. De afgelopen 3 maanden (sinds ik klant ben) heb ik nog geen enkele verbetering op welk vlak dan ook kunnen waarnemen. Ik heb er alleen problemen bij zien komen...

En Spikey, Eymey: voer om te relativeren :P

Topicstarter
Websurfer01 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:04:
[...]
De grootste verschutting die ze bij mij lopen is dat de coulanceregeling maar half uitgevoerd is, en het webteam totaal niet reageert op een daarover rechtstreeks aan hen/hem verstuurde e-mail.
Hoeveel verder kunnen ze nog afgaan??
You must be kidding me?! Dat is wel heel erg slordig hoor! Helaas weer overduidelijk een teken aan de wand voor wat betreft de geordendheid bij Lijbrandt. Dat we dit nog accepteren zeg.. :? 8)7

Topicstarter
Ben al een tijdje niet meer in dit topic actief geweest. Ik constateer gelukkig dat er een hoop in positieve zin veranderd is:

- krijg netjes antwoord op mijn e-mails
- tv ziet er inmiddels super-strak uit
- storingen (zoals vastlopers van het beeld, etc.) worden direct adequaat opgepakt
- er is een 24/7 support op kritieke storingen
- ik word op de hoogte gehouden van de voortgang
- word proactief benaderd over tevredenheid n.a.v. mijn eerdere klachten..

Dat was zo'n 4 maanden tenminste geleden het vooruitzicht.Toch? Lijbrandt...?

Topicstarter
:)

In eerste instantie dacht ik aan de "opbouwende kritiek modus", maar dan blijf ik opbouwen. Op basis van het verleden weet ik dat de "zakelijke", de "harde" en de "relativerende" modi geen resultaat sorteren dus een schot voor de boeg in de "sarcastische modus".

Denk er overigens aan een soort gokspelletje op te zetten, een soort doet ie 't of doet ie 't niet. Mag iedereen geld inleggen op basis van de beloften en gebreken van Lijbrandt. Als opwarmertje:

Krijgt Lijbrandt het binnen de aankomende 2 maanden voor elkaar minstens 90% van alle e-mails binnen één werkdag te beantwoorden?

Leg ik vast een tientje in op NEE

Wie durft?

Topicstarter
Websurfer01 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:40:
[...]
Misschien moet je je klachten voortaan ook maar naar de facturatie afdeling sturen :)
Hahaha, in de vorm van een factuur bedoel je?! ;)

Op zich is dat ook wel weer logisch. Wil je een lekkere biefstuk, dan ga je naar de groenteman. Wel jammer dat de slager geen tijd voor je heeft... Ga je naar de Albert Heijn, welke pretendeert alles te leveren, zul je altijd zien dat het schap met biefstukken leeg is.

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 30-03-2011 10:49]

Topicstarter
MrJayMan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:17:
[...]
Niet netjes maar commercieel goede basis: inkomsten zeker stellen en lage overhead.
Zeker!

Als commerciële man zou ik absoluut niet willen investeren in customer-lifecycle en zou ik een hoog churn percentage nastreven. Commercieel gezien heeft servicing absoluut de laagste prioriteit, waardoor je de backoffice en daarmee je AK zo klein/laag als mogelijk kan houden. Dat noem ik dan "investeren in MIJN toekomst". Na een jaar flink binnenhalen heb je die vervelende klanten écht niet meer nodig en kan ik lekker mn Maserati Quattroporte Sport GT S rijden over de boulevards van Monaco.

Hmm. Misschien ook maar zo'n toko opzetten... Wie doet er mee? Met 3 man moeten we dat wel redden. Één voor de commercie, één voor de administratie en één om de telefoon aan te nemen. Ow ja, en een secretaresse :P.

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met RTL Lounge en RTL Crime? Per 01/09 zijn deze kanalen niet beschikbaar..
Is dit het zoveelste WBA nadeel?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 233981 op 09-09-2011 00:02]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee