Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Peregrine
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 12:34
Het is alweer bijna een jaar geleden dat de laatste EOSXXXD aangekondigd is, en ik ben benieuwd of en wanneer de volgende uit gaat komen. De aankondigingen van de vorige modellen:
EOS 450D: 23-01-2008
EOS 500D: 25-03-2009
EOS 550D: 24-02-2010

Hieruit blijkt een tempo van ongeveer 1 per 12 maanden, met de aankondiging rond februari. Zal dit tempo ook dit jaar voortzetten?

En dan de voorspellingen over wat een 600D zal gaan bieden, vooral lettend op het niet al te grote gat naar de gloednieuwe 60D.
De grootste verschillen 550D -> 60D:
  • Meer Kruisgevoelige AF punten
  • Snellere interne communicatie en daardoor meer FPS (3.7 -> 5.3)
  • Snellere minimale sluiter van 1/4000 -> 1/8000
  • Pentaspiegel -> Pentaprisma
  • Klapbaar schermpje
  • Enkele niet-functionele eigenschappen als betere weather sealing en het materiaal van de behuizing.
Buiten een klapbaar schermpje verwacht ik geen van deze eigenschappen op een 600D. Dus gaan we komend jaar gelijk weer twijfelen of we voor kleine (maar zeker niet onbelangrijke) professionelere upgrades gaan of voor een nieuwe CMOS? Op deze site (= Chinees, dus vertaald) worden alvast 20Mpixels gesuggereerd. De vraag is of een klapschermpje en een krappe 2Mpix meer een geldige reden is om een nieuwe camera uit te brengen...

Of verwachten jullie meer upgrades?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 iPhone

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True