Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Stephano vs Grubby nu @ IPL4 Qualifiers (http://nl.twitch.tv/multiplay2)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:55

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ik gok dat Stephano Grubby beukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
+1 Air Armor helpt Grubby niet echt wanneer hij alleen maar gateway units heeft :p

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik moet echt eens wat vaker achter de PC vandaan

[13:00:25] apNia: ik heb nog een heerlijk uienstrokbroodje
[13:00:33] apNia: maar wacht denk ik gg tot vanmiddag
[13:00:58] apNia: hoe de fok
[13:01:03] apNia: kwam gg daar tussen
[13:01:10] apNia: ik zat SC2 te kijken terwijl ik het typte :D
[13:01:19] apNia: huk stond op het punt om te verliezen
[13:01:23] apNia: en ik typte er gewoon gg tussen
[13:01:23] apNia: wtf
[13:01:25] apNia: :D
[13:01:33] Joris: ahahahhaha wtf dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

http://www.reddit.com/r/s...e_how_this_isnt_cheating/
interessant topic, Naniwa zou "gecheat" hebben.. hoezeer ik ook voor Naniwa ben, ik vind dat dit niet kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Mooie pot van Grubby, 1-1 nu!
apNia schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:42:
http://www.reddit.com/r/s...e_how_this_isnt_cheating/
interessant topic, Naniwa zou "gecheat" hebben.. hoezeer ik ook voor Naniwa ben, ik vind dat dit niet kan
Hm slechte zaak, ben benieuwd hoe ze hiermee omgaan. Persoonlijk zou ik zeggen forfeit win for Nestea. :|

[ Voor 6% gewijzigd door daanteb op 20-11-2011 13:57 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zie niet hoe dat cheaten is tenzij er specifiek regels tegen zijn. Dat die coach in zijn booth kwam, kan eigenlijk natuurlijk niet, maar dat heeft Naniwa niet gedaan. Laten we niet vergeten dat de MLG admins specifiek tegen Naniwa hebben gezegd dat hij een versie van Shakuras zou krijgen waar alleen cross-spawns op te vinden zijn.

Hoe dan ook denk ik dat we dit gezeik niet hadden als er niet zo'n outrage was van Nestea fanboys over het duimpje van Naniwa (wat in andere situaties wel ok is, yay voor double standards). Naniwa speelde gewoon beter dan Nestea, punt.

Het zou natuurlijk prachtig zijn als Nestea zich door de losers bracket heen weet te vechten en Naniwa weer tegenkomt voor een 3e match :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het is ook niet cheaten volgens de regels tehsojiro, maar laten we wel zijn, het is sneaky as hell. Ik ben echt all for Naniwa, maar ik vind dit echt niet kunnen. Ookal staat het wellicht niet in de officiele reglementen. Also, het was geloof ik geen coach die naar Nani kwam maar een coL speler. Niet dat dat uitmaakt, maar ter verduidelijking :)
Geloof (!) dat coaches namelijk niet het scherm van de tegenstander zien.

edit: Stephano heeft van Grubby gewonnen.. ging 'm moeilijker af dan ik had verwacht though

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 20-11-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Als het niet in de regels staat dat je geen replay mag bekijken tussen potjes door dan is het gewoon scrubbery om erover te zeiken als een speler het wel doet. Daar zal Naniwa waarschijnlijk ook echt niet de eerste in zijn, maar dit hele incident is al gigantisch opgeblazen op Reddit door het hele gedoe met de verkeerde map en het duimpje achteraf. Ik denk dat niemand in het publiek of op reddit ook het volledige verhaal kent en wat er allemaal daadwerkelijk heeft plaatsgevonden totdat we een statement van de MLG organisatie krijgen.

Ik hoop maar dat dit hele incident Naniwa niet te veel zal afleiden, zag hem al op twitter iets posten terwijl je je als speler denk ik toch maar het beste afzijdig kunt houden van al die internet drama totdat je klaar bent met het toernooi. Hij heeft echt duidelijke verbetering in zijn play laten zien en ik denk dat hij een heel wat betere match tegen Huk is dan MC was.

[ Voor 25% gewijzigd door tehsojiro op 20-11-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

True, maar het zaakje stinkt. We wachten het af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Boxer vs Leenock nu op de red stream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vanaf Reddit. I stand corrected:
Androide456 (_) 171 points 4 hours ago
you know you can read the BO the moment your game ends.... so when people regame they automatically can see what build their opponent went without even watching the replay!
InternetIsHard 64 points 2 hours ago
Exactly. The real blunder here was allowing the coach into the booth after the game started. And it's not even Naniwa's fault in this case.
People are also saying he got sent there with a message from an organizer.

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 20-11-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mlg:
After extensive investigation, review of the video files and 2011 Pro Circuit rules, we have determined that the replay had no impact on the tournament flow or the match results. Build orders are displayed at the end of a match on the stats screen. So the replay that was viewed would have revealed nothing the match stats page would not have revealed otherwise.

Additionally, to clarify, the Complexity manager was allowed in the booth, accompanied by MLG staff, after the match had started in order to keep the game in motion after a discrepancy with his player that would have impacted the continuation of the game. Moving forward, we will look at rules outlawing any replay views on a tournament PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
And Naniwa continues to rape MLG _/-\o_ jammer dat de crowd vol zit met reddit retards die niet kunnen juichen voor iemand die Huk heeft outplayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ja vond het ook jammer... was echt verdiend voor Nani

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
En de enige echte banjo Haypro weet Nestea ook uit te schakelen. Wat een MLG :D

Zijn er nog tweakers aanwezig op de barcraft?

[ Voor 65% gewijzigd door tehsojiro op 20-11-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:22

Gundogan

Rip and tear, until it is done

tehsojiro schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:15:
Jammer dat ie er nu uit ligt tegen MVP, maar hij heeft inderdaad een geweldig toernooi gespeeld! d:)b

Hopelijk kan Huk nog wat doen! (hoewel het er voor hem ook niet echt goed uitziet)

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 20-11-2011 21:32 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Hij heeft een aantal grote fouten gemaakt die hem uiteindelijk zijn kop hebben gekost. In G2 had hij zijn aanval op de natural van MVP flink verpest, en in G3 (tevens ook in G1) heeft hij MVP veel te veel tijd gegeven om te remaxen terwijl hij op 200/200 zit en dat kun je je gewoon niet veroorloven als Z.

Naniwa lijkt erop de enige overgebleven hoop voor team USA te zijn nu Huk er ook uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57

Rem

Naniwa =/= team USA! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Die leenock is echt een badass, Damn, die comeback tegen mvp met zijn OP mass blue flame bullshit hellions... En ik maar denken dat een broodlords rush nooit zou werken tegen terran. :D epic epic epic

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Zo OP zijn ze niet anders had MVP wel gewonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
PietjeP89 schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:19:
Zo OP zijn ze niet anders had MVP wel gewonnen ;)
Had je de voorsprong van mvp niet gezien?
De workers amount killed?
De enorme kans die mvp had om leenock af te maken maar zonder reden terug te trekken ipv minimaal de thirt te killen?

Mvp heeft verloren vanwege zijn decisionmaking en vanwege leenock originele build. En ja, hellions waren gewoon bullshit in die games. Had je niet gezien hoe makkelijk het is om gewoon zo een 12 hellions te traden voor zo een 30/40 workers + full map control. Maakt niet uit hoe goed die wall was van leenock, hellions komen er toch wel door.

Maar goed, nu naniwa vs drg. :) Go Toss!!! Ik wil een pvz finals. :D

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Met de focus, strategy en micro die Naniwa net heeft laten zien is hij oprecht 1 van de beste spelers ter wereld, zo niet de beste. Ik weet niet wat er is gebeurd maar het is totaal niet te vergelijken met hoe hij de vorige MLGs was _/-\o_
Dallas, Texas, April 3rd, 2011. Naniwa: "My goal is to win the big final. Of MLG. Not this one, but I'll win this, too."

[ Voor 3% gewijzigd door tehsojiro op 21-11-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

That drone spread! :o @ DRG vs Leenock

Verder wint Nani dit toernooi wel. Hij is echt weer in zo'n onverslaanbare mood. Jammer (of juist gelukkig?) dat ie dat niet altijd heeft :)

[ Voor 65% gewijzigd door Gundogan op 21-11-2011 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:32
Leenock, 16 jaar (!), is echt sick, maar DRG maakt er nu toch 3-3 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Go Leenock!!!! Versla die Naniwa!!!

Respect hoor hoe hij zijn laatste game speelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er. Moet toch opgevallen zijn dat er een gast in een T.net sweater rondliep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Inderdaad, zo'n goede micro. Ik vond zijn drone split in de enige match die hij tegen DRG verloor nog het mooiste moment. Echt elke drone stond zo dat een baneling van DRG er max 1 kon doden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Fleximex schreef op maandag 21 november 2011 @ 01:41:
Inderdaad, zo'n goede micro. Ik vond zijn drone split in de enige match die hij tegen DRG verloor nog het mooiste moment. Echt elke drone stond zo dat een baneling van DRG er max 1 kon doden.
ik had er nog een screenie van gemaakt. Dat was echt de beste split die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Naniwa wint de eerste game. Ik ben toch wel vooral voor Leenock, omdat het wel vet zou zijn als een 16 jarige zo'n toernooi wint. Ook komt hij van ver, helemaal van de open brackets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Zolang Naniwa deze near-perfect play blijft neerzetten denk ik niet dat dat gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
ooh shit 2 - 1 voor Leenock :)

Go Leenock, je kan het...

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 21-11-2011 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Leenock wint nu 2x achterelkaar! Laatste potje begon hij met een 7 pool. Naniwa had misschien voor storms moeten gaan inplaats van archons.
P.s. Husky's stem lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Waar is Husky te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Fleximex schreef op maandag 21 november 2011 @ 02:38:
Leenock wint nu 2x achterelkaar! Laatste potje begon hij met een 7 pool. Naniwa had misschien voor storms moeten gaan inplaats van archons.
P.s. Husky's stem lol.
Ik denk niet dat Naniwa genoeg tijd gehad zou hebben voor de storms energy... Daarnaast zijn mutas erg snel om de storms te ontwijken. En archons waren voor mij gevoel inderdaad de beste keuze alleen naniwa had gewoon teveel achterstand... 5 base vs 3 base = overrun bij zerg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ow, blijkbaar zijn op de RED stream Artosis en Tasteless te horen. Ik kijk op BLUE. Jammer dat Day[9] er niet is, hij samen met Husky is echt geweldig. Artosis en Tasteless zijn waarschijnlijk wat beter qua SC2 casten, vooral op het gebied qua spelinzicht. Maar ik vind het geschreeuw van Husky wat leuker en spannender :P

B.t.w De Starcraft streams zijn op ultra niet 1080p, of heel erg gecompressed want ik kan de nummers van de resources en supply amper lezen. Normaal moet je een code invoeren als een member bent en is de stream echt 1080p.

[ Voor 25% gewijzigd door Fleximex op 21-11-2011 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Omg hij wint weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Haha zijn stem idd. Kan ik toch nog lachen om de gg van Naniwa :( hij moet zich toch wat beter staande zien te houden tegen die early game all ins.

[ Voor 38% gewijzigd door tehsojiro op 21-11-2011 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
3 - 1 !!!!
Leenock is echt badass

ach ja, misschien moet naniwa maar weer eens replays openen en een praatje houden met de admin [/flame] :P

[ Voor 62% gewijzigd door Vinand op 21-11-2011 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik vind MLG leuk opgezet met al die brackets, waardoor als je verliest er niet meteen uit bent en als lager geplaatste speler toch ver kan komen. Hierdoor kunnen we talenten als Leenock bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
omg wat is naniwa aan het doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Veel te greedy van Naniwa! Leenock kan nu winnen!

Wat een spelinzicht heeft Leenock, op die leeftijd al. Hij weet op welk moment hij moet aanvallen en welk moment even moet wachten.

[ Voor 57% gewijzigd door Fleximex op 21-11-2011 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Zo jammer om dat nu zulke fouten te zien gebeuren nadat hij zo'n briljante play heeft neergezet dit toernooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Leenock speelt als een baas...

hallucination: Waste of resources... in deze situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
De Beta streams zijn ook wel grappig, elk met 1 caster vanuit het presectief van Leenock en de andere vanuit het perspectief van Naniwa.

Supergroot supply verschil. Grote kans dat Leenock nu gaat winnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fleximex op 21-11-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Oh. Leenock wint! Ik herhaal het nog maar eens: 16 jaar!!!!! $50.000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tehsojiro
  • Niet online
Naniwa moet flink teleurgesteld zijn nu. Hij was zo close maar heeft toch net niet flexibel genoeg gespeeld. Ik hoop maar hij zich volgend jaar naar een nog hoger niveau kan tillen. Als je al ziet hoeveel vooruitgang hij de afgelopen maanden heeft geboekt zit er nog zeker genoeg Code S potentieel in.

Een betere finale matchup hadden we iig niet kunnen krijgen :)

[ Voor 19% gewijzigd door tehsojiro op 21-11-2011 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Congrats, ik vind het nog beter dat hij wint want hij speelde met een zware disadvantage en naniwa had ook een makkelijkere weg naar de finals. Die Leenock heeft die dubbel en dwars verdient gewoon vanuit de open brackets het hele toernooi winnen. Wat een baas.

Slaap lekker tweaker broeders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20

Ik was er..zit nu lekker brak op m'n werk ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Weiman schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:15:
[...]

Ik was er..zit nu lekker brak op m'n werk ;w
Same here :)

BarCraft was weer erg geslaagd. Veel verbeteringen ten opzichte van de vorige keer. We hadden een veel grotere ruimte en er waren in totaal iets van 8 TVs opgesteld en 1 groot projectiescherm in het midden. Daarnaast waren er stoelen voor iedereen, dus het was veel relaxter. De bar was beter bereikbaar en bij de bar was er ook genoeg plek om rond te hangen als je even niet naar de stream wou kijken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:48
Species5618 schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:31:
[...]

Same here :)

BarCraft was weer erg geslaagd. Veel verbeteringen ten opzichte van de vorige keer. We hadden een veel grotere ruimte en er waren in totaal iets van 8 TVs opgesteld en 1 groot projectiescherm in het midden. Daarnaast waren er stoelen voor iedereen, dus het was veel relaxter. De bar was beter bereikbaar en bij de bar was er ook genoeg plek om rond te hangen als je even niet naar de stream wou kijken.
Bedankt voor het compliment! Goed om te lezen dat de veranderingen zo goed worden opgenomen want het heeft ons weer een hoop tijd en moeite gekost om alles te regelen/ kopen/ testen/ plaatsen en vooral ... afbreken.
Ik was vanochtend om 6 uur pas thuis, maar het was het wel waard! Ik hoor van veel mensen goede en slechte dingen over het geluid, en het is moeilijk om de 'sweet spot' te vinden waarin je wel met elkaar kan praten zonder te schreeuwen en dat andere mensen de casters ook kunnen horen.

Ik denk dat wij, en wij zijn allemaal vrijwilligers, met ons beperkte budget een hele mooie barcraft hebben neergezet. (ik ben die kale met Duh events polo)

Ik weet niet of jullie het ook gehoord hebben, maar rond een uur of 6 hebben de casters op de red stream (ik weet niet meer welke) een speciale shoutout gedaan naar BarcraftNL en Barcraft Switzerland. Dat was wel erg gaaf.

Volgende week DreamHack, en ik heb er echt SUPERveel zin in! Geen BarCraft, want wij vertrekken woensdag naar Zweden om de matches in de DreamArena te bekijken. (voor die gene die het niet weten, naast de Elmia hallen waar dreamhack plaats vind is ook de Kinarps Arena. Dat is een ijshockey hal, en die gaat dadelijk strak tot het dak gevuld worden met starcraft fans 8)7

(er is nog plaats om mee te gaan, voor 99 euro zit je bij ons in de bus, heb je entree op dreamhack (twv 90,-) en nog wat goodies. En we hebben een paar 'wie het eerste zeurt' kaartjes voor de dreamarena. (twv 20,-)
www.pack4dreamhack.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te horen, moet zeker eens een keer gaan barcraften! En inderdaad afbreken is echt altijd een beetje een domper na een party (soms wil iedereen wel meehelpen dan is het wel tof en snel gedaan ;) ).

Oh en HuK's wallpaper :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vraagje aan Hennie-M of Barcraft aanwezigen: is er/denken jullie dat er genoeg winst is gedraaid bij De Winkel van Sinkel dat het voor hun voor herhaling vatbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Die 4-gate 4-sentry warp prism drop.
Je blijft de ramp forcefielden en blijft units inwarpen.

Wat kan je daar als zerg zijnde nou aan doen?
spoiler:
Het leek echt onmogelijk om daar ook maar iets tegen te doen voor nestea.

Slim gevonden van naniwa maar ik vind het erg flauw.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Op tijd scouten? Niet alles boven of onderaan je ramp neerplempen? Zo hard kan je niet komen met een 4gate + robotics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kaluro2 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:28:
Die 4-gate 4-sentry warp prism drop.
Je blijft de ramp forcefielden en blijft units inwarpen.

Wat kan je daar als zerg zijnde nou aan doen?
spoiler:
Het leek echt onmogelijk om daar ook maar iets tegen te doen voor nestea.

Slim gevonden van naniwa maar ik vind het erg flauw.
@Apina, scouten is geen oplossing hiervoor aangezien zerg rond deze tijd 3 bases heeft en begint te techen en je army goed centraal moet houden om je thirt goed te beschermen (als je die verliest heb je meestal ook de game al verspeeld). Warpprism speed is ook gewoon erg snel zonder de upgrade, En ja Apina, een 4gate met de nodige chronoboost is heeeeeeeeel erg sterk in de game rond deze tijdstip.

Er is gewoon echt helemaal niks wat je er tegen kan doen om je main te redden. Rond die tijd heb je ook gewoon de muta tech en de burrow roach tech ook nog helemaal niet. Daarnaast kun je zelfs met 2 queens nieteens de warp prism slopen (Voordat ze gekilled worden). Maar ik weet wel hoe ik dit moet counteren tegen een master Toss die dit bij mij doet.

In stappenplan:
1. Building placement, Ten eerst plaats ik als ik tegen een toss speel al mijn tech bij mijn natural (op SP na). Ik zorg ervoor dat mijn natural en thirt prioriteit krijgen met mijn saturation. Wat belangrijk is dat je ook je lair bij je natural plaatst. (Als je je natural verliest heb je meestal de game toch al verloren tegen een toss deathball.) Dit alleen al zorgt ervoor dat het voor een toss niet aantrekkelijk is om het uit voeren maarja toch doen ze het meestal als ze het oorspronkelijk al van plan waren.

2. Overlord placement, Zorg ervoor dat je overlords goed benut worden. Doet het overigens alleen als je zeker weet dat er robo tech is en geen stargate tech (je overlords hulpeloos dood zien gaan aan een paar van die kut voidrays/phoenix is nooit leuk). Met je overlords kun je misschien een glimp ontvangen van de warpprism. en zodra de warpprism dan naar je main gaat kun je al van te voren je drones in je main naar je natural sturen. Als het niet lukt om te scouten (De kans daarop is natuurlijk erg groot), en je ramp geforcefield word dan zijn al je drones bij je main gewoon dood, dat is gewoon een fucked up situatie waar je niks aan kan doen. Maar daarom moet je ook je natural en je thirt prioriteit geven bij saturation zodat er relatief minder drones bij je main zijn dan bij je expansions.

3. Spinecrawlers, Zorg ervoor dat je genoeg spinecrawlers bouwt bij je natural zodra je ramp een forcefield krijgt. Verspil geen tijd met het naar binnen proberen te krijgen van je roaches bij je main, het effect wat je daarmee maakt is dat je army waarschijnlijk opgesplits zal worden en dat je daardoor waarschijnlijk gratis roaches weggeeft. Maar bouw genoeg spinecrawlers om tenminste je lair en je tech beschermt te houden.

4. The Unfair Basetrade, Zodra je de forcefields geplaatst zijn op je ramp verzamel je army en sloop direct de natural van de toss. Hij heeft een hoop geinvesteerd en een groot deel van zijn army is nu je main aan het slopen. Hierdoor heeft hij gewoon relatief weinig army/food bij zijn natural. Geef de toss geen kans om cannons te plaatsen en niet wachten met de counter. Je kan de natural zo overrunnen aangezien hij zijn high energy sentry in je main heeft staan. En aangezien toss meestal erg veel tech en warpgates plaatst bij zijn natural en in deze stituatie op 2 base staat is de basetrade voor de toss veel erger dan het is voor jouw. Ik bedoel maar, je verliest een sp en je main en als je niet de geluk hebt gehad om de warpprism te scouten verlies je ook nog een hoop workers. Maar als je hebt goed doet kun je de toss vanaf dit moment containen op 1 base. zijn leger zit vast in je main door jouw eigen "spinecrawler forcefield of death" in je natural en je heb full map control op dit moment. Als je het goed doet is op dit moment je spire klaar en kun je gaan lopen kutten met je mutas.

Probeer het maar uit, deze strategy heeft nog niet gefaald tegen de warpprism/sentry rush. Good Luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Ik vraag me wel echt af hoe Nani het nu gaat doen in Code S. Gister was 'ie on fire, alleen in Code A heeft hij een record van 0-4(?).

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vinand schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:04:
[...]

@Apina, scouten is geen oplossing hiervoor aangezien zerg rond deze tijd 3 bases heeft en begint te techen en je army goed centraal moet houden om je thirt goed te beschermen (als je die verliest heb je meestal ook de game al verspeeld). Warpprism speed is ook gewoon erg snel zonder de upgrade, En ja Apina, een 4gate met de nodige chronoboost is heeeeeeeeel erg sterk in de game rond deze tijdstip.
welk tijdstip is dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
apNia schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:18:
Vraagje aan Hennie-M of Barcraft aanwezigen: is er/denken jullie dat er genoeg winst is gedraaid bij De Winkel van Sinkel dat het voor hun voor herhaling vatbaar is?
Dat denk ik zeker. Het grote voordeel van SC2-weekend-toernooien is dat de belangrijkste dag een zondag is. Da's traditioneel een erg rustige dag voor bars. En als je dan 150+ mensen hebt die lange tijd blijven en drankjes (en nu ook eten dus) kopen, dan tikt dat wel lekker aan. Het enige dat de WvS er tegenover hoeft te stellen is een paar man barpersoneel en wat schoonmaken. De hele audio/video installatie is gedaan door Duh-events, dus daar hoefde WvS niets voor te doen.

Bovendien was dit de 2e BarCraft in een grotere ruimte dan de eerste. Dus die eerste BarCraft is WvS goed genoeg bevallen dat ze een grotere ruimte hebben vrijgemaakt voor editie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
apNia schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:31:
[...]

welk tijdstip is dat ongeveer?
Als je de observer skipt kan het al zijn voor 8 min. Ligt aan de build die toss gebruikt. Bijvoorbeeld nani ging met nexus first expand om zo snel mogelijk de gas te krijgen voor deze push.

[ Voor 24% gewijzigd door Vinand op 21-11-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Zat trouwens net ff op de BarCraft map te kijken, bleek dat er afgelopen vrijdag ook een BarCraft event bij de Wzzrd in Enschede was? :o Zondag komt nooit goed uit, maar op vrijdag was nog wel leuk geweest :)

Zijn er trouwens nog foto's gemaakt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vinand schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:35:
[...]

Als je de observer skipt kan het al zijn voor 8 min. Ligt aan de build die toss gebruikt. Bijvoorbeeld nani ging met nexus first expand om zo snel mogelijk de gas te krijgen voor deze push.
Dan lijkt het me heel goed te scouten toch met een overlord oid? Zorgen dat je niet voor die third gaat en wat infesteert in roaches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
apNia schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:11:
[...]

Dan lijkt het me heel goed te scouten toch met een overlord oid? Zorgen dat je niet voor die third gaat en wat infesteert in roaches.
Een robo scouten is niet genoeg om te weten dat er een warpprism rush gaat komen. Het kan ook een observer, immortal of zelfs colossus tech zijn. Enigste manier om dit te scouten is om de warpprism te zien, en als je timing goed is dan komt de warpprism wanneer je precies de aanval gaan uitvoeren. En een goede toss verstopt het goed voordat die in je base beland. Scout informatie zal vrij weinig vertellen aangezien de buildorder op elke andere buildorder lijkt. Alleen de warpprism zal het verraden maar dan ben je gewoon een noobtoss.

en niet investeren in een thirt is suicide. 2 base toss>>>> 2 base zerg in normal play. Het gaat bij pvz juist om het beschermen en het in leven houden van de thirt.

[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 21-11-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hennie-M schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:05:
Ik weet niet of jullie het ook gehoord hebben, maar rond een uur of 6 hebben de casters op de red stream (ik weet niet meer welke) een speciale shoutout gedaan naar BarcraftNL en Barcraft Switzerland. Dat was wel erg gaaf.
6 uur 's avonds/ 's ochtends nederlandse tijd, of 6 uur op stream? En was het red of blue? Heb namelijk een tweet gestuurd, dus hoop eigenlijk dat hij hem letterlijk heeft geciteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Gropah schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:28:
[...]

6 uur 's avonds/ 's ochtends nederlandse tijd, of 6 uur op stream? En was het red of blue? Heb namelijk een tweet gestuurd, dus hoop eigenlijk dat hij hem letterlijk heeft geciteerd :P
Was 6 uur 's avonds NL tijd blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
apNia schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:18:
Ik weet niet of de omzet voldoende was, maar er waren wel genoeg mensen aan de bar. Ook bij het eten stonden op sommige momenten wel 6 mensen in de rij.
Dit is nu de 2e keer bij de WvS en we moeten binnenkort maar weer eens gaan praten. Het is nu namelijk zo dat Pim (die jongen in de blazer die op en neer aan het rennen was) de lokatie heeft geregeld. Daarom beschouwen wij van Duh, en de community op TeamLiquid hem voornamelijk als de organisator. Wij regelen de techniek met alles wat daar bij komt kijken. Wij moedigen ook andere mensen aan om zelf een BarCraft te organiseren. Die gegevens komen ook op onze Facebook en op www.barcraft.nl te staan*. En als je hulp nodig hebt gaan we elkaar helpen. De afgelopen 2 keer gratis, maar onze spullen (met name de speakers van de tv's zijn niet gemaakt om 8 uur lang op vol vermogen te knallen) slijten met gebruik en vervoer. Dus we moeten ergens iets verzinnen dat we het evenement gratis kunnen houden maar dat wij onze spullen kunnen blijven onderhouden.

* Helaas is de informatie over de Barcraft in Enschede niet online gekomen. Ik heb contact met ze gezocht maar ik dacht dat ik geen antwoord had gekregen. Nu blijkt achteraf dat ze een bericht op onze facebook hebben gezet maar die heb ik pas gisterenavond gezien |:(
Dus, als jij toevallig nog een leuke locatie weet en je zin hebt om een barcraft mee te organiseren, stuur mij vooral een berichtje :)
daanteb schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:02:
Zat trouwens net ff op de BarCraft map te kijken, bleek dat er afgelopen vrijdag ook een BarCraft event bij de Wzzrd in Enschede was? :o Zondag komt nooit goed uit, maar op vrijdag was nog wel leuk geweest :)

Zijn er trouwens nog foto's gemaakt? :D
Er zijn foto's gemaakt ja :) er staan er een paar op onze facebook en twitter. (die zijn ook gelinked)
Ze zijn allemaal erg rood, maar dat is niet zo heel gek met rode muren en rode led verlichting :)
Species5618 schreef op maandag 21 november 2011 @ 22:56:
[...]

Was 6 uur 's avonds NL tijd blijkbaar.
Inderdaad ja. Er waren nog geen bezoekers dus ik zat even in een hoekje de binnenkant van mijn ogen te bestuderen en toen hoorde ik het voorbij komen. Leuke verassing.
sianto schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:34:
Het was al om 5 uur, net voordat ik naar utrecht ging, dat mrbitter dat zei.
Oh, blijkbaar dus 5 uur :) Bedankt voor het opletten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hennie-M op 23-11-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Het was al om 5 uur, net voordat ik naar utrecht ging, dat mrbitter dat zei.

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Vandaag om 10:00 uur (NL tijd) begint Dreamhack Winter, het grootste Europese toernooi van het jaar met 64 spelers, deels op uitnodiging, deels via kwalificatie-toernooien. De lineup bestaat vooral uit de Europese top-spelers, maar er zitten ook Amerikanen (Idra) en Koreanen (DongRaeGu, HerO, Puma) bij.

Vandaag is de eerste ronde, een groepsfase met 16 groepen van 4 spelers. De top 2 van iedere groep gaat door naar de tweede ronde, morgen. Wederom een groepsfase, nu met 8 groepen van 4 spelers. De beste 2 van iedere groep gaan nu door naar de laatste 16, die een single elimination toernooi spelen op zaterdag om de winnaar te bepalen.

Er zijn 3 streams met top-casters: Tastosis, Day[9] & MrBitter, TotalBiscuit & d.Apollo.

Tussenstanden vind je op Liquipedia: http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/DreamHack_Winter_2011
De planning van de matches staat op de Dreamhack website: http://www.dreamhack.se/dhw11/2011/11/24/schedule/
En de gratis HQ streams ga je over een half uur vinden op DreamHack.tv: http://dreamhack.tv/ (en via de gebruikelijke weg op TL).

GL HF!

• daanteb
En niet te vergeten 3 nederlanders :) Ret, Grubby en DaBoO.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

WhiteRa - Cloud was echt bizar. WhiteRa speelde echt superagressief met harass. Gaaf om te zien van een toss speler :)

Nee, merp!

• TJHeuvel
  • Niet online
Herr panzergeneral fighting!

Freelance Unity3D developer

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Was zeker bizar. Ben benieuw hoe de volgende game gaat.

BTW Aan de ene kant vet dat het nu al is, aan de andere kant ook niet, want nu moet ik matches missen door uni enzo...

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ja, de dagen/tijden zijn apart gekozen. Ik vraag me af waarom DH niet gewoon vrijdag/zaterdag/zondag doet zoals MLG.

• daanteb
Tijden zijn niet zo vreemd, tot vannacht laat worden er matches gecast :P

Btw, belg Orly is z'n groep doorgekomen! Ben benieuwd of we meer van hem gaan zien :)

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Groep N speelt (helaas) vanavond pas. Ben benieuwd hoe grubby het er vanaf gaat brengen :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verbaasd mij dat ik pros zo vaak zie dat hun scout SCV/drone/probe dwars door mineral line heen gaat, ik probeer dat altijd wel te voorkomen omdat het vaak snel het einde betekend van je worker.

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
furby-killer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:10:
Verbaasd mij dat ik pros zo vaak zie dat hun scout SCV/drone/probe dwars door mineral line heen gaat, ik probeer dat altijd wel te voorkomen omdat het vaak snel het einde betekend van je worker.
je schiet er weinig mee op omdat je minder minerals hebt als je probes/oid erbij haalt en dan nog ben je er op tijd bij klik je op een patch en je bent weg. loont de moeite niet zou ik zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door matty___ op 24-11-2011 14:27 ]

• daanteb
furby-killer schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:10:
Je kan dan gewoon je scout laten minen zodat hij noclip heeft, kan je tegenstander geen surround krijgen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ah tuurlijk, is zo. Nou ja op mijn niveau zijn spelers daar toch te langzaam voor (en ik ook), dus kan ze lekker surrounden, voor ze het door hebben zijn ze dood. En het toch ook weer weinig nadelen om hem gewoon eromheen te laten lopen.

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Ik zit op Dreamhack, echt ZO gaaf om al die pros gewoon voorbij te zien lopen. Toen TLO voor de pack4dreamhackbus langsliep zat ik echt met m'n ogen tegen het raam. Nog geen fotos of echte gespreken gevoerd, maar je staat wel op 2 meters van waar ze spelen, óf in de cinema-zaal waar DAy9 en Mr. Bitter aan het casten zijn. Goed geregeld.

Zometeen begint de BYOC-compo waarvoor ik me ingeschreven heb, spanûhned

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

Ligt 't nou aan mij of had die Happy al wel kunnen winnen ? :P

Nee, merp!

• Hennie-M
Weiman schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:41:
Ik zit op Dreamhack, echt ZO gaaf om al die pros gewoon voorbij te zien lopen. Toen TLO voor de pack4dreamhackbus langsliep zat ik echt met m'n ogen tegen het raam. Nog geen fotos of echte gespreken gevoerd, maar je staat wel op 2 meters van waar ze spelen, óf in de cinema-zaal waar DAy9 en Mr. Bitter aan het casten zijn. Goed geregeld.

Zometeen begint de BYOC-compo waarvoor ik me ingeschreven heb, spanûhned
Grubby zit nu een paar plaatsen bij mij vandaan in de pack4dreamhack rij te oefenen voor zijn matches :)

• Vinand
rare eerste match van ret tegen cytoplasm. Die verliet de match zomaar terwijl hij ongeveeer de hele match voorstond en klaar stond om ret te owned met mass muta...

• daanteb
Wel nice dat beide nlers door zijn :) Grubby vs Sen nu op de TotalBiscuit and dApollo stream.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Leuk :) ik wist niet dat het twitch.tv was. Ben zelf niet zo'n esports fan dat ik het live wil kijken, maar daar kan je gelukkig eenvoudig terugkijken en saaie stukken overslaan.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

twitch.tv == awesome.

Zonder hen, of hun moederbedrijf (Justintv) was e-sports echt niet zo groot geworden als dat het nu is.

Jammer van grubby die nu dik aan het verliezen is. Heb het ook niet helemaal kunnen zien...

Naja, dan maar de andere match die er achterna komt helemaal kijken :)

• daanteb
1e map van Grubby vs Sen was wel goed, jammer dat hij uiteindelijk verloor :/

[ Voor 6% gewijzigd door daanteb op 24-11-2011 22:24 ]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

IdrA sees lots of roach and banes in base?

He just leaves. :)

edit:
Afbeeldingslocatie: http://memegenerator.net/cache/instances/400x/11/11368/11641265.jpg

edit2:
Yeah Grubby speelt weer op de SteelSeries stream met d'Apollo en TotalBiscuit _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Gropah op 24-11-2011 23:02 ]

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
^^

lol mooie quit weer van Idra net haha nydus in zijn base :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jeff[NL] op 24-11-2011 22:58 ]

Diagnose Specialist Ford

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57

Rem

Ja ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat hij daar nog tegen kon doen. . misschien een baserace uitlokken?

• Gundogan

Gundogan

Die is eerste game van Devil vs Grubby was wel pijnlijk slecht eigenlijk :-( Zerg die geen extra bases pakte en een Grubby die ook niet veel van zich liet zien.

Hopelijk kan Grubby zich herpakken en de stijgende lijn van de afgelopen weken weer vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Gundogan op 24-11-2011 23:29 ]

• TheProf82
  • Laatst online: 19:16
Waar kijk ik alles? Ik zie niets!

• sobbereng
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:20
http://nl.twitch.tv/team/dreamhack

Op SC2b speelt Grubby

• TheProf82
Thanks!

• Vinand
Gundogan schreef op donderdag 24 november 2011 @ 23:28:
Die is eerste game van Devil vs Grubby was wel pijnlijk slecht eigenlijk :-( Zerg die geen extra bases pakte en een Grubby die ook niet veel van zich liet zien.

Hopelijk kan Grubby zich herpakken en de stijgende lijn van de afgelopen weken weer vinden.
Wel een leuke unit composition van devil.. Mass queens, ultralisk en banelings. Maaar slechte engagement voor devil, hij had het echt veeeel eerder moeten afmaken.

• TheProf82
Goede 2e game van grubby. Maar vooral een slechte game vd zerg :P. Muta's was toch slimmer geweest voor map control en harrass.

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Eigenlijk zou ik moeten slapen omdat ik morgen een tentamen heb, maar een grubby game kan ik niet weerstaan :)

• Jeff[NL]
Ahaah weer een ragequit van Idra LoL vs Kas

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Geweldige game van Grubby zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
en weer quit idra ... pfff wat een loser... wat een manner.. nieteens een gg want hij verloor gewoon van een beter macro'ende Terran.

Diagnose Specialist Ford

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste