Toon posts:

Vervangen oude trage switches

Pagina: 1
Acties:

• _Marcel_
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:35
Ik wil graag onze oude switches vervangen. Dit (huidig) zijn 10/100mbit switches. Graag wil ik de netwerkperformance op een hoger niveau brengen en een gigabit switch plaatsen.

Ik heb wat hulp/achtergrond info nodig m.b.t. de aanschaf. Ik heb een offerte voorliggen van onze huidige support partners en ik heb er niet genoeg verstand van om er goed over te oordelen. Het bedrag wat men offreert klinkt mij enorm hoog in de oren. De prijs klopt wel maar ik vraag me af of het wel het juiste artikel is voor onze behoefte.

Ik zal de situatie schetsen:

Wij hebben nu:

1 x Catalyst express 500 series (zitten 4 servers en internet op, rest is nog vrij. 1xSQL 1x exchange 1xfileprint, 1x terminal server) (24poorts)
1 x 3com Superstack II Dual speed hub 500 (zitten 11 pc's op) (24poorts)
1 x Target 10/100 ethernet switch (zitten 22 pc's op) (24poorts)

Ik zoek eigenlijk dezelfde config maar dan in 1gb opstelling. Dat mag gerust 1x44 poorts zijn omdat ik de oude switches toch wil laten hangen als "backup".

Ik heb nu een offerte gekregen voor een Cisco Catalyst 3750G 48 poorts, 4xSFP. Dit prachtige apparaat kost dusdanig veel dat ik me niet kan voorstellen dat dit is wat we exact nodig hebben. In zoverre mijn kennis reikt (dat is niet heel veel helaas) lijkt dit artikel ook goed genoeg:

http://tweakers.net/price...-4x1000base-t-sfp%29.html

Ik kan er natuurlijk ook naast zitten :-)

Graag jullie advies.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee