Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3
Acties:
  • 31.189 views
Inderdaad, er moet wel een beetje beweging in zitten.
Vooral in high tier battles kan ik me daar flink aan ergeren omdat de hoogste tiers de grootste campers zijn, lijkt wel :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

patrickos85 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:00:
[...]

Klopt ook wel en is enigzins begrijpelijk. Hogere tier tanks zijn langzamer en dus makkelijkere doelwitten wanneer ze rijden. Ik camp zo goed als niet, maar ik word dan ook vaak overhoop geschoten tijdens rijden met T1, M6, T29 :{
Dat is waar maar de hoogste hoort de rest ook te ondersteunen. Als ik samen met Zimmer en zijn 4502 speel dan ondersteun ik hem zoveel mogelijk met mijn mediums. Een heavy is sterk maar een medium of meerdere die erbij lopen is dodelijk :)
Paar dagen niet kunnen spelen ivm verhuizing en moeten wachten op internet. voordeel is dat ik straks weer een paar dagen premium kan nemen of free xp omzetten. Er staat nog iets van 30k xp op mijn M6 tank 8)

btw, ik heb personeel met 80% camouflage als skill, maar het gaat echt SUPER langzaam verder of helemaal niet. kan het niet tot 100% gaan of gaat de laatste stukken erg langzaam?
Met de open beta krijg je 250g per dag, kun je lekker veel omzetten straks ;)

Dat gaat inderdaad zo langzaam omdat het met een exponentiël afnemende curve gaat.

Zimmer schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:51:
[...]

Done, hij heet GoT.

Edit;

Zo simpel kan het zijn ;)

Deze is nog voor Kyozu; http://game.worldoftanks.eu/accounts/500120831-Zimmer/
Dacht altijd dat die channels temporary waren dus nooit naar gekeken.maar dat is dus wel handig ;)
Heb je link toegevoegd :)

[Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 26-01-2011 14:43]

Zimmer schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Maar we hebben dus van alles wat, ik heb nog een aantal Tier5/6/7/8 tanks in garage (In totaal zijn het 12tanks) en Kyozu heeft ook een paar lagere Tier tanks.
Klopt ik heb ook nog een Valentine (tier 4), T-35-85 (tier 6), T-43 (Tier 7), T-44 (Tier 8 ), SU-85 (tier 5) tot aan de SU-152 (tier 7) :)
Een aantal zijn elite of zou ik nog wel elite willen maken dus keuze is best wel groot.

Russische TD's veel dingen? Gebeurt bij mij misschien maar 1 op de 25 keer maar de rest gaat er doorheen alsof ik totaal geen armor heb :)
Duitse TD's zijn wel degelijk accurater waardoor ze soms zeer vervelend kunnen zijn :)

Alleen is het daarvan nog afwachten hoe ze het gaan doen. Slecht zullen ze niet zijn maar ervaring hebben we niet :)

Mij lijkt de duitse TD heel leuk om te spelen maar ik denk dat ik toch wel voor de USSR TD lijn ga naast de mediums omdat het research-wise veel slimmer is en ze eigenlijk wel lekker spelen :)

Met je Leopard aan het rondcrossen geweest?
Erg nette overwinning in ieder geval, lekker veel detected ook :)

Tja veel van die vragen zijn zeer persoonlijk. Of jij SPG of TD leuker, fijner vindt kunnen wij niet bepalen evenals de welke tree te nemen :) Probeer het gewoon even uit, eerste paar tankjes heb je toch binnen no-time, als je een beetje goed speelt kun je in een avondje wel bij tier 2 of 3 komen ;)

Zelf zou ik met de kennis die ik nu heb niet de eerste paar elite maken, sommige dingen zou ik veel slimmer of beter doen. Zo zou ik een radio pas op het eind doen terwijl ik dat in het begin misschien wel als 2e of 3e upgrade heb genomen. Beetje goed plannen is wel handig maar geen noodzaak.

Aankomend weekend heb ik weer genoeg tijd, eerst morgen nog tentamen, dan zal ik even zorgen dat ik een uber TS in elkaar zet met al dit soort info er ook in verwerkt :)

Om je vragen te beantwoorden:
Free experience is x% experience verkregen van battles van al je tanks. Hoeveel dat percentage precies is weet ik niet meer maar dat zat geloof ik rond de 1-5% ofzo. Dit vrije exp kun je, zoals de naam al doet vermoeden, ook vrij besteden op elk van je tanks. Zoals Zimmer al heeft aangegeven kun je dit het beste bewaren voor upgrades voor volgende tanks, op die manier kun je je tank vaak al helemaal upgraden bij aanschaf :)
Wanneer je je tank elite maakt, dit wil zeggen alle upgrades gekocht die er te kopen zijn voor de desbetreffende tank, kun je het verkregen exp om laten zetten in free experience door middel van gold. De ratio om om te zetten ligt op 25 exp voor 1 gold.

Het gewone experience is, zoals je zelf al zegt, tank gebonden en zul je enkel kunnen gebruiken op die tank tenzij de tank elite status heeft.

Ach elk potje kun je wel 10-20k credits verdienen als je helemaal lekker gaat en achievements behaalt dan kun je 30-50k verdienen. Als het goed is moet je altijd wel genoeg credits hebben voor een volgende tank, al helemaal als je premium hebt :)

patrickos85 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:47:
Is vast een leuk plaatje, maar ik kan het niet bekijken vanaf mijn werk. Hopelijk heb ik vanavond nog wat tijd om te checken :)

toch bedankt ;)
De Trees zijn, zoals ze nu zijn, nog lang niet af, komt nog genoeg bij :)
Ik gok dat dit een van de vele soorten updates zal zijn die Wargaming gaat uitbrengen om nieuwe content toe te voegen. Vind ik eigenlijk wel een prima manier.

Durf ik niet zo te zeggen maar in de TS kun je de volledige German, USSR en USA trees vinden. Zodra er nieuwe beschikbaar komen, ze hebben aangegeven eerst de franse dan waarschijnlikk de britse en er komen ook nog misschien italiaanse en japanse, dan zijn deze trees uiteraard in de TS te vinden. Overigens heb ik een tijdje geleden een quote gepost van Overlord met wat er binnenkort nog in komt.

Je kan beter 10 dagen sparen voor 30 premium kan je de andere dagen gebruiken om exp van elite tanks om te zetten van elite tanks. Krijg je veel meer waar voor je geld want je verdiend 50% meer credits en exp.

Vanavond weer paar potjes gedaan met chipower.
Ging over het algemeen wel aardig behalve dat ik echt niks van de TD's bakte. Wilde op een of andere manier niet maar overall toch wel een paar (mooie) potjes gehad :)

Overigens Semmy, als je op de site had gekeken zag je deze nieuwe page: In development.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07 14:48
Heb net de M26 Pershing binnen, in een woord: Gewéldig!

Hij is snel, wendbaar, low profile en er kan een lompe gun op.

• Annihilism
Voel me af en toe wel een beetje Foreveralone.jpg in mijn Pershing, je ziet ze echt heel weinig :P.

Eigenlijk het enige nadeel aan de tank wat ik tot nu toe kan opnoemen is dat de gun waarmee je begint wel erg slecht is (zelfde die ook op de sherman zit).

[Voor 44% gewijzigd door Annihilism op 29-01-2011 19:06]

Anoniem: 181786 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:31:
Sinds vandaag is de open beta van start gegaan zo heb ik begrepen.

Ik heb het spel inmiddels op de computer staan en het speelt erg leuk. Ik heb gekozen voor de Duitse beginnerstank. Het daadwerkelijk raak schieten gaat me nog lastig af. Moet ik nou de cursor zo richtenten dat de vijandelijke tank oplicht? Veelal schiet hij dan in de grond... Is mijn positie dan verkeerd of moet ik veel verder (handmatig dus) omhoog richten (afhankelijk van de afstand tot de vijand)?
De enemy licht op als je hem target, maar je moet dan alsnog rekening houden met de omgeving en de aim tijd (om van de grootste cirkel naar de kleinste cirkel, afhankelijk van je wapen, te gaan).

Hoe zuur, ons team ging als een trein! Goede teamwork relaxte sfeer en ik had al 5 kills.. wordt onze basis gecapped 8)7

[Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 29-01-2011 22:03]

Dat is al sinds het begin dat ik het speel :P

Vandaag weer wat potjes gespeeld om even een victory te halen en dat ging aardig goed.
Met veel tanks had ik meteen de eerste battle een victory en veel exp omdat ik 1-3 kills had. Met de TD ging het niet altijd de eerste keer goed. Speelde wel hartstikke fijn, bijna elke keer 4-6 kills maar soms was het gewoon pech omdat onze base gecapped werd etc.
Mijn SU-85 en SU-100 heb ik vandaag ook elite gemaakt en de T-44 is al goed op weg! Kan ik een beetje fatsoenlijk exp omzetten in free exp want ik gebruikte nu maar net 130-200 gold. Al had ik wel een aantal zeer fijne potjes afgelopen dagen met de T-43 waarmee ik ~3k exp verdiende :)

Op de Russische servers zijn ze inmiddels begonnen met het testen van patch v.0.6.3.7a:
v.0.6.3.2 - v.0.6.3.7a patch notes

- Added new map Westfield.
- Fixed certain cases of shells flying outside the aim circle.
- Fixed certain cases of disappearing shells.
- Fixed bug of autoaim sticking to destroyed tank.
- Fixed mistiming of "the battle starts in" counter for different players.
- Removed turret for GW-Panther, M12, M40M43 from the shop.
- Removed unupgradable modules of top tier tanks from the store.
- Removed "showcaptchadialog" line from hangar's headline.
- Fixed discrepancy of turret traverse speed between turret specs window and the corresponding tech tree.
- Fixed bug in searching for a contact with less than 4 symbols in its name.
- Fixed bug of missing scrollbars at chat window.
- Fixed bug of positioning in chat window after switching to it.
- Fixed copyright year at intro screen.

- Decreased Panther II size.
- Fixed from with missing some textures for destroyed T-28 model.

- 105mm_KwK45_L52_ausf_B gun (Panther II): shell velocity increased by 20%.
- 150mm_sFH18_L30 gun: dispersion during turret traverse increased by 12%, range of fire decreased by 15%, increased trajectory curve..
- 150mm_sFH36_L43 gun: dispersion during turret traverse increased by 25%, increased shell velocity, increased trajectory curve.
- 170mm_K72_Sf gun: rate of fire decreased by 20%, damage increased from 1100 to 1400.

- Hetzer: added new 220 HP engine, traverse speed decreased, decreased passing-ability for normal and bad terrain by 15%.
- JagdPanther: increased armor for 88mm Pak 43 L/71 gun.
- Pz35(t), Pz38(t): increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- Ferdinand: decreased rate of fire for 128mm Pak 44 L/55 gun.
- VK3001H: durability increased by 20 Hit Points.
- LTraktor: durability increased by 10 Hit Points.
- PzII: increased reverse speed, durability increased by 5 Hit Points.
- PzII Luchs: increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- PzIII/IV: increased reverse speed, durability increased by 20 Hit Points.
- PzIII: durability increased by 10 Hit Points.
- PzIIIA: increased reverse speed, durability increased by 20 Hit Points.
- PzV/IV, PzV/IV A: durability increased by 20 Hit Points.
- S35 739(f): tank tier decreased from 4 to 3, durability decreased by 20 Hit Points, decreased passing-ability for normal terrain by 10%.
- 38H 735(f), Pz IV, and VK1602: increased reverse speed.
- Grille: fixed turret name.

- M3 Stuart, M5 Stuart, T2 lt: increased reverse speed, adjusted shaking effect after firing.
- Ram2: engine changed to less powerful Wright Continental R-975C (440 HP), increased reverse speed, increased passing-ability.
- 155mm Gun M1A1 gun: rate of fire increased by 5%.
- 90mm_AT_Gun_M3 gun: price increased from 110550 to 127300 credits.
- QF 6 pounder Mk III gun: decreased penetration by 5 and 10 mm for AP and APCR shells respectively.
- M12: decreased horizontal aiming curve.
- T14: slightly increased passing-ability.
- T1 heavy: slightly increased passing-ability.
- Т23: repair costs increased by 30%.
- T2 med, M2 lt, M2 med, M3 Lee, and M4 Sherman: increased reverse speed.

- V-2-44, V-2-54, V-55U, and V-2-54IS engines: chance of fire on impact increased by 2%.
- T-43: increased rate of fire for 100mm D10T gun.
- Т-26: increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- Т-28: increased reverse speed, increased rate of fire for 57mm ZiS-4 gun.
- T-46: increased reverse speed, durability increased by 10 Hit Points.
- KV-3: slightly increased passing-ability.
- KV-1S: slightly increased passing-ability.
- Т-34: increased rate of fire for 57mm ZiS-4 gun.
- BТ-2, BТ-7, А-32: increased reverse speed.
- ISU-152: increased weight limit for top suspension.
- SU-14: dispersion increased during movement and turret traverse, rate of fire decreased by 5% for 152mm gun, rate of fire decreased by 3% for 203mm gun.

Projected timeline: coming soon.

Current status: in public RU testing since January 28.

Semmy schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:42:
ik mis de us td lijn t8 arty en franse/commenwealth tanks )-:

had gehoopt dat die snel kwamen
Ik gok zo bij de release van WoT :)

Nieuwe TS is gepost!

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 31-01-2011 14:01]

Op andere sites als Shattered Crystal kreeg je meteen je key en stond gewoon vermeld in de TS (volgens mij een hele tijd terug ook eens gepost dat dat sneller gaat dan de officiële site) :)
Overigens maakt het nu helemaal niks meer uit gezien het open beta is zoals ook te lezen was paar pagina's terug :)

Kaap schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:14:
[...]

Tis en blijft een beta he... In de beta van World of Warcraft + expansions mocht ik de gelevelde characters niet houden.

Wel zo eerlijk dat iedereen van scratch begint straks. Het voordeel wat wij hebben is de ervaring.
Precies, misschien dat ik vlak voor het live gaan nog even ga oefenen met de eerste paar tiers zodat ik, wanneer het live gaat, meteen in een avondje tier 3 kan zijn. Ervaring + ervaring met de lage tiers :)
XcEll schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:22:
[...]

Complimenten voor de TS. Ziet er mooi uit!

Is ondertussen al bekend wanneer ze dat kerst-thema verwijderen? Heel irritant om in je garage te kijken vanuit een kerstboom (1680x1050)
Dankje! :)

Ja die gaan eruit in patch 0.6.3.2 (andere dan degene waarvan ik de patch notes, op de vorige pagina, had gepost) die was sinds 14 januari op de Russische servers. Zullen wij dus ook wel binnenkort kunnen verwachten neem ik aan :)

• Annihilism
Kaap schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Ik pomp er zelf meteen bij launch effe 30,- in. 10,- voor maand premium en 20,- voor 5000G om premium tank te kopen, startkapitaal aan credits en free xp converting.
Zijn dat bekende bedragen? Was namelijk benieuwd wat gold ging kosten
Kaap schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:34:
[...]

Ongeveer, ze hadden de russische bedragen omgerekend naar $. 2500G = $10 dus voor ons is het nog iets goedkoper maar voor het gemak neem ik maar even aan $ = €.
Daarmee moet je oppassen want vaak is het bedrag wat de europeanen moeten betalen een paar euro meer.
Overigens zou ik niet voor een premium tank gaan, kun je beter bewaren voor het omzetten van exp naar free exp :)

Zou natuurlijk wel beter zijn :) maar ik wacht eerst af voordat ik te hard juich.

Zoo.. ook even wat victories voor vandaag proberen te halen en man o man wat ging ik weer als een speer.
De kogels vlogen om mijn oren maar dat kon mijn armor goed bekoren. in 11 potjes toch 8 victories weten te maken, zonder ook maar te verzaken. Het gemiddelde aantal kills lag op 2+ per potje, daar doe ik het wel voor :)

Lekker veel exp en free exp erbij! Nog 48k exp voor de laatste gun op mijn T-54, 62k voor de IS-152 (en al ~29k free exp voor upgrades) en nog 8k exp voor de 122mm gun op de T-44 dan is die ook elite :)

[Voor 119% gewijzigd door psychoclown op 31-01-2011 20:40]

Heeft iemand al de T95 US TD gezien? WoT Newsletter Volume 10
Echt ongelooflijk vet hoe die eruit ziet.. zou ik bijna meteen voor US TD gaan O+

De nieuwe map ziet er ook wel gaaf uit :)

Dankje :)
en de link is helaas down.
ik ga zowiezo voor de us TD.
En na de release waarschijnlijk full US
Ja klopt de site is op een of andere manier down..

User.tmp schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:51:
[...]

Hij is inderdaad errug cool :P

Ik ga bij de release sowieso voor de US TD tree. Maar ik snap 1 ding aan die tree niet, de T28 en de T95 zijn volgens wikipedia exact dezelfde tanks. :?
De T28 werd blijkbaar ook wel de 105 mm Gun Motor Carriage T95 genoemd, lijkt me op zich toch verder geen probleem? :)

Andere speelstijl? Hogere tier matches? Crew is lager level? Allemaal factoren die een rol spelen :)

Dat was me niet opgevallen maar dan zullen ze vast wel spelen met armor en dergelijke ;)
De T95 heeft namelijk 300mm armor op de front en dan wellicht 250mm op de T28. Dat soort aanpassingen kunnen natuurlijk wel bedacht worden al moeten ze, mijn inziens, niet te ver van de geschiedenis afwijken :)

Gister nog wat leuke potjes gehad voor de eerste victory. Ging niet zo lekker als maandag maar nog steeds wel best, veel kills ook wanneer we verloren :)
Een potje was trouwens bizar, keek in de lijst en zag 3 tier 10's tegenover elkaar en toen viel het me op dat we 9!! T-54's in ons team hadden (waarvan ik er één was). Hebben we dan ook overtuigend gewonnen want zelfs de 3 Maus van het andere team die gingen bijna met de rug tegen elkaar staan voor de rushende T-54's. Zelf reed ik met wat ander spul (oa. IS-7) en wist wat kills te maken en wat flink te damagen :)

Overigens is er gister wederom een nieuwe patch live gegaan op de RU test server:
v.0.6.3.7a - v.0.6.3.7b patch notes

- Several fixes for the map Westfield.
- Removed 128mm_testgun gun from shell descriptions.
- Fixed with not working auto-resupply of shells and consumables.
- Changed conditons for getting Billotte's medal.
- Fixed copyright year in EULA.

- 15cm sFH 18 L/30 gun (Hummel's top one): dispersion during turret traverse increased rolled back to v.0.6.2.8 (current one).
- sFH36 L/30 Ausf 1943 gun(Gw-Panther's top one): dispersion during turret traverse increased rolled back to v.0.6.2.8 (current one).
- 100mm D-54 (Т-54's top one): increased chance of being spotted when firing.

Current status: in public RU testing since February 1.

• Annihilism
Kaap schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:12:
Pffff gisteren dus na veel lange zware potjes tegen te hoge tiers eindelijk mijn 85mm op mijn T-28 gekregen. Toen ging het dus sneller en sindsdien heb ik dan zon 9500 experience gegrind om straks mijn KV te kunnen researchen.

Heb ook wel 1000 free experience maar die bewaar ik nog even, net als dat ik eigenlijk ook nog 150.000 credits wil hebben.
Daar heb ik met me stug III dus steeds last van.. Wordt ik tussen de jagdtigers en VK4502's gezet 8)7. Jah lekker veel kans maak je dan.. de kleinste medium kan me dan nog 1 shotten. Snap zowieso niet hoe het matchmaking systeem het in haar hoofd krijgt om een tier 5 tank tussen de tier 8/9 tanks te zetten...

• Annihilism
rapture schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:55:
[...]

Dat is toch ideaal voor te campen of vuursteun te geven? Naar mijn StuG-ervaring levert het afslachten van high tier tanks goede XP op. Alles buiten 200 m van mijn struik kan met een 75 mm L/70 bestookt worden zonder dat ik gespot word. Of ik volg 200 m (van struik naar struik) achter een heavy tank om te kunnen schieten zonder gespot te worden.
Als je de juiste map hebt wel ja (zoals campinovka, ideaal voor TD's). Maar in veel gevallen heb je ook nog een map waarbij vereist wordt dat je veel mobiel moet zijn.. dan is het echt niet leuk als je bij tanks wordt ingedeeld die 4 tiers hoger zijn dan jou en jij onderaan het lijstje staat. Ik heb het verder ook niet over battles waar bijvoorbeeld 1 VK4502 in zit maar bijvoorbeeld 3, samen met een is7 en koningstigers, zie daar maar eens met je 75mm doorheen te schieten (en als je penned is het alsnog maar 5% van hun hp maximaal). Ook al ga je niet dood dan is het nog frustrerend dat je min of meer een proppenschieter tussen alle lompe tanks bent.

Het vreemde is eigenlijk dat ik hier alleen maar met mijn Panzer IV en Stug III last van heb. Mijn andere tanks (zoals mijn sherman) hebben eigenlijk altijd (op een paar bijzondere gevallen na) redelijk goed ingedeelde battles. Maar goed zal nog wel aangepast worden als het spel retail gaat :). Verder vind ik WoT nog steeds een van mijn favoriete games op het moment.

[Voor 13% gewijzigd door Annihilism op 03-02-2011 17:43]

Annihilism schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:35:
[...]

Het vreemde is eigenlijk dat ik hier alleen maar met mijn Panzer IV en Stug III last van heb. Mijn andere tanks (zoals mijn sherman) hebben eigenlijk altijd (op een paar bijzondere gevallen na) redelijk goed ingedeelde battles. Maar goed zal nog wel aangepast worden als het spel retail gaat :). Verder vind ik WoT nog steeds een van mijn favoriete games op het moment.
Dat is deels het tijdstip dat je speelt en deels hoe matches worden ingedeeld.
In de vorige TS stond een matching scheme waar je kon zien in wat voor soort tier battles je kan komen. Dat is voor TD's en SPG's anders dan gewone tanks.
Wanneer ik weer langs een up-to-date versie van de matching scheme kom zal ik hem posten in de TS :)

Geldt voor iedereen trouwens. Overigens kun je ook als low tier in de match goed meekomen als je maar weet waar je het beste moet raken :)

[Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 04-02-2011 15:03]

Maps aan de TS toegevoegd! Screenshots volgen nog! :)

Mijn T-44 is nu eindelijk elite en ik ben al goed op weg naar de laatste gun voor de T-54 en de volgende TD, de ISU-152. Ook al lekker veel free exp voor de ISU-152, de teller staat inmiddels op meer dan 49k zodat ik de tracks en motor meteen kan kopen. Daarnaast kan ik ook al de beste gun van de SU-152 nemen en de eerste radio. Misschien dat ik door spaar voor de volgende gun maar ik zit eraan te denken om iets free exp te gebruiken om de ISU sneller te kunnen kopen, zoveel speel ik namelijk niet meer (in ieder geval niet zo dicht op de launch) :)

Overigens heb ik de eerste screenshots aan de TS toegevoegd, uiteraard klikbaar :)

patrickos85 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:28:
Heb ik eindelijk de t32, is het een grote tegenvaller! wat een bagger tank zeg..slechtere draaihoek, snelheid en minder power
Heb je de upgrades al? Uiteraard logisch dat je langzamer raakt naarmate je tank groter wordt :)

Als je puur naar de specs kijkt is de T32 een stukje beter, alleen wel opvallend dat je met een mindere turret begint want die heeft veel minder armor. View range is veel groter, evenals de damage (ten koste van de RoF) en de hull amor iets groter. Stock zijn ze beide qua turret speed, max speed en traverse speed gelijk :)
Long story short, je moet het wel in het juiste perspectief zien :)

Tja het is geen tank simulator het is een tank shooter met rpg elementen, beetje arcade stijl. Realisme is te vinden in de maps en voor zover kan in de tanks zelf, dat je dan gemixed zit stoort me eigenlijk niet, de gameplay is goed en daar draait het om :)
Er komen nog wel clanwars met de clanpage maar niet wat jij bedoelt.

Enige wat ik zo gauw kon vinden was:
Q: What changes, if any, are planned for company mode? So as to allow smaller tanks to participate in, instead of the current system which weighs by tier alone (e.g. two Pz 4 = one IS-7)?

A: Company battles are going to be divided into serveral sub modes: 1) according to overall tier of a company, 2) limited to min/max tier of vehicles in it, 3) faction-based company battles.

Most probably overall tier division for companies will correspond to current battle leagues.
Voor zover ik zag dus niet voor random battles en zolang eerste 2 punten niet ingevoerd zijn zal je mij niet zo snel met een company zien spelen, tenzij er meer tweakers een tier 9-10 tank hebben (of high tier SPG/TD's ) ;)

Bulls schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:41:
Wanneer worden tanks nou gespot? Ik zie ze amper zelf en moet echt afgaan op de rode tags van anderen. Is het binnen je sight range of binnen de radio range, en dan heb je nog dat ze verborgen zijn.
Wat de radio precies doet durf ik niet te zeggen dat snap ik zelf ook niet helemaal. Dacht zelf altijd dat het voor de range van de stipjes op de minimap waren :)

Het tanks spotten gebeurd inderdaad aan de hand van je view range. Dit alleen wel afhankelijk van verschillende factoren waarvan jij er al eentje noemt, namelijk cover. Daarnaast nog of ze schieten of niet en of ze camouflage hebben :) Soms werkt het visibility systeem niet helemaal goed maar daar zijn ze mee bezig en reeds aan het testen op de RU test server.

Mijn avondje WoT kan niet meer stuk! In een stuk of 8-9 battles, 3x top gun en 3x sniper en meer dan 25 kills gemaakt :) Helaas niet alles gewonnen maar vaak was de exp zelfs met een loss nog heel acceptabel!
Zo komt de ISU er nog wel een keertje :)

[Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 05-02-2011 23:32]

Dat is min of meer wat ik al dacht dus :)
Wellicht dat ik dat ook nog in de TS ga opnemen.

Zojuist wat potjes gedaan voor de eerste victory en begin was een beetje moeizaam maar ik kom alweer op gang. Net een potje in de SU-152, 8 kills en helaas ook een teamkill omdat er een stug voor stond die ik door de bosjes en ingezoomed niet of nauwelijks kon zien terwijl ik wel een enemy had getarget (zonder autoaim uiteraard). Toch wel lekker veel exp :)

60 hits received? Pff dat hoef ik echt niet op mijn mediums of TD's te hebben tenzij ze x tier lager zijn :P

Dat is al veel vaker gevraagd en dat is normaal net als voor SPG's. Die worden in hogere tier battles ingedeeld.
Veelal kun je goed meekomen maar er zijn ook potjes dat je bijna onderaan staat (en zelfs dan kun je met goed spelen alsnog de meeste kills maken ;)).

Weten waar je moet raken is ook een handige tip. Sowieso kun je het altijd proberen op de tracks ;)

• Annihilism
redwing schreef op maandag 07 februari 2011 @ 20:19:
[...]

Met SPG's lukt dat wel, maar met deze bak kan ik 10 keer raak schieten en nog niets raken, zowel met AP als HE. Het viel me vooral met deze tank op dat ik van de laatste 20 potjes er 20 bij de onderste 5 zat.... :) Meestal beschadig ik dus een paar tanks en wordt daarna met 1 schot zelf kapot geschoten.
Hebben de russen ook zon korte 105MM?

Wat ik wel eens doe is de korte 105MM pakken met HE. Je zult niet veel kils hebben maar wel gigantisch veel hits, en kapotte modules op tanks :P. Wat resulteert in veel XP. Ook one shot je bijna alles onder de VK3601 :P.
Dat is een beetje afhankelijk van wat je zelf wilt, in de TS staat een stukje over elite tanks.
Vind het zelf handig om (zeker in de beta) met elite tanks exp om te zetten in free exp :)

Zimmer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:04:
[...]

Dit is geen bug, de Leopold is een zogenaamde Scout. Net als de M5 & A20, snelle tanks die voor de horde uitspurten om te kijken waar de vijand zit (En daarbij snel doorgaan, waarna de spelers een volgend potje joinen op hun "Main" tank) Bij artillery is dit ook geen bug, dit omdat een Tier5 arty een Tier 5 tank alleen maar hoeft aan te kijken om hem te killen. Als voorbeeld; een tier7 artillery (GW Tiger) kan mij, tier 10 (Maus, 3200hp) bijna 1-shotten met een goede hit, maar een Tiger1 (ook tier 7) kan niet eens door mijn armor heen komen.
Goede scouts blijven juist zo lang mogelijk leven om tanks maar in het oog te houden.
Moet ik alleen wel bij zeggen dat ik er totaal niet goed in ben :P

Goed nieuws:
Projected timeline for v.0.6.3.7 on EU server - February 14-17.

Weet ik eerlijk gezegd niet zo'n concreet antwoord op, zelf koop ik namelijk, sinds mijn eerste tier 5 tank, altijd 75% crew omdat het naar verhouding toch geen drol kost :) Het levelen naar 100% gaat in hoge tier tanks naar mijn mening ook een heel stuk sneller.
Ik heb wel eens crew overgezet maar ik kon er niet echt wijzer uit worden of ze nou beter waren dan 50% crew :)

Vandaag al wat potjes gedaan in de hoop wat victories te halen maar wil niet altijd even goed lukken. Wel steeds een aantal kills per potje maar vaak camped mijn team terwijl we juist wat verder naar voren zouden moeten staan.. resulterend in een defeat. Valt me op dat er best veel mensen online zijn overdag, ook steeds meer hoge tier tanks. Vandaag nog geen enkel potje bovenaan (of uberhaupt boven het midden) gestaan :)

Dat zal voor mij de USSR medium lijn zijn en TD lijn, want ik vind ze toch wel heel erg fijn spelen + ik heb het voordeel van modules die ik maar één keer hoef te researchen. Daarbij ga ik wederom vanaf de T-34 naar de SU-85 zodat ik een stuk af kan snijden :)
Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd naar de US TD's, de T95/T28 is in ieder geval echt een schoonheid :P
Kaap schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:27:
Heavy: USSR want de IS tanks zijn zwaar OP
Niet helemaal mee eens, de heavies van elke factie hebben gewoon elk hun speelstijl en het voordeel van de IS'en is dat ze zo laag zijn inclusief de turret.
Medium: T-54 want die is gewoon te OP, beetje om je target heen rijden, houdt zijn turret nooit bij
Gaat verandering in komen in de komende patch dan wordt de T-54 15cm hoger en krijgt minder hp op de tracks, naast de Panther II buffs zal het weer balanced zijn :)

[Voor 44% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2011 12:31]

Kaap schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:08:
[...]

Wel eens een KV (tier 5) met 107mm uitgerust? Das gewoon zwaar OP voor zijn tier. De IS'en behouden die vuurkracht met nog zwaardere kalibers. Voeg daar de lage profile aan toe en je hebt een beest.

Ik vind dat jammer want persoonlijk ben ik zeer fan van de duitse looks maar ik zie gewoon te vaak Tigers en King Tigers het onderspit delven tegen russen.
Nope maar ik heb, denk ik, genoeg ervaring en genoeg gezien om te kunnen zeggen dat ze niet per definitie OP zijn.

Die Tigers en KT's mogen dan wel hoger zijn maar vaak wordt er mee gespeeld alsof ze onverwoestbaar zijn :)

Zimmer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:46:
[...]

@ Psycho, KTs zijn ook onverwoestbaar, als je maar je tank goed neerzet :P. Je weet zelf hoe ik erin rijdt en hoeveel ik ermee kan weerstaan :P
Zeker zeker maar jij bent dan ook geen retard en weet hoe je de tank moet besturen ;)

Maar je hebt wel gelijk wat betreft TD's, ze spelen ongelooflijk fijn. Iets wat ik, voordat ik in de SU-85 stapte, totaal niet had verwacht :)

Ed_L schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:00:
Wat ik vooral fijn vind aan TD's is dat je ook serieus meedoet als je onderaan de pikorde van je team zit. Dat heb ik met mijn PzIII Ausf A. dus helemaal niet. Als ik daarmee onderaan de lijst bungel, weet ik gewoon dat het gevecht niet langer dan een minuut duurt. Het ding is wel snel met 61kmh, maar trekt te traag op om serieus mee te scouten. En een gunfight overleeft hij nooit.
In principe kun je altijd wel wat doen ook al sta je (bijna) onderaan maar ik snap wat je bedoelt.
Met een TD kun je nog serieus meekomen qua firepower en dik damage doen lukt ook wel tegen hogere tier tanks. Helemaal leuk als je (bijna) helemaal bovenaan staat, dan kun je vrijwel de meesten oneshotten :)

Saxsymbol schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:32:
Ik baal ervan dat ik constant wordt ingedeeld bij hogere tiers, rij ik daar rond met mn 25 per uur, kom ik een veel snellere tank tegen die me met 1 schot afmaakt. Of ik raak iemand 8x maar hij bounched constant af. Zeer frustrerend.
Zo te horen heb jij een speelstijl die niet past bij je tank en je schiet op de verkeerde delen van de tanks.
Zonder te noemen wat voor tank je rijdt kan er moeilijk advies gegeven worden :)

pillenboer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:47:
Ik heb dus maar 2 vragen:
is het moeilijk om mee te beginnen want we zijn maar een weekend bij elkaar en die willen we niet besteden aan het leren spelen van een spel?
Heel moeilijk is het niet maar er zijn wel veel dingen te leren om goed te worden. Het is echter wel lastig samen te spelen gezien een platoon maar uit 3 mag bestaan en je een premium account nodig hebt (meer info @ TS)
is het leuk?
Nogal een rare vraag in een topic waar een ieder enthousiast over het spel is, lees het topic eens door dan weet je genoeg.

Zimmer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:18:
[...]

Ik zie het meer als lol hebben in spelen, en ondertussen XP en credits verdienen voor een volgende tank.
Inderdaad, tuurlijk is het grinden maar dat vind je in bijna elk spel met RPG elementen maar daarom kun je nog wel genieten van elk potje dat je speelt :) Je doet het immers voor de fun niet om iets anders.

Ik ben sinds vandaag trouwens een trotse bezitter van een spiksplinternieuwe ISU. Kon niet langer wachten dus ik heb een deel van de free exp gebruikt dus ik heb nog geen hogere tier gun helaas. Echter heb ik nog voldoende gold om free exp om te zetten dus dat gaat helemaal goed komen :)

Succes en veel plezier maar ik denk dat dat wel zal gaan lukken, uitstekende game! :)

rapture schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:02:
[...]
Wat was Marder II toch mobiel, excellent view range en goede vuurkracht tegen de gebruikelijke doelwitten.

Een T-44 gehaald met upgraded turret, tracks en de D-10T gun. Een upgrade in penetratie zou handig zijn, maar daarvoor moet ik naar een T-54 grinden. Het is voornamelijk in mobiliteit en survivability verbeterd.
De T-44 vind ik bijzonder fijn, komt niet altijd in de hoogste tier battles (zoals de T-54 wel bijna altijd doet) maar wel een stuk fijner dan de T-43 die gewoonweg traag aanvoelt :)

Yup, volgens mij allemaal wel op de EU servers.
Sinds de serversplit is de connectie tijdens het spelen nog een stuk stabieler geworden :)

Het is overigens alweer tijd voor een volgend deeltje: [MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 2!

[Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 10-02-2011 19:10]

Pagina: 1 2 3

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee