Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3
Acties:
  • 31.188 views
Nouja het blijft allemaal speculatie natuurlijk. Zelf ben ik hier nog wel even zoet mee :)

Ik ben trouwens nu in het bezit van een SU-85, tot nu toe wel gaaf maar ik moet echt een betere gun.
Er zit al wel een betere engine, radio en tracks onder maar de standaard gun doet net te weinig penetration en damage :)

[Voor 55% gewijzigd door psychoclown op 07-01-2011 21:14]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Ach vaak kun je die radio's op andere tanks ook gebruiken dus is de investering zo terugverdiend.
Met mijn SU-85 kon ik meteen de engine en radio kopen omdat ik deze op mijn medium lijn al had geresearched ;)

TgR_KILLER schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:27:
ik moet nu nog 25k voor mijn volgende tank ( T20 tier 7 ) die heavy tank van de US die je met gold koopt is op zich wel lache enkel een draaicirkel van een km :P

maar wel lekker free exp verzamelen met dat ding :) kan ik straks gebruiken om de T20 weer me te upgraden :P
Nog zo'n 30k te gaan op mijn T-43 maar het schiet al op, heb al ~63k gespaard en daarnaast al ~34k free exp :)
Met nog 20k free exp kan ik meteen de beter engine kopen ook.

M4 Sherman heeft dan ook slechte armor :)
Overigens kun je met een medium zeer veel doen, met mijn USSR medium tankjes zorg ik toch altijd voor heel wat chaos maar vaak is teamplay wel een pre.

TgR_KILLER schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:40:
Heb net in mijn m4a3e8 toch een tiger 2 naar de maan geschoten in een paar hits :P sowieso wel een paar goede potjes gehad met een hoop kills en nog meer damage (toenstraks 2 kills 7 damage :P )

moet nog 20k exp voor de T20 :)
Nog zo'n 18-20k exp nodig voor de T-44 en inmiddels ook al hard op weg met de free exp om de engine meteen erbij te pakken. nog 17k voor nodig ;)

Met de SU-85 gaat het ook wel lekker, besloten om niet voor de dikste gun te gaan want die is enkel op de SU-85 te gebruiken en kost me 14k. Als je dat vergelijkt met de SU-100 die me ~25k kost dan is het die gun op dit moment nog niet waard :)

Vandaag een paar potjes al gespeeld en net toch al wel een paar leuke potjes, veel kills met de SU-85 en net ook wat met de T-43.

Speel zelf nu op het moment met de T-34, T-34-85, T-43 en SU-85. De A-20 en Valentine gebruik ik uitsluitend voor dubbel exp :)

Niet alleen geheugen maar soms ook videogeheugen.
Al meerdere keren gehad dat WoT de volle 1GB videogeheugen van mijn 5770 volledig in beslag heeft genomen waardoor sommige textures niet goed geladen worden (roze textures) en je allerlei errors van het spel zelf krijgt.
Komt wel bij meer mensen voor en is volgens mij gewoon een memory leak.
Overigens nu ik eraan denk merk ik dat ik het al een tijdje niet meer ondervonden heb.

Mooie uitleg Zimmer, zal ik binnenkort even in de TS opnemen :)

Klopt ja, als het max view range gaf dan liep ook wel iedereen met die periscoop rond :P

Is niet voor elke tank even handig maar 300k is op zich niet zoveel dat heb je met een avondje ruimschoots verdiend :) Overigens kun je Camonet, Binoculars en Repair Kit tussen tanks uitwisselen.

Je bedoelt gold neem ik aan en niet credits? In de kerstvakantie kreeg je 2 weken lang 500g in plaats van 150g.
Ik gebruik wel aardig wat om exp te kunnen omzetten in free exp maar ik schommel zo rond de 5k gold :)

Zie ook de topicwaarschuwing, de tweakers die met anderen willen samen spelen staan in de playertable :)

[Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 10-01-2011 16:24]

Ja als je mee wilt doen moet je het maar zeggen he, chipower doet ook nog geregeld mee :)
Ik ben trouwens aardig op weg met mijn SU-85 en T-43, binnenkort moeten ze beide wel vervangen kunnen worden!

Inderdaad een dikke gun maar ik had eerlijk gezegd besloten om voor de SU-100 te gaan.
Dit omdat de 107mm gun enkel op de 85 te gebruiken is en ik daar in hogere tiers niks meer aan zou hebben.
De bedoeling is wel dat ik de 107mm ga nemen maar eerlijk gezegd neig ik er wel naar om hem toch voor de SU-100 te nemen, exp is binnen no time verdiend met de 85 :)

Die 122mm vind ik het niet waard, de 107mm is stukken beter, dan kun je beter die ~4k in de zak houden en doorsparen :) Ik denk dat ik toch ook maar voor de 107mm ga eerst want die is toch wel erg goed!

Zeker waar, ben er ook nog niet dus kan nog genoeg twijfelen maar ik zal het allemaal nog eens goed bezien ;)

Net wel mooi trouwens, aantal potjes aan het doen voor de dubbele exp en bijna alle potjes lukte ook meteen.
Gewoon goed spel en veel kills, damaged en detects waardoor ik nog maar 6.2k nodig heb om straks mijn T-44 heel erg leuk kan upgraden. Alleen de exp voor de T-44 zelf moet nog even flink geharkt worden al valt dat nog wel mee, nog maar 18k nodig :)

Ben er een beetje skeptisch over want met een groot aantal bugs kan het toch nooit dat het live gaat.
Volgens mij hebben we het hier over een open beta release in februari. Daarnaast bevestigd Overlord nog dat het visibility systeem compleet op de schop gaat maar ook dat moet ik eerst maar afwachten voordat ik begin met juichen :)

Als je verder leest dan zegt hij:
EU servers -> open beta -> clan wars beta -> game release & hard wipe -> clan wars release & clan wars wipe (global map wipe)
Lijkt me niet dat de open beta maar 2-4 weken zal duren :)

Ja alleen komt er dus geen softwipe dus is er toch nog tijd zat tot aan de release?
Het is uiteraard jammer dat de softwipe niet meer plaats gaat vinden maar in principe was het na de softwipe alsnog grinden voor andere tanks dus verandert er niet zoveel behalve dat je niet je exp beter kan verdelen :)

Hmm dat kan ik niet zo snel terug vinden maar dat zou wel heel erg zonde zijn zeg!

Vanmiddag wat potjes gedaan om wat dubbel exp te behalen, zit inmiddels al over mijn doel heen om de tracks, turret en engine te kopen voor de T-44. Als het dus een beetje mee zit kan ik, zodra ik hem kan kopen, ook meteen de radio upgraden en daarna meteen doorsparen voor de T-54 :)
De SU-85 gaat ook wel erg lekker al twijfel ik nog of ik voor de gun zal gaan of niet.

Btw de thread omtrent de softwipe op de officiële forums is volgens mij getrashed.

Kan me ook niet voorstellen dat ze dat doen. Sure, degene die straks met de open beta beginnen die komen dan tegen meer ervaren spelers terecht maar die zitten tig tiers hoger. Wanneer er daadwerkelijk een hardwipe tussen closed en open beta gegooid wordt dan komen de nieuwe spelers echt tussen de ervaren spelers en dan is het al helemaal makkelijk punten scoren :)

Ja alleen het schijnt dus ook te zijn dat er een 'super beta groep' is waar veel feedback van komt maar hoeveel daarvan waar is. Sowieso hoeft een softwipe van mij niet perse maar een hardwipe zou toch wel heel erg zonde zijn. Grote kans dat ik daarna weer opnieuw zou beginnen maar het zou wel een deel van mijn plezier ontnemen :)

Haha ja, heb je serieus ook steeds rondgereden zonder uit te zoomen? :+
Dat had ik echt niet volgehouden, overigens kun je ook snel switchen met de linker Shift. Dan kun je ook de stand bewaren als het ware dus ver uitgezoomed blijven en linker Shift voor 100% inzoomen (of wat je fijn vindt) :)

-edit-
Wat kan ik me ergeren aan een bagger team.. vanavond is niet mijn avond en dat in schril contrast met eerder vandaag. Telkens ben ik de sjaak omdat mijn team er niks van bakt.. dan weet ik wel wat kills en damage te doen maar als mijn team dan vervolgens afgeslacht worden als loltraktors dan treur je toch wel.

Het potje van net is een mooi voorbeeld.. een groot deel van ons team gaat (op de map met de hill in het midden en water links op de map) rechts en weet daar goed door te stomen. Ondertussen ben ik de enige die links staat en maar 2-3 op de berg. Ik weet een tweetal te doden en eentje te hitten maar dan denk je bijna gewonnen te hebben.. wordt ons team massaal afgeslacht op de tegenstanders base. Van 12 vs 8 naar 3 vs 6 in minder dan 30 seconden.. dat is gewoon te triest voor woorden |:(
Helaas werden mijn tracks eraf geschoten dat ik net niet in bereik was om een T-28 te doden (speelde met SU-85) dat hij mij pakte toen ik arty op mijn dak kreeg :)

[Voor 62% gewijzigd door psychoclown op 11-01-2011 23:07]

Ik vind de ghost shells zo irritant, al denk ik dat dat enigszins met afstand ed. te maken heeft maar ook op normale afstanden dan wil de kogel nog wel eens verdwijnen.

Verlies maak ik eigenlijk nooit, misschien straks met mijn T-44 maar dat geloof ik ook niet want de shells worden in ieder geval niet duurder.

Zimmer schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:01:
Je gebruikt premium, met premium maak je eigenlijk nooit verlies, want alles dat je extra krijgt door premium is "Winst" (Het spel is zo gemaakt dat de standaard inkomsten de uitgaven grotendeels dekken bij een redelijk potje)
Ja daar heb je gelijk in al merk ik dat ik met mijn lagere tiers altijd meer credits scoor (bij een victory) dan met mijn hogere tiers.

Overigens ben ik toch maar voor de gun gegaan op de SU-85, dan kan ik nu opnieuw sparen voor de SU-100 maar dat geeft me gelegenheid om genoeg free exp te sparen voor een bijna volledige upgrade van de tank :)
Had er vanochtend (2-3 potjes gedaan) nog geen geluk mee, werd steeds als eerste gespot en overdonderd.

[Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 12-01-2011 13:03]

Semmy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:31:
dat door niet zichtbare targets beschoten worden is niet geheel raar.

Ik schiet zelf vaak zat op tanks die ik nooit zou moeten kunnen zien door puur en alleen maar de tracers te volgen.

Ik concentreer me dus eigenlijk met mijn arty op hun arty's

arty is ook enige tank waarmee ik totnutoe meer kills maak als battles speel
Tevens ook de tank waar ik het meest mee speel
Nee hoor, zeker niet alle gevallen want vaak genoeg wordt ik beschoten terwijl ik geen schot gelost heb.
Maar goed, volgens een van de devvers gaan ze het visibility systeem op de schop doen en opnieuw opbouwen. Hopelijk doen ze dat ook voordat ze live/open beta gaan :)
quote: Overlord

Q: Any word on matchmaking tweaks? there is no huge problem here, however seeing some games with 3 t-44 vs 3 tiger 2's 90% = victory for tiger 2's, more balance of high tier mediums would definitely solve this, arty and heavy balance are pretty good.
A:
No news on match-making adjustments currently, need to get and assess the data first. For sure, there will be improvements.

Q: You have mentioned the sight/firing/camo system posed a serious problem and would be addressed, is there any word on pre/release implementation of this?
A:
Planned rework of visibility system requires game engine modification. At the moment we are not ready to share any information on that.

Q: I see you are starting on french tech tree, now by the your earlier posts i'm not sure if it was made clear if french would be out with release, can you confirm/deny french coming out with release?
A:
No, we won't manage to finish French line in Q1. Lowe, Pz 38 NA, KV-5, KV-13, and US TDs are possible, but not French vehicles.

Q: While you have said beta gifts were under discussion, my question is slightly different, will there be a package available to beta/players in general for gold purchasing in first month or so of release? While many beta players might feel frustrated about the wipe issue, i believe some incentive package might help quell some of these, any previous discussion on this topic?
A:
I'm totally sure our guys will devise something. Prior to Russian release there were 5 packages with fixed amount of gold and bonus tanks (Pz V/IV, A-32).

Q: Finally, you have said that February 2011 is to be estimated release of WoT, are there any plans to enable a sort of continual game mode with numbered re-spawns or separate objectives (retrieve the spy/assassinate the dignitary, etc) in the near future?
A:
At least two game modes are being worked on at the moment. Assault - one team is to defend the base, the other one is to capture it. Domination - there is one base in the center of the map and both teams are to capture it. Current maps will be reworked and adjusted to suit these two plus new maps will be added.

[Voor 59% gewijzigd door psychoclown op 12-01-2011 18:55]

User.tmp schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:23:
[...]

US TD's, JUIST! Eindelijk TD's mét koepels! M18 voor de win! 97km/h pure powerrrrrr. >:)

Assault maps kan imo nog wel een beetje lastig worden. Je kunt gewoon de defence scouten en platgooien met arty. Domination kan ook wel leuk worden lijkt me. Hoewel dat ook een artyfest kan worden.
Lijkt me ook wel heel gaaf inderdaad! Overlord had het over nog 1-2 patches voor de release die waarschijnlijk eind februari zal zijn :)

Assault maps, tja als ze goede maps maken niet. Denk hierbij aan maps waar je als defender in een town zit en de attackers komen uit een bos of een soort van berg/hill die je moet verdedigen waarbij je van 4-5 kanten aangevallen kan worden. Ben wel heel benieuwd moet ik zeggen :)
TgR_KILLER schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:26:
[...]

tot zover ik weet free to play.. oftewel je betaald niks.. enkel gold kost geld waar je dus straks mee premium van kan kopen en exp omzetten etc. de dingen die je nu ook kan met gold.
Free to play inderdaad maar je kan dus gold kopen met echt geld. Volgens mij las ik ook op het forum dat je in Rusland (waar de game al geruime tijd live is) ook een soort van packages/abonnement vorm waarbij je elke maand Premium koopt en daarnaast ook nog wat gold krijgt (voor slots / items / exp converten etc).

Pfff.. net een potje begint een SU-85B een SU-100 op spawn neer te schieten, killed vervolgens nog 2 van ons team en dan pakt een KV-3 van ons hem eens aan. Helaas geen screen kunnen nemen terwijl hij iemand killed maar zo'n vent mogen ze perm bannen van mij :S

Tja en toch vinden sommigen het leuk net als cheaten ed. Ik snap het zelf ook niet maar als ik degene was geweest die geTK'ed was had ik meteen een screen gemaakt en mailtje naar Wargaming gestuurd. met 3 TK's lijkt me dat hij wel een lange tijd geen WoT meer zou kunnen spelen.
Overigens was het sowieso zonde want het beloofde een goed potje te worden maar gezien ik bovenaan stond, werd ik belaagd door alle artie (3-4 stuks) en dan nog die TD die achter mij en 2 anderen zat.. de zoveelste defeat door een noob(team) :)

Ik had nog wel de Sniper Achievement, tenminste veel credits :+

[Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 13-01-2011 14:04]

Waren die koepels ook niet gelimiteerd draaibaar? Ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar :)

Overigens net een mooi potje, op die map met in het midden bos waar alleen de scouts doorheen knallen en beide basissen verhoogd. Anyways ik was de enige die de linkerzijde coverde (met T-34-85) uitgezonderd van 2 campers die nog op base stonden (oa. een T-43 8)7). Wist daar in 2 hits een T-34 neer te schieten, daarna in 3 hits (en 1 miss) een T1 Heavy waarna ik begon te schieten op een IS. Helaas was dat een beetje jammer want die miste ik op een of andere manier 3x van de 3 en toen maar gaan focussen op een KV. Met behulp van waarschijnlijk de T-43 op spawn in 2 hits neer om heel snel nog proberen weg te komen van de IS die opeens achter me stond. Wist hem hard te raken en hij miste me, schoot een T-34 die hem volgde 54% neer en werd toen geraakt door de IS ;)

FikkieHo schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:29:
Het zou wel lachu zijn een TD met 97km/u :P Dan is er ook niemand meer die de A-20 pakt :P
Ik vind de A-20 sowieso al een rot tank, een leopard bounced tenminste schoten de A-20 is met een beetje geluk pas in 2-3 schoten neer.
patrickos85 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:32:
Soms hem je geluk en soms niet ;)

ik moet nog iets van 140k credits voordat ik de nieuwe heavy tank kan kopen. Vanaf vanavond kan ik wel premium nemen voor 3 dagen. Jammer genoeg kan ik pas vanaf zondag weer gamen. Op zich geen probleem, dan kan ik later deze week een complete week premium nemen :)
Dat is zonde om te doen, hou die 3 dagen in de zak en spaar als het even kan door tot 30d premium.
Dan moet je nog maar 600g in principe dus dat heb je er met een paar dagen binnen. Weet niet of je komende 3 dagen even kunt inloggen als je niet kan gamen maar dan heb je volgende week maandag 30d :)

[Voor 51% gewijzigd door psychoclown op 13-01-2011 14:43]

Zimmer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Wat trouwens ook niet wordt meegenomen in WoT is de kwaliteit van het staal, de russen gebruikten hun beroemde russische troep die al in de folder roeste, en de duitsers gebruikten alleen het allerbeste staal (en dan hebben we het nog niet eens over de fabricage methoden). En toch houdt een stuk russisch armor net zo veel tegen als een stuk duitse armor van dezelfde dikte.
Ik denk dat als ze dat zouden meenemen de russen 2x spawn zouden moeten krijgen :Y)

Zonder gein, je moet niet vergeten dat het maar half realistisch is. Het moet natuurlijk ook wel enigszins leuk en balanced blijven. Niet dat ik daarmee suggereer dat alles even balanced is maar ze gaan de US tree flink aanpakken :)
Ik ben weer eens vies hard geowned door een is3, daarom moest ik even zeiken over russische tanks :P...ik schoot hem op zijn zwakke verticale stukken armor maar alles bouncde, hij schoot op mijn sterkste stukken armor en alles ging er dwars doorheen.
Kan ook wel een stukje pech wezen. Net als dat ik daarstraks 3x miste op een IS terwijl ik toch zeker in range was (de T1 stond maar marginaal naar voren) en ik precies op hem richte :)

User.tmp schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:23:
[...]

De top van de leopard is ingame 68km/h. 'In de folder' staat dat hij een top had van rond de 50-60km/h. De m18 is in de folder al een heel stuk sneller dan de leopard, waarom zou hij dan ingame ineens veel langzamer moeten? Ja, het is een TD met een koepel... die met de hand moest worden rondgedraaid. Per rondje 1 minuut. En een armor van 25 (!!) mm.
De m18 mag dan wel een armor van papier hebben maar alsnog is de top speed dan ingame denk ik wel veels te snel. Wil je een scout dan neem je m18 want niemand kan hem raken omdat hij zo snel is, owja en hij one-shot arty ;)

Je mist het punt wat Zimmer en ik proberen te maken.
De m18 is, ook met een max snelheid van 80km/h, alsnog een super snelle tank. Als je dan met een langzame turret aan het scouten bent dan maak je toch snel even een draai rondom de enemy als je turret te langzaam draait? Daarnaast zie je veel eerder een enemy dan je doet vermoeden, als je zo'n 50m in de buurt bent zie je de tegenstander al
Je hebt een punt dat je niet accuraat bent als je rijdt maar je kan jezelf heel makkelijk aanleren om dat te corrigeren. Zo heb ik al aardig wat kills weten te maken door om al rijdend een hit te maken.

Zimmer schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:41:
Ik kom nooit in de buurt van de 66k met mijn Tiger2 of Panther, zelfs niet in het rondje dat ik 6kills had, 7 damages en 9 spotts (Daarbij kreeg ik ook nog Sniper, Conferderate en Steel wall medailles), dit was met mijn Tiger2, ik kreeg 45k credits, de repairs en ammo kosten lagen rond de 35k.
Same here, merk ook dat ik meer credits krijg wanneer ik flink damage + detect. Als ik enkel kills (bv. 2-3) heb dan heb ik maar een schamele 25k credits :)
User.tmp schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:42:
[...]
Gelukkig rij ik ook niet zo met mijn SU85. Bosje opzoeken, wachten, kaableweeh!
Moet eerlijk bekennen dat ik me niet altijd in kan houden met mijn SU-85 :P
Maar dat komt ook voort uit slechte teams, die bijv. massaal gaan campen op base of één flank compleet negeren :') Dikwijls gaat het dan ook goed maar soms nekt dat me wel als ik overrompeld wordt door een 4-5tal tanks, als weet ik dan nog wel 2-3 tanks sowieso met me mee te nemen naar de tankenhemel.
Ik ben het helemaal met je eens dat hij niet met zijn irl specificaties ingame past. Ik vraag me gewoon af hoe ze hem ingame zo aangepast hebben dat hij wel netjes binnen de perken blijft.

[...]
Super realistisch hoeft niet per se, ik wil gewoon een m18 die gewoon de rol kan uitoefenen waar hij voor gemaakt is. Niet een tank die dezelfde rol heeft als alle andere TD's. Een m18 is er gewoon niet voor gemaakt om in een bosje te wachten tot er iemand langs komt kachelen.
Dan denk ik dat we het eens zijn geworden.
De speed zal gewoon omlaag gebracht worden en evenals een gelimiteerde en langzame turret gok ik zo.
Dat zou voldoende moeten zijn voor genoeg balance maar toch ook het doel van de tank behouden :)

Ja dat begrijp ik soms ook niet, maarja op zich zou ik beter weten na jaren fps online gespeeld te hebben in pubs is gewoonweg vrijwel geen teamwork. Al is het bij WoT soms nog best wel aanwezig :)

Yup heb de 107mm genomen want ik had besloten om eerst de T-44 te kopen + upgrades en daarna voor de SU-100 te sparen + bijna volledige upgrades. Niet zo heel veel potjes gespeeld maar inmiddels al 10k free exp voor de SU-100 en op de SU-85 al zo'n 7k. Moet vandaag nog spelen dus dat gaat straks wel weer hard genoeg ;)

De 107mm is overigens wel heel erg fijn. Al meerdere keren echt flink de beest uitgehangen waarbij ik een aantal tanks achter elkaar neerpofte met een enkel schot. Oa. op de desert map met een stadje in het midden naast een riviertje. Ging ik de jacht maken op wat hetzers, arties en op een gegeven moment reden de tigers zo hard als maar kon voor me weg.. :+

Nee gewoon rustig mee spelen. Een medium (vooral vanaf de 85) is erg sterk en de voordelen ten opzichte van heavies zijn de snelheid en wendbaarheid. Waarneer je daar goed gebruik van maakt dan kun je zeer veel in een dergelijk tank. Als je hem net hebt zou ik proberen zoveel mogelijk bij anderen te blijven, sowieso is de gun nog niet van-je-het dus ermee voorop rijden is niet aan te raden.

Dat is inderdaad een beetje vreemd maar je weet zeker dat je in beide potjes een tank gedamaged had?
Kan natuurlijk zijn dat in het ene potje een hogere tier flink geraakt hebt en in de andere lagere :)

Overigens net een mooi potje in mijnSU-85. Speelde die map met die vallei en we besloten meteen om niet te scouten.. sommigen konden het niet laten dus deden het toch maar goed. Anyways ik wist er 6 neer te halen en was toen nog alleen vs een stug en Pz III en was terug gereden om ze te stoppen terwijl ze aan het cappen waren. Was helaas al bijna dood dus ik deed voorzichtig maar kon ze niet zien (commander dood :() wilde net de stug neer schieten maar toen was de match afgelopen. Achja in ieder geval mijn best gedaan :)

[Voor 56% gewijzigd door psychoclown op 14-01-2011 21:48]

Gisteravond had ik weer flink pech met teams, sowieso waren er ongelooflijk veel spelers met tier 8+ online en was de balance vaak ver te zoeken. Erg jammer want als je dan een van de laagste tiers bent dan kun je alsnog geen zak doen.

TgR_KILLER schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:32:
Heb er echt een beetje genoeg van.. met de Wipe die eraan zit te komen sowieso al.. maar kan geen 1 fatsoenlijk potje meer vinden. elk potje worden we totaal geowned :/
Ik ben dus zo te horen niet de enige.. alsof ik de rest van mijn team (met 2-3 andere die er wel iets van bakken) moet compenseren. Ja jongens daar doe ik het niet voor ;)
rapture schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 16:19:
Voor een T34-85 wordt hull down belangrijker en twijfelen tussen 85mm D5T-85BM voor accuratie/rate-of-fire en 100mm D10T voor penetratie/damage. Schoten per minuut en op 500m een turret te kunnen raken lijkt voor mij de voorkeur te zijn.
100mm is echt een veraderming, uiteraard is de RoF een stuk lager maar hij schiet o zo fijn :)

beta v.0.6.2.8 - v.0.6.3.0 patch notes

- Basic UI for web-based battles (clan battles).
- Removed festive stuff from maps and hangars.
- Reworked static lightning for some maps.
- Fixed long descriprions for HE shells in service window.
- Fixed failure when pressing PTT button (rare).
- Fixed crash to desktop when using voice chat (rare).
- Fixed bug when reticle in SPG mode going beyond the map in some cases.
- Fixed incorrect display of water when using high settings for some configurations.
- Fixed incorrect display of assigned buttons in game controls.
- Fixed bug with opening game menu while loading the map.
- Fixed game "hang-up" when searching for companies.
- Removed "turret" for Object 704 from shop window.
- Cleared descriptions for some medals.
- [E] button unassigned from "fire" and "auto-aim".
- Fixed too powerful jerks when taking a hit in SPG mode.
- Reassembled audio output libraries.

Vehicle performance characteristics:
- T-54: repair costs increased by 15%, clearance increased by 15 cm, decreased armor of tracks by 5mm (now the same as for T-44), track repair time increased by 10% (now the same as for T-44).
- ISU-152: repair costs increased by 8%.
- Object 212: repair costs increased by 100%, decreased gun armoring.
- 203mm F-625D shell: price 1387 -> 1442.
- 203mm G-620 shell: price 1050 -> 1092.
- IS-7: repair costs increased by 5%.
- T-14: maximum battle tier reduced by 1.
- Т30: repair costs increased by 10%.
- STUG III: increased weight limit for top suspension, maximum battle tier reduced by 1.
- Increased hit points for guns: 75mm_KwK_L70, 75mm_KwK45_L100, 88mm_KwK_43_L71, 105mm_KwK45_L52_ausf_B.
- Maus: reloading time decreased by 0.21 sec.
Panther II:
- 7,5 см KwK42 L/70 gun: dispersion decreased by 7%.
- 7,5 cm KwK45 L/100 gun: dispersion decreased by 4%.
- increased weight limit for stock suspension (to mount top turret).
- repair costs decreased by 6%.
- 10,5 cm KwK45 L/52 Ausf. B gun: decreased dispersion during turret traverse by 14%, reloading time decreased by 0.17 sec, dispersion radius decreased by 7%.
- Maybach HL 234P50 engine: decreased chance of fire by 5%, increased hit point by 12.5%.
- Ammo rack: hit points increased by 8%.

Projected timeline: to be announced.

Current status: in open RU testing since January 15.

Je interpreteert het verkeerd. Namelijk jij hebt minder kans om bij hogere tier battles geplaatst te worden. De minimum tier van heavies gaat niet omhoog. Daarnaast heb je sowieso nog een vrij grote kans om bij IS'en ingedeeld te worden :)

Ik heb soms ook enorm veel pech, kon ik afgelopen vrijdagavond nog goede potjes maken met de SU-85 (ook al verloren we) was dat gisteravond omgedraaid. Toen ging ik als een speer met de T-44 en had ik vaak defeats met de SU-85 al speelde ik wel goed :)

Tja dat is nou eenmaal een TD, die moeten snipen in plaats van scouten :)
Daarentegen zijn ze wel sterk en uiteraard moet je op zwakke plekken schieten en niet verachten een hogere tier tank zomaar van voren te kunnen penetraten.

Misschien een idee even (een deel van) dit topic door te lezen? Veel van je vragen zijn al meerdere keren beantwoord. Overigens zal ik binnenkort de TS eens flink updaten dan kun je dat soort dingen ook in de TS opzoeken.

Hoe bevalt de T20 eigenlijk? Flinke vooruitgang ten opzichte van je m8 sherman of valt het mee?

De T-44 bevalt me uitstekend trouwens. Vandaag een aantal potjes mee gemaakt en eigenlijk alleen maar gewonnen. Kon ook lekker veel doen, veel kills gemaakt en leuke goede teams.
Daarnaast ook wat potjes met de SU-85 kunnen maken. Ging ook seer lekker en ik kwam erachter dat ik me berekent had op de free exp benodigd voor de SU-100 dus toen nog in 2 potjes 1.6k verzameld. I.middels ben ik in bezit van een gloednieuwe SU-100 met alle upgrades en betere gun. Nog eentje te gaan en ik kan sparen voor de SU-152 ;)

Dat is aan de ene kant toeval, ligt er een beetje aan hoeveel hoge tiers er online zijn etc.
Aan de andere kant worden TD'ers altijd hoog ingedeeld evenals SPG's, zie ook het matching schema in de TS :)

Nee klopt het is alweer iets verouderd en met de komende patch klopt het alweer niet meer :)

Lijkt me aan de ene kant heel zuur omdat ik nu juist zo ver bent maar aan de andere kant ook wel zeer fijn. Volgens mij wordt het echt lachen in de MS-1, loltracktors etc en als je een beetje goed speelt kun je volgens mij in 2x naar de volgende tank ;)

Dat ik dezelfde lijn ga bewandelen staat wel vast al ben ik er nog niet over uit of ik wellicht duitse TD ga ipv de russische. Voordeel is vooral dat ik met de russische lijn dan al veel geresearched heb.

EU uiteraard, heb je in ieder geval garantie dat je lag vrij kunt spelen.

Zimmer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:02:
[...]

Ik heb eigenlijk geen problemen met een IS7 op mijn Tiger2, je moet gewoon weten waar je schiet en genoeg cover gebruiken. De IS7s gebruiken vaak geen cover omdat ze denken god te zijn, en dat vind ik helemaal niet erg *O*
Inderdaad, gister nog meegemaakt. Ik ondersteunde met mijn T-44 een Maus en reden met zijn tweeën langs de tegenstanders basis de bossen in om nog hun laatste 3-4 tanks af te maken waaronder een IS-7.
Die kwam als een malle aangereden en had eigenlijk alleen maar oog voor mij omdat ik een easy target was. Wist hem 2x goed te raken terwijl ik rond hem reed en voordat hij mij neerschoot (was bijna dood), maakte het wel heel makkelijk voor de Maus om nog een flinke kogel in zijn motor te rammen.
Semmy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:14:
Stomme vraag misschien maar ik ben niet zo goed in die tijdszones

wanneer gaat de game weer up?
Nee dat is niet te vertellen, ze zijn al over hun gestelde tijdspan heen :)

Zo... maar even profiteren dan, wilde eerst nog een stukje studeren maar dat draai ik wel even om :)
Ping is ook wel meteen een hele verbetering zeg!

Klopt, net potje verloren met de T-44 en had helemaal niks want ik stond meteen tegenover hun Maus + jagdtiger.. had wel 795exp en 51k credits :)

Tot nu toe alleen nog maar defeats.. kom ook telkens in mijn tankjes de hoogste tier van het andere team tegen..

[Voor 28% gewijzigd door psychoclown op 17-01-2011 19:54]

TgR_KILLER schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:45:
Nou zoveel speel ik nou weer niet xD

ik heb wel last van ENORME lag.. ben ik de enige?
Ja soms enorme lagspikes en mijn kogels lijken soms net blanks..
Helaas gaat de exp hier niet zo bijsterend hard.. mijn teams zuigen als een malle en pas 2 van de ~12 potjes weten te winnen :')

Wel 'slecht' dat ze dit pas over 3 dagen fixen.. is het ter compensatie van geen softwipe of is het echt een probleem?

[Voor 13% gewijzigd door psychoclown op 17-01-2011 20:58]

Zimmer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:07:
Ik vind het wel fijn, de grind naar de 128mm @ VK4502 is lang (62k XP) en een hel, nu is hij 5x korter :P
Zeker wel mooi, nu nog teams die wel eens winnen dan beleef ik er ook lol aan. is echt frusterend om te zien dat je goed speelt maar 10x achter elkaar verliest :)
TgR_KILLER schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:08:
ik heb enorme lag spikes me tank gaat alle kanten op. ook uitschieters naar 100 ms :/
Ze moeten inderdaad nog wel het een en ander tweaken aan de servers. De ping is erg onstabiel :)

Leef met je mee reck.. net mijn nieuwe gun op de SU-100 gaan testen.. denk yay mooi KV in het open van relatief dichtbij.. 2x kogel weg.. Daarstraks met mijn T-44 ook al constant.
Mag wel iets aan gedaan worden opzich :/

Ja 3 dagen is wel erg lang maar goed op zich ook wel weer leuk :)
Gaat eindelijk beter en nu samen met Zimmer schiet het helemaal op! Als je dan dood gaat na een paar kills ben je er in ieder geval wel bijna zeker van dat je gaat winnen.

Klopt, heb mijn T-44 een flinke boost gegeven en zit nu na een aantal victories op 83k en mijn SU-100 op 26k, flink op weg om de SU-152 te kopen ;)

[Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 18-01-2011 00:13]

EnigmaNL schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:27:
[...]

Ja maar wanneer/hoe? Of is dat nu gewoon altijd zo door een patch?
Lees anders even een pagina terug..
Dennis_k schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:08:
Gisteren mijn Hetzer de deur uit gedaan.
Zit nu in een Stug III. Speelt leuk, alleen de indeling van de tiers is een beetje raar.
Ik denk dat ik ook na de release TD blijf spelen.
TD's worden 9 van de 10 keer laag geplaatst omdat het TD zijn net als SPG die hoger komen dan hun eigen tier :)

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-07 14:48
Ik heb gisteren ook maar weer eens wat gespeeld. Ik weet nu in ieder geval zeker dat ik straks voor de medium tree ga. Vooral vanaf de Panzer III/IV bevallen de mediums mij goed, hoge snelheid en een lompe gun, daar wil ik rustig wat armor voor inleveren.
24h in een dag dus als je gister 10u voor een dag hebt aangeschaft dan is het vanavond 10u weer verlopen :)

TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:10:
[...]

Gisteren die paar potjes in mijn T23 waren wel leuk.. 1300 hp.. kan toch redelijk wat hebben. op een gegeven moment lagen mijn tracks eraf en er stond iets op mij te schieten wat gewoon 0 damage deed en een tiger 2 die ook 6/7 schoten nodig had om me te killen :P

Enige nadeel is dat het ding tier 8 is en dus regelmatig om een hoekje kwam en er een Maus ofzo voor mijn neus stond :P
Ja dat is soms echt oppassen want daar doe je zo 123 niet zoveel tegen :P
Wel heb ik met mijn T-44 al een aantal keer gehad dat ik zeer veel kans had tegen een lagere tier maar ik zeer unlucky, na 2-3 bounces of <50dmg, geraakt wordt in mijn ammorack met insta-death als gevolg :)

• Annihilism
patrickos85 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:00:
[...]

Balen! maar goed, het is te overleven aangezien het niet meer lang lijkt te duren voordat de wipe komt. :)

Oja! ik bedenk me net dat ik gisteren 1 leuke ronde heb gehad met me M6 tank. Ik was de tank met hoogste tier en ik had net het sterkste kanon erop gezet. Ik erg blij aangezien ik het gelijk kon testen :9

We gaan dus van start en ik rush door het midden. Halverwege wacht ik even omdat ik 2 tanks zag die naar ons kwamen. 1 daarvan had ik zelf kapot gemaakt en niet veel later ging de ander ook.

Er kwam niets meer aanrijden, dus ik maar rushen naar hun base. Ondertussen spot ik wat tanks in de bosjes en ondertussen rij ik naar de artillery. Maar liefst 4 tanks(waarvan 3 arty) aan het knallen. Ik ging dus aan de slag met mijn nieuwe kanonnetje. Ik 1 shot maar liefst 3 arty's en 1 tank ermee _/-\o_

Toen was er nog maar 1 tank over die net bij hun eigen base over de heuvel kwam rijden. Om hem niet buiten te sluiten heb ik die ook maar afgeknalt :+

1 specifieke actie van mij vond ik erg mooi. Omdat mijn reloadtijd best lang is en ik 2 tanks zag, besloot ik er 1 te rammen en daarna de ander beschieten. Waarempel werkte het nog goed ook! 8)

totale kills: 6 en veel spots

Die ronde kreeg ik iets van 6k xp en 300k credits O+
De wipe komt niet meer, ze hebben juist de extra xp toegepast omdat er geen softwipe komt. Of bedoel je de de wipe waarbij het spel retail gaat :P?

• Annihilism
patrickos85 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:41:
[...]

Ja de hardwipe als het beestje bij zijn naam genoemd wordt :)

Maar goed, van wat ik heb begrepen komt het spel in februari uit?
Volgens mij eind februari. Ik ben iig veel aan het spelen vandaag en morgen zodat ik alles snel ff kan uitproberen :P.

Denk dat ik voor duits/amerikaanse tanks ga. in ieder geval de luchs, pershing, sherman en de panter.
Eind februari heeft Overlord gezegd maar het staat nog niet helemaal vast.

Mijn geluk is weer helemaal gedaald, 2 van de 7 potjes weten te winnen want de andere keren waren we of kansloos gematched of had ik een kansloos team.. zelfs een paar keer een heavy die disconnecte omdat hij er al geen brood in zag en het team zit dan met nog minder power :X

TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:34:
[...]

Ik ga vanavond nog wat potjes proberen. maar erg veel zal ik niet binnen halen denk ik. ik probeer nog mijn T23 volledig geupgrade te krijgen. daarna is het wachten en lang grinden tot de laatste medium..
Ben al een heel eind op weg naar de T-54 maar die krijg ik niet volledig geupgrade voor de tijd :)
Vanmiddag toen het zo slecht ging wel mijn SU-152 weten te bemachtigen maar daarmee alleen nog maar verloren helaas. Ook nog niet geupgrade dus daar ga ik ook nog maar even aan werken ;)

TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:53:
[...]

ze zeggen dat het spel eind feb uit zou komen.. dus dan is er een reset.

overigens komt er ook nog een open beta en dan zou er ook een reset komen.. wie weet wanneer dat is.. geen idee :P
Dat er dan een reset komt heb ik niet meegekregen en zou ook nogal nutteloos zijn als ze vlak ervoor nog een compensatie hebben gegeven voor geen softwipe.
Vivaladen schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:50:
Nou heb inmiddels een acount en ben online maar sta op een amerikaanse server :S kan dat niet meer terug draaien want kon ook geen nieuwe key aanvragen omdat ik er al 1 heb op mn email adress maarja net mn Marder2 aangeschaft ennuh behoorlijk verslavend..maar hoeveel tijd hebben we nog tot een reset ofzo? (of was dat net geweest?)
Lees anders even een stukje terug, is al vaak genoeg gezegd.. :)

[Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 18-01-2011 20:10]

Nee die turrets zijn nauwelijks te penetraten daarom zijn ze hull down ook zo gevaarlijk :)

Heb mijn T-54 bijna binnen maar dan wordt het nog wel een zware kluif om de gun etc bij elkaar te sparen ;)
SU-152 staat op het moment even stil maar hopelijk morgen nieuwe gun erop.

• Annihilism
TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:11:
[...]

haha :P

mijn T23 is nu helemaal geupgrade. turret radio alles erop en eraan. nu 170k grinden voor de laatste medium tank..
Ah nog iemand die voor de pershing gaat :P.

Denk dat ik als de hardwipe komt eerst voor een amerikaanse medium ga. en dan nog een duitse light tank om credits te grinden.

• Annihilism
TgR_KILLER schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:36:
t1 / m6 vind ik lompe shit tanks xD en de m3lee helemaal.. geld gaat het niet om maar vind dat echt bagger tanks. dus wil die helemaal niet spelen.. daarom wachte ik op de softwipe kon meteen een T29 in..

gaat de laatste potjes weer lekker ruk.. rijd hele tijd tegen grote shit op die me in een paar schoten vernietigd.. steeds mijn tracks eraf.. ammo rack wat ontploft.. zucht.
Dat heb ik dus met mijn leopard, wordt altijd in belachelijk hoge tiers gezet en kom altijd een heavy tegen die me one shot. Vind de luchs dan ook een veel leukere light tank, je wordt veel beter geplaatst qua tier en je komt geen arty tegen die 10 meter bij je vandaan kan schieten en je dan alsnog one shot.
Die abillities van crew is voor iedereen hetzelfde maar je moet je crew eerst 100% hebben :)

• Annihilism
Ik ben nu bijna bij de T23. Ik moet zeggen dat de T20 ook een hele fijne tank is; snel, beweegzaam en een lompe gun. Ik kan tigers makkelijk aan met de T20.

• Annihilism
Semmy schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:53:
[...]

joh
no shit sherlock (-;

maar dan nog is het een stuk bevroren stront wat zich door een dunne trechter probeert te banen
Het is ook meer een tussentank net zoals de 3001p (wat een onding)
Tja op dit moment leer je de tanks zo niet goed als normaal is mijn mening.
Gisteren nog wel de T-54 gekocht en een potje in gewonnen maar nog helemaal stock dus dat behoeft nog genoeg speeltijd.

Zimmer schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:41:
Ik gebruik altijd de grootste gun die ik op een tank kan kwakken, anders kun je net zo goed een tier lager gaan spelen.
Is ook niet mogelijk want stock krijg je al de 152mm daarna ga je terug naar 122mm die minder damage doen maar iets hogere penetration + hogere RoF :)

User.tmp schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:06:
Stock op een Su100 is een 85mm hoor ;)

Stock op de Su152 is wel een 152mm, die echt BRUUT is trouwens. :)
Weet ik maar eerst had je het over de SU-152 :)
De SU-152 heb ik ook maar kan niet echt zeggen dat ik hem heel veel fijner vind. Volgens mij houd ik meer van hogere penetration want die is van de 152mm gun niet bepaald hoog :)
Dennis_k schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:24:
http://forum.worldoftanks...__pid__375704#entry375704

Hardwipe op het eind van volgende maand (februari).
Daarna schone start voor iedereen
Staat nog niet helemaal vast, Overlord zei februari en waarschijnlijk tegen het eind.
Zimmer schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:51:
[...]

Je weet wat ik bedoel :P Ik gebruik altijd de beste gun op een tank, ook al is het duur om het ding te gebruiken (Zoals bijvoorbeeld de 105 op de KT)
Hehe ja weet ik, probeer ik ook altijd wel te doen. Wellicht dat ik de sniper gun op de T-44 ook eens ga proberen, kijken hoe dat bevalt :)

Gisteravond ook nog eventjes kunnen spelen, met de T-54 ging alles super lekker behalve dat ik soms in onmogelijke situaties terecht kwam. Wel wonnen we zo'n beetje alles in tegenstelling tot potjes eerder deze week. Mooi de tracks en motor kunnen upgraden nu nog een gun, turret en gun (in die volgorde).
Met de SU-152 ging het niet bepaald lekker, veel ghost shells en vaak in 2-3 schoten neer. Armor wat op het ding zit is niet bepaald dik.. merkte ik in mijn mediums altijd al wel als ik ze van ver beschoot maar zelf meemaken geeft toch een andere kijk op de zaak. Daarbij is de tank ook nog eens traag in vergelijking met de JgdPzr IV. Weet dus nog niet zo goed of ik de russische TD lijn voortzet na de launch.

Ligt misschien aan je speelstijl? Soms kun je natuurlijk ook pech hebben, heb ik afgelopen week vaak genoeg gehad en dan lag het niet altijd aan mezelf :)

• Annihilism
patrickos85 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:25:
[...]

Bij mij varierde het als een tierelier. Ene keer stond ik als hoogste tank, dan weer in het midden en soms onderaan. De Lee tank is een camping tank. tactisch plaatsen, wachten op vijanden en knallen!

Maar ben blij dat ik nu van die tank af ben. Kijk er tegenop om na de release te beginnen met die tank..
Ik vond de M3lee ook helemaal niks, gelukkig ga ik na de release voor mediums dus dan kan ik mooi het pad van de light tanks nemen. Vanaf de sherman is USA trouwens heel erg leuk, met mijn t20 of t23 kan ik ook makkelijk tanks van een hogere tier aan door zijn goeie gun (wel uitkijken geblazen dat je zelf niet geraakt wordt).
Hetzelfde merk ik voornamelijk op mijn SU-152, met de SU-100 werd ik altijd wel redelijk geplaatst en mede door de hoge penetration en redelijke damage kon ik vaak wel wat doen. Met de SU-152 daarentegen kom ik vaak in battles dat ik in 2 schoten kan liggen omdat mijn armor zelden iets bounced en zelf helaas vaak vol raak maar geen damage doe. Ik heb nu wel een andere gun waardoor ik wel meer kan raken, hogere penetration, maar doe ik wel minder damage :)

Maar er zijn nooit plannen geweest voor een hardwipe tussen Closed en Open beta, dus tenzij iemand het tegendeel kan bewijzen kan ik de rest ervan verzekeren dat we mooi door kunnen spelen met de huidige tanks :)

psychoclown in "[MMO] Het grote World of Tanks topic"

Dan was zijn eerdere tijdlijn (zie link in mijn vorige bericht) dus inderdaad correct :)
Mooi dat scheelt weer kunnen we tenminste nog even nagenieten van afgelopen dagen.

TgR_KILLER schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:56:
nou ja.. genieten.. :/ enkele potjes gedaan.. tier 9/10 heavy's kom ik niet doorheen.. in 30 schots 0 damage lol. en omdat ik niemand meer kan killen maar 2k exp voor een win.. en dat was zelfs al doubled.. die 50k voor de volgende gun gaat wel erg lang duren zo :(

heb al wel mijn tracks geupgrade.. had die nodig voor de gun en zat aan max weight kon ook geen rammer ofzo erop schroeven.
Je moet weten waar te schieten + je kan beter met een grote boog er omheen rijden (om ze vervolgens van achter te beschieten :+). Pak al die Panthers, T-54's etc of rijd mee met een IS-7/Maus/T34 dan kun je zeker wel opschieten :)

Het is vaak zo dat je eerst de tracks nodig hebt alvorens de gun te kunnen gebruiken.

TgR_KILLER schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:09:
bah wat is die m26 een onding zeg :/ net een loss maar 200 exp lol. kost nog maanden om die gun te krijgen zo.. kan geen deuk in een pakje boter schieten..

net 1 potje met mijn m4a3e8 gedaan. ook die even geupgrade met wat extra's en gewoon rushen xD op een gegeven moment schoten 7 tanks op me haha nog 2 meegenomen en wederom een sniper medal gekregen =)
Volgens mij moet je nog een beetje wakker worden want de 3 dagen compensatie zijn over, wen er maar aan dat dit weer normale getallen zijn ;)
User.tmp schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:49:
Zonet even een Jagdtiger naar de eeuwige tankjachtvelden geholpen. Van 56% naar 0% met 1 schot. :*)

Soms hou ik wel van de stock gun van de Su-152, maar 9 van de 10 keer haat ik hem. Traag, inaccuraat, valt alleen damage mee te doen als je HE gebruikt. Kortom, same shit, different tank.
Al aan het sparen voor de 122mm guns?
Zelf nog niet zoveel mee gespeeld maar hoewel deze een stuk sneller is doe ik ook meteen weer minder damage. Weet nog niet of het dus wel een vooruitgang is ten opzichte van de stock gun.

Ik denk precies hetzelfde over de stock gun, de ene keer een KT of IS ~50% eraf maar dan zien ze je en liggen je tracks eraf en kun je het eigenlijk al wel vergeten. Jammere is dat je met stock gun op verre afstand nauwelijks iets raakt, meestal krijg je dan een hit zonder damage of iets of ghost shells :)

[Voor 43% gewijzigd door psychoclown op 20-01-2011 19:23]

Zimmer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:48:
[...]

En als je een hoge Tier pakt win je ook weer veel, dan kan je het potje maken of kraken.
Tja het kan ook zeer pech hebben zijn, recklezz en ik hadden afgelopen tijd ook niet bepaald veel geluk wat teams betreft :)
rapture schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:41:
[...]
Ik vind het maar niks om de sniping mogelijkheid van SU-100, SU-85,... te missen. Nu moet ik doelwitten onder bv 400 m bereik opzoeken ipv achter cover het fijnere werk zoals rupsbanden eraf knallen, door de Duitse mantels knallen (wegens slecht ontwerp kon het als een shot trap werken, dan bounce een shell richting de hull om de driver dood te krijgen), kleine hoekjes van een tank dat nog niet volledig achter cover zit,...
Je kan nog 2 122mm guns erop gooien, beide met dezelfde stats behalve dat RoF hoger ligt bij de ene :)
Maar inderdaad met de 152mm moet je best wel dichtbij zijn wil je iets kunnen raken en dan moet je oppassen dat je snel genoeg bent om de tegenstander neer te krijgen voordat hij jou heeft. Een KT is dan best lastig als je na het eerste schot 47% eraf krijgt om daarna de tracks er te zien liggen waardoor je kansloos bent :+
Zimmer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Ooit aan duitse TDs gedacht? De hetzer is de enige TD uit de duitse tree die niet uit te staan is.
Zijn net torretjes, vind ze wel schattig :D
Daarnaast zijn het leuke targets ;)

Nice! Ze komen dus niet alleen met US TD's maar ook met een basic French tree :)
Daarnaast is de gold increase naar 250/dag zeer welkom met het omzetten van free exp!

Om alvast een start te maken met de vernieuwde TS wil ik graag iedereen, die in de playertable staat, verzoeken om mij een DM te sturen met een link van zijn of haar WoT profiel pagina. Dit zou mij namelijk een boel werk besparen :)

Ik vind de 100mm D10T wel een zeer fijne gun. Kun je ook genoeg mee hitten en zelfs een 4502 voor 14% critten ;)

Lees anders een de TS.. overigens begint binnenkort ook de open beta (27-01) dus mocht je nu geen key meer krijgen dan kan je over een weekje sowieso beginnen :)

Topic Start

Hmm met de SU-152 gaat het nu echt stukken beter, die 122mm guns liggen mij een stuk beter!

8)7
Vivaladen schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:01:
nou ehhh ik ben weer ff naar de US server vertrokken want duurde wel heel lang met de XP en daar zat ik al in een Stug III nu lekekr aan het sparen voor de Jagdpanzer 4 :D die ferdinands zijn verdomd taaie rakkers trouwens..ben er al 1 tegen gekomen met mn Stug (balance ftw)
Balance is in vele gevallen wel prima behalve als je met Stug tegenover een Ferdinand werd geplaatst in de spelerslijst aan het begin van de match maar dat kan in de praktijk niet eens :)

Zimmer schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Daar begin ik nu ook achter te komen, een IS7 heeft van voren geen kans, zelfs niet met mijn kutgun :P

We moeten trouwens maar eens een keer wat plannen om te gaan platoonen of iets dergelijks, elke keer als ik met Kyozu in ene platoon zit wordt ik gebeld en moet ik weg (Sorry nog van gisteren...)
Hehe geen probleem joh ;)
Plannen wordt wel lastig maar in het weekend wel vaak vrijdagavond en zaterdagavond ook maar dat had je waarschijnlijk wel vermoed ;)
FikkieHo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:39:
Ik had jouw taakje als levend schild overgenomen gister :P

Maar goed, nadeel is wel dat je maar met z'n 3en bezig kan zijn. En als iemand wat afspreekt, dan zijn het er meestal meer :P
En ging best fijn ook ;)
Pirate-Bozz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:26:
Heb mijn Tiger II nu helemaal gepimpt, en zit in de duitse TD-tree halverwege een Ferdinand.
Speel niet verder voor een VK4502/Jagdtiger. Zit nu in een SU-85b te crossen, kijken of de russen echt zo overpowered zijn.
Moah.. OP, ik weet niet hoor valt volgens mij allemaal reuze mee :)
garathane schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:10:
Hebben jullie na een aantal uur spelen ook last van een memory leak ?
Laatste tijd niet meer meegemaakt eigenlijk maar toch wel meerdere keren gehad dat mijn videogeheugen volledig gebruikt was en roze textures liet zien.

Vivaladen schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:04:
Net door een ferdinand afgemaakt! dus het was geen vergissing hoor Psycho clown :S voornaamste tegenstanders zijn die Tigers en Panthers..best lastig met mn Stugje
Volgens mij begrijp je niet goed wat ik bedoel. Aan het begin van de match zie je beide teams in de lijst staan. Degene (of dezelfde typen) waar jij tegenover geplaatst bent is(/zijn) meestal jou 'directe' tegenstanders.
Zo zul je nooit een Ferdinand tegenover een Stug zien, de matchmaking is niet altijd super maar in principe doet het zijn werk goed :)

Als je dus naar het verouderde matching schema kijkt zie je dat een Stug in Tier 4-8 battles kan komen en een Ferdinand in Tier 7-10 battles. Zodoende is het helemaal niet zo verwonderlijk dat je daar regelmatig tegenover staat.
TgR_KILLER schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:05:
[...]

nooit last van gehad eigenlijk :)

laatste dagen niet echt meer gespeeld. begint beetje erg vervelend te worden die m26 zonder upgrades suckt nogal :P misschien volgende week weer wat spelen als gold ook weer wat rapper binnen komt.. heb nog tot het spel live gaat premium dus kan dan weer lekker met mijn t23 en m4a3e8 xp grinden en omzetten in free exp voor mijn m26 :P
Met mijn T-54 de eerste gun gegrind (19k) en naar 5-7 battles zat ik alweer op 6k exp, free exp (4k) ga ik gebruiken voor de T-54 dus nog zo'n 13k te gaan voor de turret en dan nog de laatste gun voor 59.6k :P
In principe goed te doen, als je een paar hits kan krijgen dan schiet het meestal al wel aardig op.

Wat betreft de memory leak, dat treedt ook enkel op als ik langere tijd achter elkaar speel. Sowieso is het na een herstart van het spel weer over maar er is geen duidelijk patroon. Met de HD5770 1GB heb ik na 3-4+ uur last van de memory leak maar met een 8800GTS 320MB na 2-3 uur spelen nog niet. Instellingen zijn een beetje tegenpolen van elkaar maar met die GTS bemerk je altijd al dat je te weinig videogeheugen hebt wanneer een spel grote textures bevat. Ik vind het dus raar dat ik daarmee nog nooit een memory leak in WoT heb meegemaakt.

Overigens gisteravond weer wat mooie potjes met Fikkie en later nog met Zimmer erbij. Begin van de avond verloren Fikkie en ik nog alles ondanks dat wij wel goed speelden maar dat ging langzaam aan beter en uiteindelijk alleen nog maar telkens gewonnen :)

Net ook eventjes ontspannen tussen het studeren door en man o man het gaat eindelijk weer eens vlot. Wat lekkere potjes met mijn SU-152, ik had gister de eerste gun al vrij gespeeld (hogere RoF) en daar ging het erg lekker mee! Vandaag ook 2 potjes gehad waarin ik 5 kills had en alleen maar gewonnen. Dus inmiddels ook de beste gun (nog hogere RoF) erop alleen nog niet mee gespeeld :)
Exp ging in ieder geval weer flink hard!
Paar potjes

[Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 23-01-2011 15:30]

Je kunt op twee manieren met elkaar spelen, in een platoon en in een company.
Om ze te maken heb je een premium account nodig maar om erin te spelen niet.
Platoons worden het meest gedaan omdat je hiervoor max 2 anderen nodig hebt (3 in totaal dus).
Daarnaast werkt companies met een puntentelling al kom je dan eigenlijk alleen tegen tier 10's wat ook de reden is dat wij dat (nog) niet doen ;)

Zojuist een vijftal potjes gedaan om even de eerste victories te krijgen. Wilde ik gisteren ook doen maar kwam alleen in hoge tier potjes wat wel jammer was.

Ik ben benieuwd of de open beta begeleid wordt door een nieuwe patch. Er zouden namelijk, volgens Overlord, nog 2 patches komen voor de release :)

Klopt die draait al sinds 15 januari als ik het goed onthouden heb :)

• Annihilism
Net weer even een potje WoT gedaan. Nog 35k xp voor de pershing.

Ben ik trouwens de enige die een hekel heeft aan potjes waarbij werkelijk elke speler gaat lopen campen? Zon potje zat ik net dus in.. 5 minuten verder en niemand had zich uberhaupt bewogen nadat ze naar hun positie zijn gereden. Dan beweeg je vervolgens zelf uit verveling en dan wordt je door werkelijk alles verrotgeschoten van het vijandelijke team. Hoewel je soms geen keuze hebt dat je gaat campen of niet, levert het bij mij vrij veel frustratie op als werkelijk het hele team dit doet (zelfs de scouts).
Pagina: 1 2 3

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee