Toon posts:

Home Theater PC

Pagina: 1
Acties:

• Manotje90
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11-10 13:45
Beste lezers :) ,

Ik zal me even voorstellen mijn naam is Romano Verboom en ik ben van plan een HTPC te gaan bouwen maar ik weet nog niet precies wat ik nodig ga hebben.
ik heb thuis al een Moederbord liggen ( ASrock P43DE3).

Dit is wat ik wil en hoe het zit:
Ik heb op het moment een LG 42LD550 staan, een 107cm FullHD tv dus
hier op wil ik de beroemde vogelscedne uit planet earth soepel kunnen spelen waardoor ik ook zeker weet dat ik elke HD film kan kijken die er maar is. dit moet natuurlijk op een pc gaan gebeuren die zo stil mogelijk is en toch snel. Daarnaast word deze pc meteen ook een data server dus ga ik voor minimaal 2.000GB HDD per Harddisk.

Mijn gedacht is daarom om de volgende set-up te gasan doen maar ik wil graag jullie meningen.

Mijn Budget is 630,-

Al Vast bedankt voor jullie ingevnigen en hulp. :)

• Manotje90
Hartelijk dank voor de snelle reactie,

ik zou inderdaad dan wel wat advies kunnen gebruiken. maar die hd4670 werkt wel goed en is ok niet zo duur toch.

maar goed ik hoor graag wat sugesties want ik heb gelezen dat de wel voeding erg stil is.
ik heb inderdaad ook nog gekeken voor een andere kast een liggende zalman maar er moet namelijk veel hardeschijven in kunnen dus dat is geen optie

nogmaals bedank.

het hoeft niet snel te zijn want ik game toch niet.

[Voor 21% gewijzigd door Manotje90 op 13-11-2010 22:43]

• Manotje90
D4NG3R schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:49:
[...]

Ga dan gewoon voor een Athlon II X2 met een HD5450. VEEEL zuiniger, en kan ook gewoon perfect HD materiaal afspelen.

Kost je ook nog veel minder :S

Op de SSD kan je mooi je Windows (Neem ik aan) installatie kwijt, op de 2TB schijf kan al het beeld materiaal.

(Voeding zit bij de kast geleverd)
dit is inderdaat wel een mooie setup maar ik blijf toch wel bij mijn ASrock 775 INTEL moederbordje dus dat word dan denk ik een duo-core ik heb een redelijke gezien voor 55 euro en je hebt een helemooie kast uit gezocht maar daar kunnen tog echt te wijnig hardeschijven in minimaal 6 bays wil ik toch.

voor zover de Vid is het wel een mooie optie die HD5450.

en zou dan mischien Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G maar dan 2GB niet genoeg zijn|?:)
dat bespaart weer wat geld:P

als je een alternatief weet qua case dan hoor ik het graag want zo'n liggende is natuurlijk wel erg mooi.

• Manotje90
Tsurany schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:08:
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]

Dat is goedkoop, snel genoeg en zuinig genoeg. Onzin om naar AMD over te stappen als je een geheel nieuw mobo moet kopen.

En _O- @ zuinigheid gelul.
de zuinigheid maakt mij inderdaad ook niet zo heel veel uit.
maar ik wil er nog al een tijd mee vooruit kunnen en daarom wil ik er ook nogal wat TB in kwijt kunnen uiteindelijk waarschijnlijk wel 6 stuks van 2TB want ik ga het flink vol pompen. :P

ik kijk namijk erg veel films, erg veel.

• Manotje90
D4NG3R schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:11:
Als je dan al voor het bovenstaande systeem gaat, neem dan wel de pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI

Zuiniger en Sneller (DDR2 v DDR3).

@ "Zuinigheid _O- "

Had het verkeerde CPU gekozen, TDP van 45w:
pricewatch: AMD Athlon II X2 240E

Ding van jouw:
65w.

DDR3 trekt minder stroom, en levert een stuk meer preformance.

Nogmaals: Als hij echt zijn setup 24/7 laat draaien, kan hij beter kijken naar een zo zuinig mogelijke setup. Want 20w in idle VS 50w in idle is een berg als hij constant draait ;) .
dat klopt

• Manotje90
Tsurany schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 23:15:
[...]

Jezus sta je op de loonlijst van greenpeace?
wahahah

• Manotje90
Slotje AUB
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee