Toon posts:

Wifi bridge naar samsung tv via Belkin Router

Pagina: 1
Acties:

• u2wouter
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2011
Hallo allemaal,

Ik heb een samsung ue46c6000 televisie. Nu weet ik dat deze tv op het netwerk te krijgen is via een speciale samsung dongel of via een kabel netwerk. Omdat de samsung dongel best prijzig is heb ik het volgende gedaan.
Ik heb een bridge aan mijn tv gehangen (zie volgende link: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:1123 )

Omdat ik via mijn kabelnetwerk wel verbinding kon krijgen dacht ik van dit moet ook lukken via een bridge.
Ik gebruik een Belkin Router F5D8233-4. Nu heb ik mijn Ip adres voor mijn televisie naar 192.168.2.3 gedaan.(192.168.2.1 is volgens mij van de belkin router.)
Mijn subnetmasker: 255.255.255.0
Gateway:192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1

Nu probeer ik op mijn televisie een netwerk test te doen en dan krijg ik het volgende te zien:
Mac adres is goed
IPadres, subnet, gateway, DNS server zijn goed
Ping van Gateway is niet goed
Niet verbonden met gateway. Controleer of de netwerkkabel goed is aangesloten. Controleer de netwerkinstellingen en kijk of de gateway zich in het netwerk bevindt

Heeft iemand van jullie enig idee wat ik fout doe??

Moet ik die bridge nog toevoegen aan mijn router ofzo??
En zo ja hoe doe ik dat dan?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Groeten
Wouter

[Voor 4% gewijzigd door u2wouter op 12-11-2010 21:07]

• u2wouter
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2011
Dank voor je snelle reactie.
Ik ga morgenavond proberen om de VAP11G aan mijn laptop te hangen en kijken of ik nog steeds draadloosinternet heb (ik moet overdag werken).

Mocht je toevallig nog iets vinden hoor ik het graag.

Groeten
Wouter

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee