Toon posts:

[T-SQL] n'th woord in delimited string vinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Dakoina
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:24

Dakoina

Newbie archer

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een manier om een n-th woord uit een delimited string te halen, maar dan met T-SQL. Het is een bestaande functie in scripting taal van een bepaald software packet, maar ik zou die graag een TSQL versie voor in Sybase creëren.

Ik heb al redelijk wat gegoogled, en heb gemerkt dat het niet zo heel eenvoudig lijkt te zijn, maar ik heb nog steeds geen concreet antwoord gevonden en geraak er zelf niet echt meer aan uit.Mensen spreken van tijdelijke tabellen te maken en dergelijke meer, maar spreken niet over het n-de stukje string.

De SQL ervaring heb ik wel, maar de TSQL kant is nog niet zo heel sterk.

voorbeeldje:
- een veld met naam" mystring" bevat "abc|12345|mm|test|xxxx"
- een functie WORD(source, delimiter,n-th word)
--> WORD(mystring,'|',2) returns "12345"

maar dit dan in een TSQL syntax

Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt

• Dakoina
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:24

Dakoina

Newbie archer

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:15:
Los van de opmerkingen die je gegarandeerd gaat krijgen over waarom die zooi überhaupt zo in de tabel zit: heb je al eens geprobeerd een UDF te maken? Met Charindex en Substring moet je een heel eind komen.
... laten we zeggen, ik ben diegene die de zooi mag opruimen :)

Ik dacht wel dat ik aan een UDF moest beginnen, maar hoe, dat was me nog een raadsel.

Bedankt, ik ga het direct eens bestuderen!

[Voor 61% gewijzigd door Dakoina op 09-11-2010 11:06]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee