Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:23
yup het is 2.2 en 1.6 maar alleen maar error :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Thunder- schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:27:
Oke, maar ik denk dat de basics opzich ook wel het zelfde zijn toch ?
Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen, word m'n eerste tablet :)
Het is allebei 7" , het is allebei van Archos en het draait allebei Android.. dan houd het op ;(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:54
Toch maar de plug in aangschaft net, werd gek van het: kan dit bestand niet afspelen koop de plugin gezeik. Net geprobeerd een 720P film te streamen vanaf mn pc, dat ging niet (heel erge framedrops). Kan ook aan de router liggen. Zal het nog wel even met betere omstandigheden proberen. Nu eerst maar even een dvdtje proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 07:16
Nu ik mijn 101 een week of drie heb, heb ik er toch wat gemengde gevoelens over...

Het grootste pijnpunt is dat de 'cellphone tethering' via Bluetooth niet zo makkelijk werkt als in de advertenties voorgesteld wordt en ik de afgelopen weken ook geen vooruitgang heb geboekt ondanks het proberen van bijna alle apps en het tijdelijk rooten van mijn telefoon. Op de bank met wifi is leuk maar selling point was voor mij toch internet op een groot scherm in de trein.

Gezien de vele posts op forum.achosfans.com blijkt dit lang niet altijd werkt en zijn we afhankelijk van de developers van tethering apps of Archos zelf om dit te verbeteren.

Ook zou b.v. een 3g internet stick o.i.d. wat mij betreft best ondersteund mogen worden. Heb nog zo'n NS T-Mobile ding liggen.

Ander puntje is dat de wifi ook niet met meer dan 'g' blijkt te connecten (en inderdaad, HD stramen werkt dan niet echt lekker). Lokaal neerzetten van 'content' duurt dan ook weer erg lang en dan moet je weer met USB sticks, eerst naar je PC kopieren e.d. aan de gang (iets waar ik juist vanaf was met de combinatie NAS en mediaplayer in de huiskamer).

Ik heb het idee dat ik door het formaat van de 101 meer de functionaliteit van een (tablet) PC verwacht terwijl het Android OS, (hoe leuk het ook is :) ), toch echt een phone-OS is.

Het zal dus niet zozeer aan het tablet liggen maar dat nu net de punten die voor mij de 'selling points' waren niet echt lekker werken terwijl de rest gewoon goed is. (Scherm, batterijduur, interface, muziek, films, games)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week de blije bezitter van een Archos 70IT 8GB. Mooi apparaat, prima grootte (wilde eerst de 101, maar gelukkig toch niet voor gegaan) en wat is Android een fijn OS!

Was zelf heel blij met mijn iPhone de afgelopen 2 jaar, maar nu voelt iOS echt aan als een brak, gesloten en onplezierig iets. Heb ook serieus gekeken naar een iPad, maar ben ik gelukkig niet voor gegaan :)

De Archos is ideaal voor multimedia, games en een prima vervanging voor de laptop voor het casual surfen op de bank, hoeft geen laptop opgestart te worden en het is lekker handzaam. Ben zeer te spreken over de accu, het scherm en de algehele functionaliteit.

Qua apps is er vrij veel te vinden, hoewel er in de Apple app store toch meer is. Ik mis met name één soort app waar er in de Apple store meerdere van zijn te vinden, maar die zal hopelijk nog wel komen. En anders kijk ik zelf wel even of ik nog wat Java op kan pikken en wellicht zelf kan ontwikkelen. Moet ik dan wel de tijd voor vinden. Het hoeft iig niet ingewikkeld te zijn.

Grootste reden om hem te kopen was dat ik een handzaam apparaat zocht omdat ik veel in de trein zit. Enerzijds om af en toe achteruit te zitten, wat multimedia te gebruiken of te surfen, anderzijds, als belangrijkste reden, om in de trein productief te zijn. Naast een fulltime baan ben ik nl. nog met andere tijdrovende zaken bezig, en dan kan ik die uurtjes in de trein goed gebruiken.

Hiervoor heb ik ook een case met ingebouwd keyboard besteld via Amazon (eigenlijk bedoeld voor een andere 7" tablet maar met vergelijkbare afmetingen), komt als het goed is volgende week.

Het via bluetooth tetheren gaat bij mij overigens prima. Vier drukken op de knop (2 op de tel en 2 op de archos) en het werkt. En dat met een tel met WM6.5 (Omnia 2). Ik heb dus prima internet in de trein op de Archos. Hoefde er verder ook niets voor in te stellen, alleen eenmalig de apparaten met elkaar te verbinden. Nu gaat dat automatisch als ik de bluetooth aanzet.

Al met al tot nu toe zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-03-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:35:
{...}
Hiervoor heb ik ook een case met ingebouwd keyboard besteld via Amazon (eigenlijk bedoeld voor een andere 7" tablet maar met vergelijkbare afmetingen), komt als het goed is volgende week.
Ik zoek ook nog zoiets, dus ben heel benieuwd welke case mèt toetsenbord je hebt gevonden en hoe die bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lepke schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:09:
[...]

Ik zoek ook nog zoiets, dus ben heel benieuwd welke case mèt toetsenbord je hebt gevonden en hoe die bevalt!
http://www.amazon.co.uk/g...004FCSDB2/ref=oss_product

Dat is hem. Via Amazon besteld, maar komt bij een andere leverancier vandaan. Het is een beetje op de gok, ben benieuwd hoe goed het werkt. Moet alleen nog even een verloopstekkertje USB A Female <> Micro USB B Male vinden. Kan het wel bestellen (doe ik ook wel als ik het verder niet kan vinden) maar haal het liever gewoon ergens in een winkel.

Volgende week kan ik hopelijk aangeven hoe goed het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
UniMatrix schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:35:
Nu ik mijn 101 een week of drie heb, heb ik er toch wat gemengde gevoelens over...

Het grootste pijnpunt is dat de 'cellphone tethering' via Bluetooth niet zo makkelijk werkt als in de advertenties voorgesteld wordt en ik de afgelopen weken ook geen vooruitgang heb geboekt ondanks het proberen van bijna alle apps en het tijdelijk rooten van mijn telefoon. Op de bank met wifi is leuk maar selling point was voor mij toch internet op een groot scherm in de trein.

Gezien de vele posts op forum.achosfans.com blijkt dit lang niet altijd werkt en zijn we afhankelijk van de developers van tethering apps of Archos zelf om dit te verbeteren.

Ook zou b.v. een 3g internet stick o.i.d. wat mij betreft best ondersteund mogen worden. Heb nog zo'n NS T-Mobile ding liggen.

Ander puntje is dat de wifi ook niet met meer dan 'g' blijkt te connecten (en inderdaad, HD stramen werkt dan niet echt lekker). Lokaal neerzetten van 'content' duurt dan ook weer erg lang en dan moet je weer met USB sticks, eerst naar je PC kopieren e.d. aan de gang (iets waar ik juist vanaf was met de combinatie NAS en mediaplayer in de huiskamer).

Ik heb het idee dat ik door het formaat van de 101 meer de functionaliteit van een (tablet) PC verwacht terwijl het Android OS, (hoe leuk het ook is :) ), toch echt een phone-OS is.

Het zal dus niet zozeer aan het tablet liggen maar dat nu net de punten die voor mij de 'selling points' waren niet echt lekker werken terwijl de rest gewoon goed is. (Scherm, batterijduur, interface, muziek, films, games)
Mijn ervaring is dat tethering geen probleem op de Archos is, maar meer de instellingen. Mijn 70 tethered probleemloos met een Nokia 97. Maar wel nadat ik de gegevens van Telfort opgegeven had. Dus wie is je provider en welke stappen heb je gedaan om het werkend te krijgen? Ik neem aan dat BT pairing al wel gelukt is?

Normaal gesproken is Wifi G meer dan voldoende voor HD content streaming. Volgens informatie van Archos is de max bitrate wat hij kan verwerken 5 tot 10 Mbps (afhankelijk van de codec). Dus de Archos gaat hakkelen nog voordat Wifi G de bottleneck is. Dus wat was de codec en bitrate wat je probeerde af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Supremo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Mijn ervaring is dat tethering geen probleem op de Archos is, maar meer de instellingen. Mijn 70 tethered probleemloos met een Nokia 97. Maar wel nadat ik de gegevens van Telfort opgegeven had. Dus wie is je provider en welke stappen heb je gedaan om het werkend te krijgen? Ik neem aan dat BT pairing al wel gelukt is?

Normaal gesproken is Wifi G meer dan voldoende voor HD content streaming. Volgens informatie van Archos is de max bitrate wat hij kan verwerken 5 tot 10 Mbps (afhankelijk van de codec). Dus de Archos gaat hakkelen nog voordat Wifi G de bottleneck is. Dus wat was de codec en bitrate wat je probeerde af te spelen?
Ik heb een SE X10 mini (Android 2.1, niet rooted) en draai PDAnet (maar heb vele andere appjes geprobeerd) BT pairing werkt prima en de Archos ziet de telefoon ook als "tethering capable" in de wizard. Vervolgens krijg ik geen gegevens uit de SIM-kaart. Als ik de apn uit mijn telefoon invul (KPN: portalmmm.nl) en geen username / password want die staan ook niet in m'n telefoon is het profiel klaar. Als ik dan wil tetheren laat PDAnet op de telefoon zien dat het tablet connect, vervolgens krijg ik na een aantal seconden op de Archos de melding 'unable to connect by tethering'. Waarna op de telefoon te zien is dat de tablet disconnect.

Dit krijg ik bij alle appjes die ik op m'n telefoon probeer (PDAnet, Easytether, Tether Blue, enzovoort.)

Mijn laptop (W7 64) kan ik zonder probleem tetheren via PDAnet door een BT dial-up aan te maken met als telefoonummer '#123' en verder niets aan instellingen. Het ligt volgens mij dus niet aan telefoon en provider.

Ja, ik heb #123 ook geprobeerd als apn :o

Probleem is dat je op de Archos verder niets kunt instellen of logs bekijken waarom het fout gaat. :?

edit:
Die streaming vind ik niet zo belangrijk op het moment :) heb liever tethering aan de praat.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
ik neem aan dat wanneer tethering niet werkt, dit altijd aan de phone ligt?
de archos hoeft niks te pairen, hij is alleen ontvanger? er zal alleen n nieuwe verbinding zichtbaar zijn.

ben n noob op dat gebied, maar zo ging t ook bij mn iphone en mn htc.
Op de laptop van mn vrouw hoefde ik helemaal niks in te stellen. op mn htc verscheen vanzelf de optie "telefoon als modem gebruiken" toen ik deze met usb aan de laptop aansloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:29:
[...]

http://www.amazon.co.uk/g...004FCSDB2/ref=oss_product

Dat is hem. Via Amazon besteld, maar komt bij een andere leverancier vandaan. Het is een beetje op de gok, ben benieuwd hoe goed het werkt. Moet alleen nog even een verloopstekkertje USB A Female <> Micro USB B Male vinden. Kan het wel bestellen (doe ik ook wel als ik het verder niet kan vinden) maar haal het liever gewoon ergens in een winkel.

Volgende week kan ik hopelijk aangeven hoe goed het werkt :)
Ziet er goed uit!
Laat even weten of hij bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
UniMatrix schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Ik heb een SE X10 mini (Android 2.1, niet rooted) en draai PDAnet (maar heb vele andere appjes geprobeerd) BT pairing werkt prima en de Archos ziet de telefoon ook als "tethering capable" in de wizard. Vervolgens krijg ik geen gegevens uit de SIM-kaart. Als ik de apn uit mijn telefoon invul (KPN: portalmmm.nl) en geen username / password want die staan ook niet in m'n telefoon is het profiel klaar. Als ik dan wil tetheren laat PDAnet op de telefoon zien dat het tablet connect, vervolgens krijg ik na een aantal seconden op de Archos de melding 'unable to connect by tethering'. Waarna op de telefoon te zien is dat de tablet disconnect.

Dit krijg ik bij alle appjes die ik op m'n telefoon probeer (PDAnet, Easytether, Tether Blue, enzovoort.)

Mijn laptop (W7 64) kan ik zonder probleem tetheren via PDAnet door een BT dial-up aan te maken met als telefoonummer '#123' en verder niets aan instellingen. Het ligt volgens mij dus niet aan telefoon en provider.
...
Volgens deze link moet je wel een username en password invullen (beide kpn): http://forum.iculture.nl/...7027-kpn-3gs-4-0-1-a.html

Het is niet erg duidelijk bij KPN, want er zijn wel meer varianten: http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-01 00:08
nou na 3 weken mijn tablet(101 8 GB) kwijt te zijn geweest bij de RMA van Archos vandaag goed nieuws ik krijg een nieuwe!:d zal m wel binnen een paar dagen hebben want heb nieuw serie nr. en dergelijke al dus ben benieuwd!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Is het al iemand gelukt om een 3G-dongle werkend te krijgen? =) Eventueel met een hack?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Laatst online: 26-07 14:19
kavish schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:12:
[...]

Ziet er goed uit!
Laat even weten of hij bevalt :)
Zie ook DEZE
Kost 25 euro, ex verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 09:16
We hebben hier op kantoor een 10.1 tabletje om een beetje mee te spelen. Nu wil ik graag een ander keyboard installeren. Door middel van dit topic is het me gelukt om de gewone Market te installeren en om andere keyboards te installeren. Als ik dit echter kies bij Settings -> Language & keyboard settings, dan blijf ik telkens het standaard keyboard krijgen als ik iets intyp, bijvoorbeeld in de search.

Ook al geprobeerd om te rebooten, maar dit hielp niet.

Wordt dit ook geblokkeerd door Archos?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Rolandow schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:38:
Wordt dit ook geblokkeerd door Archos?
Nee, druk lang op een plek waar je tekst kan invoeren, kies "Invoermethode" en nu het geinstalleerde keyboard.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-07 09:16
Brad Pitt schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:53:
[...]

Nee, druk lang op een plek waar je tekst kan invoeren, kies "Invoermethode" en nu het geinstalleerde keyboard.
Yes, dat is de oplossing. Hartelijk dank!

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Supremo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:45:
[...]

Volgens deze link moet je wel een username en password invullen (beide kpn): http://forum.iculture.nl/...7027-kpn-3gs-4-0-1-a.html

Het is niet erg duidelijk bij KPN, want er zijn wel meer varianten: http://www.pluk-in.com/pl...iel_netwerk_nederland.php
Thanx Supremo!

Helaas allemaal 'no workee' :|

Vervelende is dat je dus geen idee hebt waarom, geen meldingen als 'cannot find apn' of 'incorrect password', niks. :( :( :( Het kan net zo goed helemaal niet aan die apn instellingen liggen. Ik zie pdaNET op de telefoon aangeven dat er geconnect wordt; bij het maken van het profiel en bij het tetheren, maar niks anders als 'unable to connect by tethering'. Heeeel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Ferry34 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:08:
ik neem aan dat wanneer tethering niet werkt, dit altijd aan de phone ligt?
de archos hoeft niks te pairen, hij is alleen ontvanger? er zal alleen n nieuwe verbinding zichtbaar zijn.

...
Dat vraag ik me dus ten sterkste af, zeker als je een Windows PC wel kunt tetheren met dezelfde phone en app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
JeanLeGrand schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:40:
Hier een Happy Archos 70 gebruiker sinds afgelopen donderdag ;) . Direct de update naar Froyo 2.2.1 erop gezet en de truc om Market er op te zetten. Vreemd dat sommige Apps zoals Marktplaats niet te vinden zijn. Ook eigenaardig is dat alle "flip clock" widgets niet goed worden weergegeven; 4x2 widgets worden samengeperst tot een 2x1 plek, terwijl een 4x2 wheater widget wel goed wordt weergegeven (meerdere flip clocks uitgeprobeerd) , iemand anders hier een andere/betere ervaring?overigens zie ik dat alle FlipClocks van Factory Widgets zijn.
Dit heb ik ook ondervonden op de 101 met meerdere klokwidgets.

Probeer deze eens:
http://www.androlib.com/a...rouze-waveheure-qnpj.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou LauncherPro wel eens uit willen proberen, maar kan het in de market en appslib nergens vinden. De site van LP word ik ook niet veel wijzer van. Nu kan ik wel als ik even rondgoogle op bepaalde plekken een apktje downloaden, maar wat is nu eigenlijk de normale manier om eraan te komen?

En zijn er ervaringen met de Archos apparaten met LP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De normale manier om eraan te geraken is hem te downloaden vanuit de Market.
Als je de Plus-versie wil hebben kun je naar zijn website, gegevens invullen en je krijgt een unlock-key.
Ik heb goede ervaringen met LauncherPro (Plus) zowel op m'n telefoon als op m'n Archos, gewoon supersnel.
Heb ook de Plus-versie aangeschaft, voor onder andere de leuke widgets (gebruik alleen de agendawidget maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk en informatieve video! Ik vind het alleen raar dat ik hem niet in de market kan vinden. Ik zoek op launcherpro en launcher pro, maar zowel in de officiële market van Google als appslib vind ik niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:48
Gisteren de A70 250Gb besteld en vandaag binnen.
Wat een pracht apparaat.
Stukken beter dan de PoV 7" en Archos 7 Home Tablet.
Ben blij dat ik voor deze ben gegaan.

Iemand enig idee wat voor soort hard disc erin zit?
2,5" of misschien een 1,8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mn Archos tablet helaas niet hier, dus kan niet checken of LP er bij mij in staat..
Weet wel dat ik de laatste versie van de Market heb, dat is versie 2.2.7, heb jij die ook?
Heb 'm zelf geinstalleerd via een losse .apk, gekochte unlockkey ingevoerd en klaar.

Ik gok op een 2,5" HDD, aangezien een 1,8" versie met die grootte me erg duur lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude Zaque
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01-2018
Ik gok op 1.8"
Samsung S1 250Gb boxed (extern USB 2.0) is al te krijgen voor minder dan 54 euro dus zal OEM voor Archos hooguit een paar tientjes zijn. Aangezien het een redelijk nieuwe drive is, zal leverbaarheid mogelijk ook de slechte leverbaarheid van de Archos kunnen verklaren.
2.5" met externe behuizing is net zo dik als de Archos dus waar laat je die?

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 00:04
Hallo allemaal,

Sinds een week heb ik de archos 101,16 gb. Te weten te bemachtigen bij fnac in antwerpen!
Erg leuk ding voor op de bank, eerlijk is eerlijk het scherm van de ipad kwa aanraakgevoeligheid en kijkhoeken zijn beter maaaar, voor de prijs van een 101 mag je niet klagen. En al helemaal niet met android!
Het mooie is dat wanneer je tegenwoordig (computer)apperatuur koopt je de volgende dag alweer achter loopt. Zag vandaag alweer leuke dingen van asus.

Is het iemand al gelukt er flash werkend op te krijgen trouwens?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flash is gewoon te downloaden vanuit de Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Zijn er eigenlijk al custom roms beschikbaar voor de A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
CLB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:53:
Flash is gewoon te downloaden vanuit de Market
Flash wat in de market staat werkt nog niet op de 101. Althans niet bij mij, iemand andere ervaringen?

[ Voor 23% gewijzigd door wjay op 05-01-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:46
wjay schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:43:
[...]

Flash wat in de market staat werkt nog niet op de 101. Althans niet bij mij, iemand andere ervaringen?
Deze versie van XDA werkt prima :)

Komt van de Droid X, welke hetzelfde chipset heeft als de Archos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
Heee bedankt, moest hem ff opnieuw opstarten voordat hij werkte.
Mn browser loopt wel vast elkekeer. Maar totdat de officiele er is kan ik verder met deze. Toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
CLB schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:11:
De normale manier om eraan te geraken is hem te downloaden vanuit de Market.
Als je de Plus-versie wil hebben kun je naar zijn website, gegevens invullen en je krijgt een unlock-key.
Ik heb goede ervaringen met LauncherPro (Plus) zowel op m'n telefoon als op m'n Archos, gewoon supersnel.
Heb ook de Plus-versie aangeschaft, voor onder andere de leuke widgets (gebruik alleen de agendawidget maar toch)[video]
Dat coverflow ziet er allemaal erg leuk uit, Maar ik neem aan dat jouw albums in het mp3 formaat zijn?
Lijkt mij namelijk dat zoiets werkt op de Tags die aan je audiobestanden zitten.
Ik maak zelf vooral gebruik van Flac en WAV en waar je bij Flac nog (covers en) tags aan het bestand kan toevoegen (Al word het afgeraden) kan het met Wave helemaal niet.

Omdat ik de Archos 70 vooral interesant vind vanwege de functie als mediaspeler en dan voornamelijk de 250GB versie.
Met als leuke bijkomstigheid de tablet functie (internet, email en games.) en de totaal prijs (€ 300,- of minder) die het de moeite waard maakt om eens een tablet uit te proberen. (En dan later wellicht over te stappen naar een grotere tablet met meer power(Android 3.0/Windows 7), En als het niet bevalt heb ik in elk geval een leuke mediaspeler met heel mijn muziek collectie erop.)

Vroeg ik mij af of de muziek speler aplicatie ook gewoon door mappen kan browsen (Mijn muziek collectie zal er gewoon in Wave (.WAV) op komen te staan.) en map na map kan afspelen? (En ook kan omgaan met cd1, cd2 enz. mappen in de album mappen.)
Hoe de geluidskwaliteit is als je muziek luisterd op het apparaat (Met een koptelefoon of op externe speakers/geluidsinstalatie.)
En of het apparaat zonder problemen aan de lader kan staan(Met de kickstand uitgeklapt) terwijl hij muziek afspeeld, aan een 2.0(pc) speakersetje aangesloten is en op een kastje bij mijn bed staat, Dat zou namelijk ideaal zijn.

Archos zegt zelf dat het apparaat ongeveer van 36 uur op een batterijlading kan doen bij het afspelen van muziek, Maar dat zal wel gebasseerd zijn op lage bitrate mp3tjes (Zoals ook altijd zo is als er geadverteerd word met het feit dat er 500 nummers op een mp3 speler van 2gb passen.)
En mocht het wel reëel zijn dan haal je het in de praktijk alsnog niet omdat je tussendoor ook andere dingen met het apparaat zult doen. (internetten bijvoorbeeld.)

Is het apparaat ook zo in te stellen dat hij zichzelf uitschakeld na een X aantal minuten niets doen? (Maar wel aanblijft terwijl hij muziek afspeeld en zo 4 of 5 albums afspeeld en dan uitgaat terwijl ik al lig te slapen.)

Hopelijk zijn het niet teveel vragen voor je,
En als de antwoorden al ergens in het topic staan dan hoor ik graag op welke pagina. (Ik had geen tijd om alle 40+ pagina's helemaal door te lezen.)

Alvast bedankt,

Sato.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt me niet op de Google Agenda te koppelen aan mijn A70. Met de standaard software kan ik alleen maar met een Exchange account koppelen... wie heeft het antwoord..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Sato: Ik zal vandeweek is voor je kijken met die wavs / mappen
Geluidskwaliteit met oordopjes en interne boxjes is heel fijn en goed hoor.
Hij kan wel op de kickstand staan en zo muziek afspelen (terwijl hij oplaad)
USB-boxen werken misschien met een externe spanningsbron en een converter voor de USB-poort.

@ Cloggie21: De Markethack uit de TS toepassen, dan kun je ook Google Apps installeren.
Zodoende kun je je Google-gegevens invullen en dan kun je je agenda / contacten / mail syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is "TS"? markethack concpet ken ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
@v-Script

Launcher Pro is inderdaad niet zichtbaar in de Market op de 70/101, waarom weet ik ook niet precies maar je kan de apk ook gewoon downloaden vanaf de officiele site (die momenteel wat probleempjes lijkt te hebben)

@cloggie21 TS is de Topic Start, dus de eerste post in dit topic met veel nuttige info :)

[ Voor 14% gewijzigd door michel2506 op 06-01-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Wil m'n Archos 70 registreren bij Archos, maar krijg de volgende melding:
Registration does not validate your warranty – please retain your receipt as proof of purchase date.

Volgens Archos staat m'n serial number op de tablet zelf, maar daar kan ik niets vinden.
Heb de serial gebruikt die op de doos staat.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Laatst online: 14:23
Onder de kickstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of bij 'instellingen - over dit apparaat', die heb ik gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:56:
wat is "TS"? markethack concpet ken ik wel
Afkorting voor Topic Start. Eerste bericht in deze draad.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Is inmiddels gelukt, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Als je de Markethack uit de TS toepast krijg je wel Market, maar niet alle apps worden gevonden. Bijvoorbeeld Launcher Pro. Je vind wel een Launcher Pro icon pack maar die is van een andere vendor. Heeft iemand een truc gevonden om deze toch zichtbaar te krijgen, cache clearen rebooten heeft niet geholpen.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt niet aan de hack hoor =)

Dat kan aan van alles liggen.. Je Androidversie, je toestel, je firmware, je kernel, je provider, je resolutie..
Kan best zijn dat als ik vanmiddag kijk gewoon LP kan vinden met m'n 2.1 Androidversie en jij niet met je 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom ik regelmatig mijn Archos 101 niet uit de standby-/slaapstand krijg?
Het groene lampje is dan uit gegaan en de aan-/uit knop reageert niet.
Als ik dan de oplader er even in steek gaat het groene lampje weer branden en kan ik hem weer aan zetten. Het is geen lege accu probleem want die geeft vervolgens aan dat er nog genoeg prik in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:58:
Heeft iemand enig idee waarom ik regelmatig mijn Archos 101 niet uit de standby-/slaapstand krijg?
Het groene lampje is dan uit gegaan en de aan-/uit knop reageert niet.
Als ik dan de oplader er even in steek gaat het groene lampje weer branden en kan ik hem weer aan zetten. Het is geen lege accu probleem want die geeft vervolgens aan dat er nog genoeg prik in zit.
Probeer hem eens zonder lader te resetten dan: dus 10 sec de aan uit knop ingedrukt houden. Bij mij kwam hij ook soms niet meer uit de slaapstand, dit kwam omdat mijn taskkiller blijkbaar de verkeerde processen afsloot, probeer eens een andere taskkiller te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
vandaag nieuwe Archos 101 8GB gehad nadat ik hem had opgestuurd voor RMA 14 december gestuurd today 6 januari terug gehad een nieuwe in doos gesealed :D

dus dan hebben jullie een indicatie voor een RMA beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
CLB schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:43:
@ Sato: Ik zal vandeweek is voor je kijken met die wavs / mappen
Dat zou ik zeer op prijs stellen
CLB schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:43: Geluidskwaliteit met oordopjes en interne boxjes is heel fijn en goed hoor.
Hij kan wel op de kickstand staan en zo muziek afspelen (terwijl hij oplaad)
USB-boxen werken misschien met een externe spanningsbron en een converter voor de USB-poort.
Zie net dat ik niet helemaal duidelijk was in mijn vorige post, Het betref gewoon een speakerset met 3,5'' jack aansluiting.
Het gaat om een Creative Gigaworks setje, De T20 (2.0, Zonder Bass Speaker dus.)
Geheel mijn fout, En een 3,5'' Jack kan gewoon in de koptelefoon aansluiting op het apparaat.

In elk geval bedankt voor je snelle rectie en ik hoor graag van je hoe de speler met Wav files in mappen omgaat. (Heeft geen haast dus neem de tijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
tzanten schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:48:
[...]

Deze versie van XDA werkt prima :)

Komt van de Droid X, welke hetzelfde chipset heeft als de Archos.
En XDA heeft hem weer hier vandaan (hoef je je ook niet te registreren): http://forum.archosfans.c...&t=41941&p=284672#p284672

Uitzendinggemist en Youtube zijn bij mij nog steeds net iets teveel gevraagd.
Werkt wel beter dan de standaard Flash uit de Market.
Wachten op de goedkeuring van Adobe op de versie van Archos zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeren van de hack werkte goed. Nu weel helemaal blij met echte Google apps en market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:58:
Als je de Markethack uit de TS toepast krijg je wel Market, maar niet alle apps worden gevonden. Bijvoorbeeld Launcher Pro. Je vind wel een Launcher Pro icon pack maar die is van een andere vendor. Heeft iemand een truc gevonden om deze toch zichtbaar te krijgen, cache clearen rebooten heeft niet geholpen.
Het is wel niet dezelfde maar kan wel werken en baat het niet dan schaat het niet. ;)

Ga naar instellingen - toepassingen - toepassingen beheren - alles.
Zoek market op, dan cache wissen en daarna nu stoppen. Gegevens NIET wissen.
Dan zoek je google services framework op, dan gegevens wissen gevolgd door nu stoppen.
Nu reboot je je tablet en als het goed is gegaan kun je nu meer apps downloaden als het op de archos ook werkt. Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier staat LauncherPro in de markt met androidversie 2.1 trouwens =) en marketversie 2.2.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Jippie Jeej!

Tethering werkend gekregen op mijn Archos 101 8GB

Hieronder uitleg voor iig de Nokia's:: (heb zelf een Nokia N86 8MP

1. Sluit hem aan via de datakabel
2. Selecteer niet massa geheugen opslag maar PC-Suite modus (of modem modus voor oudere nokia's)
3. ga naar instellingen -> mobiele telefoon voor tethering -> USB dan haalt ie automatisch de instellingen op in mijn geval KPN
4. klik KPN aan en er word verbinding gemaakt -> werkt de verbinding dan zie je rechts bovenin een telefoontje staan!

hoop mensen hiermee te helpen

en ik heb ook een blackberry dat is volgende stap om die werkend te krijgen in tethering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:31:
[...]

Het is wel niet dezelfde maar kan wel werken en baat het niet dan schaat het niet. ;)

Ga naar instellingen - toepassingen - toepassingen beheren - alles.
Zoek market op, dan cache wissen en daarna nu stoppen. Gegevens NIET wissen.
Dan zoek je google services framework op, dan gegevens wissen gevolgd door nu stoppen.
Nu reboot je je tablet en als het goed is gegaan kun je nu meer apps downloaden als het op de archos ook werkt. Anders zou ik het ook niet weten.
Die hack vond ik ook op het xda forum en heb ik uitgevoerd, nadat ik het hele apparaat heb leeggegooid en teruggebracht naar de fabrieksinstellingen, en gAppsInstaller_v5 heb geinstalleerd.

In de TS staat volgens mij een link naar de gApps4Archos waarin nog de market 1.87 zit. Nu heb ik 2.2.7 en kan ik Launcher Pro o.a. vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik al tig keer heb gezegd... de Market update gewoon automatisch met de hack uit de TS.
Ik kan elke week wel nieuwe apk'tjes linken, maar het is en blijft gewoon functioneel en de laatste versie.

V5 bevat marketversie 2.0.9 dus dat is ook niet de laatste :)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 07-01-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Oosz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:24:
Jippie Jeej!

Tethering werkend gekregen op mijn Archos 101 8GB

Hieronder uitleg voor iig de Nokia's:: (heb zelf een Nokia N86 8MP

1. Sluit hem aan via de datakabel
2. Selecteer niet massa geheugen opslag maar PC-Suite modus (of modem modus voor oudere nokia's)
3. ga naar instellingen -> mobiele telefoon voor tethering -> USB dan haalt ie automatisch de instellingen op in mijn geval KPN
4. klik KPN aan en er word verbinding gemaakt -> werkt de verbinding dan zie je rechts bovenin een telefoontje staan!

hoop mensen hiermee te helpen

en ik heb ook een blackberry dat is volgende stap om die werkend te krijgen in tethering!
Kun je het ook via BT proberen? En als dat werkt, de gegevens van de APN en eventueel login en wachtwoord geven? Wie weet dat cihuacoatl het dan ook werkend krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:33:
Zoals ik al tig keer heb gezegd... de Market update gewoon automatisch met de hack uit de TS.
Ik kan elke week wel nieuwe apk'tjes linken, maar het is en blijft gewoon functioneel en de laatste versie.

V5 bevat marketversie 2.0.9 dus dat is ook niet de laatste :)
Dan zal ik de eerste keer wel iets fout hebben gedaan, want kreeg hem met geen mogelijkheid geupdate! Met v5 is de Market wel geupdate naar 2.2.7 na installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossjee
Supremo schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:14:
[...]

Kun je het ook via BT proberen? En als dat werkt, de gegevens van de APN en eventueel login en wachtwoord geven? Wie weet dat cihuacoatl het dan ook werkend krijgt.
umm de gegevens zijn:

APN: internet
gebruikersnaam: kpn
wachtwoord: gprs

bluetooth geprobeerd maar op mijnb archos krijg ik de toepassing instellingen is onverwachts gestopt bladieblaa dus zal daar nog even naar kijken mocht ik vooruit gang hebben meld ik t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Net mijn A70 binnen. Eerste indruk: wat een super apparaat!
Er is alleen geen lockscreen. Moet dit worden ingesteld, of kan dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is standaard alleen bij androidphones zo =)
Via third party software zul je vast en zeker wel een lockscreen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

Vanmiddag zet ik mijn Archos 101 aan en ziet het scherm er zo uit. Iemand die dit ook gehad heeft, of weet wat de oorzaak kan zijn? Het is niet een hele duidelijke foto, maar het gaat dan om de vlekken in het bruin/geel die je ziet. Net alsof niet alle kleuren meer worden weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2n8o87p.jpg

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Wat een prachtig apparaat zeg!. Het scherm is heel mooi (archos 101) en precies groot genoeg.
Zag deze week een 7 inch Samsung Galaxy Tab liggen, maar ikzelf vind dat echt te klein. Mn HTC HD2 is al 4,3 inch.

Nou nog ff uitvinden hoe ik mn favoriete radiozender kan streamen (groove salad van soma fm! Had gisteren in bed geen idee hoe (mn vrouw vroeg om n muziekje), maar toen ik naar de gedeelde mappen van mn pc ging, kon ik alle muziek daar vanaf streamen. Dikke shit :)

Het lukt me niet om de cinema plug-in te kopen. Bij aankoopdatum staat 2011 niet in de keuze en bij registratie staat de archos 101 er ook niet tussen?

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 08-01-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
Radiostations gaan het makkelijkst via TuneIn Radio. De archos 70 heet geloof ik A70S als je de plugin wil kopen, dus zoiets zal het voor de 101 ook wel zijn. Anders jok je toch over de aankoopdatum bv 31-12-2010?

[ Voor 13% gewijzigd door JeanLeGrand op 08-01-2011 12:46 ]

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Toch gelukt pfff! Thanks. Als je eerst de registratie doet, krijg je wèl alle opties.
plug-in geinstalleerd en House md zag er prachtig uit! Wat n gaaf ding man :)

Ik ken groove salad door itunes, maar hoe speel ik die af?

[ Voor 28% gewijzigd door Ferry34 op 08-01-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Welk toetsenbord vinden jullie het fijnst voor de A70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Better Keyboard of Swype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
Ferry34 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:31:

Ik ken groove salad door itunes, maar hoe speel ik die af?
Zoals ik al eerder vertelde, installeer TuneIn Radio uit de Market en je kunt zoeken naar internetradiostation. Hij vindt jouw Groove Salad, maar je kunt zo ook naar 538, Veronica en 3FM en dergelijke luisteren. Dus zonder FM ontvanger toch jouw favoriete radiostation. De app is gratis.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
ahhhhhh, had je bericht niet goed gelezen. Ga dadelijk meteen kijken. Bedankt!

edit: het werkt! bedankt! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 09-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ben nieuw in dit forum en ben sinds een paar dagen in het bezit van de 10.1 8gb.
Nu probeer ik de cinema plugin aan te schaffen, maar als je hem hebt betaald krijg je er dan een nieuw
icoontje bij of iets dergelijks.Want ik kan n.l niet zien of het nu gelukt is of niet.

Gr B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:24:
Hallo
Ben nieuw in dit forum en ben sinds een paar dagen in het bezit van de 10.1 8gb.
Nu probeer ik de cinema plugin aan te schaffen, maar als je hem hebt betaald krijg je er dan een nieuw
icoontje bij of iets dergelijks.Want ik kan n.l niet zien of het nu gelukt is of niet.

Gr B
Als je betaald hebt krijg je een mailtje met een link waar je een .apk kunt downloaden. Deze moet je op je archos zetten en dan installeren. Je kunt er met windows ook voor kiezen een .exe te downloaden en hem via je computer te installeren. Ik denk dat je ook via je archos zelf naar plugins kan zoeken, maar dat heb ik zelf niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke bedankt dan is het niet gelukt want ik heb geen mailtje gehad.
Zal het nog een keer op de computer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Tethering wil maar niet werken bij mij. Heb vanalles al geprobeerd, via wifi, BT en usb.
Niks werkt :(
Heb de Hero(rooted) als access point gebruikt. Op mijn Iphone wordt die wel meteen herkend bij wifi-netwerken en kan hem meteen koppelen om te surfen. Maar op de Archos komt die niet eens voor in de lijst van beschikbare netwerken wat normaal wel zou moeten.
Via BT werkt het al helemaal niet, er staat steeds gekoppeld maar niet verbonden. Als ik wil verbinden doet hij niks.
Met USB wordt die ook niet herkend.

Ligt het aan mijn custom rom dat tethering niet werkt? of ligt het nog aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjay
Op mn archos 101 wil ik graag alles herstellen. Maar heb geen zin om alle apps te dl en installeren.heeft iemand een tip voor een programma? Heb het trouwens niet geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bartske
Nogmaals bedankt via de comp is het gelukt. _/-\o_

Nu tethering nog heb hetzelfde als M3 SMG|| wel gekoppeld niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan de plugin-aanschaf ook checken bij 'instellingen - over apparaat'
Daar moet dan iets staan in de trend van 'Cinema plugin: aangschaft' ofzo..

Mijn tablet staat in het Engels dus de letterlijke vertalingen weet ik niet zo 1,2,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Is er eigenlijk al een (tijdelijke) root methode voor als je 2.2.1 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:50:
oke bedankt dan is het niet gelukt want ik heb geen mailtje gehad.
Zal het nog een keer op de computer proberen.
ik kreeg ook pas t mailtje toen ik 3x op aanmelden had gedrukt.
Voordat je gaat downloaden, moet je je archos ff registreren.

bij de mail zit idd een link. bij mij werd de exe geblokkeerd en heb ik de 2de optie gedaan.
Daarna de archos met usb aan je pc hangen en t bestand kopieëren naar de Archos. Niet in n map doen.

Via de archos op disconnecren van hdd opslag (of zoiets) klikken en daarna kan je m loskoppelen.
Hierna wordt automatisch de plug-in geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

WhiteRaver

Dank u.

Vraagje. Afgelopen vrijdag heb ik in de Media Markt (Zwolle) met een Archos 70 gespeeld maar nu was er iets vervelends met het apparaat. Elke keer nadat er werd teruggekeerd naar het homescreen was deze geroteerd, de verkeerde kant op. Hoogst irritant. Pas nadat het apparaat weer rechtop werd gehouden sprong hij weer de goede kant op. In bijvoorbeeld de browser wilde hij ook wel eens verkeerd geroteerd starten. Maar bij een spel (Raging Thunder dacht ik) werkte de accelerometer wel gewoon goed. En dan mijn vraag: Hebben meer mensen hier last van met hun Archos 70 of 101? Of zou het een mishandeld apparaat zijn door de Media Markt klanten (waaronder ik :P )?
Ik ging juist naar de Media Markt om de 101 te halen maar die hadden ze, natuurlijk, niet. Maakt mij toch een beetje huiverig over mijn me moeders in bestelling staande 101...
Afgezien van bovenstaand probleem vind ik het een best fijn apparaat en toch heel degelijk, mijn verwachtingen waren iets lager O-) .

Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
is bij mij nog niet voorgekomen. Heb m pas hoor. misschien dat die ff gecalibreerd moest worden in de mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net de 101 gechecked in de MediaMarkt in Den Haag.
Die kan zich qua beeldquality en scherm bij lange na niet meten met de 70 zeg.
Even wat kracht erop en ik kon 'm bijna door de midden breken / door de midden buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
M3 SMGII schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:53:
Tethering wil maar niet werken bij mij. Heb vanalles al geprobeerd, via wifi, BT en usb.
Niks werkt :(
Heb de Hero(rooted) als access point gebruikt. Op mijn Iphone wordt die wel meteen herkend bij wifi-netwerken en kan hem meteen koppelen om te surfen. Maar op de Archos komt die niet eens voor in de lijst van beschikbare netwerken wat normaal wel zou moeten.
Via BT werkt het al helemaal niet, er staat steeds gekoppeld maar niet verbonden. Als ik wil verbinden doet hij niks.
Met USB wordt die ook niet herkend.

Ligt het aan mijn custom rom dat tethering niet werkt? of ligt het nog aan iets anders?
Android kan geen ad-hoc netwerken vinden. Als root kun je een config bestandje wijzigen en dan zou het wel moeten kunnen. Ik weet alleen niet hoe je root wordt op de Archos.

Via BT moet je vaak de correcte apn en eventueel login en wachtwoord opgeven. Wie is jouw provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Supremo schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:59:
[...]

Ik weet alleen niet hoe je root wordt op de Archos.
Dat kan als je 2.1 draait met "z4root". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is gelukt om de plugin te laden,met de exe file deed ie niks begon ie te zeuren dat ik een 64 bits systeem
had. Daarna de aos file en toen ging het goed en kon ik mijn mkv's afspelen.
Nu heb ik nog een probleem die ik hier al meer gezien heb als ik scherm (automatisch draaien aanzet) draaid ie meteen op z'n kop en komt het niet meer in zijn oude stand terug uiterst vervelend.
Het vreemde is als ik angry birds aanzet draaid het beeld weer goed, en als ik het afsluit draaid het beeld weer op zijn kop.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 22:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Dan denkt de sensor dat je de Archos op de kop houd. Angry Birds kiest de standaard systeeminstelling, los van de sensor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even 720P MKV'tjes en .mp4'tjes getest op de Archos 70 icm mini-HDMI kabel en Full HD-tv..
Dat is toch wel genieten zeg! 1080P is dan toch wat 'vetter' voor in de toekomst natuurlijk en ik merk dat ik de tablet nauwelijks gebruik als ik 's avonds op de bank zit om even Tweakers / email en dergelijke te checken...

Zodoende twijfel ik om hem te verkopen... alleen een andere tablet met 250GB HDD.. die zijn er helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
CLB schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:43:
en ik merk dat ik de tablet nauwelijks gebruik als ik 's avonds op de bank zit om even Tweakers / email en dergelijke te checken...
Is dat omdat nu de nieuwigheid eraf is en het niet perse hoeft? (Of je toch liever achter de PC/Laptop kruipt.)
Of meer omdat je geen zin hebt om te wachten tot het systeem opgestart is en de tweakers.net site geladen is?

Misschien een wat (te) persoonlijke vraag dus je hoeft hem niet te beantwoorden, Maar ik vind het wel interresant om mee te nemen in mijn overwegingen.
CLB schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:43:
Zodoende twijfel ik om hem te verkopen... alleen een andere tablet met 250GB HDD.. die zijn er helaas niet..
Dat is ook de reden dat ik met mijn zoektocht van wat er nu op de markt is bij de Archos 70 250gb uitkwam.
Afgaande op dit overzicht van Engadget gaat dat ook niet veranderen in de komende maanden.
Al komen er genoeg tablets uit die beter aansluiten op sommige toepassingen die ik ervoor kan bedenken,
Zitten daar helaas bijna tot helemaal geen modellen tussen met meer dan 64gb flash geheugen (En geen modellen met 250+gb hdd's erin.)

Wat mij dan toch weer sterk richting de Archos 70 duwt omdat juist de 250gb hem interesant maakt om hem ook regelmatig als mediaspeler te gebruiken. (ik houd er niet van om elke dag achter de pc/laptop te moeten gaan zitten om media eraf te halen en andere media erop te zetten, En met Flac of zelfs Wave bestanden zit 16gb flash geheugen al vol voordat ik al mijn favoriete albums erop heb staan.)

Dan kan daar later altijd nog een 10'' of grotere tablet bijkomen die wel op Android 3.0 of zelfs windows 7(12'' + stevige hardware is voor mij een vereiste in dat geval.) draait en die meer functionaliteit bied dan de Archos 70.

Komende week maar eens gaan kijken of de Archos 70 250gb hier ergens bij een lokale winkel verkocht word of binnenkort in het assortiment word opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

St@m

@ Your Service

Ik heb nu sinds juni verschillende tablets gehad. Nu de Archos 101 en ik vind het wel ideaal voor in bed, ff nog internetten, strip lezen, boekie lezen. Maar voor het echte internetgebruik in de woonkamer.. Nee, dan pak ik mijn laptop.
Ik kan ook gewoon niet typen op zo'n ding (nu typ ik gewoon 10 vingers. Op zo'n tablet kan ik het al bijna met 2 :P ). Overigens geldt dat voor de iPad net zo. Het is voor mij geen laptop vervanger. Meer leuk voor erbij.

Als mediaspeler gebruiken vind ik ook weer zo'n onzin. Daar heb je dedicated oplossingen voor die alles nog beter doen als een tablet. Het zit hem ook in de naam he..
Mediaspeler - tablet, dat zijn twee verschillende dingen.

Valt voor mij een beetje in dezelfde categorie als telefoon - fototoestel
Met je telefoon kun je foto's maken maar.. een fototoestel is beter.

(Nu komen er allemaal mensen vertellen dat ze met hun <insert telefoon> hele goede foto's kunnen maken.., kom maar kom maar kom maar)

[ Voor 37% gewijzigd door St@m op 10-01-2011 07:13 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sato schreef op maandag 10 januari 2011 @ 02:54:
Is dat omdat nu de nieuwigheid eraf is en het niet perse hoeft? (Of je toch liever achter de PC/Laptop kruipt.)
Of meer omdat je geen zin hebt om te wachten tot het systeem opgestart is en de tweakers.net site geladen is?
Meer omdat ik het eigenlijk niet gebruik..
Ik pak m'n telefoon wel als ik even snel wat wil opzoeken..
Of ga achter de laptop zitten als ik echt research moet doen...
Wachten totdat hij is opgestart of op het laden van tweakers.net is zeker niet aan de orde, ding is rete-snel =)

Voor de rest ga ik vandaag is wat 720P MKV'tjes downloaden en via HDMI bekijken, dat is nog wel tof.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sato schreef op maandag 10 januari 2011 @ 02:54:
[...]

Misschien een wat (te) persoonlijke vraag dus je hoeft hem niet te beantwoorden, Maar ik vind het wel interresant om mee te nemen in mijn overwegingen.

[...]

Dat is ook de reden dat ik met mijn zoektocht van wat er nu op de markt is bij de Archos 70 250gb uitkwam.
Afgaande op dit overzicht van Engadget gaat dat ook niet veranderen in de komende maanden.
Al komen er genoeg tablets uit die beter aansluiten op sommige toepassingen die ik ervoor kan bedenken,
Zitten daar helaas bijna tot helemaal geen modellen tussen met meer dan 64gb flash geheugen (En geen modellen met 250+gb hdd's erin.)

Wat mij dan toch weer sterk richting de Archos 70 duwt omdat juist de 250gb hem interesant maakt om hem ook regelmatig als mediaspeler te gebruiken. (ik houd er niet van om elke dag achter de pc/laptop te moeten gaan zitten om media eraf te halen en andere media erop te zetten, En met Flac of zelfs Wave bestanden zit 16gb flash geheugen al vol voordat ik al mijn favoriete albums erop heb staan.)

Dan kan daar later altijd nog een 10'' of grotere tablet bijkomen die wel op Android 3.0 of zelfs windows 7(12'' + stevige hardware is voor mij een vereiste in dat geval.) draait en die meer functionaliteit bied dan de Archos 70.

Komende week maar eens gaan kijken of de Archos 70 250gb hier ergens bij een lokale winkel verkocht word of binnenkort in het assortiment word opgenomen.
persoonlijk vind ik 7 inch veels te klein. Grotere hdd zou mooi zijn, maar je kan t thuis gewoon streamen.
Onderweg zou je n hdd los kunnen meenemen. Iemand had t dat Samsung 1,8 inch portable hdd verkoopt.

Zat zelf nog wel te denken om een mediaspeler die 1080p aankan te kopen voor aan mn Pioneer, maar in de huiskamer op de Panasonic ga ik de Archos s ff proberen.
Hang er gewoon n externe hdd aan als t streamen van 720p haperingen vertoont.

Ik zag dat bij de 2 mp3 albums die al op de archos staan, dat de albumcovers erop staan. Hoe krijg je die erop als je n song afspeelt?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 10-01-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: Gewoon plaatje met de naam cover.jpg of iets in die trend in je CD-map gooien.
Ik heb bij elke CD albumart op m'n Archos.. Sommige heten cover.jpg andere weer Artiest - Album.jpg enzovoort
CLB schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:07:
Voor de rest ga ik vandaag is wat 720P MKV'tjes downloaden en via HDMI bekijken, dat is nog wel tof..
Hmm de Archos is Fat32 geformatteerd... zou ik hem in NTFS kunnen formatteren
en zodoende wel MKV'tjes van meer dan 4GB op m'n Archos 70 kunnen afspelen?

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 10-01-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier: http://forum.archosfans.com/viewtopic.php?f=73&p=300638 dat het waarschijnlijk niet mogelijk is. Er zijn toch wel 720P filmbestanden van goede kwaliteit die veel kleiner zijn dan 4 gig? Is dat niet do-able?

Zou graag zelf ook wel willen weten wat de beste optie is aangezien ik mijn Archos ook wil gaan gebruiken voor voornamelijk films :+ .

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Nu online
Ik zie dat het woord ''Mediaspeler'' ondertussen al een totaal andere betekenins heeft.
Ik bedoelde een Portable Device voor audio en video (PMD?) (In mijn geval voornamelijk audio.),
En niet een kastje voor aan de TV om media te streamen.

Ik zie de Archos 70 250gb dan ook als een overmaatse mp3 speler met tablet functionaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Sato op 10-01-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:46
De wat grotere MKV'tjes split ik altijd met mkvmerge, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om een toetsenbord/muis/USB-stick op de A70 aan te sluiten? Als ik een van de drie erin plug gebeurd er vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Supremo schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:59:
[...]

Android kan geen ad-hoc netwerken vinden. Als root kun je een config bestandje wijzigen en dan zou het wel moeten kunnen. Ik weet alleen niet hoe je root wordt op de Archos.

Via BT moet je vaak de correcte apn en eventueel login en wachtwoord opgeven. Wie is jouw provider?
Mijn provider is proximus belgie.moet je bij tetheren via bt ook apn invullen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm das best lomp... Kun je 720P afspelen maar weer niet die grootte van bestanden
Er zijn toch wel 720P filmbestanden van goede kwaliteit die veel kleiner zijn dan 4 gig? Is dat niet do-able?
Die zijn er wel ja, maar weinig speelfilms van 1,5 uur zijn 4GB of kleiner, gaat vaak richting de 5GB
EDIT: Nu een filmpje gevonden van een kleine 3GB en dat ziet er op de Archos 70 / Full HD tv :9~ uit
tzanten schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:24:
De wat grotere MKV'tjes split ik altijd met mkvmerge, werkt prima :)
Altijd leuk natuurlijk en handig, maarja ook weer niet op en top...
kavish schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:10:
Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om een toetsenbord/muis/USB-stick
op de A70 aan te sluiten? Als ik een van de drie erin plug gebeurd er vrij weinig.
Dat ligt waarschijnlijk aan:
- De converter die je gebruikt
- De stroom die nodig is om het toetsenbord / de muis / de USB-stick en die te veel is voor de Archos 70

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 10-01-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericcgg
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
St@m schreef op maandag 10 januari 2011 @ 07:09:

Valt voor mij een beetje in dezelfde categorie als telefoon - fototoestel
Met je telefoon kun je foto's maken maar.. een fototoestel is beter.

(Nu komen er allemaal mensen vertellen dat ze met hun <insert telefoon> hele goede foto's kunnen maken.., kom maar kom maar kom maar)
voor eens telefoon is het paar cent/euro toegevoegd in bouwkosten. een heel tablet daarentegen. niet alsof ie voor een paar cent in je bank erbij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

St@m

@ Your Service

Whait whut :? :P Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :)
Maar ik ben het met mensen eens als die dat ding gebruiken om een filmpje in de trein/bank te kijken. Das handig. Maar om hem nou aan te sluiten op je tv en de tablet primair als mediaspeler te gebruiken.. Nee, dat snap ik niet. Het is leuk om te testen, maar leg dan 50-100 euro extra neer en koop een dedicated mediaspeler.

Verder heb ik vandaag mijn Noreve case ontvangen _0_ Meer daarover misschien morgen in het accessoires topic

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste