Toon posts:

Nieuwe versterker - keuze kleiner door dure Electrostaten?

Pagina: 1
Acties:

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:14
Beste Mensen,

Ik ben in het bezit van een bijna 20 jaar oud audio setje en ik ben wel toe aan een 5.1 (7.1?) opstelling.
Begin jaren 90 heb ik bij een hifi dealer de Onkyo TX SV515-PRO (Dolby Pro Logic) aangeschaft met een set Piega LDR 3.0 electrostaten waarvan hier de specs.

3-weg luidspreker. Aanbevolen versterker vermogen 20-200 watt. Impedantie 4 Ohm, gevoeligheid 89dB/W/m. 35-50000 Hz + /-3dB.
Uitrusting: 1 <170mm LDB-Bass, 1 x LDT II lint, 1 x lint LDR-II, crossover overgangen bij 2.000/5.000 Hz

De speakers wil ik graag behouden en ik heb me bij HOBO laten vertellen dat deze jongens niet leuk spelen met de instap modellen van b.v. Onkyo maar ook Pioneer etc. Ik praat dan over de Onkyo TX-SR608 en b.v. de wat duurdere Denon 1911.
Mij is verteld dat ik echt een duurdere meer high end AVR moet aanschaffen. En als ik binnen een budget zit (ehrm, ja helaas) dat ik dan beter een Denon AVR 3805 2dehands kan aanschaffen.

De knaap kwam me betrouwbaar over dus ik geloof ook echt wel wat hij zegt maar zou ook wel graag iets met HDMI etc willen hebben. Alhoewel dat niet per se hoeft.

Zijn er mensen die een opstelling hebben met relatief dure elctrostaten op een instap versterker en wat kan ik dan verwachten.
Of moet ik het budget gewoon aanpassen als ik de Piega's wil behouden?

Graag advies, ik ben zelf niet zo HIFI savvy en zeker niet als het gaat om de nieuwe recievers en audio formaten.

Alvast dank,

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee