Toon posts:

[XP] Beheerdersinstellingen in normale gebruiksaccount?

Pagina: 1
Acties:

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 03-10 08:32
Ik heb een laptop voor algemeen gebruik hier thuis, en die start direct door in een gebruikersaccount. Tot zover prima, maar het probleem komt als er een instelling veranderd moet worden, die niet voor gebruikers toegankelijk is. Installeren is geen probleem, rechtsklik, uitvoeren als...
Als ik bijv. iets in een energiebeheerschema wil veranderen, dan gaat dat niet in het gebruikersaccount. Ik log dan in als admin, zet het gebruikersaccount om naar admin, log in op dat account, pas de instelling aan, log weer in op het adminaccount, zet het nieuwe account weer terug naar gebruikersaccount. Lastig, kost een hoop tijd. Ik heb al gezocht, maar kan niks vinden wat me de oplossing brengt. Wel een hoop over control userpasswords, en installeren onder gebruikersaccount, maar niet hoe ik kortstondig de gebruikersrechten kan omzetten naar admin.

• Ramon 73
Het is de laptop van mijn vrouw, die is er nog niet zo handig mee en daarbij krijgt ze les van een man die elke keer opnieuw onmogelijke zooi installeerde. Outlook erop, geconfigureerd voor haar mail, zet die vent een ander mailprogramma erop. Na 3 vriendelijke verzoeken dat aub. te laten, was mijn maat vol -> useraccount.
Daarbij wordt die laptop altijd erbij gepakt als er bezoek "even" de computer wil gebruiken. Geen zin in allerlei msn zooi van neefjes en nichtjes. Al zou ik daar een apart gastaccount voor kunnen maken, dat wel.

Maar hoe regelt een beheerder dat? Een gebruiker met useraccount wil dat het scherm sneller standby gaat. Dat kun je als user niet instellen en dat de admin nou juist dat account moet elevaten naar admin, instellen, en dan weer terug naar useraccount zetten, dat wil er bij mij niet in. Dat moet toch makkelijker kunnen. Software installeren onder een useraccount gaat wel, dan moeten settings ook mogelijk zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 08-11-2010 13:54]

• Ramon 73
Helemaal vergeten te vermelden, het gaat hier om XP. Uit pure nieuwsgierigheid zou ik ook wel onder Win7 willen weten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee