Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
mannen, heb ik het woord score afkeuren in mijn mond gehad? nee. dus zeg ook niet dat ik dit wel doe..

wat jullie vinden van de validatiecodes laat mij koud, de regels staan duidelijk in de OP. achtergronden zijn een week geldig, dit betekent dat aan de hand van de achtergrond en de upload datum is te valideren of de score binnen die week is behaald. Nu staat er geen validatiecode in jullie screenshots, dus kan de score ook in de eerste week van de compo gehaald zijn. dit zou hem ongeldig maken gezien de regels. deze regels waren bekend tijdens de inschrijvings periode en zodoende zijn jullie met die regels akkoord gegaan toen jullie je inschreven. dat jullie nu ineens met tijdspannen komen is prachtig, maar die verzinnen jullie zelf, want nergens in de OP wordt gesproken over deze tijden.

noch beweer ik ergens dat NV hardpage is gebruikt, ik vraag mij af waarom het staat geinstalleerd.. persoonlijk vind ik dat niet zo een hele vreemde vraag, dit heeft niets te maken met bekeuren van de chauffeur van een porsche die harder kan dan wettelijk is toegestaan. je mag ook geen radar detector in de auto hebben of hij nu wel is aangesloten of niet....

Snot_aap, speciaal voor jou een copy paste van de spelregels uit de OP:
nedernakker schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:24:

Spelregels

Qua spelregels vallen we terug op dezelfde regels als degene die we gebruikten tijdens de HD4670 compo (met dank aan Thijs en Roel aangezien we deze schaamteloos kopiëren ):

Echter stellen wij 2 strenge eisen:
Een voltmod is verplicht, hiervan willen wij als organisatie dan ook een foto zien!
De gesubmitte score mag maximaal 7 dagen oud zijn op de dag dat hij gepost wordt!

Het klinkt streng, maar we willen gewoon echt de fanatieke tweakers betrekken in deze competitie, en niet mensen die snel een goedkoop kaartje willen scoren.
Daarnaast willen we een actieve competitie waarin mensen elkaar triggeren om steeds verder te pushen.
Scores dienen verstuurd te worden via het scorebord systeem. Bij elke screenshot dient het volgende duidelijk zichtbaar te zijn en moet aan de Hwbot regels voldoen:

● Gebruik de standaard benchmark instellingen, tenzij door de organisatie anders opgegeven
● De benchmark score
● Gebruikte processor en geheugen inclusief kloksnelheden gemeten in CPU-Z
● Gebruikte GPU ( met duidelijke kloksnelheden, in bijvoorbeeld GPU-Z of Rivatuner/ Afterburner )
● Je taakbalk
● Je username met datum in bijvoorbeeld notepad / word / ander tekstprogramma

Iedere week zal er een nieuwe background verschijnen die als vereiste gebruikt moet worden bij je screenshot, dit om de ouderdom van de screenshot te kunnen valideren, deze screenshot zal door ons wekelijks worden geupdate.

De volgende dingen zijn verboden:

● Mipmap tweaking (komt er op neer dat het scherm ongeveer bestaat uit 3/4 kleuren, een soort van extreme lod en dit geeft logischerwijs een boost aan je fps) om te laten zien wat mipmap is, en waarom het verboden is, zie je hier een screenshot waarbij mipmap tweaking is gebruikt:

● Enig softwarematige of menselijke handeling die de benchmark beïnvloed of voor de gek houdt door het te laten geloven dat de benchmark sneller ging
● Wireframe-hacks, software of een driver die ervoor zorgt dat de benchmark niet naar behoren doorlopen
wordt.
● Directx tweaker is niet toegestaan
● Nvhardpage is niet toegestaan
● In deze contest is lod (level of detail) tweaken toegestaan, aangezien je hier toch wat tijd in moet steken om de juiste instelling te vinden.

Oftewel, de score moet te plaatsen zijn op hwbot, de notepad met naam en datum is vanuit de organisatie een controle middel om zeker te weten dat je de score niet eerder geplaatst hebt en dat deze van jou is.
voorbeeld:

Verder ‘eisen’ wij dat je minstens twee foto’s van je systeem en/of grafische kaart maakt en deze online zet. Mocht je deze om wat voor een rede niet kunnen maken zouden wij dat graag willen horen. Voor hosting wordt gezorgd.
dus zoals je ziet staat alles er duidelijk

verder lijkt het me verstandig om de verdere communicatie via DM naar zowel gerrit als mij te doen of naar het email adres welke is ingericht voor de compo.

Gerrit en ik gaan ons eerst samen beraden over deze situatie waarna wij een besluit zullen nemen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Mijn punt is, dat het er niet duidelijk stond/staat. Tevens heb ik wel gewoon de juiste background gebruikt voor wat het waard is. (Ik had serieus niet eens door dat de codes het gene waren wat anders was ik dacht dat de hele achtergrond anders was)

Daarnaast is de score gewoon gehaald, heb ik meer dan twee getuigen dat het ook op die dag is gehaald. En is het niet alsof het de laatste dag van de compo. Ik snap best dat ik een fout heb gemaakt, en als jullie het persee zo strikt willen naleven mij best. Maar sta dan de volgende keer niet te zeiken als je een bekeuring van een politie agent krijgt omdat je een knipperend achterlicht gebruikt op je mountainbike of iets dergelijks.

Mijn score is trouwens gewoon te plaatsen op hwbot. Maar als je het wilt wil ik best massman er bij vragen hoor.
Ik zie daar trouwens in jou zogenaamde hwbot regels (die het dus niet zij) nergens iets over codes in de screenshot staan, en daar is het ook fout gegaan. (Ik heb gewoon naar het lijstje gekeken met wat er in de screenshot moest staan, en volgens goed geweten volgens de hwbot regels gebenched want dat is wat overal wordt verkondigd.
Ja, LOD is gebruikt (net als bij alle andere top 10 scores) en niet meer en niet minder. En dat is ook te zien aan de efficientie van de score. Daarnaast staat nergens in de OP dat Nvhardpage niet geinstalleerd mag zijn als we toch zo gaan regeltjes neuken.

Ik ga dit trouwens niet een kwestie die over de DM moet gaan. Dit is een open discussie waar iedereen aan mee moet kunnen doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Mod_Aap op 28-01-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:19
snot_aap

wij hebben 1 regel toegevoegd aan de competitie waarmee jij akkoord bent gegaan door deel te nemen:

ik citeer:

Iedere week zal er een nieuwe background verschijnen die als vereiste gebruikt moet worden bij je screenshot, dit om de ouderdom van de screenshot te kunnen valideren, deze screenshot zal door ons wekelijks worden geupdate.

nvhardware is geen reden waarom een score word afgekeurd als deze is geïnstalleerd.
maar waarom heb je het geïnstalleerd dat roept vragen op en je maakt je zelf verdacht van iets...

net zoals dat ook ik en zweden de volle laag hebben gekregen ivm onze missende P
gaan er ook twijfels ontstaan door nvhardware

[ Voor 31% gewijzigd door gekke-gerrit op 28-01-2011 00:40 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb de background gebruikt...............

En het wordt pas verdacht als de efficiency anders is dan bij anderen. En ongeveer gelijk is aan efficiency met force low mipmap. Wat is het überhaupt voor bullshit regel dat nvhardpage niet mag, maar een rivatuner of nvidia control pannel wel? Het is gewoon een driver tweaker en geen tussenlaag of zo.

[ Voor 95% gewijzigd door Mod_Aap op 28-01-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
moet ik hier echt op ingaan?

het is laat en ik ga morgen in overleg met NederNakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Snot_Aap schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:26:
Ja, LOD is gebruikt (net als bij alle andere top 10 scores) en niet meer en niet minder. En dat is ook te zien aan de efficientie van de score. Daarnaast staat nergens in de OP dat Nvhardpage niet geinstalleerd mag zijn als we toch zo gaan regeltjes neuken.

Ik ga dit trouwens niet een kwestie die over de DM moet gaan. Dit is een open discussie waar iedereen aan mee moet kunnen doen.
lezen is moeilijk he? niemand zeurt over dat nvhardpage is geinstallerd, we vragen enkel waarom? is het zo moeilijk hier antwoord op te geven? damn waarom maak je het zo moeilijk voor jezelf.

en dit is geen discussie waar iedereen aan meedoet, WIJ zijn de organisatie en JIJ hebt een score gepost die niet voldoet aan de gestelde regels. Als WIJ als organisatie deze score hierdoor afkeuren, heeft niemand daar verder iets over te zeggen. punt.

Wij als organisatie kunnen toch geen videokaart van 400 euro weggeven aan een winnaar die niet genoeg aandacht heeft besteed aan het handhaven van de regels terwijl anderen dit wel doen. Wat voor signaal geeft dat af aan de rest van de deelnemers?

nu verwijderen we deze discussie uit het topic en kun je reageren via de DM die ik je net heb gestuurd.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Je bent geen mod, je verwijdert dus helemaal niks uit dit topic.

En nvhardpage is gewoon een tool die ik standaard mee installeer samen met andere tweak software als ik 3d ga benchen. Aangezien het niet tegen de hwbot regels is. Die videokaart kan me trouwens aan m'n reet roesten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mod_Aap op 28-01-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
welterusten Neil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Slaap lekker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ook truste mensen

buiten even roken en slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
HA!

Wat ben ik blij dat ik dat niet meer doe :+
Slaap lekker allemaal! :>

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ben je blij omdat je niet meer slaapt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik doelde op roken :+

[ Voor 60% gewijzigd door Extera op 28-01-2011 08:59 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Om me maar erin te mengen, ik was al blij dat alle verplichte dingen ( die in 't regelement stond ) in de screenshot ging. 1280x1024 resolutie past bijzonder weinig in. dat nu werkelijk waar elke code uit 't zicht is, is nogal lame. maar zoals gezegd, het is dezelfde avond allemaal gesubmit door iedereen. niet dat we voordeel hebben omdat de code er niet bij staat :S

Als je kijkt naar alle tijden / datums die door neil, mark en mij gesubmit zijn is 't allemaal op dezelfde dag, en rond 't zelfde tijdstip ( neil dan wat later, omdat hij s'avonds benchte )

Ik ben van mening dat dit dan ook het opblazen van een probleem tot schijnbaar gigantische proporties is, aangezien we er helemaal geen voordeel van hebben. niet iedereen heeft 1920x1080 met zat ruimte op zijn bench monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
er staat ook een 1280x1024 wallpaper in de TS, zo is er voor alle beeldverhoudingen een optie, ik bench zelf ook op een monitor met die resolutie, en kan ook prima de codes zichtbaar houden.

verder is er geen discussie om je in te mengen, want er gaat verder niet over gediscusseerd worden hier..

gerrit en ik gaan in beraad en onze conclusie volgt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
Lukt het goed :) ook in een klere file ?
leuk dat je weer bezig bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Hoe kunnen wij in nvidia inspector de core omhoog gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in Neil z'n defence: er staat duidelijk "ERTY" links bovenin de screenshot.
hierdoor lijkt het me duidelijk dat de achtergrond van week7 gebruikt is.

issue solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Precies. Het is nogal duidelijk wanneer er is gedraaid, het betreft dus geen eerder behaalde score en er wordt niet op het laatste moment gesubmit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
we hebben nu alles aan de praat :) dus nu kunnen we zowel mem als gpu clocken

hopelijk blijft hij nog ff leven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:35
Kwam je al boven de max core van ab uit dan :P..? En hoe zit het met je 1.5v en performance preset :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
nee die core was voordat windows ging vlippen op 1230,
maar mem kon hoger

nadat de kaart dus vannacht had gedroogd doet hij weer normaal dus weer standaard voltage's op de core

dus hopen dat we nu wel een normale score kunnen gaan halen met performance preset

dus we gaan dat nu ff uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 21:04
Vandaag eindelijk wat tijd gevonden om mijn voltmod-skills aan een test te onderwerpen, en het werk lijkt zo zijn vruchten afgeworpen te hebben :*)
eerst met de bios-mod naar 1.212 V geholpen, daarna met mijn simpele fb-pin-mod tot nu toe bij 1,34 V (load) aangekomen! Ik ben nu alleen eerst nog wat settings aan het optimaliseren, en daarna ga ik eens kijken of ik nog verder kom dan 1,34 V (daar leek het namelijk alle schijn van te hebben ;))

iets dat me trouwens opvalt is een grote variatie in scores! gewoon drie benches achter mekaar (op stock speeds) leverden deze scores op:
27,21
27,05
27,47
dat vind ik best een groot verschil, maar ben nog aan het uitzoeken waar dat aan ligt, maar dat kost allemaal wel tijd helaasch....

[ Voor 24% gewijzigd door Drucchi op 28-01-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Dat zijn dingen waar ik 1 maand geleden ook al naar keek ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
tja, nen maand geleden was ik aan het verhuizen ;)

Ik weet ook niet zo goed wat mijn systeem allemaal voor rare dingen aan het doen is voor die in de bios komt, maar het kost me zeker bij elke tweede boot (gemiddeld genomen) wel een half uur om hem weer aan de gang te krijgen..... hij gaat doodleuk aan, maar dat zeggen mń debug ledjes 88, en dan gaatie weer uit, en dan weer aan, 88, en weer uit etc.... tot ik de power eraf haal en de hele bios reset, dan kom ik in de bios, doe ik "last known good" laden (wat eerst gewoon bootte), en dan begint die opstart-heisa weer :F
Ik begin het nu echt heel erg snel zat te worden |:(
maargoed, nog ff doorwerken, en het er dan ff bij laten.
Inmiddels heb ik gemerkt dat 1,360V voor mij nu de max is. Geen idee waarom 1,36 maar ik ben er toch redelijk content over :P

[ Voor 94% gewijzigd door Drucchi op 28-01-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
pff dat is zeker vervelend :S.. Miss gewoon default settings laden? Of heb je die al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
nou, die pakt hij dus ook niet altijd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Drucchi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:10:
tja, nen maand geleden was ik aan het verhuizen ;)

Ik weet ook niet zo goed wat mijn systeem allemaal voor rare dingen aan het doen is voor die in de bios komt, maar het kost me zeker bij elke tweede boot (gemiddeld genomen) wel een half uur om hem weer aan de gang te krijgen..... hij gaat doodleuk aan, maar dat zeggen mń debug ledjes 88, en dan gaatie weer uit, en dan weer aan, 88, en weer uit etc.... tot ik de power eraf haal en de hele bios reset, dan kom ik in de bios, doe ik "last known good" laden (wat eerst gewoon bootte), en dan begint die opstart-heisa weer :F
Ik begin het nu echt heel erg snel zat te worden |:(
maargoed, nog ff doorwerken, en het er dan ff bij laten.
Inmiddels heb ik gemerkt dat 1,360V voor mij nu de max is. Geen idee waarom 1,36 maar ik ben er toch redelijk content over :P
1.36 ja maar als je hoger klokt moet je voltage naar beneden met alleen deze mods :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Wat heb jij dan geregeld? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Helemaal niets, geen tijd meer en te lui om ln2 te halen....... 37.30 is prima.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Rol-Co schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:10:
Helemaal niets, geen tijd meer en te lui om ln2 te halen....... 37.30 is prima.....
stuur je kaart maar, ik maak nog wel even tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorry2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 19:04
Rol-Co schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:10:
uh.... en deze: Gts450 crusher.....a little
37.30 is very little voor jou doen :+

Autorijden brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

ja ik kan wel een werkende gebruiken...

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja idd, maar crushen kan op vele manieren :) Maar het ding staat al 3 weken onaangeroerd boven dus denk niet dat ik de zin nog kan vinden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
nedernakker schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:15:
[...]

stuur je kaart maar, ik maak nog wel even tijd ;)
En hardware sharing mag wel volgens de regels? Het ging toch allemaal volgens de hwbot regels. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mod_Aap op 28-01-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Na een nachtje op de verwarming was het condens probleem vandaag opgelost, voltages waren weer normaal (OVP dus ook helaas). Drivers klapten er gelukkig niet meer om de haverklap uit, de score wordt weer gewoon als performance gezien en we draaien nu 1.02 i.p.v. 1.01. We hebben op 1225 core en 1325 mem kunnen benchen, helaas met een waardeloze efficiëntie waardoor hij iets onder de 38.79 uitkwam. Hopelijk kunnen we nog wat tijd en dice vinden om voor het einde van de compo nog een poging te wagen, als de efficiëntie verbetert moet er meer in zitten.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik probeer ook nog even tijd te vinden, heb volgens mij nog een paar litertjes LN2, genoeg voor wat rondjes. wil alleen nog eventjes wat caps op solderen, volgens mij heb ik nog wel wat mooi'tjes liggen.

Kijken of ik de hogere speeds wat stabieler kan krijgen, of dat 1.6V misschien wonderen doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Wanneer je er voltages hoger dan 1,5v doorheen gooit, kun je dan misschien even op het topic gooien of je drivers nog stabiel werken? Bij ons klapte die er steeds uit en ben nu benieuwd of het door het voltage of door het condens kwam.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
@Zweden: Ik heb ook tijdens het benchen al regelmatig 1.5v voorbij zien komen of 1.6 zelfs. Maar dat was niet logisch en had ik ook zelf niet gedaan. Toen ik daar mee benchte kreeg ik ook steeds dat de driver er uit klapte etc.. Of veel artifacts op stock speeds, rare verhalen.. Volgens mij is dat gewoon een fout in de kaart in plaats van dat je echt 1.5v heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Geen problemen gehad eigenlijk, goed kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Jup, die dingen zijn niet stuk te krijgen. Spanning is alleen niet echt stabiel te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Ik had gister een verjaardag van mijn moeder en sprak een kennis

Je raat het nooit het ging over de overclock contest

En die beste man vroeg ik of hij aan ln2 kon komen

Zijn andwoord

JA! WTF dat had ik niet verwacht

Hij werkt met kikkervisjes van stieren
Dus misschien kunnen wij op die manier wat ln2 scoren :)

Nu nog een dewar als alles doorgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Ook de soldeerbout nog maar eens van stal gehaald :)
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/msi%20GTS%20450%20Cyclone%20overclock%20contest/IMG_0167.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 17:10
gekke-gerrit schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:15:
Ik had gister een verjaardag van mijn moeder en sprak een kennis

Je raat het nooit het ging over de overclock contest

En die beste man vroeg ik of hij aan ln2 kon komen

Zijn andwoord

JA! WTF dat had ik niet verwacht

Hij werkt met kikkervisjes van stieren
Dus misschien kunnen wij op die manier wat ln2 scoren :)

Nu nog een dewar als alles doorgaat :)
haha ik krijg mn ln2 ook via de achterbuurman hier.. same story maar dan van schapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Of iedereen is druk aan het benchen, of niemand heeft meer zin, of iedereen wacht net als ik nog tot het laatste weekend :P? Het is nogal rustig.. Zeker omdat nog niet eens iedereen een score heeft ingestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 14:13
ik ga vanavond op dice, en wat er vanaaf of morgen uitkomt. thats it.

maar rustig is het hier wel zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
ja ineeens doooood :P

suc6
ik zie de score wel verschijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorry2
Niet z'n deftige ln2/dice tube, maar zo moet het ook lukken.
Alleen nog een aantal kilo op het kaartje schroeven :+
Hoop dat het nog lukt voor de 12e

Afbeeldingslocatie: http://i306.photobucket.com/albums/nn245/sorry2_foto/450%20gts%20contest/DSC01900.jpg
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Hahahaha, ja zo kan het ook.. Zal vast wel wat beter load houden, maar hoe deftig te monteren is de vraag he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
flexibele pci-e connector, klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorry2
Tja,......er los bovenop kan ook :) + MB 90 graden draaien.

[ Voor 24% gewijzigd door sorry2 op 31-01-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Alles kan.. ;) Maar ik zei Deftig monteren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorry2
Ja, alles kan en het onmogelijke duurt iets langer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
hmm vannacht met dice bezig geweest.... geen resultaat alleen een hoop gezeik. het was al weer vroeg dus ben mijn mandje ingedoken...

na het opstarten van dice, nog even drivers 266.58 geinstalleerd. weet niet of het aan de mount ligt of de drivers maar zelf stock is de kaart niet stabiel en knalt gt2 eruit met de windows melding... herstel.... kernel driver.... bla bla.

ook lijkt de pot, hoe dan ook gaar gedraait, als ik links om draai voel ik een tikje, aanslag lijkt weg te zijn.
Pc start niet meer op voltage blijft steken op 0.92 oid.
vanavond maar is kijken wat er scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
hmmm.. . dat is ook niet echt relaxed.. is het geen condens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
dat is wel crap.. Ik zou ook kunnen denken aan condens, of een tube die er heel scheef opzit. Als je dan geen goed contact maak met de core.. Je snapt wat ik bedoel ;)

Drivers zal overigens niet de issue zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
wat is kom ik wel achter hoop, ik ff tube opnieuw monteren en isolatie nakijken, alhoewel de tube er aardig goed op lijkt te zitten.

potmeter ff vervangen en dan draai ik wel weer... hoop ik ;) kan niks ergens, had trouwens ook wel wat arti's af en toe dus condens kan het best zijn...

men en zelfgemaakte tube hield nog zo lekker load op 1220 mv @-60/-65

[ Voor 10% gewijzigd door P33R op 01-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Zelfgemaakte = foto's dus ik wil fotos ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Afbeeldingslocatie: http://i481.photobucket.com/albums/rr178/gekke-gerrit/bb7efd33.jpg

Thanks diezel k moet hem nu weer aan de praat kunnen krijgen

T is een condensator lol

[ Voor 8% gewijzigd door gekke-gerrit op 01-02-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
ehrrr... juist ja >.<
Mooie Gerrit!

tis inderdaad een beetje stil geweest hier, en ik mis gewoon nog een hele bos scores van een aantal deelnemers.
Gisteren ben ik wel even leuk bezig geweest met het opkrikken van mijn efficiëntie, en dat lukte (wederom na heel veel gekloot met setup en OS, en zelfs een pauze van twee uur) op een gegeven moment best aardig. Een halve frame extra is toch best wel een verschil ;)
Nu moet ik de speeds verder opvoeren, maar daarvoor moet ik eerst iets aan die temps doen, want met de stock-koeler in een kamer met 18 graden krijg ik al heel snel artifacts. Binnenkort het ding maar eens klaar maken voor LN2 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

heb je de rest ook nog diezel? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Hij stuurt vast ieder lid van de organisatie een stukje op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
wesjuhdabomb schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:49:
Zelfgemaakte = foto's dus ik wil fotos ^^
fotos zal ik vanavond posten, fotos van de losse tube volgen later als de tube ontmanteld is ;p en ik dus niet meer clock wat heel snel kan gaan als kaart kaduk is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
@
drucchi,

DM me even als/wanneer je los gaat met ln2, dan kom ik wel even koekeloeren bij je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
zeauw, morgenochtend komt cryotrans voor de deur nog eventjes wat stikstof brengen. denk alleen ff me beste vat vullen ( wat is 't , 35L oid ). kan ik iig zondag nog benchen, en me amd 955 nog aan de tand voelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Netjes.. Word nog een spannende ronde tot de eindstreep :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
ik wil even wat caps proberen, kijken of 't helpt.
Weet overigens niet of ik de juiste caps voor 'the job' heb.
4V 1000uF dingetjes, wel super kwaliteit. 4V genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsnubje schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:40:
heb je de rest ook nog diezel? lol
ja hoor alles uit de vuilnisbak gevist :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

als jij niet van plan bent over 4v heen te gaan wel toch :+ of je moet ze per ongeluk op de 12v lijn zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Laatste van mijn kant :)

Phase change koeling

Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/contest/validation/validation.jpg?username=rol-co

Mem wil niet kapot O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
vanavond nog een poging gewaagd.. na gisteravond starte ook nu weer de kaart niet op. na het verwijderen van alle isolatie op de kaart en het terug zetten van de stock cooler en het opnieuw solderen van een verbinding kwam er weer leven in de kaart.

gt2 gedraaid en doorlopen kaart lijkt weer stabiel ook voltage verhoging tot 1,3 geen probleem. vervolgens weer de tube gefixt en kaart geisoleerd.

kaart werkt perfect mem draait 1300mhz en na het testen van de temps (waar ik benieuwd naar was) onder max voltage nog steeds geen probleem. half uurtje wat gehobbyed met de tube en dice, klapt het hele zaakje er weer uit. Zelfde probleem als gisteren pc hangt en wil niet verder. (geen coldbug of ovp)

vermoedelijk is de soldering van de mem mod bij de chip weer brak. heb deze tussen de 1e en 2e dice poging opniew moeten solderen omdat ie waarschijnlijk tijdens het isoleren van de eerste keer los is geraakt/slecht geworden. de kart zal de oven in moeten. maar wegens tijd gebrek en gebrek aan dice is t nu wel mooi geweest.

balen dat ik de score niet wat heb kunnen uppen in de lijst :( :(
ff kleurrijke foto impressie below.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585390-340.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585415-190.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585440-710.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585536-750.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585556-060.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585579-980.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585605-410.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/02/01/1296585620-750.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door P33R op 02-02-2011 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Jup kleine zijn 2,5 v en de grote(mem) 4 v dus dat moet goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Ik heb overal 6.3 op;) Als het simpel kan... :P

@Rolco: mem gaat hard :P Schaalde dat ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

wesjuhdabomb schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:25:
Ik heb overal 6.3 op;) Als het simpel kan... :P

@Rolco: mem gaat hard :P Schaalde dat ook nog?
Tot hier wel, hoger kan ook maar dan lijkt het stil te staan, dit is een halve frame gemiddeld meer t.o.v mijn andere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Hm dat is wel leuk om te weten ;). Kan ik het kaartje ook nog is maxen in het laatste weekend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Last chance Background
download nu in de ts de last chance background geldig vanaf 2 februari tot 12 februari (einddatum)

zet hem op en breek die 40 fps :)

de oude background week 8 is geldig tot donderdag 3 februari

suc6 allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
hoeveel van de kaarten zijn nu eigenlijk al overleden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Zover ik weet niet meer dan 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

mijne faalt n beetje, die was ik eigenlijk van plan om vanavond nog ff op te lappen en dan morgen/vrijdag n doos dice te halen en nog een laatste run mee te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Mijne is ook niet meer te redden morgen in de oven lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Murdock gaat dit weekend voor zijn killing blow. :+
BAM JONGE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorry2
Hoe ging die ook al weer......Oja

GO GO GO })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Er lijkt een stukje van mijn core te zijn afgebroken

Afbeeldingslocatie: http://i481.photobucket.com/albums/rr178/gekke-gerrit/94aba459.jpg

Rechts onderin

Maar het is zo super klein dat ik denk dat het niet de oorzaak is van mijn artifacts
Na caps te hebben gesoldeerd doet mijn kaart het namelijk nog niet goed

Iemand een oplossing voor mijn arti's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ronde archief? :+

de bout warmt nu op :)
[edit:] en zo te zien werkt mn kaart weer naar behoren :D morgen ff doosje dice halen :)

[ Voor 51% gewijzigd door AlexanderB op 03-02-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
zozo, kaartjes fixen wil ook nog wel aardig hier :D

ik had gisteren me hele kaart klaargemaakt voor LN2, dus in de avond ga ik er even lekker voor zitten, Phase voor CPU aan, even wachten totie koud is, opstarten, niks :F
ik weet het echt niet meer 8)7 , ik ga er straks nog even mee aan de gang, maar het is me gisteren in een uur niet gelukt om ook maar één keer in de bios te komen |:(
Alles geprobeerd, andere kaart, ander/geen geheugen, Phase-remount, en nog gaat hij binnen een seconde weer uit, en gaat daarna weer aan, om vervolgens binnen een seconde weer uit te vallen |:(
Ik had het echt zó gehad gister ;(
Ik hoop echt met heel m'n hart (of wat daar na gisteren van over is) dat het vandaag wel een beetje normaal wil.
Ik ga vast bidden tot de hardware-goden: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
(en kijk het zijn acht bids :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

we hebben ook een oorlogs god is dat voor een compo niet beter? :+ (asus Ares? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
ehr.... nou nee, ik ging net me cpu van me bord halen om een reserve-bord te gaan klaarmaken, en toen haalde ik me cpu weg, en toen leek het wel of er een kernbom was afgegaan onder me cpu..... Ik ga maar bidden tot de RMA-goden. me nieuwe i7 875K is dus helemaal krokant, en me socket daar is ook niet veel van over :(
Fotoś komen over een uurtje ofzo, ik moet hier eest nog wat opruimen.
Heeft er iemand een cpu-mobo-combo die ik voor twee weekjes mag lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
kerel.. dat meen je niet... wat is er gebeurd? socket burn?

heb hier een maximus formula en E5200 liggen met je D9 modules.. als je het nodig hebt.. je weet me te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
lijkt inderdaad een beetje op socket burn.... ik ga dus nog foto's nemen, want het ziet er echt heel ernstig uit.
Ik weet je inderdaad prima te vinden ;)
Voel me er in ieder geval flink rot over ;(
Foto's komen eraan zodra ik een systeem heb gefixt waarmee ik ze kan uploaden.

Maximus en D9 lijkt me inderdaad nog niet zo'n bar plan

[ Voor 9% gewijzigd door Drucchi op 03-02-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
snap dat je je kut voelt.. man.. als je cpu het nog maar doet.. zou zonde zijn van je sample..
nog wel garantie op alle onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Nou die CPU was gewoon een nog best nieuwe i7 875K (retail, maar bon weet ik niet meer) dus die kan ik denk ik wel naar intel sturen (hij is 100% zeker stuk). Mobo, had ik geloof ik kaal van Thijs overgenomen, maar die zal dus naar Gigabyte moeten (ook geen bon).
Edit: Foto's:
Zo hoort het:
Zo hoort het
En zo niet:
auch!
En nog wat extra shotjes om de pijn te benadrukken:
pijn!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pbFHy6WXFBOidEAFPMUzT2uI/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AqBQdKwgjV6yc9Iw3aEce97T/full.jpg
En hier me cpu:
CPU
Hij ruikt ook echt naar gebakken chip:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BKEnsifoTOdlJPCSND2wnl0G/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ac5BdQ14XaiVxHz7lqtqDTjL/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XFzZ3EGY5KuIfFn16XhuR017/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/okMqq6mb0wPSLQVszZrSj9ip/full.jpg
Nog eentje dan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AS86Lmr6o83LVSS71K4lH9xl/full.jpg

Zo, dat was het. Hoop dat jullie ervan genieten, iets waar ik me nu absoluut niet mee bezig hou ;(

[ Voor 68% gewijzigd door Drucchi op 03-02-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
We want pica's

En sterkte :) mooi klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Alstu: zie hierboven ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
OMG.. dat is wel ziek.. die kun je idd beide gedag zeggen..

stond er een raar setting in het moederbord? of zat je mount niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik volg dit topic al een tijdje en vind dit allemaal reuze interessant en leer wel aardig wat bij.

Normaal post ik nooit maar nu... wtf ik heb zoiets als jouw fotos nog nooit gezien. Hoe doe je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Nou gisteren kreeg ik hem dus ook al niet aan de praat, maar een paar dagen daarvoor heb ik gewoon zitten benchen waarbij ik mijn settings goed had gezet, en gewoon had afgesloten, om later meteen te kunnen beginnen met benchen met ln2 op me GTS450. Maar dat moet dan kennelijk gisteren meteen bij het opstarten goed fout zijn gegaan, want toen kreeg ik hem ook al niet aan.
Ik ieder geval even de meeste troep van me mobo afhalen, en dan gigabyte mailen.... maar verder weet ik het even niet, ik verwacht eigenlijk niet dat intel me een nieuwe cpu gaat geven, omdat het gigabyte moederbord hem heeft gesloopt....
Keejoz: kijk eens hier

Moet zeggen dat het er bij mij eigenlijk precies zo uitziet... Precies dezelfde plek ook ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Drucchi op 03-02-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Dat artikel waar je naar linkt stelt dat deze dingen alleen bij extreme clocks, voltages en koeling voorkomen, maar heb je die CPU dan ook onder LN2 gehad of alleen phase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Singular1ty schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:23:
Dat artikel waar je naar linkt stelt dat deze dingen alleen bij extreme clocks, voltages en koeling voorkomen, maar heb je die CPU dan ook onder LN2 gehad of alleen phase?
Ik denk dat phase in normale termen ook wel extreem te noemen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
Singular1ty schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:23:
nou, ik heb deze cpu pas, en ik had hem eerst alleen onder water (paar weken) daarna heb ik hem onder de phase gelegd voor dat beetje extra tijdens de GPU compo. Met mijn waterkoeling had ik hem steeds op 4,5 GHz, en dat leek hij helemaal niet erg te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Het hangt van de gebruikte voltages af of dat onder de noemer extreem valt of niet... Either way is dit wel een serieus probleem, als willekeurige S1156 overclockers ineens een soortement Tsjernobyl onder hun CPU krijgen...
Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste