mannen, heb ik het woord score afkeuren in mijn mond gehad? nee. dus zeg ook niet dat ik dit wel doe..
wat jullie vinden van de validatiecodes laat mij koud, de regels staan duidelijk in de OP. achtergronden zijn een week geldig, dit betekent dat aan de hand van de achtergrond en de upload datum is te valideren of de score binnen die week is behaald. Nu staat er geen validatiecode in jullie screenshots, dus kan de score ook in de eerste week van de compo gehaald zijn. dit zou hem ongeldig maken gezien de regels. deze regels waren bekend tijdens de inschrijvings periode en zodoende zijn jullie met die regels akkoord gegaan toen jullie je inschreven. dat jullie nu ineens met tijdspannen komen is prachtig, maar die verzinnen jullie zelf, want nergens in de OP wordt gesproken over deze tijden.
noch beweer ik ergens dat NV hardpage is gebruikt, ik vraag mij af waarom het staat geinstalleerd.. persoonlijk vind ik dat niet zo een hele vreemde vraag, dit heeft niets te maken met bekeuren van de chauffeur van een porsche die harder kan dan wettelijk is toegestaan. je mag ook geen radar detector in de auto hebben of hij nu wel is aangesloten of niet....
Snot_aap, speciaal voor jou een copy paste van de spelregels uit de OP:
verder lijkt het me verstandig om de verdere communicatie via DM naar zowel gerrit als mij te doen of naar het email adres welke is ingericht voor de compo.
Gerrit en ik gaan ons eerst samen beraden over deze situatie waarna wij een besluit zullen nemen.
wat jullie vinden van de validatiecodes laat mij koud, de regels staan duidelijk in de OP. achtergronden zijn een week geldig, dit betekent dat aan de hand van de achtergrond en de upload datum is te valideren of de score binnen die week is behaald. Nu staat er geen validatiecode in jullie screenshots, dus kan de score ook in de eerste week van de compo gehaald zijn. dit zou hem ongeldig maken gezien de regels. deze regels waren bekend tijdens de inschrijvings periode en zodoende zijn jullie met die regels akkoord gegaan toen jullie je inschreven. dat jullie nu ineens met tijdspannen komen is prachtig, maar die verzinnen jullie zelf, want nergens in de OP wordt gesproken over deze tijden.
noch beweer ik ergens dat NV hardpage is gebruikt, ik vraag mij af waarom het staat geinstalleerd.. persoonlijk vind ik dat niet zo een hele vreemde vraag, dit heeft niets te maken met bekeuren van de chauffeur van een porsche die harder kan dan wettelijk is toegestaan. je mag ook geen radar detector in de auto hebben of hij nu wel is aangesloten of niet....
Snot_aap, speciaal voor jou een copy paste van de spelregels uit de OP:
dus zoals je ziet staat alles er duidelijknedernakker schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:24:
Spelregels
Qua spelregels vallen we terug op dezelfde regels als degene die we gebruikten tijdens de HD4670 compo (met dank aan Thijs en Roel aangezien we deze schaamteloos kopiëren ):
Echter stellen wij 2 strenge eisen:
Een voltmod is verplicht, hiervan willen wij als organisatie dan ook een foto zien!
De gesubmitte score mag maximaal 7 dagen oud zijn op de dag dat hij gepost wordt!
Het klinkt streng, maar we willen gewoon echt de fanatieke tweakers betrekken in deze competitie, en niet mensen die snel een goedkoop kaartje willen scoren.
Daarnaast willen we een actieve competitie waarin mensen elkaar triggeren om steeds verder te pushen.
Scores dienen verstuurd te worden via het scorebord systeem. Bij elke screenshot dient het volgende duidelijk zichtbaar te zijn en moet aan de Hwbot regels voldoen:
● Gebruik de standaard benchmark instellingen, tenzij door de organisatie anders opgegeven
● De benchmark score
● Gebruikte processor en geheugen inclusief kloksnelheden gemeten in CPU-Z
● Gebruikte GPU ( met duidelijke kloksnelheden, in bijvoorbeeld GPU-Z of Rivatuner/ Afterburner )
● Je taakbalk
● Je username met datum in bijvoorbeeld notepad / word / ander tekstprogramma
Iedere week zal er een nieuwe background verschijnen die als vereiste gebruikt moet worden bij je screenshot, dit om de ouderdom van de screenshot te kunnen valideren, deze screenshot zal door ons wekelijks worden geupdate.
De volgende dingen zijn verboden:
● Mipmap tweaking (komt er op neer dat het scherm ongeveer bestaat uit 3/4 kleuren, een soort van extreme lod en dit geeft logischerwijs een boost aan je fps) om te laten zien wat mipmap is, en waarom het verboden is, zie je hier een screenshot waarbij mipmap tweaking is gebruikt:
● Enig softwarematige of menselijke handeling die de benchmark beïnvloed of voor de gek houdt door het te laten geloven dat de benchmark sneller ging
● Wireframe-hacks, software of een driver die ervoor zorgt dat de benchmark niet naar behoren doorlopen
wordt.
● Directx tweaker is niet toegestaan
● Nvhardpage is niet toegestaan
● In deze contest is lod (level of detail) tweaken toegestaan, aangezien je hier toch wat tijd in moet steken om de juiste instelling te vinden.
Oftewel, de score moet te plaatsen zijn op hwbot, de notepad met naam en datum is vanuit de organisatie een controle middel om zeker te weten dat je de score niet eerder geplaatst hebt en dat deze van jou is.
voorbeeld:
Verder ‘eisen’ wij dat je minstens twee foto’s van je systeem en/of grafische kaart maakt en deze online zet. Mocht je deze om wat voor een rede niet kunnen maken zouden wij dat graag willen horen. Voor hosting wordt gezorgd.
verder lijkt het me verstandig om de verdere communicatie via DM naar zowel gerrit als mij te doen of naar het email adres welke is ingericht voor de compo.
Gerrit en ik gaan ons eerst samen beraden over deze situatie waarna wij een besluit zullen nemen.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz