• cherocake
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-11-2016
Hallo,

Momenteel gebruik ik een niet-wireless modem met vier LAN poorten en wil graag overstappen naar wireless. Ik ben al zo'n zes jaar in bezit van een wireless SMC7804WBRB router, maar onlangs pas geprobeerd deze thuis te installeren. Mijn probleem wil ik eerst hier posten alvorens ik een nieuwe router aanschaf indien de huidige toch defect is. Overigens is het zeer onwaarschijnlijk dat de router defect is aangezien het zelden is gebruikt.

De router installatie is uitgevoerd op een win7 én winXP OS, zonder succes. Alles uit de handleiding gevolgd maar wanneer de router connectie probeert te maken, faalt dit. Wat blijkt, de led lampjes branden niet wanneer er connectie wordt gezocht. Dezelde led lampjes branden wel eventjes bij een router reset.

Voor de installatie heb ik m'n computer geconfigureerd met de volgende stappen:
- TCP/IP-instellingen geconfigureerd (obtain IP address / DNS server automatically);
- HTTP-proxy uitgeschakeld via IE;
- nieuwe netwerkinstellingen van de router opgehaald waarbij ipconfig release en renew het volgende geeft

http://i51.tinypic.com/j9a7h1.jpg.

De verkregen gegevens uit het plaatje bevestigt, volgens de handleiding, dat de router correct werkt.

Vervolgens wordt de router zelf geconfigureerd via http://192.168.2.1. Na de stappen te hebben gevolgd verkrijg ik de volgende parameters:

http://i54.tinypic.com/9h771f.jpg.

Op dit moment zou de computer dus connectie moeten maken met het internet, maar niet dus. Wat winXP dan aangeeft is dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten terwijl alles is aangesloten.
Ik gebruik een rj-11 kabel via de router naar de 'DSL' - poort van de splitter en nog een rj-11 kabel via de 'line' - poort van de splitter naar de vierpuntige stopcontact. Uiteraard een UTP kabel van de router naar de computer.
De niet-wireless modem is van Zyxel, die ik op dit moment gebruik, is er geen splitter nodig.

Alles heb ik tevens opnieuw uitgevoerd op een win7 OS.
Andere stappen die ik ondernam: de splitter weggelaten, router gereset, andere telefoonaansluitset. Maar niks werkt.

Ik heb toch het vermoeden dat er iets met connectie led lampjes van de router op het moment waar het moet werken.

Ik ben ten einde rade. Kunnen jullie mij hulp bieden?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee