Toon posts:

DVD brander word niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Downstar2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20-10 22:51
Hallo allemaal,

Ik ben bij mijn schoon ouders en ik wou even een cdtje branden.
Nu kwam ik erachter dan de DVD rom niet word gevonden in Bijvoorbeeld Nero of een ander brandprogramma.

De Dvd brander staat gewoon in deze computer en lees ook CDS-DVD'S. ook is het apparaat zichtbaar in Apparaat beheer en heeft het de naam : HL-DT-ST DVD-RAM GH40L
wanneer ik hier onder zoek in google vind ik wel wat problemen om het te fixen zie onderstaande lijst wat ik al heb geprobeerd:

Wat heb ik al gedaan:

• Ik heb de stuurprogramma's up to date en ik heb in apparaat beheer de rom al een keer uit en in geschakeld.
geen effect

• Ik heb de fix van microsoft gedraaid; die er juist voor zorgt dat de DVDspelers/branders etc die niet zichtbaar zijn in andere programma's toch te voorschijn komen zie: http://support.microsoft.com/kb/314060 helpt ook niet.

tijdens de fix komt hij met de diagnose dat de brander niet in staat is om te branden.
en dat ik eventueel een cd/dvd brander moet installeren.. maargoed die zit er dus in..

• ik heb de bovenstaande fix ook handmatig uitgevoerd ( http://www.pchell.com/hardware/cd_drive_error_code_39.shtml) ook dat heeft geen nut aangezien de bestanden die ik moet verwijderen niet in het register hier staan.

• In de bios gekeken of daar mogelijk wat uit staat ( maar zag verder niks bijzonders, en dat lijkt me ook sterk want hij ziet de dvd-rom wel gewoon in apparaat beheer en leest ook gewoon cds/dvd's

Ik hoef neem ik aan niet in de kast te kijken of er kabels los hangen, dat heeft verder niks te maken met branden neem ik aan..

wie o wie weet raad :)?

alvast Bedankt,

Downstar

[Voor 8% gewijzigd door Downstar2 op 07-11-2010 15:17]

• Downstar2
Rupie schreef op maandag 08 november 2010 @ 07:20:
Kan je wel branden via de Windows interface? Dus gewoon een aantal bestanden naar je DVD drive slepen en op die manier branden?
ja het branden via de windows xp interface wil wel vreemd genoeg...

• Downstar2
MicGlou schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:52:
Er ontbreken een aantal essentiele dingen aan de TS, welke OS wordt er bijvoorbeeld gedraaid en wat systeem specs zou ook niet misstaan (want mijn vermoeden is toch het ontbreken van, of een verkeerde driver). Bijvoorbeeld niet alle branders willen werken onder Win7 met de 'standaard' driver, het installeren van de s-ata (raid) driver van mobo-fabrikant brengt dan meestal de oplossing.
Compaq cq2200NL

wat specs:

http://h10025.www1.hp.com...=nl&cc=nl&product=3967682

Ik heb alle drivers van de HP site gedownload dus die zijn up to date ( zelfs laatste versie van Intel chipset site gehaald omdat die van hp inmiddels wat ouder is ..)

Drivers voor de DVD speler vind ik ook niet 1 2 3 dus ..

nog raad ?

• Downstar2
MicGlou schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 18:15:
http://h10025.www1.hp.com...&product=3967682&sw_lang=

Heb je bovenstaande al doorgenomen?

PS. ff twee opmerkingen ;) Als je nog meer te vertellen hebt en je ben zelf de laaste geweest die een reactie heeft geplaatst, dan aub de extra tekst toevoegen aan die reply... 2x of meer achter elkaar posten wordt niet op prijs gesteld ;' Overigens ook even opletten waar je een topic opent, een probleem met een brander hoort toch echt in Opslagmedia & I/O Controllers
sorry, ik dacht dat opslagmedia alleen harde schijven waren..

overigens had ik bovenstaande link zelf ook gevonden en alles door gelopen al.
van al deze mogelijke oplossingen zat er niks tussen wat hielp helaas.

heb eerlijk gezegd zelf echt geen idee meer wat het kan zijn :X

• Downstar2
Bouli schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:36:
[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class
Key Name: {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Value Data: [Delete All Value Data from UpperFilters and LowerFilters]
Note: Do not delete the Key or the Multi-String Values. Delete only the data values.
Exit Registry and Reboot
heb ik al uitgevoerd, de upper en lower filters zijn hier niet beschikbaar.

maar ik ben vandaag tot de ondekking gekomen, dat ook USB devices niet in programma's kunnen worden gekozen..

Wat ik raar vind is dat hier kruizen staan bij de apparaten, ook vernieuwd de pagina zich af en toe en dan is de DVD-ROM niet meer zichtbaar in het lijstje:

zoals ik al zei is in deze computer beide gewoon zichtbaar ( usb en DVD)

maar als ik dan bijvoorbeeld een USB device wil kiezen is hij niet zichtbaar in de desbetreffende applicatie ( nero of welk brand programma dan ook ..)

en binnen apparaat beheer zijn geen drivers die missen:

Iemand die bekend is of mogelijke oorzaak weet; dus even samenvattend:

USB devices + DVD brander worden niet herkend in applicaties, maar wel in Windows Deze computer

beide zijn ook gewoon vanuit deze computer benaderd baar..

alvast bedankt,

Downstar

• Downstar2
Rupie schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 19:32:
Ik zou toch gaan overwegen om Windows gewoon opnieuw te installeren, in dit soort gevallen vind ik een schone installatie vaak een prima oplossing. om er zeker van te zijn dat het dan wel werkt zou je nog even een linux live cd kunnen proberen om te zien of USB in linux bijvoorbeeld wel werkt.
usb werkt ook in windows normaal, alleen niet benaderbaar in applicaties net als de DVD-brander

ook zie ik bij computerbeheer en dan schijfbeheer de Sata schijf die in het systeem zit er niet bij staan..

lijkt dus iets met een Sata chipset of iets dergelijks te zijn? DVD brander is sata ; schijf is sata

maar usb ? wat is dat eigenlijk?

• Downstar2
kickje :$?

( als het teminste mag?)

[Voor 4% gewijzigd door Downstar2 op 16-11-2010 14:32]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee