Toon posts:

Laserprinter of inkjetprinter bij 20 vellen per jaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.898 views

• Niek Stendal
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
Zal ik een laserprinter kopen of beter een inkjetprinter? Ik zal per jaar gemiddeld maar 20 vellen (A4) printen denk ik.

Ik lees regelmatig dat inkjet-printers en inkjet-cartridges verstopt raken als je ze langer dan een maand niet gebruikt. En ik zal mijn printer regelmatig minstens een half jaar lang niet gebruiken. Daarom denk ik dat ik het beste een laser-printer kan kopen. Maar waarom zijn laser-printers zo weinig op voorraad in winkels? Er zijn toch veel meer consumenten die heel weinig printen?

Ik hoef niet in kleur te printen. Ik wil liefst wel ook kunnen scannen met dit apparaat, want dan kan ik hem ook gebruiken om fotocopieën te maken van ondertekende brieven die ik verstuur.

Dit zijn de printers waar ik uit kan kiezen denk ik:

A http://alatest.nl/gebruik...30/pu3-61136615,31/?all=1

B laserprinters die kunnen scannen tot 250 euro.
http://tweakers.net/price...z1uWuxUKbVptVdS8pUikjbPbw

C http://www.printer.com/re...3mgc3a0u895dcmh7jfhvq1j00

Ik hoor heel graag jullie gedachten hierover

[Voor 7% gewijzigd door Niek Stendal op 06-11-2010 22:42]

• Niek Stendal
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 22:45:
Als je maar 20 vellen per jaar print, waarom dan een printer kopen? Kan je dat niet op het werk of zo printen, of een copyshop?
Dat is wel een terechte opmerking. Maar als je in een copyshop print of in een bibliotheek, dan denk ik dat er misschien een kopie van mijn persoonlijke prints in die computer kan achterblijven en ik wil zeker weten dat niemand anders dat kan lezen.

• Niek Stendal
  • Niet online
fish schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:07:
Toner blijft echt jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren goed, en met 20 pagina's per jaar kun je zowat de komende 20 jaar printen.
Dus jij adviseert mij een laserprinter?

• Niek Stendal
  • Niet online
Soultaker schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:53:
De vraag is of je graag in kleur print of niet. Zo ja, dan inkjet, zo nee, dan laserprinter. Zelf vind ik laserprinters ook veel fijner, vanwege de scherpere afdruk en minder gekloot met cartridges.

Maar als je 'm zo weinig gebruikt, zou ik er geen €250,- voor uitgeven. Je hebt prima goedkope laserprinters die weinig bijzondere features hebben, maar waar ook weinig mis mee is. Behalve de Samsung bijvoorbeeld ook de Brother HL-2035 voor rond de €100,-
Volgens mij kan die HL-2035 niet scannen, toch? http://www.brother.nl/g3....el/22710/s_product/HL2035

En ik vind printen met zwarte inkt genoeg.

Als die inkjetcartridges inderdaad zo snel uitdrogen, waarom hebben alle computerzaken die ik ken dan geen laserprinters die kunnen scannen op voorraad? Want misschien zie ik dan toch een voordeel van inkjetprinters over het hoofd?

• Niek Stendal
  • Niet online
Niek Stendal schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:03:
[...]Maar als je in een copyshop print of in een bibliotheek, dan denk ik dat er misschien een kopie van mijn persoonlijke prints in die computer kan achterblijven en ik wil zeker weten dat niemand anders dat kan lezen.
Klopt het dat copiëren in een copyshop of bibliotheek enz. niet 100% veilig is qua privacy?

• Niek Stendal
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:14:
Ja je weet niet wat er op die pc's aanwezig is qua rommel.

Aan de andere kant: security is een afweging tussen gemak en de mogelijke extra veiligheid die je kunt krijgen.
En hoe belangrijk is de geheimhouding van die data en hoeveel gemak mag het kosten?
Je bedoelt dat er op een computer in een copyshop of bibliotheek eventueel spionage-software kan zijn geïnstalleerd? Die veiligheid van een eigen printer mag me wel 150 euro kosten.

• Niek Stendal
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:27:
[...]

Dat kan , maar is je spul zo belangrijk?

1: Bevat je printer geen spionage software (ze zijn *wel* herleidbaar, voor als je wederrechtelijke dingen uit wil voeren: http://www.instructables....our-Printer-Spying-on-/).
Niets wederrechtelijks en niets belangrijks. Het gaat gewoon om privacy van de gegevens en niet om de identificatie van de printer.

• Niek Stendal
  • Niet online
fotografie999 schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:40:
Ik zeg laserprinter! Zouniet voor de duurste gaan. En over het algemeen kiezen consumenten een inktjet omdat deze goedkoper is in aanschaf, meestal weten ze niet dat de inkt verstopt/uitdroogt na een half jaar. Dat kan dus een rede zijn waarom "goedkope" laserprinters weinig op voorraad zijn.
Jullie bevestigen mijn sombere vermoedens over inkjet die ik al had. Het valt me op dat de meeste verkopers in elektronicawinkels niets zeggen over uitdroging bij inkjetprinters, misschien omdat ze veel verdienen aan inkjet-cartridges. En het is onbegrijpelijk dat consumenten daar kennelijk jarenlang in meegaan.

Ik heb de indruk dat veel consumenten uiteindelijk veel goedkoper uit zouden zijn met een goedkope zwartwit-laserprinter die eventueel ook kan scannen. En dat in combinatie met af en toe een kleurenprintje maken in een copyshop of bibliotheek. En foto's kun je ook in printshops laten afdrukken. Want ik denk dat veel consumenten niet heel veel foto's per jaar laten afdrukken. En een zwart print-print kun je desgewenst ook wat bijkleuren met kleurpotloden of fluo-stift.

• Niek Stendal
  • Niet online
bobwarley schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:46:
ik zou een 2e hands printern dan kopen, dan kun je het eerste jaar bekijken of je misschien toch meer gaat printen (als je hem hebt staan, ga je er misschien ook meer gebruik van maken). Dan kun je altijd nog een nieuwe kopen.
Een tweedehands laserprinter. Ja, dat zou ook kunnen. Maar tweedehands elektronica blijkt soms niet goed te werken. En misschien zit er inmiddels een virus op de cd waar de printerdriver opzit? Of kan dat niet?

• Niek Stendal
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:13:
[...]

Over paranoia gesproken 8)7 . Als je serieus wilt worden genomen, moet je toch iets meer moeite gaan doen. Er kan tenslotte ook een al-Qaida toner in zitten die ze gemist hebben vorige week.
Een deel van de computers is besmet met virussen, dat is algemeen bekend. Mijn vraag is of zo'n virus de driver-cd van een printer kan besmetten.

• Niek Stendal
  • Niet online
burne schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:33:
[...]

Het leuke van de meeste printers is dat ze een zelftest hebben, en ook zonder computer ter plekke een zelftest kunnen printen. Voor het hoe moet je even in de handleiding kijken. HP's printen bijvoorbeeld een zelftest waar het totaal afgedrukte aantal pagina's opstaat, en wanneer de laatste storing was, en wat voor storing dat was.
Ja, dat is handig.

• Niek Stendal
  • Niet online
itarix schreef op zondag 07 november 2010 @ 14:01:
Een CD is read only en kan niet geinfecteerd worden met een virus.
Of dat moet in de fabriek gebeurd zijn waar de cd is gedrukt.
Als ze een zelf gebrande cd meegeven heb je kans op een virus.
Maar je kan natuurlijk ook gewoon bij de website van de fabrikant de driver downloaden.
((maar de website kan gespoofd zijn, of er kan een virus in het bestand op de officiele website staan))
Dank je. Is een officiële driver-cd van de software-leverancier beslist altijd read only? En hoe kan ik dat zelf controleren?

De printer-driver downloaden kan niet, want de pc waarmee ik wil printen is niet aangesloten op internet, juist om virusproblemen en dataverlies te voorkomen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee