Toon posts:

Probleem met Netgear WNR3500v2

Pagina: 1
Acties:

• BB333
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06-06 20:29
Beste Tweakers,

Sinds ongeveer een maand ben ik overgestapt op internet + bellen van Ziggo. Hierbij heb ik de Netgear WNR3500v2 ontvangen. Installatie ging prima, maar één computer in huis wil maar niet functioneren met het nieuwe internet. Na heel erg lang zoeken en dingen proberen in het modem ben ik erachter gekomen dat de dergelijke laptop, 3 jaar oud en draaiende op een bijgewerkte Windows Vista, wel functioneert met internet, en de maximale snelheid van 30mb haalt, als ik de beveiliging in het modem op WEP zet. Echter de andere wel werkende PC's gaan hierdoor in snelheid drastisch achteruit, deze halen namelijk nog maar 10mb. Die andere werkende PC's draaien op Windows Vista, Windows 7 en Windows XP en die werken dus allemaal wel gewoon prima met internet als de instellingen van het modem maar op WPA2 staan. Het is dus eigenlijk een heel erg vreemd probleem, waarvan ik vermoed dat de oorzaak bij de laptop ligt omdat deze wel gewoon werkt met de meegeleverde USB-adapter. Zonder USB-adapter en met de beveiliging op WPA2 heeft de laptop met ingebouwde WIFI-kaart alleen lokale toegang tot het internet. Het wereldbolletje blijft dan achterwege. Met een UTP-kabel werkt internet overigens wel weer goed op de laptop. Wat zou in deze situatie het probleem kunnen zijn?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee