Toon posts:

Budget HD Video bewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Probleemstelling
Ja, de titel klinkt als een contradictie. Toch wil ik een poging wagen om met een redelijk beperkt budget een systeem te maken om in "Adobe Premiere Pro CS5" video te kunnen bewerken. Een belangrijke vereiste is dat de bewerkingen vlot kunnen worden uitgevoerd.

Systeem/Systemen
Mijn voorkeur qua componenten gaat sowieso uit naar de "bekendere" merken.

Als ik op de site van Adobe kijk, dan zie ik dat hardware versnelling o.a. kan worden bereikt met de GeForce GTX 470. De term "Real-time" valt meerdere malen. Dat klinkt mij natuurlijk als muziek in de oren. Een dergelijke kaart kost ongeveer 220 euro. Een goedkopere staat volgens mij niet in het Adobe lijstje.

Verder zie ik dat Adobe Premiere Pro goede ondersteuning biedt voor meerdere cores. Dus: Meer cores is beter! Vandaar dat mijn oog valt op de 6-core Phenom. Die vooral ook erg gunstig is geprijsd met zijn 170 euro.

Verder lees ik dat veel geheugen prettig is, dus ik zit te denken aan 8GB DDR3 geheugen voor ongeveer 120 euro.

Ik begrijp dat een monitor die bijzonder kleurecht is van het grootste belang is. Maar helaas laat mijn budget dat niet toe. Wel kan ik tegenwoordig een grote monitor kopen voor weinig geld. Als de kleuren dan misschien niet helemaal tot hun recht komen, dan heb ik in ieder geval nog voldoende werkruimte... Ik zat te denken aan deze 24 inch monitor voor 170 euro.

Overige componenten tel ik ook nog op, maar de exacte keuze lijkt mij iets minder relevant:
  • Moederbord: 100 euro
  • Behuizing/voeding: 50 euro
  • Harde schijf SATA 1TB: 50 euro
  • Toetsenbord / muis (Logitech): 30 euro
  • DVD brander: 20 euro
  • Totaal overig: 250 euro
Het grote totaal komt dan op: 220 + 170 + 120 + 170 + 250 = 930 euro.

Onderbouwing
Ja, dat is dus met name goede editing performance met een beperkt budget.

Budget
Eigenlijk is die 930 euro me eigenlijk ook nog te duur. Maar ik zie weinig mogelijkheden om verder te besparen, 750 euro zou me beter uitkomen.

Doel
Video bewerken!

Vraag / twijfelpunten
Hoe kan ik verder besparen? Heb ik die videokaart echt nodig? Is een goedkopere processor ook niet goed genoeg? In hoeverre neemt de videokaart het "zware werk" uit handen? Kan ik met minder geheugen toe? Maakt de keuze voor een moederbord nog veel verschil? Kortom: kan ik met mijn gelimiteerde budget betere performance keuzes maken?

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee