Toon posts:

HD4670 Ventillatorproblemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Neodymium
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een probleem gekregen met mijn:

Sapphire Radeon HD4670 512MB

Voor & Achterkant

Hij begon namelijk flink te "tikken" alsof de ventillator aan het schuren is tegen de behuizing van de GPU, daarnaast begon het naar "verbrand plastic" te ruiken, waarna ik de PC direct uit gezet heb. Ik heb 'm vandaag eruit gehaald, en zelf met wat blazen die ventillator aan het draaien gekregen. Ik hoor per rotatie gewoon een keer dat ie ergens tegenaan komt, waardoor een heel zacht tikje te horen is. Echter wanneer ik héél hard blaas, draait dat tikken om in een soort van wrijvingsgeluid.

Nu is mijn vraag uiteraard, hoe ik het beste die "rode doorzichtige" casing er vanaf kan halen. De enige schroefjes (zie foto's) die ik zie zitten namelijk op de achterkant, maar die lijken me voor de GPU zelf?

Garantie is al lang verlopen en erg handig met uitelkaarhalen van spulletjes ben ik ook weer niet. Het is niet mijn doel om er een nieuwe "cooler" op te zetten, tenzij dit echt noodzakelijk is.

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee