• Kanselier
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2011
Hallo,

De afgelopen twee dagen hebben in het teken gestaan van het proberen aan de praat te krijgen van een externe HD via de Airport Extreme. Na uren Googlen, van alles geprobeerd te hebben en de rekening gecheckt te hebben of ik een Time Capsule kan veroorloven ben ik uiteindelijk hier beland.

Voordat ik met mijn verhaal kom, wil ik duidelijk gemaakt hebben dat ik vele fora heb bezocht en doorzocht waaronder GoT. Gaarne geen verwijzingen naar andere topics. (tenzij ik echt heb geslapen tijdens mijn speurtocht).

De situatie is als volgt:

Ik heb een PC en een MacBook Pro. Beide platformen worden veel gebruikt en veelal voor dezelfde doeleinden. Documenten en bestanden deel ik nu via USB sticks en dat is een gehannes van jewelste. Ik was reeds in het bezit van een Airport Extreme (AE) waar ik uitermate tevreden mee ben omdat het simpelweg werkt (straight ouf of the box). Om het delen van bestanden efficienter te maken besloot ik een externe HD (zo'n schattig My Passport ding van Western Digital) te kopen en deze te koppelen aan de AE. Dit werkt, aldus het officiele Apple praatje op de AE website.

Helaas werkt dit (nog) niet |:(

De configuratie is als volgt:

Externe HD is geformatteerd als HFS+. Een grote partitie van 500GB
Externe HD wordt direct herkent door MBP wanneer direct aangesloten
Externe HD wordt direct herkent door PC wanneer direct aangesloten (toen die is geformatteerd als NTFS om te testen)
Airport Utility is op beide platformen geinstalleerd en herkennen de AE
Airport Utility herkent de externe HD onder de tab Disks

Airport Utility heeft de volgende Disks instellingen:

Enable File Sharing
Secure Shared Disks with a disk password
Share disks over Wan

In het kort: beide platformen herkennen niet de externe HD wanneer die aan de AE hangt maar wel wanneer deze direct is aangesloten op de desbetreffende systemen. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Elke hulp is meer dan welkom.

Bedankt :)

PS. mochten pics gewenst zijn om het een en ander te verduidelijken, dan kunnen die worden geleverd

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee