Toon posts:

[BSOD] Na aankoop nieuw mobo/proc/geheugen, random BSOD

Pagina: 1
Acties:

• powerplay
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:59
Goedemiddag,

Gisteren bij Salland de volgende componenten opgehaald:
Asrock P55 Pro
Intel i5 760
Corsair TW3X4G1333C9A 4GB (2x2)
Samsung HD103SJ

Deze in mijn PC geplaatst als vervanging van:
P5Q Pro
Intel E7400
Onbekende DDR2 geheugen 4GB

Op mijn oude Samsung HD501LJ heb ik een nieuwe Windows 7 x64 Ultimate geinstalleerd.
Gisteren nog wat drivers geinstalleerd, en toen de pc uitgezet. ( In totaal 45min mee bezig geweest, geen bsod)
Vannochtend PC aangezet, ondertussen ontbeten. Kwam terug en er stond: Windows is hersteld van een kritieke fout ( zoiets ). En sindsdien krijg ik steeds meer BSOD, maar ook heel random.
Voorbeelden
0x0000050
0x000000A
0x000001E
0x000001D

En in de dumpfiles de volgende dingen naar boven gekregen:
ntoskrnl, ndis.sys, win32k.sys, ntfs.sys

Memtest volledig gedraaid, geen errors.
HDD test gedaan, geen fouten.
SFC /scannow gedraaid, maar voordat die compleet is, is er alweer een BSOD.

Dus mijn schreeuw om hulp hier, waar ligt hier het probleem ?

Mochten jullie meer info moeten, roep maar!

Met vriendelijke groet,

PowerPlay

*update
Wat ik verder nog gedaan heb:
BIOS update
DEP uitgeschakeld ( tip van collega )

[Voor 4% gewijzigd door powerplay op 29-10-2010 14:26. Reden: update]

-

• powerplay
Memtest gedraaid van hiren's boot CD, dus niet in Windows inderdaad.
Gedraaid totdat hij zei van : test complete, no errors.

Uiteindelijk werkt sfc /scannow wel, alleen geeft hij aan dat er beschadigde bestanden zijn. 1e keer kan hij ze wel herstellen, draai ik het daarna nog een keer geeft hij aan dat ze niet te herstellen zijn.

Daarna potje Bad Company 2 gespeeld, ging 4 hele rondes goed, bij de 5e mapwisseling weer BSOD.

Nu geheugen van een kameraad erinzitten, ben nu Prime95, SFC en andere dingen aan het draaien en gaat tot nu toe goed.

Denk zelf dat het geheugen wel defect is, zou het ook mogelijk zijn dat hierdoor de installatie corrupt is gegaan ?

Zometeen mijn eigen geheugen weer terugplaatsen en ook even Prime95 etc draaien.

Ik hou jullie op de hoogte!

-

• powerplay
powerplay schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:23:
..

Op mijn oude Samsung HD501LJ heb ik een nieuwe Windows 7 x64 Ultimate geinstalleerd.

..
Nieuwe install gedaan, met andere DVD. En direct na de installatie sfc /scannow gedraait en zegt meteen dat er beschadigde bestanden zijn gevonden maar ook zijn hersteld.. En met de 2e keer scannen zegt hij altijd dat er idd beschadigde bestanden zijn gevonden, maar dat deze niet hersteld kunnen worden.. Scant hij ook de andere HDD's of vind hij nog wat van de oude installatie ?

Blijft vreemd..

*update

low-level format gedaan met een Utility van Samsung.
Windows 7 opnieuw geinstalleerd en draai nu sfc /scannow weer.
Wat me wel opvalt, is tijdens de installatie moet de PC 2/3 rebooten, en dat resulteert soms in een zwart scherm.. PC draait verder wel, alleen krijg geen beeld, of hij blijft zoeken naar Input Signal.
Weet niet of dit verbonden is aan mijn gehele probleem maar, misschien dat iemand hier een idee over heeft ? :?

[Voor 76% gewijzigd door powerplay op 29-10-2010 23:24. Reden: sfc /scannow + update]

-

• powerplay
En de sfc /scannow scan is weer voltooid, en komt direct weer met beschadigde bestanden aan, NET na een nieuwe installatie incl low-level format.

Ik moet hier toch op hardware niveau gaan denken, dat er wat defect is.. maar wat ?? :?

Iemand nog een idee wat ik kan testen en hoe?
Wil namelijk wel RMA aanvragen bij Salland, maar heb dus geen idee op welk component..

-

• powerplay
Geheugen ligt het niet.. geheugen van mn kameraad weer opgehaald en daarmee verse installatie gedaan.. En hetzelfde probleem blijft zich voordoen. Ook dat hij tijdens de installatie het reboot-proces niet volledig doorvoert ( soms zwart scherm, nadat hij moet rebooten ) en sfc /scannow blijft fouten aangeven.

HDD ook niet, aangezien ik al 4 HDD's heb geprobeerd incl andere kabels.

Net een mailtje naar Salland gedaan, hoe ik dit nu beste moet afhandelen. Aangezien ik niet met 100% zekerheid weet dat het probleem bij het moederbord ligt.

Bedankt voor je hulp zover iig, en laat nog wel even weten hoe het afgehandeld word..

-

• powerplay
Hmm, lijkt mij sterk, dat hij dat bij elk van de 4 HDD's last van heeft toch ?

Maar zal het zo voor de zekerheid even proberen, bedankt iig!

-

• powerplay
Bedankt voor de reacties etc, maar ik denk dat het niet nodig is om dit allemaal zo uitgebreid te testen..
Als een verse installatie met nieuwe geheugenbankjes, hdd, dvdspeler en installatie-dvd's nog steeds beschadigde bestanden vind.. dan hoef ik de rest niet meer te testen lijkt me ?

Ben er nu al 90% zeker van dat het moederbord is ( of proc maar dat kan ik niet testen ).

Of denk ik nu te kortzichtig ?

-

• powerplay
N.a.v. de post hierboven, wezen googlen naar corsair+asrock+unstable en kwam op het volgende terecht:http://www.computerforum.com/166077-system-unstable-4gb-ram-wont-boot-default-voltage.html
En hij heeft exact dezelfde bsod's als die ik krijg. Ik ga verder niet aan de voltages tweaken..

Heb Salland maar mail gestuurd of ik geheugen niet kan omwisselen.. mailtje maar even afwachten

-

• powerplay
Geheugen omgeruild voor ander geheugen ( Geil GV34GB13333C7DC)
Tot nu toe nog geen BSOD gehad, maar hij blijft met sfc /scannow fouten opgeven.

Vertrouw het toch nog steeds niet, en twijfel of ik het moederbord/processor moet opstarten.
Zal zometeen even out of the box testen, buiten de behuizing.

Hoop dat er iemand anders nog suggesties heeft?

-

• powerplay
Moederbord wijst 1.645 automatisch toe ( staat in de bios ) en neem aan dat dit dan voldoende is ?

Andere videokaart heb ik nog niet geprobeerd (onboard heeft mobo niet) maar lijkt mij erg sterk dat het aan de videokaart ligt toch ?

Ben momenteel W7 aan het installeren, met alle vereiste componenten buiten de behuizing.. kijken wat dit oplevert..
Update : komt nog steeds met fouten tijdens sfc /scannow. Ga alles maar weer in de kast bouwen..

*wat er nu dus aan de hand is:
Begon met allerlei BSOD's
Gescand met sfc /scannow > gaf fouten aan
Sinds elke nieuwe installatie, wanneer ik sfc /scannow draai geeft hij fouten aan
BSOD's nog niet weer gehad omdat ik direct sfc /scannow draai, en als dat weer resulteert in fouten, nieuwe installatie.

Componenten vervangen:
HDD / DVD / geheugen / kabels / installatie DVD's

Ik denk zelf dus dat het probleem bij moederbord/proc ligt, aangezien de rest allemaal vervangen of getest is

Bedankt voor de snelle reacties iig, ik hou jullie op de hoogte!

[Voor 42% gewijzigd door powerplay op 03-11-2010 21:57. Reden: situatie]

-

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee