Toon posts:

Kiezen tussen vier laptops

Pagina: 1
Acties:

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 14:36
Ik ben aan het zoeken naar een voor mij geschikte laptop. Ik heb niet veel eisen, maar hij moet snel kunnen surfen, full-HD kunnen afspelen, er strak uitzien en een goede accuduur hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar HP vanwege het uiterlijk en aan de hand daarvan heb ik dan ook vier modellen uitgezocht. Ik heb het idee dat ze qua specs dicht bij elkaar in de buurt liggen, maar ik vind het vrij lastig om nou te bepalen of ze echt aan mijn eisen voldoen. De volgende modellen heb ik uitgezocht:
HP Pavilion dv6-3040us
HP Pavilion dv6-3010us
HP Pavilion dm3-1044nr
HP Pavilion dm3-2010us

Volgens deze benchmarks is de Phenom II N830 Triple-Core in de dv6-3040us met 1941 punten het snelst, gevolgd door de Turion II P520 Dual-Core in de dv6-3010us met 1432 punten. De dm3-serie scoort met de, redelijk nieuwe, Athlon II Neo K325 Dual-Core in de dm3-2010us een kleine 762 punten en met de Pentium SU4100 in de dm3-1044nr een iets hogere 984 punten.

Als ik dus enkel kijk naar de benchmarks van de processors zouden de twee modellen uit de dv6-serie sneller zijn dan de twee modellen uit de dm3-serie. Maar het gaat mij naast de snelheid van de processor ook om de mogelijkheid om full-HD af te spelen en de mobiliteit. Volgens Amazon houdt de accu van de dv6-3040us het op een volle lading zo'n 4u uit. De dv6-3010us scoort lichtjes beter met zo'n 5u op een volle lading. Vanwege het verschil in schermgrootte doen de modellen uit de dm3-serie het hier nog iets beter. De dm3-2010us zou het zo'n 6u uithouden en de dm3-1044nr volgens verschillende bronnen zo'n 10u. Omdat ik in reviews lees dat dit in de praktijk slechts 4u is en dit al een wat ouder model is gaat mijn voorkeur niet uit naar de dm3-1044nr.

Kijkend naar de benchmarks van de videokaarten zie ik het volgende: de dv6-3040us scoort met zijn 'AMD M880G with Mobility Radeon HD 4250' 214 punten en de dm3-2010us met zijn 4225 slechts 119 punten, evenals de dv6-3010us met dezelfde videokaart. Helaas kan ik de Intel GMA 4500MHD hier niet mee vergelijken omdat ik daar geen score van heb.

Als je even snel zoekt op Google zul je zien dat alle drie de videokaarten full-hd kunnen spelen en de 4250 ook echt significant sneller is dan de 4225.

Voor welk model zouden jullie kiezen, gelet op de prijzen en wat hierboven geschreven is? Ik weet ook niet zeker of ik dit topic zo mag starten, maar ik kom er gewoon echt niet meer uit.

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 14:36
Heb al een andere gekocht die op alle fronten beter was dan de bovenstaande modellen :)
HP G62-149WM

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee