Toon posts:

Welke versterker + DAC

Pagina: 1
Acties:

• jurp5
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 10-10 12:15
Ik heb een paar maanden terug een paar Monitor Audio BX2 aangeschaft,
Deze klinken natuurlijk een stuk beter dan het surroundsetje dat ik eerst gebruikte voor muziek luisteren.
Nu zit ik erover te denken om mn versterker te vervangen + DAC (zit nu ingebouwd in versterker/receiver) aan te schaffen.
Dit omdat ik denk dat ik mijn speakers 'te kort doe'. En soms heb ik het gevoel dat mn muziek wat beter mag klinken vooral met rock, klinkt soms erg 'compressed' en niet heel helder. Denk dat dat beter kan.

Mijn vraag is, is dit het waard en wat denken jullie ervan?

Ik moet het op dit moment doen met een harman kardon avr 1500 (onderdeel van system 1500), een 5-7 jaar oude receiver (denk ik).
Ik zag wat interessante dingen voorbij komen in het chinese spullen topic, misschien is dat wat?

• jurp5
wagenveld schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:10:
Speakers zo in de prijsklasse 200 euro, even van hetzelfde bedrag uitgaan voor bron en versterking aangezien je geen budget noemt. Het beste wat je kunt doen is eens gaan luisteren bij een winkel met jouw speakers op een aantal versterkers in die prijsklasse. Paar nieuwe modellen voor je opgesnord die wellicht interessant zijn:
http://translate.google.c...Onkyo-A-9377-5021790.html
http://www.whathifi.com/Review/Yamaha-A-S500/ (nog niet verkrijgbaar hier zo te zien maar ong 300£ in de UK)
http://emotiva.com/upa2.shtm

In die prijsklasse is het ook best interessant eens tweedehands te kijken overigens. En als derde optie die je zelf al noemt is Chinees spul ook leuk, hou alleen qua prijs wel rekening met de btw en invoerbelasting! Ik heb zelf de G&W TW-2006X naar volle tevredenheid maar er zijn er veel meer, hebben we een apart topic voor.
Daar staan ook bergen DACjes trouwens! Hoe speel je nu je muziek af, als in software, optisch/coaxiaal?
Thnx voor het bericht/de moeite, het klopt idd dat dit niet de duurste speakers zijn, en ik was vergeten mijn budget te noemen, dat zal zo rond de 350-400 euro liggen.
Maar zoals je wel kan zien op http://www.whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Bronze-BX2/ zijn het goeie speakers (zelfs stereo speaker van het jaar 2010).

Maar voordat ik overga tot aankoop van een versterker is mijn vraag: zal ik nog een verbetering kunnen merken door een upgrade van versterker?
Ik heb het gevoel dat dit wel het geval is, maar weet dit niet zeker.

Misschien is het inderdaad slim om eens bij een audiozaak langs te gaan, dat was ik sowieso al wel van plan.

• jurp5
Gotez schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:39:
Ik zou inderdaad voor een chinees dacje gaan. B.v. de Zero, Matrix Cube, Maverick, Little Dot of iets dergelijks. Head-Fi.org heeft heel veel reviews en overzichten. Vaak kunnen deze dacjes ook als pre werken en heb je dus enkel een eindversterker nodig, teminste als je enkel digitale bronnen hebt.

Versterkers heb je in alle maten en prijzen. Ik zou vooral kijken naar de simpele stereo amp van b.v. rotel, CA of Nad. Daarnaast kan ik je erg aanraden om te kijken naar de desktop amps van Nuforce of Sonic. Die geven een heel leuk geluid. De Nuforce heeft zelfs als een dac aan boord.

Als laatste kan ik je ook aanraden om zelf een UcD versterker in elkaar te plakken, simpel, redelijk geodkoop en superieur geluid, zelfs ik kan het ;)

Kortom, meer dan genoeg mogelijkheden, gewoon een kwestie van veel lezen op internet en verschillende dingen proberen tot je weet wat je leuk vind.
Die maverick lijkt mij inderdaad wel wat. Vooral die extra anologe input kan nog wel eens van pas komen. Mooie DAC.

Ik heb nu een oude Pioneer SX-535 (uit 1975 :9) aangesloten op de speakers, en met die versterker klinken stemmen stukken beter, heb dus ergens wel het gevoel dat ik met een nieuwe versterker wel zeker een verbetering moet gaan merken.

Wat is precies een UcD versterker, heb er wat over opgezocht, maar werd er niet veel wijzer van. Waarom is dit precies zo'n goede versterker (en beter dan wat ik nu heb), en hoeveel tijd/geld gaat zoiets mij kosten denk je?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee