Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kuyichi
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 19:02
Wat vinden jullie van de battery life van de DHD?
Ik kom uit op een kleine 14 - 15 uur... En vind het maar mager...

Zijn er nog tips om dit te verlengen? :D

• JeanLeGrand
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 26-08 14:45

JeanLeGrand

Nexus 7 | HTC One

In de eerste plaats wordt de batterij beter na een paar laad/ontlaad cycli en na 2 weken "speel" je minder met je DHD ;)
En Wifi/Bluetooth niet onnodig laten aanstaan.

Denon AVR-3313

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12-10 13:46
Eventueel netwerkmodus van UMTS of 3G terug zetten naar GSM 900/1800 als je Internet via 3G niet gebruikt

• kuyichi
quote:
JeanLeGrand schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:21:
In de eerste plaats wordt de batterij beter na een paar laad/ontlaad cycli en na 2 weken "speel" je minder met je DHD ;)
Met laad / ontlaad bedoel je tot de telefoon zichzelf uitschakeld om geen data te verliezen etc.? of gewoon tot 10% en weer opladen. Want ik meen gelezen te hebben dat je Li-ion accu's niet helemaal leeg mag laten gaan...

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is een halve misvatting. Li-ion batterijen worden altijd specifiek gemaakt voor een bepaald toestel. De software in dit toestel zal ervoor zorgen dat de telefoon uitschakelt, voordat de batterij écht leeg is. Dus je kan de batterij makkelijk en veilig helemaal 'leeg' bellen.

Een li-ion batterij die écht op gaat, gaat vaak stuk. Maar dat gebeurt dus niet :). Dat is ook de reden dat je bijna geen penlites ziet met li-ion, want in alle apparaten waar dat ingaat, zit geen besturing ervoor.

• kuyichi
quote:
JeanLeGrand schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:21:
Over dat "spelen"... Vind ik toch wel het grootste onzin argument ooit! Want dan krijg je een telefoon waarmee je ALLES kan en dan doet die het wel niet langer dan een paar uurtjes :S

die 14/15 uur is zonder er constant mee te spelen overigens! :P

• kuyichi
quote:
JvS schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:44:
Dat is een halve misvatting. Li-ion batterijen worden altijd specifiek gemaakt voor een bepaald toestel. De software in dit toestel zal ervoor zorgen dat de telefoon uitschakelt, voordat de batterij écht leeg is. Dus je kan de batterij makkelijk en veilig helemaal 'leeg' bellen.

Een li-ion batterij die écht op gaat, gaat vaak stuk. Maar dat gebeurt dus niet :). Dat is ook de reden dat je bijna geen penlites ziet met li-ion, want in alle apparaten waar dat ingaat, zit geen besturing ervoor.
Did not know that... Thanks voor de opheldering :D

• jamiev90
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:16
Ik heb mijn DHD nu 2 dagen (ik weet het, te kort om een 'echt' oordeel erover te geven, maar dit zijn mijn bevindingen en wat ik ermee gedaan heb.

Ongeveer half 6 in de ochtend heb ik de lader eruit gehaald.
- 1 uur in de bus en trein muziek luisteren
- Beetje mee zitten spelen verder, overdag nog een paar keer in totaal 15 minuten gebeld denk ik en een stuk of 10 smsjes heen en weer.
- 1 uur in de bus terug muziek en toen ik thuis kwam om 5 uur was ie op 7% en heb ik em aan de lader gehangen, hij is nu weer net vol.

Wat me opviel is dat in mijn geval 65% van de accustroom (volgens config, informatie, accu, waarvoor word de accu gebruikt) word gebruikt voor het scherm, gevolgd door mobile standby en spraakoproepen met beide 7% ofzo. erg groot verschil als je het mij vraagt.

• LightYears
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-08 21:10

LightYears

wilt geen iPod

android gebruiker sinds de htc hero hier (daarna motorola milestone en de desire)
bij normaal gebruik van 8 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts: 40% over
Dit is wel met een programma zoals juicedefender die je 3G uitzet en slechts van tijd tot tijd aanzet. De "oude" desire deed ongeveer net zo lang met de batterij mee, al was dit pas na enkele weken te gebruiken. Of het voor de HD ook gaat werken om de batterij te "trainen" dat kan ik nog niet zeggen maar dit valt me tot nu toe erg mee, nog sterker het valt me in positieve zin op.

edit: normaal gebruik = push mail (totaal een mail of 50 exchange die binnen komen, 10 gmail), geen gps, wifi aan op plekken waarvan ik weet dat er wifi is; ~ 3x bellen à 5 minuten en ~ 30 het scherm aan om te kijken hoe laat het is.

edit2: met een 'hacked' kernel met powersave govenor etc. moet het nog alleen maar beter worden. Tot nu toe forceer ik met setcpu wel dat de DHD in scherm uit stand niet verder kan scalen dan 245mhz.

LightYears wijzigde deze reactie 22-10-2010 01:12 (29%)
Reden: verbruikgegevens & toekomst

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
kuyichi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:04:
Wat vinden jullie van de battery life van de DHD?
Ik kom uit op een kleine 14 - 15 uur... En vind het maar mager...

Zijn er nog tips om dit te verlengen? :D
Beetje eigen initiatief aub. Wat heb je zelf al gevonden?

• glvn
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09-06 13:15
Ik vind ook dat de battery life wel erg magertjes is. Ik heb nog geen wifi gebruikt, enkel EDGE/3G en ik kill men applicaties regelmatig met "Advanced Task Killer", maar dan nog gaat hij maar een 15'tal uurtjes mee, wat natuurlijk zeer weinig is. Helderheid is ook op 20% ofzo. Ik speel er ook niet zoveel mee, de meeste tijd staat hij op standby.

Hopelijk betert dit want als ik niet eens een dag haal met dit toestel is dat niet zo aangenaam. Bij intensief gebruik zal hij maar 5-6 uur meegaan max...

• Michaelg
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:51
quote:
glennvanhaeren schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 02:13:
Ik vind ook dat de battery life wel erg magertjes is. Ik heb nog geen wifi gebruikt, enkel EDGE/3G en ik kill men applicaties regelmatig met "Advanced Task Killer", maar dan nog gaat hij maar een 15'tal uurtjes mee, wat natuurlijk zeer weinig is. Helderheid is ook op 20% ofzo. Ik speel er ook niet zoveel mee, de meeste tijd staat hij op standby.

Hopelijk betert dit want als ik niet eens een dag haal met dit toestel is dat niet zo aangenaam. Bij intensief gebruik zal hij maar 5-6 uur meegaan max...
Miss die tast killer eens uitzetten? Ik vind 15 uur erg weinig. Vooral als het toestel de meeste tijd in standby mode staat.

PSN: Sasha1103 iRacing Profiel

• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:37

N1ckk

404 - title not found

Ik had zelf een HTC Desire, hiermee deed ik ongeveer 10 uur op een accu met zeer intensief gebruik. Normaal gebruik net geen volle dag (-22u). Nu heb ik een iPhone 4 en doe ik met het zelfde gebruik makkelijk 2 dagen met een accu.

Echter had ik voor mijn Desire wel een aantal trucjes, Twitter synchronisatie uitzetten of de interval groter maken. Weer sync uit / langer. Enzovoort, echter werd het toestel wel steeds minder interessant.. De reden dat ik een smartphone heb is dat alles wat ik binnenkrijg op de PC ook daarop binnenkomt, maar dat ik er dan sneller bij kan. Dat voordeel verviel ook een beetje.

Maar als ik lees wat jij ermee doet, vind ik 15 uur echt bagger weinig. Je weet wel dat je bij HTC 6 maanden garantie hebt op je accu? Bel hun helpdesk anders even? Ja ik weet dat die ook bagger is :P

• madmaus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19:01
quote:
Nickalicious schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:19:
Ik had zelf een HTC Desire, hiermee deed ik ongeveer 10 uur op een accu met zeer intensief gebruik. Normaal gebruik net geen volle dag (-22u). Nu heb ik een iPhone 4 en doe ik met het zelfde gebruik makkelijk 2 dagen met een accu.

Echter had ik voor mijn Desire wel een aantal trucjes, Twitter synchronisatie uitzetten of de interval groter maken. Weer sync uit / langer. Enzovoort, echter werd het toestel wel steeds minder interessant.. De reden dat ik een smartphone heb is dat alles wat ik binnenkrijg op de PC ook daarop binnenkomt, maar dat ik er dan sneller bij kan. Dat voordeel verviel ook een beetje.

Maar als ik lees wat jij ermee doet, vind ik 15 uur echt bagger weinig. Je weet wel dat je bij HTC 6 maanden garantie hebt op je accu? Bel hun helpdesk anders even? Ja ik weet dat die ook bagger is :P
Iphone 4 doet het inderdaad een stuk beter qua accu. Maatje van mij heeft er ook eentje, en zeker de standby tijd is flink beter. Ik verlies nu zo 10-15% snachts (8 uurtjes). Terwijl ik er niets mee doe. Als ik echt lang mee wil gaan moet ik mobiel internet uitzetten. Maja dat moet toch niet de bedoeling zijn.
Ik snap niet zo goed waarom de iphone het wel kan en Android (nog) niet. Accu is volgens mij niet echt groter. Ik moet mijn Desire elke dag aan de stroom leggen. Maar hij doet gemakkelijk 2-max 4 dagen met zijn telefoon.

madmaus wijzigde deze reactie 22-10-2010 08:42 (6%)

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• didio
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08-12-2017

didio

didio.nl

mijn Desire HD doet tot nu toe 1.5 dag met een batterij lading.. Ik bel niet heel veel maar internet wel vaak. Speel soms nog een game ofzo.. Tot nu toe niet slecht en hetzelfde ongeveer als mijn vorige Nexus One.

weinig tot niks..

• garagaholic
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08-10 00:43
Tja, ik had eigenlijk wel verwacht dat de frequentie van opladen van m'n DHD accu wat hoger zou liggen dan van mijn vorige telefoon. Hoe je 't ook bekijkt, het 4.3" (de iPhone 4 heeft met zijn 3.5" bijna een hele inch minder!) scherm, in combinatie met de 'kleine' accu zorgt natuurlijk voor dit soort taferelen. Bij intensief gebruik (en ja, dat is nu eenmaal nog nét iets intensiever in de eerste paar dagen) neemt het scherm met gemak 80% van het totale verbruik voor z'n rekening.

Sterker nog; sinds vanochtend van de lader gekomen te zijn heb ik de DHD nauwelijks actief gebruikt. De accu staat nog steeds op 100% (wat natuurlijk niet accuraat is), maar er volgens de verbruiksgegevens natuurlijk al wel wat verbruikt. Het scherm is van de 4 uur sinds ontkoppeling 12 minuten gebruikt en dan tóch verantwoordelijk voor 50%(!!!) van het totale verbruik.

Nu weet ik niet of het mogelijk is voor HTC om het verbruik van het scherm via software aan te passen (afgezien van de helderheid te verminderen), maar het is gemakkelijk te zien dat vooral het scherm veel verbruikt. Het is overigens niet bepaald nieuw dat het scherm van een smarthpone dit doet.

Verder ben zelf tevreden wanneer de telefoon bij redelijk gebruik het 'gewoon' een dag volhoudt. Met de specs van het apparaat is meer ook bijna niet te verwachten, we hebben gekozen voor die specs wetende dat er geen week mee gedaan kon worden. Mocht je toch langer moeten doen met de accu, zet de schermhelderheid dan zo laag mogelijk, zet wifi en 3G uit en gebruik de telefoon zo min mogelijk.

En nu maar hopen op nieuwe technieken die het mogelijk maakt om op een accu ter groote van een knoopcel 14 dagen te gamen met een DHD :+

• paulr84
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-10 21:20
De batterij in mijn DHD gaat helaas een stuk minder lang mee. Ik heb hem op de kop af 12 dagen in bezit en leg hem iedere nacht aan de lader. Ook heb ik er direct na aankoop voor gezorgd dat de batterij goed werd opgeladen voordat ik hem in gebruik nam.

Met wifi, synchroniseren, bluetooth, etc. uit, is de batterij rond drie uur 's middags leeg. De accuduur is bij mij ook niet significant vooruit gegaan in de tijd dat ik hem heb. Alle tips ten spijt, ik denk dat ik er binnenkort mee terug naar de winkel ga...

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 17:59
Al is een autokill programma opgezet, deze killt applicaties nadat ze 5 ~ 60 minuten niet actief zijn geweest. Dit bespaart bij mij enorm veel aan energie.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• Jamievanm
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-08 22:59
Net eens me taskkiller eraf gegooid, mijne doet me denken aan de reactie van paulr84. :p Enorm korte accuduur.!

• vinnieminnie
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-08 19:04
Ik zou er juist geen autokill programma op zetten, ik heb van meerdere mensen gehoord dat dit de accuduur en graphic prestaties aanzienlijk vermindert. Je kant het best proberen, maar ik ben bang dat je over een week terugkomt met nieuwe klachten, of dat je accu probleem nog steeds niet is verholpen/verergert.

• Jamievanm
Oke, omdat dit topic nu niks voorstelt:

Wat willen wij zien:
Periode in bezit:
Bedrijfstijd
Stand-bytijd
Gebruik taskkiller: ja/nee
Schermhelderheid:
Resterende capaciteit accu:

Waarvoor heb je het toestel gebruikt

Jamievanm wijzigde deze reactie 06-11-2010 03:27 (21%)

• Jamievanm
Periode in bezit: 7 dagen!
Bedrijfstijd: 7:40 uurtjes
Standby-tijd: 6:00
Gebruik taskkiller: Nee
Schermhelderheid: ~30%
Resterende capaciteit accu:50%

Wat heb ik gedaan:

Verbinding, whatsapp en Msn staan constant aan. Bijna niet in gebruik.
10 min Moron Test
2 Min Duck Hunt
30 min muziek
10 min internet surfen

Ik ben NIET tevreden!

Jamievanm wijzigde deze reactie 06-11-2010 03:27 (9%)

• vinnieminnie
Als je er 7:40 uurtjes mee rond hebt kunnen lopen en hij heeft nog 50% accu over, dan is er toch niks aan de hand? Je kan hem dan makkelijk elke dag even in het stopcontact stoppen.
Het zou een probleem zijn, wanneer hij leeg zou zijn voor het einde van de dag.
Zo'n grote en snelle smartphone moet je nou eenmaal elke dag aan het stroomnet leggen.

• Jamievanm
quote:
vinnieminnie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:14:
Als je er 7:40 uurtjes mee rond hebt kunnen lopen en hij heeft nog 50% accu over, dan is er toch niks aan de hand? Je kan hem dan makkelijk elke dag even in het stopcontact stoppen.
Het zou een probleem zijn, wanneer hij leeg zou zijn voor het einde van de dag.
Zo'n grote en snelle smartphone moet je nou eenmaal elke dag aan het stroomnet leggen.
Wat is dit voor een reactie?

De telefoon is nog geen 2 uurtjes gebruikt. En daarin heel licht.

Desire HD: Stand-bytijd (max.) 420 uur.

Als ik hem niet gebruik kan ik er wel dagen mee doen volgens de theorie.
Punt is, dat ik hem amper aan heb geraakt en hij nog geen 50% over had.
Als ik een uur lang internet pagina's bekijk is hij ook al onder de 50 %.
Dan is er toch wel wat aan de hand denk ik. :)

Ik verwacht toch minimaal 1,5 u film kijken, 1,5 u internetten en dan nog muziek luisteren voor 2 uur. :)
Wat helemaal niet zo gek is.

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-09 05:23
Ik hou het redelijk uit. Na een dag staat hij nog steeds op 75% Vind hem minder snel opgaan dan bij de Iphone die ik had.

• darkpluisje
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07-10 21:41
quote:
Jamievanm schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:36:
[...]

Wat is dit voor een reactie?

De telefoon is nog geen 2 uurtjes gebruikt. En daarin heel licht.

Desire HD: Stand-bytijd (max.) 420 uur.

Als ik hem niet gebruik kan ik er wel dagen mee doen volgens de theorie.
Punt is, dat ik hem amper aan heb geraakt en hij nog geen 50% over had.
Als ik een uur lang internet pagina's bekijk is hij ook al onder de 50 %.
Dan is er toch wel wat aan de hand denk ik. :)

Ik verwacht toch minimaal 1,5 u film kijken, 1,5 u internetten en dan nog muziek luisteren voor 2 uur. :)
Wat helemaal niet zo gek is.
Koop een laptop...

Smartphones gaan nu eenmaal snel leeg, en licht gebruikt maakt dan niet uit de grootste vreter is het scherm die dan toch altijd aanstaat.. Daarbij was hij stond hij al wel 7 uur aan..

Dus wat is dat nou voor reactie..

• vinnieminnie
Ok, laten we eens kijken hoe je je batterij dan kan verbeteren.
Zet de schermhelderheid op een stand waar je hem nog goed kan gebruiken, maar wel zo minimaal mogelijk. In een donkere kamer zet ik de helderheid op zijn laagst, dan kan ik het alsnog goed zien. Alleen buiten zet ik de helderheid op maximaal.
Zet je WiFi uit. Zet je GPS uit.
Zet alles pas weer aan als je het gebruikt en zet het uit wanneer je klaar bent.
Dit zijn de enige instellingen die ik gebruik om mijn accu te behouden en ik kom er makkelijk de dag mee door.

• Jamievanm
quote:
vinnieminnie schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:45:
Ok, laten we eens kijken hoe je je batterij dan kan verbeteren.
Zet de schermhelderheid op een stand waar je hem nog goed kan gebruiken, maar wel zo minimaal mogelijk. In een donkere kamer zet ik de helderheid op zijn laagst, dan kan ik het alsnog goed zien. Alleen buiten zet ik de helderheid op maximaal.
Zet je WiFi uit. Zet je GPS uit.
Zet alles pas weer aan als je het gebruikt en zet het uit wanneer je klaar bent.
Dit zijn de enige instellingen die ik gebruik om mijn accu te behouden en ik kom er makkelijk de dag mee door.
Ik heb alles uitstaan behalve achtergrondgegevens en Gegevensverbinding.
Helderheid altijd slechts op 30%.
Ik zal binnenkort eens een dag de Gegevensverbinding uitzetten/terugschakelen naar 2g.
Dit zal wss wel een hoop schelen. Ookal kun je met een Galaxy S de verbinding gewoon de hele dag open laten. ;) Majah, daar heb ik niks aan. :P
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Formule 1

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True