Toon posts:

[Linux NAS] Een bestand met speciale tekens te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik heb iets gedownload op mijn NAS, en de map heeft een vaag teken in zijn naam. Hij is door de web-filemanager of mijn mac niet te verwijderen. Cyberduck geeft de error dat het een reference voor een bestand dat niet bestaat is.
Anyway, hoe krijg ik dat bestand weg?

Ik heb de volgende tip geprobeerd: http://www.cyberciti.biz/...es-with-inode-number.html

Maar ik krijg in de terminal een help van find terug... werkt dus niet.
Iemand een oplossing?

• iAR
  • Niet online
bassie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:04:
code:
1
$ find . -inum 782263 -exec rm -i {} \;

Moet precies in die volgorde. Bij find -inum xxx . krijg je een usage melding omdat je het path eerst komt.
Wat gaat er hier mis dan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
sh-3.2# ls -il
25116676 drwxrwxrwx    3 admin    administ     4096 Aug 17 17:14 Sven_V?th;

sh-3.2# find . -inum 25116676 -exec rm -i {} \;

BusyBox v1.01 (2010.07.19-17:25+0000) multi-call binary

Usage: find [PATH...] [EXPRESSION]

Search for files in a directory hierarchy.  The default PATH is
the current directory; default EXPRESSION is '-print'

EXPRESSION may consist of:
    -follow     Dereference symbolic links.
    -name PATTERN   File name (leading directories removed) matches PATTERN.
    -print      Print (default and assumed).

-type X     Filetype matches X (where X is one of: f,d,l,b,c,...)
    -perm PERMS Permissions match any of (+NNN); all of (-NNN);
            or exactly (NNN)
    -mtime TIME Modified time is greater than (+N); less than (-N);
            or exactly (N) days

sh-3.2#

• iAR
  • Niet online
Het is inderdaad geen vraagteken, maar in de finder een zwart ruitje met vraagteken. Of de map echt leeg is weet ik niet, Cyberduck en Finder zeggen van wel...!? Hij kan hoe dan ook weg!

Uiteindelijk is de naam nog wat langer, rm -r sven* zou dan goed klinken, ware het niet als ik dat zo invoer dat ik terug krijg: no such file or directory. Alle andere linux/unix commando's laten me een beetje in de steek (zo ervaren ben ik daar niet in).

Enne BusyBox? Duidelijk een beperking, maar wat is het? ;)

• iAR
  • Niet online
Kees schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:03:
[...]

en rm -rf Sven* dan? (in je ls zie ik het met een hoofdletter staan).

Of als de dir verder leeg is; rm -r * - of zelfs cd ..; rm -rf $dir
Ok, ik voel me nu enigszins dom... Natuurlijk nooit aan die hoofdletter gedacht. Dat en het sterretje waren de truc > rm -r Sven*
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee