Toon posts:

Administratiekosten na annulering vertraagde order

Pagina: 1
Acties:

• Wii4all
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
[Serieus] Aanbetaling laten zitten?

Paar weken terug vriendin en ik naar een 'nog niet nader te noemen meubelzaak'. We moeten een salontafel hebben want de huidige verkeert in staat van ontbinding.

Komen binnen zien een leuke tafel gaan naar de verkoper.
Wij willen die tafel, wat is de levertijd.
Verkoper: 2 weken.
Oh, is goed doe ons die maar.

Bestelling geplaatst aanbetaling gedaan a 50 euro.
Op de bon staat ook levertijd +/- 2 weken.
Na 2,5 week nog niks gehoord te hebben maar eens bellen naar de meubelzaak.

Meneer de levertijd is +/- 5 weken extra.

Ik zeg dat is mooi gemaakt ik wil het annuleren omdat mij in de winkel is verteld dat de levertijd ongeveer 2 weken zou zijn (dat stond ook op de bon levertijd +/- 2 weken).
Is goed meneer, dan moet u een mailtje sturen en dan komt het in orde.

Weekje later brief op de deurmat, omdat wij de tafel reeds besteld hebben moeten er annuleringskosten betaald worden a de aanbetaling. zie onze voorwaarden etc.

Voorwaarden staan hier:
http://www.cbw-erkend.nl (waarin staat koop=koop heel bot gezegd)

Ik vind niet dat ik die kosten hoef te betalen, voor een service die er eigenlijk niet is geweest.

Aardige link die ik er nog over vond:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3579

Burp

• Wii4all
  • Niet online
@codecaster Als ik in de winkel had gestaan en ze hadden me toen verteld dat het 7 weken zou duren hadden we die tafel niet eens gekocht. Zo kan je het ook zien.

Burp

• Wii4all
  • Niet online
Om het verhaal nog een kleine wending te geven.
Gisteren gebeld naar de andere vestiging met de vraag naar de specifieke tafel daar bleek de levertijd 'gewoon' 6 weken te zijn. Ik heb dus een klein beetje het idee dat de verkoper 2 weken zei om ons de tafel te laten kopen.

Burp

• Wii4all
  • Niet online
dat laatste een andere winkel kan wel binnen 2/3 weken leveren.

Burp

• Wii4all
  • Niet online
Gisteren naar de winkel gegaan daar waren alleen geen mensen die iets voor ons konden doen.

Wel werd daar het verhaal aangehaald, als je binnen 4 weken niks hebt ontvangen mag je kostenloos annuleren.
Daar is nu een aantekening van gemaakt bij onze bestelling.

De verkoopdame wist ons te vertellen dat ze de tafel waarschijnlijk deze week verwachten (in week 4) als dat dus niet gebeurt dan moeten wij weer contact opnemen met de klantenservice.

Valt me trouwens ook op dat de klantenservice het niet zoveel uitmaakt.
De eerste keer belde we en legden we het verhaal uit toen vertelden ze ja hoor gewoon een briefje sturen en je order is geannulleerd. Als ze dan iets verder gedacht hadden hadden ze ons ook kunnen vertellen dat we moesten wachten tot 4 weken na aankoop.

Maar goed we wachten af.

Burp

• Wii4all
  • Niet online
Update:

Deze week was het dus + 4 weken na de afgesproken bezorging, gebeld met de winkel en daar vertelden ze dat de aanbetaling terug wordt gestort, netjes opgelost dus!

Burp

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee