Toon posts:

[Kubuntu 10.10] Dualscreen geeft 'lege onzichtbare ruimte'

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:49

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Iemand die een betere topictitel weet, is vrij deze aan te dragen :P

Zojuist voor het eerst onder Kubuntu een dualscreen gemaakt.

Links staat mijn notebook (HP 6710b, 1280*800 TFT) en rechts een HP L1706 (1280*1024) scherm.

Welnu, dit werkt prima hoor, maar de 'rand' van je scherm waar je muis dus niet overheen kan, eindigt niet op mijn 'startbalk' (bij gebrek aan een beter woord) :o

M.a.w. de 'onderkant scherm' word gelijk getrokken met het diepere 17" scherm dat rechts staat, waardoor er onder mijn startbalk dus een onzichtbare lege ruimte is gecreëerd waar mijn pointer wel in wegzakt, waardoor ik een onzichtbaar gemaakte balk dus niet meer naar boven kan roepen zonder de 'start' knop te gebruiken. Dit doet zich in Kubuntu uiteraard niet voor (want daar is hij niet onzichtbaar) maar ik werk via Kubuntu ook op een Microsoft Terminal server sessie, en als ik die fullscreen draai doet dat probleem zich ook voor :+

Voor de duidelijkheid: Mijn Kubuntu taskbar word wel correct weergegeven op mijn linkerscherm, dus display-gewijs is er niks mis. Het is puur de 'rand' waar je muis tegenaan 'loopt' bij het naar onder schuiven die verdwenen is en dus nu ruwweg 200 pixels lager ligt dan waar mijn fysieke scherm ophoud :P

wie o wie weet waar ik dit moet zoeken?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee