Toon posts:

Farmerama Auto-incasso's

Pagina: 1
Acties:

• n41r0j
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-10 13:50
Vanavond bij het eten kwam mijn zusje van 12 jaar met het verhaal dat ze met het spelletje Farmerama (volgens mij een kloon van FarmVille) plots €149,- moet betalen. Als ze wil inloggen op de site, krijgt ze deze melding:

Mijn zusje heeft iets over het hoofd gezien, en heeft iets aangeklikt wat €99,- kost. Met die aankoop heeft ze op de een of andere vreemde manier haar vriendinnetjes die dit spelletje ook spelen verplicht om hetzelfde bedrag te betalen aan Farmerama.

Dit zijn voor een simpel boerderijspelletje astronomisch hoge bedragen imho. Bovendien vind ik het schandalig dat dit bedrijf na 1 dag niet betalen al €50,- extra berekend.

Nu doet mijn zusje dit spelletje niet zo serieus, en heeft voor dit account dus ook fake gegevens ingevuld. Ze kunnen dus alleen per ip-adres misschien nog achterhalen wie hierachter zit. Zelfs het e-mailadres is fake, waar ik nogal versteld van stond, aangezien bijna alle, zoniet, álle online bedrijven een geverifieerd e-mailadres willen. Echter hebben haar vriendinnetjes wél de echte gegevens ingevuld.

Dus ik ging even verder kijken. Onderin de pagina stond een link naar de Algemene Voorwaarden, en deze wilde ik graag lezen. Echter, bij het klikken op deze link krijg ik de melding dat ik geen toegang heb tot deze voorwaarden. Vreemde zaak lijkt me.

Het moederbedrijf heet Bigpoint, is in Duitsland gevestigd.

Moet ik dit nu even aankijken, of moet ik contact opnemen met Bigpoint?

• n41r0j
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-10 13:50
Reptile209 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:48:
Ik zou ze succes wensen met het binnenhalen van dit bedrag, zelfs als je alleen maar echte gegevens hebt ingevuld. Je zusje is te jong om een overeenkomst aan te gaan. Gezien de tekst van deze waarschuwing proberen ze je alleen genoeg te laten schrikken dat er altijd een aantal mensen zal betalen. Makkelijk cashen. De politie doet iig helemaal niks met dit soort onzin, hooguit kijken of dit bedrijf geen strafbare zaken (afpersing, misleiding?) uithaalt.
Overigens kom je via de hoofdpagina gewoon bij de AV.
Laat je zussie een ander spelletje gaan doen.
Die gedachte kwam bij mij ook steeds sterker naar boven. Dit lijkt meer op stoere praat.
Heb net er net nog even met mijn zusje er over gehad, en die vreemde constructie dat haar vriendinnen ook moesten betalen klopt niet helemaal, ze heeft een uitnodiging verstuurd, en daar hebben die vriendinnetjes ook op geklikt, en ook die overeenkomst aangegaan. (Het waren overigens zogenaamde Tulpenguldens.)

In die AV die Reptile209 heeft gevonden staat wel iets over handelingsbekwaamheid, nl.:
1.1.3 Door de aanmelding voor het gebruik van de spellen en/of de diensten bevestigt de gebruiker uitdrukkelijk (i) meerderjarig en handelsbekwaam te zijn en (ii) in het geval, dat hij/zij nog minderjarig is, toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger te hebben.
Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat een 18-jarige dit spelletje gaat spelen.

Bij mij komt dit in beeld als ik naar de AV wil:

Ik kijk dit de komende tijd even aan, en kijk wel wat er uit komt. Betalen gaan wij sowieso niet doen.
Voor mijn zusje is het wel duidelijk geworden wat ze veroorzaakt heeft, en gaat dit spelletje iig. nooit meer spelen.

[Voor 5% gewijzigd door n41r0j op 18-10-2010 20:17]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee