Toon posts:

[XP] [Vista] [7] [32 bit] Repareren van Autorun - Tutorial

Pagina: 1
Acties:

• Starke
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-10 19:30
Okay aangezien ik dit heb uitgezocht en vanwege topics die kennelijk geen oplossing is geboden dacht ik ik post deze guide hier.

Autorun wordt door meerdere programma's uitgeschakeld waaronder bijvoorbeeld Combofix omdat het een beveiligingsrisico is. Ik verwacht alleen dat er genoeg mensen zijn die Autorun eigenlijk willen gebruiken.

Door de volgende tekst als regfile op te slaan (.reg) en deze te importeren in het register zou autorun moeten werken nadat je opnieuw bent ingelogged.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091
"NoDriveAutoRun"=dword:ffffffe7
"NoDrives"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer]
"HonorAutoRunSetting"=dword:00000001
"NoCDBurning"=dword:00000000
"NoDriveAutoRun"=dword:00000081
"NoDriveTypeAutoRun"=dword:00000091
"NoDrives"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom]
"AutoRun"=dword:00000001

Deze register entries zijn zoals deze normaal in Windows 7, Vista en XP horen te staan en met deze entries zou Autorun/Autoplay ook moeten werken voor Optische drivers.

Als dit niet werkt kan je nog het Microsoft programma Autoplay Repair Wizard proberen dit programma is eigenlijk bedoeld voor Windows XP maar zou ook onder Windows 7 en Windows Vista moeten werken omdat deze dezelfde services en registry keys gebruiken voor Autoplay. Helaas werkt dit programma niet voor Windows 64-bit de reg file zou voor deze systemen wel moeten werken.

Als dit niet werkt kan het zijn dat er een programma autorun blokkeerd de volgende programma's zijn programma's die dit standaard doen en ook een optie hebben om autorun weer in te schakelen: Panda Cloud Antivirus, VMWare Workstation/Server, meerdere Antivirus/Antispyware pakketten, PowerISO, Nero, MagicISO en Rhapsody. Natuurlijk zijn er meerdere programma's die het ook uitschakelen maar om alles op te noemen zou een behoorlijke waslijst worden. Kijk in de opties van de programma's hoe je autorun weer in moet schakelen dit is over het algemeen te doen door een vinkje weg te halen.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft en zo niet dan niet, dan zal deze topic binnen een paar dagen verdwijnen achter de talloze topics die er dagelijks bijkomen :P

[Voor 3% gewijzigd door Starke op 18-10-2010 16:03. Reden: extra info/verduidelijking]

• Starke
De Autorun wordt gewoon uitgevoerd zoals dit bij het systeem staat aangegeven (onder de CD/DVD/Multimedia schijven) onder XP wordt het bestand gewoon uitgevoerd zonder dialoogbox en Windows 7 en Vista zouden voor zover ik weet een dialoogbox dus op XP is het inderdaad een risico maar op Windows 7 en Vista niet aangezien hier altijd de autoplay box wordt weergegeven.

[Voor 43% gewijzigd door Starke op 18-10-2010 16:01. Reden: correctie]

• Starke
Autoplay is de dialoogbox oftewel Windows die de optische drive onderzoekt en aan de hand van inhoud suggesties geeft wat er met de schijf gedaan moet worden. Autorun is gewoon de het besturingssysteem die doet wat er in het autorun.inf bestand staat wat op de optische drive staat. In XP en lager heeft dit voorrang op autoplay. Autorun start voordat autoplay start tenzij het besturingsysteem hoger dan XP is (Vista, Windows 7, Windows 2008) vanwege de malware makes die autorun misbruikten op XP en lager wordt Autoplay op Windows Vista en hogere besturingssystemen geforceerd. In het Autoplay menu dat getoond wordt in Vista en hoger staat overigens wel als eerste optie de optie die in de autorun.inf staat.

Maar wat je zegt is inderdaad waar de autorun entries die ik aangeef zetten autorun/autoplay aan gezien er geen aparte entries voor beide zijn in het register.

[Voor 6% gewijzigd door Starke op 18-10-2010 21:43]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee