Toon posts:

Printen in CMD via copy command

Pagina: 1
Acties:

• Giaccotto
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02-10 16:35
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag waar ik maarzo het antwoord niet kan vinden;

Als ik vanaf een (xp) client het volgende commando verstuur: copy <document> \\<printserver>\<queunaam>
Wordt de driver op de printserver dan aangesproken (om er bijvoorbeeld pcl5 van te maken) of wordt er dan direct op de printer deze vertaalslag gemaakt.

Voorbeeld is dat ik een .pdf op deze manier naar een printer stuur. De printer zelf heeft geen postscript in zich. Komt deze print er dan netjes uit omdat de printserver het ombouwd naar pcl5 of gaat dit dan fout omdat de printserver het doorzet en de printer het zelf moet doen?

Beetje een waardeloze vraag misschien, maar voor mij zeer interresant ;)

Groeten,

Lennart

• Giaccotto
ik weet dat die "via" gaat. Maar ik heb het vermoeden dat de printserver het document ongewijzigd doorzet naar de printer waardoor de de driver op de prinserver wordt gepasseerd.

Ik heb hier namelijk ook een printer staan die wel postscript support. Als ik met het copy command hier een .pdf naartoe stuur gaat alles goed. Doe ik dit op een printer zonder postscript dan gaat het fout.

• Giaccotto
Beste Raz,

Ik heb zelf het idee dat de driver in dit geval niets doet. De que wordt wel aangesproken maar de driver voert geen vertaalslag uit. Je ziet enkel een "Remote Downlevel Document" voorbij komen in de que.

Op printers met een postscript module in zich komen deze bestanden er dus netjes uit. Op de printers zonder deze module spuugt de printer vele a4tjes met code uit. Zelf heb ik het idee dat dit postscript is...

• Giaccotto
Sorry voor de late reactie!

Bedankt voor de info! Ik ben er inmiddels achter. Het printer lukt nu zoals ik wil. De oplossing was een direct printing module van Canon. Deze maakt het mogelijk om Pdfjes direct op de printer te gooien.

Met direct bedoel ik overigens dat deze weliswaar wel via de que op de printserver gaat, maar deze zet het enkel 1 op 1 door naar de printer die vervolgens de pdf (dmv de module) als pdf kan uitlezen en printen.

Ik wil een ieder bedanken voor zijn input!

Vriendelijke groet,

Lennart Giaccotto
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee