Toon posts:

Interactieve TV andere provider naast huidige provider?

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:44
Tweakers,

Ik heb hier een belangrijke vraag. Daar waar ik woon (een voormalig service flat, gebouwd in 196x) is een x aantal maanden geleden de bliksem ingeslagen. Resultaat, de hoofdverdeler (oud 1-weg type oid) is kaduuk. Iedereen heeft dus overal de welbekende sneeuwvakantie door het beeld.

Goed, de reden hoe en waarom doet er niet zoveel toe en wordt ook geen onderdeel van de discussie. UPC wordt opgezegd omdat de kosten blijkbaar te hoog zijn om de boel te laten repareren.

Men wil ons dus het fantastische "alternatief" Digitenne geven. Schotels mogen absoluut niet, discussie waarom kan ik ook niet aangaan. Het is tegen het regelement van de V.v.E. (vereniging van eigenaren).
Glasvezel hebben we niet, omdat 2 jaar geleden het oude bestuur het nut niet zag. Stelletje achterlijke ouwe..... @%@$%@#$%@!@!!%

Digitenne, aan die ramp wil ik niet beginnen. Ooit geprobeerd voor 3 maanden. Mozaïek, gezellig hoor.

Goed, blijft over "Digitale Interactieve TV" via ADSL. Premium gaat niet lukken bij bijv. KPN. Helaas hebben wij bij KPN vaak last gehad van niet werkende telefonie via ADSL en Ghost calls. Tele2 gaat daarentegen prima, hetzij met af en toe wat kleine gebreken.

Tele2 kan ons geen digitv leveren, kpn wel. Het idee is dus om Tele2 te houden op het 1e aderpaar en digitv op het 2e aderpaar. Moet lukken, aangezien er prima 2 digitale signalen verzonden kunnen worden. Moet lukken, aangezien KPN ook enkel digitv over adsl als aanbod heeft, of ik moet iets ernstig over het hoofd hebben gezien.

De vraag is dus, hoe schatten jullie mijn kansen in, of het is wellicht technisch een drama of nog erger ( mijn angst): 1e aderpaar wordt per ongeluk d'r af geknikkerd en vervolgens zit ik 3 weken zonder internet.

• SkyStreaker
In eigen beheer, nope. Gaat niet lukken. In de service flat is er wel gepoogd het alsnog te doen alleen niet iedereen had er geld voor over. Je moet goed begrijpen, 102 appartementen, meerendeel 65+, 9 van de 10 boeit dit allemaal niet zo. Flat was een voormalig serviceflat, vandaar.

En nee, woon gewoon samen met mijn vriendin, 1 TV. En ik ben dus idd bang voor een misplaatste slooporder. Nu heb ik bij baas infra gewerkt, klein belletje en het kan "black ops" gefixed worden, maar ja...

Coax is ook niet moeilijk, waar het niet dat dit allemaal SERIEEL geschakelde 1-weg troep is. Het zijn 16 aders die per ader 1 verdieping omhoog loopt.

[Voor 13% gewijzigd door SkyStreaker op 18-10-2010 00:06]

• SkyStreaker
Toen ik nog bij de KPN zat, desondanks dat het een KT (ff uit het geheugen hoor) netwerk is, haalde ik 800 op het laagste abonnement. Bij Tele2 op KT haal ik 350 ~ 400 KB/s.

• SkyStreaker
Ik kan dat helemaal niet eens nagaan op dit Tele2 modem. Minimale informatie. Ik weet niet of iemand even tussen neus en lippen een meting kan doen op 8161BE, 87?

• SkyStreaker
Ik vindt het gewoon vervelend dat ik er ook niet achter kan komen hoe de kwaliteit van mijn verbinding er nu voor staat. Bij de experiabox kreeg je tenminste een heel log van hoe de verbinding d'r voor staat. Als ik namelijk iets ga lopen afsluiten, zit ik er na 7 werkdagen keihard aan vast, tenzij ze niet over de brug komen met een werkende verbinding.

Tele2 levert het wellicht niet omdat ik op een verouderd type netwerk zit he? Wat ik nog weet van mijn helpdesk ervaring is dat FT nieuwer is en dat Tele2 daar wel meer snelheid aan de klant kan geven. "U zit in een gebied waar wij maximaal 8Mbit kunnen leveren (KW was het! Kut Werk)" of "U zit in een gebied waar wij tot 20Mbit kunnen leveren (FT! Fijne tijden)"

Dus kans is dat ik op een KW netwerk zit en dan zou Tele2 het ook niet aanbieden. Met KPN maakt KW of FT niks uit, dacht ik zo, daar ik met hun laagste abo op 800KB/s zat.

Nu ja, dit is een tijd geleden voor mij, dus ik hoop dat ik niet te veel uit mijn nek loop te kletsen.

[Voor 49% gewijzigd door SkyStreaker op 18-10-2010 13:52]

• SkyStreaker
Juist, duidelijk. Echter het manco in dit verhaaltje is, Tele2 pompt er maximaal dus 3.2Mbit overheen, maar KPN (IPB Abo) kreeg er dan 6.4Mbit er doorheen gepompt.

Dat begrijp ik dan niet helemaal. DSLAMS zegt mij idd wel wat.

• SkyStreaker
DJSmiley, bedankt. Ik ga dan in deze met je mee. Mijn enige aanbieders voor complete paketten zijn KPN, Telfort & Scarlet. Aangezien ik bij KPN wel voldoende lijk te kunnen krijgen, ga ik dan maar voor deze? (desnoods pm je even, zodat je niet en publique wat zit aan te prijzen). Wij kunnen alles behalve premium, in dit geval.

Wat betreft de coax... Tja, het moet mogelijk zijn, zeggen ze, alleen moet er compleet nieuwe aansluitingen gerealiseerd worden bij elk apartement, speciaal aangeboden 150 Euro per woning. Ik snap d'r ook geen donder van. De aansluiting is gewoon koperkern, mantel, kopermantel, mantel. Zoals elke coax. Er zijn dus "experts" wezen kijken, waaronder 2x upc - maar technische details worden voor het gemak maar even achterwege gelaten.

Wat een gedoe allemaal hoor...

[Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 18-10-2010 15:21]

• SkyStreaker
IceM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:37:
Ik snap het niet, ik ga er vanuit dat de geposte postcode/huisnummer de jouwe is? Als ik een check doe op KPN dan is premium met ITV gewoon te leveren wat je ook zou verwachten met een afstand van 700meter en VDSL beschikbaarheid.
[...]

Ik zou overigens toch maar eens je binnenbekabeling en aansluitpunt gaan bekijken of alles wel helemaal goed zit. Als je echt zo dicht bij de wijkcentrale woont moet er wel meer uit te halen zijn dan 3.2mbit.
Ik ben het nu via glasvezelpostcode check gaan proberen ipv. direct 3-in-1 pakket via adsl. glasvezel een nono natuurlijk, maar nu kan ik het inderdaad ineens wel. Lekker krom zeg... :/

• SkyStreaker
Ik heb inmiddels net de boel geregeld, we gaan er gewoon voor. Ja, de hele boel gaat over, complete switch.

Even tussen neus en lippen door:
De afstand vanaf het ISRA zal ik trouwens ook enorm inkorten + nieuw stekkerdoosje. Deel van de problemen verwijt ik trouwens ook aan magnetische interferentie. VEEL bekabeling in de buurt.

Evenzogoed, ik ga dit topic uitprinten en aan het bestuur presenteren. Ze drukken het er namelijk nogal door.

[Voor 17% gewijzigd door SkyStreaker op 18-10-2010 19:04]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee