Toon posts:

Netwerkproblemen Win7/Win7

Pagina: 1
Acties:

• Ithaca81
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-10 15:01
Oke, situatie is relatief eenvoudig (zou je vooraf zeggen): 2 PC's met Windows 7, 1 router en 2 kabels.
Op PC1 (Server) moet een harddisk gedeeld worden. Nu zou men vermoeden dat dit niet tot problemen kan leiden. Dit is sinds jaar en dag door MS voorgeinstalleerd.

Vorige week heb ik nog een Vista PC met Win7 gekoppeld, appeltje eitje.
Kort daarvoor een winXP met win7, koekie!

Echter, het paren van 2 Win7 machines leidt tot problemen waar je als gebruiker niets meer aan kán doen. Gaat de wizzard dwarsliggen ben je gewoon fucked.
En dat is waar mijn situatie nu is. Vraag me niet of ik al gezocht heb want ik ben hier nu al de halve dag mee bezig.
Onder windows 98, xp, vista kreeg ik dit altijd voor elkaar maar de gebruiksvriendelijke werkwijze van MS heeft ertoe geleid dat ik het niet meer snap.
Werkgroepen zijn gelijk, mappen zijn gedeeld met volle rechten. PC'\s worden over en weer herkend maar er ontstaan machtigingsproblemen als je daadwerkelijk toegang wilt verkrijgen.

Dan het drama van de thuisgroepen.
Dat schijnt het wondermiddel van MS te zijn voor een netwerk. PC maakt een thuisgroep aan, genereert een wachtwoord en PC logt in met dat wachtwoord.
Geen van de PC's slikt het wachtwoord voor juist. Einde oefening voor de thuisgroepen.

Het zal ongetwijfeld een kinderachtig simpele instelling zijn maar ik ben 29 en voel mij inmiddels een ouwe lul die de techniek niet meer bij kan houden.
Waar heb ik niet aan gedacht/ wat doe ik verkeerd?
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem (als ik op internet kijk, weet ik wel zeker dat ik niet de enige ben....)

EDIT:
Ik heb het nu voor elkaar dat in ieder geval de openbare mappen te bereiken zijn. Wauw!
Ik hou het voor gezien en kap er mee. Mijn plan laat ik bij dezen geheel voor wat het is.
Ik kopieer files wel naar de openbare mappen en daarna naar de map waar ik het wil hebben op de andere schijf. Windows heeft gewoon beperkingen.

[Voor 9% gewijzigd door Ithaca81 op 17-10-2010 20:49]

• Ithaca81
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-10 15:01
Held!
Dat was het dus. Echt, wat ik al vermoedde iets dat te simpel voor woorden is.
Enorm bedankt voor deze tip! _/-\o_

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee