Toon posts:

draadloos netwerk niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 31-12-2017
Op mijn broer zijn studentenhuis waar ze met een 20 tal studenten zitten, wordt het internet gedeeld dmv een switch Procurve (of zo lijkt het toch).

Iedereen heeft op zijn kamer een utp kabel. (waar effectief internet op zit) Daar mijn broer een laptop heeft en een kabel vervelend/overbodig is, heb ik hem voorgesteld om hem draadloos te laten surfen met een 3com officeconnect router die ik nog had liggen. Thuis werkte de router perfect met mijn broers laptop.
Nu, het probleem is: door de 3Com router ertussen te gooien, er geen internetconnectie meer is. Je kan wel verbinden met de router, maar er staat dan een uitroepteken op het pictogrammetje in de taakbalk.
Ook raak ik niet meer in het menu van de 3Com (ip: 192.168.1.1) en nog wat andere combinaties geprobeerd, maar ik kom daarentegen wel terecht in de menu van de switch (Procurve) maar dan zo'n interface waar je niks kan in aanklikken. (het lijkt net alsof er geen flash is geïnstalleerd).

Nu wenste ik graag te vernemen of het te verhelpen is waardoor mijn broer wel draadloos kan surfen?
Aanpassingen doen in de switch is geen optie.

• dieter87
Petervanakelyen schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:40:
Wat is in dat netwerk de DHCP-server? In welk segment deelt die IP-adressen uit? En die Procurve switch, op welk IP zit die?

Die 3Com is overigens een router, die zal je als Access Point in moeten stellen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
tnx voor de link. Maar wat ik dan wel niet begrijp is waarom het thuis aanvankelijk wel werkte:

tel kabel -> modem + router (ineen) -> 3 com -> laptop (wireless)

• dieter87
hhoekstra schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:32:
Waarschijnlijk zitten de procurve en de 3com in hetzelfde ip reeks. Zoals Peter al vraagt geef een wat meer info over het procurve netwerk ?

En kan hij wel internetten wanneer hij de kabel direct aansluit op de laptop ?
Bedankt allemaal al voor de snelle reacties _/-\o_

Helaas kan ik over het procurve netwerk ik niet meer info geven, daar het niet mijn eigendom is en daar ik er geen paswoorden van bezit.

Ja, me broer kan internetten als je de utp kabel rechtstreeks in de laptop stopt.

Conclusie wat me te doen staat:

DHCP uitzetten op de 3Com en wat prutsen met het ip adres tot het werkt?

Stel dat het ip adres van de procure 192.168.1.1 is, dan kan ik de 3 Com 192.168.1.2 geven?

[Voor 11% gewijzigd door dieter87 op 16-10-2010 22:40]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee