Toon posts:

[Outlook 2010] Te groot postvak?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 209435
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-04-2015
Hey Tweakers,

Ik krijg de volgende melding in me outlook:
''Post vak is vol Uw postvak is vol is. U kunt waarschijnlijk geen berichten meer verzenden en ontvangen.''

Ik heb vervolgens mijn complete postvak opgeruimt
Alles heb ik geplaats in h et archief maar deze melding blijft staan.
Mijn postvak bedraagt nu een grote van: 79195KB

Hoe kan ik deze melding weg krijgen?
Ik heb ook een exchange 2007 server maar hier heb ik alle vinken bij de quota al weg gehaald.

Gr Jackm

• 209435
heb echt alles al leeg =/
Verwijderde items verzonden item, postvak en submappen leeg gemaakt.
Nu nog maar 79.000KB over dus het is echt niet groot.

Pistole, kan je mij vertellen hoe die limit eraf moet? Ik heb wel op de gebruiker zelf alle opties uitgezet. Op hjet internet had ik gevonden dat wanneer deze opties uit staan dat de regel komt te vervallen van limit. Dit heb ik op me exchange gedaan.

• 209435
Haal het niet op met Pop, ook heb ik geen volle harddisk (400GB over) en ik heb 79.xxx KB over op me post vak.
Ik denk ook dat het een exchange probleem is. ik ga het morgenw eer ff nakijken en dan laat ik screenshots zien.

Gr, Jackm

• 209435
timgoud schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:24:
Exchange heeft een grote van maximaal 8 GB ;-).
Je hebt een optie dat je de grote van de postvak kan bekijken.

Je kan ook gewoon archief maken toch?
Bestand -> Auto Archief?
Dit werkt niet :S hij nam wel de mappen mee maar niet de inhoud vanaf een bepaalde datum...
Ook de opruim funcite werkte niet

• 209435
Okee, de bovenstaande stappen ga ik nu doorlopen:

Eigenschappen van het de postvak (niet alleen postvak in)

** EDIT Zojuist weer outlook opgestart en de melding is weg, duurde een paar uur voordat de melding weg ging met een open staande outlook :S De melding postvak is te groot of vol is dus opgelost!

Volgend probleem:

Wanneer ik archiveer op mijn complete postvak (waar meerdere mappen in staan met mails van 2008) dan krijg ik in mijn archief bestand wel keurig de map naar voren maar er staat geen inhoud in.
Mijn outlook zegt wel dat die klaar is met archiveren.
Hier had ik vrijdag ook last van. Ik wou archiveren maar dat deed het niet.
Het archief bestand staat ingesteld op 12 maanden.

Weten jullie hier nog wat op?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

[Voor 13% gewijzigd door 209435 op 18-10-2010 09:15]

• 209435
Roady81 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:11:
[...]

Zeker, en 80MB is helemaal geen reden om te gaan archiveren. Mocht je over de 4GB gaan, dan begint het een ander verhaal te worden en kan het wellicht beter zijn om over archiveren na te gaan denken. Maar dan nog zijn er opties zoals een 2de mailbox of Public Folders mogelijk wat de boel (lees; nieuwe investeringen) weer een beetje oprekken/uitstellen kan. Veel hangt ook af van je Exchange infrastructuur, maar dan gaan we denk ik een beetje off-topic mbt het originele probleem...
precies 80mb niet :P maar deze mailbox is 3.4GB totaal, dus ik ging archiveren maar er kwamen alleen mappen en geen maisl dus heb het handmatig daarheen gekopieerd ;-)

• 209435
Weet niet of Jazzy mijn probleem bedoeld :P

Mails worden niet gekopieerd naar mijn archive terwijl ze ouder zijn als ze een bepaalde ingestelde datum.
Dus me mail box werd niet door het archief in grote aangepast en moest alles handmatig doen.

• 209435
Het hele verhaal:

We hadden lotus notes en gingen over naar exchange.
we hebben dus al die tijd gewoon alle data van de 3.4GB op onze PC gehad.
Nu we exchange hebben zijn we de 3.4GB gaan omzetten om ze te kunnen importeren in outlook.
dit is gelukt met een tooltje, vervolgens kwam ik op die 2GB limit uit die outlook aangaf schijnbaar.
Dus ik ging archiveren om hieronder te komen.

Vervolgens had ik op exchange wel wat gevonden wat me bracht bij het vergroten van je postvak via exchange maar dit leek niet / slecht te werken van daar deze topic.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee