Toon posts:

Sony Google TV 2011

Pagina: 1
Acties:

• bert-nl
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-03-2016
Nieuwe Sony tv's met Google TV: in Europa verwacht in 2011

Sony introduceert nieuwe tv's speciaal voor Google TV met ingebouwde krachtige Intel processor. De serie begint met de letters: NSX (de 32 inch bijvoorbeeld NSX-32GT1). Het bijzondere van deze tv's is dat je volledig kunt internetten via de ingebouwde browser Google Chrome. De tv's zijn vanaf 16 oktober leverbaar in de VS en vanaf (begin) 2011 ook in Europa. In een later stadium (in de VS vanaf begin 2011) kun je ook Android apps toevoegen vanuit de Android Market. Verder kun je tegelijk browsen en tv kijken (soort PIP). Gezien de opslagruimte van 8GB is opnemen kennelijk mogelijk, binnenkort ongetwijfeld meer hierover.

Leverbaar in 4 formaten: 24, 32, 40 en 46 inch. De eerste (24 inch) met CCFL backlight en de andere drie met Edge LED backlight. Prijzen van 600 dollar (24 inch), 800 dollar (32 inch), 1000 dollar (40 inch) en 1400 dollar (46 inch). Europese prijzen nog niet bekend maar vermoedelijk dezelfde cijfers maar dan in euro's. Tegelijk met de tv's is ook een bijpassende blu-ray speler geintroduceerd voor 400 dollar.
Sony heeft gekozen voor een kleurstelling met naast het gebruikelijke zwart ook veel wit (achter en zijkant tv zijn wit en blu-rayspeler ook veel wit) en een chromen bijzondere stand. De tv is kantelbaar maar niet draaibaar.

Bij zowel tv's als blu-rayspeler wordt de nieuwe speciale afstandbediening meegeleverd (zie foto hieronder).

Specificaties: klik hier Let op: dit zijn de specs van de 32 inch, dus inclusief de maten.

Enkele bijzonderheden aan de specs: Wifi (802.11 a/b/g/n) is ingebouwd evenals 8GB opslagruimte. Verder geen scartaansluiting meer. Wel 4x HDMI (2 keer achter en 2 keer zijkant) en 4x USB (zijkant) , composite (achterkant), component (achterkant), headset (zijkant), audio-optisch (achterkant), 2x IR blaster (achterkant) en ethernet (achterkant). CI+ slot nog niet duidelijk, op de foto's van de Amerikaanse modellen lijkt dit niet aanwezig. Een van de meestgestelde vragen op de site Sony USA doet ook vermoeden dat er in ieder geval op de Amerikaanse modellen geen CI+ aanwezig is:
Do I need cable or DVR if I have Sony Internet TV / Google TV? Google TV integrates with your current television service and connects to the HDMI output of your set-top box. If you are connecting the Sony Internet TV Blu-ray Disc player to an HDTV you already own, make sure that your TV has an HDMI input.

Ondersteunde bestandsformaten van de mediaplayer (lijkt karig ivm o.a. Samsung):
* AAC/MPEG4-AAC : Yes
* GIF : Yes
* H.264/MPEG-4 AVC : Yes
* JPEG : Yes
* MP3 (MPEG-1 Audio Layer ?) : Yes
* PNG : Yes

Google tv op bestaande Sony tv's?
Een van de meest gestelde vragen zal zijn of Sony Google tv gaat toevoegen aan bestaande tv's met internetoptie. Het antwoord daarop is (vooralsnog) negatief. Op de site van Sony staat als FAQ o.a.:
I already have an HDTV, how can I add Google TV? You can add Google TV to your existing HDTV with the Sony Internet TV Blu-ray Disc player. Get the same great Google TV functionality plus a built-in Blu-ray Disc player. All you need is a TV with and HDMI input and a cable or satellite box with and HDMI output.

Hieronder de persfoto's van Sony:

Nog een foto van de blu-rayspeler:

Enkele handson foto's van achter- en zijkant (bron: Engadget):

Links naar meer informatie:

1. Introductie op Sony event

2. Nieuwsbericht Tweakers

3. Details op Engadget

4. 'Hands on' en foto's op Engadget

5. Sony Webshop USA

6. Support/manuel Nog niet aanwezig.

7. FAQ Sony site USA

8. First impression Flatpanelshd.com

9. Pressrelease Sony Google TV

10. Presskit (foto's in highres)

11. Handson Sony Insider

Professionele reviews
1. Review van de Sony Google TV interface en software.: reviewhorizon. Dus geen review van de tv zelf.

2. Review Google TV interface en software: Searchengineland

3. Televisoninfo.com (review van de tv zelf)

4. http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2374792,00.asp (tv en software)

5. http://reviews.cnet.com/f...34194820.html#reviewPage1 (tv en software)

[Voor 119% gewijzigd door bert-nl op 19-01-2011 20:25]

• bert-nl
Gereserveerd.

Suggesties voor de startpost zijn uiteraard welkom. Ook linkjes naar reviews zijn welkom. Gezien Sony pas begin 2011 in Europa gaat leveren zal het hier in dit topic voorlopig wel rustig blijven. Anderzijds zullen de eerste reviews binnenkort wel komen omdat het toestel vanaf zaterdag 16 oktober leverbaar is in de VS.

[Voor 134% gewijzigd door bert-nl op 14-10-2010 08:31]

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Vooral het downloaden van de Android-market lijkt me een erg krachtige feature. Ik heb nu een Panasonic P42G20 en die heeft Viera Cast functionaliteit, maar dat is echt totaal onzinnig aangezien zaken als uitzending gemist/RTL gemist niet aanwezig zijn, Youtube redelijk onbruikbaar is zonder toetsenbord en internetten uit den boze is bij gebrek aan een browser ;) This is more like it!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• bert-nl
Eerste professionele review van de tv zelf (dus niet alleen de Google TV software): http://www.televisioninfo...le-TV-LCD-HDTV-Review.htm

Conclusie: redelijk goede tv maar wel een zeer zeer slechte kijkhoek.

Voor degenen die per se Google TV willen is wellicht een interessantere optie het kopen van de losse blu-rayspeler van Sony met daarop Google TV. Of gewoon wachten totdat Sony standaard Google TV installeert op alle tv's.

[Voor 47% gewijzigd door bert-nl op 30-10-2010 17:38]

• rev
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:48
Even dit topic wakker schoppen ... :)

Alhoewel de reviews over de beeldkwaliteit niet juichend zijn ben ik toch wel geïnteresseerd in dit apparaat (de 32 en/of 24 inch), vooral vanwege het design en de internetmogelijkheden.

Er schijnen wat aanloopproblemen te zijn en daarom wordt er op CES weinig over Google TV vernomen. Ik neem aan dat een vertraging voor Google TV in Europa ook betekent dat we zullen moeten wachten op deze Sony TV's.

Iemand meer info?

• deimos
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 06-12 21:58
Damn ziet er handig uit! Ik wou binnenkort maar eens een nieuwe tv kopen, maar hier ga ik nog ff naar kijken. Internet en tv in een ding is toch wel handig in deze tijd...

• bert-nl
rev schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:41:
Even dit topic wakker schoppen ... :)

Alhoewel de reviews over de beeldkwaliteit niet juichend zijn ben ik toch wel geïnteresseerd in dit apparaat (de 32 en/of 24 inch), vooral vanwege het design en de internetmogelijkheden.

Er schijnen wat aanloopproblemen te zijn en daarom wordt er op CES weinig over Google TV vernomen. Ik neem aan dat een vertraging voor Google TV in Europa ook betekent dat we zullen moeten wachten op deze Sony TV's.

Iemand meer info?
Ik heb de door jou genoemde reviews toegevoegd aan de startpost.

Op zich zou er geen belemmering zijn deze tv's ook in Europa te introduceren. Ik heb er alleen nog niets over gelezen. Wellicht dat Sony wacht met verdere introductie totdat het product wat beter doorontwikkeld is.

• rev
Deze post op het satellietforum spreekt van een introductie in 2012 (overigens zonder bronvermelding). Dat schiet niet op natuurlijk (en de modellen zullen dan ook wel veranderd zijn).

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik kan nu ook internetten op mijn TV (via de TV zelf en via mijn PS3), maar ik gebruik dit echt nooit. Als ik wil internetten pak ik mijn laptop of mijn iPhone erbij, dat gaat toch een stuk makkelijker.

• rev
bram1984 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:59:
Ik kan nu ook internetten op mijn TV (via de TV zelf en via mijn PS3), maar ik gebruik dit echt nooit. Als ik wil internetten pak ik mijn laptop of mijn iPhone erbij, dat gaat toch een stuk makkelijker.
Uiteraard. Maar ik verwacht dat dit het begin is van het einde voor televisie zoals we dat nu kennen. En daar wil ik graag bij zijn. :)

Verder vind ik de tv's gewoon mooi door het "understated" design. Ik ken geen vergelijkbare ontwerpen.

• rev
Dit zat gisteren in mijn mailbox en is wel relevant (maar weinig informatief):
Geachte Mr xxxxxxxxxx,

Betreffende referentie nummer xxxxxxxxxxx(Case: xxxxxxxxxx)

Wij danken u voor uw contact met Sony Support.

Op dit moment is geen er informatie beschikbaar wanneer de tv Google wordt geleverd in nederland.

NB

Na behandeling van uw webmail en het antwoord daarop wordt deze in ons contactmanagementsysteem automatisch afgehandeld.

Wanneer u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum. Onze medewerkers zijn te bereiken op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer

020-6581888.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

From: xxxxxxxxxxxxxx
Sent: 30/03/2011 22:45
Subject: Webform Enquiry from Mr xxxxxxxxxx
Hallo,

Zijn er nog plannen om de Google TVs in Nederland te gaan leveren?

Zie ook:
http://nl.hardware.info/n...teert-google-tv-producten
http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921666273504

Met vriendelijke groet,

Optin status : NO OPT IN agreement

Name : xxxxxxxxxxxxx
Email: xxxxxxxxxxxxxxx
Post code:
Home_Telephone:
Mobile_Telephone:
The preferred language is: Dutch
Product Model :NSX-32GT1
Tsja

• Jorco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:38
rev schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:15:
Dit zat gisteren in mijn mailbox en is wel relevant (maar weinig informatief):

http://www.sonystyle.com/...uctId=8198552921666273504

Tsja
"Would you believe the dog ate our web page?"
Ergens kan ik die humor wel waarderen :D

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 06-12 15:05
Is er al weer wat meer informatie over google tv? Kan niets vinden over eventuele release in Europa/NL.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee