Toon posts:

Leuk idee voor een muziekdienst

Pagina: 1
Acties:

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-10 09:39
Kreeg net dankzij een comment bij dit nieuws bericht een leuk idee,
nieuws: EU geeft groen licht voor Franse subsidie op muziekdownloads

Muziekdienst waarbij een nummer goedkoper word naarmate het beter verkoopt.

Dit zou werken op basis van tegoeden die realtime worden aangepast zodat het niet is dat de eerste gebruiker 2 euro (max) voor een nummer betaald en de 5 milioenste 10 cent.

Prijs van een nummer niet onder de 50 cent. (artiest mag zelf prijs bepalen zolang deze niet hoger is dan 2 euro)

Zowel platenlabels als onafhankelijke artiesten kunnen zich aanmelden.

In geval van onafhankelijke artiest,
3 nummers, gegevens, korte biografie, foto/artwork.
Per week word er door de gebruikers gestemd welke nieuwe artiest het beste is, de artiest die de meeste stemmen krijgt mag zich aansluiten en van de 3 nummers waarmee hij zich aangemeld heeft word het nummer waar het meest op gestemd is met b.v. 25% korting verkocht. (50 cent minimum prijs).

korting van max 25% (ligt eraan hoeveel hij er koopt) als de gebruiker meerdere nummers koopt (minimum 50 cent/nummer)

Dit resulteerd dus in een "als het nummer ECHT goed is komt de verkoop vanzelf op gang" effect.

Voor de onafhankelijke artiest zou dit een oplossing zijn omdat deze zo vanzelf uitvind wat de mensen leuk vinden zonder dure enquete's en hij met weinig verkopen ook nog een leuk bedrag binnenkrijgt. (elke paar maanden)

Excuses voor het gebrek aan formatting maar dat wil me echt nooit lukken met een idee hoe erg ik ook m'n best doe.

Als iemand er wat mee wil doen ga je gang, geef me wel even een account met wat tegoed als het van de grond komt :*)

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-10 09:39
Gewoon een idee wat ik de wereld in gooi :)

Meestal komen er automatisch wel reacties van "gaan de labels nooit mee accoord" of "interresant idee maar ik zou dan wel willen zien dat"

en dan komt de discussie vanzelf op gang.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee