Toon posts:

[php/sql] Forum doorzoeken -> Permissies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-09-2020
Hey,

Mijn forum bevat delen (categorieën) die alleen voor VIP leden en / of crewleden beschikbaar zijn. Tijdens het doorzoeken van het forum moet ik dus controleren of diegene die zoekt toegang heeft tot bepaalde topics.

Mijn database opzet is als volgt:

- forum_cats
- forum_subcats
- forum_topics
- forum_posts

(ik heb categorieën en subcategorieën apart gehouden, ik weet dat het anders kan, maar dat kan ik nu helaas niet meer 1 2 3 veranderen)

Bij het doorzoeken wordt zowel forum_topics als forum_posts doorzocht op titel, bericht, gebruikersnaam, etc.

Nu moet er dus gecontroleerd worden of de gevonden topics zich in legitieme categorieën bevinden (lees: categorieën waar de gebruiker toegang tot heeft).

Nu kan ik dit in een heel ingewikkelde query gieten, zoiets als:

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
SELECT 
                    MAX(forum_posts.id) AS postid,

DATE_FORMAT(MAX(forum_posts.datum), '%d-%m-%Y om %H:%i uur') AS postdatum,
                    UNIX_TIMESTAMP(MAX(forum_posts.datum)) AS postdatumunix,

MAX(forum_topics.id) AS topicid,
                    MAX(forum_topics.titel) AS topictitel,
                    MAX(forum_topics.sticky) AS topicsticky,
                    MAX(forum_topics.gesloten) AS topicgesloten,

((SELECT COUNT(*) FROM forum_posts WHERE topicid = MAX(forum_topics.id)) - 1) AS reactieaantal,

MAX(leden.id) AS topicstarterid,
                    MAX(leden.gebruikersnaam) AS topicstartergebruikersnaam

FROM 
                    forum_posts
                INNER JOIN
                    forum_topics
                ON
                    forum_topics.id = forum_posts.topicid
                INNER JOIN
                    forum_subcats
                ON
                    forum_subcats.id = forum_topics.subcat
                INNER JOIN
                    forum_cats
                ON
                    forum_cats.id = forum_subcats.cat
                LEFT JOIN
                    leden
                ON
                    leden.id = forum_topics.starter
                LEFT JOIN
                    leden AS ledenposter
                ON
                    ledenposter.id = forum_posts.lidid
                WHERE 
                    ledenposter.gebruikersnaam = 'keyword'
                AND
                    forum_cats.id IN (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,18,19)
                GROUP BY
                    forum_posts.topicid

Bovenstaande query is zo traag als ... (5 joins lijkt mij ook niet echt geschikt), dus dit is geen optie (dit is ook maar een (hele slechte) opzet).

Hebben jullie ideeën hoe ik deze bewerking gemakkelijk kan uitvoeren? Ik had zelf in gedachte om eerst "normaal" te zoeken door alle topics en posts met een (simpele) query en met php de topics er uit filteren. Echter is dit ook zeer omslachtig, aangezien je dan met een foreach loop door alle resultaten moet wandelen en de betreffende topics uit de array filteren.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee